Hoofdcategorieën
Topicacties

[iPhone] Discussietopic

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 36 37 38 39 last

Nieuw Topic
FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
Wow, dat is wel scherp! Nice _O_

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Keep trying

En het langverwachte artikel van Mossberg is ook gepubliceerd: The iPhone is Breakthrough Handheld Computer.

Volgens Mossberg zou de iPhone ook Exchange ondersteunen:
quote:
It can also handle corporate email using Microsoft's Exchange system, if your IT department cooperates by enabling a setting on the server.
Wat denk ik neerkomt op IMAP aanzetten :P

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 214 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

FUD Führer.

Wat Mossberg zei over dat de iPhone één van de weinige smartphones met Wifi is: er zijn toch een boel andere smartphones met Wifi? De Palm Tungsten C was vier jaar geleden één van de eerste, en tegenwoordig heeft zo'n beetje elke touchscreen PDA wel Wifi?

Paarse Layout \o/
Reg. datum: 01 september 2001

quote:
Geqxon schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:43:
Wat Mossberg zei over dat de iPhone één van de weinige smartphones met Wifi is: er zijn toch een boel andere smartphones met Wifi? De Palm Tungsten C was vier jaar geleden één van de eerste, en tegenwoordig heeft zo'n beetje elke touchscreen PDA wel Wifi?
Houd wel z'n referentiekader in de gaten he. In de VS zijn ze nog niet zo ver met telefoons als wij. En toegegeven: japanners denken over onze telefoons hetzelfde: "Huh, dat hadden wij toch 5 jaar geleden al?"

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

-
Reg. datum: 23 juli 2002

De tarieven van de iPhone zijn bekend geworden, er zal een 4GB en een 8GB versie verschijnen.
De 4 Versie zal 499 dollar neergelegd moet worden, terwijl voor de 8GB versie 599 dollar moet worden neergeteld. Als deze bedragen omrekent naar gewone euro's zal de 4GB minder dan 400 euro gaan kosten als hij in europa komt om precies te zijn 375 euro.
Maar mijn verwachting is dat best weleens 100 euro aan BTW overheen kan gaan in Nederland waardoor hij alsnog rond de 500 komt te liggen.

Dragons wijzigde dit bericht 27-06-2007 01:05 (17%)

-

Paarse Layout \o/

quote:
Dragons schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 01:03:
De tarieven van de iPhone zijn bekend geworden, er zal een 4GB en een 8GB versie verschijnen.
De 4 Versie zal 499 dollar neergelegd moet worden, terwijl voor de 8GB versie 599 dollar moet worden neergeteld. Als deze bedragen omrekent naar gewone euro's zal de 4GB minder dan 400 euro gaan kosten als hij in europa komt om precies te zijn 375 euro.
Maar mijn verwachting is dat best weleens 100 euro aan BTW overheen kan gaan in Nederland waardoor hij alsnog rond de 500 komt te liggen.
Wat heb je ons nu verteld dat we nog niet wisten?

FUD Führer.

quote:
Dragons schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 01:03:
De 499 en 599 dollar zijn hoe dan ook ex. BTW :)

Dus.
Reg. datum: 14 juni 2003

quote:
Geqxon schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:24:
[...]

Wow, dat is wel scherp! Nice _O_
Euh, je bedoelt de foto zelf? Die is waarschijnlijk genomen met een DSLR. En wat betreft de foto op de iPhone zelf: vaak, zo niet altijd, zijn screenshots er achteraf was ingeplakt. En zelfs al was het echt, dan nog zien foto's er altijd scherp uit op zo'n klein schermpie. :P

De camera is goed voor een cameraphone, niet geweldig. Bekijk de foto's in David Pogue's artikel maar eens:

http://graphics8.nytimes.com/images/2007/06/26/technology/26pogue.slide2.jpg

Goed met veel licht, maar dat zijn alle cameraphones tegenwoordig.

http://graphics8.nytimes.com/images/2007/06/26/technology/26pogue.slide3.jpg

Brak in de duisternis, zoals elke cameraphone.

Overigens 8)7 dat niemand hem heeft aangevallen om de iPhone in het vliegtuig, iedereen zit maar naar zijn schermpie te staren. :D

Alors.

Paarse Layout \o/

quote:
Stereotomy schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 01:26:
[...]

Euh, je bedoelt de foto zelf? Die is waarschijnlijk genomen met een DSLR. En wat betreft de foto op de iPhone zelf: vaak, zo niet altijd, zijn screenshots er achteraf was ingeplakt. En zelfs al was het echt, dan nog zien foto's er altijd scherp uit op zo'n klein schermpie. :P
Die foto is wel echt hoor.
quote:
De camera is goed voor een cameraphone, niet geweldig. Bekijk de foto's in David Pogue's artikel maar eens:

[afbeelding]

Goed met veel licht, maar dat zijn alle cameraphones tegenwoordig.

[afbeelding]

Brak in de duisternis, zoals elke cameraphone.
Yep. Zoals verwacht overigens. Je kunt nu eenmaal niet zoveel met het formaat sensor dat in telefoons zit, daar zitten gewoon fysieke beperkingen aan. Uit een compact camera krijg je in slecht licht ook bijzonder brakke foto's, waar een DSLR 't met z'n relatief gezien enorme sensor nog goed voor elkaar krijgt een redelijke foto te maken.
quote:
Overigens 8)7 dat niemand hem heeft aangevallen om de iPhone in het vliegtuig, iedereen zit maar naar zijn schermpie te staren. :D
Da's idd het eerste wat ik dacht toen ik die foto zag :D

Dus.
Reg. datum: 14 juni 2003

Interessant, Mossberg en Pogue zijn allebei zeer te spreken over de iPhone, met name de batterijlevensduur en de webbrowser blijken erg goed te zijn. Pogue heeft nog wat moeite met typen, maar Mossberg crosst er gewoon doorheen. :P

Waar ze allebei tegenaan hikken is het slechte EDGE-netwerk van AT&T waardoor browsen zeer traag gaat (New York Times site: 55 seconden om te laden (!!) tegen 1 seconde in demonstraties met Wifi), en verder de standaard dingen die we al wisten, dus geen IM, geen movies met de camera applicatie, en nogal omslachtig om een telefoontje te plegen (6 aparte stappen/bewegingen nodig met de vinger).

Leuk stukje technologie. Kijken wat de concurrentie doet, met name de featurephones van Nokia, en Motorola in de VS. Niemand kan nu achterblijven, want de iPhone lijkt inderdaad het device te zijn wat iedereen wakker gaat schudden. Ben ik wel blij om, want zo profiteert het hele smartphone/featurephone segment.

Nog enkele reviews:

http://www.usatoday.com/t...phone-review_N.htm?csp=34

En hoe Pogue zijn iPhone kreeg. Normaal is Pogue ronduit irritant, maar dit is toch wel grappig. :D

http://www.youtube.com/wa...Dto%2Dthe%2Dhypemostly%2F

En samenvatting van de reviews door Engadget:
quote:
- The mobile version of OS X or whatever it is the iPhone runs takes up 700MB of the device's capacity. Damn son!
- There's no way to cut, copy, or paste text! WHOA! Big, big mistake.
- Sorry, music can't be used as a ringtone -- even if it's just a raw MP3.
- On a PC the iPhone syncs with Outlook for calendars AND addresses! Noice.
- Pogue again confirms document file reading -- but not editing -- for PDF, Word, and Excel (only).
- Adobe Flash support is officially out. It's just not in the browser. Sorry everybody, that's that.
- It will take snaps, but won't record video. How can Apple love YouTube as much as it does and not realize cellphone-shot movies make up a sizeable chunk of the crazy crap you find on there?
- Oh, and no MMS. And sorry, no voice dialing, either.
- Apple sez between 300-400 charges the iPhone will lose battery capacity -- you'll send it in and get the cell replaced for a fee. Meh. We knew this would be the case, but still, meh.
- Apple can (and supposedly will) be rolling out periodic updates -- no surprise there.
- Battery life is, somehow, almost as mind-blowingly good as Apple claims for calls, music, and movies.
- As we suspected, users are prompted with lists of WiFi networks if you're not nearby a trusted hotspot. We've seen this on other phones, and we're afraid this would get friggin annoying.
- It's said to be very scratch resistant. The facade both front and rear apparently just doesn't pick up marring like regular iPods do.

Stereotomy wijzigde dit bericht 27-06-2007 02:31 (63%)

Alors.

Acties: [view]

Door: DaannO
Moderator WBM/TP/Pricewatch Admin
Phone Addicted

quote:
  • Sorry, music can't be used as a ringtone -- even if it's just a raw MP3.
  • Adobe Flash support is officially out. It's just not in the browser. Sorry everybody, that's that.
  • It will take snaps, but won't record video. How can Apple love YouTube as much as it does and not realize cellphone-shot movies make up a sizeable chunk of the crazy crap you find on there?
  • Oh, and no MMS. And sorry, no voice dialing, either.
Hmm, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hierop moet zeggen. De meest simpele dingen mist hij die de normale consument echt gebruikt. Nou is dat niet echt een ramp voor de VS, maar in Nederland bijv willen alle jongeren toch wel die dingen ermee kunnen anders gaat het snel over voor die prijs.

Erg apart allemaal :?

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Doe mee aan mijn interview en maak kans op o.a een Stereo Bluetooth headset!

Paarse Layout \o/

quote:
DaannO schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:24:
[...]

Hmm, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hierop moet zeggen. De meest simpele dingen mist hij die de normale consument echt gebruikt. Nou is dat niet echt een ramp voor de VS, maar in Nederland bijv willen alle jongeren toch wel die dingen ermee kunnen anders gaat het snel over voor die prijs.

Mja, dat met die ringtones is een beetje vreemd hoewel ik er van overtuigd ben dat daar nog iets voor in de maak is. (Sterker nog, daar kan best iets voor in de iPhones zitten die vrijdag verkocht worden.. Pogue en Mossberg hebben 'm al een week of twee a drie).

De rest vin'k zelf niet heel boeiend eigenlijk. Flash zou nog leuk zijn maar MMS gebruik ik echt nooit, voice dialing lijkt me voornamelijk enorm irritant en video recorden kan op m'n huidige telefoon wel maar raad hoe vaak ik dat doe.

Waiting...

MMS vind ik niet zo belangrijk. Ik mail mn foto's dan denk ik liever.
Music niet als ringtone is echt een misser, het lijkt me dat ze dat zullen aanpassen in een van de eerste software updates. Flash en java vind ik wel wazig. Maar goed, ik vraag me ook af in hoeverre dat soort applicaties werken op zo'n klein scherm, het meeste mobiel internet gebruik zal hierdoor niet gehinderd worden.
Geen Voice calling vind ik echt een misser, zeker qua gebruikersvriendelijkheid. Niet videos kunnen opnemen is inderdaad wat tegenstrijdig met youtube.
Paarse Layout \o/

quote:
Lt. Marx schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:00:
Music niet als ringtone is echt een misser, het lijkt me dat ze dat zullen aanpassen in een van de eerste software updates.
Dat is idd wat ik ook verwacht. Hoewel ik wel een goed argument tegenkwam om geen iPod-muziek te ondersteunen: Stel je bent naar de iPod aan 't luisteren en je wordt gebeld: liedje fadet weg, ander liedje (eigenlijk je ringtone!) begint, maar jij merkt dat niet omdat 't lijkt alsof 't gewoon een nieuw liedje is. (Voor je d'r over begint, vibrate kan om legio redenen uit staan, onmerkbaar zijn, etc. d'r is een situatie voor.)

Either way wil ik toch eigenlijk wel minimaal gewoon m'n eigen .mid file d'r in willen proppen.

Je kunt wel per contact een ringtone assignen, dus je zou haast zeggen dat custom ringtones echt een benodigdheid zijn.

CyBeR wijzigde dit bericht 27-06-2007 11:05 (3%)

Door: Hoedje
Moderator APL / PMD
we know! we know!
Reg. datum: 24 april 2003

Gelukkig, blijkt alle kritiek op het toetsenbord niet te kloppen. Als je ziet hoe snel Pogue kan tikken met een vinger, dan zal dat wel loslopen. Verder is de telefoon heel krasbestendig, ook een grote plus. Tot slot is de batterijduur extreem goed met wifi, ik vraag me af hoe ze dat in hemelsnaam voor elkaar hebben gekregen.

Het grote voordeel is dat alle andere dingen (MMS, ringtones, voicedialing, video opnemen en flash) nog kunnen toegevoegd worden met een software update. Alhoewel ik MMS een overbodige feature vind. Dat kan beter via e-mail, zeker met een onbeperkt data abonnement.

Voicedialing is heel handig in de auto en sowieso met een headset. MP3 ringtones is fijn, maar niet echt een dealbreaker. Flash vind ik wel een probleem. Je moet niet vergeten dat geen enkele embedded audio of video afspeelbaar is op de iPhone. Dat vind ik toch wel een aardige misser. Ik vind dat dat gewoon niet mag ontbreken in de browser. Video opnemen snap ik al helemaal niet. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Daarnaast ondersteunt de iPhone ook geen A2DP, dat zit inmiddels toch ook al een tijdje op telefoons van de concurrentie. Tot slot, zal ik hem in NL waarschijnlijk niet kopen als de iPhone geen 3G ondersteunt (Wifi kan me dan gestolen worden).

This is dirty water, but it's still something worth drinking down, if it can cure my dehydration from the words you let slip out. Cuz we've got dirty laundry and we've got closets with hinges that beg to bust.

Reg. datum: 07 april 2005

quote:
DaannO schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:24:
[...]

Ik vind vooral dat hij geen video kan opnemen erg vreemd. Wat betreft de ringtones, ik denk dat dat met rechten te maken heeft..

Geen MMS is heel logisch, dat is gewoon te oud en heeft nooit echt succes gehad. Zelfde verhaal toen Apple de floppydrive niet meer in hun machines stopten. Ze kijken vooruit wat dat betreft.

En geen flash wisten we al.. en die reden kan ik ook wel begrijpen.. en dat flash het niet doet boeit me ook niet zo heel veel..

Verder wat je leest in de reviews van Mossberg en Pogue is dat vooral het nadeel zit in het AT&T netwerk.. EDGE is traag, maar we hopen natuurlijk allemaal dat we hier 3G krijgen.. verder zou de dekking op sommige plekken erg slecht zijn. In NL zal je daar geen last van hebben.. hier maakt het namelijk niet uit van welke provider de mast is.

Hardware technisch zit alles iig goed in elkaar en dat is iig een heel goed perspectief.

Eswip wijzigde dit bericht 27-06-2007 11:13 (19%)

Aut bibat, aut abeat
Reg. datum: 14 juni 2002

quote:
Lt. Marx schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:00:
MMS vind ik niet zo belangrijk. Ik mail mn foto's dan denk ik liever.
Ik denk inderdaad dat dat Apple's idee is: met onbeperkt data en een 'schit-te-rend' e-mail programma aan boord moet je maar geen mms willen.

Overigens meldt nu.nl dat Apple bijna rond is met Vodafone voor Europa:
http://www.nu.nl/news/113...ropa_via_Vodafone%27.html

Any man who can hitch the length and breadth of the galaxy, rough it, slum it, struggle against terrible odds, win through, and still knows where his towel is is clearly a man to be reckoned with.

Paarse Layout \o/

quote:
Hoedje schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:08:
Je moet niet vergeten dat geen enkele embedded audio of video afspeelbaar is op de iPhone.
Zover ik had begrepen ondersteunt 'ie wel gewoon Quicktime.

Moutarde apres le diner
Reg. datum: 26 februari 2002

quote:
Eswip schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:10:
Geen MMS is heel logisch, dat is gewoon te oud en heeft nooit echt succes gehad. Zelfde verhaal toen Apple de floppydrive niet meer in hun machines stopten. Ze kijken vooruit wat dat betreft.
Mwoah het heeft meer te maken met het feit dat de infrastructuur in de vs dusdanig achterhaalt is dat alle hippe nieuwe technieken het daar nooit redden. De vs loopt zoals gewoonlijk achter en een product als de iPhone moet het daardoor een beetje ontgelden.

Religion has no place in public schools the way facts have no place in organized religion

Door: DaannO
Moderator WBM/TP/Pricewatch Admin
Phone Addicted

Zou het dan toch:
quote: nu.nl
'iPhone in Europa via Vodafone' lees voor
Uitgegeven: 27 juni 2007 10:54

AMSTERDAM - Apple gaat de iPhone in Europa aan de man brengen samen met telecomprovider Vodafone. Dat zegt Bright uit anonieme bronnen binnen Vodafone te hebben vernomen.

De veelbesproken smartphone komt vrijdag in de Verenigde Staten op de markt. Het toestel is daar alleen verkrijgbaar in combinatie met een abonnement bij AT&T. Ook in Europa, waar de iPhone in december wordt verwacht, wil Apple het toestel samen met een mobiele operator op de markt brengen.

Geruchten over de voorkeur voor Vodafone deden al enige tijd de ronde. Vodafone is een van de grootste telecomproviders met netwerken in vrijwel alle Europese landen. Volgens Bright zouden Apple en Vodafone inmiddels op enkele details na akkoord zijn. Het toestel zou ongeveer vijfhonderd euro gaan kosten.

Edge

Het is nog onduidelijk of de telefoon in Europa wordt aangepast. De Amerikaanse editie van de iPhone ondersteunt vooralsnog geen UMTS, een vorm van mobiel breedbandinternet, maar maakt gebruik van het tragere Edge-netwerk. UMTS is in de meeste Europese landen echter gemeengoed.

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Doe mee aan mijn interview en maak kans op o.a een Stereo Bluetooth headset!

Waiting...

quote:
Tot slot, zal ik hem in NL waarschijnlijk niet kopen als de iPhone geen 3G ondersteunt (Wifi kan me dan gestolen worden).
Dit is voor mij de grootste dealbreaker. Ik las ergens dat het laden van de frontpage van yahoo 2 minuten duurde over EDGE. Ik denk dat de meest verstandige beslissing als consument is: even wachten. Zowiezo moeten we wachten in europa en waarschijnlijk is de europese versie al iets anders dan de amerikaanse. Ik kan met namelijk niet voorstellen dat ze voor heel europa of voor elk land apart zo'n itunes pagina maken waarin je je abbo automatisch kan regelen.
Paarse Layout \o/

Moet alleen dit soort onzin geen waarheid worden trouwens:

http://www.bright.nl/upload/07/06/070626-iphonevodafone.jpg

Waiting...

quote:
DaannO schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:17:
Zou het dan toch:
[verhaal...]
Lijkt mij inderdaad het meest logisch. Dat scheelt voor apple een heleboel contracten afsluiten en details uitwerken. Maar please! douw er dan wel een UMTS ontvangertje in!
Paarse Layout \o/

quote:
Lt. Marx schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:26:
[...]

Lijkt mij inderdaad het meest logisch. Dat scheelt voor apple een heleboel contracten afsluiten en details uitwerken. Maar please! douw er dan wel een UMTS ontvangertje in!
Moet haast wel in dat geval. Vodafone heeft maar in drie landen EDGE. (Ierland, Tjechië en Slovenië)

Grappig trouwens, Wikipedia over Vodafone:
quote:
In the United States, Vodafone owns 45% of Verizon Wireless, the country's second largest mobile carrier behind AT&T after their merger with Cingular Wireless.
Dat verklaart mischien waarom Apple naar Verizon wilde: de inmenging van Vodafone in de mobiele telefonie over de hele wereld is ongekend groot. Vodafone zit ofwel direct ofwel indirect (partner/affiliate) eigenlijk bijna overal. VS, Europa, Azie, Oceanie.

CyBeR wijzigde dit bericht 27-06-2007 11:35 (42%)

Door: Hoedje
Moderator APL / PMD
we know! we know!
Reg. datum: 24 april 2003

quote:
CyBeR schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:29:
[...]
Grappig trouwens, Wikipedia over Vodafone:

[...]

Dat verklaart mischien waarom Apple naar Verizon wilde: de inmenging van Vodafone in de mobiele telefonie over de hele wereld is ongekend groot. Vodafone zit ofwel direct ofwel indirect (partner/affiliate) eigenlijk bijna overal. VS, Europa, Azie, Oceanie.
Vodafone is zich juist nu aan 't focussen op Europa, het wereldwijde netwerk is gewoon onhaalbaar. Ze dachten dat ze dezelfde mobieltjes overal ter wereld konden aan bieden en zo enorme synergievoordelen konden behalen. Helaas werkt het zo niet. Zo hebben de hun Japanse netwerk aan Softbank verkocht. Het is ook de verwachting dat ze hun aandeel in Verizon gaan verkopen. Daar dringen de investeerders nu ook op aan, daarnaast heeft Verizon ook al een aanbod gedaan aan Vodafone om het belang terug te kopen.

This is dirty water, but it's still something worth drinking down, if it can cure my dehydration from the words you let slip out. Cuz we've got dirty laundry and we've got closets with hinges that beg to bust.

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 36 37 38 39 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: