Hoofdcategorieën
Topicacties

[iPhone] Discussietopic Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 37 38 39 40 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 27 augustus 2005

we zijn er bijna !!!

http://gizmodo.com/gadget...oser-than-ever-286102.php
quote:
After uncovering its communications core's secrets, today hackers have reached a big milestone towards freeing the iPhone from the AT&T network: they extracted the full content of the radio memory. In other words: now they have the plans for the fucking Death Star —"the main key to achieve true unlock." Want to help the iPhone Dev Team but you are no expert? Keep reading.

We hope you'll all enjoy this important step and we of course welcome any donations to encourage or to help us achieving the final goal. Please be assured that any donations are wisely spent, otherwise you can slap us.

iPhone Dev Team, we like. If you do too, please send them your donations using PayPal. I don't care if they spend mine on pizza as soon as they unlock the phone. Their PayPal address is iphone.donations(at)gmail.com.

If you are a programming expert you can also help them. They have released the tool to get your own NOR memory dump, called NORDumper.tar.bz2. Get it from here. And to to the iPhone IRC channel to learn more about it.

We are pleased to announce that another big milestone toward the unlocking has been reached.

Just a couple of days ago we managed to extract the full content of the NOR memory (from the S-Gold2), which is the main key to achieving a true unlock. Releasing this dump would be of course illegal and risky, as it contains personal information and copyrighted code. That said, we're going to release the NOR Dumper binary to enable everyone else to continue working on the iPhone's unlocking. We'll release the source code at a later date when we feel it is mature enough to do so.
We hope you'll all enjoy this important step and we of course welcome any donations to encourage or to help us achieving the final goal. Please be assured that any donations are wisely spent, otherwise you can slap us :P

DOWNLOAD: http://www.deadbeef.cn/NORDumper.tar.bz2

To run this, copy it to /usr/bin and set the executable flag with chmod.
add Disabled to /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist and reboot.
run: NORDumper dump.bin

Stay tuned, -- the dev team

Reg. datum: 24 oktober 2006

LOL, hoevaak vroegen ze nou om geld?

Ow, er was ook nog nieuws!

...

Nog even wachten dan maar hè :) Hopen dat iedereen z'n vakantiegeld naar de dev-team stuurt, dan gaat het misschien nog wat sneller. Kunnen ze namelijk een italjaan inhuren die elke dag pizza's bakt! ;)

quote:
memento__mori schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 18:18:
[...]

<<BS!

Hoe vaak vervang jij een batterij bij je gsm?>>
(Met termen als "BS" kom je niet echt ver)

Hoe vaak?...Weinig; maar die batterijen kunnen ook veel meer dan 300 keer opgeladen worden...Bovendien heb ik vaak meerdere batterijen...Ook handig...Die dingen kosten een schijntje...

Maar ja...Dat kan niet met de iPhone...Laad je deze batterij om de dag op, dan heeft een iPhone zowiezo een reparatie nodig over 2 jaar...Gegarandeerd...

De keuze voor een vaste batterij is kennelijk voor jou helemaal perfect...Dus, geniet ervan, zou ik zeggen!

Verder lijkt het me zinloos om verder op je postings te reageren...You got your mind made up anyway...

Xander

quote:
Eswip schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:09:
[...]
Met de features er in die jij net noemt, zal je telefoon niet eens een dag mee gaan, dat betekent dus dat je een extra batterij mee moet nemen. Dat is compleet tegen de gedachtengang van Apple in. Ook de telefoon groter/dikker maken voor een grotere batterij zullen ze nooit doen.
Aha, ja: dat kan inderdaad aan de basis liggen!...

Toch denk ik dat een verwisselbare batterij, ontwikkeld door Apple, zeker wel een dagje mee zal gaan hoor...

'tBlijft gissen, maar vergelijkbare telefoons met dit soort features halen de dag ook wel (zoals de N95)...Het ligt er natuurlijk aan hoe intensief alles gebruikt wordt...

Xander

MacBook Pro & iPhone
Reg. datum: 04 december 2005

Ik heb toch de iPhone maar gekocht. Wat een ge-wel-dig apparaat! Via een omweggetje kan ik er dus nu alles mee, behalve bellen.
Toch nog een klein vraagje voor de iPhone bezitters hier. Stel, ik wil morgen toch nog naar de AT&T Store om een abbonnement af te sluiten (doe ik niet, maar stel), kan dit dan nog wel, omdat ik hem nu (net als vele anderen hier denk ik) hem al via minder legale manieren hebben ge activeerd. Kun je hem dan nog wel activeren via AT&T, of later mogelijk met een ander netwerk als je dit zou willen?

VeeGee wijzigde dit bericht 06-08-2007 06:17 (181%)

Systeem Intel Core 2 Duo E6300; 3GB RAM; Asus P5LD2/SE/C; MSI ATI-3850 OC-Edition. Camera Nikon D50 + Sigma 18-200mm DC 3.5-6.3D Consoles: Xbox 360 Premium; NDS; PSP

Keep trying

Overigens is het niet waar dat de batterij van een iPhone na 300 keer opladen op is. Na 400 cycles is de capaciteit van batterij gedaald naar 80% van de originele capaciteit (zie iPhone Batteries). Een cycle is wanneer er voor het laden de volledige capaciteit van de batterij wordt gebruikt. Dat betekent dus niet dat er een cycle is 'verbruikt' elke keer dat je de iPhone aan de oplader hangt. Als je de iPhone elke dag bijvoorbeeld voor 20% verbruikt en dan weer oplaad, dan is er pas na 5 dagen 1 cycle verbruikt.

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 212 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

Reg. datum: 26 november 2002

quote:
xandertreffers schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 02:55:
Maar ja...Dat kan niet met de iPhone...Laad je deze batterij om de dag op, dan heeft een iPhone zowiezo een reparatie nodig over 2 jaar...Gegarandeerd...
Dramaqueen... Pfff, op een tweakers forum gaan janken over reparaties...
Zo'n accu bestel je op Ebay/Marktplaats voor een tientje ofzo en zet je er zelf in. Poe, poe, poe, moet je eens in de 2 jaar een accutje bestellen in plaats van naar de plaatselijke telefoonshop...

@VeeGee, je kan 'm weer deactiveren idd.
Hoe heb jij m geactiveerd? Met die PQDVD iPhone unlock?
Is dat echt "1 click" unlock?

matthijst wijzigde dit bericht 06-08-2007 10:24 (10%)

Quad Core P200MMX + Nitro
Reg. datum: 27 december 2002

Ken je ook met dit ding bellen ?

P5K Vanilla (Bios 603) / x3220 @ 9x333 1.24Volt / pc5400 Geil Ultra @ 667 3.3.3.8 / Stock Koeler / OCZ StelthXtreme / X1950Pro 512Mb / Antec 900 -= EA. It's in the game. And if it isn't, we'll charge you for it later. =-

Reg. datum: 02 november 2006

quote:
Ik heb in een telecomwinkel gewerkt en heb deze grap werkelijk nog nooit gehoord!
Chapeau!!! _/-\o_

Reg. datum: 07 april 2005

quote:
xandertreffers schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 03:18:
[...]

Aha, ja: dat kan inderdaad aan de basis liggen!...

Toch denk ik dat een verwisselbare batterij, ontwikkeld door Apple, zeker wel een dagje mee zal gaan hoor...

'tBlijft gissen, maar vergelijkbare telefoons met dit soort features halen de dag ook wel (zoals de N95)...Het ligt er natuurlijk aan hoe intensief alles gebruikt wordt...

Xander
Zoals ik al zei, dan heb je een extra batterij nodig, en dat zal Apple nooit doen. Apple houdt van simpele dingen, dus die zullen je nooit een extra batterij mee laten slepen.. Wanneer 3G minder stroom nodig heeft, en/of ze de batterij kunnen verbeteren, zal er echt wel een 3G versie komen. Maar verwacht niet dat ze een product op de markt gaan zetten die het nog geen dag vol houdt zonder een extra batterij.

Turn it up loud, captain!
Reg. datum: 07 oktober 2003

quote:
xandertreffers schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 02:55:
[...]

(Met termen als "BS" kom je niet echt ver)

Hoe vaak?...Weinig; maar die batterijen kunnen ook veel meer dan 300 keer opgeladen worden...Bovendien heb ik vaak meerdere batterijen...Ook handig...Die dingen kosten een schijntje..
De iPhone accu kun je ook veel meer dan 300 keer opladen. Volgens de specificaties van Apple bezit de accu nog 80% van de volledige capaciteit nadat deze 400 keer is opgeladen. Dat is vrij normaal voor een telefoon accu. Het verhaal dat de accu na 400 keer opgeladen moet worden is een fabeltje.

EDIT: Spuit 11.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Reg. datum: 28 oktober 2005

Is dit nou de unlock waarop veel mensen aan het wachten zijn? Als ik het helemaal goed begrijp is de iphone nu ook als telefoon ;) te gebruiken met een andere provider dan AT&T.

http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=2215

tescione wijzigde dit bericht 06-08-2007 13:33 (20%)

quote:
tescione schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:32:
Is dit nou de unlock waarop veel mensen aan het wachten zijn? Als ik het helemaal goed begrijp is de iphone nu ook als telefoon ;) te gebruiken met een andere provider dan AT&T.

http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=2215
Dat begrijp je half goed ;)
Een of andere oostblokker heeft een manier gevonden om mbv. een ATT SIM en een v1 "Europese" SIM zelf een SIMkaart te beschrijven met een combinatie van die gegevens...
Probleem is dat in ontwikkelde landen weinig v1 SIMs in omloop zijn en dat je provider er waarschijnlijk niet vrolijk van wordt als iedereen zijn eigen SIM-kaarten gaat zitten maken :D

Reg. datum: 27 augustus 2005

_/-\o_ _/-\o_ HET IS ZOVER !!!! _/-\o_ _/-\o_

http://gizmodo.com/gadget...sted-in-europe-286251.php
quote:
While the wizards are still working on a software-only complete unlock for the iPhone, hackers in Europe claim that they have completely unlocked the JesusPhone, allegedly using a SIM reader/writer and a blank SIM card to obtain full calling and SMS capabilities. Total cost: $96. Read on for the details.

While we haven't been able to test this ourselves yet —our SIM card reader and blank SIM cards are now on transit and should be here tomorrow— a Hackintosh forum member has been able to test the hack in the Orange UK network.

Just tested it - works fine with Orange UK - Call In/Out, SMS In/Out. Great job to everyone who made this possible (specially to the guy that edited the Hex file).

I used the subscriber ICCID, so maybe is best to edit the tutorial - activation should
be the last step.

My thoughts on safety of using this: If so called 'Total Unlock' is released, it will be
probably patching of the baseband firmware to do a similar thing. So no worry about
alerting the network, the trick seems to fool only the good/bad guy check in the
baseband firmware.

While the other software-based solution will be free, if the SIM forgery works those $96 seems like a very low price to buy an iPhone and have it working in your network. Even more when the Infinity USB Unlimited only costs $88+shipping and its cost can be shared about many people. The blank SIM cards only cost $8.27+shipping.

We will publish our results as soon as we get our new gear. [Hackintosh Forums]

8:00 AM ON MON AUG 6 2007
BY JESUS DIAZ

Of je leest even de paar posts boven je ;)
Het is een belabberde "hack" die maar met sommige SIM-kaarten werkt:

"I tried about 12 different SIM-Cards now, not a single one with success. It seems that you have to be very very lucky here in germany to get a compatible card. I tried cards of all 4 big providers (T-Mobile, Vodafone, EPlus, O2). Not even a 8 year old D2 (Vodafone) card nor a 7 year old T-Mobile card worked. I got the same results as you (no collisions detected)."

quote:
Daedalus schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 08:20:
Overigens is het niet waar dat de batterij van een iPhone na 300 keer opladen op is. Na 400 cycles is de capaciteit van batterij gedaald naar 80% van de originele capaciteit (zie iPhone Batteries). Een cycle is wanneer er voor het laden de volledige capaciteit van de batterij wordt gebruikt. Dat betekent dus niet dat er een cycle is 'verbruikt' elke keer dat je de iPhone aan de oplader hangt. Als je de iPhone elke dag bijvoorbeeld voor 20% verbruikt en dan weer oplaad, dan is er pas na 5 dagen 1 cycle verbruikt.
Yep, da's zeker heel wat beter dan 300-400 charges!...Stelt me al aardig wat meer gerust over de levensduur...Hopelijk krijgen ze 'm wel nog beter (of los ipv vast) zodat de meer stroomvretende applicaties ook op de iPhone komen...

MacBook Pro & iPhone
Reg. datum: 04 december 2005

quote:
VeeGee schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 03:52:
Ik heb toch de iPhone maar gekocht. Wat een ge-wel-dig apparaat! Via een omweggetje kan ik er dus nu alles mee, behalve bellen.
Toch nog een klein vraagje voor de iPhone bezitters hier. Stel, ik wil morgen toch nog naar de AT&T Store om een abbonnement af te sluiten (doe ik niet, maar stel), kan dit dan nog wel, omdat ik hem nu (net als vele anderen hier denk ik) hem al via minder legale manieren hebben ge activeerd. Kun je hem dan nog wel activeren via AT&T, of later mogelijk met een ander netwerk als je dit zou willen?
Anyone?

Systeem Intel Core 2 Duo E6300; 3GB RAM; Asus P5LD2/SE/C; MSI ATI-3850 OC-Edition. Camera Nikon D50 + Sigma 18-200mm DC 3.5-6.3D Consoles: Xbox 360 Premium; NDS; PSP

quote:
quote:
matthijst schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 08:38:
@VeeGee, je kan 'm weer deactiveren idd.
Hoe heb jij m geactiveerd? Met die PQDVD iPhone unlock?
Is dat echt "1 click" unlock?
JTAG geregeld, maar: Note: Average time to crack the system for: n = 2 and td:= 1 s: 232 * 1s / 2 = 1634 years

matthijst wijzigde dit bericht 07-08-2007 11:18 (14%)

Reg. datum: 22 september 2004

quote:
matthijst schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:23:
Of je leest even de paar posts boven je ;)
Het is een belabberde "hack" die maar met sommige SIM-kaarten werkt:

"I tried about 12 different SIM-Cards now, not a single one with success. It seems that you have to be very very lucky here in germany to get a compatible card. I tried cards of all 4 big providers (T-Mobile, Vodafone, EPlus, O2). Not even a 8 year old D2 (Vodafone) card nor a 7 year old T-Mobile card worked. I got the same results as you (no collisions detected)."
Ik heb nog een oud Dutchtone kaart die ik gebruik. van wat is het 1999 of 1998 ofzo. Zou dat een V1 kaart kunnen zijn? Wat denken jullie ?

quote:
GoGo22 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:01:
Ik heb nog een oud Dutchtone kaart die ik gebruik. van wat is het 1999 of 1998 ofzo. Zou dat een V1 kaart kunnen zijn? Wat denken jullie ?
't is het proberen waard, al zou ik er geen $80-90 voor over hebben alleen om het te kunnen proberen.

matthijst wijzigde dit bericht 07-08-2007 14:18 (8%)

quote:
matthijst schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:04:
[...]

't is het proberen waard, al zou ik er geen $80-90 voor over hebben alleen om het te kunnen proberen.
die dingen die benodigd zijn had ik al. Dus ik heb daar voordeel in. Hoef niks te kopen :)

Keep trying

Modbreak:
Mag ik trouwens iedereen erop wijzen dat bespreken en/of aanbieden van GSM-unlockers of -flashers hier not-done is. Zie hiervoor Het algemeen beleid - Licentie- of copyrightschendingen en Ik wil (laten) weten hoe ik mijn telefoon kan unlocken / firmware aanpassen

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 212 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

Uhm?
Deels kopiëren simkaart maakt iPhone lockvrij
nieuws: Deels kopiëren simkaart maakt iPhone lockvrij

Ja dat is het zelfde nieuws waar men het hier boven over heeft,

trouwens op dit hackintosh forum is er een Nederlander die met een T-Mobile kaart dit hack heeft gedaan succesvol en kan nu met zijn Iphone bellen en smsen, en ook GPRS geeft die aan. Dus Ik denk dat ik het ook ga proberen. Heb een Dutchtone en ook een T-mobile kaart gaat het toch even proberen.

vraag dat nou niet...

dawuss wijzigde dit bericht 08-08-2007 12:18 (13%)

gadgeteer

Nogmaals, laat die hacks nog even achterwege. We zijn in overleg over of en hoe we dat gaan toestaan, maar tot die tijd zijn vragen en opmerkingen over het unlocken van de iPhone gewoon not-done. Verwacht billenkoek bij overtreding.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: