[iPhone] Discussietopic
Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 36 37 38 39 last
Nieuw Topic2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.
De eerste iphone ondersteunt dat niet... En er zijn geen plannen voor een aparte op de europeese markt... er wordt wel gepraat over een v2, maar die zullen ze niet zo snel na deze uitbrengenquote:Geqxon schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:23:
Ik volg je niet? Een europeese iPhone zal vast wel iets anders dan EDGE ondersteunen?
of zeg ik nu wat stoms
2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.
ja inderdaad de eerste... Maar over half jaar heb je voor de europese lancering nog geen anderequote:Geqxon schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:28:
De eerste iPod had enkel firewire en kon enkel op een Mac aangesloten worden. Kijk eens hoe het er nu voor staat
Hij bedoelt prepaid om de periode tussen z'n huidige abbo en een nieuw abbo te overbruggen.quote:Geqxon schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:18:
[...]
De iPhone prepaid? Je weet dat je met de iPhone erg veel bandbreedte gaat verstoken?
Overigens gaat dit topic wel een beetje de verkeerde kant op zeg
Cross your fingers and pray for winter.. I'll be there, painting the town your favorite colour!
“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 214 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ben ik toch blij met me N95.....
Je betaald nog meer dan de iPhone, en je krijgt dit:quote:Albert020 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:44:
Pff wat een lelijk ding !
Ben ik toch blij met me N95.....

?
Gadverdamme, kon er niet net iets meer aan de grafisch designer uitgeven? Nokia heeft nog nooit een mooie GSM gemaakt.
Toegeven, de UI is leuk. Vooral het gedeelte dat je geforceerd wordt de GSM telkens 90 graden te draaien om te kunnen werken. Het ene menu is verticaal, het andere horizontaal.
Geqxon wijzigde dit bericht 01-07-2007 23:45 (16%)
Dan heb jij duidelijk geen N95..quote:Geqxon schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:45:
[...]
Je betaald nog meer dan de iPhone, en je krijgt dit:
[afbeelding]
?
Gadverdamme, kon er niet net iets meer aan de grafisch designer uitgeven? Nokia heeft nog nooit een mooie GSM gemaakt.
Toegeven, de UI is leuk. Vooral het gedeelte dat je geforceerd wordt de GSM telkens 90 graden te draaien om te kunnen werken. Het ene menu is verticaal, het andere horizontaal.
over smaak valt te twisten, maar dichtgeklapt ziet er niet gek anders uit dan de iphone.. alleen puur scherm en knoppen onder... ja numeriek pad is niet mooi, maarja die kan je inschuiven.. vind dat toch makkelijker dan softwarematig.. waar ik vlekken van krijg:P
Ik heb er iemand mee zien werken, die moest continue zijn N95 90 graden draaien omdat elk menu weer een andere orientatie heeft.quote:
Dat is het punt, de iPhone heeft maar 1 knop.quote:over smaak valt te twisten, maar dichtgeklapt ziet er niet gek anders uit dan de iphone.. alleen puur scherm en knoppen onder... ja numeriek pad is niet mooi, maarja die kan je inschuiven.. vind dat toch makkelijker dan softwarematig.. waar ik vlekken van krijg:P
Ja dat is eerder een nadeel dan een voordeel vindt ik, maar goed dat is een mening...quote:Geqxon schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:50:
[...]
Ik heb er iemand mee zien werken, die moest continue zijn N95 90 graden draaien omdat elk menu weer een andere orientatie heeft.
[...]
Dat is het punt, de iPhone heeft maar 1 knop.
En menu's zijn in iedere stand te bekijken
Ik denk dat iPods vooral worden verkocht omdat ze er zo slick uitzien en het nou eenmaal 'hot' is om met witte dopjes rond te lopen. En tuurlijk zijn ze handig, menustructuur simpel etc.quote:Lt. Marx schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:19:
Ja maar het gaat niet om specs. Dit is misschien wel waar voor tweakers die overal mee kunnen omgaan. Maar ik gok dat de meerderheid van gebruikers niet zit te wachten op extra features. Een mooi voorbeeld is de 5/5.5G iPod. Toch is het de bestverkochte mp3 speler. En dat heeft ook wat te maken met het feit dat het apple is, maar ook zeker met het gebruiksgemak, de iTunes winkel eraan, de gemakkelijke menu's, de service en support etc.
En dit is nu precies hetgene waar apple met de iPhone weer op inzet. Er hoeven niet super veel features en specs in, de gemiddelde consument wil een makkelijke telefoon die begrijpbaar en duidelijk is.
Maar dan blijft het probleem dat de goedkoopste iPod iets van 80(?) euro kost en de duurste rondom de 300(?). Da's dan een behoorlijk gat naar 500-600 euro + 2 jaar abonnement.
Service en Support bij Apple is trouwens gewoon ruk: als je iPod na 1 jaar en 1 dag kapot gaat is het "pech gehad", dan "had u maar garantie bij moeten kopen.
De "gemiddelde consument" is denk ik niet de consument die 600 euro + 2 jaar duur abonnement voor een telefoon uitgeeft. De "gemiddelde consument" doet waarschijnlijk een paar jaar met een oude telefoon. De doelgroep voor de iPhone zul je neem ik aan moeten zoeken bij mensen die nu ofwel een 5/5.5G iPod hebben en het gewoon een cool appraat vinden, of mensen die nu het "duurdere"/geavanceerdere segment telefoon hebben (Sony/Nokia mediaspeler/cameradingen), maar als je met die menuutjes om kan gaan, dan kan je alles aan
Hoe je het wendt of keert: het blijft een hoop geld voor een simpel telefoontje, waar je 1 jaar garantie op krijgt, terwijl je een 2-jarig abonnement hebt afgesloten
't is maar wat je er mee wilt natuurlijk, zijn zat mensen die wel een telefoon met internetmogelijkheden hebben maar die mogelijkheid nooit gebruiken... Als die iPhone gewoon GPS ingebouwd had of de mogelijkheid tot BT GPS zou hebben, ipv. die suffe google maps, dan zou je hem ook gewoon zonder internet kunnen gebruiken... Steve Jobs kan mooi vertellen over "Wifi is sneller dan EDGE", allemaal leuk een aardig, maar hij vergeet even dat je volgens mij in Europa niet overal over wifi kunt beschikken (in de VS trouwens ook niet, dus wat dat betreft vind ik het maar een crappy verkooppraatje)...quote:Geqxon schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:18:
De iPhone prepaid? Je weet dat je met de iPhone erg veel bandbreedte gaat verstoken?
Als je er alleen mee belt / smst, dan gebruik je op zijn hoogst een paar procent van de iPhone..
Wat versta jij onder bijna alles? Internet, google maps... En verder? Muziek? Video? Zoveel is het niet perse nodig.quote:Geqxon schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:09:
Met de iPhone kom je niet onder de internetverbinding uit. Zo'n beetje alles heeft een internetverbinding nodig, en wat dacht je van 3rd party apps?
Als je er alleen mee belt / smst, dan gebruik je op zijn hoogst een paar procent van de iPhone..
En als je er niet onder uit komt, dan hadden ze wel betere internet mogelijkheden kunnen doen. Een nadeel dus
Tsja, en daar zit het hem dus in: wat is nou de meerwaarde van die iPhone? Wat rechtvaardigt die paar honderd euro die je extra kwijt bent?quote:Geqxon schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:09:
Met de iPhone kom je niet onder de internetverbinding uit. Zo'n beetje alles heeft een internetverbinding nodig, en wat dacht je van 3rd party apps?
Vergelijk met een N95: internetten zit erop, email zit erop, GPS zit erop, 5MP camera. Dan ben je in 1x "klaar". Mocht je dat ding gebruiken om te navigeren (zal vast een verkooppunt zijn, aangezien nieuwere telefoons steeds vaker ingebouwde GPS hebben), dan kan je je email thuis over wifi checken. Tuurlijk, iPhone ziet er mooier uit, da's waar, maar daar zal ook niemand commentaar op hebben denk ik. Gaat meer over de meerwaarde die zo'n relatief hoge prijs het waard maakt.
En ik snap wel dat het "mooie" van een iPhone is dat je ermee kunt internetten, maar ik vraag me af hoeveel je dat straks gaat kosten om het op een fatsoenlijke snelheid onbeperkt te kunnen, want dat T-Mobile a 9,95 p/m nu is mij veels te traag, dus dat zal het wel niet worden...
Of wel, maar dan ben je er zo snel op uitgekeken dat je denkt: laat maar zitten, ik check m'n mail thuis / op het werk wel...
Persoonlijk zou ik die iPhone wel los willen kopen voor 500-600 euro en dan gewoon prepaid/SIM-only abonnementje erin. Heb je een mooi toestel met iPod/coverflow en kan je als je evt. beschikking over wifi hebt een beetje surfen. En anders maar niet
En als Apple dan wakker wordt en er nog even navigatiesoftware voor uitbrengt dan is het helemaal compleet....
Laat mensen zelf kiezen wat ze met zon apparaat willen doen en verplicht ze niet tot een twee-jaars abonnement. Lang leve Belgie
Het complete systeem. Even snel een fototje mailen, een notitie naar een collega doorsturen, hem uit je zak halen en een restaurantje in de buurt zoeken, en zoals ik al zei: 3rd party apps. Daar is allemaal een internetverbinding voor nodigquote:Mau_Maus schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:17:
[...]
Wat versta jij onder bijna alles? Internet, google maps... En verder? Muziek? Video? Zoveel is het niet perse nodig.
En als je er niet onder uit komt, dan hadden ze wel betere internet mogelijkheden kunnen doen. Een nadeel dus
Ik verwacht van niet. Ik hoop 't ook hoor daar niet van, maar 't is niet logisch.quote:koentjek schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:43:
Hopelijk is er morgen duidelijkheid! Ik hoop op Vodafone
Wel logisch is September, bij de Apple Expo in Parijs.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik vraag me af hoe vaak je dat in de praktijk gaat doen: "even een fototje mailen". Misschien wordt ik oud ofzo, maar dat heb ik welgeteld 2x gedaan, want internet gaat gewoon traag met een mobiel en hoe vaak heeft "de gemiddelde consument" nou een foto te versturen.quote:Geqxon schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:20:
Het complete systeem. Even snel een fototje mailen, een notitie naar een collega doorsturen, hem uit je zak halen en een restaurantje in de buurt zoeken, en zoals ik al zei: 3rd party apps. Daar is allemaal een internetverbinding voor nodig
En hoe werkt dat restaurantje in de buurt zoeken, was me niet helemaal duidelijk: bepaalt hij aan de hand van GPS-masten je locatie, of moet je die met de hand intikken, vervolgens in de buurt een restaurantje zoeken?
Overigens kan je dat met TomTom prima offline: nuttige plaatsen in de buurt van een adres zoeken, dus hoe ze dat bij Apple dmv. verplichte internetverbinding als "handig" kunnen verkopen, geen idee.
En heb je voorbeelden van die 3rd party apps waar je 'allemaal internet voor nodig hebt', want ik kan er eigenlijk geeneen verzinnen, laat staan een heleboel, waar "allemaal" toch voor zou moeten staan, gok ik.
matthijst wijzigde dit bericht 02-07-2007 00:28 (4%)
Haha als je dat graag wilt. Waarom wil je een iphone? Zoveel toestellen die dat kunnen. Als je puur veel net internet wilt moet je dus niet de eerste iphone nemen. In amerika hebben ze dat probleem ook. Dus ik snap je punt niet echt. Denk je dat europa specialer is dat ze een andere er voor maken?quote:Geqxon schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:20:
[...]
Het complete systeem. Even snel een fototje mailen, een notitie naar een collega doorsturen, hem uit je zak halen en een restaurantje in de buurt zoeken, en zoals ik al zei: 3rd party apps. Daar is allemaal een internetverbinding voor nodig
* Cut/Copy/Paste option
* Stereo Bluetooth (A2DP)
* MP3 ringtones
* Adobe Flash not supported in Safari browser
* Video capture
* MMS-messaging
* No removable battery
* No edit of Word and Excel files – you can only view them
* Direct iTunes access
* Instant messaging
* Games
Bron: http://www.mobile-review....ain/index_eng.shtml#14574
"I have the same problem, with contacts also. Narrowing it down to: Tools/Options/Other/Advanced Options/Com Add-ins then you have to get the 2 Itunes addins "checked" - I can only get one, and not the Add-In which refers to "Outlook Itunes synch". The support line has been trying to help (4hrs so far). They suggest you create a new user ID, run outlook {add a name or 2} then try to synch from the new account. I have a company computer and cannot add a user ID - maybe you can."
Dat klinkt niet zo heel veel simpeler dan een WM6 telefoon kan ik je zeggen
En om daar aan toe te voegen: Het streamen van audio / video naar een Airport Express danwel AppleTV.quote:flipjevandejam schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:29:
Nog even een overzichtje van de meest gemiste functies van de iPhone:
* Cut/Copy/Paste option
* Stereo Bluetooth (A2DP)
* MP3 ringtones
* Adobe Flash not supported in Safari browser
* Video capture
* MMS-messaging
* No removable battery
* No edit of Word and Excel files – you can only view them
* Direct iTunes access
* Instant messaging
* Games