Gathering of Tweakers

Quicksearch
MacBook Pro & iPhone
Reg. datum: 04 december 2005

Nog steeds geen nieuwe info over het sumlock vrij maken van de iPhone? Ik zit nu in San Francisco, en ben net even langs de apple store geweest. Damn, hij is wel echt heel mooi, ik begin nu toch wel iets te twijfelen..

Systeem Intel Core 2 Duo E6300; 3GB RAM; Asus P5LD2/SE/C; MSI ATI-3850 OC-Edition. Camera Nikon D50 + Sigma 18-200mm DC 3.5-6.3D Consoles: Xbox 360 Premium; NDS; PSP

quote:
VeeGee schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 03:24:
Nog steeds geen nieuwe info over het sumlock vrij maken van de iPhone? Ik zit nu in San Francisco, en ben net even langs de apple store geweest. Damn, hij is wel echt heel mooi, ik begin nu toch wel iets te twijfelen..
Nee, helaas nog niet... Heb over 2 weken hetzelfde probleem, zit dus ook elke dag hoopvol bij iphone dev en iphonejtag te kijken :|
Misschien sowieso wel 1 halen omdat je hem iig. als iPod en internetspeelgoed kunt gebruiken tot de unlock er is. En in de VS is hij natuurlijk relatief goedkoop nu :)

koekebakker 1e klas

quote:
VeeGee schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 03:24:
wacht nu gewoon even. ik weet het.. tis verleidelijk maar als hij strakkies hier is dan heb je een volledig werkend model zonder dat je druk moet maken of apple een patch uit brengt en het ding weer niet doet

ff nix :(

Acties: [view]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
quote:
Die site begint met:
quote:
The iPhone is a piece of shit, and
so is your face.
Dus... lijkt me niet nodig om hier nog meer woorden aan vuil te maken.

Wel een erg grappige site overigens, misschien bedoelde je het uberhaubt niet serieus?

RoD wijzigde dit bericht 02-08-2007 13:56 (11%)

Nee was niet serieus bedoelt (tis ook niet een serieuze site). Maar opzich heeft Maddox wel een punt met dat de features van een iPhone wat overrated zijn.

Alabama_man wijzigde dit bericht 02-08-2007 14:01 (11%)

Net Gelezen:
iPhone-applicaties draaien probleemloos op Nokia's.
Nokia- en iPhone applicaties zouden over en weer uitwisselbaar zijn volgens deze bron....

quote:
rammes schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:57:
wacht nu gewoon even. ik weet het.. tis verleidelijk maar als hij strakkies hier is dan heb je een volledig werkend model zonder dat je druk moet maken of apple een patch uit brengt en het ding weer niet doet
Tsja, maar voor welke prijs is de grote vraag :D

"Even" is waarschijnlijk een half jaar? En wat heb je te verliezen?
Nu kun je een goedkope iPhone 'los' kopen, geen abonnement, en het is nog een v1.0.
Als hij gekraakt wordt is de kans groot dat Apple er alles aan zal doen om dat dmv firmware updates tegen te gaan (ala Sony PSP). En totdat de unlock er is heb je voor 450 euro een iPod met wifi mogelijkheden :P

Moet ik wel zeggen dat ik er hier in NL ook sowieso geeneen met abonnement wil kopen, aangezien ik telefoon van werk heb. Ga niet met 2 toestellen lopen, maar wil gewoon SIM in iPhone kunnen doen....

Een van de belangrijkste drempels voor zakelijk gebruik is nu opgelost: veilig gebruik van Exchange. Dus niet niet via IMAP/SMTP die in de meeste firewalls geblokkeerd zijn maar via Outlook Web Access (ook wel webmail of OWA genoemd). Hier meer informatie.

Once a Mac, always a Mac

quote:
matthijst schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:42:
[...]

Tsja, maar voor welke prijs is de grote vraag :D

"Even" is waarschijnlijk een half jaar? En wat heb je te verliezen?
Nu kun je een goedkope iPhone 'los' kopen, geen abonnement, en het is nog een v1.0.
Als hij gekraakt wordt is de kans groot dat Apple er alles aan zal doen om dat dmv firmware updates tegen te gaan (ala Sony PSP). En totdat de unlock er is heb je voor 450 euro een iPod met wifi mogelijkheden :P

Moet ik wel zeggen dat ik er hier in NL ook sowieso geeneen met abonnement wil kopen, aangezien ik telefoon van werk heb. Ga niet met 2 toestellen lopen, maar wil gewoon SIM in iPhone kunnen doen....
leuke optie icm werk telefoon,

werk telefoon doorschakelen naar privé! dit heb ik heel vaak met mijn vader zijn teleofon gedaan van het werk toen we op vakantie waren... zo kon er niks met die phone gebeuren

Macbook 1,8 Dual core met 2 Gig DDr2

quote:
Moisex schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:10:
leuke optie icm werk telefoon,

werk telefoon doorschakelen naar privé! dit heb ik heel vaak met mijn vader zijn teleofon gedaan van het werk toen we op vakantie waren... zo kon er niks met die phone gebeuren
Ja, maar dan moet je een priveabonnement gaan afsluiten puur voor iPhone, en dan altijd doorgeschakeld laten. Kost je 24 maanden abonnement. Daarom beter een iPhone in de VS halen en hopen op unlock?

En bij elke update weer het risico lopen dat hij gelocked is. Lijkt me onhandig.

quote:
mstegink schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 19:19:
En bij elke update weer het risico lopen dat hij gelocked is. Lijkt me onhandig.
Het leuke van updaten is dat je, tot nu, zelf mag beslissen of je een update uitvoert of niet.

Ik heb zelf nu een iPhone. Geweldig toestel tot zover. Ik ben natuurlijk net als anderen aan het wachten todat er een unlock oplossing komt. Men is nu een stap verder. De Jtag is gevonden waardoor nog een deur open is gemaakt om deze GSM te unlocken.

Wat mij opvalt is dat ik tot nu geen bugs in de niet-gsm gedeelte heb gevonden. Petje af voor apple en dat voor een 1.0 versie.

Reg. datum: 22 september 2004

quote:
edreamsz schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:11:
[...]

Het leuke van updaten is dat je, tot nu, zelf mag beslissen of je een update uitvoert of niet.

Ik heb zelf nu een iPhone. Geweldig toestel tot zover. Ik ben natuurlijk net als anderen aan het wachten todat er een unlock oplossing komt. Men is nu een stap verder. De Jtag is gevonden waardoor nog een deur open is gemaakt om deze GSM te unlocken.

Wat mij opvalt is dat ik tot nu geen bugs in de niet-gsm gedeelte heb gevonden. Petje af voor apple en dat voor een 1.0 versie.
sinds gisteren ben ik nu ook de eigenaar van een iphone. Ik wacht ook op de oplossing zodat mijn eigen SIM kaart kan gebruiken er mee. Alleen kun je niet een soort Thema of iets dergelijks voor de Iphone downloaden. Bij windows mobile toestellen had je themas heb je dat bij de Iphone niet dan ?

Paarse Layout \o/

quote:
Albert020 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:27:
Net Gelezen:
iPhone-applicaties draaien probleemloos op Nokia's.
Nokia- en iPhone applicaties zouden over en weer uitwisselbaar zijn volgens deze bron....
Web-applicaties ja. Nokia heeft namelijk Safari als engine in hun web browser zitten. Dus zo vreemd is dat niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Er zijn al theme's beschikbaar en zelfs tools om deze te veranderen. Alleen weet ik niet of ik een link hier voor je kan "posten".

Reg. datum: 22 september 2004

quote:
edreamsz schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:59:
Er zijn al theme's beschikbaar en zelfs tools om deze te veranderen. Alleen weet ik niet of ik een link hier voor je kan "posten".
Zou je mij niet een prive bericht kunnen sturen ?

quote:
master007 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:04:
Cnet prizefight tegen de N95
En de iPhone is de winnaar. Ookal is zo'n prizefight nogal subjectief, het is toch wel leuk im te zien
Ik vind het nogal een vreemd clipje...O.a. deze dingen kwamen volgens mij niet aan de orde, maar zijn toch vrij belangrijk:

-->geen MMS met de iPhone
-->geen SMS naar meerdere ontvangers tegelijk met de iPhone
-->geen mp3s als ringtones
-->geen geluiden in te stellen voor het onvangen van SMS, email, voicemail, etc.
-->geen videoclips opnemen met camera
-->geen extrra camera voor video calling
-->geen losse batterij

En dan nog het hele 3g verhaal: dat is compleet anders hier in Europa...Hier kun je wel de N95 volledig gebruiken...

Met deze punten, zou de uitslag toch anders zijn, lijkt me...Het zijn nota bene allerlei features die in vrijwel ieder redelijk telefoontje zitten...

En dat blijft toch het probleem met de iPhone: voor de USA markt is -ie kwa features vrij ok, behalve de wat simpele camera, maar voor Europa loopt -ie toch erg, erg, erg achter...

Ik sluit me aan in de rij van mensen die hopen op een zo spoedig mogelijk verschijnen van een nieuwe iPhone met features uit dit millenium...

quote:
xandertreffers schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 03:12:
Ik vind het nogal een vreemd clipje...O.a. deze dingen kwamen volgens mij niet aan de orde, maar zijn toch vrij belangrijk:

-->geen MMS met de iPhone
-->geen SMS naar meerdere ontvangers tegelijk met de iPhone
-->geen mp3s als ringtones
-->geen geluiden in te stellen voor het onvangen van SMS, email, voicemail, etc.
-->geen videoclips opnemen met camera
-->geen extrra camera voor video calling
-->geen losse batterij
Ik denk dat jij (en veel andere mensen hier) moeten inzien dat dit echt geen belangrijke functies zijn voor de meeste mensen.

- MMS ? Zal me een rotzorg zijn heb ik nog nooit gedaan.
- SMS naar meerdere ontvangers ? Ik heb e-mail op dat ding.
- mp3's als ring tone ? Nou en vind ik alleen maar irritant. Ring ring is genoeg voor mij
- Nog meer geluiden ? AAAHHH
- Een camera hoeft van mij al niet, daarvoor heb ik een los ding.
- Zie boven
- Nou en ? Ik koop een telefoon, na 2 of 3 jaar is hij te oud en dan gooi ik hem weg.

Reg. datum: 06 september 2001

Inderdaad, het enige uit dit rijtje waar ik het mee eens ben is het sms'en naar meerdere mensen tegelijk. e-mail is leuk, maar een sms is iets directer. Voor de rest: ik mms nooit, neem nooit filmpjes op, video calling vind ik ook onnodig, en de laatste keer dat ik de batterij uit mijn telefoon haalde was om de sim kaart erin te stoppen...

Hoewel ik het ook wel fijn zou vinden als de europese iPhone wat vlotter internet zou hebben vind ik de meeste 'missende' features die mensen hier noemen een beetje niche dingen die weinig mensen echt gebruiken. Op dit moment gebruik ik zelf naast bellen en sms'en eigenlijk alleen internet (vooral e-mail en OV info) op mijn telefoon. Nu gaat dat nogal langzaam en buggy (windows mobile he), en ik zit echt te wachten op een telefoon die dat beter kan...

I just hope I remember half of what I forget

En dat sms'en naar meerdere contactpersonen moet met een simpele software-update op te lossen zijn.

quote:
Airwolf schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 08:57:
[...]
Ik denk dat jij (en veel andere mensen hier) moeten inzien dat dit echt geen belangrijke functies zijn voor de meeste mensen.

- MMS ? Zal me een rotzorg zijn heb ik nog nooit gedaan.
- SMS naar meerdere ontvangers ? Ik heb e-mail op dat ding.
- mp3's als ring tone ? Nou en vind ik alleen maar irritant. Ring ring is genoeg voor mij
- Nog meer geluiden ? AAAHHH
- Een camera hoeft van mij al niet, daarvoor heb ik een los ding.
- Zie boven
- Nou en ? Ik koop een telefoon, na 2 of 3 jaar is hij te oud en dan gooi ik hem weg.
Ik denk dat je dat een beetje genuanceerder moet zeggen: "voor de meeste mensen die zeker (!) een iPhone willen"...

De realiteit is echter dat veruit "de meeste mensen" ook niet geinteresseerd zijn in:

-->iPod
-->internetten op een telefoon
-->emailen
-->google earth
-->video kijken op een telefoon
-->etc. etc.

Maar, het gaat niet om de "meeste mensen"...Het gaat hier om de potentiele geinteresseerden in telefoons als de iPhone...

En aangezien de trend op dit moment gaat naar telefoons waarbij de bovenstaande opties standaard zijn, is het wel degelijk een minpunt is dat de iPhone meer dan 2 jaar achter loopt op dit gebied...

Meer en meer mensen willen meer en meer met hun telefoon...Die gedachtegang is een van de grootste drijfveren achter het success van de iPhone (naast het Mac gevoel & de user interface)...Zoals Steve Jobs tijdens de iPhone presentatie zei:

"Today, we are introducing three revolutionary products. The first is a wide-screen iPod with touch controls. The second is a revolutionary new mobile phone. And the third is a breakthrough Internet communications device." (zegt -ie drie keer achter elkaar) "Are you getting it? These are not three separate devices. This is one device…today Apple is going to reinvent the phone!"

(die woorden hebben mij direct doen besluiten eerst de kat uit de boom te kijken als het om de iPhone gaat)

En let maar op: binenkort komen er iPhones met video camera's, 3G, wie weet ook GPS...

Wanneer?...Waarschijnlijk zal dit direct gebeuren nadat de iPhone een losse batterij heeft...

Want... ... ... .. .

De batterij is kennelijk bepalend geweest in wat de telefoon wel en niet kan!...Dat kun je inzien als je wat dieper op de zaken in gaat:

Als de batterij van een iPhone kapot is, moet het hele toestel verzonden worden...En de batterij kan slechts 300-400 keer opgeladen worden...Vervolgens ben je de telefoon minimaal 3 dagen kwijt; kost je minimaal 80 euro, ex. 8 euro verzend kosten, plus 30 euro voor een tijdelijke vervanger...

Lijkt me toch echt wel een probleem, die batterij...

En dus wordt alles wat power slurpt vermeden:

--->geen 3G (kost meer batterij dan andere netwerken en ook dan WiFi)
--->geen video-camera
--->geen flits
--->geen gps/navigatie combo
--->geen extra camera voor video calling & cam chats...
--->geen stereo bluetooth headphones (kost meer batterij dan met een kabeltje)

Apple heeft gekozen voor een prachtig scherm als enige energie slurper en dan de rest "dan maar niet", ook al zou de telefoon het wel degelijk kunnen...

Maar met een losse batterij hadden dergelijke compromissen niet nodig geweest...

Kennelijk beseffen veel mensen dit soort zaken niet...Vaak doordat ze de ins en outs van industrieel ontwerpen niet weten, of zichzelf niet goed informeren, maar ook omdat Apple een erg slimme campagne heeft opgezet, waardoor veel mensen geheel niet kritisch tegen een $600 product kijken en het kopen alsof de nieuwste gameboy is: speelgoed!

Xander

quote:
xandertreffers schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 17:36:
Maar met een losse batterij hadden dergelijke compromissen niet nodig geweest...

Kennelijk beseffen veel mensen dit soort zaken niet...Vaak doordat ze de ins en outs van industrieel ontwerpen niet weten, of zichzelf niet goed informeren, maar ook omdat Apple een erg slimme campagne heeft opgezet, waardoor veel mensen geheel niet kritisch tegen een $600 product kijken en het kopen alsof de nieuwste gameboy is: speelgoed!

Xander
BS!
Hoe vaak vervang jij een batterij bij je gsm? Mijn gsm is altijd eerder stuk dan de batterij.
Door te kiezen voor een vaste batterij konden ze ook een grotere capaciteit geven aan die batterij.
En stel dat je nu een losse batterij hebt, wat voor nut heeft het dan dat die in no time leeg is door die energievretende functies?
Geloof me, van zodra ze de energieconsumptie onder controle hebben zullen functies zoals flitser enzo wel komen. Maar op een losse batterij moet je niet rekenen.

ga niet door start

quote:
memento__mori schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 18:18:
[...]

BS!
Hoe vaak vervang jij een batterij bij je gsm? Mijn gsm is altijd eerder stuk dan de batterij.
Door te kiezen voor een vaste batterij konden ze ook een grotere capaciteit geven aan die batterij.
En stel dat je nu een losse batterij hebt, wat voor nut heeft het dan dat die in no time leeg is door die energievretende functies?
Geloof me, van zodra ze de energieconsumptie onder controle hebben zullen functies zoals flitser enzo wel komen. Maar op een losse batterij moet je niet rekenen.
nou.. ik heb op dit moment een Nokia 8800 (daar krijg je een extra 2de batterij bij) en ik betrap me toch regelmatig met het wisselen. Als de ene leeg is, vervang ik snel de batterij.. de lege doe ik in de houder en die laadt dan weer op..

