[TU/e laptop 2007/2008] Lenovo (IBM) Thinkpad T60p Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 17.330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 17:46
De specs van de laptop van de TU/e van komend collegejaar zijn weer bekend!!
Net als vorig jaar en 3 jaar geleden is er gekozen voor een Lenovo (IBM) Thinkpad. Doordat de TU/e de studenten sponsort (en (vanaf?) dit jaar ineens meer dan de vorige jaren) kunnen aankomende eerstejaars studenten deze laptops voor 900 euro (plus een schuldbekentenis van 900 euro die wordt kwijtgescholden als de student langer dan 3 jaar studeert) bemachtigen.
Studenten die langer dan 3 jaar geleden hebben deelgenomen aan de notebookregeling en sindsdien niet meer kunnen bij het STU een formulier halen om voor 1250 euro (!!) deze zelfde laptop te halen. Deze komt dan wel zonder de accessoires.
De TU/e levert een prima garantie bij de laptop, namelijk voor 5 jaar of de duur van je studietijd (de kortste telt).

Maargoed, specs!

Lenovo (IBM) Thinkpad T60p
Intel® Core2Duo T7200 processor (2,0 GHz; 667MHz FSB; 4MB L2 cache)
2GB DDR2 667MHz RAM
100 GB 7200 rpm harddisk
DVD-RW DL
15,4" WSXGA+ TFT, resolutie 1680x1050
ATI Mobility Fire GL V5250, 256 MB
802.11 a/b/g wireless
10/100/1000 mbit
PCMCIA: 1 type I/II; 1 Expresscard
USB, infrarood, bluetooth, modem, windows XP (later Vista)

Zie hier ook de flyer.

Ik zou zeggen.. :9~ ;)

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177429

Geen verkeerde specificaties. Vraag me toch af waarom ze niet voor de T61 hebben gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

T61 zou inderdaad interessanter zijn. Maar dat Lenovo nu de oude series aan het dumpen is zal wel hebben meegespeeld in de keus.

Maar de prijs is zeker niet slecht. Als je deze configuratie op de Amerikaanse site van Lenovo samenstelt ben je omgerekend €1220 kwijt.
bartjenl schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:42:
aankomende eerstejaars studenten deze laptops voor 900 euro (plus een schuldbekentenis van 900 euro die wordt kwijtgescholden als de student langer dan 3 jaar studeert) bemachtigen.
Hoe werkt die prijs nou helemaal? Kost ie €900 en kan je dan die €900 betalen of een schuldbekentenis geven. Of is het allebei?

[ Voor 53% gewijzigd door fsfikke op 25-05-2007 23:48 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 17:49
Mwa, hierop had ik eigenlijk dus gewoon goed gegokt met het kiezen van een laptop voor mijn vervolgstudie 8) Ik ben namelijk van plan om aankomend schooljaar naar de tue te gaan. Kon voor een goede prijs een macbook pro halen, en die heeft wel iets betere specificaties en ziet er wel beter uit :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:20

DaWaN

'r you wicked ??

Op wat voor Radeon chip is die ATI Mobility Fire GL 5250, 256 MB gebaseerd ? Ik zit volgend jaar trouwens niet op de TU/e maar als het goed is op de TU Delft, hebben die ook zo'n soort actie ?

[ Voor 43% gewijzigd door DaWaN op 25-05-2007 23:53 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
fsfikke schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 23:43:

[...]

Hoe werkt die prijs nou helemaal? Kost ie €900 en kan je dan die €900 betalen of een schuldbekentenis geven. Of is het allebei?
de student betaalt in principe 1800 euro voor de laptop. Hiervoor moet 900 euro sowieso worden betaald, eventueel via een renteloze lening (via de Rabobank waar je dan uiteraard ook je studentenrekening moet hebben). Voor de andere 900 wordt een schuldbekentenis getekend die wordt kwijtgescholden als de student 3 jaar studeert aan de TU/e of eerder afstudeert. Als je na 1 jaar ophoudt hoef je dan nog maar 500 euro ofzo te betalen, na 2 jaar 300 en na 3 jaar niks. Zoiets. Precieze getallen weet ik niet.

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
DaWaN schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 23:53:
Op wat voor Radeon chip is die ATI Mobility Fire GL 5250, 256 MB gebaseerd ? Ik zit volgend jaar trouwens niet op de TU/e maar als het goed is op de TU Delft, hebben die ook zo'n soort actie ?
Net wat even gegoogled, en heb het volgende gevonden:
FireGL 5250 is basically a Radeon Mobility X1700.

It's a pretty good card, with the performance being about that of GeForce Go 6600
De 7200rpm HDD is natuurlijk ook mooi meegenomen :)
Ik ga in 2007/2008 een schakelprogramma volgen, hoop dat ik ook in aanmerking kom voor de notebook regeling :9

[ Voor 4% gewijzigd door Chester op 26-05-2007 00:16 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
Chester schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 00:16:
[...]

Net wat even gegoogled, en heb het volgende gevonden:

[...]

De 7200rpm HDD is natuurlijk ook mooi meegenomen :)
Ik ga in 2007/2008 een schakelprogramma volgen, hoop dat ik ook in aanmerking kom voor de notebook regeling :9
zie http://w3.tue.nl/nl/diensten/stu/notebook/notebookregeling/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-03 14:02

MethodP

baanaan

mooi, dan weet ik dat ik voor de Zepto 6224 ga, ik vind deze laptop best lelijk. Specs zijn trouwens wel erg mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-05 21:29

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

MethodP schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 10:30:
mooi, dan weet ik dat ik voor de Zepto 6224 ga, ik vind deze laptop best lelijk. Specs zijn trouwens wel erg mooi
Het is niet de mooiste laptop, maar wel de meest degelijke in deze prijsklasse ;)

Kop koffie over je toetsenbord? Geen probleem. Erop staan? Jahoor, gaat prima en de notebook werkt nog.

* DaMarcus heeft het zelf ook geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

DaMarcus schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 10:38:
[...]

Het is niet de mooiste laptop, maar wel de meest degelijke in deze prijsklasse ;)

Kop koffie over je toetsenbord? Geen probleem. Erop staan? Jahoor, gaat prima en de notebook werkt nog.

* DaMarcus heeft het zelf ook geprobeerd...
Tuurlijk is dat ook wel zo, maarja ik sta niet zo vaak op laptops, en ik ben altijd erg voorzichtig met me spullen. Maar het is wel weer zo dat je 5 jaar verzekering krijgt, en service. Daarnaast is de laptop niet duur gezien de specs. Ik moet eerlijk toe geven dat ik nog twijfel :P

maarja voor 260 euro extra heb ik een erg mooie Zepto, die nog beter is ook en kleiner, en dus mobieler.

Wat ik overigens ook erg goed vind is het feit dat ze XP geven, en dat je later kunt upgraden naar Vista, want op dit moment zou ik niet zo snel vista willen gebruiken, maar later misschien weer wel.

[ Voor 11% gewijzigd door MethodP op 26-05-2007 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waarom is die Zepto 'beter'? Als je er voor 260€ extra aan spul in zet, ja dan kan er wel een betere processor in zitten, wat had je anders gedacht :P (Santa Rosa is leuk, maar heel veel maakt het niet uit)
Maar mooier is subjectief, de Thinkpads zijn niet gemaakt met als doel een hele mooie laptop te maken. Maar het zijn oerdegelijke machientjes.
Of de Zepto mooier is kan ik je niet zeggen, niemand heeft hem nog in z'n handen gehad, maar als ik naar de enigste review kijk die ik heb kunnen vinden...
Afbeeldingslocatie: http://www.zeptoforum.com/QuickRev/6224W-3.jpg
Neem dan een Asus oid, die zien er mooi strak uit imo.

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 26-05-2007 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Asus-notebooks hebben van die geweldige lak op hun notebooks zitten. Hoe zuinig je er ook mee omgaat, ze beschadigen toch wel. Niet alleen de mijne, maar ook van de rest van de familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199688

Zijn er voor die FireGL 5250 wel Linux-drivers? Was van plan om er ook Ubuntu op te draaien.

Bij Lenovo vind ik dat de T60p een external display port heeft, weet iemand of dit VGA/DVI/HDMI is?

Voor de rest ziet hij er :9~ uit

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 199688 op 26-05-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

fsfikke schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:12:
Waarom is die Zepto 'beter'? Als je er voor 260€ extra aan spul in zet, ja dan kan er wel een betere processor in zitten, wat had je anders gedacht :P (Santa Rosa is leuk, maar heel veel maakt het niet uit)
Maar mooier is subjectief, de Thinkpads zijn niet gemaakt met als doel een hele mooie laptop te maken. Maar het zijn oerdegelijke machientjes.
Of de Zepto mooier is kan ik je niet zeggen, niemand heeft hem nog in z'n handen gehad, maar als ik naar de enigste review kijk die ik heb kunnen vinden...
[afbeelding]
Neem dan een Asus oid, die zien er mooi strak uit imo.
hahah, je pakt nu wel de mooiste foto. http://www.forumdeluxx.de...hread.php?t=355013&page=2
Tuurlijk zijn er verschillen over wat iemand mooi vind.

Mij trekt die zepto meer aan, vanwege design, videokaart (8600 vs 6600 zoals hiervoor vermeld werd), en mobilitiet (ik weet niet of 14 inch trouwens wel zo erg veel uitmaakt boven 15,4 inch).

Maar zoals ik al zei, ik twijfel nog. Alleen die jaren 80 retro look van IBM staat mij niet zo aan, volgeplakt met stickers van wat er in zit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie heeft trouwens de engelse flyer getypt? Lijkt me beetje brak engels

Later change over to Vista
necessairy ?
Study period <= kun je dat zo zeggen? Ik zou period gewoon weglaten

[/mierenneukmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:24
De specs zijn er inderdaad goed uit! Ik mag er in elk geval blij mee wezen als ik hem over een paar maanden in mijn handen heb ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:55

Luke!

#Treinbaas
Vraagje aan TU'ers: ik ben drie jaar geleden begonnen op de TU/e en later gestopt, laptop overgekocht. Het is dus precies drie jaar geleden dat ik aan het laptopproject heb meegedaan. Mag dat nu weer (tweede deelname) of moet het méér dan drie jaar zijn, dus vier jaar? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
Luccus schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:56:
Vraagje aan TU'ers: ik ben drie jaar geleden begonnen op de TU/e en later gestopt, laptop overgekocht. Het is dus precies drie jaar geleden dat ik aan het laptopproject heb meegedaan. Mag dat nu weer (tweede deelname) of moet het méér dan drie jaar zijn, dus vier jaar? Iemand ervaring mee?
maar je bent later gestopt. Je moet momenteel nog student zijn om sowieso mee te mogen doen en volgens mij mag je dan aan het eind van je 3e studiejaar (dus aan het begin van je 4e) meedoen. Dus als je in of vóór september 2004 je eerste laptop hebt gekregen mag je nu weer meedoen. Lijkt me.
Maar vraag dat even na bij het STU, waar je sowieso langsmoet als je nog een tweede keer mee wil doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
The__Virus schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:29:
De specs zijn er inderdaad goed uit! Ik mag er in elk geval blij mee wezen als ik hem over een paar maanden in mijn handen heb ;).
Wat ga je studeren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
bartjenl schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 14:02:
[...]

maar je bent later gestopt. Je moet momenteel nog student zijn om sowieso mee te mogen doen en volgens mij mag je dan aan het eind van je 3e studiejaar (dus aan het begin van je 4e) meedoen. Dus als je in of vóór september 2004 je eerste laptop hebt gekregen mag je nu weer meedoen. Lijkt me.
Maar vraag dat even na bij het STU, waar je sowieso langsmoet als je nog een tweede keer mee wil doen.
In september 2004 gekregen en nu dus nieuwe inschrijving na precies drie jaar. Ga van de week sowieso langs bij het STU, maar was wel benieuwd al. ;) Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:10

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Nette specs, veel beter uitgerust dan die van vorig jaar.

Jammer genoeg is er geen inruilmogelijkheid :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:15
Luccus schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 14:10:
[...]
In september 2004 gekregen en nu dus nieuwe inschrijving na precies drie jaar. Ga van de week sowieso langs bij het STU, maar was wel benieuwd al. ;) Thx
Hmmm goeie vraag. In principe kun je dan volgens mij weer voor de gesubsidieerde versie in aanmerking komen (als weet ik het niet helemaal zeker).
Alle mensen die het schakelprogramma gaan doen (dus in de master instromen) komen _ook_ in aanmerking voor deze doos voor 900,- (tenzij ze de regeling hebben aangepast)

Helaas ben ik meerdere jaars (5e jaars) en is mijn Acer laptop (ook instromer) pas overleden. Aangezien ik alleen voor een 2e ongesubsidieerde lening in aanmerking kon komen a 1250,- heb ik er zelf maar een gehaald (HP nc8430, zogoed als zekfde specs). Een IBM zelf halen wordt toch best prijzig al valt het wel mee vergeleken met een tijdje terug. Ik denk dat dat ook de reden is waarom het nu 900 is ipv de 1000,-. Veel notebooks zijun goedkoper geworden.

Wel jammer dat ik nu niet meer kan patsen met een WSXGA+ resolutie straks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

Mr_gadget schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 14:19:
Nette specs, veel beter uitgerust dan die van vorig jaar.

Jammer genoeg is er geen inruilmogelijkheid :9
Ja dat zal altijd wel zo blijven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Elektrotechniek :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
MethodP schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:06:
maarja voor 260 euro extra heb ik een erg mooie Zepto, die nog beter is ook en kleiner, en dus mobieler.
Maarja, voor 260 euro extra heb je geen uitgebreid software pakket, 5 jaar garantie, 5 jaar verzekering en een ruim accessoirepakket ;)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

Ik hoorde dat je juist alle software gratis bij TU zelf krijgt, ongeacht je een laptop via hun hebt gekocht. Dus dat gaat dan al geen eens op. Die asseccoires heb ik vrij weinig aan, toetsenboard heb ik zelf wel en zo'n standaardje zal ik vrij weinig gebruiken, op de faculteit mss wel handig, maar op me kamer (die ik nog niet heb :P...ik noem het maar op...zomaar) zal ik toch met een externe monitor werken, die ff groter is. Dan die 5 jaar service, ach problemen? daar heb je toch GoT voor? >:) En dan die 5 jaar garantie, ja dat is nou wel handig! Maar ik ben dus toch nog niet helemaal overtuigd.

Ik zat wel te denken, als ik deze laptop neem, bespaar ik toch zo 300 euro, waarmee je toch weer bijvoorbeeld een xbox 360 zou kunnen kopen, waar je ook erg goed mee kunt gamen. Dan heb je geen goede videokaart meer nodig, plus je hebt de zekerheid dat je next-gen games als GTA 4 goed kunt spelen.

twijfel twijfel ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
@ fsfikke: Die pic die jij hier laat zien is van 'n testmodel, genomen in de zon en met 'n glare-scherm :)

Als je dit ziet is 't wel wat anders:
Afbeeldingslocatie: http://aycu20.webshots.com/image/14939/2000165789987939430_rs.jpg

Okee okee dit is natuurlijk de fabrikant-foto, maar ik zweer je dat hij er in 't echt nog mooier uitziet!
De foto's van de 6214W vond ik ook altijd erg erg mooi, toen kwam die in 't echt en dat was echt *O*

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
CLB schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:00:
@ fsfikke: Die pic die jij hier laat zien is van 'n testmodel, genomen in de zon en met 'n glare-scherm :)

Als je dit ziet is 't wel wat anders:
[afbeelding]

Okee okee dit is natuurlijk de fabrikant-foto, maar ik zweer je dat hij er in 't echt nog mooier uitziet!
De foto's van de 6214W vond ik ook altijd erg erg mooi, toen kwam die in 't echt en dat was echt *O*
Inderdaad Zepto + Compall = WOOT _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155852

Ik krijg hem, als ik slaag, ook op 23 augustus :)

En zojuist eens gekeken of ik een soort zelfde systeem bij b.v. Dell in mekaar kon schroeven. Overal kwam je duurder uit dan de 900 euro die je bij de TU/e betaald. En bij Dell zit er geen garantie, software etc bij.

Vergelijking met een Acer Travelmate, let op T60 met maar 1GB geheugen: http://www.trustedreviews...novo-IBM-ThinkPad-T60p/p6
Vergelijking met Dell-ding en nog een aantal laptops: http://www.notebookreview...view=Lenovo+ThinkPad+T60p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
MethodP schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 20:54:
Ik hoorde dat je juist alle software gratis bij TU zelf krijgt, ongeacht je een laptop via hun hebt gekocht. Dus dat gaat dan al geen eens op. Die asseccoires heb ik vrij weinig aan, toetsenboard heb ik zelf wel en zo'n standaardje zal ik vrij weinig gebruiken, op de faculteit mss wel handig, maar op me kamer (die ik nog niet heb :P...ik noem het maar op...zomaar) zal ik toch met een externe monitor werken, die ff groter is. Dan die 5 jaar service, ach problemen? daar heb je toch GoT voor? >:) En dan die 5 jaar garantie, ja dat is nou wel handig! Maar ik ben dus toch nog niet helemaal overtuigd.

Ik zat wel te denken, als ik deze laptop neem, bespaar ik toch zo 300 euro, waarmee je toch weer bijvoorbeeld een xbox 360 zou kunnen kopen, waar je ook erg goed mee kunt gamen. Dan heb je geen goede videokaart meer nodig, plus je hebt de zekerheid dat je next-gen games als GTA 4 goed kunt spelen.

twijfel twijfel ....
true; software krijg je sowieso (voor de duur van je studie)
Qua accessoires zijn het toetsenbord en de standaard misschien niet de meest praktische onderdelen, maar een laptopslot en een goede Targus rugzak zijn wél handig; geen 300 euro maar ook niet bepaald gratis.
En de service en garantie krijg je nergens voor 300 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210899

Ik ook!

Een groot voordeel aan deze laptop t.o.v. die van vorig jaar vind ik het breedbeeldscherm. Ik zit nu ook achter een 15,4" en ik wil niet anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Anoniem: 210899 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:08:
[...]

Ik ook!

Een groot voordeel aan deze laptop t.o.v. die van vorig jaar vind ik het breedbeeldscherm. Ik zit nu ook achter een 15,4" en ik wil niet anders meer.
offtopic:
Koel! Ga je ook naar de NED dagen volgende week toevallig?

[ Voor 3% gewijzigd door The__Virus op 27-05-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 10:54
DaMarcus schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:18:
Asus-notebooks hebben van die geweldige lak op hun notebooks zitten. Hoe zuinig je er ook mee omgaat, ze beschadigen toch wel. Niet alleen de mijne, maar ook van de rest van de familie.
Dan heb jij nog geen ervaring met de nieuwe reeks notebooks van Asus. Ik heb hier een F3Jp staan en na bijna 6 maanden nog steeds geen kras te zien op de lak. Denk dat het eerder persoons gebonden is dan de schuld van de fabrikanten. Mijn vorige notebook was overigens een Acer die ik meer dan 3 jaar had, deze had hooguit een klein schaafplekje in een hoekje, maar verder niet echt zichtbaar.

Verder was het volgens mij toch zo dat Thinkpad notebooks geen lak hadden, maar dat de kleur in het kunstof was verwerkt waardoor krassen wel op een gegeven moment zichtbaar werden maar niet een andere kleur hadden dan de rest van de behuizing. Dacht mij zoiets te herinneren toen ik in het verleden een R52 in gebruik kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De R serie was altijd gemaakt van grof kunstof in de kleur van de behuizing. Er kwam moeilijk een kras in. Als er een kras ik kwam zag je hem amper door de kleur. De T60 heeft een soort rubberen coating over de cover. Daar heb ik vooralsnog geen krassen in. Kleine krasjes veeg je zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210899

The__Virus schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:23:
[...]

offtopic:
Koel! Ga je ook naar de NED dagen volgende week toevallig?
offtopic:
Nope, ik kan jammer genoeg niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Ik heb een T60 van m'n werk en dit is dezelfde configuratie als deze behalve dat ik 120gb HD heb en een X1400 ATI en niet de ATI V5250 van deze. Enige verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Kingskawn schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:32:
Ik heb een T60 van m'n werk en dit is dezelfde configuratie als deze behalve dat ik 120gb HD heb en een X1400 ATI en niet de ATI V5250 van deze. Enige verschil
Leuk/Nuttig/Belangrijk om te weten dat jij die laptop hebt zeg. :? :P

Ik kan het op de foto niet goed zien, maar hoe zijn bij deze laptop de USB-poorten geplaatst? Net zo hopeloos als bij de T42?

[ Voor 18% gewijzigd door Luke! op 27-05-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168588

Deze is voor mij volgend jaar :P Ga werktuigbouw studeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.notebookreview.com/assets/10906.jpg
http://www.notebookreview.com/assets/10904.jpg
http://www.trustedreviews...novo-IBM-ThinkPad-T60p/p4

Klik ^^ daar staan de foto's met de poorten erop ;)

Ik mis alleen de webcam O-) en 3 usb-poorten blijven een beetje weinig,

En ik ga BMT doen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Als iemand deze studie wel gaat doen maar de laptop niet neemt dan ben ik misschien nog wel geinteresseerd, m'n huidige Thinkpad is aan vervanging toe ;)

@Waubuh: hoe vaak gebruik je een webcam? en usb... mijn thinkpad heeft 2 usb poortjes en ik heb er eigenlijk max 1 in gebruik :P
Muis heb je niet nodig met een trackpoint, en verder... wat zou je nog meer via usb willen aansluiten? Af en toe een usb stick en verder niet lijkt me :P

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Misschien wel 'n muis.., externe HD, USB-leeslampje :9

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 27-05-2007 17:41 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wolfboy schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:36:
Als iemand deze studie wel gaat doen maar de laptop niet neemt dan ben ik misschien nog wel geinteresseerd, m'n huidige Thinkpad is aan vervanging toe ;)

@Waubuh: hoe vaak gebruik je een webcam? en usb... mijn thinkpad heeft 2 usb poortjes en ik heb er eigenlijk max 1 in gebruik :P
Muis heb je niet nodig met een trackpoint, en verder... wat zou je nog meer via usb willen aansluiten? Af en toe een usb stick en verder niet lijkt me :P
Elke dag :P

En over de usb-poorten, nu hangt er aan: mp3-speler, bluetooth-dongle, wifi-ding, usb-gsm-kabel, webcam, usb-camera-kabel en usb-video-kabel.
Maar ik bedenk me nu net: wifi en bluetooth zitten in de T60p. En de gsm ondersteunt ook bluetooth, speelt ook mp3 en maakt ook nog foto's en videos. En de videocamera kwam toch al niet mee naar ehv.
Dus hoeft er alleen nog een webcam en usb-schijf aan :)

Edit:
Weet iemand of je Vista zelf mag/moet installeren of dat je het nog krijgt?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 155852 op 27-05-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

je kunt toch ook een usb verdeel stekker kopen, die thuis laten met je webcam en HD etc. eraan. En als je thuiskomt met je laptop 1 usb erin douwen? Of werkt dit dan niet goed? Dit was ik zelf namelijk van plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

w0w

zeker mooie laptop :) Nu moet ik alleen nog een keuze gaan maken tussen Elektrotechniek en Technische informatica :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MethodP schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:31:
je kunt toch ook een usb verdeel stekker kopen, die thuis laten met je webcam en HD etc. eraan. En als je thuiskomt met je laptop 1 usb erin douwen? Of werkt dit dan niet goed? Dit was ik zelf namelijk van plan
1 USB poort levert maximaal 500mA, als jij twee apparaten eraan hangt die allebei 500mA willen hebben gaat dat niet werken. Dus dan moet je een actieve USB hub gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

fsfikke schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:37:
[...]

1 USB poort levert maximaal 500mA, als jij twee apparaten eraan hangt die allebei 500mA willen hebben gaat dat niet werken. Dus dan moet je een actieve USB hub gebruiken.
ok bedankt, dan neem ik een 'actieve' usb hub :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-04 15:19
Absoluut een mooie laptop (specs dan ;) uiterlijk laat nog wat te wensen over!) Ik ga hem zeker aanschaffen volgend jaar, ga TBK doen.

Ben erg benieuwd naar de resolutie op dit scherm. Werk nu wel op een 15.4" maar met enkel 1280x800...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Enig idee of deze dingen ook met een wat hogere resolutie geleverd worden eigenlijk? Ik zou eigenlijk wel 1920x1200 willen :P

Ik heb namelijk nog geen T60p's gezien met 1600x1200 of 1920x1200, anders moet ik toch maar op zoek gaan naar een Z61p (1920x1200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202097

Een Zepto met een ThinkPad vergelijken is hetzelfde als een Volkswagen met Maybach vergelijken. En dat is niet overdreven. ThinkPads zijn ongeloofelijk robuust, zeer efficiente cooling (vooral die nieuwe T61) en ze hebben een van de beste (internationale) garantie service.
Waarom denk je dat alle directeurs/zakenmannen for IBM Thinkpad gaan en niet voor Zepto?

En zeggen dat de Zepto mooier is dan de T60 is pure smaak. Ik vind het juist andersom. Speakers in de screen, dat vind ik nou zo lelijk. Zoals altijd: over smaak valt niet te twisten.

En trouwens de V5250 is inderdaad gebaseerd op de X1700 maar die is dus niet te vergelijken met een 6600 Go maar een 7700Go. En daar zit een wereld van verschil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Anoniem: 199688 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:22:
Zijn er voor die FireGL 5250 wel Linux-drivers? Was van plan om er ook Ubuntu op te draaien.

Bij Lenovo vind ik dat de T60p een external display port heeft, weet iemand of dit VGA/DVI/HDMI is?

Voor de rest ziet hij er :9~ uit
Het zal vast wel werken met de binary drivers, en anders de ingebouwde xorg drivers.

Met IBM kan je er vanuit gaan dat alles nagenoeg probleemloos onder Linux werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wolfboy schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:43:
[...]
Het zal vast wel werken met de binary drivers, en anders de ingebouwde xorg drivers.

Met IBM kan je er vanuit gaan dat alles nagenoeg probleemloos onder Linux werkt.
_/-\o_

En weet iemand hoe het met de kwaliteit van de schermen zit? Laatst stond er op de FP een artikel over notebook-schermen en die waren erg crappy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:54
Mooi ding! Nog 3 maandjes wachten... O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202097

Over dat scherm: als het de 1600x1200 scherm heeft met IPS ofzo iets kan je rekenen dat je een van de beste laptop schermen op de markt hebt. Ik weet niet of deze dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope, 1680x1050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Hm nu ik de foto's bekijk toch even een vraagje, wat is dat ronde, langwerpige ding op de achterkant?

http://www.notebookreview.com/assets/10898.jpg

Moet dat ding erop, kan het eraf? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is een 9cell accu. De 6cell accu steekt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Anoniem: 177429 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:44:
Dat is een 9cell accu. De 6cell accu steekt niet uit.
Ah oke, thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199688 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:15:
[...]

_/-\o_

En weet iemand hoe het met de kwaliteit van de schermen zit? Laatst stond er op de FP een artikel over notebook-schermen en die waren erg crappy.
http://www.notebookreview...view=Lenovo+ThinkPad+T60p
Doorscrollen tot de helft...
The screen is the BEST I've ever seen. I've owned 7-10 notebooks in my life and this by far is the most sturdy (no ripples or flex like the D610) and the best when it comes to keeping its brightness and color regardless of what angle you look at it....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157137

:| Ik ga ervanuit dat ze op de TU van Delft weer dezelfde laptops gaan aanbieden (voor een hoger bedrag). Alweer lelijke laptops :O :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

Anoniem: 157137 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:46:
:| Ik ga ervanuit dat ze op de TU van Delft weer dezelfde laptops gaan aanbieden (voor een hoger bedrag). Alweer lelijke laptops :O :X
hoe hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Laatst online: 23-03 19:13
Dit is alleen niet de widescreen T60P waar je naar verwijst maar de standaard versie. Die maakten gebruik van IPS schermen en waren daardoor van hoge kwaliteit. Maar IPS schermen zijn duur om te produceren en hebben een lage yield zodat ze nog nauwelijks worden gemaakt in notebookformaat (14 en 15 inch). Lenovo zou ze niet genoeg geleverd kunnen krijgen en is dus gestopt met het inbouwen van deze schermen. De schermen die ze nu leveren zijn zeker niet slecht, het zijn dezelfde die bv Dell gebruikt, maar bij lange na niet zo goed als de vroegere IPS schermen.

Het is trouwens ook een van de redenen dat ze overgestapt zijn naar widescreen. Widescreen is voor lcd makers goedkoper te produceren en is behoorlijk populair op dit moment. Daarom worden normaal formaat schermen steeds zeldzamer en duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Vorig jaar was het 1250-1300 vs. 1000 ofzo.
Anoniem: 199688 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:15:
Dat hangt er vanaf wat voor scherm ze erbij leveren, als het een IPS scherm is dan kan je rekenen op het beste scherm dat je kan krijgen bij een laptop.

Anders... gewoon goed maar niet speciaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Mjah je mag je oude notebook nog houden ook. Dus ik houdt een T42 met schone XP Home, deze kan ik verkopen voor 300-350 euro. Vervolgens kan ik deze dus kopen voor zo'n 1250 - plusminus 325 = 925 euro, niet slecht :) !

Ik denk dat ik het maar doe ook. Die videokaart, kan je daar met de juiste Fire GL drivers ook wel gewoon op gamen? Aangezien het een X1700 is met bijna dezelfde core lijkt me dat wel mogelijk of?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

Wolfboy schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 00:24:
[...]
Vorig jaar was het 1250-1300 vs. 1000 ofzo.
Je bedoelt dat ie bij TU/e 1000 was, en in Delft 1250-1300? :o

Nou dan is mijn keuze snel gemaakt, aangezien ik dus naar Delft ga. Dan wordt het geen IBM :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MethodP schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:21:
[...]

Je bedoelt dat ie bij TU/e 1000 was, en in Delft 1250-1300? :o

Nou dan is mijn keuze snel gemaakt, aangezien ik dus naar Delft ga. Dan wordt het geen IBM :w
Geloof me maar, iedereen hier op de TU lacht zich dood om het feit dat de tulaptopbezitters van vorig jaar flink belazerd zijn. Voor de specs was de prijs ff hoog als vergelijkbare laptops. En die andere laptops zien er ook nog eens een stuk beter uit (Vaio/Asus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedoel. Wat ziet er beter uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.tendancehightech.com/blog/images/computer/sony-vaio-fj3.jpg

of

Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00261165.jpg

De keuze is snel gemaakt. Vooral op een faculteit als IO. :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 157137 op 29-05-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:05
Dan nu de vraag, welke laptop doet het nog na 5 jaar?

Ik werk zelf ook op een T60, werkelijk geniale laptops. Design moet je van houden, maar op het gebied van duurzaamheid en toetsenbord zijn ze werkelijk onovertroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Anoniem: 157137 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:31:

[afbeelding]

of

[afbeelding]

Lijkt mij ook makkelijk kiezen; die Lenovo! (Die zwarte.) Ik haat dat vieze wit/grijs. En bouwkwaliteit van de ThinkPads is super. Ik zit er zelf aan te denken een T61 uit de USA te importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

Slomy schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:35:
Dan nu de vraag, welke laptop doet het nog na 5 jaar?

Ik werk zelf ook op een T60, werkelijk geniale laptops. Design moet je van houden, maar op het gebied van duurzaamheid en toetsenbord zijn ze werkelijk onovertroffen.
Over vijf jaar neem ik zowiezo toch een nieuwe laptop, mss daarvoor zelfs. Techniek gaat erg snel, vooral in de computerbranche. Dus dan kies ik toch echt voor een goede mix van design, mobiliteit en specs, en natuurlijk prijs! Ach ik wacht eerst nog ffies af of TU/d hieraan meedoet, en watvoor prijs zij vragen. Anders wordt het een ander. En ja ik ga IO doen, dus vandaar dat ik design erg belangrijk vind he B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
nja de IBM Thinkpads hebben wel 'n Industrieel Ontwerp, dat moet je toegeven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

[afbeelding]

of

[afbeelding]

Zeker met IO waar iedereen iets 'anders' wil en daarom allemaal hetzelfde krijgt :Z .

Nee hoor, doe mij maar kwaliteit, ik spring er nog wel eens op en ik weet dat die IBM daar wel tegen kan :) ! Laat staan dat een garantie pakket van 5 jaar bij een Sony €400 kost :D *dikke neus drie bier*. Laat je die nou net + verzekering gratis bij de IBM krijgen.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

[afbeelding]

of

[afbeelding]

Totdat je eens garantie nodig hebt, dan zou je willen dat je de IBM genomen had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op io wil je graag zelfs een andere laptop hebben dan de rest. En wat is de meest gebruikte laptop: die IBM :/ . Ik moet toegeven die garantie is goed geregeld. Maar is het wel waard? Ik heb voor 800 euro een betere laptop (qua specs) dan de ibm's hier? Is het wel waard die 565 euro verschil. Garantie is 2 jaar minder. Mijn kwaliteit is mss wel minder, maar so what. Over 3 jaar heb je toch weer een andere laptop ;) Ik loop in ieder geval niet voor schut. 8)

Ze zijn wel stevig ja, maar sinds Lenovo daar de baas is weet ik niet zeker of de kwaliteit van die IBM's nog steeds zo blijft.
MethodP schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:38:
[...]

Over vijf jaar neem ik zowiezo toch een nieuwe laptop, mss daarvoor zelfs. Techniek gaat erg snel, vooral in de computerbranche. Dus dan kies ik toch echt voor een goede mix van design, mobiliteit en specs, en natuurlijk prijs! Ach ik wacht eerst nog ffies af of TU/d hieraan meedoet, en watvoor prijs zij vragen. Anders wordt het een ander. En ja ik ga IO doen, dus vandaar dat ik design erg belangrijk vind he B)
Ah welkom! Veel succes volgend jaar! Nou de prijs zal je flink tegenvallen. Op de TU Delft kostte de IBM T60 vorig jaar als ik het goed heb 1365 euro (je krijgt wel een standaard, muis en toetsenbord erbij, 3 jaar garantie)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 157137 op 30-05-2007 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wolfboy schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 00:48:
[...]
Totdat je eens garantie nodig hebt, dan zou je willen dat je de IBM genomen had ;)
Garantie garantie. In de EU heeft de consument recht op 2 jaar garantie dus valt wel mee ;) 1 jaar minder garantie daar kan ik ook wel mee leven. :) En tegen die tijd moet er toch wat geupgrade worden, dus maakt me weinig uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Anoniem: 157137 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:39:
[...]

Garantie garantie. In de EU heeft de consument recht op 2 jaar garantie dus valt wel mee ;) 1 jaar minder garantie daar kan ik ook wel mee leven. :) En tegen die tijd moet er toch wat geupgrade worden, dus maakt me weinig uit :)
Kul en kul :) . Je hebt recht op 2 jaar ondersteuning. Het eerste jaar ligt de bewijslast bij de fabrikant / winkel en het tweede jaar ligt deze bij jou. 'Meneer wilt u aantonen dat u deze laptop zo gebruikt heeft dat het absoluut niet aan u kan liggen?' ... ofwel, staat er niet op de bon expliciet vermeld dat je 2 jaar garantie hebt, dan heb je gewoon 1 jaar :) .

En de andere kul ... wijs mij maar eens een Vaio aan (en ik ken er best een hoop) met -betere- specs dan deze IBM voor 800 euro, I would like to see you try. En nou niet zeggen dat je hem tweedehands van een vriend(in) overneemt, want dat lijkt me geen optie voor de mensen hier. Of je vriend(in) heeft er 6000 liggen :> ?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Zelfs voor 1365 Euro is die laptop nog een koopje. Het gaat wel om een -P model, de beste uit de serie. Ik heb voor mijn gewone T60 ook zoveel betaald vorig jaar en daarvoor moest ik hem zelfs helemaal uit de VS halen.

En wat veel mensen vergeten, Thinkpads moeten het niet alleen van de specs hebben. Natuurlijk kun je dan een 'snellere' krijgen voor het geld. Het zit hem in de kwaliteit en in het doordachte ontwerp. Het keyboard is nog steeds een van de beste, het is een van de weinige laptops die je zo in je tas kan doen zonder dat de behuizing gaat kraken of krassen en zonder het risico dat je het scherm beschadigd door zware boeken of het toetsenbord. En ook de meegeleverde software is eens een keer niet nutteloos maar echt handig.

Uiterlijk is natuurlijk een kwestie van smaak maar ik vind ze zelf mooier dan zo'n witte designlaptop. En voor schut lopen? Ik pronk altijd met mijn laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107069

Misschien niet de beste specs, maar voor 5 jaar soft- en hardware ondersteuning, met vervangende notebook indien er gerepareerd moet worden mag je ook wel wat geld reserveren. Toch handig dat je de dag nadat je scherm naar de gort gaat gewoon naar je Mechanica tentamen kan waar je je laptop bij nodig hebt. Zie ik bij een eigen laptop nog niet zo snel gebeuren. Ook moet je niet vergeten dat deze laptops wat meer te verduren krijgen, doordat ze vaak vervoerd worden (thuiswonende studenten) in volle tassen. Dat scheelt ook nog een slok of een borrel op de levensduur.

En na 5 jaar kun je 'm zelf ongestraft tweaken, wat natuurlijk ook weer z'n charme heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Anoniem: 157137 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:39:
[...]

Mijn punt was niet dat je geen garantie krijgt, maar meer hoe snel en goed de service met de garantie is.

Bijvoorbeeld, toen de harde schijf van mijn Thinkpad defect was belde ik s'middags 17:30 op naar IBM dat ik een defecte harde schijf had en de volgende dag kwam de koerier al een nieuwe bezorgen.
Vervangen en met de sticker die aan de onderkant van de doos zit even naar de koerier bellen en de oude schijf wordt direct weer opgehaald.

Geen verzendkosten en verschrikkelijk snel geregeld, _dat_ is pas service! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

Anoniem: 157137 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:35:

Ah welkom! Veel succes volgend jaar! Nou de prijs zal je flink tegenvallen. Op de TU Delft kostte de IBM T60 vorig jaar als ik het goed heb 1365 euro (je krijgt wel een standaard, muis en toetsenbord erbij, 3 jaar garantie)
Thx! misschien een beetje offtopic maar deze laptop is 15,4 inch met een res van 1680 x 1050, dit is natuurlijk hartstikke mooi om mee te werken, bijvoorbeeld met 2d- en 3d-programma's, maar hoe is het werken op een laptop met een lagere resolutie, en een 14 inch scherm? is dit af te raden? Wat raad jij me aan als echte IO'er ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MethodP schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:00:
[...]Thx! misschien een beetje offtopic maar deze laptop is 15,4 inch met een res van 1680 x 1050, dit is natuurlijk hartstikke mooi om mee te werken, bijvoorbeeld met 2d- en 3d-programma's, maar hoe is het werken op een laptop met een lagere resolutie, en een 14 inch scherm? is dit af te raden? Wat raad jij me aan als echte IO'er ? :)
Ik werk met autocad, sketchup en autodesk allplan op een 14.1 1400x1050 (4:3) scherm. En dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 18:21

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ah jammer, had gehoopt dat er een nieuw model zou uitkomen. (bijvoorbeeld van T43 naar T60).

Ik moet zelf als particulier zo'n ding kopen en hoewel het mij 1800 eutjes gaat kosten gaat het zeker wel gebeuren boven die lelijke shiney VAIO"s (sony komt bij mij sowieso niet het huis in: laat ze maar leuk huis tuin en keuken radio's maken). Over uiterlijk valt te twisten -ik vind het juist supermooi: niet teveel op en aan, alles functioneel- en ik denk dat degene die alleen plaatjes kijken niet weten hoe het ding er in het echt uit ziet. Echt rete strak en geen poespas. Niet voor niets gebruikt door het Amerikaanse leger en NASA ;).

Enfin, jammer dat er niet een compleet nieuw model uit komt. Ik ga denk ik voor de 14 inch 1400x1050 (of wat is het ook alweer). Hoop dat de prijzen nog iets zakken door uitkomen van deze upgrade, maar denk het niet.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189347

Weet iemand of je zelf Windows vista er later bij moet kopen of dat je later een gratis upgrade krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88324

Ik kan hem kopen in de 2e deelname op de TU voor 1250 euri, maar ik twijfel tussen deze en de Asus A8SC http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=029106
Als ik het geheugen en de harddisk gelijk maak met de IBM (Seagate 100gb, 7200 rpm erin) ben ik 100 euri goedkoper uit met de Asus.
Voordelen Lenovo: Processor 200mhz sneller en snellere videochip (maar ik ga toch geen games doen.. en heb ook geen autocad ofzo nodig). Kwaliteit zal beter zijn, maar ik neem het ding toch niet zo vaak mee. Asus is naar mijn weten ook redelijk degelijk...
Voordelen Asus: Schermformaat mooier (14,1"). Ik gebruik hem toch meestal met een monitor ernaast en als ik hem mee wil nemen heb ik tenminste niet zo een hele plaat voor me liggen. Tevens zit hier een cardreader op. Als ik een andere harddisk erin laat zetten door 4launch dan heb ik een extra externe HD van 120GB.. niet direct nodig, maar kan je toch wel wat mee :)
Weet iemand nog dingen die ik in overweging zou moeten nemen? :?
En uiteraard: wat zou jij kiezen?

En o ja, Vista komt er later (gratis onder TU licensie) op. Staat ook op de flyer.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 88324 op 09-06-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Nog even een vraagje dan voor de meerdejaars: wordt de laptop afgeleverd met studie-relevante-software?
Dus, iemand van bouwkunde met een bepaald pakket, technische bedrijfskunde weer wat anders enz.
Of krijg gewoon iedereen een standaard uitrusting en moet de rest van de servers gehaald worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Anoniem: 88324 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 20:01:
Weet iemand nog dingen die ik in overweging zou moeten nemen? :?
En uiteraard: wat zou jij kiezen?
Ik heb het vermoeden dat je de 5 jaar garantie vergeten bent, 5 jaar vs. 2 jaar garantie maakt ook een redelijk verschil.

En persoonlijk is de trackpoint vs. touchpad het al waard om een IBM te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
Cyclonist schreef op zondag 10 juni 2007 @ 16:16:
Nog even een vraagje dan voor de meerdejaars: wordt de laptop afgeleverd met studie-relevante-software?
Dus, iemand van bouwkunde met een bepaald pakket, technische bedrijfskunde weer wat anders enz.
Of krijg gewoon iedereen een standaard uitrusting en moet de rest van de servers gehaald worden? :)
er zijn HD-images beschikbaar en die verschillen per studie. als je laptop crasht of je wil 'm een keer leegmaken of whatever gooi je je image eroverheen en klaar is kees. Er zit per studie volgens mij wel een béétje verschil in, maar echte diepere software kun je van de servers halen. Beschikbare software staat o.a. op http://w3.tue.nl/nl/diens...pen/wins/campus_software/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 07:34

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik kan geen TV-Out (S-Video) poort vinden op de foto's en specs en dat zou wel erg jammer zijn aangezien ik daar toch vrij veel gebruik van maak.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viking_warlord
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:11
Die kon ik ook al niet vinden. Zou inderdaad balen zijn. Staat namelijk ook niet bij de specs.
Heeft trouwens iemand al iets van benchmarks kuneen vinden van die videokaart. Want was namelijk wel van plan om erop te gamen( moet wat doen tijdens sommige colleges). Kon ze niet echt vinden, Sommige zeggen dat het hetzelfde is als een X1700 andere zeggen dat ie er niet eens in de buurt komt. als het alleen om de drivers gaat en het om 2,3 fps gaat vind ik het niet echt een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
Een laptop voor 5 jaar ? LoL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

de laptop van TU/delft zal overigens in de loop van volgende week bekend worden gemaakt. Ik kreeg hier namelijk een brief over. Over de specificaties konden ze dus nog niets zeggen, aangezien ze nog in onderhandeling zijn. Eén ding is wel zeker, dat is dat je 3 jaar garantie krijgt op de laptop.

Ik ben beniewd. Hoop stiekem geen Lenovo (IBM), maar een Apple MacBook Pro o.i.d. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

CyberSnooP schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:07:
Ik kan geen TV-Out (S-Video) poort vinden op de foto's en specs en dat zou wel erg jammer zijn aangezien ik daar toch vrij veel gebruik van maak.
tot nu toe heeft geen enkele ibm een tv-out. Een groot gemis inderdaad of leuke films te kijken. Wel een aparte vga/dvi (ligt aan welk model je hebt) voor beamer of monitor.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Je hebt ook een IBM nodig om 'm 5 jaar lang probleemloos te laten draaien >:)
Er zijn uiteraard wel meer merken die het 5 jaar uithouden, maar ik heb nog geen asus/acer/etc.. laptop gezien die geen problemen had binnen 3 jaar.

[ Voor 103% gewijzigd door Wolfboy op 16-06-2007 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Het is jammer, maar vanaf de T60 en de R61 is bij deze series de s-video poort geschrapt. Voorgaande modellen hadden inderdaad nog wel een s-video poort en ik vind het dan ook een groot gemis. Waarschijnlijk willen ze het zakelijke karakter onderstrepen dan wel de gebruiker richting de meer multimediale Z-serie duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-05 10:13
MethodP schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:17:
de laptop van TU/delft zal overigens in de loop van volgende week bekend worden gemaakt. Ik kreeg hier namelijk een brief over. Over de specificaties konden ze dus nog niets zeggen, aangezien ze nog in onderhandeling zijn. Eén ding is wel zeker, dat is dat je 3 jaar garantie krijgt op de laptop.

Ik ben beniewd. Hoop stiekem geen Lenovo (IBM), maar een Apple MacBook Pro o.i.d. :9
Ik hoop met je mee, een Macbook Pro zou wel erg vet zijn. Alhoewel ik niet teleurgesteld zal zijn met een T60p.

Ik heb die brief ook gekregen, en volgens mij biedt de TU Delft de laptop dit jaar aan meerdere studies aan dan in vorige jaren. Ik hoop dat ze daardoor ook een betere deal kunnen krijgen, wat meer in de richting van wat de TU/e aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

jona schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:32:
Het is jammer, maar vanaf de T60 en de R61 is bij deze series de s-video poort geschrapt. Voorgaande modellen hadden inderdaad nog wel een s-video poort en ik vind het dan ook een groot gemis. Waarschijnlijk willen ze het zakelijke karakter onderstrepen dan wel de gebruiker richting de meer multimediale Z-serie duwen.
de T43 van TU/E 2004 heeft hem ook niet. Heb de laptop zelf in mijn handen, maar TV-out is toch echt niet aanwezig.

Mss i.i.g. in verleden, maar huidige modellen i.i.g. niet. Ik vind het ook kl*te hoor, ook ideaal zo'n uitgang, maar ze zullen wel zo' hun redenen hebben.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Hmm, heel vreemd, sinds de T60 hebben ze inderdaad de tv-out bij alle modellen weggehaald, bij de R6x, Z6x en andere modellen zit het nog wel...

De extra uitgangen zijn alleen nog te krijgen via een docking station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88324

Ik ken iemand uit 2004 en die IBM uit dat jaar heeft wel een TV-out. Toch jammer. Ik heb dan wel een televiewer, maar een TV-out vind ik toch basis voor elke laptop tegenwoordig. ( De Nec uit 2003 bleek 'm nadehand ook niet te hebben ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus