Gathering of Tweakers

Quicksearch
Vroooom ?

quote:
-Moondust- schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:35:
Ik lees hier het volgende.

[...]

Hieruit maak ik op dat Auzentech (na aanpassingen?) blijkbaar een manier heeft gevonden om DTS-HD en Dolby True HD audiosignalen digitaal door te sturen via de S/PDIF. Kan iemand bevestigen dat dit werkt? Zo ja, dan is dit en tweede manier om de nieuwe audioformaten digitaal door te sturen naar een AVR. De eerste manier schijnt de HDMI-uitgang van een G35 mobo te zijn. Ondanks dat LPCM 7.1 geluid (volledig ongecomprimeerd geluid) niet in het rijtje staat en ik derhalve aanneem dat de Prelude dat signaal niet digitaal door kan geven lijkt het me een mooie oplossing. Zelf heb ik de neiging om nog even af te wachten totdat er een digitale standaard is voor alle HD-audiosignalen.

Overigens vraag ik mij af of de Prelude in de zogenoemde passthrough mode zonder enige bewerking het signaal digitaal (coaxiaal of optisch) kan doorsturen naar een receiver. Dus geen sample conversies of andere bewerkingen die het bronsignaal wijzigen. Wie weet hier meer over wat betreft de Prelude?
ik wil het best even testen, maar ik heb geen dolby true hd materiaal, enig idee waar ik iets van een kort fragmentje kan downloaden om dit te testen?

quote:
[message=29406278,noline]voodooless schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:33[/message]:
[...]

En precies dat is dus volledige onzin. Op die parameter kun je simpelweg een DAC niet beoordelen.

Om maar even een voorbeeld te nemen: CS4398 vs PCM1796. De PCM heeft 3 dB meer dynamic range, maar ook THD is 2 dB slechter t.o.v de CS. Passband ripple van de PCM is ook beter even als de stopband.

Zo zie je maar weer dat iets beoordelen op een getalletje onzin is. Zelfs bovenstaande is lang niet genoeg om de kwaliteit van een DAC te beoordelen, maar 't in ieder geval beter dan kijken naar een dynamic range die je toch nooit zal gebruiken.
Oke man. Ik snap je wel maar ik wou het gewoon simpel houden zonder al te veel toeters en bellen erbij te halen. Ik kan natuurlijk ook alle datasheets van de DAC's gaan plaatsen maar dan zie je door de bomen het bos niet meer ;) Tuurlijk spelen er heel veel variable mee in hoe goed een DAC is maar je mag aannemen dat als een DAC een dynamic range heeft van 120/123 dB en op andere vlakken ook goed presteert het een goede DAC is.
quote:
[message=29409998,noline]el-jorge schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:30[/message]:
@Sarge _Mango, kun je mij de onderstaande vragen nog beantwoorden??

Even wat vragen aan jou, welke kabels gebruik je voor de analoge en digitale verbinding?
Daarnaast zie ik dat je nog een extra hoofdtelefoon versterker hebt, geeft dit nog veel extra verbetering? En waar heb je die gehaald?
Analoog:
4 x een Plug/RCA connection 1.5 m kabel van Vivanco.
(EDP.No. 12335 , Short text: SI3R 1201)

Digitaal:
1 x ProWire RCA/RCA plug 0,75 m kabel van Vivanco.
(EDP.No. 20409 , Short text: PW 211075)

Ik heb geen aparte hoofdtelefoon versterker, ik gebruik mijn X-Fi in combinatie met een Onkyo 805 (in PureAudio mode) met daaraan een Sennheiser HD-595 headphone.
Denk er wel over om een buizenversterker te kopen maar eerst 'n paar B&W 684 speakers.

Sarge_Mango wijzigde dit bericht 12-01-2008 01:37 (49%)

Specs & Casemod

Mammy, ik wil ook een kitty cornershot

Sow Panic & Surrender will Bloom than Punish & Enslave

quote:
Ik probeer gewoon met een voorbeeld duidelijk te maken dat het onzin is om een DAC op dynamic range te beoordelen op kwaliteit. Ik zie niet wat daar niet normaal aan zou zijn... Je gaan een auto ook niet beoordelen op het aantal centimeters dat je het gaspedaal kan indrukken, toch?

Misschien dat "volledige onzin" wat onvriendelijk overkomt. Maar dat is zeker niet zo bedoeld :)

voodooless wijzigde dit bericht 12-01-2008 00:45 (22%)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Ik ben zelf benieuwe naar de restultaten van de 5.1/ 7.1 via SPDIFF of dat nu wel kan.
want dat was mijn voorwaarden om te wachtenmet het kopen van een nieuwe PC.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Vroooom ?

ja dat kan, gaat prima, al heb ik er momenteel wel even een issue mee:

sinds kort vervormd het geluid enorm op het moment dat ik DDL inschakel, net of ik onderwater zit ofzo, en het klink ook een beetje alsof er een phaser overheen zit ofzo, heel raar geluid, zomaar ineens :S
ik ben nu de drivers van 28 dec aan het downloaden, hoop dat dat t oplost, maar iets klopt niet helemaal, iemand een idee wat dit kan zijn?

edit: reinstall loste het probleem niet op, als ik digitale output en stereo surround instell dan doet hij raar :S

HKS-Skyline wijzigde dit bericht 12-01-2008 21:34 (23%)

mijn eigelijke bedoeling is deze kaart i.s.m. de logitech Z-5500

mmmm dus dan kan ik binnenkort (als ik weer geld heb) mijn PC kopen :-D

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Vroooom ?

hmz ik heb het weer aan de praat, ik weet niet precies wat ik heb gedaan, maar het werkt weer :p

mijn kaart is aangesloten op een z-5500 momenteel via toslink, upmix gaat prima, maar ook via mn onkyo 605 gaat dat prima

gaaf eindelijk, dan weet ikgenoeg en ik ga mijn PC in elkaar zetten binnenkort

Vroooom ?

ik begin er nu wel erg moe van te worden :S
ik zet vandaag mn pc aan en nu krijg ik via zowel optisch als coaxiaal op 2 verschillende speakersets enorme storing in het signaal, analoog klinkt gewoon goed, en via digitaal ook, maar zodra ik upmix aan zet dan klinkt het via digitaal aangesloten apparaten net alsof mn speakers worden overbelast, soort van opgeblazen versterker idee, ik heb alles qua instellingen geprobeerd, volume, eq, cutoff frequentie's niets helpt, ik heb het idee dat deze kaart nog meer gezeik begint te geven dan een normale xfi :X

HKS-Skyline wijzigde dit bericht 13-01-2008 16:44 (3%)

quote:
HKS-Skyline schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:44:
ik begin er nu wel erg moe van te worden :S
Stop hem eens in een ander PCI slot. Al hou je het probleem, stop hem in een andere computer om te testen. Nog steeds hetzelfde probleem? Garantiegevalletje.

The Zep Man wijzigde dit bericht 14-01-2008 23:38 (44%)

X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."

turn around and feel the vibe

quote:
namdang schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:03:
[...]

Auzentech Prelude + Little Dot MKIII + HD 595 = WIN _/-\o_ !!!
Namdang, geeft die Littel Dot nog veel extra tov direct aansluiten op je geluidskaart? Waarom heb je voor die buizenversterker gekozen? En waar heb je hem gehaald?

Asus P5B-E | Intel C2D E6400 + Scythe Ninja | 2GB Kingston HyperX 6400 | XFX 7950GT XXX (passief) | Samsung 205BW | WD Raptor 74GB | Seagate 7200.10 320GB | Auzentech X-Fi Prelude | Gigaworks T20 | Sennheiser HD595 SE | Tagan TG480-U15 | Lian Li PC-60b

Reg. datum: 28 augustus 2007

quote:
el-jorge schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:06:

Namdang, geeft die Littel Dot nog veel extra tov direct aansluiten op je geluidskaart?
Een versterker ertussen is in de meeste gevallen een stuk beter. Maar dat verschil moet je zelf horen. Je kan heel veel info vinden over hoofdtelefoonversterkers op Head-Fi.
quote:
el-jorge schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:06:
Waarom heb je voor die buizenversterker gekozen?
Lees sectie 1.5 van deze FAQ eens.
quote:
Alleen deze gast verkoopt ze op eBay.

Vroooom ?

quote:
The Zep Man schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:38:
[...]
Stop hem eens in een ander PCI slot. Al hou je het probleem, stop hem in een andere computer om te testen. Nog steeds hetzelfde probleem? Garantiegevalletje.
nog niet geprobeerd, maar het vreemde is dat als ik alles reset naar standaard instellingen hij er geen last meer van heeft, dan stel ik alles in zoals ik het wil en gaat het nogsteeds goed, en dan zomaar uit het niets, als ik een spel start of powerdvd start oid dan doet het geluid weer raar, maar er valt geen pijl op te trekken, soms doet hij het wel, soms niet....

Hatseflats!

Ik wil een koptelefoon versterker aanschaffen. Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met chinese koptelefoon versterkers?

The little dot zie ik voorbijkomen, maar ben vooral benieuwd naar die van Mingda.

Ik hoor het graag van jullie.

-Edit- Misschien verkeerde topic. Zet hem ook wel in chinese hifi topic..

Killer wijzigde dit bericht 17-01-2008 01:01 (14%)

I've not lost my mind! It's backed up on disc somewhere.

Ik heb net een Prelude 7.1 binnengekregen, Ik krijg er alleen geen druppel geluid uit.
Heb eerst de cd gedraaid, toen zag ik geen consoles, maar vond ik wel de nieuwe drivers/software op de auzentech site. Die gedownload, geinstalleerd, en nu heb ik de consoles gelukkig.

Maar helaas nog steeds geen geluid.... Ik heb hem via de spdif aansluiting aangesloten op mijn Denon versterker. Zowel rode lampje bij de spdif van de auzentech kaart brand, als het einde van de glasvezelkabel, oftewel er is licht. Vervolgens was ik eigenlijk op zoek gegaan naar zo`n "creative"achtig tooltje om je speakers te configureren, echter deze kan ik niet vinden.

Is er ergens een mogelijkheid om aan te geven dat je alleen spdif gebruikt en geen analoge/din/tulp verbindingen? MIjn vorige kaart (xfi platinum van creative) had allerlei mogelijkheden en diagnostische tooltjes om je speakers te testen,

Heeft iemand enige tips trucs ?

Decisions made in real time are never perfect.

In je bios je mobo drivers uitgezet?

Ja, die staan uit. Kaart is ook zichtbaar in devices, echter hij geeft geen geluid :(

Speakers testen kan wel. In de opstart console (waar je het volume regeld e.d.) zit een knopje "ruis". Hiermee kan je je luidsprekers testen.

Het is inderdaad niet veel in vergelijking met wat je met de creative-versie van deze software kan doen. Maar het is tenminste iets.

Of het moet mogelijk zijn de creative software te gebruiken op een auzentech kaart. Iets wat ik zelf nog nooit geprobeerd heb.

Heb je via de analoge uitgangen eigenlijk wel geluid?

In de Audio console kan je trouwens wel iets instellen over de SPDIF uitgang. Misschien moet je daar even mee spelen.

Jeroen O wijzigde dit bericht 30-01-2008 21:44 (17%)

quote:
Jeroen O schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:41:
Speakers testen kan wel. In de opstart console (waar je het volume regeld e.d.) zit een knopje "ruis". Hiermee kan je je luidsprekers testen.

Het is inderdaad niet veel in vergelijking met wat je met de creative-versie van deze software kan doen. Maar het is tenminste iets.

Of het moet mogelijk zijn de creative software te gebruiken op een auzentech kaart. Iets wat ik zelf nog nooit geprobeerd heb.

Heb je via de analoge uitgangen eigenlijk wel geluid?

In de Audio console kan je trouwens wel iets instellen over de SPDIF uitgang. Misschien moet je daar even mee spelen.
Hmmzz via koper(tulp naar din) ook niks. Zou die meteen al kapot zijn ? Ik ga eens even het ding in een ander pci slot hangen.

Ook dat werkt dus niet, maar windows vista geeft nu wel aan dat die niet goed is.. Nog maar een keer de drivers installen.

OK, einde audiokaart. Kortsluiting waarschijnlijk. Dell maakt hele fijne brackets van ijzer voor hard disks die waarschijnlijk de kaart hebben geraakt. Zonder al te veel moeite kan je de geluidskaart met zijn hele achterkant (de pinzijde) op het ijzeren bracket laten rusten. In staande stand gebeurt dat op 1 milimeter na niet, echter in mijn audiokast ligt de pc. Dus....... Niet heel erg goed opgelet. kuch.. understatement....... Maar even terug naar de Creative Platinum.

gleverla wijzigde dit bericht 30-01-2008 22:53 (27%)

Hier had uw tekst kunnen staan

quote:
gleverla schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:12:
OK, einde audiokaart. Kortsluiting waarschijnlijk. Dell maakt hele fijne brackets van ijzer voor hard disks die waarschijnlijk de kaart hebben geraakt. Zonder al te veel moeite kan je de geluidskaart met zijn hele achterkant (de pinzijde) op het ijzeren bracket laten rusten. In staande stand gebeurt dat op 1 milimeter na niet, echter in mijn audiokast ligt de pc. Dus....... Niet heel erg goed opgelet. kuch.. understatement....... Maar even terug naar de Creative Platinum.
gecondoleerd

Het lijkt me sterk dat een nieuwe geluidskaart al meteen kapot is.

Zorg wel dat je eerst alle oude versies van de stuurprogramma's verwijderd. Dat staat ook in de readme.

De creative drivers van je vorige geluidskaart zijn ook verwijderd?

Verder zou ik het ook niet weten. Als windows verder geen problemen aangeeft dan moet ie het wat mij betreft doen. Probeer het eventueel ook eens in een andere PC.

Edit: laat maar, ik lees net dat je je kaart hebt opgeblazen.

Jeroen O wijzigde dit bericht 30-01-2008 22:56 (7%)

Reg. datum: 28 augustus 2007

Ik heb een van de betere koptelefoons gekocht (Sennheiser HD595) en als ik deze via de front van de Antec 900 aansluit is er op de achtergrond een constant gepiep hoorbaar. Als ik hem aansluit op de kaart zelf (achterkant), dan is het gepiep weg (zoals het hoort dus). De Antec heeft een AC97 en een Intel HD stekker, het gepiep is bij beide stekkers hoorbaar. Kan dit probleem verholpen worden?

Heeft een gebruiker van de Prelude het voor elkaar gekregen om 44 kHz digitale output te krijgen. Ik heb enkel de opties 48 en 96 kHz. Ik meende dat deze kaart 44 kHz kon doorgeven. Of moet ik dan analoog? (wat nu nog even niet lukt ivm kabeltjes tekort)

quote:
zuurstof22 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 01:09:
Heeft een gebruiker van de Prelude het voor elkaar gekregen om 44 kHz digitale output te krijgen. Ik heb enkel de opties 48 en 96 kHz. Ik meende dat deze kaart 44 kHz kon doorgeven. Of moet ik dan analoog? (wat nu nog even niet lukt ivm kabeltjes tekort)
Elke frequentie kan analoog uitgestuurd worden, da's geen kunst. Het gaat uiteraard om de digitale overdracht. Daarbij speelt de frequentie een rol. Lijkt me zeer kwalijk als deze 'highend' kaart niet eens de standaard 44.1kHz frequentie digitaal kan uitsturen.

quote:
-Moondust- schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:45:
[...]

Elke frequentie kan analoog uitgestuurd worden, da's geen kunst. Het gaat uiteraard om de digitale overdracht. Daarbij speelt de frequentie een rol. Lijkt me zeer kwalijk als deze 'highend' kaart niet eens de standaard 44.1kHz frequentie digitaal kan uitsturen.
Dat moet de kaart ook kunnen:

http://img528.imageshack.us/img528/3962/specsnm5.jpg

Maar de optie zit dus ergens waar ik nog niet gekeken heb (goed verstopt).

http://img255.imageshack.us/img255/5343/optiemu1.jpg

Overigens ben ik erg tevreden over de kaart. Mooi geluid

zuurstof22 wijzigde dit bericht 31-01-2008 23:57 (164%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws