Hoofdcategorieën
Topicacties

UPC HDTV

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
Mika rules!

Dat van die herrie vond ik ook al, het lijkt te komen van trillingen van de HDD, want als je de DVR oppakt is de herrie bijna geheel weg. Ik heb de DVR op een in stukken gesneden tegelspons gezet (bij de praxis gehaald). Het scheelt enorm in trillingen.

Powermac G5 casemod / PC specs / Macbook Pro 15.4", 2 GB mem, 7200rpm 100 GB HDD / iPhone US 8GB

Reg. datum: 15 oktober 2003

quote:
drfruit schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:00:
[...]

Heb ik ook.
Ik heb de hele boel, inclusief TV, PS3, HD-DVD speler, receiver en media player op een schakelbare contactdoos gezet en schakel alles daarmee uit (na een paar minuten, om de harde schijf in de DVR tot rust te laten komen). Scheelt me tientallen euro's aan energie; mijn tv alleen verbruikte 65 watt in standby.
Heb je een automatische vertraging op je contactdoos?
Reg. datum: 08 februari 2002

quote:
tweakernick schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:19:
[...]

Heb je een automatische vertraging op je contactdoos?
Nee, die vertraging ben ik zelf. Zou wel mooi zijn als het automatisch ging, maar vast ook duur.

Reg. datum: 16 september 2002

quote:
zonoskar schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:20:
Dat van die herrie vond ik ook al, het lijkt te komen van trillingen van de HDD, want als je de DVR oppakt is de herrie bijna geheel weg. Ik heb de DVR op een in stukken gesneden tegelspons gezet (bij de praxis gehaald). Het scheelt enorm in trillingen.
En daar kijk je nu tegen aan?

Als ik hem op til hoor je hem nog. Als ik aan de achterkant een beetje op de uitgang van de ventilator drukt dan word het geluid wel minder irritant. Ik heb aan UPC gevraagd of het de ventilator 24 uur p/d hoort te draaien, maar daar wisten ze het antwoord niet op. Nadat ik gisteren de stekker er uit had gehad draaide de ventilator niet meer in standby. Echter na aangeweest te zijn weer wel. Volgens mij is het toch fout in het aparaat. Ik zal philips eens bellen.

Ik heb hem nu toch maar weer in een ruime kast gezet met wat ventilatie gaten (aan de achterkant natuurlijk) (daar stond mijn oude mediabox ook) en nu hoor je hem niet meer. Uit het zicht en zonder herrie :*) en tegen de regels van upc :o

Verder trouwens erg tevreden over de kwaliteit van Discovery HD. Echt geweldig beeld en surround sound. De OS op Ned1 HD valt tegen. Ik vind het moeilijk om verschil te zien. De HD DVR doet het verder prima. Opnemen, on demand alles werkt. Ik ben er nu wel weer erg blij mee. Nu nog Eredivisie Live vanaf volgende week. En het wachten is om nog meer HD kanalen :P

Reg. datum: 13 september 2003

quote:
drfruit schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:00:
mijn tv alleen verbruikte 65 watt in standby.
Ik hoop dat je 6.5 watt bedoelde. 65 watt in standby zou bijna crimineel zijn...

Ruim baan voor de geemancipeerde vrouw!

Reg. datum: 11 oktober 2007

quote:
Brando schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:18:
[...]
En daar kijk je nu tegen aan?

Als ik hem op til hoor je hem nog. Als ik aan de achterkant een beetje op de uitgang van de ventilator drukt dan word het geluid wel minder irritant. Ik heb aan UPC gevraagd of het de ventilator 24 uur p/d hoort te draaien, maar daar wisten ze het antwoord niet op. Nadat ik gisteren de stekker er uit had gehad draaide de ventilator niet meer in standby. Echter na aangeweest te zijn weer wel. Volgens mij is het toch fout in het aparaat. Ik zal philips eens bellen.

Ik heb hem nu toch maar weer in een ruime kast gezet met wat ventilatie gaten (aan de achterkant natuurlijk) (daar stond mijn oude mediabox ook) en nu hoor je hem niet meer. Uit het zicht en zonder herrie :*) en tegen de regels van upc :o

Verder trouwens erg tevreden over de kwaliteit van Discovery HD. Echt geweldig beeld en surround sound. De OS op Ned1 HD valt tegen. Ik vind het moeilijk om verschil te zien. De HD DVR doet het verder prima. Opnemen, on demand alles werkt. Ik ben er nu wel weer erg blij mee. Nu nog Eredivisie Live vanaf volgende week. En het wachten is om nog meer HD kanalen :P
Dat de OS er niet altijd even spetterend uitzien komt door het feit dat slechts 2 van de 10 streams afkomstig uit China in HD zijn, de rest gewoon in SD ;) Bij het gros van de sporten zit je dus gewoon naar ge-upscaled SD-materiaal te kijken helaas.

Mika rules!

Ik vind het afspelen van opgenomen HD content nou ook weer niet heel super. Afspelen is ok, maar spoelen wordt je helemaal knettergek van, elke 1-2 sec een nieuw beeldje met heel veel haperingen. Het beeld wat je had voordat je ging spoelen zie je ook erg vaak er weer tussendoor flitsen. Terugspoelen is al helemaal bijna niet te doen. Bij normaal SD content geen enkel probleem.

Powermac G5 casemod / PC specs / Macbook Pro 15.4", 2 GB mem, 7200rpm 100 GB HDD / iPhone US 8GB

quote:
flowerp schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:36:
[...]

Ik hoop dat je 6.5 watt bedoelde. 65 watt in standby zou bijna crimineel zijn...
Nee hoor, 65 watt in standby. Het is een Samsung LE40M61B.

Toen ik toch aan het meten was heb ik ontdekt dat mijn Philips flatscreen (26PF9531) in standby evenveel verbruikt als wanneer je de AAN/UIT-knop indrukt. Wel een stuk minder dan de Samsung, maar ik zat dus voor niks op die knop te drukken om hem echt uit te zetten.

Ik kan iedereen aanraden eens met een energiemeter door het huis te lopen en alles door te meten. Mijn elektrisch verstelbare bed gebruikt ongeveer 30 watt zonder er iets voor terug te doen en wasmachine en droger kosten ook stroom als ze uit staan.

Reg. datum: 11 oktober 2007

Dat zijn wel opmerkelijke verhalen...

Reg. datum: 16 september 2002

quote:
zonoskar schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:42:
Ik vind het afspelen van opgenomen HD content nou ook weer niet heel super. Afspelen is ok, maar spoelen wordt je helemaal knettergek van, elke 1-2 sec een nieuw beeldje met heel veel haperingen. Het beeld wat je had voordat je ging spoelen zie je ook erg vaak er weer tussendoor flitsen. Terugspoelen is al helemaal bijna niet te doen. Bij normaal SD content geen enkel probleem.
Gisteren uitgeprobeerd en bij een HD opnamen moet je inderdaad niet gaan spoelen. Het geluid loopt dan niet meer synchroon. Goed om te horen dat het bij SD niet zo is (hoop ik).

Misschien toch maar een verbruiksmeter kopen.

The Unknown!
Reg. datum: 12 februari 2000

quote:
zonoskar schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:20:
nog een wat minder zichtbare tip, koop een vel van die ronde viltjes die je normaal onder stoelen plakt om ze over laminaat te laten glijden, plak er daarvan een stuk of 4, 5 op elkaar (de box staat ook wat hoger dan, goed voor de koeling) en plaats hem dan niet op je dvd speler oid, die dingen zijn hol en werken als een klankkast, dus het liefst direct op hout van je meubel.

dit scheelt echt mega in geluid en je ziet er bijna niks van

System Specs - WAR!! : Klunk - Black Orc - Karak Azgal () Firkan - BW- Karak Hirn - Samsung LE40A656

Blaat.

Heeft de HD mediabox trouwens *uitsluitend* HDMI uit of ook een SD uitgang in bijvoorbeeld composiet of S-Video? Mijn huidige weergave-apparaten (CRT en beamer) hebben namelijk óf alleen SD ingang of component ingang. Waarvan ik van de laatste dus al weet dat het niet gaat werken.

My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]

Acties: [view][quote]

Door: dion_b
Moderator PMG/VB/OH
say Baah
Reg. datum: 19 september 2000

quote:
Stoney3K schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:21:
Heeft de HD mediabox trouwens *uitsluitend* HDMI uit of ook een SD uitgang in bijvoorbeeld composiet of S-Video? Mijn huidige weergave-apparaten (CRT en beamer) hebben namelijk óf alleen SD ingang of component ingang. Waarvan ik van de laatste dus al weet dat het niet gaat werken.
Ahum... lees de topicstart...
quote:
Wat krijg je allemaal van UPC?

UPC Mediabox HDTV
Met de aanschaf van HDTV krijg je van UPC een HDTV Mediabox in bruikleen. Dit kastje is het verbindende element tussen de coaxkabel en je televisie. De HDTV Mediabox bezit een HD-tuner die het beeld omzet naar een bruikbaar HD-signaal. Via de HDMI-kabel gaat het beeld naar de televisie. Overigens heeft de box ook twee scart-uitgangen, een audiouitgang en een SPDIF-uitgang. Vanzelfsprekend kan er ook via de scartkabel naar de HD-zenders worden gekeken maar deze zijn dan niet in HD-kwaliteit.
Lijkt me vrij duidelijk. Wel relevant is dat op de SCART RGB en geen S-video geimplementeerd is, dus qua analoge outputs heb je RGB en composite.

Knoflookworst + LANparty = overtreding Genève Protocol (gas...)

Idol Fan #1

Ik had de hddvr voor mijouders aangevraagd.
Vandaag geïnstalleerd. Op het HDMI kanaal loopt ie niet echt lekker. Elke keer als ik van de HDMI eraf ga en weer terug ga, dan pakt de tv het signaal niet meer. Kijk wel tv via de gebruikelijke manier.

Ach ja, gebruik wel die kast voor de dvr functies. Even kijken of echt zo stoort, zoals jullie dit naar voren brengen.

Crashcat @ PSN. にほんごのがくせいです。

Reg. datum: 09 augustus 2006

Onze HDDVR mediabox produceert een heel irritante hoge piep als hij aanstaat. Hij hoeft niet eens iets op te nemen maar alleen digitale tv te tonen. Na uitzetten van de mediabox blijft-ie de piep produceren. De monteur van UPC beweert dat het wel 36 uur kan duren voordat de HD is afgekoeld. Onzin, me dunkt. Kortom, we zitten nu met een constante lawaaibron die zelfs boven het geruis van de koelkast uitkomt en UPC vindt dat kennelijk de normaalste zaak van de wereld. Wij gaan nu een klacht indienen. Eens kijken of dat helpt....

My Precious
Reg. datum: 01 november 2002

Het Dolby Digital geluid is barslecht hoor.
Ik heb mijn tv al jaren via de versterker (prologicII), maar wanneer ik op een HD kanaal zit springt ie op Dolby Digital (goed!), maar het geluid van de meeste programma's is niet eens dolby digital opgenomen/bewerkt.. je krijgt dus het geval dat de voiceovers heel duidelijk zijn (center speaker) maar als iemand geinterviewd wordt, gaat het geluid over je linker en rechter speaker...en dan heeeeeeeel erg zacht....slechte zaak dit
Bovendien is het beeld bij mij echt niet denderend......bagger product.. Ik ga m denk ik weer opzeggen :( jammer jammer
waarom lopen wij in NL toch weer zo achter?? In amerika is alles al HD

Reg. datum: 19 september 2006

Er mag zo langzamerhand wel wat meer HD-aanbod komen... Is er al bekend of in januari 2009 NL 1, 2 en 3 ook in HD doorgegeven worden? Betekent dat dan Champions League en UEFA Cup in HD?

Opzeggen zal ik niet zo snel doen, want kwaliteit via HDMI aangesloten is toch wel een wezenlijk verschil tov scart... het is alleen wel een beetje prijzig zo :(

Ik zie ook dat je tegenwoordig Eredivisie Live kan bestellen met Sport1 voor 15 euro... krijg je dan alleen de Sport1 zender die nu op kanaal 14 zit? Die kwaliteit vind ik soms echt bedroevend slecht...
Als je er dan ook Sport1 HD bij krijgt zou het misschien nog te overwegen zijn...

quote:
Dr. Quipers schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:46:
Er mag zo langzamerhand wel wat meer HD-aanbod komen... Is er al bekend of in januari 2009 NL 1, 2 en 3 ook in HD doorgegeven worden? Betekent dat dan Champions League en UEFA Cup in HD?

Opzeggen zal ik niet zo snel doen, want kwaliteit via HDMI aangesloten is toch wel een wezenlijk verschil tov scart... het is alleen wel een beetje prijzig zo :(

Ik zie ook dat je tegenwoordig Eredivisie Live kan bestellen met Sport1 voor 15 euro... krijg je dan alleen de Sport1 zender die nu op kanaal 14 zit? Die kwaliteit vind ik soms echt bedroevend slecht...
Als je er dan ook Sport1 HD bij krijgt zou het misschien nog te overwegen zijn...
Tja, de lol is er met History, NatGeo, Discovery en Voom HD na een paar weken wel af, dan heb je alles een keer gezien.

Ik heb Eredivisie en Sport1 en daar zit dus ook Sport1 HD bij. Heel af en toe is er een goede wedstrijd in HD, maar vaak ook gewoon SD uitzendingen van soms erbarmelijke kwaliteit. Eredivisie ziet er soms nog beter uit. Bovendien is er vaak dagenlang helemaal niks op te zien. De informatie klopt ook niet, de kans is ongeveer 50 procent dat de zender laat zien wat in de gids, op internet of in de EPG staat.

Het is weer het oude verhaal met alles wat UPC doet: net niet slecht genoeg om de moeite te nemen het op te zeggen en te wachten tot er een deugdelijk HD-product wordt uitgebracht. Dat krijg je met monopolies.

drfruit wijzigde dit bericht 23-09-2008 00:07 (0%)
Reden: spelfout

Idol Fan #1

Na anderhalve week gaat de hd dvr er weer uit en komt starter digitale tv er weer in.
Ik heb het allemaal al wel gezien en het is die 18 euro per maand voorlopig nog niet waard.

Crashcat @ PSN. にほんごのがくせいです。

Reg. datum: 09 januari 2004

Is het normaal dat je stroomschokken krijgt van deze decoder? :P

Ik kreeg een melding in beeld dat de kabel niet goed in de decoder zat dus ik kroop even naar de achterkant. Bij aanraken van de antennekabel kreeg ik een schok van het niveau schrikdraad :S

100% No Soul Guaranteed

Reg. datum: 02 juni 2001

quote:
Jayde schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 20:05:
Onze HDDVR mediabox produceert een heel irritante hoge piep als hij aanstaat. ........ Wij gaan nu een klacht indienen. Eens kijken of dat helpt....
Heeft jouw klacht iets opgeleverd?
Gisteren de HDDVR binnengekregen. Prachtig beeld, zeker de HD kanalen maar ook de andere kanalen zijn beter tov de digitale weergave die ik eerder had.
Maar de piep (harddisk denk ik) is ongelofelijk irritant. Die verdwijnt overigens wel een paar seconden nadat de box in standby gaat.
Als het bij mij niet opgelost gaat worden gaat de DVR linea recta weer de deur uit, wordt het HD zonder DVR.

Reg. datum: 13 november 2005

Mijne is na 3 maanden gratis en 2 maanden betaald weer retour. Na verhuizing had ik nog geen tijd gehad om saelliet weer aan te leggen, dat is nu een feit met een HD Dreambox. :)
Was leuk met EK en OS maar dat was het dan...

Assault lan

quote:
lowfi schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:14:
Is het normaal dat je stroomschokken krijgt van deze decoder? :P

Ik kreeg een melding in beeld dat de kabel niet goed in de decoder zat dus ik kroop even naar de achterkant. Bij aanraken van de antennekabel kreeg ik een schok van het niveau schrikdraad :S
Moet je voor de grap eens die antenne kabel op je toch zetten ;)

maar ja, is normaal :). Het overkomt mij ook steeds weer als ik connectors op een live kabel zet O-)

Reg. datum: 02 juni 2001

quote:
DarkAtNight schreef op zondag 28 september 2008 @ 10:27:
[...]

Heeft jouw klacht iets opgeleverd?
Gisteren de HDDVR binnengekregen. Prachtig beeld, zeker de HD kanalen maar ook de andere kanalen zijn beter tov de digitale weergave die ik eerder had.
Maar de piep (harddisk denk ik) is ongelofelijk irritant. Die verdwijnt overigens wel een paar seconden nadat de box in standby gaat.
Als het bij mij niet opgelost gaat worden gaat de DVR linea recta weer de deur uit, wordt het HD zonder DVR.
Mediabox is vervangen, probleem opgelost. Je hoort de harddisk een beetje reutelen, soms een fannetje draaien, maar dat is niet zo'n probleem

Mika rules!

Mijn HDDVR box geeft geen beeld meer via HDMI. Een ander apparaat aan deze kabel geeft wel beeld. Als je goed kijkt dan zie je ook wel wat ruis pixels flikkeren met de HDDVR aangesloten. Maar zo heb ik dus geen HD meer. Zijn deze problemen bekend?

Oja, uit/aan zetten helpt niet. Andere HDMI kabel ook niet.

zonoskar wijzigde dit bericht 07-10-2008 13:41 (11%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: