Gathering of Tweakers

Quicksearch
Sinds de 28e Zijn er nieuwe Drivers!!!
RC5
Heb de RC4 driver gemist geloof ik, Maar het is ze dan wel gelukt, DDL voor het eind van dit jaar ( 17-12 voor RC4 met DDL ) maar goed.
Ik ben aan het downloaden en ga eens testen.

Reg. datum: 28 augustus 2007

quote:
Sir Guinhill schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:55:
Sinds de 28e Zijn er nieuwe Drivers!!!
RC5
Heb de RC4 driver gemist geloof ik, Maar het is ze dan wel gelukt, DDL voor het eind van dit jaar ( 17-12 voor RC4 met DDL ) maar goed.
Ik ben aan het downloaden en ga eens testen.
Inderdaad, hoewel er tussen RC4 en RC5 maar 1 bugfix is..
Ik wacht dus nog even aangezien ik er geen last van heb 8) .
Ook leuk dat ze hun website eens een nieuwe layout gegeven hebben, blijkbaar gaan de zaken goed :*) .

Where did that damn icon go?!?
Reg. datum: 11 februari 2001

quote:
Tha Ra schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:27:
Doet de kaart met de nieuwe drivers nou nog steeds aan upsampling? Ik wil namelijk ooit eens mijn Soundblaster Audio PCI 128 :$ vervangen door een X-FI Prelude óf een X-Meridian. Weet iemand welke beter geluid heeft? De X-Meridian heeft iig replacable OPAMPs voor alle kanalen ipv. alleen front. Maar geen EAX 5.0 support.
Tenzij je een adresje weet denk ik dat het zowieso de prelude zal worden. Dit staat nl. op de site van auzentech:

Limited Edition
No Longer Available

Thank you to all the audiophiles who made the X-Meridian a success.

As of June 2007, this soundcard is no longer in production due to limited chipset availability. Some retailers may have inventory on hand for a limited time.

Ik liep daar zelf laatst ook tegenaan toen ik voor deze keuze stond. Prelude is een hemels ding trouwens als je onboard gewend bent :P

Asus P5B Deluxe | Intel C2D E6700 @ 3GHz + Scythe Ninja | 4GB Kingston PC5300 | XFX 8600GTS XXX + Thermalright HR-03 | Auzen X-Fi Prelude 7.1 | Seagate 7200.10 320GB | Seagate 7200.10 500GB | Samsung 940BF

Reg. datum: 07 oktober 2005

Volgens de pricewatch hebben 2 winkels hem nog.

quote:
Tha Ra schreef op maandag 31 december 2007 @ 19:06:
Volgens de pricewatch hebben 2 winkels hem nog.
Perfect Systems kan em niet meer leveren (daar heb ik nl. ook al geïnformeerd), 4launch zou ik niet weten, maar gezien de meridian al een half jaar niet meer wordt geproduceerd lijkt me de kans relatief klein dat ze de kaart daadwerkelijk nog op voorraad hebben of kunnen leveren...

Asus P5B Deluxe | Intel C2D E6700 @ 3GHz + Scythe Ninja | 4GB Kingston PC5300 | XFX 8600GTS XXX + Thermalright HR-03 | Auzen X-Fi Prelude 7.1 | Seagate 7200.10 320GB | Seagate 7200.10 500GB | Samsung 940BF

Vroooom ?

ik zit met een klein probleempje, ik heb een logitech simpel microfoontje, deze gaf prima geluid op een audigy 2 en onboard audio, maar op de auzentech kaart is het geluid veel te zacht, ik heb de mic boost aangezet, zowel in windows als de auzentech software, maar niets helpt, bij de mic tester van battlefield 2 krijg ik bijvoorbeeld geen hoger volume op de indicator als 5%, ik hoor mezelf wel, maar veel te zacht, en ik kan nergens iets vinden om t volume nog hoger te zetten.

quote:
HKS-Skyline schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 18:48:
ik zit met een klein probleempje, ik heb een logitech simpel microfoontje, deze gaf prima geluid op een audigy 2 en onboard audio, maar op de auzentech kaart is het geluid veel te zacht, ik heb de mic boost aangezet, zowel in windows als de auzentech software, maar niets helpt, bij de mic tester van battlefield 2 krijg ik bijvoorbeeld geen hoger volume op de indicator als 5%, ik hoor mezelf wel, maar veel te zacht, en ik kan nergens iets vinden om t volume nog hoger te zetten.
Ik zat ongeveer met het zelfde probleem met een logitech headset. Het microfoon volume was niet fatsoenlijk te krijgen, zelfs niet met boost enz. Gezien ik al van plan was een ander headset te kopen gezien m'n logitech (Stereo Premium Headset) vrij oncomfortabel was na een uurtje dragen ben ik maar meteen overgeschakeld naar een Plantronics Audio 350. Dit headset geeft wel voldoende signaal op de microfoon input.

Ik vermoed zelf dat dit te maken heeft met de output/input levels van de kaart zelf. Gezien de outputs allemaal van 0-5V zijn denk ik dat dit ook wel eens het geval kan zijn bij de microfoon input, dus dat er gewoon niet voldoende signaal binnenkomt. Daarnaast kan het ook nog een impedantiekwestie zijn natuurlijk.

Vroooom ?

ik heb nog wat betere mics liggen, ik ga eens wat proberen, thnx!

edit: oplossing gevonden: onboard audio voor de mic input, beetje zonde van de geluidskaart, maargoed jammer dan, het is toch maar voor voip in battlefield 2 :p

HKS-Skyline wijzigde dit bericht 01-01-2008 20:20 (55%)

Hier had uw tekst kunnen staan

Hoe zit het eigenlijk met de DACs van de Prelude? Is het het waard om bijvoorbeeld een Z5500 het digitale 5.1 geluid naar analoog te laten converteren ipv dat op de kaart te laten gebeuren en zo gewoon met 3,5mm jacks aan te sluiten?

quote:
philotra schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 00:41:
Hoe zit het eigenlijk met de DACs van de Prelude? Is het het waard om bijvoorbeeld een Z5500 het digitale 5.1 geluid naar analoog te laten converteren ipv dat op de kaart te laten gebeuren en zo gewoon met 3,5mm jacks aan te sluiten?
De vuistregel is dat je het geluid beter kan omzetten van digitaal naar analoog buiten de PC. De Prelude moet wel hele goede DAC's hebben al wil het beter zijn dan 5.1 DTS gecomprimeerd geluid (eerste kwartaal van 2008...) wat buiten de kast gedecodeerd wordt.

Al hoor je het verschil niet, gebruik dan gewoon een digitaal kabeltje. Hoef je er maar één te trekken. :)

X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."

Hier had uw tekst kunnen staan

quote:
The Zep Man schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:43:
[...]
De vuistregel is dat je het geluid beter kan omzetten van digitaal naar analoog buiten de PC. De Prelude moet wel hele goede DAC's hebben al wil het beter zijn dan 5.1 DTS gecomprimeerd geluid (eerste kwartaal van 2008...) wat buiten de kast gedecodeerd wordt.

Al hoor je het verschil niet, gebruik dan gewoon een digitaal kabeltje. Hoef je er maar één te trekken. :)
Hier: http://www.hardware.info/...or_Auzentech_XFi_Prelude/

Beweert iemand het tegendeel, op welke bronnen berust je je en ben je het nog steeds eens met je standpunt?

quote:
philotra schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 00:01:
[...]

Hier: http://www.hardware.info/...or_Auzentech_XFi_Prelude/

Beweert iemand het tegendeel, op welke bronnen berust je je en ben je het nog steeds eens met je standpunt?
Ik weet niet waar 'iemand' naar refereert.

Al bedoel je de persoon die het volgende geschreven heeft:
quote:
Leuk dat DD Live, maar dan vooral op goedkopere kaartjes. Deze geluidskaart koop je eigenlijk voor zn analoge uitgangen. Dit omdat de DACs beter zijn dan menig versterker, en dmv DD live/DTS connect gebruik je dus de DACs van je versterker ipv de geluidskaart.
DAC's op de geluidskaart kunnen misschien beter zijn (ligt er weer aan wat voor versterker je hebt). Echter, een geluidskaart blijft in je PC kast zitten, waardoor het gevoeliger blijft voor storingen. Als je het signaal digitaal je PC uit kan krijgen naar een apparaat wat er specifiek voor gemaakt is, des te beter.

Ook vergelijkt deze persoon alleen maar 'DD Live' (ondanks dat hij DTS Connect in zijn post noemt zonder dat hij daar een mening over geeft), terwijl mijn post het over DTS (Connect) had. Hierdoor is zijn mening zowieso niet vergelijkbaar met mijn mening, omdat ik het nergens over DD had.

X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."

quote:
philotra schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 00:41:
In jouw geval zou ik kiezen om het signaal analoog naar je Z5500 te sturen. De DAC van de X-Fi Prelude zijn echt heel erg goed. Luister maar een met een goed Koptelefoon naar een mooi stukje muziek via de X-Fi Prelude.

zie deze reply:
quote:
namdang schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:03:
[...]

Auzentech Prelude + Little Dot MKIII + HD 595 = WIN _/-\o_ !!!
quote:
Waarom dacht ik nou vrijwel hetzelfde? :P

De review van Guru3d heeft me overtuigd van deze kaart. Helaas zal ik nog even moeten wachten met de aanschaf... iets met niet al te veel centjes ;)
quote:
Sarge_Mango schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:13:
[...]

Hier uit begrijp ik dat je je Auzentech X-Fi aan heb gesloten op een Gigaworks S750 set.
Hoogst waarschijnlijk hoor je geen verschil kwa geluidskwaliteit omdat je set geen high end set is.
De componenten op de Prelude zijn namelijk top of the line en om het verschil te horen moet je namelijk zo wie zo de kaart analoog aansluiten en je set alleen als eindversterker gebruiken.
Als je hem aansluit via de S/PDIF gebruikt de Prelude de DAC's en OpAmps niet die op de kaart zitten maar de van de versterker waar je het signaal naar toe stuurt. En dan hoor je inderdaad geen verschil met de Creative kaarten.

Mijn advies koop een goede koptelefoon zoals de Sennheiser 595, 500 of 650. Luister hier maar eens mee naar een goed stukje muziek en je zult het verschil zeker horen.
O ja over interne stooring op de je geluidskaart van ander PC onderdelen is niet merkbaar. De X-Fi filtert er alles uit. Het Probleem van interne stooring heb je eigenlijk alleen maar met onboard en goedkopen geluidskaartjes. De oorzaak is heel simpel, kijk naar het aantal onderdelen die er op de X-Fi zitten en het aantal onderdelen die op je moederbord zitten en voor het geluid zorgen.
De onderdelen van de meeste geluidskaarten zijn velemalen beter als het spul wat onboard zit.
Ik heb laatst zelf een test gedaan: de X-Fi Prelude vs. de onboard Realtek ALC885 audio codec bij de X-Fi hoor je helemaal geen achtergrondruis en piepjes. Bij de Realtek ALC885 hoor je veel achtergrondruis en allerlei hoge piepjes op de achtergrond.
Vind je het gek dat de onboard troep vaak externe ruis oppikt het is gewoon een goedkopen audio oplossing. Er zijn niet voor niets dedicated geluidskaarten. Zie de Asus Xonar D2 geluidskaart deze heeft een schild om externe signalen buiten te houden.
quote:
The Zep Man schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:43:
[...]

Dude wat :?
Een DTS signaal is altijd digitaal, Anders weet de AVR namelijk niet dat het DTS is, en een omgezet DTS signaal is gewoon analoog geluid. Je kan dan wel DTS via de SPDIF naar je AVR sturen maar dan moet je AVR het DTS (digitaal signaal) omzetten naar een Analoog signaal wat dus door de DAC's gedaan wordt. En je moet wel een heel erg goede AVR hebben met DAC's die beter zijn als de DAC's van de X-Fi Prelude. (DAC's die beter zijn als de X-Fi Preludes zie DAC lijst)

Dus als ik jouw was zou ik ff goed checken welke DAC/'s beter zijn.
Ik heb gegoogled naar welke DAC/'s er in de Logitech Z-5500 zitten en heb niks gevonden, maar ik denk dat de DAC/'s van de Z-5500 inferieur zijn aan die van de X-Fi Prelude.

Ten eerste heeft de X-Fi 4 DAC's, 1 DAC voor elk stereo kanaal, dat is altijd beter als 1 DAC voor 4 stereo kanalen zoals de X-Fi XtremeMusic/XtremeGamer/Fatal1ty/Platinum alleen de X-Fi Elite Pro heeft 4 aparte DAC's.

Als laatste: geluid is net als smaak en daar valt niet over te twisten. Als jij je Z-5500 set beter vind klinken als de de X-Fi in analoge mode moet je gewoon lekker je X-Fi digitaal aansluiten. ben jij van meening dat de X-Fi in analoge mode briljant klinkt zoals (ik durf te zeggen) iedereen vind. Moet je lekker je X-Fi met 3 of 4 analoge kabels analoog aansluiten.

Zelf heb ik mijn X-Fi zowel digitaal als analoog aangesloten. Analoog voor games en digitaal voor films en muziek.
Analoog = Multichannel direct input Onkyo 805, DAC en Opamps van de X-Fi Prelude klinken warmer en voller. Dit is trouwens tot voor kort ook de eninge manier om EAX te horen in een 5.1/6.1/7.1 setup. Nu met DDL zou EAX ook via de SPDIF te gebruiken zijn (heb ik zelf nog niet getest, als er mensen die nu EAX via de SPDIF gebruiken zou ik graag hun ervaringen willen horen.)
Digitaal = SPDIF Coax in Onkyo 805, DAC en Opamps van de Onkyo 805 klinken Zuiverder en helderder. Dolby Digital en DTS klinken ook beter als het gedecodeerd word door de 3 DSP's van de Onkyo 805.

Hoop dat nu wat analoog/digitaal/dts/dolby/eax/dac vragen/problemen beantwoord/verholpen zijn.

Een paar voorbeeld van DAC's die beter of gelijk zijn aan die van de Prelude.

Audio ding - DAC
X-Fi Prelude = AKM AK-4396. 120 dB Dynamic Range.
Onkyo 805/875/905 = Burr Brown PCM1796. 123 dB Dynamic Range.
Marantz SR9600 = Cirrus Logic CS4397. 120 dB Dynamic Range.
Asus Xonar D2 = Burr Brown PCM1796. 123 dB Dynamic Range.
SB X-Fi Elite Pro = Cirrus Logic CS4398. 120 dB Dynamic Range.

Sarge_Mango wijzigde dit bericht 05-01-2008 22:11 (6%)

Specs & Casemod

Mammy, ik wil ook een kitty cornershot

Sow Panic & Surrender will Bloom than Punish & Enslave

Respect voor je uitleg sarge_mango :o . Vooral die lijst met DAC's is interessant, dit had ik zelf namelijk nog nooit opgezocht.

specs Blackbook 1st generation

turn around and feel the vibe

Ik heb de auzentech en een Marantz 8500 nu via de goedkoopst mogelijke verbinding, analoog minijack-stereo (rood zwart) kabeltje van EUR 12,- voor 10meter verbonden met elkaar. Wat valt mij nu op, ik hoor het geratel van mijn HD (Raptor) in mijn speakers terug, als de raptor ratelt dan ruist er wat in de speaker. Mijn conclusie is simpel gemaakt, het zal wel door de kabel komen. Mijn vraag is of dat zo is, ik heb geen/weinig verstand van electrische verbindingen, maar ik denk dat het met de afscherming van de kabel te maken heeft?

Ik heb daarnaast gewoon nog een computersetje, een creative T20, aangesloten op de auzentech, en speel dus altijd 4 kanaals stereo (marantz en T20). Als ik de koptelefoon wil gebruiken plug ik die altijd in de speaker van de T20, geeft dit extra verlies? Kan ik beter de koptelefoon direct op de auzentech aansluiten, en zo ja is het dan mogelijk om te switchen tussen koptelefoon en speakers.

@Sarge _Mango
Even wat vragen aan jou, welke kabels gebruik je voor de analoge en digitale verbinding?
Daarnaast waar staat die DAC lijst, ik ben wel benieuwd, ik heb een Marantz 8500, welke DAC's beter zijn?
Daarnaast zie ik dat je nog een extra hoofdtelefoon versterker hebt, geeft dit nog veel extra verbetering? En waar heb je die gehaald?

Asus P5B-E | Intel C2D E6400 + Scythe Ninja | 2GB Kingston HyperX 6400 | XFX 7950GT XXX (passief) | Samsung 205BW | WD Raptor 74GB | Seagate 7200.10 320GB | Auzentech X-Fi Prelude | Gigaworks T20 | Sennheiser HD595 SE | Tagan TG480-U15 | Lian Li PC-60b

quote:
el-jorge schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:43:
Ik heb de auzentech en een Marantz 8500 nu via de goedkoopst mogelijke verbinding, analoog minijack-stereo (rood zwart) kabeltje van EUR 12,- voor 10meter verbonden met elkaar. Wat valt mij nu op, ik hoor het geratel van mijn HD (Raptor) in mijn speakers terug, als de raptor ratelt dan ruist er wat in de speaker. Mijn conclusie is simpel gemaakt, het zal wel door de kabel komen. Mijn vraag is of dat zo is, ik heb geen/weinig verstand van electrische verbindingen, maar ik denk dat het met de afscherming van de kabel te maken heeft?
tussen koptelefoon en speakers.
Confirmed. Hier heb ik het ook, met winrarren/quickparren hoor ik geribbel/ratel/ruisjes door mijn speakers. Ik kan de harddrive activiteit horen zeg maar. Heb hier p35-ds4 onboard stereo analoog op wat speakers. Ik hoop dat het weg is met een optic cable naar een z5500 toe :X

Intel Q6600 @?, Thermalright HR01Plus - GB P35-DS4 - 2x1GB GEIL 800Mhz - GB 8600GT - 2x WD3200aaks Raid0 - Samsung 20xdvdrw - Corsair 520w

Reg. datum: 28 augustus 2007

quote:
johnny mcclane schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:41:
[...]

Confirmed. Hier heb ik het ook, met winrarren/quickparren hoor ik geribbel/ratel/ruisjes door mijn speakers. Ik kan de harddrive activiteit horen zeg maar. Heb hier p35-ds4 onboard stereo analoog op wat speakers. Ik hoop dat het weg is met een optic cable naar een z5500 toe :X
Raar. Ik heb een Prelude waar een Teufel set analoog op aangesloten is net als mijn hoofdtelefoon. Ik gebruik deze combinatie nu toch al bijna 2 maand en ondanks mijn zware winrar-activiteiten op mijn Raptor heb ik nog nooit last gehad van ruis. Aan wat kan het dan wel liggen?

quote:
el-jorge schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:43:

Ik heb daarnaast gewoon nog een computersetje, een creative T20, aangesloten op de auzentech, en speel dus altijd 4 kanaals stereo (marantz en T20). Als ik de koptelefoon wil gebruiken plug ik die altijd in de speaker van de T20, geeft dit extra verlies? Kan ik beter de koptelefoon direct op de auzentech aansluiten, en zo ja is het dan mogelijk om te switchen tussen koptelefoon en speakers.

@Sarge _Mango
Even wat vragen aan jou, welke kabels gebruik je voor de analoge en digitale verbinding?
Daarnaast waar staat die DAC lijst, ik ben wel benieuwd, ik heb een Marantz 8500, welke DAC's beter zijn?
Daarnaast zie ik dat je nog een extra hoofdtelefoon versterker hebt, geeft dit nog veel extra verbetering? En waar heb je die gehaald?
Kwa geluidskwaliteit niet.. Je moet m gewoon rechtstreeks op je Front panel van je kast aansluiten

Ik lees hier het volgende.
quote:
Optical / Coaxial COMBO Port
The SPDIF Output port has 25mbps bandwidth and supports DTS-
HD/DolbyTrue HD. It is possible to shift between Optical and Coaxial in this port.
http://www.auzentech.com/site/images/combo_port.jpg
Hieruit maak ik op dat Auzentech (na aanpassingen?) blijkbaar een manier heeft gevonden om DTS-HD en Dolby True HD audiosignalen digitaal door te sturen via de S/PDIF. Kan iemand bevestigen dat dit werkt? Zo ja, dan is dit en tweede manier om de nieuwe audioformaten digitaal door te sturen naar een AVR. De eerste manier schijnt de HDMI-uitgang van een G35 mobo te zijn. Ondanks dat LPCM 7.1 geluid (volledig ongecomprimeerd geluid) niet in het rijtje staat en ik derhalve aanneem dat de Prelude dat signaal niet digitaal door kan geven lijkt het me een mooie oplossing. Zelf heb ik de neiging om nog even af te wachten totdat er een digitale standaard is voor alle HD-audiosignalen.

Overigens vraag ik mij af of de Prelude in de zogenoemde passthrough mode zonder enige bewerking het signaal digitaal (coaxiaal of optisch) kan doorsturen naar een receiver. Dus geen sample conversies of andere bewerkingen die het bronsignaal wijzigen. Wie weet hier meer over wat betreft de Prelude?

-Moondust- wijzigde dit bericht 10-01-2008 15:43 (13%)

quote:
Sarge_Mango schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:50:
Audio ding - DAC
X-Fi Prelude = AKM AK-4396. 120 dB Dynamic Range.
Onkyo 805/875/905 = Burr Brown PCM1796. 123 dB Dynamic Range.
Marantz SR9600 = Cirrus Logic CS4397. 120 dB Dynamic Range.
Asus Xonar D2 = Burr Brown PCM1796. 123 dB Dynamic Range.
SB X-Fi Elite Pro = Cirrus Logic CS4398. 120 dB Dynamic Range.
Dynamisc range is verre van een handige parameter om de kwaliteit van een DAC aan te geven. Dingen als ruis, THD+N, ripple en filter diepte zijn veel belangrijker. Daarnaast is ook het analoge deel aan de uitgang van de DAC van groot belang, om nog maar te zwijgen van dingen als voeding. Ga dus niet op die paar getalletjes DAC's met elkaar vergelijken, want het is gewoon zinloos.

En voor de mensen die de frontpage niet lezen: nieuws: Auzentech breidt geluidskaart uit met hdmi
quote:
Auzentech heeft op de CES een prototype van zijn Auzen X-Tension HDMI 1.3-uitbreidingskaart aan de pers getoond. Dankzij de hdmi-interface kan de kaart diverse surroundformaten naar tv's en andere randapparatuur doorsturen.
_/-\o_

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

quote:
Alexander01 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:40:
[...]

Kwa geluidskwaliteit niet.. Je moet m gewoon rechtstreeks op je Front panel van je kast aansluiten
Ik neem aan dat je het hebt over het aansluiten van mijn koptelefoon. Front Panel kast.... hoe bedoel je, de auzentech heeft geen front panel, alleen maar achter, en dat is dus vervelend om daar de hele tijd te moeten switchen en dus plug ik hem in de T20.

Asus P5B-E | Intel C2D E6400 + Scythe Ninja | 2GB Kingston HyperX 6400 | XFX 7950GT XXX (passief) | Samsung 205BW | WD Raptor 74GB | Seagate 7200.10 320GB | Auzentech X-Fi Prelude | Gigaworks T20 | Sennheiser HD595 SE | Tagan TG480-U15 | Lian Li PC-60b

quote:
el-jorge schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:29:
[...]

Ik neem aan dat je het hebt over het aansluiten van mijn koptelefoon. Front Panel kast.... hoe bedoel je, de auzentech heeft geen front panel, alleen maar achter, en dat is dus vervelend om daar de hele tijd te moeten switchen en dus plug ik hem in de T20.
Wel hoor, kijk maar: http://www.auzentech.com/site/support/FAQ.php#frontpanelconn
Op die pinnen sluit je de AC97 connector aan van je frontpanel in je kast.. En dan kun je de Hoofdtelefoon / Microfoon aansluitingen aan de voorkant van je kast gebruiken. Gaat je gegarandeerd een veel beter geluid geven dan de aansluiting via de T20

Alexander01 wijzigde dit bericht 10-01-2008 23:43 (21%)

quote:
voodooless schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:52:
[...]

Dynamisc range is verre van een handige parameter om de kwaliteit van een DAC aan te geven. Dingen als ruis, THD+N, ripple en filter diepte zijn veel belangrijker. Daarnaast is ook het analoge deel aan de uitgang van de DAC van groot belang, om nog maar te zwijgen van dingen als voeding. Ga dus niet op die paar getalletjes DAC's met elkaar vergelijken, want het is gewoon zinloos.
Dat was om het simpel te houden. Tuurlijk wegen de dingen als THD+N en ruis zwaar mee, maar de dynamic range is maar om aan te geven in hoe verre de DAC een beetje een kwalitieits DAC is.

Specs & Casemod

Mammy, ik wil ook een kitty cornershot

Sow Panic & Surrender will Bloom than Punish & Enslave

quote:
Sarge_Mango schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 08:26:maar de dynamic range is maar om aan te geven in hoe verre de DAC een beetje een kwalitieits DAC is.
En precies dat is dus volledige onzin. Op die parameter kun je simpelweg een DAC niet beoordelen.

Om maar even een voorbeeld te nemen: CS4398 vs PCM1796. De PCM heeft 3 dB meer dynamic range, maar ook THD is 2 dB slechter t.o.v de CS. Passband ripple van de PCM is ook beter even als de stopband.

Zo zie je maar weer dat iets beoordelen op een getalletje onzin is. Zelfs bovenstaande is lang niet genoeg om de kwaliteit van een DAC te beoordelen, maar 't in ieder geval beter dan kijken naar een dynamic range die je toch nooit zal gebruiken.

voodooless wijzigde dit bericht 11-01-2008 09:59 (41%)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

@Sarge _Mango, kun je mij de onderstaande vragen nog beantwoorden??

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws