Een vraag voor mensen die de Auzentech X-Fi Prelude via de koptelefoon beluisteren (via de voorkant op je kast of gewoon direct op de achterkant van de kaart): Klopt het dat het output volume veeel zachter is dan bij een Creative X-Fi (XtremeGamer) kaart? Ik lees dat namelijk steeds terug in de review van Xbit Labs. Hun zeggen dat je de koptelefoon zoiezo direct via de achterkant op de kaart moet gebruiken omdat de aansluiting op de voorkant van de kast al heel snel vervormd en ruis vertoont... Ook raden ze aan om zoiezo een koptelefoon versterker te gebruiken met deze kaart. Dit zou zijn omdat de OpAmp voor de Front kanalen een lagere output heeft dan de OpAmp die Creative gebruikt in hun kaarten. Creative kaarten zouden dus harder gaan. Heeft iemand die zowel een Creative X-Fi als Auzentech X-Fi heeft hier al iets van gemerkt? En schakelt de Auzentech X-Fi trouwens automatisch over naar 'Hoofdtelefoon' in de Audio Console als je deze inplugt aan de voorkant van de kast? Ik had gehoord dat dit niet zo was en dat ook de luidsprekers dan niet gedempt worden, terwijl deze optie er wel is op de Creative kaarten. Maar voornamelijk dat eerste is nogal irritant als je bijvoorbeeld een game speeld met koptelefoon en de kaart schakelt dan niet automatisch over van '7.1' naar 'Hoofdtelefoon'. Dan hoor je gewoon de helft niet meer in de game.
Ik zou het erg op prijs stellen als iemand die vragen kan beantwoorden, want dat zijn eigenlijk de enige issues die mij weerhouden om over te gaan van een XtremeGamer naar Prelude.
De koptelefoon die ik gebruik is een Pioneer SE-A40:
Maximum Input Power (each channel) : 100 mW
Type: closed
Frequency Range 20 - 20,000 Hz
Impedance 35 ohm
Weight 150 gr
De Creative X-Fi kan deze naar mijn mening 'net' hard genoeg laten gaan zonder te vervormen. Ben bang dat dat met een Prelude niet meer lukt.
Alexander01 wijzigde dit bericht 01-02-2008 00:18 (9%)