Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Nokia N80 Topic | Deel 7

Gerelateerde producten

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
JBNL1000 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:05:
[...]

Ach je kan altijd nog een harde reset doen, in het uiterste geval dan ;)

En wat je game 24 betreft...

De resolutie van de N80 is 352x416 pixels, dus alle games met minder pixels worden natuurlijk niet groot genoeg weergegeven
Het zij linksbovenaan of in het midden maar het blijft zo natuurlijk altijd een postzegelformaat ;)

Voor gewone games (de meeste) gewoon de N80 uitvoering aanschaffen! dus geen N73 spul, want die hebben een veel kleiner schermpje( 320x240)

Is het een java game dan zijn er wel wat truuktjes voor, zoals onderstaande:

http://www.symbian-freak...._java_resizer_for_s60.htm

Succes.
JBNL,

Welke voordeel heeft een harde reset t.o.v. aan/uitzetten van de telefoon? en welke gevolgen heeft dit? Ik ben sinds kort in het bezit van een N80ie en die blijkt nog meer mogelijkheden te hebben dan ik voormogelijk had gehouden, en behalve dat is het allemaal nieuw voor mij.

NB
Dat java progje werkt super goed, nu kan ik tenminste zien wat ik doe :9~ zelfs zonder leesbril 8)7

vuurvreter1963 wijzigde dit bericht 24-06-2007 20:46 (5%)

Dangeroes
Reg. datum: 24 oktober 2001

quote:
vuurvreter1963 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 20:27:
[...]

JBNL,

Welke voordeel heeft een harde reset t.o.v. aan/uitzetten van de telefoon? en welke gevolgen heeft dit? Ik ben sinds kort in het bezit van een N80ie en die blijkt nog meer mogelijkheden te hebben dan ik voormogelijk had gehouden, en behalve dat is het allemaal nieuw voor mij.

NB
Dat java progje werkt super goed, nu kan ik tenminste zien wat ik doe :9~ zelfs zonder leesbril 8)7
Aan en uit is een reboot, harde reset is factory defaults.

Waar het oordelen begint, stopt het waarnemen.

Reg. datum: 10 januari 2006

quote:
JBNL1000 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 13:26:
[...]

Wil hem ook aanschaffen, maar twijfel tussen:

HS-20/AD-41 met in-ear plugjes of de mooie HS69 met display maar met gewone oortjes?

Dus hoe is de geluidskwaliteit?, is dat beter dan bij de standaard-oortjes?

En zitten ze net zo als de standaard oortjes?, want bij mij doen die dingen na een tijdje pijn aan je oren, vind ze veel te groot/lomp.
Ben erg tevreden over de headset, mooi geluid, vet schermpje en je kan je telefoon goed bedienen via de toetsen.

Verder zijn de oortjes wel ongeveer hetzelfde als van de originele headset maar daar heb ik verder geen problemen mee.

E6850@3.40GHz(Asus Silent Knight), Gigabyte P35C-DS3R, 2x 1GB Crucial Balistics PC5300@667Mhz, 8800GTX 768MB DDR3, SyncMaster 226BW 22",Zalman ZM600-HP, SAMSUNG HD501LJ, Seagate ST360021 A, NZXT Nemesis Elite Case

Een fles dode pixels te koop!
Reg. datum: 19 mei 2006

Hebben de mensen die de firmware hebben geupdate naar V5 ook het idee dat het geluid (alleen de eerste 10%) van de mp3 speler zachter is?

radar ov n35 in marienheem op de nijverdalseweg thv hmp 23.9 door een electrakast || De enige juiste manier: blu-ray

Reg. datum: 24 april 2007

quote:
vuurvreter1963 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 20:27:
[...]

JBNL,

NB
Wat je vraag betreft:

Harde reset van toestel: door intoetsen *#7340# dan code 12345 dan opnieuw opstarten

Dan is alles dus weer ECHT schoon, en ben je dus al je instellingen/programma's kwijt op je telefoon (natuurlijk niet die op je SD-kaartje staan!)
Je telefoon is dan weer hersteld met de fabrieksinstellingen, dus helemaal schoon!!!
Vergelijk het maar met het formatteren van je PC en daarna een schone Windows installatie...

Bij uit/aan zetten blijft alles zoals het was... alleen wordt de software opnieuw opgestart en dus het geheugenbeheer opnieuw ingedeeld enz.

quote:
urnie538 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 08:17:
Hebben de mensen die de firmware hebben geupdate naar V5 ook het idee dat het geluid (alleen de eerste 10%) van de mp3 speler zachter is?
Volgens mij heb ik dat niet.

Maar lijkt mij ook niet echt kunnen, wat MP3 betreft dan!
Daar een MP3 wordt afgespeeld met een bepaald basis-geluidsniveau en dat gaat van begin tot eind.
Deze waarde bepaald dus het maximale geluid van een song!

Lijkt me sterk dat een softwareprogramma alleen de 1e 10% van een song softwarematig verzwakt om hem daarna weer voor 100% weer te geven.

Maar zijn je contactjes vies/vet/vuil enz. even ontvetten... dan komt het signaaltje beter door,
misschien heb/had je daar soms last van. Maar dan moet het voor elk geluidje gelden!

quote:
mischadbs schreef op maandag 25 juni 2007 @ 01:10:
[...]

Ben erg tevreden over de headset, mooi geluid, vet schermpje en je kan je telefoon goed bedienen via de toetsen.

Verder zijn de oortjes wel ongeveer hetzelfde als van de originele headset maar daar heb ik verder geen problemen mee.
OK, bedankt voor de info...
Laatste vraagje:
Kan je ook die oortjes loskoppelen, zodat ik andere kan gebruiken en toch gebruik kan blijven maken het mooie display enz.

Baahhh Rotlui!!

quote:
JBNL1000 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:14:
[...]

Daar een MP3 wordt afgespeeld met een bepaald basis-geluidsniveau en dat gaat van begin tot eind.

Lijkt me sterk dat een softwareprogramma alleen de 1e 10% van een song softwarematig verzwakt om hem daarna weer voor 100% weer te geven.

Maar zijn je contactjes vies/vet/vuil enz. even ontvetten... dan komt het signaaltje beter door,
misschien heb/had je daar soms last van. Maar dan moet het voor elk geluidje gelden!
faden ? als je de telefoon ophangt en ding gaat weer muziekje afspelen fade ie ook in, misschien doet ie dat nu ook in het begin van een nummer...

quote:
Moning2 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:24:
[...]

faden ? als je de telefoon ophangt en ding gaat weer muziekje afspelen fade ie ook in, misschien doet ie dat nu ook in het begin van een nummer...
Zou kunnen natuurlijk.(Fade in/out) maar...

over welke software praten we eigenlijk, bedoel jij de standaard afspeler?
Bij mij is hiervan het geluid gewoon normaal, wordt niet in het begin afgezwakt of zo!
Heb je misschien een Full Screen Caller geïnstalleerd of zo? deze geeft ook wel eens problemen met geluid/inkomende gesprekken enz.

Maar ik vind de standaard musicplayer maar drie keer niks!
Daarom gebruik LGC JukeBox, en die geeft bij mij ook gewoon een constant goed strak geluid.

Wel vreemd... en heb je het al geprobeerd met een andere player, kijken of dat help.
En heb je dat dan ook bij andere geluiden, anders dand MP3?

JBNL1000 wijzigde dit bericht 25-06-2007 11:58 (11%)

Reg. datum: 31 augustus 2006

quote:
JBNL1000 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:52:
[...]

Tja het is wat, maar gelukkig een klein bugje hier en daar overleef ik wel...
Zolang het niet te gek gaat worden valt het allemaal wel mee.

Het gekke is dat die van mij het nu NIET meer hebt.
Toetsenbord uit is ook UIT & en aan is ook AAN!
Hij werkt nu dus eindelijk normaal... :)

Ik vermoed dat het toch een kwestie is van slecht programmeren.
Misschien heb je ook verstand van programmeren, dan begrijp je wel wat ik bedoel!

De beginwaarde van deze instellingen NIET is opgenomen in een variabele en wordt niet uitgelezen.
Dus het geluid wordt pas gevuld met een variabele NADAT je op wat instellingen hebt gedrukt.
Hierdoor wordt er vanuit gegaan dat hij uit staat maar is dat bijvoorbeeld niet of andersom als hij AAN staat dan denkt je telefoon dat hij UIT staat!

Gewoon dus even een voor een al de optie's kiezen en testen als je alles hebt doorlopen kom je vanzelf de juiste stand tegen...

Succes
inderdaa! hier hoorde ik de toetsenbordgeluidjes ook héél stilletjes. Na effe wat instellingen te veranderen is t weg, zelfs int profiel 'stil'. Ik had nochthans na de firmware update geen instellingen terug gezet...

Baahhh Rotlui!!

quote:
JBNL1000 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:54:
[...]

Zou kunnen natuurlijk.(Fade in/out) maar...

over welke software praten we eigenlijk, bedoel jij de standaard afspeler?
Bij mij is hiervan het geluid gewoon normaal, wordt niet in het begin afgezwakt of zo!
Heb je misschien een Full Screen Caller geïnstalleerd of zo? deze geeft ook wel eens problemen met geluid/inkomende gesprekken enz.

Maar ik vind de standaard musicplayer maar drie keer niks!
Daarom gebruik LGC JukeBox, en die geeft bij mij ook gewoon een constant goed strak geluid.

Wel vreemd... en heb je het al geprobeerd met een andere player, kijken of dat help.
En heb je dat dan ook bij andere geluiden, anders dand MP3?
ik weet niet of ik dat probleem heb, ik gebruik alleen maar lcg jukebox :)

:D
Reg. datum: 16 juli 2003

Ik wacht nog heel even met updaten totdat ik weet WAT er nou wordt gewijzigd. Ik heb nog geen changelog kunnen vinden op het net, en ik kan me de vorige update nog herinneren. |:(

Zou iemand even kunnen testen of het camerageluid-bugje is opgelost? (als toetsenbordvolume uit is, geluidje van camera ook weg)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Reg. datum: 31 augustus 2006

dat camerageluidje is bij mij nooit een probleem geweest, en nu ook niet. Ik hoor toch allessinds niks bij mij...

quote:
CSB schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:03:
Ik wacht nog heel even met updaten totdat ik weet WAT er nou wordt gewijzigd. Ik heb nog geen changelog kunnen vinden op het net, en ik kan me de vorige update nog herinneren. |:(

Zou iemand even kunnen testen of het camerageluid-bugje is opgelost? (als toetsenbordvolume uit is, geluidje van camera ook weg)
Dan kan je lang wachten, het is Nokia :(

Want ik heb de officiële changelog van v4.0707.07 ook nog nooit gezien.
Dus of de changelog van de nieuwste versie v5.xxxx ooit komt, betwijfel ik!

Wel vreemd eigenlijk van zo'n groot bedrijf dat ze niet eens een behoorlijke changelog maken zodat je als gebruiker netjes kunt zien wat voor foutjes er allemaal zijn opgelost. En je zelf kunt beslissen of het de moeite waard is!
Nu is het net roulette, of je hebt een klein beetje mazzel of heel veel pech :)

Wat het camerageluid betreft:
Deze is UIT, als het Toestenbord-geluid ook UIT staat!
Net zo als met de vorige firmware.

Reg. datum: 03 oktober 2006

ik heb nooit camera geluidje gehad.

Een fles dode pixels te koop!
Reg. datum: 19 mei 2006

quote:
JBNL1000 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:14:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk niet de eerste 10% van een song. Ik zal het proberen uit te leggen.

Ik heb het gevoel dat als ik het volume op 10% zet dat het volume zachter is na de update dan voor de update. En dan heb ik het over het volume van de box die in de telefoon zit, en niet direct over de oordoppen.

Of word ik nou gek... :Y)

radar ov n35 in marienheem op de nijverdalseweg thv hmp 23.9 door een electrakast || De enige juiste manier: blu-ray

quote:
gram501 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:19:
ik heb nooit camera geluidje gehad.
Dan is er toch iets niet goed.

Ik heb met de oude firmware v4 & nieuwe firmware v5 een geluidje hoor.

Alleen als je het toetsenbordgeluid in je profiel UIT zet heb je GEEN camerageluidje.

Als alles goed is tenminste...

quote:
urnie538 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:01:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk niet de eerste 10% van een song. Ik zal het proberen uit te leggen.

Ik heb het gevoel dat als ik het volume op 10% zet dat het volume zachter is na de update dan voor de update. En dan heb ik het over het volume van de box die in de telefoon zit, en niet direct over de oordoppen.

Of word ik nou gek... :Y)
Kan kloppen want je wordt ondertussen wel een klein beetje lichtelijk gestoord van die firmwares.

Maar effe zonder dollen...
Volgens mij is dat hier gelijk gebleven hoor., gaat volgens mij net zo zacht/hard als anders of ben ik nu ook gek geworden?

Reg. datum: 01 oktober 2004

Heren,

Na vele instellingen testen krijg ik mijn SIP-instellingen van VoIP buster niet goed. Zo heb ik exact de instellingen aangehouden die eerder op het forum vermeld staan, maar ik krijg iedere keer dat hij blijft hangen bij "Registreren bij Service". De instellingen die hier vermeld staan zijn wat anders als die op een Engelstalige site voor N80 (google) en voipbuster.com gevonden heb.

Het verschil was bij de openbare gebruikersnaam: username@sip.voipbuster.com (tweakers) en username@voipbuster.com.
Ook hoeft er voglens de andere sites GEEN proxy ingesteld te worden.

Echter, met of zonder proxy, ik krijg het simpelweg niet aan de gang na een hard reset en het opnieuw aanmaken van de profielen / settings. Telefoon op Offline en internetten via accesspoint gaat zonder problemen!

Enig idee? Alvast bedankt :)

EDIT: Heb gisteren mijn firmware geüpdate naar versie 5.

Mr_Q wijzigde dit bericht 25-06-2007 18:10 (3%)

quote:
Mr_Q schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:09:
Heren,

Na vele instellingen testen krijg ik mijn SIP-instellingen van VoIP buster niet goed. Zo heb ik exact de instellingen aangehouden die eerder op het forum vermeld staan, maar ik krijg iedere keer dat hij blijft hangen bij "Registreren bij Service". De instellingen die hier vermeld staan zijn wat anders als die op een Engelstalige site voor N80 (google) en voipbuster.com gevonden heb.

Het verschil was bij de openbare gebruikersnaam: username@sip.voipbuster.com (tweakers) en username@voipbuster.com.

Echter, met of zonder proxy, ik krijg het simpelweg niet aan de gang na een hard reset en het opnieuw aanmaken van de profielen / settings. Telefoon op Offline en internetten via accesspoint gaat zonder problemen!

Enig idee? Alvast bedankt :)

EDIT: Heb gisteren mijn firmware geüpdate naar versie 5.
Ik neem aan dat je in je firewall van je Router ook de poorten hebt opengezet UDP/TCP 5060, of zet anders je firewall even uit van je Router, als je zeker weet dat je onderstaande gegevens hebt overgenomen...

Zo niet geldt onderstaande:

Gebruik onderstaande instellingen, deze werken goed op de mijne zowel op de oude v4 alsmede de nieuwe firmware v5.
Ik bel dagelijks... dus de servers zijn ok!

Wel inderdaad even opletten bij de Openb. gebr.naam, op internet circuleren diverse mogelijkheden, maar deze zijn veelal verouderd!
Dus houdt onderstaande regels, dit werkt echt!

Dus de Openb. gebr.naam moet dus zijn:
USERNAME@sip.voipbuster.com

En het Beveiligingsdomein: sip.voipbuster.com niet vergeten... vergeten ze ook nog wel eens op internet! alsmede de proxy!!!

[VOIPBUSTER]

Profielnaam: VoipBuster
Dienstprofiel: IETF
Standaardtoegangspunt: internet access point/je eigen WiFi Router
Openb. gebr.naam: sip:USERNAME@sip.voipbuster.com
Compressie gebruiken: Nee
Registratie: Wanneer nodig
Beveiliging gebruiken: Nee

Proxy server: sip.voipbuster.com
Beveiligingsdomein: sip.voipbuster.com
Gebruikersnaam: ******* (zoals bij jouw bekend!)
Wachtwoord: ******** (zoals bij jouw bekend!)
Vrije Routing toestaan: Ja
Overdrachtstype: Auto
Poort: 5060

Registrar server: sip.voipbuster.com
Beveiligingsdomein: sip.voipbuster.com
Gebruikersnaam: ******* (zoals bij jouw bekend!)
Wachtwoord: ******* (zoals bij jouw bekend!)
Overdrachtstype: Auto
Poort: 5060

INSTELLINGEN InternetTelefoon
[Nieuw profiel]
Naam VoipBuster
SIP Profiel: VoipBuster

JBNL1000 wijzigde dit bericht 25-06-2007 18:35 (4%)

Reg. datum: 14 mei 2004

quote:
Het verschil was bij de openbare gebruikersnaam: username@sip.voipbuster.com
quote:
ik heb wel ingesteld

Ik heb precies de instellingen die in dit topic staan gebruikt (behalve Overdrachtstype op UDP) en alles werkt perfect

Edit: JBNL1000 was me voor, moet toch iets sneller gaan typen ;)

Maite wijzigde dit bericht 25-06-2007 18:38 (7%)

I-Phone 3GS | Wii | Digitenne |

quote:
Maite schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:37:
[...]

[...]

ik heb wel ingesteld

Ik heb precies de instellingen die in dit topic staan gebruikt (behalve Overdrachtstype op UDP) en alles werkt perfect

Edit: JBNL1000 was me voor, moet toch iets sneller gaan typen ;)
Ach maakt het uit... als we elkaar maar kunnen helpen, toch? ;)

Vreemd, ik heb PRECIES de instellingen gedaan (en gecontroleerd) maar nog blijft deze hangen bij "Registreren bij service" op het moment dat ik Internet-oproep kies bij opties na het intoetsen van het nummer. "Kan niet registreren bij service" komt er na 2-3 minuten te staan.

Hij maakt gewoon verbinding met mijn accesspoint. Wel heb ik een tweetal onderstreepjes in mijn gebruikersnaam zitten, maar kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt? Kan het is via gprs/umts proberen, dan sluit iig uit dat het niet mijn router is.

Mr_Q wijzigde dit bericht 25-06-2007 18:57 (74%)

quote:
Mr_Q schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:43:
Vreemd, ik heb PRECIES de instellingen gedaan (en gecontroleerd) maar nog blijft deze hangen bij "Registreren bij service" op het moment dat ik Internet-oproep kies bij opties na het intoetsen van het nummer. "Kan niet registreren bij service" komt er na 2-3 minuten te staan.

Hij maakt gewoon verbinding met mijn accesspoint. Wel heb ik een tweetal onderstreepjes in mijn gebruikersnaam zitten, maar kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt? Kan het is via gprs/umts proberen, dan sluit iig uit dat het niet mijn router is.
Ik heb zo net nog ingelogd en geen problemen ondervonden, dus de servers zijn OK.

Maar echt geen type fouten gemaakt? (hoofd/kleine letters!)

En je hebt toch niet toevallig de DESKTOP-Applicatie draaien op je PC, m.a.w. je bent toch NIET al ingelogd op je PC? want dan werkt het ook niet! je kan maar 1x ingelogd zijn!

JBNL1000 wijzigde dit bericht 25-06-2007 18:54 (6%)

quote:
JBNL1000 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:50:
[...]
Maar echt geen type fouten gemaakt? (hoofd/kleine letters!)

En je hebt toch niet toevallig de DESKTOP-Applicatie draaien op je PC, m.a.w. je bent toch NIET al ingelogd op je PC? want dan werkt het ook niet! je kan maar 1x ingelogd zijn!
Via GPRS gaat het registreren ook fout, dat het kwa bandbreedte niet zal reiken heeft niets te maken met dit registreren lijkt me.

Ook heb ik de instelling geprobeerd van sip.USERNAME@sip.voipbuster.com maar hij zet zelf al sip:USERNAME@sip.voipbuster.com als je sip: er zelf niet voorzet. Echter maakt dit allemaal niets uit. Het kan niet zijn dat het aan mijn gebruikersnaam licht (zitten 2 onderstreepjes in). Ik neem aan dat jullie je gebruikersnaam in kleine letters typen?

Verder heb ik VoipBuster niet geïnstalleerd op mijn PC. Dit ooit eens een jaar geleden geprobeerd. Wel heb ik nog kunnen inloggen op VoipBuster.com en ik heb nog steeds krediet.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: