Hoofdcategorieën
Topicacties

Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 01 juli 2001

Hoe kan dat nou weer?!? Mn regenrace gestart op medium - dry en pas tijdens de pitstops naar regen overgeschakeld. Uiteindelijk derde geworden, maar ik starte als tweede en na een ronde lag ik al laatste (niet zo heel gek natuurlijk). Zo win ik natuurlijk nooit mn eerste race :(

Op naar de volgende race dan maar...

F1Time C2G2

FC Strijen
Reg. datum: 01 augustus 2002

quote:
Tsja, ik denk dat je je hand in eigen boezem moet steken :X
Edit: Nog even terug komen op dat sponsor bedrag per race. Mijn sponsor bood 350k per race, ik stop er 30 uur in en hij biedt nu 681k :P

Joss wijzigde dit bericht 27-07-2007 21:08 (26%)

F1Time - Reggie Biemans (CLASS 1) | Hattrick - FC Strijen (VI.523)

Doet weer iets met vezels...
Reg. datum: 19 mei 2000

quote:
Zenit schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:55:
Hoe kan dat nou weer?!? Mn regenrace gestart op medium - dry en pas tijdens de pitstops naar regen overgeschakeld. Uiteindelijk derde geworden, maar ik starte als tweede en na een ronde lag ik al laatste (niet zo heel gek natuurlijk). Zo win ik natuurlijk nooit mn eerste race :(

Op naar de volgende race dan maar...
Wat een aparte reactie :D Je vraagt je eerst af hoe dit nu kan en zegt vervolgens dat je met slicks op een natte baan hebt gereden. Heb je gezien hoe snel Hamilton vorige keer was in de regen met slicks? :P

Imitation is the sincerest form of flattery

FC Strijen

Suspension 1%
Monocoque 1%
Front Wing 1%
Chassis 1%
Aerodynamics 1%

Leuk zo'n crash! :P Goed dat het vorig seizoen niet is gebeurd, dan had ik maar 3 onderdelen klaar liggen. Nu alles behalve een chassis (ja, eentje met 65% condition). Gelukkig heb ik 17 repair uren :)

Woei, 'k heb na een paar keer proberen nu een manier waarmee ik bij het designen gewicht verlies _en_ efficiency win, zonder dat de boel duurder wordt of groter \o/

De boer dat is de kerel...

O.K., ik ben met stomheid geslagen, ik ben niet eens uitgevallen.... _/-\o_ Was gewoon een goede race, pole, snelste ronde en de overwinning *O*
Dat werd ook tijd trouwens, want de nummer 4 heeft vlak voor tijd nog zijn kwalli gedaan, en is op de 4e plek geeindigd. De leider in het kampioenschap is 2e geworden, en mijn maffia maatje 3e...
Nu maar hopen dat het de laatste races een beetje goed gaat(lees: geen uitvallen), dan moet promotie safe zijn. Als iedereen evenveel uitvalt per seizoen, komt het er op neer dat ik de komende races de einige ben die de eindstreep haald _O-

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Angelina Jolie Addict

quote:
Joss schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:43:
Suspension 1%
Monocoque 1%
Front Wing 1%
Chassis 1%
Aerodynamics 1%

Leuk zo'n crash! :P Goed dat het vorig seizoen niet is gebeurd, dan had ik maar 3 onderdelen klaar liggen. Nu alles behalve een chassis (ja, eentje met 65% condition). Gelukkig heb ik 17 repair uren :)
Lol :P

Ik koop na elke race gewoon m'n onderdelen, ik bestel zelden onderdelen :+ Brakes vervang ik zelfs 2x per racevoorbereiding (voor practice, na warmup)

Angeloonie wijzigde dit bericht 27-07-2007 22:37 (7%)

Powered
by
Angelina Jolie, Xbox 360, Arsenal, TUI Nederland, XFX 8800GTX

Waarom koop je ze? Bestelde onderdelen zijn lichter (schijnt), goedkoper en beter! 8)7

Ik koop ze dus altijd voor m'n race al en dan zijn ze na de race klaar voor de volgende race :)
quote:
brid schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:40:
Yeah....alweer een redelijke race met punten als resultaat.
De pechduivel lijkt te zijn over gesprongen naar de toppers, vielen gewoon 4 toppers weg.
Rene leek me te pakken te hebben, m'n slechte DRP en toch verkeerde strategie leken er voor te zorgen dat ik op p5 zou eindingen, maar gelukkig/helaas kreeg rene Gearbox troubles.
Had hem liever in een direct gevecht verslagen.
Daar was je redelijk kansloos in, sorry. Je lag 20s achter me, 5 rondjes voor het einde en mijn snelheid was 1s per rondje sneller dan jouw snelheid. Helaas dus die versnellingsbak, maar ik ben blij met de puntjes hoor. Even de trend erbij halen:
code:
1
10       11       8       9       7

Volgende keer dus 8e, dan 6e ofzo en als afsluiter 7e ofzo, als ik dit doortrek :P Ik teken hier vast voor, al was die 4e plek wel echt geweldig geweest deze race :) 't Is trouwens jouw fout dat ik nog in de relegation zone sta :+ Je stond gelijk met me of onder me ofzo, maar goed, volgende race hoop ik B. Olefs en P. Del Rio de relegation zone in te drukken, zijn we van die inactives af :Y)

Grrrrrene wijzigde dit bericht 27-07-2007 23:53 (76%)

Biertje ???
Reg. datum: 16 januari 2001

Yeah....alweer een redelijke race met punten als resultaat.
De pechduivel lijkt te zijn over gesprongen naar de toppers, vielen gewoon 4 toppers weg.
Rene leek me te pakken te hebben, m'n slechte DRP en toch verkeerde strategie leken er voor te zorgen dat ik op p5 zou eindingen, maar gelukkig/helaas kreeg rene Gearbox troubles.
Had hem liever in een direct gevecht verslagen.

Intel E6600 - Asus P5B-E - 2 GB pc6400 - 2x 320GB Seagate - Nvidia 7900 GT
F1time - C2G3
GPRO.SE - Rookie - G69
F1competition.com - Top Division
f1competitie.nl - D2G16

Ik kan je strategie trouwens moeilijk fout noemen, je bent er 4e mee geworden, dus wat was er verkeerd aan? Als je alleen afgaat op of je mij bij kunt houden is dat wat kortzichtig. Er was vooraf niks waaraan af te lezen viel of jij of ik sneller was en je hebt anderen zonder hulp van mechanische problemen gewoon ingehaald.

Grrrrrene wijzigde dit bericht 28-07-2007 00:00 (50%)

Reg. datum: 16 mei 2006

Mmm, het was in de 30 graden en reed met Medium banden. Doe 2 pits, maar toch zijn er 4 keer banden ge-explodeerd. Is dit normaal?

ps: mijn DQP was 83%, en mijn DRP 89% dus hier ben ik zeker en vast mee tevreden.

FC Strijen

quote:
F e r o x schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:56:
Mmm, het was in de 30 graden en reed met Medium banden. Doe 2 pits, maar toch zijn er 4 keer banden ge-explodeerd. Is dit normaal?

ps: mijn DQP was 83%, en mijn DRP 89% dus hier ben ik zeker en vast mee tevreden.
4x is wel veel... maar ik weet ook niet waar je reed natuurlijk.

Heb met mn babysit account van Wes de race gewonnen... Gewoon ff 10miljoen netto winst, na aftrek van onderdelen en testen, echt zó oneerlijk. Hij had zelf de meeste instellingen al klaar gezet, maar hij rijdt dus ook nog eens met 90% revs en houdt iedere race >20l over. Hij is volgensmij ook kampioen:
14 punten voor in het kampioenschap, 3 actieve managers, minstens 6 punten. Dus die andere kan maximaal 12 punten inlopen. Gezellig, zo'n groep 8)7

Mjah, daar moet Tadas echt 's wat aan doen. Maar heeft hij het DQP en setupverhaal een beetje onder de knie dan? Want als je altijd met zo'n overmacht wint, weet je ook niet of je nu wel of niet goed bent en of je mee kunt komen met C3'ers...

Trouwens: wat gaat Tadas nou doen? Inactieve managers uit die groep promoveren naar C3 omdat er uit C3 veel inactieven degraderen? 8)7

FC Strijen

quote:
Grrrrrene schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:14:
Mjah, daar moet Tadas echt 's wat aan doen. Maar heeft hij het DQP en setupverhaal een beetje onder de knie dan? Want als je altijd met zo'n overmacht wint, weet je ook niet of je nu wel of niet goed bent en of je mee kunt komen met C3'ers...

Trouwens: wat gaat Tadas nou doen? Inactieve managers uit die groep promoveren naar C3 omdat er uit C3 veel inactieven degraderen? 8)7
Z'n DRP was wel goed (93%), setup heb ik niet meer naar gekeken.

Wat betreft dat promo/degra, dat zou lekker tegenstrijdig zijn ja...

quote:
Joss schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:10:
[...]

4x is wel veel... maar ik weet ook niet waar je reed natuurlijk.
GP van Kuala Lumpur was het.

ps: ivm. die boostlaps. Er staat daar standaard bij 1-4-7. Wat is het nuttigst om daar te plaatsen?

Moge de kracht met je zijn...

quote:
F e r o x schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:42:
[...]

GP van Kuala Lumpur was het.

ps: ivm. die boostlaps. Er staat daar standaard bij 1-4-7. Wat is het nuttigst om daar te plaatsen?
goed lezen, dan pas vragen...

Daar kun je de ronden invullen waar je je boostlaps wilt beginnen, zelf kiezen dus

www.elskamp.org * F1time.com - PB Elskamp C2G3 * Golf? Het 2008 GoT Open

Reg. datum: 01 juli 2001

quote:
Grrrrrene schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:25:
[...]

Wat een aparte reactie :D Je vraagt je eerst af hoe dit nu kan en zegt vervolgens dat je met slicks op een natte baan hebt gereden. Heb je gezien hoe snel Hamilton vorige keer was in de regen met slicks? :P
Ik ben er van overtuigd dat ik alles op regenbanden heb ingesteld, maar om een of andere reden had ik bij de start nog wel slicks... Daar snap ik niks van, ik zal vast iets vout hebben gedaan, alleen wat?

-> Heb net mn eigen reactie nog eens gelezen, die was niet zo heel duidelijk ... het leest alsof ik het zo geplanned had :D

F1Time C2G2

FC Strijen

quote:
Zenit schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:59:
[...]

Ik ben er van overtuigd dat ik alles op regenbanden heb ingesteld, maar om een of andere reden had ik bij de start nog wel slicks... Daar snap ik niks van, ik zal vast iets vout hebben gedaan, alleen wat?

-> Heb net mn eigen reactie nog eens gelezen, die was niet zo heel duidelijk ... het leest alsof ik het zo geplanned had :D
Je kan wel bij alle pitstops regenbanden hebben ingesteld, maar vergeten zijn de start-tyres (onder de revs limiter) aan te passen. Dat zal het 99.9% zeker zijn geweest ;)

quote:
Luuk_Luchtloper schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:47:
[...]

goed lezen, dan pas vragen...

Daar kun je de ronden invullen waar je je boostlaps wilt beginnen, zelf kiezen dus
Heb het gelezen. Maar ik vroeg mij af wat het nuttigst is. Misschien is het beter om er in het begin en op het einde toe doen ofzo. Ik mag toch om tips vragen?

Next
Reg. datum: 29 december 2001

quote:
F e r o x schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:35:
[...]

Heb het gelezen. Maar ik vroeg mij af wat het nuttigst is. Misschien is het beter om er in het begin en op het einde toe doen ofzo. Ik mag toch om tips vragen?
Dat moet je zelf bepalen, dat is het spel. Je zou ze in het begin kunnen doen, of net voor of na je pitstops, of op het eind of random. Als je verwacht op een ronde gezet te worden moet je het niet op het eind doen, want dan ga je de laatste boostlap niet eens meer rijden.

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
Tweak-City

quote:
Joss schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:01:
[...]

Je kan wel bij alle pitstops regenbanden hebben ingesteld, maar vergeten zijn de start-tyres (onder de revs limiter) aan te passen. Dat zal het 99.9% zeker zijn geweest ;)
Jammer genoeg is het niet als per ongeluk rijden op regenbanden dat je banden hard slijten en dat het na een paar rondjes gefixed is :P Droge banden gaan best lang mee op een natte baan, je bent alleen zo traaaaaaaaaaaaaaaaaag :P
quote:
F e r o x schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:35:
[...]

Jawel, maar als je je bedenkt dat je in die rondjes extra snel bent, snap je ook dat het geheel eigen voorkeur is waar je die rondjes plaatst. Als je ze aan het begin van de race doet, ga je in het begin heel hard en rij je snel naar voren, maarja, aan het eind komt iedereen je dan voorbij met hun boostlaps, dus of dat nou "the way to go" is... ;)

Toen ik net begon vond ik al die geheimzinnigheid ook erg irritant, maar F1Time is niet meer dan een bepaalde routine afhandelen, iedere race weer. Informatie uit voorgaande races is erg waardevol omdat je teamgenoten die info misschien niet hebben. Als alles maar zomaar prijsgegeven werd, waar blijft dan de voldoening van het zelf uitvinden van een bepaald systeem? Hier op GoT wordt nog redelijk open gesproken over tactieken, op F1Time forum krijg je echt niks te horen :o Probeer gewoon wat, volgende race wat anderrs, zo boeiend zijn die boostlaps ook weer niet. Ik geef je iig een klein beetje info: ik gooi er meestal een aan het eind van de race. Als je dan 1s achter iemand ligt die niet z'n boostlaps aan het eind gebruikt, kun je hem nog net voorbij steken en je voorkomt dat iemand jou met z'n boostlaps in kan halen, een paar rondjes voor het eind (tenzij je zoals ik gisteren een kapotte versnellingsbak o.i.d. krijgt natuurlijk).

Grrrrrene wijzigde dit bericht 28-07-2007 12:47 (29%)

Zal ze inderdaad proberen te verdelen adh. van de pitstops. Thx!

On-ge-lo-fe-lijk. Wat een ontzettende k*t Q :X Ik dacht na het eerste rondje, "hmm, bijna 1s achter brid, nipt voor Hans... Dat moet beter kunnen", nou... niet dus. :/ Alle 3 opvolgende rondjes werden trager :X Ik sta echt nevernooitniet in de buurt van de top10 op de grid, maar goed, ben benieuwd wat iedereen voor strategie heeft. Bij mijn rijder lijkt het geen zin te hebben een 3-stopper te doen, aangezien hij met minder brandstof amper sneller is dan met 2 stops, dus ik ga gewoon voor 2, dan weten jullie dat vast :+

Ben benieuwd of je me nu wel voor blijft brid, lijkt me wel, want je staat echt _ver_ voor me :o

Ik heb ook niet zo'n beste DQP, terwijl ik Hans echt in 15 rondjes op 97% had :o

Edit: Ah, boosdoener gevonden. 'k Was vergeten mijn remmen te vervangen :X Ik heb met brakes van 0% m'n Q gedaan, naja, we zullen maar zeggen dat niemand nu weer hoe snel ik ben in de race he? :+

Het wordt in ieder geval een interessante race qua bandenslijtage :o 36 graden en 34 graden aan het eind

Grrrrrene wijzigde dit bericht 28-07-2007 14:30 (23%)

FC Strijen

quote:
Grrrrrene schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:06:
Edit: Ah, boosdoener gevonden. 'k Was vergeten mijn remmen te vervangen :X Ik heb met brakes van 0% m'n Q gedaan, naja, we zullen maar zeggen dat niemand nu weer hoe snel ik ben in de race he? :+

Het wordt in ieder geval een interessante race qua bandenslijtage :o 36 graden en 34 graden aan het eind
Noob :P Toch wel grappig, dat er af en toe foutjes in slippen, zelfs bij de meer ervaren managers O-)

Zo ervaren ben ik niet (heb er nu precies 1 seizoen en 1 race op zitten in totaal) :P Maar ik weet wat je bedoelt: Ryan reed vorige race op slicks, terwijl er 20mm regen lag :X Kijk, dat is pas _echt_ een ervaren manager ;) Voor de race heb ik geen foutjes gemaakt hoor en ik sta nu ook met een 100% intacte auto aan de start. Ben alleen benieuwd of m'n banden het houden in die hitte :D M'n wear is wel ongelofelijk laag, maar of dat genoeg is...? Ik neem een redelijke gok en als die niet goed uitpakt heb ik in ieder geval erg interessante informatie voor m'n banden-tabblad in Excel :+

Grrrrrene wijzigde dit bericht 28-07-2007 14:37 (20%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: