Ik hoop dat ze hem kunnen leveren voor een mooie prijs, zo ja dan ben ik ook van de partij. Wil mijn oude 6600 van mn 2e bak wel veranderen voor dat ding >-)
Beste heer Horsten,
Deze kaart is echt volledig uitverkocht en is helaas niet meer te leveren.
<><><><><><><><>
Informatique computers en componenten BV
Weg en Bos 9
2661 DG Bergschenhoek
010-519 16 66 (Algemeen)
http://www.informatique.nl
Deze kaart is echt volledig uitverkocht en is helaas niet meer te leveren.
<><><><><><><><>
Informatique computers en componenten BV
Weg en Bos 9
2661 DG Bergschenhoek
010-519 16 66 (Algemeen)
http://www.informatique.nl
[ Voor 3% gewijzigd door OConnor op 27-08-2007 18:03 ]
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Ik heb misschien ook nog optie's
http://www.alternate.de/h...?baseId=9945&artno=J9XX4A
http://www.alternate.de/h...showTechData=true#tecData
http://www.alternate.de/h...?baseId=9945&artno=J9XX4A
http://www.alternate.de/h...showTechData=true#tecData
Ik zit even te kijken naar de beschikbaarheid van de verschillende kaarten, en vrees dat het allemaal niet zo gemakkelijk zal zijn...
De 7300GT-DDR3 is qua specs en mogelijkheden zo te zien de meest leuke / uitdagende. Lijkt echter lastig te krijgen.
Als ik het goed begrijp is een 7300GT-DDR2 geen uitdaging is, want wie de hoogste mem clock krijgt wint dan simpelweg...
Een alternatief is inderdaad de 6800XT. Qua technologie is dit niet meer je-van-het, maar meer dan dat: ik heb het gevoel dat dit al zo'n uitontwikkelde (oude
) chip is, waar de rek inmiddels al wel uit is. Deze trekt mij gewoonweg minder.
Misschien is de Radeon X1600-DDR3 een optie?
Betaalbaar, clockt met wat moeite redelijk (zo'n 20%) over en er zijn voltmods te vinden. Hij is niet zo nieuw of hip als de 7300GT-DDR3, ook wordt de chip van de X1600 niet gebruikt in een sneller model zoals bij de 7300GT het geval is. Toch lijkt dit helemaal nog niet zo'n slechte optie. Qua prijs zit hij goed, en qua beschikbaarheid wint 'ie het van de 7300GT-DDR3.
De 7300GT-DDR3 is qua specs en mogelijkheden zo te zien de meest leuke / uitdagende. Lijkt echter lastig te krijgen.
Als ik het goed begrijp is een 7300GT-DDR2 geen uitdaging is, want wie de hoogste mem clock krijgt wint dan simpelweg...
Een alternatief is inderdaad de 6800XT. Qua technologie is dit niet meer je-van-het, maar meer dan dat: ik heb het gevoel dat dit al zo'n uitontwikkelde (oude
Betaalbaar, clockt met wat moeite redelijk (zo'n 20%) over en er zijn voltmods te vinden. Hij is niet zo nieuw of hip als de 7300GT-DDR3, ook wordt de chip van de X1600 niet gebruikt in een sneller model zoals bij de 7300GT het geval is. Toch lijkt dit helemaal nog niet zo'n slechte optie. Qua prijs zit hij goed, en qua beschikbaarheid wint 'ie het van de 7300GT-DDR3.
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Zijn er geen kaartje van rond de ~€ 40 te vinden ?
Het word ten slotte mijn eerste ervaring met voltmods // Hoop ik
Het word ten slotte mijn eerste ervaring met voltmods // Hoop ik

Daarvoor heb je bijvoorbeeld een 7300GS. Deze is echter op de G72 gebaseerd (i.t.t. de 7300GT met de G73 chip), welke gebruik maakt van je RAM geheugen. Op deze manier is de overclock-contest veel minder onafhankelijk van de rest van je hardware.framaster schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:45:
Zijn er geen kaartje van rond de ~€ 40 te vinden ?
De X1300 Pro is ook in dat budget, echter is die kaart dermate veel langzamer dan de rest dat het bijna zonde is om dat ene tientje meer niet uit te geven. Daarbij wil het geheugen niet overclocken, of dat alleen bij deze test is weet ik niet, maar zeker iets om goed op te letten
We zouden in de eerdere fairplay-contests kunnen kijken hoeveel van de hardware daadwerkelijk is overleden (volgens mij viel dat wel mee namelijk). Als je de kaart (inclusief leuke overclock) nog heel hebt na de contest houd je er toch iets leuks aan over, en is dat ene tientje meer het (imho) zeker waard.Het word ten slotte mijn eerste ervaring met voltmods // Hoop ik![]()
My anime addiction.
Als we moeilijk aan kaartjes kunnen komen dan wil ik wel even kijken of voscomtronics bereid is om een inkoop actie op te zetten.
Persoonlijk heb ik niet erg veel ervaring met het overklokken van videokaarten, maar wil wel es een keer proberen goed m'n best te doen
Persoonlijk heb ik niet erg veel ervaring met het overklokken van videokaarten, maar wil wel es een keer proberen goed m'n best te doen
Gaat het nog van de grond af komen? Het lijkt een beetje stil te staan...
Hebben we een minimum aantal deelnemers voordat we beginnen, of staat er een datum vast?
Ik vind het geen probleem om met een mannetje of 12 (die zullen we wel hebben) te beginnen, maar heb verder geen tijd om het geheel te regelen. Toch zal er iemand op moeten staan en het virtuele startschot geven, iemand moet tot aankoop overgaan, en dan zijn we in principe in de running (maar hebben we die personen?).
Hebben we een minimum aantal deelnemers voordat we beginnen, of staat er een datum vast?
Ik vind het geen probleem om met een mannetje of 12 (die zullen we wel hebben) te beginnen, maar heb verder geen tijd om het geheel te regelen. Toch zal er iemand op moeten staan en het virtuele startschot geven, iemand moet tot aankoop overgaan, en dan zijn we in principe in de running (maar hebben we die personen?).
My anime addiction.
Problem hier is, dat ik nog op AGP zit, maar wel graag mee zou willen doen uiteraard! Echter te weinig tijd en ervaring om komplete contest op te zetten. De bedoeling is, nu ik bijna zeker een leuke bijbaan heb om hiermee gedeeltelijk te gaan sparen, en dan rond de zomervakantie flink extra te verdienen, om erna flinke PCI-E 2.0 Game/Overclock systeem in huis te halen. Maar dat duurt nu veel te lang, en socket 478 PCI-E moederborden zijn moeilijk te vinden. Dus mischien apart AGP gedeelte in de contest?
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Verwijderd
Ik ben gister opgestaan bij TZ als iemand die de zaakjes wel wil regelen(kaarten/definitieve inschrijvingen/verzenden). Aangezien het wat leek te stranden op die punten.Empie schreef op woensdag 05 september 2007 @ 11:08:
Gaat het nog van de grond af komen? Het lijkt een beetje stil te staan...
Ik ben alleen geen vaste klant van Got zoals je kunt zien, weet niet of dat een probleem is voor mensen hier?
offtopic:
Ben wel een redelijk actieve TZ user(free-luck @tz), als ik daar mensen gerust mee kan stellen?
Ben wel een redelijk actieve TZ user(free-luck @tz), als ik daar mensen gerust mee kan stellen?
Als iemand anders het wil doen hier op GOT, heb ik ook geen probleem mee. Maar ik zou graag zien dat dit topic wat actief bleef qua update's.
Ik heb inmiddels contact opgenomen met PC-HUT, de goedkoopste webshop die de kaart in de schappen had. Helaas heb ik net de volgende mail terug gekregen
Heb ook nog een mailtje gestuurd naar Elictronicagigant, de eerst volgende in de pricewatch die de kaart ook daadwerkelijk nog op de site heeft staan.Beste Symon,
hartelijk dank voor je email en je interesse in PCHut.
Ik moet je helaas echter meedelen dat we de nieuwe productlijsten aan het verwerken zijn en dat de Asus niet meer geleverd kan worden in deze versie.
Ik ben jullie graag behulpzaam in het geleverd krijgen van de videokaarten en zal proberen een zo goed mogelijke prijs neer te zetten. Helaas is deze kaart dus niet meer te leveren, graag hoor ik of we een andere kaart aan kunnen bieden.
Of als je mij laat weten welke specs het moet hebben qua memory, chipset ed hoor ik dat graag. Al denk ik dat jullie zelf wel precies weten wat de vereisten en (on) mogelijkheden zijn ;-)
Met vriendelijke groet,
De rest van de webshops die hem ook nog daadwerkelijk aanbieden vallen niet binnen het budget(€63+).
Als iemand nog andere optie's/adressen/telefoonnummers heeft om aan deze kaart te komen hoor ik het graag.
Heb m'n vader / voscomtronics gebeld met betrekking tot deze contest, hij had toen even geen pc bij de hand om prijzen op te zoeken, maar we gaan Vrijdag a.s. even overleggen hoe en wat.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 12:31:
Als iemand nog andere optie's/adressen/telefoonnummers heeft om aan deze kaart te komen hoor ik het graag.
Is er nu eigenlijk ook een besluit genommen over het type 'benchen'? Ik voel er veel voor om 3DMark 01 SE te gebruiken en dan op een lage resolutie om te zorgen dat de CPU niet meeweegt in de score, verder zou ik kiezen voor een run op stock speed, waarin jij CPU-Z screen van zowel CPU als Memory speed moet laten zien, naast een screen met de huidige clocks van de kaart, om te kijken hoe veel meer % jij uit de kaart weet te halen.
Bij mijn weten zijn nog steeds juist de lage resoluties enorm CPU afhankelijk. Bij hogere resoluties is het juist de GFX kaart die het zwaar krijgt. Lijkt me beter als we iets van 3dmark 03 of 05 pakken, op een degelijke resolutie met eventueel AA ofzo?
teambitstorm.nl
Juist geen moderne 3Dmark, die hangen veel meer van je processor af. Zet je kaart op 1280x1024 en ga eens geinen... Zeker de Nature is dan grotendeels videokaart-afhankelijk. (hogere resoluties mag best, maar niet iedereen heeft 2440x1596 tot z'n beschikking
)
En wat dan nog, probeer eens een Core Duo tegenover een 'oude' s754, ik denk dat het niet veel verschilt. (puntje of 50 hoogstens)
Doe gewoon een paar screenshots, want anders komen tweaks en aanverwante ook naar voren. (een zwaar beladen Windows XP levert veel minder punten dan een getweakte Win2K, bijvoorbeeld)
Wat doen we met LOD, kristalpesten en aanverwante 'valsspeeltrucs'?
Als iemand iets binnen budget denkt te kunnen regelen, probeer maar. Liefst schriftelijk, want we moeten nog beginnen met de officieele inschrijving e.d.
En wat dan nog, probeer eens een Core Duo tegenover een 'oude' s754, ik denk dat het niet veel verschilt. (puntje of 50 hoogstens)
Doe gewoon een paar screenshots, want anders komen tweaks en aanverwante ook naar voren. (een zwaar beladen Windows XP levert veel minder punten dan een getweakte Win2K, bijvoorbeeld)
Wat doen we met LOD, kristalpesten en aanverwante 'valsspeeltrucs'?
Als iemand iets binnen budget denkt te kunnen regelen, probeer maar. Liefst schriftelijk, want we moeten nog beginnen met de officieele inschrijving e.d.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Lodtweaks mogen, net zoals een getweakte windows, die heb ik persoonlijk namelijk altijd. Maar je moet dan wel de lodtweaks delen met anderen(zeg maar 2 dagen voor het einde). Kristalpesten ken ik niet, dus gebruik ik niet.
Maargoed, anders pakken we 3DMark 03 en dan alleen Nature? Of de gehele run, dit ivm stabileit overclock, hoe langer je stresst hoe lager de clock moet zijn om stabiel te blijven.
Maargoed, anders pakken we 3DMark 03 en dan alleen Nature? Of de gehele run, dit ivm stabileit overclock, hoe langer je stresst hoe lager de clock moet zijn om stabiel te blijven.
Ik ben voor een nature run (is die niet altijd gebruikt in de vorige contests??). En wat betreft tweaken en modden is wat mij betreft al het tweakwerk ok, mede gezien het feit dat niet valt te controleren of er LOD is gebruikt. Kristalmods en sneller geheugen erop solderen is not done imho, omdat je in het geval van die eerste zo'n beetje oneindig kan blijven doorgaan met fake-performance verbeteren. 2e zal wss niemand kunnen
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Welke dan 3DMark03 of 01SE? Zal dadelijk wel paar tests doen
LOD houdt in dat jij via software de 'Level of Detail' gaat verlagen, wat inhoudt dan een gerenderde omgeving monotone kleuren krijgt in plaats van textures die erop geladen moeten worden, dit scheelt paar % op de score. Kristalpesten weet ik niet.
Edit@hieronder:
Het is aan de enne kant flauw, maargoed, jij gaat het hardware-matig de kaart ook zo makkelijk zat maken(betere koeling) dus waarom niet ook software-matig? Maargoed das een andere discussie
Edit@hieronder:
Het is aan de enne kant flauw, maargoed, jij gaat het hardware-matig de kaart ook zo makkelijk zat maken(betere koeling) dus waarom niet ook software-matig? Maargoed das een andere discussie
[ Voor 30% gewijzigd door Darkasantion op 05-09-2007 22:42 ]
Verwijderd
Pf dat lijkt me flauw, heeft uiteindelijk toch niets meer met overklokken zelf te maken? Nuja niet dat ik zeggenschap heb, want ik doe niet mee, maar ik volg het topic wel met interesse.
Ik dacht trouwens dat er voor de scores puur naar procentuele overkloksnelheden ging gekeken worden ipv naar 3DMark scores?
Ik dacht trouwens dat er voor de scores puur naar procentuele overkloksnelheden ging gekeken worden ipv naar 3DMark scores?
LOD houd je niet tegen, dus moet het toegestaan worden
Puur naar de procentuele overclock kijken is niet leuk, dan wint de gene met de duurste koeling / de beste kaart. Het leuke aan zo'n contest is juist (zoals Syngrow in het vorige heel mooi geeft laten zien) door allerlei tweaks, tot de memtimings aan toe en wat tunen met LOD en je windows installatie, te winnen... 
Kristalmodden is makkelijk gezegd het kristal dat op je moederbord of grafische kaart zit, en de functie heeft de basisklok te bepalen (en hiermee de tijdsmeting), eraf te halen en er een ander exemplaar op te solderen waardoor voor 3Dmark 1,0 seconde ineens 1,1 of 1,2 seconde duurt, terwijl 3dmark het wel opvat als 1,0 seconde. Op die manier passen er dus 10 tot 20 procent meer frames (beeldjes) in die ene seconde, wat behoorlijk kan schelen in de punten. Gelukkig is het vrij moeilijk om te doen
Kristalmodden is makkelijk gezegd het kristal dat op je moederbord of grafische kaart zit, en de functie heeft de basisklok te bepalen (en hiermee de tijdsmeting), eraf te halen en er een ander exemplaar op te solderen waardoor voor 3Dmark 1,0 seconde ineens 1,1 of 1,2 seconde duurt, terwijl 3dmark het wel opvat als 1,0 seconde. Op die manier passen er dus 10 tot 20 procent meer frames (beeldjes) in die ene seconde, wat behoorlijk kan schelen in de punten. Gelukkig is het vrij moeilijk om te doen
Ok, heb mijn XFX 7600GT even via Rivatuner de Specs van een 7300GT DDR3 gegeven en heb deze op default en 700/747(geheugen wil gewoon niet harder) getest met CPU op 3.2 en 3.6Ghz met een 1:1 Ratio van het geheugen die timings van 2-2-2-5/2-3-3-5 had. Verder is tijdens de GPU Oc ook de driver ingesteeld op Hoge snelheid en is er gebruik gemaakt van een LOD-tweak.
Resolutie was in alle gevallen 1280X1024 met de rest default instellingen.
3DMark01:
Stock CPU+Stock GPU: 66.1FPS
Stock CPU+OC GPU: 185.7FPS
OC CPU+Stock GPU: 65.6FPS(-0.7%
OC CPU+OC GPU: 181.0FPS(-2.5%)
OC CPU+OC GPU@12pp/5v: 241.5FPS(+30%)
3DMark03:
Stock CPU+Stock GPU: 50.2FPS
Stock CPU+OC GPU: 86.4FPS(foute score heb hier blijkbaar op 1024X800 gedraaid)
OC CPU+Stock GPU: 50.1FPS(-0.2%
OC CPU+OC GPU: 70.0FPS(-19%)
OC CPU+OC GPU@12pp/5v: 85.9FPS(-0.5%)
Oftewel, op een resolutie van 1280X1024 maakt de CPU niet meer uit, want de verschillen zijn erg klein, zo niet minder.
Resolutie was in alle gevallen 1280X1024 met de rest default instellingen.
3DMark01:
Stock CPU+Stock GPU: 66.1FPS
Stock CPU+OC GPU: 185.7FPS
OC CPU+Stock GPU: 65.6FPS(-0.7%
OC CPU+OC GPU: 181.0FPS(-2.5%)
OC CPU+OC GPU@12pp/5v: 241.5FPS(+30%)
3DMark03:
Stock CPU+Stock GPU: 50.2FPS
Stock CPU+OC GPU: 86.4FPS(foute score heb hier blijkbaar op 1024X800 gedraaid)
OC CPU+Stock GPU: 50.1FPS(-0.2%
OC CPU+OC GPU: 70.0FPS(-19%)
OC CPU+OC GPU@12pp/5v: 85.9FPS(-0.5%)
Oftewel, op een resolutie van 1280X1024 maakt de CPU niet meer uit, want de verschillen zijn erg klein, zo niet minder.
Als je mee wilt doen waar moet je dat dan melden ?
Uit TS:framaster schreef op donderdag 06 september 2007 @ 00:09:
Als je mee wilt doen waar moet je dat dan melden ?
DM naar shinchan03 dusshinchan03 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:35:
Als je vastbesloten bent mee te doen kun je vast een DM sturen zodat ik je toe kan voegen.
My anime addiction.
En dan voeg ik je natuurlijk met alle plezier toe 
Ik ga vanmiddag is even kijken of ik de kaart nog ergens kan krijgen.
Ik ga vanmiddag is even kijken of ik de kaart nog ergens kan krijgen.
Als iemand een goed socket 478 moederbord met PCI-E weet doe ik ook mee!!! Lijkt me wel leuk om die 7300GT mijn 7600GT stof te laten happen
Ga je dan voor deze contest zo'n outdated moederbord kopen? Nouja ik zou er geen geld meer aan besteden.Darkasantion schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:19:
Als iemand een goed socket 478 moederbord met PCI-E weet doe ik ook mee!!! Lijkt me wel leuk om die 7300GT mijn 7600GT stof te laten happen
Als ik voor goed 30~40 euro een mamaplank kan bemachtigen, doe ik dat wel, want dan kan ik lekker veilig die Videokaart tot de max drijven met voltmods zonder later iets te beschadigen. En verder, kan ik zo mijn waterkoeling eens flink aan de tand voelen zonder mijn echte hardware te riskeren.
Nou ik zou zeggen zoekt en gij zult vinden
. Want hoe meer zielen hoe meer vreugd
Zal er dan maar snel werk van maken, want we beginnen binnenkort toch?
Welke kaart gaan we nu eigenlijk me werken? Want dat heb ik niet helemaal megekregen.
Welke kaart gaan we nu eigenlijk me werken? Want dat heb ik niet helemaal megekregen.
[ Voor 38% gewijzigd door Darkasantion op 07-09-2007 18:30 ]
Nouja we hebben een hele tijd over de DDR3 versie van de 7300GT gepraat. Maar die moet dan ook nog voor een redelijke prijs ergens vandaan te toveren zijn. Je moet dus vooral opletten dat het de DDR3 versie is. Die clockt leuk wat harder.
Wanneer deze niet te krijgen is moeten we voor een andere leuke kaart gaan zoeken.
Wanneer deze niet te krijgen is moeten we voor een andere leuke kaart gaan zoeken.
Verwijderd
En wat was hiervan de uitkomst, als ik zo brutaal mag zijnpin_point schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:57:
[...]
Heb m'n vader / voscomtronics gebeld met betrekking tot deze contest, hij had toen even geen pc bij de hand om prijzen op te zoeken, maar we gaan Vrijdag a.s. even overleggen hoe en wat.

Ik ben benieuwd naar de prijs vooral. Mocht die meevallen, ben ik ''in''. Anders dan kijk ik vanaf de zijlijn mee 
Er zit voor m'n pc een X1950XT256 aan te komen, dus ik hoop snel info te zien hier, dat zou schelen in de beslissing
Er zit voor m'n pc een X1950XT256 aan te komen, dus ik hoop snel info te zien hier, dat zou schelen in de beslissing
't is mij een beetje heel erg ontschoten om 't met m'n vader zelf te spreken, heb wel zelf gezocht bij de leverancier, maar die hadden ook niet meer de 7300GT TOP en het was al op zo'n tijdstip dat ik de leverancier niet meer kon bellen OF hij eraan kan komen. Van de week m'n vader nog maar eens schoppen.Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:51:
[...]
En wat was hiervan de uitkomst, als ik zo brutaal mag zijn
Als bijv. de 7300GT TOP helemaal niet meer te krijgen is, is het misschien idee om te spelen met de HD2400XT van saphire die valt volgens mij nog een beetje redelijk binnen de prijsklasse [klik] link naar specs
Succes met schoppen alvastpin_point schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 19:52:
[...]
't is mij een beetje heel erg ontschoten om 't met m'n vader zelf te spreken, heb wel zelf gezocht bij de leverancier, maar die hadden ook niet meer de 7300GT TOP en het was al op zo'n tijdstip dat ik de leverancier niet meer kon bellen OF hij eraan kan komen. Van de week m'n vader nog maar eens schoppen.
Als bijv. de 7300GT TOP helemaal niet meer te krijgen is, is het misschien idee om te spelen met de HD2400XT van saphire die valt volgens mij nog een beetje redelijk binnen de prijsklasse [klik] link naar specs
HD2400XT, is op zich een leuk plan ja, maarrem... 64-bit geheugeninterface. De 7300GT = 128-bit. Als je dit ding nou voor Powerpoint gebruikt, okee... maar tegenwoordig vind ik 64-bit niet meer kunnen.
Zelfs mijn GF3 Ti200 had een 128-bit membus!
( * Jejking hoopt op snelle ondersteuning voor Folding@Home voor de HD2xxx-series
[ Voor 10% gewijzigd door Jejking op 08-09-2007 23:45 ]
Iets mis gegaan met "Post onder ander account"... maar ik kwoot mijzelf nog even 
Misschien is dit wel het beste alternatief voor de 7300GT-DDR3. Daarbij is deze qua leverbaarheid en prijs goed te doen.Empie schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:33:
Betaalbaar, clockt met wat moeite redelijk (zo'n 20%) over en er zijn voltmods te vinden. Hij is niet zo nieuw of hip als de 7300GT-DDR3, ook wordt de chip van de X1600 niet gebruikt in een sneller model zoals bij de 7300GT-7600GT het geval is. Toch lijkt dit helemaal nog niet zo'n slechte optie. Qua prijs zit hij goed, en qua beschikbaarheid wint 'ie het van de 7300GT-DDR3.
My anime addiction.
bij www.flex-computers.nl kunnen ze nog ruim 20 GF 7300GT's leveren. Het is mijn oude werk, dus misschien is het verstandig om even contact te zoeken. De zaak is gevestigd in Arnhem.
Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 16 Pro / AW Ultra
Praten we dan wel over de 7300GT versie met DDR3 op de kaart?
Moederbord is geregeld! Heb zelfs en redelijk goede op de kop kunnen tikken, dus waar moet ik inschrijven?
DM shinchanDarkasantion schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:25:
Moederbord is geregeld! Heb zelfs en redelijk goede op de kop kunnen tikken, dus waar moet ik inschrijven?
En ook van mij.
Eens kijken of ik het nog kan
@ Snot_Aap
Wat bedoel je nou precies?, dat ik jou moet aanmelden?
beetje vreemd persoonlijk
Wat bedoel je nou precies?, dat ik jou moet aanmelden?
Nope, dat shinchan03 ook van mij een DM heeft ontvangen.pin_point schreef op zondag 09 september 2007 @ 23:05:
@ Snot_Aap
Wat bedoel je nou precies?, dat ik jou moet aanmelden?beetje vreemd persoonlijk
even aanzetten in je settings en dan bij de desbetreffende user op

-edit-
even voor de duidelijkheid: je zoekt naar Direct Messaging
[ Voor 10% gewijzigd door Mr Alfabet op 10-09-2007 03:33 ]
Zijn we er al uit welk (type) kaartje we gaan pijnigen?
Verwijderd
Vraag ik me ook af. Als het gaat om een kaart die bar weinig leverbaar is, schrijf me dan een DM. Ik zal dan eens vragen hoeveel we van die kaartjes eventueel bij een leverancier kunnen inkopen, en dan onderling naar de gebruikers (moet natuurlijk wel animo voor zijn, en niet gaan om bijv 2 kaartjes) toesturen.pin_point schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:46:
Zijn we er al uit welk (type) kaartje we gaan pijnigen?
We hebben namelijk verschillende 7300 series, van silent tot kaartjes met maar amper 128MB geheugen
Ik doe zeker wel mee, waterkoeling met een Tec
Ik kan een reeks aan kaarten bestellen, maar het moet dan echt niet om 5 kaarten gaan, korting is ook ten boze aangezien ik bij een webshop werk, en die al kleine marges maken, dat een korting niet eens interesant meer is voor ons. Het voordeel is is dat ik een grote partij kan laten bestellen en vervolgens kan versturen naar de mensen onder ons. Nogmaals als het om minimaal 12 kaarten gaat dan wil ik het best doen. Kom dan ook met een definitief model op de proppen en ik zorg voor de bestelling als alles zover is.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 17:00 ]
Dan zeg ik, zorg voor een 7300GT DDR3 met 128 of 256MB geheugen, veel scheelt het niet, behalve dat 128Mb eventuel harder kan(kleiner). We hebben 12 man bevestigd dus zullen wij eens beginnen?
Even nog de categorien:
Air/Water(Chilled)/Subzero, toch? Kun je ook in 2 categorien meedoen? Heb hier Zalman koeler en Waterkoelertje staan die ik dan allebei will gebruiken
Even nog de categorien:
Air/Water(Chilled)/Subzero, toch? Kun je ook in 2 categorien meedoen? Heb hier Zalman koeler en Waterkoelertje staan die ik dan allebei will gebruiken
Verwijderd
ik heb wel intressen in mee te doen
Maar wat is het bedrag?
Geforce 7300gt met gdr3 is beste wel interesant .
Maar wat is het bedrag?
Geforce 7300gt met gdr3 is beste wel interesant .
Het liefste is dat het kaart + verzenden rond de 50 euro gaan laten liggen om het leuk te houden.
Kan u mij misschien bij de deelnemers zetten ik dat dm gebeuren niet vinden
Verwijderd
Je moet DM ook aanzetten eerst in Profiel / voorkeuren, en de gebruiker via '
' een bericht versturen.
12 Kaarten? Ik kan ze opzich wel regelen. Ik ga vandaag eens informeren. 7300series that is, 128MB is sneller aldus sommigen.

12 Kaarten? Ik kan ze opzich wel regelen. Ik ga vandaag eens informeren. 7300series that is, 128MB is sneller aldus sommigen.
NiceVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 06:29:
Let er wel op dat het een 7300GT met DDR3 kaart is, hoeveelheid geheugen maakt inderdaad (zo goed als) niet uit
My anime addiction.
Verwijderd
Welk merk is dat? Kom alleen DDRII kaartjes tegen. Wellicht dat ik die via een leverancier bestellen moet.
Edit. Er zijn er een paar, Asus, palit , en galaxy. Volgens mijn collega zijn die niet meer leverbaar / en worden ze ook niet meer gemaakt. Kan er echt geen kaart met DDR2 anders gekozen worden?
Ik vraag me ook af in hoeverre deze kaartjes nog geleverd kunnen worden op de Pricewatch. Kaartjes met DDR2 kan ik binnen een week naar jullie verzonden hebben. Per stuk wordt het dan 43€ van het merk Peak. De overige functies lijken me niet zo belangrijk, zoals silent koeling (bij mij komt er toch een dikke pomp + tec op
).
Mocht men belang hebben maak dan een opsomming en / of stuur me een DM met hoeveel kaarten ik moet halen
Verzenden gaat per post.
Edit. Er zijn er een paar, Asus, palit , en galaxy. Volgens mijn collega zijn die niet meer leverbaar / en worden ze ook niet meer gemaakt. Kan er echt geen kaart met DDR2 anders gekozen worden?
Ik vraag me ook af in hoeverre deze kaartjes nog geleverd kunnen worden op de Pricewatch. Kaartjes met DDR2 kan ik binnen een week naar jullie verzonden hebben. Per stuk wordt het dan 43€ van het merk Peak. De overige functies lijken me niet zo belangrijk, zoals silent koeling (bij mij komt er toch een dikke pomp + tec op
Mocht men belang hebben maak dan een opsomming en / of stuur me een DM met hoeveel kaarten ik moet halen
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 10:39 ]
Deze kon ik zo snel vinden:
Asus EN7300GT TOP/HTD/128M
Galaxy 7300 GT gDDR3 1.2 ns 256Mb
Zotac GeForce 7300GT - 256MB GDDR3 (SKU#: ZT-73TE121-FSL)
Inno3D Geforce 7300 GT GDDR3
Palit Geforce 7300GT Sonic 128MB
Gainward Bliss 7300GT PCX (helaas geen fabrikant-site url)
Beschikbaarheid is verder inderdaad een probleem, dus ik hoop dat je er wat mee kunt
Asus EN7300GT TOP/HTD/128M
Galaxy 7300 GT gDDR3 1.2 ns 256Mb
Zotac GeForce 7300GT - 256MB GDDR3 (SKU#: ZT-73TE121-FSL)
Inno3D Geforce 7300 GT GDDR3
Palit Geforce 7300GT Sonic 128MB
Gainward Bliss 7300GT PCX (helaas geen fabrikant-site url)
Beschikbaarheid is verder inderdaad een probleem, dus ik hoop dat je er wat mee kunt
My anime addiction.
Verwijderd
de galaxy heeft een 256bit interface????
dacht dat ze allemaal 128bit waren
Of galaxy gebruikt anderen core's?
Ik zal persoonlijk voor de asus of galaxy gaan
Ik heb het een beetje gevolg maar dit klink als een leuke contest.
Ik heb zelf wel interesse in 7300gt omdat ik nu met een 6200Le TC draai
[ Voor 3% gewijzigd door Disaster_Master op 11-09-2007 16:05 ]
Verwijderd
hahah lolDisaster_Master schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:04:
Ik heb het een beetje gevolg maar dit klink als een leuke contest.
Mijn 6610xl (6600gt) is ook overleden en zit mer 6200tc 16mb te draaien.
Hoop alleen niet dat ze ons vergeten
Ik heb al pm gestuurt
Verwijderd
Idd... Lees ik nu net ook. Vraag me af of dat wel nuttig is met die core's. Hoe hoger het aantal bits hoe duurder de kaart is om gemaakt / verkocht te worden....Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:58:
Verwijderd
Dat hoeft nietVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:29:
[...]
Idd... Lees ik nu net ook. Vraag me af of dat wel nuttig is met die core's. Hoe hoger het aantal bits hoe duurder de kaart is om gemaakt / verkocht te worden....
Als het een core is die fouten heeft zoals vroerger bij 6800le kaarten.
Dan is dit een manier om toch te kunnen verkopen .
Verwijderd
Natuurlijk. Een fabrikant wil wel zoveel mogelijk effiecientheid uit hun proces(sen)Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:49:
[...]
Dat hoeft niet
Als het een core is die fouten heeft zoals vroerger bij 6800le kaarten.
Dan is dit een manier om toch te kunnen verkopen .
Ik zou het niet erg vinden om op DDR2 geheugen te zitten.
Verwijderd
ddr1 ddr2 of ddr3 maakt op zich zelf niet uit maar de klock wel.Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:57:
[...]
Natuurlijk. Een fabrikant wil wel zoveel mogelijk effiecientheid uit hun proces(sen)Maar deze kaarten lijken nagenoeg niet leverbaar, zeker niet in DDR3 geheugen. Als je een winkel vindt de vraas is dan nog of ze een voorraad van 13 kaarten kunnen leveren.
Ik zou het niet erg vinden om op DDR2 geheugen te zitten.
Ik had een 6600normaal met ddr1 met zeer hoge klok .
Kaart draaide een 6600gt er gewoon uit.
Ddr2 is op zelf dus niet erg zolang er maar hoge klok gehaald kan worden.
Een x2400 heb je ook met 128bit versie ook dit is een leuke kaart.
Verwijderd
Nou ja. Ik wil best leveren, maar het moet wel een model zijn die te leveren valt 
Elke kaart is prima, ik doe ook graag mee, met een dikke WC setup
Koude dagen komen er weer aan, prima moment om het hele zaakje eens op het balkon te leggen 
DDR2 , DDR1, is prima. Ik geloof dat de kaart maximaal 50 euro mag kosten? Als je nu dat bedrag eens op 42.50 zet, want je houdt vaak toch de verzendskosten mits je niet in de buurt woont oid, die zijn 7.50 gemiddeld.
Elke kaart is prima, ik doe ook graag mee, met een dikke WC setup
DDR2 , DDR1, is prima. Ik geloof dat de kaart maximaal 50 euro mag kosten? Als je nu dat bedrag eens op 42.50 zet, want je houdt vaak toch de verzendskosten mits je niet in de buurt woont oid, die zijn 7.50 gemiddeld.
OK jongens, deze is waarschijnlijk al wel eens aangehaald maar dit kaartje heeft PC Hut in voorraad (+_ een week levertijd) voor 46 euro. Als we hier nog iets korting op krijgen komt dit rond de 43-44 en met verzenden naar ieder toe precies 50 €, wat een mooie prijs is natuurlijk.
het btereft deze:
http://www.palit.biz/en/products/nv_pcie_7300GT.html
DDR2, 128bit, redelijk fijn koelertje erop lijkt
Linkje nara PC Hut:
http://www.pchut.nl/productenv.php?id=96842
en nog 24 maandne garrantie ook
het btereft deze:
http://www.palit.biz/en/products/nv_pcie_7300GT.html
DDR2, 128bit, redelijk fijn koelertje erop lijkt
Linkje nara PC Hut:
http://www.pchut.nl/productenv.php?id=96842
en nog 24 maandne garrantie ook
Is zo'n ati HD2400 XT kaartje niet wat?, welliswaar iets buiten budget (wss korting te regelen met shops) maar wel een kaart met GDDR3.
Als we goede korting kunnen krijgen is een HD2400XT misschien wel een optie ja.
Verwijderd
En mogelijkheid voor DX10pin_point schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:16:
Is zo'n ati HD2400 XT kaartje niet wat?, welliswaar iets buiten budget (wss korting te regelen met shops) maar wel een kaart met GDDR3.
Ik vind het prima. De 7300GT is qua performance beter dan een HD 2400XT. Aangezien we allemaal dezelfde kaart krijgen, maakt dat natuurlijk geen dr0l uit, hoewel het voor de mensen die niet van plan zijn hem te vernielen en voor gebruik te houden, het fijn is als ze zoveel mogelijk bang voor hun bucks krijgen. Voor die groep geldt ook dat dx10 games er onmogelijk op zijn, dit kan misschien nog net op de 7300gt die in dx9 rendert... Niet voor mij van toepassing maar wel iets om mee te nemen in de overweging denk ik...
Verder, als we heb rond de 55€ kunnen binnenslepen: ik ben voor !
Verder, als we heb rond de 55€ kunnen binnenslepen: ik ben voor !
Het probleem is dat onder de 50 euro, er geen DDR3 versies zijn van de 7300GT, moeten wij er 10 euro bij doen, maar of iedereen dat wil?
Verwijderd
Ik ben nog ff aan het overleggen met mijn maat jelmer-amd en electro leraren. Ik laat het wel ff weten of we mee doen, als we mee doen kopen we zelf de graka wel. maar dat is eerst nog niet zeker. De animo is er zeker wel. Vol met ideeen voor een DIY Wc setje 
Edit: De 7300GT lijkt mij een perfecte kaart
Edit: De 7300GT lijkt mij een perfecte kaart
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 21:19 ]
Nogmaals: Dit is niet het idee achter de contest.Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:18:
als we mee doen kopen we zelf de graka wel.
De contest is zo, dat iedereen een gelijkwaardige kaart krijgt. Van dezelfde serie dus, gewoon uit een winkel, een doosje dat zo van de leverancier komt, en zo van de fabrikant, etc., waardoor jij dus niet een kaart uit 2007 hebt, en een ander een uit 2005
Verwijderd
Dan kom de kaart natuurlijk wel bij de zelfde winkel etc. weg.... maar we doen het met maten en leraren waarsch.
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 21:24 ]
Verwijderd
^^ 
Hoe stemt in met een 7300GT met DDR2 / 128MB geheugen? De kans op fouten / artifacts moet wel met een 128MB variant kleiner zijn, omdat je het probleem verkleint op te hoge kloksnelheden met geheugen dat problemen gaat geven.
De kaart komt uit op 44 euro per stuk. Exclusief verzendskosten.
Hoe stemt in met een 7300GT met DDR2 / 128MB geheugen? De kans op fouten / artifacts moet wel met een 128MB variant kleiner zijn, omdat je het probleem verkleint op te hoge kloksnelheden met geheugen dat problemen gaat geven.
De kaart komt uit op 44 euro per stuk. Exclusief verzendskosten.
Verwijderd
Hmm.. ja daar heb je wel gelijk in. prijs maakt niet echt uit want we delen het toch , mijn maat en ik
Verwijderd
Ik wil ook wel mee doen, alleen moet nog even overleggen met ouders etc. (ben nog maar 15 imo). Maar de animo is er zeker! En mij maakt het niet uit welke graka we nemen, zolang het maar niet al te duur word;)
Kleine poll!
Poll: Meer dan 50 euro betalen voor DDR3 7300GT?
• Ja, Ik wil DDR3
• Nee, DDR2 is ook goed
• Wil een HD2400XT
• Wil wat anders

Ook een poll maken? Klik hier
Kan iemand dit ook even op techzine zetten of hierheen linken?
Poll: Meer dan 50 euro betalen voor DDR3 7300GT?
• Ja, Ik wil DDR3
• Nee, DDR2 is ook goed
• Wil een HD2400XT
• Wil wat anders
Ook een poll maken? Klik hier
Kan iemand dit ook even op techzine zetten of hierheen linken?
[ Voor 5% gewijzigd door Darkasantion op 11-09-2007 22:29 ]
Verwijderd
De vraag is maar net of die DDR3 kaarten daadwerkelijk ook leverbaar nog zijn. Als de kaart meer dan 7 tientjes gaat kosten dan haak ik mogelijk gewoon af. De bedoeling is om een basic kaart zo ver mogelijk te oc'en en daarmee de hoogste scores te halen, en er moet niet onwijs veel moeite gedaan worden in de zoektoch naar een GDDR3 kaart...
Ik weet het niet, was meer bedoeld om even duidelijk te hebben hoe iedereen erover denkt,omdat er veel gezegd wordt, maar men steeds niet wist wat het nu werdt. Maar inderdaad, nu is het vrijwel duidelijk dat wij 7300GT DDR3 willen.
Kan iemand even checken of hij 15 kaartjes ervan kan regelen voor een leuk prijsje?
@lism, als ik goed had begrepen was er rond de 60 euro wel veel DDR3 te vinden, maar als iemand even zou checken weten wij idd meer, anders eventuel toch maar DDR2
Kan iemand even checken of hij 15 kaartjes ervan kan regelen voor een leuk prijsje?
@lism, als ik goed had begrepen was er rond de 60 euro wel veel DDR3 te vinden, maar als iemand even zou checken weten wij idd meer, anders eventuel toch maar DDR2
[ Voor 20% gewijzigd door Darkasantion op 12-09-2007 17:03 ]
Azerty en Coolprices hebben allebei mail gehad over de Asus 7300GT TOP, of ze 15 keer kunnen leveren, en of er korting mogelijk is. Verder heb ik geen grote jongen kunnen vinden met 7300GT DDR3
Verwijderd
jelmer-amd en ik bestellen de kaart waar jullie hem weg hebben dan zelf wel ff want school etc gaat ook mee doen aan het project.. Als die leraren het ook echt willen
DUS wij zijn nog niet ECHT ingeschreven.
Edit: zo te zien heeft Cool-Prices er nog 4 liggen DDR 3 etc.
Edit: zo te zien heeft Cool-Prices er nog 4 liggen DDR 3 etc.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 17:48 ]
Wat heb je erop tegen om het met de groep mee te doen, ookal doe je met school mee? Het gaat er juist om dat het niet alleen van dezelfde winkel komt, maar ook dat het dus gewoon een serietje kaarten is, en niet dat ze bij de winkel toevallig op zijn en dat die ondertussen een nieuwe lading binnen gekregen heeft, met dus een totaal ander weeknummer en ander weeknummer GDDRVerwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:44:
jelmer-amd en ik bestellen de kaart waar jullie hem weg hebben dan zelf wel ff want school etc gaat ook mee doen aan het project.. Als die leraren het ook echt willenDUS wij zijn nog niet ECHT ingeschreven.
Oja:
http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=122593
[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 12-09-2007 18:28 ]
Zal dadelijk contact opnemen! Trouwens HD2400XT voor 64 euro had ik ook nog gevondenTheZeroorez schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:22:
[...]
Wat heb je erop tegen om het met de groep mee te doen, ookal doe je met school mee? Het gaat er juist om dat het niet alleen van dezelfde winkel komt, maar ook dat het dus gewoon een serietje kaarten is, en niet dat ze bij de winkel toevallig op zijn en dat die ondertussen een nieuwe lading binnen gekregen heeft, met dus een totaal ander weeknummer en ander weeknummer GDDR
Oja:
http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=122593
Ok, denk dat ik morgenavond wel antwoord zal hebben van de 3 winkels, en dan kunnen we kijken of eht wel of niet te doen is.
Vraag me nu af ok ik nog even naar de HD2400XT moet informeren, omdat deze ook 64 euro is, net zoals een winkel de 7300GT DDR3 heeft. Wat vinden jullie?
Vraag me nu af ok ik nog even naar de HD2400XT moet informeren, omdat deze ook 64 euro is, net zoals een winkel de 7300GT DDR3 heeft. Wat vinden jullie?
Informatique geeft aan dat het bijna onmogelijkis deze kaart aan te leveren omdat hij EOL is, hopelijk hebben we meer geluk bij de anderen. Zal voor de zekerheid maar toch achter de HD2400XT aangaan
Verwijderd
Ik zei het toch? 
45 44.95 euro kan ik een 7300GT met 128MB DDR2 geheugen leveren. Allemaal in 1 koop.
45 44.95 euro kan ik een 7300GT met 128MB DDR2 geheugen leveren. Allemaal in 1 koop.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 22:10 ]
Zou een MSI 7300GT DDR 2 kunnen regelen, voor 50 euro de man incl verzending naar 1 persoon, dus als het jouw niet lukt, heb ik nog wat.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:59:
Ik zei het toch?
Is een zeer goede optie, maar ik wil even kijken wat de andere 2 zeggen, en wat we te horen krijgen over de HD2400XT, of iedereen moet zeggen van toch maar DDR2, dan kunnen we beginnen
[ Voor 14% gewijzigd door Darkasantion op 12-09-2007 23:08 ]
Ik denk dat je EOL bedoelt dan. DOA kaarten verkopen ze nietDarkasantion schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:57:
Informatique geeft aan dat het bijna onmogelijkis deze kaart aan te leveren omdat hij DOA is, hopelijk hebben we meer geluk bij de anderen.
Ik, als niet-meedoener zeg: Doen.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:59:
Even om ons allen uit de droom te helpen (I wish it was true).Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:58:
Een 7300GT met 256-bit meminterface bestaat NIET. Gewoon een typfout of een opzettelijke fout om de aandacht te trekken. Waarom denk je dat die dingen zo goedkoop zijn? 256-bit is vet veel duurder dan 128-bit (vandaar dat de huidige midrange GF8 en HD2400/2600 er nog mee zit).
Bitte sehr, ook hier een volmondig NEE. Doe het niet!Darkasantion schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:21:
[...]
Is een zeer goede optie, maar ik wil even kijken wat de andere 2 zeggen, en wat we te horen krijgen over de HD2400XT, of iedereen moet zeggen van toch maar DDR2, dan kunnen we beginnen
Waarom niet? GDDR2 haalt maximaal 1GHz, misschien 50 MHz meer als je geluk hebt. Verder gaat het niet. Naar mijn mening is dat niet leuk, GDDR3 gaat ongelofelijk veel harder, zelfs 1800MHz wordt gehaald. Dat is toch mooi?
En een HD2400XT vind ik ook geen optie (en zéker DX10 is een non-argument
Dus degene met de hoogste memclock zal winnen. Voorspelbaar? Probeer het eens zou ik zeggen.
-
Edit: mocht het nog niet duidelijk zijn:
* Jejking votes for 7300GT GDDR3
Verwijderd
Je zou altijd de timingen van het geheugen op de videokaart met Atitool losser kunnen zetten mits dat mogelijk is, en dan wel een hogere clock halen. In de praktijk wint sneller geheugen (in MHz) het vaak dik van CasLatency's en dergelijk. Ik weet niet hoeveel mensen deze kennis aanwezig hebben, maar ik weet het wel
Weet ik ook, maar... hoeveel ga je daar nou mee winnen? Geef toe, daar pak je geen 200MHz extra mee als je normaal al niet verder komt dan 1050. Dan hebben we het eerder over... nou? 50 misschieN?
Ik zelf wil ook graag een 7300GT DDR3, omdat het veel harder gaat, maar hoe moeten wij er nog goedkoop 15 keer aankommen? Dat is het grote probleem, daarom ook de HD2400XT achter de deur, om toch DDR3 te hebben, als we dat willen.Jejking schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:54:
Weet ik ook, maar... hoeveel ga je daar nou mee winnen? Geef toe, daar pak je geen 200MHz extra mee als je normaal al niet verder komt dan 1050. Dan hebben we het eerder over... nou? 50 misschieN?
Maar nogmaals, het is moeilijk, zeer moeilijk om aan 15 7300GT DDR3 kaarten te kommen in en rond de 50 euro. Dus moeten we naar andere opties kijken, want kan niet anders.
Verwijderd
Maar het gaat toch om het aantal .Ns geheugenmodules wat op de kaart zit? bijv 1.8ns staat garant voor kloksnelheid x. Ik wil morgen anders best foto's / details maken van de kaart die we eventueel kunnen pakken, en kijken wat er mogelijk mee is.
Dat het geheugen volgens jou niet harder dan 50MHz wilt is natuurlijk onzin. Elk geheugen is anders en Oc'en is helemaal geen garantie. Zijn er trouwens volt-mods voor die kaarten beschikbaar? Esp het geheugen of de core?
Lijkt me wel interesant om te zien. Ohw ja, het desbetreffende kaartje ga ik mooi niet in m'n eigen systeem testen maar 1 met high-end geheugen en een High-end processor
Dat het geheugen volgens jou niet harder dan 50MHz wilt is natuurlijk onzin. Elk geheugen is anders en Oc'en is helemaal geen garantie. Zijn er trouwens volt-mods voor die kaarten beschikbaar? Esp het geheugen of de core?
Lijkt me wel interesant om te zien. Ohw ja, het desbetreffende kaartje ga ik mooi niet in m'n eigen systeem testen maar 1 met high-end geheugen en een High-end processor
Even wat getallen van HWbot erbij gehaald.
Type kaart Bus Results Cores Stock Average OC
GeForce 7300 GT DDR2 PCIe 17 1x G73 350/333 582/433
GeForce 7300 GT DDR3 PCIe 79 1x G73 500/750 691/808
Radeon HD 2400 XT PCIe 2 1x RV610 700/700 957/984
Dus je kunt nog redelijk wat uit DDR2 halen, maar niet echt super veel
Type kaart Bus Results Cores Stock Average OC
GeForce 7300 GT DDR2 PCIe 17 1x G73 350/333 582/433
GeForce 7300 GT DDR3 PCIe 79 1x G73 500/750 691/808
Radeon HD 2400 XT PCIe 2 1x RV610 700/700 957/984
Dus je kunt nog redelijk wat uit DDR2 halen, maar niet echt super veel
Verwijderd
Die 2400xt doet anders lekker.
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
Genoeg volt-mods te vinden voor die kaart zo te zien
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
Genoeg volt-mods te vinden voor die kaart zo te zien
Verwijderd
[quote]Jejking schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:37:
[...]
Bitte sehr, ook hier een volmondig NEE. Doe het niet!
). Waarom? 64-bit memoryinterface. Als je een bottleneck wilt dan moet je dat hebben. Zelfs met een zware overklok kan je er niks mee, het enige waar het ding naar hapt is geheugenbandbreedte.
.
-
Ati x2400xt is dus wel 64bit bus met gdr3 (waarom gdr3??)
tja nvidia 7300gt met ddr2 zal het dan worden ben ik bang voor
[...]
Bitte sehr, ook hier een volmondig NEE. Doe het niet!
.
-
Ati x2400xt is dus wel 64bit bus met gdr3 (waarom gdr3??)
tja nvidia 7300gt met ddr2 zal het dan worden ben ik bang voor
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 02:08 ]
De 7300GT gaat dus waarschijnlijk niet lukken, is het niet door leverbaarheid, dan is het wel dat de kaart >70 euro wordt waardoor een groot deel van de deelnemers afhaakt.
Een 7300GT-DDR2 is geen (leuke/spannende) uitdaging, wederom vanwege de bottleneck.
De x2400xt heeft een 64-bits geheugenbus dus die creëert ook zelf een bottleneck waar wij die niet willen. Dx10 ga je sowieso niet fatsoenlijk op deze (langzame) kaart kunnen draaien, dus dat lijkt mij geen argument.
Ik zie echter niemand iets zeggen over (voor of tegen) de Radeon X1600-DDR3???
Deze is in mijn ogen nog steeds een goed alternatief. Betaalbaar, clockt met wat moeite redelijk over en er zijn verschillende voltmods mogelijk.
Hier is nog een mooie vergelijking tussen de 7300GT, X1600XT en X1600 Pro.
Hier is o.a. te zien dat relatief gezien de X1600 Pro vaak beter overclockt dan de 7300GT (bij bijvoorbeeld Far Cry (FSAA 2x + Aniso 8x) High @ 1280x1024 gaat de 7300GT van stock (350/667) 34.9 FPS naar OC (475/900) 47.1 FPS, de X1600 Pro gaat van stock (500/780) 35.4 FPS naar OC (575/930) 61.8 FPS.
In deze test is de overclock van de 7300GT dus 35%, de X1600 Pro 74.5%.
Is er een andere reden om niet voor de X1600-DDR3 te kiezen? Zo niet, zou iemand (Lism?) misschien kunnen kijken voor wat voor prijs we aan een batch (inmiddels 15 stuks, zie TS) van deze kaarten kunnen komen?
Een 7300GT-DDR2 is geen (leuke/spannende) uitdaging, wederom vanwege de bottleneck.
De x2400xt heeft een 64-bits geheugenbus dus die creëert ook zelf een bottleneck waar wij die niet willen. Dx10 ga je sowieso niet fatsoenlijk op deze (langzame) kaart kunnen draaien, dus dat lijkt mij geen argument.
Ik zie echter niemand iets zeggen over (voor of tegen) de Radeon X1600-DDR3???
Deze is in mijn ogen nog steeds een goed alternatief. Betaalbaar, clockt met wat moeite redelijk over en er zijn verschillende voltmods mogelijk.
Hier is nog een mooie vergelijking tussen de 7300GT, X1600XT en X1600 Pro.
Hier is o.a. te zien dat relatief gezien de X1600 Pro vaak beter overclockt dan de 7300GT (bij bijvoorbeeld Far Cry (FSAA 2x + Aniso 8x) High @ 1280x1024 gaat de 7300GT van stock (350/667) 34.9 FPS naar OC (475/900) 47.1 FPS, de X1600 Pro gaat van stock (500/780) 35.4 FPS naar OC (575/930) 61.8 FPS.
In deze test is de overclock van de 7300GT dus 35%, de X1600 Pro 74.5%.
Is er een andere reden om niet voor de X1600-DDR3 te kiezen? Zo niet, zou iemand (Lism?) misschien kunnen kijken voor wat voor prijs we aan een batch (inmiddels 15 stuks, zie TS) van deze kaarten kunnen komen?
My anime addiction.
Let op:
De definitieve sluitingsdatum is: maandag 24 september om 18:00
De definitieve sluitingsdatum is: maandag 24 september om 18:00