Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Nokia N80 Topic | Deel 7

Gerelateerde producten

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 24 juni 2003

Ik heb net ook de firmware van mijn N80 geüpdate naar v5... en ik moet zeggen het werkt prima. Na het terugzetten van de reservekopie vanaf de geheugenkaart in de telefoon zijn de instellingen allemaal ook wel weer goed voor zover ik nu kan zien. Enkel mijn gekoppelde apparaten onder bluetooth zijn weg, maar dat is ook zo weer opgezet...
Terugzetten van de backup die ik gemaakt had met de Nokia PC Suite op mijn pc ging moeizamer. Daarmee waren mijn bookmarks van internet weg, en de telefoon werd er zeer traag van.

In mijn geval bleek de backup op de mini-sdkaart in de telefoon dus beter te werken dan die op mijn pc...
En van de bovengenoemde probleempjes heb ik geen last, geen piepjes ofzo.

:')
Reg. datum: 27 februari 2002

Even de toetsenbordtonen aanzetten en daarna weer uitzetten lost het bij mij trouwens op Zal dus wel een brakke backup instelling geweest zijn ofzo :)

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Geen houthakker.
Reg. datum: 10 juli 2006

quote:
Verstekbakker schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:13:
Hoe krijg ik eigenlijk de mogelijkheid om via Bluetooth te verbinden terug in PC Suite? Die staat er niet meer bij, alleen via kabel en IR...
Iemand?

Retteketet met dat banket.

Reg. datum: 03 oktober 2006

Hoe is het trouwens met de snelheid van de telefoon ik had vernomen dat v4.777777 ofzo sneller was dan v4.xxx.38 is dat zo en is deze ook snel?

Reg. datum: 14 april 2007

Waar halen jullie de nieuwe firmware vandaan?
Als ik probeer de telefoon te updaten dan geeft de Nokia site aan dat er geen nieuwere firmware voor mijn telefoon is dan de 4.0632.0.38 versie, die er al op zit.
Terwijl ik hier lees dat versie 5 er al is

Reg. datum: 03 oktober 2006

@ benv70t

Download de nieuwste nokia pc suite eens
misschien werkt het dan via de pc suite en dan optie telefoon sofware bijwerken
kan ook zijn dat jouw toestel "branded"is.

Een fles dode pixels te koop!
Reg. datum: 19 mei 2006

quote:
benv70t schreef op zondag 24 juni 2007 @ 09:24:
Als ik probeer de telefoon te updaten dan geeft de Nokia site aan dat er geen nieuwere firmware voor mijn telefoon is dan de 4.0632.0.38 versie, die er al op zit.
Ik doe het gewoon met de Nokia Software Updater

radar ov n35 in marienheem op de nijverdalseweg thv hmp 23.9 door een electrakast || De enige juiste manier: blu-ray

Reg. datum: 24 april 2007

quote:
benv70t schreef op zondag 24 juni 2007 @ 09:24:
Tja dat had ik ook en dit ligt aan de productcode van je toestel :'(

Het werkt zo:

De telefoon heeft een productcode (staat onder je accu).
De productcode wordt bepaald door o.a. regio zoals Eur1/2, taalkeuzes, eventuele provider en kleur (i.v.m evetule theme's).

Ik had mijn toestel bij GSM-Web gekocht, maar die gasten hebben hem grijs geïmporteerd (Duitse productcode), ik had natuurlijk wel gewoon de NL taal op m'n toestel.
Dus je merkt er verder dan ook niks van, tot dat je wilt updaten naar een nieuwe firmware...

Mijn toestel had productcode: 0544277 (EUROPEES met ook o.a. de NL-taal)
Maar bij updaten gaf de Nokia Site (overigens nog steeds) aan dat de laatste versie slechts v4.0632.0.38 is! (Dat doet hij overigens al maanden, er veranderd gewoon niets)
En dat terwijl er in de tussentijd V4.0707.07 voorbij is gekomen en nu sinds v/d week de laatste V5.0719.0.2 ter download wordt aangeboden.

Dus je kan je toestel op de normale officiële manier nooit updaten... en niemand helpt je verder en/of speelt verstoppertje ook de NSP's doen mee aan dit hypocriete spelletje.

Het NSP in mijn buurt had notabene na mijn uitleg ook gewoon weer dezelfde firmware er op gezet!, omdat dit zogenaamd! de laatste was voor mijn toestel! Ja ja droom verder sukkels...

Terwijl zij achteraf precies wisten hoe de vork in de teel zat, bewijzen genoeg!, ze denken soms echt dat iedereen achterlijk is of zo.!

Nokia's reactie hierop:
Dat met name de leverancier/provider! (en dat terwijl die van mij helemaal niet gelock was!) bepaalde gegevens moest aanleveren zodat deze in de firmware verwerkt kunnen worden zodat het in de site verwerkt kan worden.
Nou dit alles gebeurd dus duidelijk niet voor mensen met productcode 0544277.

Dus je kunt blijven balen met je antieke firmware of even de productcode (tijdelijk) veranderen, is letterlijk 2 sec. werk! En dan updaten naar v50719.0.2 desnoods zet je hem daarna weer terug naar je oude productcode.

Dus ga op zoek naar een NSP die WEL je productcode wilt veranderen zodat je zelf kan updaten en neem één van onderstaande productcode's, afhankelijk van je uitvoeringskleur:

PRODUCTCODE: 0539548 voor EURO 2 Patina Bronze Internet Edition.
PRODUCTCODE: 0539712 voor EURO 2 Pearl Black Internet Edition.

Willen ze dit niet doen (mijn NSP had er dus duidelijk geen zin in!)
Pas nadat ik aan gaf aan dat ik zelf electronica en informatica had gestudeerd, dus precies weet hoe het intern werkt, gaf hij aan dat hij van deze situatie ook op de hoogte is!
Maar meneer had er duidelijk géén zin in!, dus dan doe ik het zelf wel...

Dus google even naar een programma om je productcode te veranderen dan kan je voortaan gewoon zelf je nieuwe firmware downloaden net zo als iedere andere N80(IE) gebruiker.

Je hebt tenslotte recht op een nieuwe firmware, want er zitten klaarblijkelijk fouten in de oude want anders brengen ze tenslotte geen nieuwe uit!
Dus de manier waarop dit gebeurd is niet illegaal maar het softwareprogramma waarmee je dit kan doen staat ter discussie! (omdat je er natuurlijk nog veel meer leuke dingen mee kan doen ;) )

Dat is dus de reden dat ik de naam v/h programma niet noem is omdat er dan waarschijnlijk weer mensen gaan zitten janken/klagen dat dit illegaal is O-) , ben gelukkig géén jurist! 8)7

Dus even googlen...

Succes.

Super uitleg mijn product code is 0544278.
Dus ik ga even googlen.

Heb net een zeer goed progje binnengekregen...

ActiveFile, dit is werkelijk een SUPER FILE-Manager

Is notabene ook nog freeware, wel nog bèta! Maar nu al veel meer fuctionaliteit dan alle andere bij elkaar...

Dus gooi je oude Filemanagers maar weg, deze is/wordt de beste.

Ook ideaal voor de mensen die Best Taskmanager gebruiken... deze laat namelijk wel de lopende processen zien op je systeem ook met de nieuwste firmware van de N80(IE) (v4.0707.07 & v5)

http://gallery.mobile9.com/f/145150/

quote:
benv70t schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:14:
Super uitleg mijn product code is 0544278.
Dus ik ga even googlen.
Dacht ik al... anders zet je maar even je mailadres (hotmail of zo) in je gebruikersprofiel, dan mail ik je wel ;)

quote:
gram501 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 00:46:
Hoe is het trouwens met de snelheid van de telefoon ik had vernomen dat v4.777777 ofzo sneller was dan v4.xxx.38 is dat zo en is deze ook snel?
Merk er niet veel van hoor, maar neem de nieuwste firmware v5, heeft beter geheugen beheer met name met surfen dat merk ik wel!

Iemand al gevonden of je het blauwe knipperlampje kunt uitzetten in V5?

Het is me gelukt om de product code te veranderen en de nieuwste firmware er op te zetten.
Bedankt _/-\o_

benv70t wijzigde dit bericht 24-06-2007 14:02 (4%)

Reg. datum: 18 maart 2007

quote:
JBNL1000 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 18:22:
[...]

Ik gebruik een hele mooie.
Vista Glass Look, echt mooi, ook dus met andere icoontjes.
Professioneler dan al die andere troep.

vistaultim_ttcmtwv8.sis

Kan je hier vinden...
http://sabotage.free.fr/SKINS%20N80/vistaultim_ttcmtwv8.sis
Deze is idd mooi, maar als ik hem kies kan ik geen notities meer bekijken... Komt dat meer voor?

quote:
Verstekbakker schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 22:12:
[...]
Verstekbakker schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:13:
Hoe krijg ik eigenlijk de mogelijkheid om via Bluetooth te verbinden terug in PC Suite? Die staat er niet meer bij, alleen via kabel en IR...
Iemand?
Welke versie gebruik je dan, want ik heb hier de keuze uit 4 mogelijkheden (IR/Bluetooth/Serieel/USB) Alles wertk gewoon...

quote:
benv70t schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:01:
Het is me gelukt om de product code te veranderen en de nieuwste firmware er op te zetten.
Bedankt _/-\o_
Als je ooit problemen krijgt en hij moet gerepareerd/opgestuurd worden, zet dan wel eerst even de oude productcode terug (onder je accu). Anders gaan ze misschien moeilijk doen bij Nokia! ;)

quote:
C.P. Junkie schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:10:
[...]

Deze is idd mooi, maar als ik hem kies kan ik geen notities meer bekijken... Komt dat meer voor?
Ja, is helaas normaal bij deze theme...
Omdat de achtergrond 'wit' is en de maker van deze theme de kleur v/h lettertype ook toevallig 'wit' heeft gemaakt. In het Notitie scherm zie je wel wat staan (omdat toevallig die achtergrond 'blauw' is.

Hij had het beter een ander kleurtje kunnen kiezen...
Misschien dat er inmiddels ook al een andere theme is met een andere kleur lettertype, ik weet het niet!

Ik gebruik nu maar Vito Audio Notes, spreek gewoon alles meteen in, gaat bij mij sneller dan typen...

JBNL1000 wijzigde dit bericht 24-06-2007 16:09 (25%)

quote:
vuurvreter1963 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:53:
Iemand al gevonden of je het blauwe knipperlampje kunt uitzetten in V5?
Misschien dat dit werkt...

Probeer het eens met ActiveFile (zie stukje terug/hierboven van mij) met deze super-filemanager kan je ook zien welke processen er allemaal draaien (een stuk of negentig) en één daarvan bij mij is dat proces: 87 is blinkingLED, zet deze uit!

Succes.

:')
Reg. datum: 27 februari 2002

Hmm, die bug dat je toetsenbordtonen aanstaan ondanks dat je deze op uit hebt ingesteld werkt ook andersom. Als ik het geluid juist aanzet hoor ik ze ook niet (als ik door het menu beweeg oid) :')

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

quote:
Repeat schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:45:
Hmm, die bug dat je toetsenbordtonen aanstaan ondanks dat je deze op uit hebt ingesteld werkt ook andersom. Als ik het geluid juist aanzet hoor ik ze ook niet (als ik door het menu beweeg oid) :')
Tja het is wat, maar gelukkig een klein bugje hier en daar overleef ik wel...
Zolang het niet te gek gaat worden valt het allemaal wel mee.

Het gekke is dat die van mij het nu NIET meer hebt.
Toetsenbord uit is ook UIT & en aan is ook AAN!
Hij werkt nu dus eindelijk normaal... :)

Ik vermoed dat het toch een kwestie is van slecht programmeren.
Misschien heb je ook verstand van programmeren, dan begrijp je wel wat ik bedoel!

De beginwaarde van deze instellingen NIET is opgenomen in een variabele en wordt niet uitgelezen.
Dus het geluid wordt pas gevuld met een variabele NADAT je op wat instellingen hebt gedrukt.
Hierdoor wordt er vanuit gegaan dat hij uit staat maar is dat bijvoorbeeld niet of andersom als hij AAN staat dan denkt je telefoon dat hij UIT staat!

Gewoon dus even een voor een al de optie's kiezen en testen als je alles hebt doorlopen kom je vanzelf de juiste stand tegen...

Succes

JBNL1000 wijzigde dit bericht 25-06-2007 08:14 (46%)

quote:
JBNL1000 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:58:
[...]

Misschien dat dit werkt...

Probeer het eens met ActiveFile (zie stukje terug/hierboven van mij) met deze super-filemanager kan je ook zien welke processen er allemaal draaien (een stuk of negentig) en één daarvan bij mij is dat proces: 87 is blinkingLED, zet deze uit!

Succes.
Wanneer ik "Kill Task" selecteer m.b.t. het blauwe ledje gebeurt er niets :( , heb je nog een suggestie? Zag ook iets staan van "Autolock" heb dit niet uitgeprobeerd, maar zou dit het toetsenbord automatisch kunnen blokkeren?

quote:
vuurvreter1963 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:04:
[...]

Wanneer ik "Kill Task" selecteer m.b.t. het blauwe ledje gebeurt er niets :( , heb je nog een suggestie? Zag ook iets staan van "Autolock" heb dit niet uitgeprobeerd, maar zou dit het toetsenbord automatisch kunnen blokkeren?
En als je hem hierna nu opnieuw uit/aan zet! of heb je dat al gedaan?

Ik dacht dat die AutoLock het lockmechanisme progje was dat als je hem open/dichtschuift, anders gewoon even proberen.

JBNL1000 wijzigde dit bericht 24-06-2007 17:23 (13%)

quote:
JBNL1000 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:20:
[...]

En als je hem hierna nu opnieuw uit/aan zet! of heb je dat al gedaan?

Ik dacht dat die AutoLock het lockmechanisme progje was dat als je hem open/dichtschuift, anders gewoon even proberen.
Aan en uitzetten van de telefoon heb ik al gedaan, maar noppes.

Zal het lock progje eens proberen, hopelijk kan het niet veel kwaad??????
NB het werkt niet.

P.s.
Meteen nog een vraagje.
Ik heb het spelletje 24 op de telefoon staan, maar een kwart (1/4) van het beeld wordt gevuld (links bovenin) kan ik dit beeld groter maken? In iedergeval lukt het niet met de instellingen van het spel zelf, daar heb ik al naar gekeken.

vuurvreter1963 wijzigde dit bericht 24-06-2007 17:37 (8%)

quote:
vuurvreter1963 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:32:
[...]

Aan en uitzetten van de telefoon heb ik al gedaan, maar noppes.

Zal het lock progje eens proberen, hopelijk kan het niet veel kwaad??????
NB het werkt niet.

P.s.
Meteen nog een vraagje.
Ik heb het spelletje 24 op de telefoon staan, maar een kwart (1/4) van het beeld wordt gevuld (links bovenin) kan ik dit beeld groter maken? In iedergeval lukt het niet met de instellingen van het spel zelf, daar heb ik al naar gekeken.
Ach je kan altijd nog een harde reset doen, in het uiterste geval dan ;)

En wat je game 24 betreft...

De resolutie van de N80 is 352x416 pixels, dus alle games met minder pixels worden natuurlijk niet groot genoeg weergegeven
Het zij linksbovenaan of in het midden maar het blijft zo natuurlijk altijd een postzegelformaat ;)

Voor gewone games (de meeste) gewoon de N80 uitvoering aanschaffen! dus geen N73 spul, want die hebben een veel kleiner schermpje( 320x240)

Is het een java game dan zijn er wel wat truuktjes voor, zoals onderstaande:

http://www.symbian-freak...._java_resizer_for_s60.htm

Succes.

JBNL1000 wijzigde dit bericht 24-06-2007 18:11 (17%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: