[TU/e laptop 2007/2008] Lenovo (IBM) Thinkpad T60p Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 17.332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Jig schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:42:
[...]

Ik maak nu gebruik van een VGA kabel. Maar ehm, weet je wel zeker of de TU laptop dat aan kan? Ik bedoel, ik krijg normaal extended desktop niet werkend..

Je aanbod klinkt interessant, wat zijn de kosten?

Btw, iemand al geprobeert Vista te installeren met de key die op de achterkant staat?
Als je normaal extended desktop niet werkend krijgt dan ligt het aan je drivers of instellingen. Een tv kan vaak maar overweg met een heel beperkt aantal resoluties, dus misschien is dat het probleem. Probeer eens in je handleiding van je tv te zoeke hoe je PC aan moet sluiten.
Ik moet bijvoorbeeld van mijn laptop de resolutie zetten op 1280x720, anders herkent de tv de laptop niet, en dus de laptop ook de tv niet.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jig
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-04 14:19

Jig

Ik heb wel gevonden dat de TV al zijn supported resoluties naar de laptop stuurt, zodat deze weet welke de TV aan kan. Dit werkt ook uitstekend icm met mijn desktop pc met Radeon 9800 Pro, maar met mijn laptop nog niet. Nu heb ik er net Vista op gezet, dus ik ga et vanavond nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jig

Jig

Heb et inmiddels nog eens geprobeerd.Met m'n HDready tv erop aan kan ik op mijn extended monitor alleen 1024x768 en 800x600 selecteren... Beeld heb ik dus wel, maar geluid nog steeds niet. Klopt et ook dat je extended desktop moet activeren via Fn + F7?

Met Vista heb ik verder nog een probleem dat ik niet altijd verbinding kan maken met het wireless network. Ik krijg eigenlijk alleen in het Auditorium een perfecte verbinding, in andere gebouwen krijg ik vaak wel netwerk maar geen internet connectie... Iemand bekend met dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Jig schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 20:13:
Heb et inmiddels nog eens geprobeerd.Met m'n HDready tv erop aan kan ik op mijn extended monitor alleen 1024x768 en 800x600 selecteren... Beeld heb ik dus wel, maar geluid nog steeds niet. Klopt et ook dat je extended desktop moet activeren via Fn + F7?
Hoe heb je het aangesloten dan? Koptelefoon-uit van de laptop verbonden met de audio-in van je tv?
Met Vista heb ik verder nog een probleem dat ik niet altijd verbinding kan maken met het wireless network. Ik krijg eigenlijk alleen in het Auditorium een perfecte verbinding, in andere gebouwen krijg ik vaak wel netwerk maar geen internet connectie... Iemand bekend met dit?
Nergens last van, heb overal prima verbinding.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jig

Jig

Chester schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 20:41:
Hoe heb je het aangesloten dan? Koptelefoon-uit van de laptop verbonden met de audio-in van je tv?
Ik heb alleen mijn VGA out op de VGA in van m'n TV aangesloten. Thuis (met m'n Radeon 9800 Pro) heb ik dan ook geluid, maar met mijn laptop dus niet. Is koptelefoon-uit aansluiten een oplossing?
Chester schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 20:41:
Nergens last van, heb overal prima verbinding.
Jij hebt ook Vista op je laptop? Zo ja, kun je eens al je settings opschrijven, of screenshots maken of iets dergelijks? (Heeft Vista een export functie van network settings?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Jig schreef op woensdag 05 september 2007 @ 10:28:
[...]

Ik heb alleen mijn VGA out op de VGA in van m'n TV aangesloten. Thuis (met m'n Radeon 9800 Pro) heb ik dan ook geluid, maar met mijn laptop dus niet. Is koptelefoon-uit aansluiten een oplossing?

[...]

Jij hebt ook Vista op je laptop? Zo ja, kun je eens al je settings opschrijven, of screenshots maken of iets dergelijks? (Heeft Vista een export functie van network settings?)
Ik weet niet wat je thuis gedaan hebt, maar over VGA gaat geen geluid signaal...
Ik heb er geen Vista op, heb XP. Heb wel gehoord van andere mensen dat wireless met Vista inderdaad problematisch is.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jig

Jig

Eh ok :D Zal dan wel m'n boxen zijn die ik gehoord heb. Waar kan je dan zo'n koptelefoon-audio kabel halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 21:45

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Jig schreef op woensdag 05 september 2007 @ 12:00:
Eh ok :D Zal dan wel m'n boxen zijn die ik gehoord heb. Waar kan je dan zo'n koptelefoon-audio kabel halen?
overal.......................................

beetje zelf nadenken mag ook wel hè? De tweakerspirit ff oppoetsen.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Seesar schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:05:
[...]

overal.......................................

beetje zelf nadenken mag ook wel hè? De tweakerspirit ff oppoetsen.
Mediamarkt heb je alle kabels die je wilt.
als je surroundset hebt, kun je ook een jack -> twee tulp kopen. Heb je stereo geluid via surround, klinkt toch beter dan via TV.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Doet bij iemand anders de VPN het op dit moment? Krijg hem WEER niet aan de gang, geeft telkens error 619. Heeft hiervoor dezelfde fout ook wel eens gegeven, dan moet je gewoon wachten maar het duurt nu wel heel lang :S.

Nu net zelfs een 721: the remote computer did not respond. Brakke VPN server ofzo? Heeft ie het te druk of wat kan het zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door The__Virus op 05-09-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
The__Virus schreef op woensdag 05 september 2007 @ 18:58:
Doet bij iemand anders de VPN het op dit moment? Krijg hem WEER niet aan de gang, geeft telkens error 619. Heeft hiervoor dezelfde fout ook wel eens gegeven, dan moet je gewoon wachten maar het duurt nu wel heel lang :S.

Nu net zelfs een 721: the remote computer did not respond. Brakke VPN server ofzo? Heeft ie het te druk of wat kan het zijn?
Werkt prima hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Nu online
Geweldig. Weet nu dus niet hoe ik het aan de gang meer moet krijgen, want hij doet nu echt niets meer ;(

Hmm op mijn pc doet ie het wel, alleen de laptop blijft dus 'hangen' :S.

Hmm hoop dat iemand mij kan helpen: de VPN lijkt de server echt totaal niet te vinden: als ik bij mijn desktop aangeef dat ie encrypted moet zijn, geeft ie een error. Maar op de laptop blijft ie dan net zo goed hangen. Hij blijft gewoon altijd hangen op de VPN. Heb al een nieuwe gemaakt, het ip-adres i.p.v. vpn.tue.nl gebruikt etc. Iemand een idee? ;(

Pff nu met de portforwarding naar de laptop, werkt het weer :X. Onbegrijpelijk, want eerder heeft het het ook goed gedaan :S. Voor niets al die system restores :X.

[ Voor 88% gewijzigd door The__Virus op 05-09-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jig

Jig

Heb nu ondekt dat mijn tv naast de VGA een 3,5mm ingang heeft voor geluid :o Heb die nu dus met een kabel aangesloten en alles werkt perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Nu online
Hmm iemand ook last dat de interrupts en DPCs veel CPU gebruiken als het wireless netwerk verbonden is? Gaat tot wel 40% soms, maar bijna altijd wel 15% samen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232866

Wat je doet is:
Haal bij de electronicaboer een VGAstekker om te solderen (die je kunt openschroeven), en 5 goedkope tulp stekkers. Dan trek je van de 5 tulpstekkers één uiteinde eraf (lukt niet met dure, vandaar de goedkope). Je soldeert de losse draadjes aan de bijbehorende pinnetjes [http://www.hardwarebook.info/VGA_(VESA_DDC)], en schroeft alles dicht.
Dan steek je de 5 tulpeindes in je TV, en zet je resolutie zodat je tv ermee overweg kan (720p).
Dan kun je je tv behandelen als tweede monitor, zoals je wilt, met veel betere kwaliteit dan s-video oid.
Ik heb het thuis met mijn Philips Ambilight 720p (HDready) gedaan, geluid via laptop->kabeltje naar surround of TV (is maar stereo, maar toch).

Via de handleiding, of philips.nl zie je of je tv overweg kan met het VGA signaal.(Hij moet een aansluiting hebben met 5stekkers: R G B Vsync Hsync.

als je het eng vindt wil ik het wel doen voor je, kost je de materialen + postzegel.
Ik heb geen flauw idee wat je precies zei, maar als je mij kan helpen zou het top zijn. Over het algemeen ben ik wel tevereden met de laptop. Ik wilde alleen mijn TV aansluiten op dit ding om beetje filmpies te kunnen kijken.

Ik heb echter een beetje ouwe tv. Er zit scart, s-video en composite aansluitingen op, maar geen van deze aansluitingen zitten op de laptop. Begrijp ik nu goed dat jij VGA om kan zetten naar een van dit.

(Ik ben echt heel erg slecht in dit alles. Maar ik baal wel een beetje. Thuis had ik al het een ander staan via de Desktop (ouderlijk huis) maar dit is wel beetje jammer.

In iedergeval bedankt.

Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
mailtje is verstuurd.

Wat ik thuis heb is een VGA signaal rechtstreeks naar mijn TV gesoldeerd (mijn tv kan dit herkennen).
Jouwn tv misschien niet (staat in de handleiding als RGB+hSync+Vsycn en je moet 5aansluitingen voor kabeltjes hebben op je tv).
Je moet even opzoeken wat je t aankan (fabrikant googlen, of aansluitingen bestuderen) en dan googlen naar een VGA -> ........ schema.
Het soldeerwerk wil ik wel doen als je dat wilt, zal je niet veel kosten.

succes ermee.

Ctrl+k

• jasperv525
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-03-2024
Weet iemand of het mogelijk is om thuis in het netwerk te komen, dus in de werkgroep, zonder de instellingen van het domein te veranderen.
Dus zodat ik thuis kan printen en op school gewoon in het domein kan zitten?
Heb ook gehoord dat er een programmatje voor is die op je notebook staat, maar dat heb ik nog niet gevonden

[ Voor 21% gewijzigd door jasperv525 op 12-09-2007 21:17 ]

• The__Virus
  • Nu online
Je kunt alsnog gewoon printen: zorg dat je niet de printernaam, maar het IP-adres invult. Kun je ook bestanden met anderen uitwisselen: gewoon een snelkoppeling maken met het //ip-adres, een keertje inloggen met de juist credentials en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricky-design
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58
Vandaag heb ik mijn laptop eens getest onder maximale belastig met het programma Orthos. Dit programma belast beide cores 100% om te testen of je systeem stabiel blijft. Hier gebeurende niets vreemds mee, maar wel met de temperatuur van de machine.

Ik gebruik TPC fancontrol om de temperaturen van mijn machine te zien tijdens de test. Mijn CPU had binnen 3 min al de 60 graden bereikt en me GPU had de 70 graden zelfs al aangetikt. Ik heb daarom de test maar gestopt om eventuele schade te voorkomen, want de temperatuur liep nog steeds op.

De fan draaide hier op maximale snelheid volgens TPC (3800 rpm).

Het systeem heeft erg veel moeite met het koelen onder zware stress. Of heb ik iets verkeerd gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik begreep dat de fan van de R61 en T61 eigenlijk altijd aan staat. Hoewel de geluidsproductie niet hoog schijnt te zijn, vraag ik me af of dat na verloop van tijd niet gaat irriteren. Weet iemand verder of het mogelijk is de snelheid van de fan aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricky-design
afda schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:58:
Ik begreep dat de fan van de R61 en T61 eigenlijk altijd aan staat. Hoewel de geluidsproductie niet hoog schijnt te zijn, vraag ik me af of dat na verloop van tijd niet gaat irriteren. Weet iemand verder of het mogelijk is de snelheid van de fan aan te passen?
Het klopt dat de fan eigenlijk altijd aan staan, het is niet erg storend maar prettig is het nou ook weer niet.

Met het programma Thinkpad Fan Control kan je hem op smartmodus zetten.
Dan kan je in een file de standen aangeven hoe hard hij moet draaien bij verschillende temperaturen.
Bij het gebruik van die programma is het wel verstandig de temperaturen goed in de gaten te houden in het begin. Dat je zeker weet dat niet je systeem beschadigd raakt.

edit:
Had te snel gelezen. Weet eigenlijk niet of het geld voor een T61P, maar volgens mij wel. Denk dat het programma wel werkt op een T61P, maar ook dit weet ik niet zeker.

[ Voor 9% gewijzigd door tricky-design op 14-09-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
tricky-design schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 12:20:
[...]

Met het programma Thinkpad Fan Control kan je hem op smartmodus zetten.
Dan kan je in een file de standen aangeven hoe hard hij moet draaien bij verschillende temperaturen.
Bij het gebruik van die programma is het wel verstandig de temperaturen goed in de gaten te houden in het begin. Dat je zeker weet dat niet je systeem beschadigd raakt.
Oke. Heeft iemand ervaring met dit tunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricky-design
afda schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:46:
[...]

Oke. Heeft iemand ervaring met dit tunen?
Ik gebruik het sinds een paar dagen. De standaard settings zijn eingelijk al goed, ik gebruik de volgende settings:

Level=45 0
Level=50 1
Level=60 3
Level=65 7
Level=70 128

0 is 0 rpm
1 is 2800 rpm
3 is 3575 rpm
7 is 3875 rpm
128 is switch back to bios control.

De getallen ervoor staan voor de graden in celsius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 17:46
Jeetje, mailtje van het STU dat ik m'n notebook op mag komen halen.. *O*

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harro1985
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 07:00
bartjenl schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:27:
Jeetje, mailtje van het STU dat ik m'n notebook op mag komen halen.. *O*
2de deelname?

ik heb er nog helemaal niks van gehoord :/

4760 Wp (14×340) Z 39º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
Harro1985 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:04:
[...]

2de deelname?

jup! ik heb 'm *O*
maar ik ken nog meer mensen die er nog niks van hebben gehoord en er stonden maar 15 man ofzo in de aanhef van het mailtje dat ik heb gehad dus het komt er vast nog wel aan :P

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 09:19

Silverline

pisanggoreng

Harro1985 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:04:
[...]

2de deelname?

ik heb m ook :P morgen ophalen bij nsc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harro1985
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 07:00
Silverline schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 01:25:
[...]

ik heb m ook :P morgen ophalen bij nsc
Ik heb hem sinds vorige week dinsdag. Toen ik bij het NSC aankwam wisten ze nog niet eens dat het STU had gemaild en dat ze dus opgehaald konden worden. 8)7

4760 Wp (14×340) Z 39º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
hij is mooi he? *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

kunnen jullie hibernaten met dit ding??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Silverline schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:31:
kunnen jullie hibernaten met dit ding??
Ja. Fn+F12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

:D

ok nog een vraagje. Waar is de printscreen knop :D

edit: OH helemaal daar.

[ Voor 19% gewijzigd door Silverline op 27-10-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Boven de F10 bedoel je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Kan iemand me gedetailleerd uitleggen hoe ik kan connecten met het internet (liefst wireless) op de TU als ik met ubuntu werk? Ik weet best veel van pc's en kan ook wel met linux overweg, maar van netwerken heb ik geen kaas gegeten. Thuis kan ik wel gewoon wireless connecten, op de TU connect hij gewoon niet, ook niet met het guest netwerk.

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba
  • Laatst online: 18-04 23:20

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Maak een bestandje aan met de volgende inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
network={
ssid="tue"
priority=1
mode=0
key_mgmt=IEEE8021X
eapol_flags=3z
identity="je sNummer"
password="je wachtwoord"
phase2="auth=MSCHAPV2"
}

Kill elke DHCP client die loopt :)

Voor dan
wpa_supplicant -iath0 -Dmadwifi -c /home/peter/tue.conf -d
uit in screen (je moet dit open laten staan ;) )

En dan
dhcplient ath0 (of hoe je wireless ding ook heet :))

Kan vast simpeler, maar zo werkt het iig :P

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Bedankt voor de tip. Als ik de wpa_supplicant command invoer komt er vanalles te staan. Lijkt dat dat goed werkt. De command dhcplient ath0 moet denk ik dhcpclient zijn? Als ik dat intyp krijg ik command not found. Ik heb het package dhcp3-client geinstalleerd via synaptic.

En 'Kill elke DHCP client die loopt :) ', kun je hier wat specifieker over zjin?

Zover al grote dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

hmm vaag.
soms na hibernation is de resolutie back @ 1024x768 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:44
Ik ben niet echt tevreden met m'n laptop.
Ik heb ondertussen al een dode subpixel en het opstarten duurt soms 5 minuten. Ook heb ik liever een harde schijf die uit 1 partitie bestaat en irriteer ik me mateloos aan het feit dat ik geen lan-verbinding kan maken tussen m'n laptop en m'n desktop. Ik ben al langs het STU gegaan, maar daar konden ze me niet veel verder helpen. Heeft iemand een walktrough om een lan-verbinding te maken tussen m'n laptop en m'n desktop, zonder dat ik problemen krijg met het TU/e-netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Joep Stoffels schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:07:
Ik ben niet echt tevreden met m'n laptop.
Ik heb ondertussen al een dode subpixel en het opstarten duurt soms 5 minuten. Ook heb ik liever een harde schijf die uit 1 partitie bestaat en irriteer ik me mateloos aan het feit dat ik geen lan-verbinding kan maken tussen m'n laptop en m'n desktop. Ik ben al langs het STU gegaan, maar daar konden ze me niet veel verder helpen. Heeft iemand een walktrough om een lan-verbinding te maken tussen m'n laptop en m'n desktop, zonder dat ik problemen krijg met het TU/e-netwerk?
Had precies de zelfde reacties als jou de eerste weken. Ik had ook steeds last van dode pixels; maar de laatste 2 maanden geen een meer gezien. (ze gingen gelukkig in het begin nog vanzelf weg)

Voor het netwerk enzo; hier een quote van mezelf (:+)

Altijd leuk; jezelf quoten
Gromba schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 01:57:
Heb wel gemerkt dat als je in het domein zit alles gigantisch lang over doet om op te starten. (tot ergenis aan toe) Maar na wat speurwerk en hulp van XiN-eViL ben ik er achter gekomen dat je niet in het domein *hoeft* te zitten.

Gewoon naar een werkgroep gaan, inloggen als Admin, <je wachtwoord die je per brief heb gehad>, en dan een normale useraccount aanmaken :)

Hoe je gebruik kan maken van het draadloze netwerk staat op de website zelf: Wlan_Documentatie_voor_XPSP2.pdf
Hier moet je dan niet aanvinken dat je je windows-gebruikersnaam wil gebruiken, dan kan je een gewone username gebruiken

Voor e-mail (thunderbird O+ ):
pop3: studentweb.student.tue.nl
gebruikersnaam: tue\s0xxxxxxx\j.p.broere
smtp: mailhost.tue.nl

en voor de printers straks; moet je even naar \\svstud.win.tue.nl (naam: TUE\s0xxxxx)
(dit werkt hier prima nu, alleen ik weet niet of niet informatica studenten dit ook kunnen)

Waarvoor moet je nog meer in het domein zitten? En hadden jullie ook last van dat het zooo traag ging?
Voor mensen die Notebook Hardware Control gebruiken, deze voltages voor de processor werken hier helemaal stabiel :)

MultiplierVoltage
60.9500v
70.9750v
81.000v
91.0125v
101.0250v
111.0375v
121.0500v

Scheelt ongeveer 11 watt en 19 graden bij vol processor gebruiken :)

[ Voor 20% gewijzigd door Gromba op 11-11-2007 20:37 ]

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

als ik de klep dicht doe, lijkt het alsof het scherm even resized naar 1024x768 (terwijl de huidige res 1680x1050 is). en wanneer ik m weer open, resized ie weer terug naar 1680x1050... erg stom, want wanneer ik hibernate en direct de klep dicht doe, is wanneer ik m dan weer opstart het scherm in 1024... dus, WAT is de oorzaak hiervan, en kan dit uitgezet worden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BIOS up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 14:04
Silverline schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 01:03:
als ik de klep dicht doe, lijkt het alsof het scherm even resized naar 1024x768 (terwijl de huidige res 1680x1050 is). en wanneer ik m weer open, resized ie weer terug naar 1680x1050... erg stom, want wanneer ik hibernate en direct de klep dicht doe, is wanneer ik m dan weer opstart het scherm in 1024... dus, WAT is de oorzaak hiervan, en kan dit uitgezet worden???
Hier heb ik de laatste tijd ook problemen mee. Alleen dan op de T60 van vorig jaar.
Heb de image er al een keer opnieuw opgezet.

Bios: 2.16 atm, maar wordt geupdate naar de laatste.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

ik denk dat het een of ander thinkpad prog dinges is, want normaliter resized windows dat nooit...

is ook de reden dat het soms zo lang duurt voordat het scherm aan gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Nu online
Hier hetzelfde.
En ik krijg BSOD's met artifacts, zit een roze vlek ergens :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

The__Virus schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:44:
Hier hetzelfde.
En ik krijg BSOD's met artifacts, zit een roze vlek ergens :S.
dat is vast en zeker een hardware fout--> NSC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

Silverline schreef op woensdag 21 november 2007 @ 03:38:
ik denk dat het een of ander thinkpad prog dinges is, want normaliter resized windows dat nooit...

is ook de reden dat het soms zo lang duurt voordat het scherm aan gaat..
ah oplossing:
You will be happy to learn that I solved the issue. This required three steps which I will describe in detail.

1. First you need to update your system to BIOS 1.06. Our problem was specifically addressed in the readme file which came along with that BIOS version. To update the BIOS you need to hit the ThinVantage key on your Thinkpad and update your system (cannot give you the command's exact name since I am working with a German OS). Second, you must select not only to show critical updates but all available updates. Select the BIOS and start the process. Your old BIOS file will be saved in case you wish to use it later.

2. After the new BIOS is installed enter the presentation manager (FN + F7) and choose LCD Screen only.

3. Close your lid and open it. The resolution should now permamently switch to 800 x 600 (and not pop back to 1024).

4. Enter your Display settings (where you can normally change resolution) and change your resolution to your LCD's native resolution.

5. You are done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Nu online
Silverline schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:40:
[...]

dat is vast en zeker een hardware fout--> NSC
Maar ik ben niet zo kapot van het NSC, de BSOD's zijn daar allang bekend, alle Elektrolaptops van dit jaar hebben er last van zo ongeveer en ze hebben het al bij drie mensen niet kunnen oplossen. En dit probleem gaan ze vast ook niet vinden, want de videokaart geeft geen arties met AtiTool en ook de CPU is 100% stabiel (Orthos). Dus het is of een driver of een probleem waar zij al helemaal niet uitkomen. Ga eerst de BSOD's zelf nog wel eens laten debuggen, dat gaat vast beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

hebben jullie die problemen van begin af aan of "ineens" of na reinstall?

Ik heb tot nu toe nergens alst van zowel Vista Business als WinXp Pro Nederlands (legaal).

Bij mij geen artifacts, resizing of BSOD tot nu toe (3 maanden intensief bezit). Kan thuis eens na kijken welke bios...

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Nu online
van begin af aan. XP Pro. Je doet ook Elektro? Want het schijnt alleen bij ons voor te komen (eerstejaars iig). BIOS is standaard, drivers maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

The__Virus schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:20:
van begin af aan. XP Pro. Je doet ook Elektro? Want het schijnt alleen bij ons voor te komen (eerstejaars iig). BIOS is standaard, drivers maakt niets uit.
hmm, realiseer me nu dat het alleen over de TU/E tops gaat want ik doe toevallig ook elektro, echter op Fontys / HBO in Eindhoven. Maar heb mijn laptop uit de V.S. versie nummer 8744 J2U.

Kan het niet zo zijn dat die software voor inloggen en ander TU/E rommel (IMO) die laptops laat crashen?

Hebben er al mensen van de TUE complete reinstall gedaan? Denk echt dat het driver is ipv hardware.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151447

Is het mogelijk om digitaal geluid uit de line-out te krijgen.
Er zit nu namelijk best veel ruis in het signaal van de laptop, want bij andere bronnen zoals een cd-speler heb ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

ruis?? heb ik niet hoor geloof ik..
check kabels enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Als het alleen is als die op netstroom (gewoon even de stekker eruit trekken) zou je de aarde van je stekker af kunnen plakken. Is niet zo netjes natuurlijk, betere oplossing is dan een tweetal DI's ertussen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe bedoel je 'aarde'?

Het is een twee polige plug, ik weet niet waar jij een aarde verbinding ziet dan?

Vanaf het stopcontact tot aan de laptop is volgens mij toch echt maar 2 polig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Anoniem: 120284 schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:22:
Hoe bedoel je 'aarde'?

Het is een twee polige plug, ik weet niet waar jij een aarde verbinding ziet dan?

Vanaf het stopcontact tot aan de laptop is volgens mij toch echt maar 2 polig.
Kijk eens naar de zijkanten van je stekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, de - pool, en dat pieleke de + pool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Anoniem: 120284 schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:08:
Ja, de - pool, en dat pieleke de + pool.
Voor zover ik weet zijn die dingen aan de zijkant voor de aard lijn.

Ik kan het natuurlijk ook fout hebben natuurlijk, maar dat is iig wat ik altijd dacht. En ik kwam de stekker tegen op wikipedia wanneer ik naar 'geaard stekker' zocht.

[ Voor 27% gewijzigd door Chester op 26-11-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Blijkbaar heeft zijn stekker geen aarde dan, mijn Lenovo laptop heeft het wel dus ging er van uit dat dan ook bij andere series zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chester schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:12:
[...]

Voor zover ik weet zijn die dingen aan de zijkant voor de aard lijn.

Ik kan het natuurlijk ook fout hebben natuurlijk, maar dat is iig wat ik altijd dacht. En ik kwam de stekker tegen op wikipedia wanneer ik naar 'geaard stekker' zocht.
Heb jij nog het model met het drie polige netsnoer dan?

In dat geval is er tussen het stopcontact en je klinker een drie aderige verbinding, (plus, min, aarde), en tussen je klinker en je laptop een twee polige (plus, min).

Ik heb bij mijn desktop de randaarde ook onderbroken, maar dat is voor een andere reden :X

Mijn T61 geeft trouwens ook veel te veel ruis, ik zit er aan te denken om voor het filmkijken in bed gewoon zo'n Audigy PC Card ofzo bij te kopen. Maarja, het scherm dat er op zit is ook bout als je een mooi S-IPS scherm gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

meer mensen die hier MacOS op hebben draaien? zag laatst iemand in de collegezaal te spelen met F11 geloof ik... ben wel benieuwd namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydumass
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heh ook erg veel last van ruis en langzaam opstarten...

Heb 3 weken geleden een complete reinstall gedaan. Ging best soepel. Helaas waren hiermee de problemen van ruis en langzaam opstarten niet mee opgelost.

Ik heb er nu windows vista business opstaan(via surfspot 49 euro voor tue studenten). Ruis is er helaas nog steeds. Opstarten gaat wel een stuk sneller.

Voor de rest nog zeer tevreden.

mvgrt

• leroydumass
  • Niet online
Nog een tip:

De latops hebben al een vista licentie. Je kan dus gewoon vista installeren zonder een upgrade te kopen... Het licentie nummer staat onder op de laptop.

En ik ga Vista eraf donderen zodra m'n desktop weer in z'n case zit (RMA :X ).

Als ik mijn laptop op slaapstand gooi (Fn+F4) en het scherm dichtdoe loopt hij vast, is het scherm uit, maar blijft hij aan > :(

10 seconde aan/uit knop dus, en weer opstarten. Natuurlijk weer 15 minuten geratel en dag dag accutijd omdat Vista z'n rotzooi aan het opruimen is.

De enige manieren waarbij hij niet vastloopt tijdens het in slaapstand zetten is het scherm bijna dichtdoen, zodat het donker wordt en dan Fn+F4 of Fn+F4 en wachten totdat het maantje oplicht en dan het scherm dicht.

En als hij eenmaal een paar keer in en uit slaapstand is geweest kan ik geen nieuwe vensters openen, geen nieuwe tabbladen openen, geen rechtermuisknop meer etc.

Ben het scheitzat dus, er komt straks gewoon XP Pro SP2 op en Office 2003 (ipv 2007) op. Office 2007 is erg leuk, maar wel dusdanig bugged dat ik laatst met een verslag dus fijn een paar uur langer bezig was omdat Excel het vertikte op fatsoenlijke manier de grafiekjes te kopieren :( . Ook de nieuwe knoppenindeling van Office 2007 is dus gewoon _niet_ praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydumass
  • Niet online
Volgens mij komt dat doordat je dan 2 verschillende commando's geeft. Je doet dan 1 maal de slaapstand, maar daar bovenop komt dan nog de stand van het sluiten van de laptop. Probeer eens de instelling ten gevolge van het sluiten van de laptop te veranderen/ uittezetten. Volgens mij is het probleem dan opgelost.

Het tweede probleem van de slaapstand heb ik niet. Je zou eens kunnen proberen om de beta servicepack te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had het probleem eerst ook niet.

Actie bij het dichtdoen is helemaal niks, gewoon alleen scherm uit.

Bij de oude ThinkPads gaat dan alleen het licht uit (T22). Bij de nieuwere wordt er een hele kermis geactiveerd. Dat zorgt ook voor dat geflip in je beeld en al die stomme 800*600 bugs bij de T43, T60, T61 etc.

Ik ga nu zeker geen Beta servicepacks installeren. Dit is op dit moment mijn enige computer die nog werkt O-)

En ik ben Vista hoe dan ook zat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

leroydumass schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 01:07:
Volgens mij komt dat doordat je dan 2 verschillende commando's geeft. Je doet dan 1 maal de slaapstand, maar daar bovenop komt dan nog de stand van het sluiten van de laptop. Probeer eens de instelling ten gevolge van het sluiten van de laptop te veranderen/ uittezetten. Volgens mij is het probleem dan opgelost.

Het tweede probleem van de slaapstand heb ik niet. Je zou eens kunnen proberen om de beta servicepack te installeren.
ja, hoe zet je die kermis van het close-lid gedoe uit dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt wel instellen dat 'ie niks doet, in de zin van 'niet standby, niet uit, etc.', maar hij blijft klooien met je beeld. Het blijft een paar seconde duren voor je weer beeld hebt nadat je hem open klapt. Met een oude Thinkpad deed ie alleen de verlichting uit en had je geen kermis. Als iemand het weet hoe je dat met een T61/ R61 kunt krijgen; graag :D

Heb het zelfs ook nog een keer gehad dat na het openklappen hij naar 800*600 ging. Heb toen Windows herstelpunt gebruikt om het weer goed te krijgen :( . (Was midden in de nacht, dus geen zin om externe monitor eraan te knuppen, wat de andere oplossing was :+ )

Mijn T61 6 cell accu zit nu op 47,22 WHr van de 56,16 na 68 cycles. Mijn Ultrabay accu zit onder de helft na 30 cycles ofzo :X

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 09-03-2008 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

[enigzins offtopic]

Iemand enig idee wanneer de plannen voor de 2008/2009 notebook gemaakt en getoond worden? Ik hoop namelijk dat ze weer voor een Thinkpad gaan, want ik wil meedoen omdat ik mijn T42 voor een goede prijs kan verkopen (vinden jullie 350 euro een goede prijs :> ?). Tweede keer meedoen kost 1200 euro, maar voor zo'n notebook met 3 jaar garantie vervolgens €950 vind ik dan niet zo erg als ik er bijna iedere dag mee werk. Ben benieuwd of ze al op Vista over zullen gaan btw - gok dat het nog XP Pro blijft.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Anoniem: 120284 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 01:46:
Je kunt wel instellen dat 'ie niks doet, in de zin van 'niet standby, niet uit, etc.', maar hij blijft klooien met je beeld. Het blijft een paar seconde duren voor je weer beeld hebt nadat je hem open klapt. Met een oude Thinkpad deed ie alleen de verlichting uit en had je geen kermis. Als iemand het weet hoe je dat met een T61/ R61 kunt krijgen; graag :D

Heb het zelfs ook nog een keer gehad dat na het openklappen hij naar 800*600 ging. Heb toen Windows herstelpunt gebruikt om het weer goed te krijgen :( . (Was midden in de nacht, dus geen zin om externe monitor eraan te knuppen, wat de andere oplossing was :+ )

Mijn T61 6 cell accu zit nu op 47,22 WHr van de 56,16 na 68 cycles. Mijn Ultrabay accu zit onder de helft na 30 cycles ofzo :X
Je accu al een reset geven? Dan kun je de exacte capaciteit zien.
Ik zit hier op 50.07 WHr van de 56.16 (Panasonic accu) van m'n T60.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:11
Panasonic accu's zijn de beste accu's die je kunt hebben. Capaciteit neemt haast niet af.

Dit is ook gebleken op forum.thinkpads.com, met verschillende laptops met Panasonic accu's.

Een oudere ThinkPad gaat trouwens ook gewoon in stand-by als je de klep dicht doet hoor jcvjcvjcvjcv ;)

Dat kun je gewoon instellen bij Energiebeheer / Power options

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik stel ze altijd zo in dat ze niks doen als je de klep dicht doet. Als ik de klep dichtdoe is het meestal iets van: 'ik ga pitten, kermis uit, doe een paritycheck op die film en unzip hem :+ , vort! '

Ik zie wel eens mensen door het gebouw lopen met hun laptop open omdat hij anders in sleepmode gaat en dan ergens tegenaanstoten / ding uit handen laten vallen . Na, stel je powerplan dan goed in :/

Als ik hem aan het werk zet klap ik hem vaak genoeg dicht daarna. Of als ik even weg moet, klep dicht en weg terwijl laptop doorwerkt :)

Nee, op de main accu nog geen refresh gedaan. Op die ultrabay accu wel, toen ging er meteen weer 1,2 WHr opgelost :( :( :(

Die Ultrabay accu van mij is trouwens een Sony, de main accu een Sanyo. Op hoeveel cycles zit jouw T60 accu, Brickman?

De R61 15,4" uit NL van m'n broer heeft trouwens exact dezelfde voeding maar dan met een drie polige mickeymouse plug naar het lichtnet. De adapter van mijn T61 heeft gewoon zo'n kleine 2 polige. Het dockingstation wat ik besteld heb heeft wel weer die driepolige mickeymouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Heb er 114 cycles opzitten (vanaf november 2006).
Dus op zich nog niet zo heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:56
Iemand enig idee of het mogelijk is een grotere HDD in de laptop te zetten zonder garantie problemen met de TU? De 100 Gb die erin zit is mij eigenlijk net wat krap, wil er eigenlijk een grotere voor kopen. Ik weet niet of het misschien een idee is om ze door de mensjes van het notebook service centrum erin te laten zetten ofzo? :)

[Edit] Een externe schijf is geen optie trouwens, vind ik onhandig ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Cyclonist op 24-03-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik zou ze mailen met de vraag hoe het zit met garantie.

Of gewoon Windows op je 100GB schijf laten staan, en mooi een andere schijf kopen, en als je problemen hebt, de 100GB schijf erin doen, en dan terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

ThinkPadd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:35:
Panasonic accu's zijn de beste accu's die je kunt hebben. Capaciteit neemt haast niet af.

Dit is ook gebleken op forum.thinkpads.com, met verschillende laptops met Panasonic accu's.

Een oudere ThinkPad gaat trouwens ook gewoon in stand-by als je de klep dicht doet hoor jcvjcvjcvjcv ;)

Dat kun je gewoon instellen bij Energiebeheer / Power options
yes. ik heb een panasonic :)

maar met kermis bedoelen wij:
ook al staat er bij windows energiebeheer dat ie nix moet doen 'when i close the lid', tóch duurt het een tijdje voor het scherm weer aangaat (en soms in de verkeerde resolutie, of resizen)...
WHY O WHY?? andere laptops hebben dat niet; close the lid = scherm uit, that's it.. touchpads resizen de resolutie (ivm mogelijke beamerpresentatie oid) STOM gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juist :)

Heb net m'n Advanced Dockingstation uitgepakt en geinstalleerd. Mooi ding, maar ik ga nog wel die fan steriliseren, wat een herrie maakt die :/

Zit nu heerlijk met 2x 1600x1200 extern aan m'n laptop :). Hij laad ondertussen de Ultrabayaccu op terwjil ik nog gewoon bij m'n optisch station kan, wat ik in dat docking geval geduwd heb :D

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 25-03-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 19:44
Anoniem: 120284 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:35:
(...)
Heb net m'n Advanced Dockingstation uitgepakt en geinstalleerd. Mooi ding, maar ik ga nog wel die fan steriliseren, wat een herrie maakt die :/
(...)
Mag ik vragen wat je daar voor betaald hebt, en waar je deze gehaald hebt ;)?

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eBay, nieuw in doos, 171 euro inclusief verzendkosten :D , vanuit UK

Nieuw bij Azerty 297 euro incl. verzendkosten

Deze add:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...eName=STRK:MEWA:IT&ih=003

Ze waren allebei binnen de kortste keren weg :P (wat wil je ook voor die prijs, 100 GBP onder winkelprijs omdat het tape van de doos doorgesneden was, :D )

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 25-03-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

M'n accu van m'n T60p is de laatste weken een duikvlucht in zijn capaciteit gaan maken met iets van 5Wh per week. Momteel heb ik nog maar 22 19 16 Wh / 56 Wh over.
Ik ben vandaag langs het Notebook Service Centrum geweest, maar daar zeiden ze dat een accu die het langer dan een half uur vol houdt nog niet in de garantie valt.
Ik heb wel al een relatief hoge cycle-count volgens mij (van 242 nu).

Hebben meer mensen al capaciteitsvermindering gehad met hun accu?

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jep, gaat veel te hard. Kan alleen niet zien wat het exact is, heb de PowerManager niet geinstalleerd. Het ding van Windows zelf doet het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Volgende maand weer de nieuwe notebook offer, heb net mn bachelor gehaald - dus nu op de uitkijk voor nieuwe notebook in de master. Mijn T42 wordt toch een beetje langzaam, zeker in vergelijking met waar ik thuis op werk (E6750 @ 3,2). Scheelt echt factor 4 :X !

De meeste mensen deugen!

• Cyclonist
Even een kickje, weet iemand hoe ik de 'activiteit' van mijn fan kan aanpassen? Ik heb de indruk dat het koelrooster en omgeving wel erg warm worden af en toe, de fan blaast bij zware belasting nauwelijks. Is er iets waarmee ik de fan kan testen / snelheid aanpassen o.i.d.? Anders ga ik eens langs bij het service centrum.

• The__Virus
  • Nu online
tpfancontrol
ff Googlen :)
Heb hem hier ook, dan met aangepast profiel, dat ie pas bij wat hogere temperatuur aangaat, ideaal. Zo blijft ie lekker stil en ruim binnen de grenzen qua temperatuur :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

iemand OS/X er wel eens opgezet??

ben namelijk op zoek naar een walkthrough oid...

en hier staan zgn Extensions, zodat alles vlekkeloos zou werken... ben erg benieuwd..
http://forum.thinkpads.com/viewtopic.php?f=32&t=67386

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The__Virus schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 21:15:
tpfancontrol
Heb hem hier ook, dan met aangepast profiel, dat ie pas bij wat hogere temperatuur aangaat, ideaal. Zo blijft ie lekker stil en ruim binnen de grenzen qua temperatuur :).
Heb dat nu ook sinds een tijdje. Heerlijk. Lekker stil :) . Zonder dat progsel gaat de fan bij 45 graden vaak alweer aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 24-01-2009 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydumass
  • Niet online
iemand al ervaring met windows 7. Ik heb het momenteel draaien op mijn laptop. Hij sluit alleen wel slecht af, hij blijft namelijk hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
The__Virus schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 21:15:
tpfancontrol
Inmiddels is mijn fan vervangen door het service centrum, die had blijkbaar het loodje gelegd :P Nadat hij steeds minder begon te blazen en dus vaak erg warm werd, heb ik hem weggebracht. In dat soort gevallen ben je toch blij dat je eventjes langs kunt lopen en niet hoeft te klooien met opsturen o.i.d!

Maar nog iets anders, heeft iemand al wat upgrades gedaan aan z'n laptop? Want ik zit eraan te denken een grotere harde schijf erin te plaatsen en eventueel wat werkgeheugen, maar wat dat laatste betreft heb ik geen idee of dat veel gaat opleveren qua prestaties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
leroydumass schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:08:
iemand al ervaring met windows 7. Ik heb het momenteel draaien op mijn laptop. Hij sluit alleen wel slecht af, hij blijft namelijk hangen.
Gebruik je toevallig TrueCrypt? Ik heb op mijn desktop Windows 7 draaien, en die hangt bij het afsluiten ook als TrueCrypt nog draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Ik heb deze week eindelijk een nieuwe harde schijf gekocht ;)

De oorspronkelijke (100GB) schijf die in de laptop zit is er een van de Seagate 7200.1 serie, daarom heb ik ervoor gekozen om deze te vervangen door eveneens een Seagate (7200.3 320GB). Nu wilde ik alleen eventjes kijken of de T60p wel SATAII ondersteund, maar dit kan ik nergens terug vinden. Iemand die dit weet? Bij het monteren van de schijf moet ik namelijk een pinnetje overzetten, voor de keuze tussen SATA of SATAII.

[Edit] Ik heb trouwens begrepen dat ik met SATAII geen snellere werking hoef te verwachten aangezien ik slechts een harde schijf gebruik i.t.t. een SSD.

[ Voor 13% gewijzigd door Cyclonist op 06-04-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1987
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 04:10
hallo allemaal

ik zou graag deze laptop aansluiten op een hd tv, hd resolutie niet vereist
helaas heeft de tv geen vga aansluiting
zijn er betaalbare manieren om het alsnog voor elkaar te krijgen?

ik dacht bijvoorbeeld aan het vervangen van de videokaart voor een die hdmi heeft
of als dat te duur is een converter van vga naar component (of hdmi?)

wat zijn de mogelijkheden?

mvgr, Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dockingstation / portreplicator kopen met een DVI aansluiting, en dan een DVI > HDMI kabel?

Maar dan moet je TV wel HDMI hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:55

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica