Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
EaS schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 02:27:
AMD shows sunny side of Barcelona:

AMD demonstrated its Barcelona quad-core server chip for reporters and analysts here Monday, comparing its performance to one of AMD's dual-core Opteron processors. This marked the first time AMD shared Barcelona performance information with anyone outside of its server partners and internal folks..............

The company ran a demo comparing the performance of two four-socket servers, one using the quad-core Barcelona chip and one using a dual-core Opteron chip. The demo measured the performance of the chips on an imaging benchmark called POV-Ray.
The quad-core chip processed about 4,000 pixels per second in rendering the image, while the dual-core chip could only hit around 2,000 pixels per second. Allen said Barcelona was not running at the fastest clock speed that will be available at launch....

....Barcelona "will be the highest-performing x86 chip out there. It will blow away Clovertown."......
Dus 4x Barcelona haalde 4000 en 4x Dual core K8 2000 ? Ik had minstens 6000 verwacht van de 4x Barcelona. Ik wil wel eens weten wat die V8 van Intel wel niet doet.

Ik hoop niet dat dit net zo wordt als de R600 :(

Ik ben nu wel benieuwd naar de clockspeeds van die setup. Ik ga er even van uit dat ze voor de K8 gewoon de 3000 MHz modellen hebben gebruikt. En van een 2600 MHz Barcelona setup zou je toch iets tussen de 5000-6000 verwachten. Want 1: je hebt dubbel zo veel cores: en 2: Elke core in de barcelona zou 40-80% sneller zijn dan een core in de K8.

Astennu wijzigde dit bericht 22-05-2007 12:31 (11%)

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Het waren HE modellen (68W), die zullen vast niet hoger dan 2GHz gewerkt hebben.

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

quote:
Hacku schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:34:
Het waren HE modellen (68W), die zullen vast niet hoger dan 2GHz gewerkt hebben.
Uhmm en dat is misschien ook nog een oude ref ? dus niet die nieuwe B0 core ? Ik had er alsnog meer van verwacht ook op 2 GHz dus nu maar hopen dat het toch minder was dat 2000 MHz.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Die resultaten zijn zeer onduidelijk en daar conclusies uit trekken is dan ook niet erg slim ;)
Het is wachten tot de eerste 'echte' benchmarks en als het dan nog blijkt dat AMD nog steeds niet sneller is dan Intel, tja dan zit AMD wel in een vervelende situatie... Zeker als de prijzen van Intel zo extreem gaan zakken.

'I have not failed. I've just found 10.000 ways that won't work.'

Ik heb vandaag bij Alternate een s939 Athlon X2 4200+ besteld, volgens hun indicator zou hij leverbaar moeten zijn, ik ben benieuwd of het ook zo is.
Ik hoop het wel natuurlijk, als het zo is dan kan ik binnenkort het verschil gaan proeven tussen single core 3000+ (1800Mhz. Venice) en een dual core 4200+ (2200Mhz. Toledo)...

Specs || MacBook C2D 2,16GHz 2Gb RAM (werk) || iPhone 8GB || Xbox 360 || xbox live gamertag

quote:
Renegade! schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 08:38:
(zelfde verhaal voor AM2 gebruikers natuurlijk maar op dit moment zijn er toch wel meer mensen met een C2D setup denk ik)

En intel meent het
Euh sorry? Ik denk dat er wel 10x meer AM2 mainboard in de markt zijn die de quadcore na een bios update kunnen draaien ivm s775 mainboard die ook de quadcore kunnen draaien. Vergis je niet, enkel de nieuwe revisie van de P965, de 975x en de nieuwe 680 en 650 chipsets van nVidia kunnen de Intel Quadcore draaien. Ik zeg 10x maar misschien is het wel 30x. Want elk ATX AM2 mainboard zou in princiepe de quadcore moeten kunnen draaien. Meestal de AMD uATX niet, want dit zijn meestal costdown versies waar op het VRM gedeelte bespaard is.

quote:
The Source schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 01:07:
[...]

Euh sorry? Ik denk dat er wel 10x meer AM2 mainboard in de markt zijn die de quadcore na een bios update kunnen draaien ivm s775 mainboard die ook de quadcore kunnen draaien. Vergis je niet, enkel de nieuwe revisie van de P965, de 975x en de nieuwe 680 en 650 chipsets van nVidia kunnen de Intel Quadcore draaien. Ik zeg 10x maar misschien is het wel 30x. Want elk ATX AM2 mainboard zou in princiepe de quadcore moeten kunnen draaien. Meestal de AMD uATX niet, want dit zijn meestal costdown versies waar op het VRM gedeelte bespaard is.
Zijn er echt zo veel AM2's verkocht ? ik dacht dat die dingen slecht verkochten. En er zijn toch ook quad cores van 68 watt ? zouden die dan niet up die uATX plankjes werken ? Maar dit betekend dan ook dat een 6000+ daar ook niet op zou werken want die gebruikt ook 120watt. Of zie ik dit verkeerd ?

Ik krijg deze week ook me AM2 setup zodat ik straks zo i zo snel over kan naar de K10. En dan ga ik rustig zoeken naar een nieuw goed AM2+ plankje met een nieuwe ATi chipset er op.

Reg. datum: 08 augustus 2001

quote:
estorino schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:56:
Ik heb vandaag bij Alternate een s939 Athlon X2 4200+ besteld, volgens hun indicator zou hij leverbaar moeten zijn, ik ben benieuwd of het ook zo is.
Ik hoop het wel natuurlijk, als het zo is dan kan ik binnenkort het verschil gaan proeven tussen single core 3000+ (1800Mhz. Venice) en een dual core 4200+ (2200Mhz. Toledo)...
Die zijn wel voorraadig, bij veel webshops zijn er weer s939 dualcores gekomen.

Heeft wat met AH cassieres, en vrouwen met een vriend. Tjah! | Hier spreekt het Gelders Volksleger, de gewapende arm van de beweging Groot Gelderhand, die streeft naar een vrij en onafhankelijk Gelderland...

Maak wel een ander topic, wat ik hier wou posten is niet in het juiste topic geloof ik.

nijntje82 wijzigde dit bericht 23-05-2007 12:28 (98%)

quote:
The Source schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 01:07:
[...]

Er zijn toch ook vele s775 moederborden die met een bios update wel quadcore ondersteunen :?
Iig zijn er veel meer s775 C2D moederborden verkocht dan AM2 moederborden en de mensen die dan al AM2 hebben gekocht hebben dat meestal gedaan vanwege de goedkope prijs, en dat is dus geen afzetmarkt voor quadcore processors ;) Dus intel zou er in dit geval nog altijd beter uitkomen...

quote:
Renegade! schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:19:
[...]

Er zijn toch ook vele s775 moederborden die met een bios update wel quadcore ondersteunen :?
Iig zijn er veel meer s775 C2D moederborden verkocht dan AM2 moederborden en de mensen die dan al AM2 hebben gekocht hebben dat meestal gedaan vanwege de goedkope prijs, en dat is dus geen afzetmarkt voor quadcore processors ;) Dus intel zou er in dit geval nog altijd beter uitkomen...
Wat The Source bedoelt is dat niet elk S775 moederbord klaar is voor quad cores of C2D's. Alleen de nieuwere zijn dat. De eerste moederborden kunnen die cpu's niet aan ook niet met een bios update. En bij AMD wel alle AM2 borden kunnen gewoon alle nieuwe K10 CPU's aan.

En de meeste bedrijven hebben nog P4's op S478 of misschien net 775 maar dat is dan met de D915/945 chipset en die kan geen Quad cores en volgens mij ook geen C2D aan.

Astennu wijzigde dit bericht 23-05-2007 14:32 (9%)

quote:
Astennu schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:30:
[...]

Wat The Source bedoelt is dat niet elk S775 moederbord klaar is voor quad cores of C2D's. Alleen de nieuwere zijn dat. De eerste moederborden kunnen die cpu's niet aan ook niet met een bios update. En bij AMD wel alle AM2 borden kunnen gewoon alle nieuwe K10 CPU's aan.
Zei men eerst ook met die iets oudere chipsets toen C2D uitkwam, uiteindelijk zijn er ook moederborden gelanceerd met deze chipsets die wel C2D ondersteunen...
quote:
En de meeste bedrijven hebben nog P4's op S478 of misschien net 775 maar dat is dan met de D915/945 chipset en die kan geen Quad cores en volgens mij ook geen C2D aan.
Lijkt me niet dat veel bedrijven nood hebben aan quadcore cpu's tenzij voor speciale doeleinden?
Dit gaat er dus om wie er binnenkort meer quadcore cpu's zal gaan verkopen, en volgens mij zal dat nog steeds intel zijn. Zelfs al moeten ze de prestatiekroon teruggeven aan AMD.

Woebe

quote:
Renegade! schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:08:
Zei men eerst ook met die iets oudere chipsets toen C2D uitkwam, uiteindelijk zijn er ook moederborden gelanceerd met deze chipsets die wel C2D ondersteunen...
Jah, maar dan moet je toch een nieuw moederbord kopen...

AMD Athlon64 X2 4200+ MSI K9AGM3-FIH Apacer 4x 2GB DDR2-800 MSI Radeon HD2600XT Heatpipe Microsoft Windows Vista Business x64

quote:
mieJas schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:12:
[...]

Jah, maar dan moet je toch een nieuw moederbord kopen...
Jah, toen je een pci-e videokaart kocht en je had nog een agp slot ook :X
Ik wil maar zeggen dat als het een P4/D chipset C2D aankan dan moeten de huidige mid-high end C2D chips die quadcore cpu's ook aankunnen.

Wat er beter gaat verkopen qua quadcore is totaal nog niet te verspellen, ligt aan performance / prijs / beschikbaarheid. Wel is duidelijk dat Intel een grote voorsprong qua CPU beschikbaarhied en binnenkort prijs neemt. Maar wat ik zie is dat het upgrade potientieel bij AMD VEEL groter is. Van de AM2 mainboards die nu op de markt zijn support nagenoeg elk AM2 ATX mainboard de quadcore. Van de Intel 775 mainboards zal dat onder de 1% liggen, omdat dit enkel de nieuwe chipsets zijn en daarvan ook nog de nieuwste revisies. Van de s775 mainboards die C2D supporten zal ook nog maar 40% ofzo de quadcore supporten. Een Bios update is niet altijd makkelijk want het ligt aan het VRM gedeelte van het mainboard, als je quadcore niet de juiste stroom krijgt dan lost een BIOS update niets op. Zonder twijfel zal quadcore wellicht ook gaan werken op de oude 945 chipsets, maar deze mainboards moeten dan nog op de markt komen, daarbij zijn ze niet interessant, want FSB1333 en DDRII 1066 zal moeilijk worden op dit chipset. Maakt allemaal ook niet uit... AMD topic :)

The Source wijzigde dit bericht 23-05-2007 19:10 (16%)

Nog even over die test setup van barcelona:

Ze zeggen Dual core VS Quad core op dezelfde clockspeeds. En dan is de Quad core ongeveer dubbel zo snel. Als het hier om K8 dual cores gaat valt het me vies tegen want Barcelona zou 40-80% sneller moeten zijn per core vergeleken met de K8 cores. Dus nu maar hopen dat het K10 dual cores waren.

Athlon 64 X2 6000+@2,4TB RAID5
Reg. datum: 08 september 2003

Zijn er overigens al moederbord fabrikanten die al iets hebben laten zien van Socket AM2+ moederborden? Ik zit er aan te denken om mijn huidige Athlon MP 2800+ set te gaan vervangen voor een Athlon 64 X2 6000+. (of Core 2 Duo E6600, alleen is de AMD oplossing net wat goedkoper bij bijna gelijke performance) Ik twijfel nu dus of ik nog voor een Athlon 64 X2 ga of wacht op de Barcelona. Het bij komende probleem is dat ik naast PCI en PCI-e ook een PCI-X slot wil hebben. Ik wil namelijk mijn PCI-X RAID controller meenemen naar de nieuwe configuratie.

Nu heeft Asus een heel mooi moederbord voor dit alles de Asus M2N32 WS Professional welke dus gebasseerd is op een AM2 Socket. Nu weet ik wel dat een Barcelona ook op een AM2 Socket is te plaatsen, alleen zullen bepaalde interessante features van deze nieuwe processor niet gebruikt kunnen worden.
-=5600+ X2 / HD4870 =-

quote:
_Dune_ schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 02:16:

Nu heeft Asus een heel mooi moederbord voor dit alles de Asus M2N32 WS Professional welke dus gebasseerd is op een AM2 Socket. Nu weet ik wel dat een Barcelona ook op een AM2 Socket is te plaatsen, alleen zullen bepaalde interessante features van deze nieuwe processor niet gebruikt kunnen worden.
Die interesante features zijn alleen HT 3 waar je nog weinig aan hebt en dat terug clocken per core wanneer hij half idle is. Het enige waar je op zou kunnen wachten is pci-e 2 wat in de toekomst nog wel voor wat performance verschil gaat zorgen. Een 2900XT schijnt er al wat voordeel van een beetje extra bandbreedte op de pci-e bus

(Een X2 verbruikt nu al nog maar 7 watt idle )

Hekking wijzigde dit bericht 24-05-2007 08:51 (3%)

Reg. datum: 17 december 2002

Ik heb nu een AMD Athlon 64 X2 4600+ EE, en daar staat bij te lezen dat: Max temp: 55 - 72°C. Wat houdt dat nou in? Ik kan dit nergens vinden:
- niet in dit topic of de vorige 5 delen (gezocht op 'temp' waarmee ik dus alle post met temperature, temperatuur, temps of temp heb gezien...)
- niet in AMD NPT Family 0Fh Desktop Processor Power and Thermal Data Sheet
- niet via google (hoewel het lastig googlen is)

Weet iemand wat het nu precies betekent? Van mij mag 'ie best 65 graden worden als AMD zegt dat dat mag (en mijn pc er stiller mee wordt ;) ), maar dan wil ik wel zeker weten dat dat ook kan/mag.

quote:
_Dune_ schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 02:16:
Zijn er overigens al moederbord fabrikanten die al iets hebben laten zien van Socket AM2+ moederborden? Ik zit er aan te denken om mijn huidige Athlon MP 2800+ set te gaan vervangen voor een Athlon 64 X2 6000+. (of Core 2 Duo E6600, alleen is de AMD oplossing net wat goedkoper bij bijna gelijke performance) Ik twijfel nu dus of ik nog voor een Athlon 64 X2 ga of wacht op de Barcelona. Het bij komende probleem is dat ik naast PCI en PCI-e ook een PCI-X slot wil hebben. Ik wil namelijk mijn PCI-X RAID controller meenemen naar de nieuwe configuratie.

Ik denk dat je borderbord meer stroom gaat slurpen dan de CPU in idle mode. Die nForce dingen gebruiken makkelijk 40-50 watt meer dan de ATi tegenhangers. Alleen er zijn nog geen ATi chipsets met PCI-E.

Ik heb nu zelf ook een AM2 mobo gekocht omdat ik dan toch over kan naar K10 en tegen die tijd kan ik even rustig kijken welke moederborden nu het beste zijn en dan hoef ik geen honky tonky Asus dingen te kopen waar ik me weer aan ga ergeren omdat ze niet goed geschikt zijn voor OC. Dus ik wacht dan gewoon op een DFi plankje. Maar kan ik toch al genieten van de K10 :)

In het begin zijn er altijd weinig high end moederborden die komen meestal iets later.
quote:
Kuhlie schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:25:
Ik heb nu een AMD Athlon 64 X2 4600+ EE, en daar staat bij te lezen dat: Max temp: 55 - 72°C. Wat houdt dat nou in? Ik kan dit nergens vinden:
- niet in dit topic of de vorige 5 delen (gezocht op 'temp' waarmee ik dus alle post met temperature, temperatuur, temps of temp heb gezien...)
- niet in AMD NPT Family 0Fh Desktop Processor Power and Thermal Data Sheet
- niet via google (hoewel het lastig googlen is)

Weet iemand wat het nu precies betekent? Van mij mag 'ie best 65 graden worden als AMD zegt dat dat mag (en mijn pc er stiller mee wordt ;) ), maar dan wil ik wel zeker weten dat dat ook kan/mag.
Dat geeft aan dat hij max 72c mag worden daar na kan hij kapot gaan als je lang op die temp draait. Of hij zelfs nog warmer wordt.

Ik heb mijn temp altijd tussen de 50-60 zitten. Ik laat me fan dan gewoon wat harder draaien als hij heet wordt. Maar als je bv een Artic Freezer 64 Pro hebt wordt je cpu heel moeilijk 60c onder full load zeker die 65 watt versies. Ik denk dat hij dan rond de 45c max zal zitten :) En die dingen kosten 13 euro of zo en zijn ook nog stil ook.

Astennu wijzigde dit bericht 24-05-2007 10:30 (31%)

Reg. datum: 17 december 2002

quote:
Astennu schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:27:
Dat geeft aan dat hij max 72c mag worden daar na kan hij kapot gaan als je lang op die temp draait. Of hij zelfs nog warmer wordt.
Da's mooi, maar wat doet die 55 graden dan? Waarom zetten ze die erbij?

Mr Majestic

In reactie op die POV ray benchmark:

Ik hoop nog steeds dat de Phenom zich gaat waarmaken en net zo snel / sneller is dan de Pennryn. Native Quadcore vind ik gewoon mooiere techniek dan aanelkaar geplakte cores en ik support AMD graag.
Mocht de nieuwe Phenom zodirekt gewoon duidelijk minder zijn dan de Pennryn dan ga ik toch echt voor de Intel. Zit al een hele tijd mijn upgrade plannen uit te stellen in afwachting van de Phenom die nu ipv rond juli pas ergens in Q4 komt waarschijnlijk. Ben een beetje klaar met al dat uitstel en gedoe bij AMD (ook de R600). :o :'(

PS: ik zie ook alweer gebeuren dat straks de Phenom er is maar dat er weer geen geschikte mobo's zijn en/of dat de AMD chipset niet helemaal lekker werkt.

Sry voor het doemdenken maar wil de spulletjes NU, kan er niet meer tegen :P

Help!!!! wijzigde dit bericht 24-05-2007 10:50 (17%)

quote:
Help!!!! schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:47:
In reactie op die POV ray benchmark:

Ik hoop nog steeds dat de Phenom zich gaat waarmaken en net zo snel / sneller is dan de Pennryn. Native Quadcore vind ik gewoon mooiere techniek dan aanelkaar geplakte cores en ik support AMD graag.
Mocht de nieuwe Phenom zodirekt gewoon duidelijk minder zijn dan de Pennryn dan ga ik toch echt voor de Intel. Zit al een hele tijd mijn upgrade plannen uit te stellen in afwachting van de Phenom die nu ipv rond juli pas ergens in Q4 komt waarschijnlijk. Ben een beetje klaar met al dat uitstel en gedoe bij AMD (ook de R600). :o :'(

PS: ik zie ook alweer gebeuren dat straks de Phenom er is maar dat er weer geen geschikte mobo's zijn en/of dat de AMD chipset niet helemaal lekker werkt.

Sry voor het doemdenken maar wil de spulletjes NU, kan er niet meer tegen :P
Ja maar de AMD komt in Q4 de intel in 07 08 Q1 en als ik het goed heb komt de opvolger van de Barcelona ( Shanghai ) in weer in Q2-Q3 van 07 08 dus dan blijf je wachten :)

Ik blijf gewoon AMD. Ik moet geen intel :) En ik druf te wedden dat je in games het verschil toch niet merkt. Daar is een VGA kaart de bottelnek en of je nou 200-300 FPS hebt boeit echt niet. Misschien merk je het wel bij supreme commander of zo want die trekt wel waar aan de CPU. Maar in BV HL2 had ik op 2000 MHz 116.9 FPS en op 2800 MHz 119.6. Whoowhoo wat een verschil :)
quote:
Kuhlie schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:35:
[...]

Da's mooi, maar wat doet die 55 graden dan? Waarom zetten ze die erbij?
Dat is een goede vraag. 55 Graden kunnen die dingen makkelijk hebben. Ik denk dat dit de aanbevole temp is. Dat haal je ook makkelijk met een boxed cooler.

Ik hoop dat ik deze week snel 2x DFi Infinity CFX3200 binnen krijg. Kan ik drie AM2 systemen maken 2x 5600+ 1x 4800+.

De CPU licht al op mijn bureau te wachten :)

quote:
Astennu schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:24:
Ja maar de AMD komt in Q4 de intel in 07 Q1 en als ik het goed heb komt de opvolger van de Barcelona ( Shanghai ) in weer in Q2-Q3 van 07 dus dan blijf je wachten :)
2008 bedoel je in beide gevallen neem ik aan?

Be Cool, Be Roel || Specs

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws