Jig schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:01:
Ik probeer m'n laptop op mn Philips LCD TV aan te sluiten, alleen dit werkt niet zo makkelijk als met m'n desktop pc. Dan extend ik m'n desktop namelijk gewoon, en sleep ik media player gewoon op m'n tv scherm. Als ik dit met m'n laptop doe dan zie ik een zwart beeld. Wat wel werkt is via FN + F7, alleen dan heb ik geen geluid op m'n TV, geen 1280x720 resolutie en niet extended maar mirrored desktop.
Iemand een oplossing om het gewoon extended, 720p res en met geluid te krijgen?
doe je het via s-video? of op welke manier?
Als je videosignaal verstuurt dan heb je logiserwijs geen geluid...
Wat je doet is:
Haal bij de electronicaboer een VGAstekker om te solderen (die je kunt openschroeven), en 5 goedkope tulp stekkers. Dan trek je van de 5 tulpstekkers één uiteinde eraf (lukt niet met dure, vandaar de goedkope). Je soldeert de losse draadjes aan de bijbehorende pinnetjes [http://www.hardwarebook.info/VGA_(VESA_DDC)], en schroeft alles dicht.
Dan steek je de 5 tulpeindes in je TV, en zet je resolutie zodat je tv ermee overweg kan (720p).
Dan kun je je tv behandelen als tweede monitor, zoals je wilt, met veel betere kwaliteit dan s-video oid.
Ik heb het thuis met mijn Philips Ambilight 720p (HDready) gedaan, geluid via laptop->kabeltje naar surround of TV (is maar stereo, maar toch).
Via de handleiding, of philips.nl zie je of je tv overweg kan met het VGA signaal.(Hij moet een aansluiting hebben met 5stekkers: R G B Vsync Hsync.
als je het eng vindt wil ik het wel doen voor je, kost je de materialen + postzegel.
[
Voor 35% gewijzigd door
Sibylle op 31-08-2007 01:54
]