Animocheck GPU Overclock Contest!
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last
Reageer Nieuw TopicDeze kaart is echt volledig uitverkocht en is helaas niet meer te leveren.
<><><><><><><><>
Informatique computers en componenten BV
Weg en Bos 9
2661 DG Bergschenhoek
010-519 16 66 (Algemeen)
http://www.informatique.nl
OConnor wijzigde dit bericht 27-08-2007 18:03 (3%)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
http://www.alternate.de/h...eId=9945&artno=J9XX4A
http://www.alternate.de/h...showTechData=true#tecData
Core2Duo Rig: C2D E8500 @ 4.0 | P5B Deluxe | 4GB OCZ | Zotac 8800GT |
De 7300GT-DDR3 is qua specs en mogelijkheden zo te zien de meest leuke / uitdagende. Lijkt echter lastig te krijgen.
Als ik het goed begrijp is een 7300GT-DDR2 geen uitdaging is, want wie de hoogste mem clock krijgt wint dan simpelweg...
Een alternatief is inderdaad de 6800XT. Qua technologie is dit niet meer je-van-het, maar meer dan dat: ik heb het gevoel dat dit al zo'n uitontwikkelde (oude
Misschien is de Radeon X1600-DDR3 een optie?
Betaalbaar, clockt met wat moeite redelijk (zo'n 20%) over en er zijn voltmods te vinden. Hij is niet zo nieuw of hip als de 7300GT-DDR3, ook wordt de chip van de X1600 niet gebruikt in een sneller model zoals bij de 7300GT het geval is. Toch lijkt dit helemaal nog niet zo'n slechte optie. Qua prijs zit hij goed, en qua beschikbaarheid wint 'ie het van de 7300GT-DDR3.
So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?
Het word ten slotte mijn eerste ervaring met voltmods // Hoop ik
Daarvoor heb je bijvoorbeeld een 7300GS. Deze is echter op de G72 gebaseerd (i.t.t. de 7300GT met de G73 chip), welke gebruik maakt van je RAM geheugen. Op deze manier is de overclock-contest veel minder onafhankelijk van de rest van je hardware.quote:framaster schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:45:
Zijn er geen kaartje van rond de ~¤ 40 te vinden ?
De X1300 Pro is ook in dat budget, echter is die kaart dermate veel langzamer dan de rest dat het bijna zonde is om dat ene tientje meer niet uit te geven. Daarbij wil het geheugen niet overclocken, of dat alleen bij deze test is weet ik niet, maar zeker iets om goed op te letten
We zouden in de eerdere fairplay-contests kunnen kijken hoeveel van de hardware daadwerkelijk is overleden (volgens mij viel dat wel mee namelijk). Als je de kaart (inclusief leuke overclock) nog heel hebt na de contest houd je er toch iets leuks aan over, en is dat ene tientje meer het (imho) zeker waard.quote:Het word ten slotte mijn eerste ervaring met voltmods // Hoop ik![]()
Persoonlijk heb ik niet erg veel ervaring met het overklokken van videokaarten, maar wil wel es een keer proberen goed m'n best te doen
Hebben we een minimum aantal deelnemers voordat we beginnen, of staat er een datum vast?
Ik vind het geen probleem om met een mannetje of 12 (die zullen we wel hebben) te beginnen, maar heb verder geen tijd om het geheel te regelen. Toch zal er iemand op moeten staan en het virtuele startschot geven, iemand moet tot aankoop overgaan, en dan zijn we in principe in de running (maar hebben we die personen?).
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Reg. datum: 25 mei 2007
Ik ben gister opgestaan bij TZ als iemand die de zaakjes wel wil regelen(kaarten/definitieve inschrijvingen/verzenden). Aangezien het wat leek te stranden op die punten.quote:Empie schreef op woensdag 05 september 2007 @ 11:08:
Gaat het nog van de grond af komen? Het lijkt een beetje stil te staan...
Hebben we een minimum aantal deelnemers voordat we beginnen, of staat er een datum vast?
Ik vind het geen probleem om met een mannetje of 12 (die zullen we wel hebben) te beginnen, maar heb verder geen tijd om het geheel te regelen. Toch zal er iemand op moeten staan en het virtuele startschot geven, iemand moet tot aankoop overgaan, en dan zijn we in principe in de running (maar hebben we die personen?).
Ik ben alleen geen vaste klant van Got zoals je kunt zien, weet niet of dat een probleem is voor mensen hier?
Ben wel een redelijk actieve TZ user(free-luck @tz), als ik daar mensen gerust mee kan stellen?
Als iemand anders het wil doen hier op GOT, heb ik ook geen probleem mee. Maar ik zou graag zien dat dit topic wat actief bleef qua update's.
Ik heb inmiddels contact opgenomen met PC-HUT, de goedkoopste webshop die de kaart in de schappen had. Helaas heb ik net de volgende mail terug gekregen
Heb ook nog een mailtje gestuurd naar Elictronicagigant, de eerst volgende in de pricewatch die de kaart ook daadwerkelijk nog op de site heeft staan.quote:Beste Symon,
hartelijk dank voor je email en je interesse in PCHut.
Ik moet je helaas echter meedelen dat we de nieuwe productlijsten aan het verwerken zijn en dat de Asus niet meer geleverd kan worden in deze versie.
Ik ben jullie graag behulpzaam in het geleverd krijgen van de videokaarten en zal proberen een zo goed mogelijke prijs neer te zetten. Helaas is deze kaart dus niet meer te leveren, graag hoor ik of we een andere kaart aan kunnen bieden.
Of als je mij laat weten welke specs het moet hebben qua memory, chipset ed hoor ik dat graag. Al denk ik dat jullie zelf wel precies weten wat de vereisten en (on) mogelijkheden zijn ;-)
Met vriendelijke groet,
De rest van de webshops die hem ook nog daadwerkelijk aanbieden vallen niet binnen het budget(¤63+).
Als iemand nog andere optie's/adressen/telefoonnummers heeft om aan deze kaart te komen hoor ik het graag.
Heb m'n vader / voscomtronics gebeld met betrekking tot deze contest, hij had toen even geen pc bij de hand om prijzen op te zoeken, maar we gaan Vrijdag a.s. even overleggen hoe en wat.quote:Symon-NL schreef op woensdag 05 september 2007 @ 12:31:
Als iemand nog andere optie's/adressen/telefoonnummers heeft om aan deze kaart te komen hoor ik het graag.
Reg. datum: 01 mei 2006
teambitstorm.nl
En wat dan nog, probeer eens een Core Duo tegenover een 'oude' s754, ik denk dat het niet veel verschilt. (puntje of 50 hoogstens)
Doe gewoon een paar screenshots, want anders komen tweaks en aanverwante ook naar voren. (een zwaar beladen Windows XP levert veel minder punten dan een getweakte Win2K, bijvoorbeeld)
Wat doen we met LOD, kristalpesten en aanverwante 'valsspeeltrucs'?
Als iemand iets binnen budget denkt te kunnen regelen, probeer maar. Liefst schriftelijk, want we moeten nog beginnen met de officieele inschrijving e.d.
Hollandse Krachtvoerkoe || Gewoon een jonge zeur ;)
Maargoed, anders pakken we 3DMark 03 en dan alleen Nature? Of de gehele run, dit ivm stabileit overclock, hoe langer je stresst hoe lager de clock moet zijn om stabiel te blijven.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Edit@hieronder:
Het is aan de enne kant flauw, maargoed, jij gaat het hardware-matig de kaart ook zo makkelijk zat maken(betere koeling) dus waarom niet ook software-matig? Maargoed das een andere discussie
Darkasantion wijzigde dit bericht 05-09-2007 22:42 (30%)
Ik dacht trouwens dat er voor de scores puur naar procentuele overkloksnelheden ging gekeken worden ipv naar 3DMark scores?
Kristalmodden is makkelijk gezegd het kristal dat op je moederbord of grafische kaart zit, en de functie heeft de basisklok te bepalen (en hiermee de tijdsmeting), eraf te halen en er een ander exemplaar op te solderen waardoor voor 3Dmark 1,0 seconde ineens 1,1 of 1,2 seconde duurt, terwijl 3dmark het wel opvat als 1,0 seconde. Op die manier passen er dus 10 tot 20 procent meer frames (beeldjes) in die ene seconde, wat behoorlijk kan schelen in de punten. Gelukkig is het vrij moeilijk om te doen
Resolutie was in alle gevallen 1280X1024 met de rest default instellingen.
3DMark01:
Stock CPU+Stock GPU: 66.1FPS
Stock CPU+OC GPU: 185.7FPS
OC CPU+Stock GPU: 65.6FPS(-0.7%
OC CPU+OC GPU: 181.0FPS(-2.5%)
OC CPU+OC GPU@12pp/5v: 241.5FPS(+30%)
3DMark03:
Stock CPU+Stock GPU: 50.2FPS
Stock CPU+OC GPU: 86.4FPS(foute score heb hier blijkbaar op 1024X800 gedraaid)
OC CPU+Stock GPU: 50.1FPS(-0.2%
OC CPU+OC GPU: 70.0FPS(-19%)
OC CPU+OC GPU@12pp/5v: 85.9FPS(-0.5%)
Oftewel, op een resolutie van 1280X1024 maakt de CPU niet meer uit, want de verschillen zijn erg klein, zo niet minder.
Uit TS:quote:framaster schreef op donderdag 06 september 2007 @ 00:09:
Als je mee wilt doen waar moet je dat dan melden ?
DM naar shinchan03 dusquote:shinchan03 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:35:
Als je vastbesloten bent mee te doen kun je vast een DM sturen zodat ik je toe kan voegen.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last