Hoef dus nooit de telefoon zelf aan de lader te hangen, toch wel handig!

Apple MacBook | 2,0-GHz Intel Core Duo | 2048 MB 667-MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300) | Apple iPhone 8Gb

Reg. datum: 07 april 2005

quote:
xandertreffers schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 17:36:
[...]

Ik denk dat je dat een beetje genuanceerder moet zeggen: "voor de meeste mensen die zeker (!) een iPhone willen"...

De realiteit is echter dat veruit "de meeste mensen" ook niet geinteresseerd zijn in:

-->iPod
-->internetten op een telefoon
-->emailen
-->google earth
-->video kijken op een telefoon
-->etc. etc.

Maar, het gaat niet om de "meeste mensen"...Het gaat hier om de potentiele geinteresseerden in telefoons als de iPhone...

En aangezien de trend op dit moment gaat naar telefoons waarbij de bovenstaande opties standaard zijn, is het wel degelijk een minpunt is dat de iPhone meer dan 2 jaar achter loopt op dit gebied...

Meer en meer mensen willen meer en meer met hun telefoon...Die gedachtegang is een van de grootste drijfveren achter het success van de iPhone (naast het Mac gevoel & de user interface)...Zoals Steve Jobs tijdens de iPhone presentatie zei:

"Today, we are introducing three revolutionary products. The first is a wide-screen iPod with touch controls. The second is a revolutionary new mobile phone. And the third is a breakthrough Internet communications device." (zegt -ie drie keer achter elkaar) "Are you getting it? These are not three separate devices. This is one device…today Apple is going to reinvent the phone!"

(die woorden hebben mij direct doen besluiten eerst de kat uit de boom te kijken als het om de iPhone gaat)

En let maar op: binenkort komen er iPhones met video camera's, 3G, wie weet ook GPS...

Wanneer?...Waarschijnlijk zal dit direct gebeuren nadat de iPhone een losse batterij heeft...

Want... ... ... .. .

De batterij is kennelijk bepalend geweest in wat de telefoon wel en niet kan!...Dat kun je inzien als je wat dieper op de zaken in gaat:

Als de batterij van een iPhone kapot is, moet het hele toestel verzonden worden...En de batterij kan slechts 300-400 keer opgeladen worden...Vervolgens ben je de telefoon minimaal 3 dagen kwijt; kost je minimaal 80 euro, ex. 8 euro verzend kosten, plus 30 euro voor een tijdelijke vervanger...

Lijkt me toch echt wel een probleem, die batterij...

En dus wordt alles wat power slurpt vermeden:

--->geen 3G (kost meer batterij dan andere netwerken en ook dan WiFi)
--->geen video-camera
--->geen flits
--->geen gps/navigatie combo
--->geen extra camera voor video calling & cam chats...
--->geen stereo bluetooth headphones (kost meer batterij dan met een kabeltje)

Apple heeft gekozen voor een prachtig scherm als enige energie slurper en dan de rest "dan maar niet", ook al zou de telefoon het wel degelijk kunnen...

Xander
Je hebt helemaal gelijk dat voor Apple het stroomverbruik de reden is dat er een aantal features missen. Echter zal Apple NOOIT voor een losse batterij gaan om dit probleem op te lossen. Waarom niet?

Met de features er in die jij net noemt, zal je telefoon niet eens een dag mee gaan, dat betekend dus dat je een extra batterij mee moet nemen. Dat is compleet tegen de gedachtengang van Apple in. Ook de telefoon groter/dikker maken voor een grotere batterij zullen ze nooit doen.

Apple is sinds dat ze laptops maken altijd aan het kijken om batterijduur te verbeteren. Ik denk dat zij hier veel meer waarde aan hechten dan welk ander bedrijf ook. Ik denk dan ook dat ze gewoon er voor gaan zorgen dat je straks wel die features er op kan krijgen, en de huidige, of betere, batterijduur behoudt.

Zo ging het ook met de iPod. De eerste iPod kon een uur of 5 geloof ik. Tegenwoordig kan de iPod nano, me vele kleinere batterij, met kleurenscherm, 24 uur..

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws