Reg. datum: 07 april 2005
Waar wil je verder naar kijken? Specs en uiterlijk (tesamen met kwaliteit) zijn toch wel de belangrijkste parameters, imo.quote:kaassouffle schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:50:
specs..bla..uiterlijk..bla... kijken we nog verder?
Verder snap ik niet waarom er zo minderwaardig gedaan wordt over het kijken naar specs.
Reg. datum: 06 juli 2007
Reg. datum: 11 augustus 2004
100% No Soul Guaranteed
De dingen die tegenwoordig ontworpen worden die oh zo mooi zijn..of oh zo technisch geweldig zijn, zijn soms echt niet te gebruiken door 'gewone' mensen.. da's jammer.
Ik begrijp dat dit soms neerkomt op dingen die de één wel handig vind en de ander juist niet.. maar discussie is welkom.
omdat dat eigenlijk totaal irrelevant is. Het enige stukje vd wereld dat werkelijk naar specs kijkt is misschien 0.05 procent van de markt. Tuurlijk zijn specs boeiend voor tweakers, daarom ben je een tweaker. Maar apples doelgroep wil gewoon iets sexies, iets smooths, net zoals de iPod, qua specs niet speciaal, maar damn wat populaire dingen. Specs verkopen niet. Marketing verkoopt, en daar horen bijna nooit echte of relevante specs bij.quote:RoD schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:28:
[...]
Waar wil je verder naar kijken? Specs en uiterlijk (tesamen met kwaliteit) zijn toch wel de belangrijkste parameters, imo.
Verder snap ik niet waarom er zo minderwaardig gedaan wordt over het kijken naar specs.
Daarnaast is dit een dagelijks gebruik ding, het moet een minimaal aantal specs hebben, net zoals een magnetron, en verder gewoon goed werken. Je moet er vlot mee kunnen bellen, je moet er gemakkelijk mee kunnen e-mailen. Daarom heb ik ook OS X, het werkt gemakkelijk, niet omdat het een bepaald type microkernel of niet heeft.
Ik bedoelde het vanuit het oogpunt van de consument. Net alsof je gek bent als je naar specs kijkt. Dat gevoel krijg ik een beetje.quote:Simon schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:58:
[...]
omdat dat eigenlijk totaal irrelevant is. Het enige stukje vd wereld dat werkelijk naar specs kijkt is misschien 0.05 procent van de markt. Tuurlijk zijn specs boeiend voor tweakers, daarom ben je een tweaker. Maar apples doelgroep wil gewoon iets sexies, iets smooths, net zoals de iPod, qua specs niet speciaal, maar damn wat populaire dingen. Specs verkopen niet. Marketing verkoopt, en daar horen bijna nooit echte of relevante specs bij.
Daarnaast is dit een dagelijks gebruik ding, het moet een minimaal aantal specs hebben, net zoals een magnetron, en verder gewoon goed werken. Je moet er vlot mee kunnen bellen, je moet er gemakkelijk mee kunnen e-mailen. Daarom heb ik ook OS X, het werkt gemakkelijk, niet omdat het een bepaald type microkernel of niet heeft.
Wat betreft Apples strategie qua producten en marketing kun je natuurlijk alleen maar zeggen dat ze het erg goed doen, inderdaad.
Als je een goede camera wilt, moet je per definitie geen cameratelefoon halen. Een fatsoenlijke digitale camera zal vrijwel altijd een betere camera hebben dan een telefoon.quote:Blue_Fear schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:37:
Zolang er geen GPS op zit en een goede camera (5+ MegaPixels) dan koop ik hem niet...
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Gek ben je niet, maar eigenlijk is 't ook irrelevant. Meestal nemen we aan dat als 't om een groot merk gaat 't wel goed zit met de specs, en dat zit 't ook vaak redelijk. En de iPhone is ook niet boeiend qua specs, scherm maybe. Het is vooral, en daar ligt Apple's focus ook, een boeiende telefoon qua gebruik. Er worden steeds meer applicaties aan elkaar geknoopt, google maps aan je telefoon, etc etc. Dat soort dingen, dat maakt zo'n telefoon tot een succes. Net zoals de iTunes store, direct op je iPod, geen gerommel. Dat werkt, en dat zijn op een zekere manier ook specs, maar daar wordt niet zo veel naar gekeken. Daarom was die review van engadget best goed, daar lag de focus van de review, en niet zoals 't eigenlijk zielige artikel op T.net op de techspecs, want dat is totaal niet 't idee achter zo'n iPhone.quote:RoD schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:02:
[...]
Ik bedoelde het vanuit het oogpunt van de consument. Net alsof je gek bent als je naar specs kijkt. Dat gevoel krijg ik een beetje.
Wat betreft Apples strategie qua producten en marketing kun je natuurlijk alleen maar zeggen dat ze het erg goed doen, inderdaad.
Alsof de 5MP van de Nokia N95 een mooie kwaliteit is ...quote:Blue_Fear schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:37:
Zolang er geen GPS op zit en een goede camera (5+ MegaPixels) dan koop ik hem niet...
GPS kan ik me voorstellen, heb ik nu ook geďntegreerd en is ideaal. Zou perfect zijn als dat op de iPhone kwam.
Art only begins when imitation ends
Canon EOS 400D + BG-E3 battery grip | Canon 18-55mm F3.5 - 5.6 | Sigma 18-200mm F3.5 - 6.3 OS DC | Canon Speedlite 430EX | Stapeltje UV en Polarisatie filters
Jazeker: Hoe meer Megapixels, hoe meer je ziet hoe slecht je lens isquote:lowfi schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:39:
Net of je kwaliteit kan uitdrukken in megapixels....
XBOX 360 Gamertag NES/GameBoy/SNES/Gamecube/DS Lite/Wii Xbox/Xbox 360 PS1

public sealed class Woman : IDisposable
Dat valt voor mij ook gewoon onder features, en is ook iets om rekening mee te houden. Dat zou ik ook zéker niet willen ontkennen.quote:Simon schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:08:
[...]
Gek ben je niet, maar eigenlijk is 't ook irrelevant. Meestal nemen we aan dat als 't om een groot merk gaat 't wel goed zit met de specs, en dat zit 't ook vaak redelijk. En de iPhone is ook niet boeiend qua specs, scherm maybe. Het is vooral, en daar ligt Apple's focus ook, een boeiende telefoon qua gebruik. Er worden steeds meer applicaties aan elkaar geknoopt, google maps aan je telefoon, etc etc. Dat soort dingen, dat maakt zo'n telefoon tot een succes. Net zoals de iTunes store, direct op je iPod, geen gerommel. Dat werkt, en dat zijn op een zekere manier ook specs, maar daar wordt niet zo veel naar gekeken.
Echter, als ik een telefoon koop (of mp3speler, of wat dan ook) dan is het toch absoluut van belang dat het alle features bevat die ik wil in een telefoon. Leuk, de iTunes-store direct op je telefoon, maar als ik GPS wil, Xvid-support dan ben ik bij de iPhone aan het verkeerde adres. (overigens zijn dit willekeurige voorbeelden).
Het lijk mij -puur in het algemeen- zinvol om te kijken naar wat de telefoon precies in zich heeft en of dat voldoet aan wat jij wilt. Ik vind het dus vreemd dat hier geen focus op gelegd mag worden, volgens sommigen dan. Specs zijn imo gewoon zinvol om naar te kijken.
Mijn opmerking was verder gewoon in het algemeen bedoelt.
Nee, maar het is een beetje irri dat er in dit topic de hele tijd mensen komen melden dat ze de telefoon niet cool vinden omdat ie geen 5 MP camera heeft en geen GPS. Ik vraag me af of je daar wel iets aan hebt in de N95. De foto's schijnen nauwelijks beter te zijn dan een 3MP camera en de GPS is gewoon vrij slecht, zeker in vergelijking met een losse GPS. Dan heb ik 't nog niet over de batterijduur bij gebruik van 3G of GPS. Niet dat ik wil zeggen dat de N95 geen goede telefoon is, je kunt er immers veel meer dan een iPhone. Maar misschien dat tweakers zich soms iets teveel kapot staren op de specs.quote:RoD schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:02:
[...]
Ik bedoelde het vanuit het oogpunt van de consument. Net alsof je gek bent als je naar specs kijkt. Dat gevoel krijg ik een beetje.
De iPhone doet wat ie doet heel goed. Daarbij zijn de specs ook niet bepaald slecht. Zo zijn er weinig telefoons met een >600 mhz proc, speciale chips voor beeld en geluid, een 3,5" 480 * 320 scherm en multitouch bediening met OS X. En dat alles is bijna twee keer zo dun als een N95.
Overigens is dit wel een leuke review, vanuit het perspectief van een Treo gebruiker: http://phonedifferent.com...e_iphone_impressions.html.
This is dirty water, but it's still something worth drinking down, if it can cure my dehydration from the words you let slip out. Cuz we've got dirty laundry and we've got closets with hinges that beg to bust.
een gsm cam heeft geen nut voor kwaliteit foto's, de lens is te klein en meestal zit er geen flits op,quote:Blue_Fear schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:37:
koop dan een goede fotocamera...
GPS zou ik wel willen op de iphone, alleen al vanwege zijn grote scherm..
Specs zeggen ook niet alles. Zo ver wil ik niet gaanquote:Hoedje schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:01:
[...]
Nee, maar het is een beetje irri dat er in dit topic de hele tijd mensen komen melden dat ze de telefoon niet cool vinden omdat ie geen 5 MP camera heeft en geen GPS. Ik vraag me af of je daar wel iets aan hebt in de N95. De foto's schijnen nauwelijks beter te zijn dan een 3MP camera en de GPS is gewoon vrij slecht, zeker in vergelijking met een losse GPS. Dan heb ik 't nog niet over de batterijduur bij gebruik van 3G of GPS. Niet dat ik wil zeggen dat de N95 geen goede telefoon is, je kunt er immers veel meer dan een iPhone. Maar misschien dat tweakers zich soms iets teveel kapot staren op de specs.
De specs zijn niet slecht nee. Maar daarom kan het ontbreken van feature X wel een reden zijn om de telefoon niet te kopen. Mijn punt was eigenlijk voor de mensen die menen dat specs van ondergeschikt belang zijn.quote:De iPhone doet wat ie doet heel goed. Daarbij zijn de specs ook niet bepaald slecht. Zo zijn er weinig telefoons met een >600 mhz proc, speciale chips voor beeld en geluid, een 3,5" 480 * 320 scherm en multitouch bediening met OS X. En dat alles is bijna twee keer zo dun als een N95.
Ik ben het overigens zeker met je eens. Qua features vind ik de iPhone ook wel een leuk ding. Ietwat boven mijn budget, helaas.
Nodig hebben en nodig vinden zijn alleen twee hele aparte dingen. GPS bv, sinds wanneer heeft iemand dat nodig??? Je, een bepaalde groep zal er heel erg veel baat bij hebben, maar de meeste mensen hebben er niks aan. Het wordt alleen gebruikt als marketing stunt..quote:RoD schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:00:
[...]
Dat valt voor mij ook gewoon onder features, en is ook iets om rekening mee te houden. Dat zou ik ook zéker niet willen ontkennen.
Echter, als ik een telefoon koop (of mp3speler, of wat dan ook) dan is het toch absoluut van belang dat het alle features bevat die ik wil in een telefoon. Leuk, de iTunes-store direct op je telefoon, maar als ik GPS wil, Xvid-support dan ben ik bij de iPhone aan het verkeerde adres. (overigens zijn dit willekeurige voorbeelden).
Het lijk mij -puur in het algemeen- zinvol om te kijken naar wat de telefoon precies in zich heeft en of dat voldoet aan wat jij wilt. Ik vind het dus vreemd dat hier geen focus op gelegd mag worden, volgens sommigen dan. Specs zijn imo gewoon zinvol om naar te kijken.
Dat is het grote verschil tussen Apple en vele andere fabrikanten. Die zeggen "Je hebt een mp3 speler, GPS, 5 megapixel camera enz enz".. Apple zegt "Bij ons heb je inernet, en kijk eens hoe goed het er uit ziet en hoe makkelijk het werkt".. Dat zijn twee hele andere invalshoeken.
Daar ben ik het helemaal mee eens. De iPhone is zeker niet de telefoon die alle andere telefoons overbodig maakt. Er gebreken genoeg features.quote:RoD schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:09:
[...]
De specs zijn niet slecht nee. Maar daarom kan het ontbreken van feature X wel een reden zijn om de telefoon niet te kopen. Mijn punt was eigenlijk voor de mensen die menen dat specs van ondergeschikt belang zijn.
Daarbij denk ik dat niemand zou willen dat de telefoon markt volledig bepaald wordt door Apple, daarvoor hebben ze helaas teveel (of genoeg) vervelende trekjes
This is dirty water, but it's still something worth drinking down, if it can cure my dehydration from the words you let slip out. Cuz we've got dirty laundry and we've got closets with hinges that beg to bust.
Reg. datum: 03 juli 2005
Reg. datum: 16 oktober 2003
De specs zijn iets anders dan features. De specs is alleen de lijst van dingen die het apparaat in theorie kan, uitgedrukt in technische termen (aantal pixels van een CCD, aantal MB geheugen, etc). De features (losse functies) zijn meer dan dat, bijvoorbeeld of de 'camera' alleen foto's kan maken of ook video's, of je youtube filmpjes kan bekijken, vloeiende overgangen tussen twee programma's, etc.quote:RoD schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:00:
[...]
Dat valt voor mij ook gewoon onder features, en is ook iets om rekening mee te houden. Dat zou ik ook zéker niet willen ontkennen.
Specs geven een vaag idee van wat een stuk hardware kan, maar niet hoe goed dat in de praktijk werkt. Ik denk dat je door te focussen op puur de specs van de iPhone dan ook volledig de plank misslaat (zie ook die trashy redactieblog over de iPhone). Apple is een software bedrijf dat voor de beste user experience ook hun eigen hardware maakt. Door alleen op (hardware) specs te hameren, ga je compleet voorbij aan de software die de boel bijeen houdt en die voor een groot deel de ervaring bepaalt. Ik denk (zonder het ding ooit in levende lijve gezien te hebben) dat de iPhone op dit gebied wel degelijk boven alle concurrentie uitsteekt. Ik heb nog nooit een telefoon gezien met deze featureset die er zo toegankelijk en eenvoudig uitzag, en ik denk dat dat niet alleen goede marketing is, maar ook gewoon goed ontwerp van Apple. En dat is wat men met gezever over megapixels en megabytes vergeet mee te nemen.
-ohcyt
specs
Ik reken graag specs en features samen, omdat (hardware)specs alleen wat eenzijdig is. Zelf geef je ook al aan waarom. Verschillend zijn ze wel, inderdaad. Het is inderdaad ook belangrijk hoe het in de praktijk werkt. Kwaliteit is belangrijk, zoals ik ook al aangaf bij het voorbeeld van de Chineze PMP-makers.quote:Ohcyt schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:37:
[...]
De specs zijn iets anders dan features. De specs is alleen de lijst van dingen die het apparaat in theorie kan, uitgedrukt in technische termen (aantal pixels van een CCD, aantal MB geheugen, etc). De features (losse functies) zijn meer dan dat, bijvoorbeeld of de 'camera' alleen foto's kan maken of ook video's, of je youtube filmpjes kan bekijken, vloeiende overgangen tussen twee programma's, etc.
Specs geven een vaag idee van wat een stuk hardware kan, maar niet hoe goed dat in de praktijk werkt. Ik denk dat je door te focussen op puur de specs van de iPhone dan ook volledig de plank misslaat (zie ook die trashy redactieblog over de iPhone). Apple is een software bedrijf dat voor de beste user experience ook hun eigen hardware maakt. Door alleen op (hardware) specs te hameren, ga je compleet voorbij aan de software die de boel bijeen houdt en die voor een groot deel de ervaring bepaalt. Ik denk (zonder het ding ooit in levende lijve gezien te hebben) dat de iPhone op dit gebied wel degelijk boven alle concurrentie uitsteekt. Ik heb nog nooit een telefoon gezien met deze featureset die er zo toegankelijk en eenvoudig uitzag, en ik denk dat dat niet alleen goede marketing is, maar ook gewoon goed ontwerp van Apple. En dat is wat men met gezever over megapixels en megabytes vergeet mee te nemen.
Reg. datum: 16 oktober 2003
precies... en veel mensen zijn van mening dat Apple garant staat voor die kwaliteit =)quote:RoD schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:48:
[...]
Ik reken graag specs en features samen, omdat (hardware)specs alleen wat eenzijdig is. Zelf geef je ook al aan waarom. Verschillend zijn ze wel, inderdaad. Het is inderdaad ook belangrijk hoe het in de praktijk werkt. Kwaliteit is belangrijk, zoals ik ook al aangaf bij het voorbeeld van de Chineze PMP-makers.
-ohcyt
specs
Zeker geen auto? Of kom je nooit ergens?quote:Eswip schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:26:
GPS bv, sinds wanneer heeft iemand dat nodig??? Je, een bepaalde groep zal er heel erg veel baat bij hebben, maar de meeste mensen hebben er niks aan. Het wordt alleen gebruikt als marketing stunt..
Vind GPS erg handig in een telefoon, jammer dat het er niet op zit...
Reg. datum: 13 september 2006
Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 last
Dit topic is gesloten.