Hoofdcategorieën
Topicacties

Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Biertje ???
Reg. datum: 16 januari 2001

quote:
Grrrrrene schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:06:
On-ge-lo-fe-lijk. Wat een ontzettende k*t Q :X Ik dacht na het eerste rondje, "hmm, bijna 1s achter brid, nipt voor Hans... Dat moet beter kunnen", nou... niet dus. :/ Alle 3 opvolgende rondjes werden trager :X Ik sta echt nevernooitniet in de buurt van de top10 op de grid, maar goed, ben benieuwd wat iedereen voor strategie heeft. Bij mijn rijder lijkt het geen zin te hebben een 3-stopper te doen, aangezien hij met minder brandstof amper sneller is dan met 2 stops, dus ik ga gewoon voor 2, dan weten jullie dat vast :+

Ben benieuwd of je me nu wel voor blijft brid, lijkt me wel, want je staat echt _ver_ voor me :o

Ik heb ook niet zo'n beste DQP, terwijl ik Hans echt in 15 rondjes op 97% had :o

Edit: Ah, boosdoener gevonden. 'k Was vergeten mijn remmen te vervangen :X Ik heb met brakes van 0% m'n Q gedaan, naja, we zullen maar zeggen dat niemand nu weer hoe snel ik ben in de race he? :+

Het wordt in ieder geval een interessante race qua bandenslijtage :o 36 graden en 34 graden aan het eind
Ik hoop inderdaad je deze keer weer voor te blijven...af gaande van de info die je hier geeft vermoed ik dat je op dezelfde banden staat als ik, alleen een stopje meer, Gaat dus weer spannend worden in de race. Je moet denk alleen een man of 10 voorbij om achter me te komen, wat me weer een licht voordeel geeft. En als je op dezelfde banden staat als ik vermoed ik dat je banden het niet gaan houden. M;n pitstops zouden deze race weer sneller moeten gaan, bleek dat ik was vergeten een paar mensen nieuw in te huren |:( 10s per stop bij een 3 stopper is nou niet echt ideaal.

Dqp was deze keer weer een drama, had wat geprobeerd wat me 5 ronden koste, aan het eind van de pratice kwam ik net op de 80%, gelukkig in de laatste ronde van de qual nog een redelijke verdeling gevonden.

Lijkt er trouwens op dat het me gaat lukken om stant te houden in C3, hoop alleen dat rene, ger en hans ook blijven....wel zo gezellig met al die nederlandse tweakers in 1 group

brid wijzigde dit bericht 28-07-2007 17:33 (5%)

Intel E6600 - Asus P5B-E - 2 GB pc6400 - 2x 320GB Seagate - Nvidia 7900 GT
F1time - C2G3
GPRO.SE - Rookie - G69
F1competition.com - Top Division
f1competitie.nl - D2G16

Moge de kracht met je zijn...

Hmmm, interessant te lezen dat jullie last hadden met de DQP. Heb zelf de P gedaan en kwam redelijk makkelijk tot een DQP van 95% en dat gaat wel zo nuttig blijken te zijn met die belachelijke warmte. Nu maar eens gaat uitvogelen hoe en wat qua bandjes en stops idd, slijtageslag gaat het sowieso worden, met vast ook wel weer wat klapbandjes...

edit: moet je btw eens kijken naar de tijden van C3G7, die rijden op dezelfde track, maar wel ff een stuk langzamer... zat ik maar in die groep ;)

Luuk_Luchtloper wijzigde dit bericht 28-07-2007 18:13 (17%)

www.elskamp.org * F1time.com - PB Elskamp C2G3 * Golf? Het 2008 GoT Open

Biertje ???
Reg. datum: 16 januari 2001

Volgens mij zijn ze niet zo veel langzamer, als je naar de tijden van de pratice kijkt, zijn ze een klein beetje langzamer. Hun hebben volgens mij regen tijdens de warmup/qual

Intel E6600 - Asus P5B-E - 2 GB pc6400 - 2x 320GB Seagate - Nvidia 7900 GT
F1time - C2G3
GPRO.SE - Rookie - G69
F1competition.com - Top Division
f1competitie.nl - D2G16

Reg. datum: 11 oktober 2006

mijn vraag hoe kun je proto parts standard maken. . want die gingen toch einde van seizoen weer terug naar oude status ? thnx

Starzz , White Ztarz (208607)

FC Strijen
Reg. datum: 01 augustus 2002

quote:
bixbom schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 18:29:
mijn vraag hoe kun je proto parts standard maken. . want die gingen toch einde van seizoen weer terug naar oude status ? thnx
Die gaan niet terug naar de standaard waarden. Proto-type onderdelen zijn de onderdelen waar je designer aan werkt. Deze blijven te alle tijden een deel van je fabriek vullen. Je kunt "kopietjes" van die onderdelen 'bestellen' op de fabriek/factory pagina.

F1Time - Reggie Biemans (CLASS 1) | Hattrick - FC Strijen (VI.523)

quote:
Joss schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 18:32:
[...]

Die gaan niet terug naar de standaard waarden. Proto-type onderdelen zijn de onderdelen waar je designer aan werkt. Deze blijven te alle tijden een deel van je fabriek vullen. Je kunt "kopietjes" van die onderdelen 'bestellen' op de fabriek/factory pagina.
welke onderdelen moest je dan wel **back-uppen ? die wat je bij testen doet ? en hoe doe je dat dan ?

FC Strijen

quote:
bixbom schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 18:38:
[...]

welke onderdelen moest je dan wel **back-uppen ? die wat je bij testen doet ? en hoe doe je dat dan ?
Geen idee waar je het over hebt :)

quote:
Joss schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 18:38:
[...]

Geen idee waar je het over hebt :)
Resultaten van de bovenstaande tests zijn o.a. afhankelijk van de R&D van je supplier en het circuit waarop je test. Denk dus logisch na op welk circuit je een bepaalde test uitvoert. Overigens neem je ontwikkelingen op engine/gearbox/tyres NIET mee naar het volgende seizoen.
Wanneer je getest hebt, zijn de resultaten daarvan niet meteen te merken in het raceweekend, hiervoor zul je een revision (upgrade) moeten gebruiken. Deze heb je echter een beperkt aantal (vaak 2 per seizoen). Zo'n upgrade moet je dus verstandig gebruiken (zie de FAQ over hoe je kan zien wat je ontwikkeling is en hoe je zo'n revision/upgrade toepast).

FC Strijen

quote:
bixbom schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 18:40:
[...]
Overigens neem je ontwikkelingen op engine/gearbox/tyres NIET mee naar het volgende seizoen.
duidelijk toch?!

quote:
niet echt want onderind staat

hiervoor zul je een revision (upgrade) moeten gebruiken. Deze heb je echter een beperkt aantal (vaak 2 per seizoen). Zo'n upgrade moet je dus verstandig gebruiken (zie de FAQ over hoe je kan zien wat je ontwikkeling is en hoe je zo'n revision/upgrade toepast).

FC Strijen

Ja, dus kun je ze niet meeneemen naar volgend seizoen. Je maakt je probleem nou niet echt duidelijk :/

Reg. datum: 11 september 2001

Neem ik de onderdelen die ik in mijn factory heb liggen na de laatste race gewoon mee naar volgend seizoen?

Goede race gehad, 2e plaats behaald, C3 ligt nog binnen bereik :)

and I was like...whatever!

FC Strijen

quote:
SanderF1 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 18:47:
Neem ik de onderdelen die ik in mijn factory heb liggen na de laatste race gewoon mee naar volgend seizoen?

Goede race gehad, 2e plaats behaald, C3 ligt nog binnen bereik :)
Ja, maar de kans is aanwezig dat ze zo'n 10% in efficiency dalen (nieuwe regels, dan worden je onderdelen wat minder goed)

voor mij ook c3 nog.. want sta 2e na 1e race die ik reed (niet veel actieve managers) nja ik weet alleen niet of ik al klaar ben er voor :P

Moge de kracht met je zijn...

Hmmmz, heb net m'n WU en Q gedaan. Q viel echt zwaar tegen, neem wel een redelijke gok qua stops en bandjes (volgens mij zelfde strategie als Grrrrene), maar snap niet dat de auto niet vooruit de branden was voor de Q... :s

Maar goed, wordt dus flink hopen op wat ploffende bandjes en uitvallers...

www.elskamp.org * F1time.com - PB Elskamp C2G3 * Golf? Het 2008 GoT Open

FC Strijen

Zo, de P zit er weer op :)

Ik ben niet zo van het verstoppertje spelen, dus rij gewoon met 10l iedere keer (wel 90% revs natuurlijk). Normaal sta ik dan een paar tiende van iemand af, waar ik nu 1.7 vanaf sta. Dus of die heeft de verkeerde banden, of die doet nu wel verstoppertje :P

Anyway, race wordt super heet, dus wacht nog even op mijn teamgenootje voor wat taktiekbesprekingen. De reguliere stops gaan niet meer op denk ik, dus zal het een 3 stopper medium of 2 stopper hard worden...

Tweaker in Dublin

Net mijn Q gedaan. Pole, met bijna een seconde voorsprong op nummer 2. Er hebben nog maar 5 mensen een Q gedaan. Sta op dit moment 1e in de competitie met 18 puntent voor op de nummer 2. Dus als ik elke race braaf een paar punten pak dan zit ik in C3. :D
Nu maar hopen dat die paar races (6) in C4 genoeg waren om me voor te bereiden op C3, we zullen zien.

F1Time C3-G12 (Willem Gerritsen)

quote:
The_DoubleU schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:02:
Net mijn Q gedaan. Pole, met bijna een seconde voorsprong op nummer 2. Er hebben nog maar 5 mensen een Q gedaan. Sta op dit moment 1e in de competitie met 18 puntent voor op de nummer 2. Dus als ik elke race braaf een paar punten pak dan zit ik in C3. :D
Nu maar hopen dat die paar races (6) in C4 genoeg waren om me voor te bereiden op C3, we zullen zien.
moet toch lukken .. ik heb er intotaal 4 wedstrijden voor .. en had nu al DQP van 97% :D

FC Strijen

quote:
bixbom schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:19:
[...]

moet toch lukken .. ik heb er intotaal 4 wedstrijden voor .. en had nu al DQP van 97% :D
Je loopt wel flink wat achter met de ontwikkeling van je wagen natuurlijk ;)

Car Modeller

P/WU/Q ook gedaan voor de laatste keer voor mijn vakantie.... derde want ik gok dat Vermeer in mijn groep die net terug is van vakantie er nu een beest van een motor in heeft liggen door een uitgestelde revisie... 3-4 races later dan wie dan ook.
Hij staat voor me maar ik denk dat ie op meer stops dan ik sta ;)

http://www.yournewsflash.com [NEWS] ++++ http://leander.mutsaers.us [BLUEPRINTS]

Doet weer iets met vezels...
Reg. datum: 19 mei 2000

quote:
brid schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 17:24:
[...]

Ik hoop inderdaad je deze keer weer voor te blijven...af gaande van de info die je hier geeft vermoed ik dat je op dezelfde banden staat als ik, alleen een stopje meer
Een stopje minder bedoel je?
quote:
Gaat dus weer spannend worden in de race. Je moet denk alleen een man of 10 voorbij om achter me te komen, wat me weer een licht voordeel geeft.
Licht gevoel? Ik heb naar vorige races gekeken in vergelijkbare omstandigheden (beetje dan), het moet net kunnen... Misschien dat ik een lap of 2 wear-meldingen krijg, maar dat zien we dan wel weer. Gezien mijn k*tte Q kan ik alleen nog maar winst boeken :+
quote:
En als je op dezelfde banden staat als ik vermoed ik dat je banden het niet gaan houden. M;n pitstops zouden deze race weer sneller moeten gaan, bleek dat ik was vergeten een paar mensen nieuw in te huren |:( 10s per stop bij een 3 stopper is nou niet echt ideaal.
:D Je staat dus op mediums en doet 3 stops... Ik sta idd op mediums en doe er 2. Het is gewaagd, ik geef het toe, maar gezien het feit dat ik juist helemaal niet te ver naar voren sta, denk ik dat anderen dit ook proberen (kan ook door mijn kapotte remmen komen ;)). Als er zelfs al mensen zijn die met softs een 1-stopper doen, moet 2 stops met mediums (die bijna 2x zolang meegaan) toch mogelijk zijn :)
quote:
Dqp was deze keer weer een drama, had wat geprobeerd wat me 5 ronden koste, aan het eind van de pratice kwam ik net op de 80%, gelukkig in de laatste ronde van de qual nog een redelijke verdeling gevonden.

Lijkt er trouwens op dat het me gaat lukken om stant te houden in C3, hoop alleen dat rene, ger en hans ook blijven....wel zo gezellig met al die nederlandse tweakers in 1 group
Agreed. We zien wel. Mijn DQP is wel goed hoor, maar die van Hans is veel beter... Hij heeft uitzicht op een 99% DRP, ik kan dat _net_ niet halen ;)

Imitation is the sincerest form of flattery

quote:
Joss schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:20:
[...]

Je loopt wel flink wat achter met de ontwikkeling van je wagen natuurlijk ;)
heb je gelijk in dus daarom ga ik me niet laten promoveren (rijdt gewoon laatste race niet full ofzo)

1t/m3 promoveren toch ?

Doet weer iets met vezels...
Reg. datum: 19 mei 2000

Nummers 4 en 5 ook, met wat pech :P

Imitation is the sincerest form of flattery

quote:
Grrrrrene schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:09:
Nummers 4 en 5 ook, met wat pech :P
tips ? om dat te vermijden :P

FC Strijen

quote:
bixbom schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:19:
[...]

tips ? om dat te vermijden :P
Niet vermijden, gewoon promoveren ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: