Hoofdcategorieën
Topicacties

[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 44 45 46 47 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 10 juli 2007

quote:
Vinnos schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 20:34:
[...]

Onzin, Samsung heeft voor ieder model met een andere functie een andere model code... LE46M87 versie 2 zou dan geen LE46M87 heten maar 88 bijvoorbeeld...

Ik zit nog steeds te wachten tot mijn LE40N87 binnen is :)
Ik had al zo'n vermoeden dat het onzin is. Maar waarom zegt die persoon dat dan? Hij beweert nog geen update voor mijn m87 te hebben.

Iemand anders al een versie 2000 software gehad van selectro?

Reg. datum: 13 juli 2007

quote:
DJ Dennis schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:44:
Heb net Selectro gebeld over mijn software update. Nu blijkt dat er een LE46M87 in 2 versies is. 1 met digitale tuner en 1 zonder. Ik heb die met digitale tuner. Heb ik nooit op gelet bij mijn aankoop, want ik gebruik het niet.
dit klopt, als er achter de 87 bx staat heb je de versie zonder digitale tuner
staat er bdx achter, dan is het met een digitale tuner

Reg. datum: 30 juli 2004

quote:
ikke69 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:32:
[...]

Heb je hier ook een bron van, ik kan dit nergens vinden namelijk, en de afkorting van bd of bdx is eigenlijk toch afkomstig van bordeaux. Dit is weer de serienaam van de tv

aliberto wijzigde dit bericht 14-07-2007 09:54 (13%)

Reg. datum: 10 juli 2007

quote:
ikke69 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:32:
[...]

Als dit echt zo is ga ik hem zeker omruilen in de winkel. Is het ook echt zo dat ze allebei op een andere software draaien dan?

Het beeldprobleem wat ik voornamelijk heb zie je niet voorkomen bij al de problemen die er al waren. Ik zie namelijk vliegende pixels (pixelstrepen) door het beeld. Dit is heel sterk te zien bij HDMI via 1080i.

De Selectro monteur wist wel van het probleem af, maar de update zijn ze nog aan het maken in korea :(

quote:
aliberto schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 06:22:
[...]

Heb je hier ook een bron van, ik kan dit nergens vinden namelijk, en de afkorting van bd of bdx is eigenlijk toch afkomstig van bordeaux. Dit is weer de serienaam van de tv
De D staat voor digitale tuner
Kijk maar op de site van samsung, bij de verschillen tussen de specificaties van lcd's met een B of een BD erachter.
Dan zie je waar een BD erachter staat dat er iDTV aanwezig is, bij alleen een B niet.

quote:
ikke69 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:11:
[...]

Kijk maar op de site van samsung, bij de verschillen tussen de specificaties van lcd's met een B of een BD erachter.
Dan zie je waar een BD erachter staat dat er iDTV aanwezig is, bij alleen een B niet.
Ok maar als consument heb je dan niet echt een keus, reden er is maar 1 versie voor de m86/87 serie en dat is de BD, wanneer ik kijk op de samsung website

Reg. datum: 07 juni 2006

quote:
ikke69 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:11:
[...]

aha, en kan je die digitale tuner gebruiken voor bijvoorbeeld digitale kabel tv van Casema, of is het ergens anders voor bedoeld?

quote:
mzeist schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 14:23:
[...]

aha, en kan je die digitale tuner gebruiken voor bijvoorbeeld digitale kabel tv van Casema, of is het ergens anders voor bedoeld?
zover ik weet, werkt het momenteel alleen met digitenne van kpn, maar ja wie weet later meer.
wel een nadeel is dat je dan een adapter moet kopen van circa 80 euro, anders past je smartcard niet in je tv.

One Last Embrace..
Reg. datum: 01 maart 2002

Ik ben iemand uit het Bravia kamp, maar ben op zoek naar een 37" en die hebben ze daar niet ;) Nu was ik op zoek naar een 37" 100Hz, maar die lijkt niet te bestaan?

PSN: zAo82

Reg. datum: 09 juli 2000

quote:
Piellekes schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 14:06:
ik heb sinds gisterenochtend mijn LE40M86BD

hij is aangesloten op een zelfbouw-mediacenter met een asus 8600GT silent videokaart (dat wil zeggen silent=95°C, toch maar even de zalman van m'n oude kaart overgezet=59°) dit via DVI-HDMI

in een woord: perfect. _/-\o_ ik ben echt onwijs verrast door het beeld, echt genieten! ik kwam van een 37' CRT af via s-video. nu zie ik overigens wel hoe crappy analoge tv is :D

ff lijstje uit het service menu:

T-TLPPEUMD-2000
T-BDPMPEUS-1004
BORD2_CALLA_TR-1011
MAY 22 2007
13:04:57
Ik heb dezelfde firmware e.d.

http://vince.tweakdsl.nl/Image00001.jpg

Heb last van banding op de bovenste scart input, waar mijn xbox op zit aangesloten. De onderste zit m'n dreambox en daar heb ik er geen last van. Raar. Heb de tips in dit topic geprobeerd, maar bij de xbox heeft dit geen resultaat. Wel kan ik nog eens de oude originele kabel proberen om te kijken of ik er dan nog steeds last van heb.

Ten tweede heb ik een mooie DVI-HDMI kabel gekocht, die op een Radeon 9500 aangesloten en dan zowel op HDMI 1, 2 als 3 geprobeerd. Maar ik krijg het niet werkend! Elke keer "mode not supported", terwijl hij op 1920x1080@60Hz staat. Ook zo vaag! Iemand daar een idee over?!

VGA input werkt perfect... alleen DVI krijg ik dus niet werkend op HDMI. Hoop dat ik dat wel werkend krijg. Kan nog even mijn desktop erbij pakken of dat werkt, alleen heb ik niet zo'n zin om de helft hiervoor te moeten verbouwen. :P

Verder vind ik het tot nu toe een super TV, ben zeer tevreden. Wat ziet 1080p content er toch heerlijk uit!

?

Reg. datum: 04 juni 2005

quote:
zAo schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:25:
Ik ben iemand uit het Bravia kamp, maar ben op zoek naar een 37" en die hebben ze daar niet ;) Nu was ik op zoek naar een 37" 100Hz, maar die lijkt niet te bestaan?
Nee 100Hz is volgens mij verleden tijd. Er is alleen nog een 32" die verkocht word met die 100hz. Lees ook alle problemen rondom die 100hz.

< dit stukje webruimte is te huur >

quote:
dôh schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:48:
[...]

Ten tweede heb ik een mooie DVI-HDMI kabel gekocht, die op een Radeon 9500 aangesloten en dan zowel op HDMI 1, 2 als 3 geprobeerd. Maar ik krijg het niet werkend! Elke keer "mode not supported", terwijl hij op 1920x1080@60Hz staat. Ook zo vaag! Iemand daar een idee over?!
Je moet sowieso HDMI2 gebruiken, met bijbehorende audio tulpen. Begin eerst eens met een lagere resolutie en kijk wanneer het niet meer werkt. In de handleiding staan gedetaileerde instellingen voor de DVI/HDMI input. Horizontal/vertical frequency, pixel clock frequency...
Succes

quote:
dôh schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:48:
[...]

Ik heb dezelfde firmware e.d.

Heb last van banding op de bovenste scart input, waar mijn xbox op zit aangesloten. De onderste zit m'n dreambox en daar heb ik er geen last van. Raar. Heb de tips in dit topic geprobeerd, maar bij de xbox heeft dit geen resultaat. Wel kan ik nog eens de oude originele kabel proberen om te kijken of ik er dan nog steeds last van heb.

VGA input werkt perfect... alleen DVI krijg ik dus niet werkend op HDMI. Hoop dat ik dat wel werkend krijg. Kan nog even mijn desktop erbij pakken of dat werkt, alleen heb ik niet zo'n zin om de helft hiervoor te moeten verbouwen. :P

Verder vind ik het tot nu toe een super TV, ben zeer tevreden. Wat ziet 1080p content er toch heerlijk uit!
ik denk dat selectro monteur aan het liegen is, ik neem aan dat jij een bd versie heb, reden gisteren werd er iets heel anders beweerd dat er voor een BD versie geen hogere firmware bestaat dan 1013, of heb jij een BDX Versie of een B versie. Zou je me dit willen vertellen aub

aliberto wijzigde dit bericht 15-07-2007 15:39 (7%)

quote:
Roppedop schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:26:
[...]

Je moet sowieso HDMI2 gebruiken, met bijbehorende audio tulpen. Begin eerst eens met een lagere resolutie en kijk wanneer het niet meer werkt. In de handleiding staan gedetaileerde instellingen voor de DVI/HDMI input. Horizontal/vertical frequency, pixel clock frequency...
Succes
Ga ik doen!
quote:
aliberto schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:33:
[...]

ik denk dat selectro monteur aan het liegen is, ik neem aan dat jij een bd versie heb, reden gisteren werd er iets heel anders beweerd dat er voor een BD versie geen hogere firmware bestaat dan 1013, of heb jij een BDX Versie of een B versie. Zou je me dit willen vertellen aub
BDX/XEC

dôh wijzigde dit bericht 15-07-2007 16:33 (34%)

?

Sensuàl!

quote:
aliberto schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:33:
[...]

ik heb de BDX versie

edit: net te laat ;) maar ik heb exact de zelfde tv als de post boven me

Piellekes wijzigde dit bericht 15-07-2007 17:02 (8%)

Rhodes, dan heel lang niks, dan de rest.

Ik heb de HDMI-DVI kabel nu werkend... In het Ati Control panel moest ik een paar opties veranderen, maar het werkt! Ik vind de scaling alleen niet goed, dus het beeld wat ik via de VGA input krijg is beter...

?

Reg. datum: 12 februari 2005

Ik wil voor in mijn slaapkamer een nieuwe lcd tv kopen, nu heb ik al besloten dat het een R81 wordt maar ik twijfel nog tussen de 26'' en de 32'', zit er nou verschil tussen deze 2? op de samsung site staan er bij de 26'' geen dingen zoals Movie Plus wat er bij de 32'' wel bij staat, maar het is het zelfde model alleen dan in een andere groote dus dat lijkt me raar als de 26'' minder functies heeft.
Mijn bed staat ongeveer 2,5 meter van de muur waar de tv komt te hangen, kijkt een 26'' dan nog prettig of zit ik dan echt te ver weg? en ik zag bij zo'n filmpje dat op de samsung site staat een muur beugel die je met de afstandsbediening kan draaien, zit dat erbij of moet je dat los kopen? en wat kost zo'n ding dan?

Sensuàl!

quote:
dôh schreef op zondag 15 juli 2007 @ 17:32:
Ik heb de HDMI-DVI kabel nu werkend... In het Ati Control panel moest ik een paar opties veranderen, maar het werkt! Ik vind de scaling alleen niet goed, dus het beeld wat ik via de VGA input krijg is beter...
heb je de justscan funcie aangezet?

quote:
Piellekes schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:32:
[...]

heb je de justscan funcie aangezet?
Ah relaxed! Dat heeft het opgelost! Ik mis nu nog wel een klein stukje aan de linker kant. De iconen op het bureaublad staan te dicht op de rand. Is daar nog iets aan te doen? :)

?

quote:
dôh schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:04:
[...]

Ah relaxed! Dat heeft het opgelost! Ik mis nu nog wel een klein stukje aan de linker kant. De iconen op het bureaublad staan te dicht op de rand. Is daar nog iets aan te doen? :)
Volgens mij kun je gewoon met de '4 wegs joystick' het beeld verschuiven! In jouw geval dus op het 'pijltje' naar rechts drukken :)

Toshiba Tecra A7-243 / Hitachi Travelstar 7K200, 200GB (7200rpm, SATA, 16MB)
Creative Audigy 2 ZS Notebook (PCMCIA, 7.1) / Toshiba High Capacity Battery Pack (Li-Ion, 12 Cellen, 8600mAh)

Reg. datum: 15 december 2003

Wij hebben nu thuis een Samsung LE37M86BD Full HD (was het kleinste formaat wat je in 1080p kon krijgen). Deze hebben we aangesloten op een PS3 (via HDMI) en op een dolby surround system (optisch). Daarna heb ik via de PS3 een trailer gedownload op Full HD van Ice age 2 en pirates 3. Ik moet zeggen het beeld en geluid is geweldig (beter als in de bios).

Ik vraag me alleen af welke instellingen jullie gebruiken bij het bekijken van (Full HD) films? Ik heb op dit moment de tv op dynamisch staan de film instelling vind ik te donker.

En hebben jullie misschien verder nog tips voor de deze tv.

Jesp_J wijzigde dit bericht 16-07-2007 09:15 (5%)

//Athlon XP 3000+//2*512 mb//6800 GT 256 mb//Audigy 4//PC-TV pro//Iiyama Vision Master Pro 514 21''inch//Logitech MX518//Canon PowerShot A620

Sensuàl!

quote:
Jesp_J schreef op maandag 16 juli 2007 @ 09:15:
Wij hebben nu thuis een Samsung LE37M86BD Full HD (was het kleinste formaat wat je in 1080p kon krijgen). Deze hebben we aangesloten op een PS3 (via HDMI) en op een dolby surround system (optisch). Daarna heb ik via de PS3 een trailer gedownload op Full HD van Ice age 2 en pirates 3. Ik moet zeggen het beeld en geluid is geweldig (beter als in de bios).

Ik vraag me alleen af welke instellingen jullie gebruiken bij het bekijken van (Full HD) films? Ik heb op dit moment de tv op dynamisch staan de film instelling vind ik te donker.

En hebben jullie misschien verder nog tips voor de deze tv.
niet heel veel tips die ik zo kan bedenken, doet het vrij goed out of the box ;)

wat betreft de instellinen, op mijn Le40 heb ik de backlight des avonds op 1 of 2 staan, en dan de rest op film instellingen, dat is in een donkere kamer RUIM voldoende vind ik. overdag vind ik backlight standje 5 wel goed. mensen met mij (on)eens? misschien is de lichtopbrengst van een 40"(met overigens een glanzend scherm) wel anders dan die van de 37..

Reg. datum: 25 maart 2005

Hey mensen, ik heb ook ff een vraagje met betrekking tot de M86/87.
Ik kwam er afgelopen weekend pas achter dat wanneer ik de tv op een bepaalde source heb staan zonder input signaal en je langs het beeld kijkt, dus niet recht tegenover de tv maar er heel erg schuin voor gaat staan, het net lijkt alsof er een regenboog doorheen loopt. Dus ik zie allemaal kleuren over het scherm. Dit zie je niet als je er recht voor gaat zitten. Is dit normaal bij LCD?
Het was me nog niet opgevallen en nu let ik er steeds op.. :)

PSN ID: Zwembroek

Reg. datum: 17 april 2000

quote:
Piellekes schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:36:
[...]

wat betreft de instellinen, op mijn Le40 heb ik de backlight des avonds op 1 of 2 staan, en dan de rest op film instellingen, dat is in een donkere kamer RUIM voldoende vind ik. overdag vind ik backlight standje 5 wel goed. mensen met mij (on)eens?
voor mijn LE52M87 vindt ik deze instellingen prettig voor tv kijken (digitaal):
Picture
Mode: Standard
Contrast: 75
Brightness: 54
Sharpness: 72
Colour: 52
Colour Tone: Normal
Backlight: 6
Size: 16:9
Digital NR: Medium
Movie Plus: On
DNie: On

Detailed Settings
Black Adjust: Medium
Dynamic Contrast: Off
Gamma: 0
Edge Enhancement: On
Colour Space: Wide
White Balance:
R-Offset: 17
G-Offset: 7
B-Offset: 11
R-Gain: 4
G-Gain: 14
B-Gain: 15
My Colour Control: Green op 9 rest op 15

quote:
zwembroek schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:17:
dus niet recht tegenover de tv maar er heel erg schuin voor gaat staan
Ehm, sorry maar ben je dan niet aan het zoeken naar 'foutjes' in een TV?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 44 45 46 47 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: