Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Nokia N80 Topic | Deel 7

Gerelateerde producten

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 24 april 2007

quote:
Mr_Q schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:00:
[...]

Via GPRS gaat het registreren ook fout, dat het kwa bandbreedte niet zal reiken heeft niets te maken met dit registreren lijkt me.

Ook heb ik de instelling geprobeerd van sip.USERNAME@sip.voipbuster.com maar hij zet zelf al sip:USERNAME@sip.voipbuster.com als je sip: er zelf niet voorzet. Echter maakt dit allemaal niets uit. Het kan niet zijn dat het aan mijn gebruikersnaam licht (zitten 2 onderstreepjes in). Ik neem aan dat jullie je gebruikersnaam in kleine letters typen?

Verder heb ik VoipBuster niet geïnstalleerd op mijn PC. Dit ooit eens een jaar geleden geprobeerd. Wel heb ik nog kunnen inloggen op VoipBuster.com en ik heb nog steeds krediet.
Klop hij zet er zelf steeds weer sip: voor, da's normaal.

En mijn gebruikersnaam is inderdaad in kleine letters.

Maar installeer toch eens VOIPBuster op je PC en kijk dan of je wel kunt inlogen. Als het daar lukt dan moet het op je mobieltje ook lukken, gebruiken tenslotte ook zelfde servers.
Want als je alleen inlog op de site, maak je gebruik van de andere servers! (Kijk voor de grap maar eens in je logfile van je Router! ;)

Maak desnoods even een nieuw accountje aan (om te testen of het aan je gebruikersnaam ligt) En dan daarmee inloggen.

Reg. datum: 01 oktober 2004

Geïnstalleerd en dit werkt PRIMA, verbinding met vaste telefoon was ook zo gemaakt. Binnen 2 seconden stond de status op aangemeld.

Zal eens een andere gebruiker aanmaken, daarna edit ik deze post om te laten weten of het wat uitgemaakt heeft.

EDIT: gebruikersnaam zonder rare tekens aangemaakt, werkt via voipbuster via laptop (ook wifi) prima. Via GSM blijft hij nog steeds hangen bij Registreren bij service...

Ok, nu is het echt een raadsel voor me.

Mr_Q wijzigde dit bericht 25-06-2007 19:24 (30%)

quote:
Mr_Q schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:17:
Geïnstalleerd en dit werkt PRIMA, verbinding met vaste telefoon was ook zo gemaakt. Binnen 2 seconden stond de status op aangemeld.

Zal eens een andere gebruiker aanmaken, daarna edit ik deze post om te laten weten of het wat uitgemaakt heeft.

EDIT: gebruikersnaam zonder rare tekens aangemaakt, werkt via voipbuster via laptop (ook wifi) prima. Via GSM blijft hij nog steeds hangen bij Registreren bij service...

Ok, nu is het echt een raadsel voor me.
Dan vermoed ik toch ergens een typefoutje...

quote:
JBNL1000 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:26:
[...]

Dan vermoed ik toch ergens een typefoutje...
Ga ik mijn instellingen hier opsommen:
Profielnaam: VoipBuster
Dienstprofiel: IETF
Stndrdtoegangspunt: dennis
Openb. gebr. naam: sip:dennismetachternaam@sip.voipbuster.com
Compressie gebruiken: Nee
Registratie: Wanneer nodig
Beveiliging gebruiken: Nee

Proxy-serveradres: sip:sip.voipbuster.com
Beveiligingsdomein: sip.voipbuster.com
Gebruikersnaam: dennismetachternaam
Wachtword: **** (die op PC en website gewoon werkt i.c.m. gebruikersnaam.)
Vrije routering toestaan: Ja
Overdrachtstype: Auto (ook op UDP gehad!)
Poort: 5060

Registrar-serveradres: sip:sip.voipbuster.com

Instell. internettelefoon
Naam:
VoipBuster
SIP-Profielen: VoipBuster

Ben toch bang dat het ergens anders in zit....

Via fring hoef je maar 3 dingen op te geven en daarmee werkt het PRIMA!
Username: dennismetachternaam@sip.voipbuster.com
Wachtwoord: ..
Proxy Server: sip.voipbuster.com

Enig idee waar het hem in kan zitten met settings uit bovenstaande post? (bewust geen edit gedaan)
Het moet toch ook kunnen werken met originele settings van Nokia....... Firmware bug die zich niet overal uit? (zo had ik geen problemen met vorige v4.0.707.0 die andere wel hadden)

Dangeroes
Reg. datum: 24 oktober 2001

Voor diegenen die applicaties of thema's installeren die een "expired certificate" hebben:
De manier waarop je rotate me signed maakt, helpt ook om verlopen certificaten weer geldig te maken :).

Waar het oordelen begint, stopt het waarnemen.

Baahhh Rotlui!!

quote:
Mr_Q schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:08:
Via fringle hoef je maar 3 dingen op te geven en daarmee werkt het PRIMA!
Username: dennismetachternaam@sip.voipbuster.com
Wachtwoord: ..
Proxy Server: sip.voipbuster.com

Enig idee waar het hem in kan zitten met settings uit bovenstaande post? (bewust geen edit gedaan)
Het moet toch ook kunnen werken met originele settings van Nokia....... Firmware bug die zich niet overal uit? (zo had ik geen problemen met vorige v4.0.707.0 die andere wel hadden)
het heet fring voordat iedereen google afragt met fringle..

Dangeroes

quote:
JBNL1000 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:53:
Ik heb ook de nieuwe firmware geïnstalleerd maar nog steeds weinig geheugen :'(
De toepassingen staan natuurlijk nog steeds in het telefoongeheugen geïnstalleerd!

Dus om een beetje meer geheugenwinst te behalen heb ik het onderstaande gedaan...

Normaal slechts ca. 14 MB vrij telefoongeheugen over... (zonder contacten & agenda enz.)

Na onderstaande heb ik ietsje meer geheugen teruggekregen, 17 MB.
Lijkt niet veel maar kan net genoeg zijn en het snelheidsverschil v/h geheugen merk je niks van met deze toepassingen!

Ik heb dus de standaard programma's die Nokia automatisch installeerd in je telefoongeheugen verwijderd. Daarna sommige applicaties opnieuw gedownload v/d Nokia site en alsnog geïnstalleerd maar dan op het externe geheugen SD-kaart (indien mogelijk!), om zo wat meer geheugen over te houden voor andere dingen...

[LATEN STAAN]
-WLAN Wizzard,
Kan je niet op SD installeren!
Bovendien gaf de Nokia site dezelfde versie v1.06 aan, dus niet vervangen!

-Setting Wizzard (v3.38),
De Nokia site gaf een oudere versie v3.31, dus maar niet vervangen!

[VERWIJDERD/VERVANGEN]
-Adobe Reader,
Verwijderd en op SD geïnstalleerd!

-Quick Office,
Verwijderd en Vervangen voor de echte Quick Office (Volledige versie) op SD.

-BLuetooth Keyboard v1.30,
Gebruik ik toch niet! dus weg ermee,
Kan je overigens niet op SD installeren!

-LifeBLog (v2.00.23)
Kan je niet op SD installeren!
De Nokia site gaf een nieuwere versie v2.00 (24) aan, dus vervangen!
Ik vond dat ik erg weinig geheugen vrij had. Na herinstall had ik maar +/- 15mb, de overbodige apps had ik ook verwijdert. Na een harde reset (*#7370#) had ik ineens 32mb. Ik zag namelijk bij het backuppen dat er applicaties meegenomen werden die ik niet (meer) had geinstalleerd, theme's kon ik overigens niet terug vinden in de app. manager maar wel in mijn theme's lijst. Nu is alles schoon, heb ik geinstalleerd wat ik moet installeren, en heb ik 30mb vrij. Ben nu alleen mijn smsjes kwijt, maar dat vind ik niet zo'n probleem.

quote:
Moning2 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:23:
[...]

het heet fring voordat iedereen google afragt met fringle..
excuses, aangepast. Misschien meer mensen met dit probleem?

quote:
Mr_Q schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:48:
[...]

excuses, aangepast. Misschien meer mensen met dit probleem?
En weet je zeker dat je bent uitgelogd op de site of in het desktop programma van VOIPBuster.

Heb je overigens al een nieuwe account aangemaakt... zonder je twee underscores (_) maakte dat nog wat uit?

quote:
EnsconcE schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:46:
[...]

Ik vond dat ik erg weinig geheugen vrij had. Na herinstall had ik maar +/- 15mb, de overbodige apps had ik ook verwijdert. Na een harde reset (*#7370#) had ik ineens 32mb. Ik zag namelijk bij het backuppen dat er applicaties meegenomen werden die ik niet (meer) had geinstalleerd, theme's kon ik overigens niet terug vinden in de app. manager maar wel in mijn theme's lijst. Nu is alles schoon, heb ik geinstalleerd wat ik moet installeren, en heb ik 30mb vrij. Ben nu alleen mijn smsjes kwijt, maar dat vind ik niet zo'n probleem.
Wat hetgeheugen betreft:

Ik heb deze stappen gedaan zie:
EnsconcE in "Het Nokia N80 Topic | Deel 7"

En op dit moment heb heb ik hier met Handy TaskManager v1.05:
Memory: 18.4 MB vrij
Phone Disk: 38.4 MB Vrij
Memory Card: 1.3 GB vrij

En als je iets installeerd:
Daarna even onderstaande map legen, want als je iets installeerd dan zet hij dit installatieprogramma ook nog eens eventjes in onderstaande map (is niet nodig en scheelt geheugen!)
Dus de (verborgen) mappen op je telefoon!
C:\DATA\Installs {alle bestandjes die hier instaan kan je verwijderen}

Cache legen:
En ik haal ook altijd meteen de gehele cache map weg, zodra je weer gaat internetten maakt hij deze toch weer automatisch aan. Dan hoef je het niet via de browser te doen dit gaat sneller en hij haalt echt alles weg!
Als je via het menu/browser gaat legen dan bijft er namelijk nog steeds een stukje staan wat in gebruik is in de cache!
C:\cache {Deze map in z'n geheel wissen}

[i]Bovenstaande handelingen kan je natuurlijk ook met de standaard filemanager verwijderen, maar deze past de namen aan in het NL!.
Dus ik raad aan gebruik als filemanager gewoon Active File, deze laat de bestandsnamen zien zoals ze daadwerkelijk op je systeem staan!

Voor Active File zie:
JBNL1000 in "Het Nokia N80 Topic | Deel 7"[i]

JBNL1000 wijzigde dit bericht 26-06-2007 11:57 (11%)

quote:
Mr_Q schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:40:
[...]

Ga ik mijn instellingen hier opsommen:
Profielnaam: VoipBuster
Dienstprofiel: IETF
Stndrdtoegangspunt: dennis
Openb. gebr. naam: sip:dennismetachternaam@sip.voipbuster.com
Compressie gebruiken: Nee
Registratie: Wanneer nodig
Beveiliging gebruiken: Nee

Proxy-serveradres: sip:sip.voipbuster.com
Vrije routering toestaan: Ja

Registrar-serveradres: sip:sip.voipbuster.com

Instell. internettelefoon
Naam:
VoipBuster
SIP-Profielen: VoipBuster

Ben toch bang dat het ergens anders in zit....
Zo te zien staat alles goed (mits je natuurlijk geen typefouten heb gemaakt op je mobieltje), dus...

Weet je zeker dat je bent uitgelogd op de site! of in het desktop programma! van VOIPBuster.
Je kan maar een keer ingelogd zijn!

Je hebt het over je inlognaam (dennismetachternaam) misschien teveel karakters?
Misschien dat de SIP funktie van de N80(IE) niet zoveel karakters heeft gereserveerd voor de inlognaam en/of password.

Dus heb je al een nieuw account aangemaakt... zonder je twee underscores (_) maakte dat nog wat uit?
En neem dan een beetje korte inlognaam & password ;) om mee te testen (mijn inlognaam bestaat uit vier kleine letters!)

Sterkte ;)

Dangeroes

quote:
JBNL1000 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 09:45:
[...]

...

En als je iets installeerd:
Daarna even onderstaande map legen, want als je iets installeerd dan zet hij dit installatieprogramma ook nog eens eventjes in onderstaande map (is niet nodig en scheelt geheugen!)
Dus de (verborgen) mappen op je telefoon!
C:\DATA\Installs {alle bestandjes die hier instaan kan je verwijderen}
...
Je kan idd kiezen voor het handmatig verwijderen met een filemanager. De cache kun je ook legen door cache-legen optie in de browser te kiezen, daarnaast kun je de installs ook terugvinden in de app-manager. In principe heb je geen (3d party) filemanager nodig. Voor de echte tweakers daarentegen, onmisbaar ;).

quote:
EnsconcE schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:20:
[...]

Je kan idd kiezen voor het handmatig verwijderen met een filemanager. De cache kun je ook legen door cache-legen optie in de browser te kiezen, daarnaast kun je de installs ook terugvinden in de app-manager. In principe heb je geen (3d party) filemanager nodig. Voor de echte tweakers daarentegen, onmisbaar ;).
Maar bovenstaande staat toch allemaal al in m'n berichtje of ben ik nu gek ;)

Opmerking:
Maar natuurlijk kan je die Cache legen via de bowser-menu (stond ook al in m'n berichtje), maar dat weet iedereen, staat tenslotte netjes in het menu!

Maar deze leegt dus NIET alles;
Probeer maar eens...
Ga even wat surfen en leeg de cache!
EN ga daarna met je filemanager (welke dan ook ;) ) even checken.
Er blijven op deze manier natuurlijk altijd wat bestandjes (index files natuurlijk ;) )achter, vandaar dat ik zei je kan zelf ook meteen die MAP in z'n geheel verwjderen, gaat sneller..., zeker als je toch al in je filemanager zit.

En die Apps Manager...
Mijn bedoeling was om aan te geven dat wanneer je iets installeerd. Het installatieprogramma ZELF, OOK nog eens in het geheugen van je telefoon komt te staan (dubbel dus!!!), wat OOK weer onnodige ruimte inneemt.
Vandaar dat ik zei dat je deze kunt wissen... zo te meer geheugen houd je over op je telefoon ;)

JBNL1000 wijzigde dit bericht 26-06-2007 14:27 (13%)

Geen houthakker.
Reg. datum: 10 juli 2006

quote:
JBNL1000 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:45:
[...]

Welke versie gebruik je dan, want ik heb hier de keuze uit 4 mogelijkheden (IR/Bluetooth/Serieel/USB) Alles wertk gewoon...
De laatste van de site van Nokia. En ik krijg maar 2 keuzes, kabel en IR. Dat had ik de vorige keer ook, tot op een gegeven moment uit het niets de BT mogelijkheid erbij stond.

Retteketet met dat banket.

quote:
Verstekbakker schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:23:
[...]

De laatste van de site van Nokia. En ik krijg maar 2 keuzes, kabel en IR. Dat had ik de vorige keer ook, tot op een gegeven moment uit het niets de BT mogelijkheid erbij stond.
Vreemd...

Ik gebruik nog de oude versie 6.82 en nog wat... ;) , vier optie's.

Werkt Bluetooth verder wel goed met je PC?

Op de Nokia site staat overigens ook onderstaande (ook voor de nieuwe versie)
Verbindingsmethoden: USB-kabel, infrarood of Bluetooth

Heb je hem al opnieuw geïnstalleerd?
Wel eerst goed weghalen, met de PC Suite Cleaner!

http://nds1.nokia.com/fil..._PC_Suite_Cleaner_3_5.exe

JBNL1000 wijzigde dit bericht 26-06-2007 14:39 (26%)

Geen houthakker.
Reg. datum: 10 juli 2006

quote:
JBNL1000 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:31:
[...]

Vreemd...

Ik gebruik nog de oude versie 6.82 en nog wat... ;) , vier optie's.
Maar de nieuwe had dat ook bij mij op een andere (test) PC.

Bluetooth werkt verder wel met je PC?

Heb je hem al opnieuw geïnstalleerd? (wel eerst goed weghalen, ook register troep!)
Heb ik gedaan, alles leeggemaakt. Eerder deed het het dus wel, nu ineens niet meer. Na het ompluggen van een usb kabel moest alles weer opnieuw geinstalleerd worden.

Gare zooi altijd die BT.

Retteketet met dat banket.

quote:
Verstekbakker schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:35:
[...]

Heb ik gedaan, alles leeggemaakt. Eerder deed het het dus wel, nu ineens niet meer. Na het ompluggen van een usb kabel moest alles weer opnieuw geinstalleerd worden.

Gare zooi altijd die BT.
Nooit geen problemen met Bluetooth, gebruik je een speciale Bluetooth adapater of zo? Of zit hij ingebakken in je notebook ?

Ziet Windows wel je bluetooth adapter?

Reg. datum: 14 mei 2004

ik weet niet of het met de nieuwere versie van PC suite nog altijd zo is maar eerder moest je altijd eerst de bluetooth software installeren en daarna pas PC Suite. Misschien dat dit het probleem is?

I-Phone 3GS | Wii | Digitenne |

Dangeroes

De nieuwste firmware geeft ook dtmf tonen wanneer je toetsen indrukt, volgens mij was dit met eerdere versies niet zo.

Hebben jullie dat ook...

Het betreft de nieuwe firmware v5

Video Instellingen / Videokwaliteit

Als je de keuze v/d Videokwaliteit veranderd dan duurt het (te) lag voordat de keuze reageert!
Bijvoorbeeld je gaat 1 optie naar boven en dan lang wachten voordat je weer naar beneden kunt.

Maar soms doet hij het snel (normaal), vreemd...

JBNL1000 wijzigde dit bericht 26-06-2007 19:07 (8%)

Reg. datum: 11 september 2004

Klopt het dat ik die std Navigator software van Nokia (van de Youtube filmpjes), niet kan vinden op mijn N80i?

x

Dangeroes

Ik zat net in het forum van n95 te spitten waar ik hetvolgende tegenkwam:
quote:
warezboy schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:53:
Wisten jullie ook dat als je bij het intoetsen van een nr, 3 * achterelkaar op # toetst, een 'P' krijgt? Die P staat voor 'pauze' dacht ik, vind het een erg handig optie. Bijvoorbeeld als je vaak de klantenservice belt en je weet vantevoren welke toetscombinaties je moet drukken nadat je alle opties heb geluisterd, kan je de P wel mooi gebruiken.

Zo heb ik bijvoorbeeld voor Orange rekening info het volgende nr opgeslagen in mijn tel. boek: 747p1p1p1234#
1234 is de pincode die ook ingetoetst moet worden tijdens het gesprek.(1234 is niet mijn pincode:))

Dus nu hoef ik maar 1x te bellen om direct mijn rek.infor te kunnen opvragen, en moet ik niet meer handmatig tijdens het gesprek toetsen indrukken.
Ik heb het nog niet getest maar het lijkt me enorm handig!

Reg. datum: 31 augustus 2006

quote:
EnsconcE schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 21:30:
Ik zat net in het forum van n95 te spitten waar ik hetvolgende tegenkwam:

[...]

Ik heb het nog niet getest maar het lijkt me enorm handig!
Dit werkt inderdaad! wist ik ook niet. Is wel handig.

quote:
JBNL1000 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:06:
[...]
Zo te zien staat alles goed (mits je natuurlijk geen typefouten heb gemaakt op je mobieltje), dus...

Weet je zeker dat je bent uitgelogd op de site! of in het desktop programma! van VOIPBuster.
Je kan maar een keer ingelogd zijn!

Je hebt het over je inlognaam (dennismetachternaam) misschien teveel karakters?
Misschien dat de SIP funktie van de N80(IE) niet zoveel karakters heeft gereserveerd voor de inlognaam en/of password.

Dus heb je al een nieuw account aangemaakt... zonder je twee underscores (_) maakte dat nog wat uit?
En neem dan een beetje korte inlognaam & password ;) om mee te testen (mijn inlognaam bestaat uit vier kleine letters!)

Sterkte ;)
Heb het letterlijk overgetypt van mijn telefoon. Daarbij weet ik zeker dat ik geen website / voipbuster open heb staan, heb het namelijk ook geprobeerd toen de laptop afstond.

dennismetachternaam is natuurlijk niet letterlijk mijn username maar spreid deze liever niet openbaar op forums. Het nieuwe account gaf hetzelfde probleem. Deze was aanzienlijk korter en zonder onderstreepjes. 8 karakters moet geen probleem zijn lijkt me, dan hadden er wellicht meer mensen last van gehad! (mijn vorige was 19 letters)..

Heb gisteren mijn telefoon nogmaals een hardreset gegeven en het geprobeerd zonder dat er maar een enkel programma geïnstalleerd was (niet 1 in de app. manager).. Maar zonder succes..

Het is jammer dat ik niemand uit de buurt ken met een N80(ie) waar ik het even op kan proberen met dezelfde gebruikersnaam / wachtwoord.

Toch bedankt voor jullie hulp jongens! Als iemand toevallig nog een idee heeft..

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: