Hoofdcategorieën
Topicacties

Het DDR/DDR2/DDR3 Informatie- en Overklokresultaten-topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Reageer Nieuw Topic
PURE
Reg. datum: 22 september 2004

Zeer kleine kans op D9GMH chips op dat Geil geheugen als ik me niet vergis. Ik zou een andere keuze maken.

Reg. datum: 05 april 2002

quote:
Davidshadow13 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:06:
[...]

ik heb deze gevonden in de Pricewatch: GeIL GX22GB6400UDC voor 90.12 deze neem ik denk ik dit waren die de jij zei. die van G.Skill sotnden niet in de PW voor hoeveel en waar heb je ze gekocht.
Alleen vroege exemplaren van GeIL GX22GB6400UDC bevatten Micron D9GMH. Tegenwoordig hebben de meeste Aeneon of Elpida. De prijs is lekker, maar overklokken zal een stuk minder gaan.

quote:
SaphireFalcon schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:07:

Hoi Allemaal,

Ik ben bezig om een computer samen te stellen waarmee ik ook goed kan overklokken.
Ik had in gedachte:
ASUS P5N32-SLI (nforce680i)
intel E6600
maar voor de ram heb ik een vraag:
Er gaan officieel ddr2 pc6400 repen in, als ik ga overklokken is het dan beter om een snellere kaart erin te stoppen? (pc 8500)
Eigenlijk hangt dat allemaal af van hoe ver je denkt te kunnen gaan met de FSB. Aan de hand daarvan wordt namelijk ook de kloksnelheid van het geheugen bepaald, al dan niet met een divider.
Daarbij komt dat PC2-6400 met goede chips vaak ook PC2-8500-snelheid kan behalen. Afgezien daarvan is het een persoonsgebonden kwestie.
quote:
Hoe zit het verder met de CAS latency, er zijn reepjes met en CL van 3 voor pc6400 maar voor pc8500 heb je alleen maar CL5. In hoevere is de CL van belang?

Kort gezegt kan ik beter een reep nemen met een lage CL of eentje met een hogere frequentie dan maximaal mogelijk vanuit het moederboord?
Er zijn inmiddels echt talloze artikelen geschreven die precies dit punt behandelen en de vraag bovendien ook hebben beantwoord. Ga eens aan de slag met Google. :)

r00n wijzigde dit bericht 13-06-2007 16:36 (5%)

@ r00n

Welke zou jij dan aanraden voor een niet al te duuren prijs.

je zegt dus dat als ze die desbetreffende chipset niet hebben ik net zo good die van Twinmos kan nemen

HD4Life

quote:
Davidshadow13 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 17:10:

@ r00n

Welke zou jij dan aanraden voor een niet al te duuren prijs.
Crucial Ballistix 5300/6400, G.Skill 6400HZ, etc. Niet te duur en altijd D9GMH.
Reg. datum: 12 september 2004

quote:
r00n schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:34:
[...]

Eigenlijk hangt dat allemaal af van hoe ver je denkt te kunnen gaan met de FSB. Aan de hand daarvan wordt namelijk ook de kloksnelheid van het geheugen bepaald, al dan niet met een divider.
Daarbij komt dat PC2-6400 met goede chips vaak ook PC2-8500-snelheid kan behalen. Afgezien daarvan is het een persoonsgebonden kwestie.
Oke ik heb wat verder gekeken:
deze reepjes hebben de Micron D9GMH (B6-3) 6-layer PCB chips waar iedereen het over heeft, metname voor overklokken.
Echter deze G skills hebben de Micron D9GKX (B6-25E) 6-layer PCB chips. volgens Micron zijn deze beter, ze hebben de zelfde latency maar een hogere frequenty. Dus je zou zeggen dat ze zonder overklokken sneller kunnen. Maar met overklokken? Heeft iemand ervaring met deze G skills en/of Team xtreems?
quote:
[...]

Er zijn inmiddels echt talloze artikelen geschreven die precies dit punt behandelen en de vraag bovendien ook hebben beantwoord. Ga eens aan de slag met Google. :)
Zeker, was een beetje lui, maar heb nu een avondje gegoogled en wat gelezen. Voor wie interesse heeft heb ik een leuk [url=http://www.xbitlabs.com/articles/memory/display/core2duo-memory-guide.html]linkje[url] waar ze het ook hebben over overklokken

Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
SaphireFalcon schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 00:32:
[...]

Oke ik heb wat verder gekeken:
deze reepjes hebben de Micron D9GMH (B6-3) 6-layer PCB chips waar iedereen het over heeft, metname voor overklokken.
deze hebben ook D9GMH chips en zijn goedkoop (helaas niet erg voorradig, ik heb ze al 1 week in bestelling).

Of deze, nu wel weer bijna op voorraad.

I mentioned it once but I think I got away with it

Reg. datum: 29 mei 2007

even een vraagje aan de ervaren tweakers ;) voordat ik alles sloop :S
Ik wil dus mijn PC oc'en, nou heb ik aardig wat info vergaard en hoop ik dat wat ik uitgezocht heb een beetje klopt dus vandaar mijn vraag: Kom ik met het volgende in de buurt van een goede OC? (voordat mn cpu en geheugen klappen krijgen)
eerst even mijn specs:
Asus P5N32-E SLI 680i
E6600 @ stock
kingston hyperX 2GB PC6400 (4-4-4-12)
620watt corsair
2x WD raptor raid 0

het volgende wil ik instellen:
FSB 400MHZ (quad-pumped) met een multiplier van 8 = 3200mhz
Vcore: 1.4v
Geheugen: instellen op 4-4-4-12 1T of 2T??
Geheugen instellen op 2.0v (op de kingston website staat dat 4-4-4-12 2.0v nodig heeft.
En dan instellen in de bios 1:1. alleen heb ik begrepen dat door dat de FSB quadpumped is het geheugen automatisch op de (QP)FSB snelheid gaat lopen???
Hoe moet ik dat dan instellen dat het op 1:1 loopt? of doet hij dat automatisch als ik mem op auto zet en hij ziet dat mijn FSB op 400MHZ staat?
Daarnaast zijn er nog tal van andere volts in het bios (als southbridge etc) daar lees ik bijna nooit wat over tijdens OC topics. Ik neem dus aan dat deze op Auto kunnen blijven staan?

P.s. Het is niet dat ik lui ben, ik vind het leuk om alles uit te proberen, alleen ben ik iemand die altijd pech heeft.. |:( en aangezien ik niet weet wat de consequenties zijn vraag ik het liever.

Cleem wijzigde dit bericht 14-06-2007 16:46 (15%)

Ik vond ook deze reepjes nog.

Team Elite DDR2-800 2 GB [TEDD1024M800HC5] voor 75.00 euro.

bij HWI hebben ze ze getest en konden ze deze overklokken tot 1115 Mhz op 5-5-5-15 timings.

dat zou neerkomen op 558 FSB.

Iemand ervaring met deze reepjes anders ga ik deze kopen denk ik klokken waarschijnlijk goed over. en zijn goedkoper dan die Crucial en die G.Skill 6400 HZ

HD4Life

Ik heb gisteren een Gigabyte mATX mobo gekocht (G33m-DS2R), en in afwachting van mijn D9GMH reepjes (lange levertijd) ook 2 x TakeMS TMS1GB264C081-805 CL5 1GB reepjes erbij. Nou is het vervelende van dit mobo dat het bij een 800Mhz FSB CPU slechts 2 FSB:MEM verhoudingen heeft, namelijk 3:5 en nog eentje erger. Je moet dus snel ram hebben om een beetje leuke overclock te hebben. Bij 333Mhz FSB draait je geheugen dus minimaal op 555Mhz. En om 3Ghz te halen met mijn e2160 CPU, moet ik dus 9x333Mhz hebben.

Nou had ik niet verwacht dat al met dit geheugen te halen, want het was vrij goedkoop (76 euro). Maar ik heb er zojuist toch 2 volledige memtest86 passes mee gedraaid op 555mhz, met timings 5-7-7-20! Die timings zijn overigens niet in te stellen in het bios. Ik las wel op hardforum dat het met ctrl+f1 in de bios zou moeten kunnen, maar helaas..no such luck. Voltage heb ik meteen verhoogd naar 2.2V, nog niet lager geprobeerd.

Ik kan verder helemaal niets op internet vinden over deze reepjes, ook niet met de codes die op de losse chipjes zelf staan (zit geeneens een heatsink op). Ben benieuwd of ik ze nog verder kan krijgen..maar eerst maar eens proberen de CPU omhoog te krikken, diens multi staat nu nog maar op 6.

Reg. datum: 22 januari 2004

Nu we toch bezig zijn met welke heb ik, ik heb van de week een setje Team XtreemDDR2 800 Mhz PC6400 C3-3-3-8 weten te vinden en een review gelezen waar je even een beetje lekker van word. Ik kan haast niet wachten het tegaan uitproberen.. Het bord waarop ik de repen ga zetten is de DFI Lanparty UT NF590 SLI-M2R/G met een brisbane 3600 die aan de stepping te zien goed moet gaan..

http://forum.overclockers...ex.php?t=msg&th=11472
quote:
Davidshadow13 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:05:
Ik vond ook deze reepjes nog.

Team Elite DDR2-800 2 GB [TEDD1024M800HC5] voor 75.00 euro.

bij HWI hebben ze ze getest en konden ze deze overklokken tot 1115 Mhz op 5-5-5-15 timings.

dat zou neerkomen op 558 FSB.

Iemand ervaring met deze reepjes anders ga ik deze kopen denk ik klokken waarschijnlijk goed over. en zijn goedkoper dan die Crucial en die G.Skill 6400 HZ
Iemand nog ervaring met deze ze schijnen goed overteklokken anders ga ik ze bestellen

HD4Life

Is dat 800MHz CL5 RAM?

Maar als het CL4 is zou ik ze gewoon kopen. :)

RappieRappie wijzigde dit bericht 15-06-2007 08:24 (73%)

-Mijn systeem- - I live my life frame by frame-

quote:
brama schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:24:

Ik heb gisteren een Gigabyte mATX mobo gekocht (G33m-DS2R), en in afwachting van mijn D9GMH reepjes (lange levertijd) ook 2 x TakeMS TMS1GB264C081-805 CL5 1GB reepjes erbij. Nou is het vervelende van dit mobo dat het bij een 800Mhz FSB CPU slechts 2 FSB:MEM verhoudingen heeft, namelijk 3:5 en nog eentje erger. Je moet dus snel ram hebben om een beetje leuke overclock te hebben. Bij 333Mhz FSB draait je geheugen dus minimaal op 555Mhz. En om 3Ghz te halen met mijn e2160 CPU, moet ik dus 9x333Mhz hebben.
Dat is vreemd. Het geheugen zou toch minimaal de kloksnelheid van de FSB over moeten nemen.
quote:
Maar ik heb er zojuist toch 2 volledige memtest86 passes mee gedraaid op 555mhz, met timings 5-7-7-20! Die timings zijn overigens niet in te stellen in het bios. Ik las wel op hardforum dat het met ctrl+f1 in de bios zou moeten kunnen, maar helaas..no such luck.
Als dat niet lukt kun je het nog met bepaalde software proberen, zoals bijvoorbeeld EasyTune.
Anderzijds heb je nu niet bepaald een overklokmonster als moederbord en bestaat de mogelijkheid dat er niet veel aan te doen is.
quote:
Ik kan verder helemaal niets op internet vinden over deze reepjes, ook niet met de codes die op de losse chipjes zelf staan (zit geeneens een heatsink op).
Op de website van TakeMS staat wat info.
Verder kan ik uit onderstaande foto opmaken dat er Powerchip chips op zitten.
http://www.takems.com/support/images/product_images/ddr2-800.jpg
Als dat bij jou ook het geval is mag je van geluk spreken dat je überhaupt zo ver bent gekomen.

Je kunt eventueel mijn DDR2 ICs-pagina gebruiken om een vergelijking te maken.

quote:
Davidshadow13 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 07:57:

[...]

Iemand nog ervaring met deze ze schijnen goed overteklokken anders ga ik ze bestellen
Die modules hebben ProMOS of Powerchip, in beide gevallen niet super qua overklokken.
Verder is PC2-6400 CAS 5 natuurlijk niet bijzonder, maar wel erg goedkoop (¤ 70,- voor 2x1GB).

quote:
r00n schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 08:29:
[...]

Dat is vreemd. Het geheugen zou toch minimaal de kloksnelheid van de FSB over moeten nemen.
Ja, maar er zit dus geen 1:1 fsb:ram divider op. Heel flauw.. voor 1066Mhz FSB CPU's zit er wel een 4:5 divider op, zodat je toch mooi 555/5*4=444*9=4Ghz kunt halen. Dus daar komt straks een Q6600 op, en de d9gmh chipjes zullen 555Mhz zeker ook wel halen.
quote:
Als dat niet lukt kun je het nog met bepaalde software proberen, zoals bijvoorbeeld EasyTune.
Anderzijds heb je nu niet bepaald een overklokmonster als moederbord en bestaat de mogelijkheid dat er niet veel aan te doen is.
Ik wist het vantevoren wel, maar bovenstaande specs leken mij leuk genoeg. Ik hoef geen maximale overclock. Overigens is het bordje blijkbaar wel erg flexibel met het ram, waardoor het misschien ietsje harder gaat dan op andere plankjes.
quote:
Op de website van TakeMS staat wat info.
Verder kan ik uit onderstaande foto opmaken dat er Powerchip chips op zitten.
[afbeelding]
Als dat bij jou ook het geval is mag je van geluk spreken dat je überhaupt zo ver bent gekomen.
Dat plaatje lijkt er wel sterk op ja. Mijn modulenaam eindigt wel op 'AP' ipv 'AE', maar voor de rest ziet het er identiek uit.
quote:
Je kunt eventueel mijn DDR2 ICs-pagina gebruiken om een vergelijking te maken.
Moeilijk te zeggenzonder even te kijken of het die PowerChips zijn. Ik heb, toen ik de modules nog in mijn hand had, op alle afzonderlijke nummertjes gezocht, en niets gevonden. Met die JetRam nummertjes vind ik wel wat. Nou staat er wel expliciet 'takems' op die chipjes, dus misschien dat ze al die nummertjes vervangen hebben door iets eigens?

Ik zal vanavond eens wat fotootjes maken.

quote:
brama schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:04:

[...]

Ja, maar er zit dus geen 1:1 fsb:ram divider op.
Apart. Ook als je het geheugen op 'Auto' instelt gebruikt het bord een divider?
quote:
Moeilijk te zeggenzonder even te kijken of het die PowerChips zijn. Ik heb, toen ik de modules nog in mijn hand had, op alle afzonderlijke nummertjes gezocht, en niets gevonden. Met die JetRam nummertjes vind ik wel wat.
Het gaat in dit geval specifiek om de code onderaan, naast de stip. Als dit eindigt op '93G' is het sowieso Powerchip.
quote:
Nou staat er wel expliciet 'takems' op die chipjes, dus misschien dat ze al die nummertjes vervangen hebben door iets eigens?
Veel modulefabrikanten relabelen chips zodat hun eigen logo of merknaam erop staat.
Zo hebben onder andere JetRam en Kingston modules geproduceerd met gerelabelde chips, maar in alle gevallen was de '93G'-code (kenmerkend voor Powerchip) nog zichtbaar. Vandaar.
quote:
Ik zal vanavond eens wat fotootjes maken.
Prima. :)

quote:
r00n schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:15:
[...]

Apart. Ook als je het geheugen op 'Auto' instelt gebruikt het bord een divider?
Ja, dan kiest 'ie 1 van de 2 (3:5 of 1:2 bij 800Mhz FSB CPU's). Lees anders hier maar.
quote:
Het gaat in dit geval specifiek om de code onderaan, naast de stip. Als dit eindigt op '93G' is het sowieso Powerchip.
Ah, browser history to the rescue.. ik zocht o.a. op 'tcm951-l93g', dus inderdaad Powerchip. Bedankt voor de tip! Leuk om te weten.. eens kijken wat anderen daarmee aan snelheid halen. Mijn reepjes hebben vannacht i.i.g. 11 uur orthos overleefd, cpu op 8x333, mem dus op 555mhz.

brama wijzigde dit bericht 15-06-2007 10:32 (12%)

30K 06..... op naar de 33K

quote:
Extera schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:30:
Back on top :o

[afbeelding]
Zelfde mem als op de P5B Deluxe, nu echter op de heerlijke P5K Deluxe.

2,5v @ bios op de repen
Denk dat 700mhz met meer voltage te doen is >:)
by the way, er staat een foutje in de SP. Ik draai 2x 512mb ;)

op naar de 700mhz :*)
r00n, please put me back on top :P
offtopic:
op vakantie geweest?

Extera wijzigde dit bericht 15-06-2007 11:46 (4%)

Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info

Het gaat nooit snel genoeg!
Reg. datum: 28 maart 2002

quote:
Extera schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:43:
[...]

Even een vraag over je screen: SetFSB geeft een cpu snelheid van 4.1 Ghz, Coretemp 3.5 en cpu-z 2.8?

SetFSB pakt multi 9, coretemp snapt het niet, en cpu-z geeft de correcte cpu snelheid aan :)

Reg. datum: 01 november 2000

Wie heeft er hier ervaring met Team Extreem Dark PC6400 4-4-4-12??

Ik probeer dit geheugen icm met een Asus P5B deluxe moederbord te overklokken op 420 Mhz@5-5-5-18@2.25V en zelfs dit gaat al fout (5 tot 20 sec orthos voor crash) CPU loopt op 400Mhz x 8 nog perfect stabiel, evenals geheugen.

Doe ik nu iets fout met m`n Bios instellingen of is het iets anders :?

Het gaat nooit snel genoeg!
Reg. datum: 28 maart 2002

quote:
maddog_rvo schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:44:
Wie heeft er hier ervaring met Team Extreem Dark PC6400 4-4-4-12??

Ik probeer dit geheugen icm met een Asus P5B deluxe moederbord te overklokken op 420 Mhz@5-5-5-18@2.25V en zelfs dit gaat al fout (5 tot 20 sec orthos voor crash) CPU loopt op 400Mhz x 8 nog perfect stabiel, evenals geheugen.

Doe ik nu iets fout met m`n Bios instellingen of is het iets anders :?
Ik ben met dezelfde reepjes aan het stoeien op hetzelfde mobo, maar wordt gelimiteerd door een heel raar MP probleem, ik kan geen lagere MP dan 9x kiezen.

Ik kan dus niet boven de 400 FSB booten omdat mijn cpu dat niet trekt, ik moet nog andere FSB/mem verhoudingen proberen. Daar ben ik nog niet aan toegekomen omdat ik eerst dat MP probleem op wil lossen.

Maar wie weet heeft het allemaal wel iets met elkaar te maken? Ik heb hetzelfde probleem met een setje Corsair PC6400c5 geheugen en daar zitten óók Promos chips op.

Ik wil dus onderzoeken of er een verband is met de P5B, lage MP's en incompabiliteit met Promos chips.

@Extera: helder :)

quote:
Extera schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:43:

[...]

Ik zou het graag doen, maar ik zie nergens een Validation...

stom |:( 8)7

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: