Mja, voor zover ik weet heeft dit helemaal niets met de geluidskaart te maken, maar met het feit dat je softwarematig de boel aan het oversturen bent. Equalizers=evil.quote:Alexander01 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 00:06:
[...]
Ik snap zoiezo niet waarom Auzentech geen Intel HD Audio connector op hun kaarten heeft gedaan net zoals Creative dat doet... AC97 is toch erg achterhaald en heeft dus geen jack sensing support waardoor je alles handmatig moet doen (modus overschakelen, speakers dempen etc.)... Als je bijv in full screen zit (bijv in game, of film) dan is t nogal irritant om eerst je desktop weer naar voren te halen om die modus te moeten over schakelen... Maargoed, had in een post ergens gelezen dat de Auzentech een warm geluid geeft met veel bass... Ik hou meer van zuiver, helder en gebalanceerd... de bass kan ik dan later zelf nog omhoog gooien. Dus die kaart is denk ik niet echt iets voor mij om mn X-Fi Xtreme Gamer te verangen... Gebruik m in combinatie met een Gigaworks S750, vraag me af of zo'n Prelude daar veel meerwaarde aan toevoegt... Als ik een Prelude zou nemen is het eigenlijk maar voor 1 reden en dat is de volgende:
Als ik in WMP11 de Equalizer gebruik dan heb ik 32hz (diepe bass) helemaal open (+14) en de 62hz en 125hz (boom bass) helemaal uit (-14)... Daarnaast heb ik de Treble (16Khz) ook helemaal open (+14)... Dit klink op mijn Gigaworks S750 echt superstrak... zeer diep, zwaar en helder geluid zonder dat de Subwoofer de hele boel bij elkaar boemt.. Echter bij hele diepe bassen die heel af en toe eens voorkomen in hardstyle tracks wil de geluidskaart nog wel eens gaan kraken... Ik moet de 32Hz bass dan van +14 naar +10 zetten om dit dan weer goed te krijgen... Echter is het geluid dan niet meer zo 'zwaar' als het daarvoor was..
Nu is mijn vraag: Heeft de Prelude hier ook last van? Bass en Treble balance bij 'Geluid' in het Vista Configuratiescherm staan bij mij ook helemaal open op +12.0db maar dat geeft overigens geen probleem, het kraak probleem doet zich namelijk ook voor als deze op -12.0db staan. Het zit m dus echt in de Equalizer bij WMP11 als die op +14 staat bij 32Hz. Mss dat iemand dit eens kan testen op de Prelude voor me? Het ligt niet aan de Gigaworks S750, want mijn koptelefoon op het frontpanel van mn kast heeft precies t zelfde bij dezelfde muziekstukken.
Met gratis kaasplankje!