Gathering of Tweakers

Quicksearch

Acties: [view]

Door: TheZeroorez Moderator SGD/SPV
10100111001

quote:
mad_max234 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:37:
[...]

Biostar heeft een nep AM2+ mobo. :D

http://www.hardware.info/..._komt_met_AM2_moederbord/

Is denk ik gewoon een AM2 mobo waarvan de bios al gereed is voor de k10, heeft verder geen AM2+ Features aanboord.
Precies wat ik dacht. Een moederbord dat we nog niet kennen, met een leuke naam en de mogelijkheid de K10 te kunnen gebruiken.

Niets geen PCIe 2.0, HT 3.0, DDR3 of wat dan ook voorlopig :+

Marketing :o

qed

quote:
The_Zeroorez schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:45:
[...]

Precies wat ik dacht. Een moederbord dat we nog niet kennen, met een leuke naam en de mogelijkheid de K10 te kunnen gebruiken.

Niets geen PCIe 2.0, HT 3.0, DDR3 of wat dan ook voorlopig :+

Marketing :o
Helemaal correct gezien !
Zonder HT 3.0 geen AM2+; Marketing blah blah blah...
Dus dit mainboard zal enkel beschikken over een 8Mbit BIOS (ipv een 4Mbit) waardoor er naast een AM2 bios ook een AM2+ bios op kan. Een AM2+ CPU zal er wel op werken, enkel gewoon op HT1.0 en zonder split powerplanes.

Ik wist niet dat AM3 backwards compatible zou zijn, maar lees net dat AM3 cpu's ook DDR2 controller aanboord zal hebben. Dit is erg mooi nieuws, kan je in 2008 nog steeds naar de nieuwste cpu upgraden.

De Socket A tijd komen ineens terug bij mijn. :+
quote:
anton121 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:38:
Op dit moment ben ik aan het rondkijken naar een eventuele upgrade naar AM2 + DDR2. Nu heb ik gezien dat DDR2 PC6400 (800 MHz) het beste is voor deze combinatie, maar het is wel iets duurder. Klopt het dat als je bijvoorbeeld DDR2 PC5300 (667 MHz) gebruikt in een AM2 systeem er dividers worden gebruikt, omdat dan je FSB 200 MHz is en je geheugen in feite op 166 MHz draait? Zelf kom ik er met veel gegoogle en geGoT niet uit, maar het is in ieder geval wel zo dat PC6400 in een dergelijk systeem een stuk sneller is.

Kunnen jullie mijn vermoedens bevesitigen?

Of is het toch slimmer om te wachten op AM2+?
Waarom zou je voor PC5300 gaan ipv 6400 ? Het prijs verschil is zo klein. En CL4 doet niet veel onder voor CL3. De meeste PC6400 willen ook nog wel een beetje overclocken. Als je een beetje goede hebt is 1000 MHz geen probleem :).
quote:
mad_max234 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 19:28:
Ik wist niet dat AM3 backwards compatible zou zijn, maar lees net dat AM3 cpu's ook DDR2 controller aanboord zal hebben. Dit is erg mooi nieuws, kan je in 2008 nog steeds naar de nieuwste cpu upgraden.

De Socket A tijd komen ineens terug bij mijn. :+
Inderdaad had ik ook niet verwacht. Maar DDR III is nu nog niet interessant daarom vind ik het ook helemaal niet erg dat AMD pas over een jaar naar DDR III over gaat. Bij DDR II hebben we dit ook gezien AMD is toen misschien iets aan de late kant over gegaan maar in het begin had je er toch niets aan. DDR 1 is lange tijd superieur geweest aan DDR II. Omdat de clockspeeds van DDR II toen niet super hoog wouden en de timings ook hoog waren. Nu is er wel snel DDR II geheugen op de markt wat ook nog eens lage timings kan dus nu heeft het echt een voordeel in alle opzichten.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

-=5600+ X2 / HD4870 =-

VR-zone heeft hiero
nog een AMD roadmap online gezet.
Zoals gezegd op Fudzilla kan hier nog vanalles aan veranderen kwa benamingen en Ghz
FX in November ?:
quote:
News out of Taipei

Taiwan's IT press is claiming that AMD's quad-core Phenom desktop processor line is poised to hit the streets in November.

AMD have previously told the world that it was likely, but it seems that it will go through with this launch date. Phenom is going through its early manufacturing paces.

According to Information Week AMD will release three quad Phenom parts and one dual-core Phenom before 2007 is out. Five additional quads and six more
dual-core Phenoms will join the family in 2008.

Top-flight Athlon 64 FX parts like the FX-72 and FX-74 are tipped to remain. It's also even likely that AMD will add some new Athlon 64 FX SKUs, with higher clock speeds.

More here.
Mja de FX is niets meer dan een server cpu die het naampje Phenom FX krijgt en geen Opteron meer heet. Hopelijk ook snel AM2+ cpu's ik ben wel toe aan quad core :P Lekker voor }:O

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Athlon 64 X2 6000+@2,4TB RAID5
Reg. datum: 08 september 2003

quote:
Astennu schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 10:52:
FX in November ?:

Mja de FX is niets meer dan een server cpu die het naampje Phenom FX krijgt en geen Opteron meer heet. Hopelijk ook snel AM2+ cpu's ik ben wel toe aan quad core :P Lekker voor }:O
Laat ze dan ook eens met AM2+ moederborden beginnen. Ik wil eigenlijk binnenkort upgraden en het zou wel leuk zijn alvast een AM2+ te kunnen nemen, maar ik heb tot op heden bij geen enkel groot merk Asus, Gigabyte, MSI, Tyan etc nog iets kunnen lezen over deze moederborden.
quote:
_Dune_ schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:12:
[...]

Laat ze dan ook eens met AM2+ moederborden beginnen. Ik wil eigenlijk binnenkort upgraden en het zou wel leuk zijn alvast een AM2+ te kunnen nemen, maar ik heb tot op heden bij geen enkel groot merk Asus, Gigabyte, MSI, Tyan etc nog iets kunnen lezen over deze moederborden.
True. Maar dan moeten eerst die 780 en 790 chipsets uit zijn.

Die chipsets zullen nog even op zich laten wachtten, nVidia wil de MCP78 in oktober verschepen naar moederbord fabrikanten en volgens hun zullen ze eerder dan AMD zijn. Dus in november de eerste AM2+ moederborden.

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

quote:
Hacku schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:21:
Die chipsets zullen nog even op zich laten wachtten, nVidia wil de MCP78 in oktober verschepen naar moederbord fabrikanten en volgens hun zullen ze eerder dan AMD zijn. Dus in november de eerste AM2+ moederborden.
Pfff zometeen zijn de Phenom X4 cpu's nog eerder. Nja ik blij dat ik een AM2 mobo heb dus ik kan em er zo in prikken.

Athlon 64 X2 6000+@2,4TB RAID5
Reg. datum: 08 september 2003

quote:
Astennu schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:52:
[...]
Pfff zometeen zijn de Phenom X4 cpu's nog eerder. Nja ik blij dat ik een AM2 mobo heb dus ik kan em er zo in prikken.
Ja, dat klopt, maar de CPU zal dan wel kreupel lopen. Dit omdat je geen HT3.0 hebt en dat lijkt mij bijzonder jammer. Ik weet niet, maar het kan wel eens zijn dat ik weer na jaren AMD eens ga kijken naar een Intel systeem. Helemaal omdat ik een moederbord nodig ben met ook nog minimaal 1 PCI-X slot en dergelijke werkstation moederborden komen veelal nog wat later o de markt dan de reguliere consumenten bordjes.

AMD schiet eens op.... :'(
quote:
_Dune_ schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:56:
[...]

Ja, dat klopt, maar de CPU zal dan wel kreupel lopen. Dit omdat je geen HT3.0 hebt en dat lijkt mij bijzonder jammer. Ik weet niet, maar het kan wel eens zijn dat ik weer na jaren AMD eens ga kijken naar een Intel systeem. Helemaal omdat ik een moederbord nodig ben met ook nog minimaal 1 PCI-X slot en dergelijke werkstation moederborden komen veelal nog wat later o de markt dan de reguliere consumenten bordjes.

AMD schiet eens op.... :'(
HT 3.0 heb je echt niet nodig hoor. Ik heb het met mijn Dual core X2 wel eens getest. Bij het verschil van 600 MHz HTT naar 400 merkte ik pas iets in 3dmark 2001 ( die bench gekozen omdat die ook heel sterk op cpu en mem timings reageert. ) En toen zag je de score een 100-200 punten dalen. Bij 200 MHz nog zo iets 200-300. Dus ik gok dat een 1000 MHz HT 1.0 voldoende moet zijn voor een quad core Phenom X4 op 2600 MHz. HT 3.0 kan dan mogelijk wat winst halen als in 2% maar ik denk dat je het pas gaat merken met Multi socket systemen.

Het enige nadeel dat ik zo zie is dan het stroom beheer. Persoonlijk heb ik daar geen last van want ik draai altijd }:O dus 100% load.

Kort om het valt allemaal wel mee. Het is meer voor de toekomt en voor de servers + Workstations met meer dan 1 socket.

-=5600+ X2 / HD4870 =-

Hier nog even wat quote's van Fudzilla die vertellen dat Barcelona clock voor clock sneller is dan een Kentsfield. en wat over de launchdate van de Phenom X2 's
quote:
Clock to clock

We had a privilege to see Barcelona K10 multimedia scores and we can confirm that clock to clock, it runs faster than Core 2 Duo. The big problem is how Barcelona K10 goes against Core 2 Duo at much higher speeds.

Instructionwise when you compare all known instructions K10 beats Conroe, there is absolutely no question about it. In 95 percent of cases K10 is faster clock to clock but the real issue is what happens to compare 2.5 GHz K10 versus Penryn at 3.4 GHz.

The other issue is that Penryn has more instructions including SSE4 while K10 has just subset of it.
quote:
Dual core K10

AMD plans some cheaper K10 chips in Q1 next year and they will also work in intervals from 1.8 to 2.4 GHz with faster versions possible at later date.

This CPU should not end up slower in the everyday work compared to the similar clocked K10 Agena processors as the games and other 80 percent of applications around can not see any benefits from the additional two cores.

Kuma can reach even higher clock speeds but that wont happen in Q1 as AMD needs a new revision to be able to reach higher speeds.
Dat betekent dat ik nog ff wat langer moet wachten op een Kuma die 2.8 loopt met een TDP van liever lager dan 89 watt. Anders ga ik er nog niet op vooruit ^^
Barcelona launch schijnt nu 10 september te zijn met slechts twee modellen (1,9 en 2,0 GHz), de overige volgen in oktober. In augustus zal één model naar klanten verscheept worden, een 2,2GHz model. The Inquirer heeft tevens een lijstje met prijzen en AMD zou hard haar best doen om ook een 2,5GHz model te kunnen introduceren.

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=40606

quote:
Hacku schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:56:
Barcelona launch schijnt nu 10 september te zijn met slechts twee modellen (1,9 en 2,0 GHz), de overige volgen in oktober. In augustus zal één model naar klanten verscheept worden, een 2,2GHz model. The Inquirer heeft tevens een lijstje met prijzen en AMD zou hard haar best doen om ook een 2,5GHz model te kunnen introduceren.

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=40606
Uhmm ik ben beniewd. Die Phenom X4's zullen nog wel even duren. Mja clock voor clock sneller is wel leuk maar als de clock speeds niet heel hoog zijn heb je er nog niet heel veel aan :)

Hopelijk kunnen ze toch wel over de 3 GHz en is het een TDP probleem ipv dat ze chip echt niet wil.

Want dat zie je bij de huidige K8 die kan gewoon niet veel meer dan 3200 MHz hebben. En de C2D's doen zo 4000 en hoger.

Fusion naar 2009, had ik wel verwacht.
quote:
AMD VP has shown a slide and confirmed that Fusion is pushed to 2009. Last time we heard AMD talking about Fusion was that AMD plans to release it in late 2008.

Obviously they will have to push it further as AMD delayed a lot of products this year. Fusion a synergy of CPU and a GPU.

Ed Fisher said that 2009 will be the year when AMD expects to receive first value of the ATI’s acquisitino. In this year ATI should pay off to AMD, even he already said that AMD was enjoying a great sale of 690G chipset.
En of de Barcelona voor 10 september wordt is nog niet duidelijk, maar ik gok van wel:
quote:
The Vice president of Marketing of a mighty DAAMIT has confirmed that Barcelona comes in Sepember or October time. We went on public today here in Croatia in front of a 100+ people.

This confirms our story that realistically Barcelona aka K10 comes in Q4 or a very late Q3 or the last days of the Q3.

He didn’t went to specifics of what caused a delay and he didn’t answered any questions about it. Phenom comes later he said.

dual ownage

Wat is de bron? Inquirer?

:: Specs (updated)

quote:
Duidelijk fudzilla :)

quote:
AMD had some good notebook news too. After nine years in the dog house, AMD chips will find their way back to Toshiba notebooks. Ed Fisher says the company is more than pleased to oblige, and we should expect Toshiba Turions in Q3.

This means they have probably finalized some designs already and Toshiba will start shipping after the summer. This is an important victory for AMD, the best notebook news they've had since the Dell deal, and their people were very happy.
Zou dit dan eindelijk een laptop zijn met de nieuwe 65nm Turion X2's ?

Ik ben nog steeds op zoek naar een laptop met zo'n cpu. Het maakt me niet eens meer uit of er een 8600 GS of HD2600 XT in zit :)

Ik denk wel dat dat de 65nm Turions zullen zijn aangezien die reeds verscheept worden.

quote:
Hacku schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:30:
Ik denk wel dat dat de 65nm Turions zullen zijn aangezien die reeds verscheept worden.
Weet jij toevallig nog merken die binnenkort met nieuwe Turion X2 modellen uitkomen ? Asus is ook al gestopt met de A7 AMD serie. :(.

95% van alle laptops heeft een #@^$@#^%#523%^!! Intel cpu :( En die moet ik niet.

quote:
Weet jij toevallig nog merken die binnenkort met nieuwe Turion X2 modellen uitkomen
Op termijn alle merken die AMD notebooks verkopen, dus oa MSI, Acer, HP, enzovoort. Ergens na augustus zullen er wel een hoop te verkrijgen zijn.

Kut, Kuma naar maart of april 2008 :(
quote:
AMD native dual core Phenome processors will hit the channel in March or April next year, claims Ed Fisher. We know most people, including us, would like to see them on the market much sooner, but what can you do. We said earlier that Barcelona is coming in September or October and you can read it here.

It will be a long wait for the embattled CPU maker, but we can only hope it will prove worthwhile and that their performance will be something to brag about.

So that is Kuma and it is late but most of us expected it just a day earlier here.
Op zich zo geen ramp want AMD heeft de Athlon 64 X2 nog om dat kanaal op te vullen, de high-end sector vullen ze sowieso met de quad cores. Waarschijnlijk wil AMD die krengen op 3GHz en sneller uitbrengen ipv eerst de laag geklokte modellen. Ik zie anders geen reden om ze achter te houden, tenzij AMD helemaal nog geen/amper Kuma modellen getest heeft en ze daar dus meer tijd voor nodig hebben.

Hacku wijzigde dit bericht 27-06-2007 19:30 (8%)

quote:
Hacku schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:28:
Kut, Kuma naar maart of april 2008 :(

[...]

Op zich zo geen ramp want AMD heeft de Athlon 64 X2 nog om dat kanaal op te vullen, de high-end sector vullen ze sowieso met de quad cores. Waarschijnlijk wil AMD die krengen op 3GHz en sneller uitbrengen ipv eerst de laag geklokte modellen. Ik zie anders geen reden om ze achter te houden, tenzij AMD helemaal nog geen/amper Kuma modellen getest heeft en ze daar dus meer tijd voor nodig hebben.
Erg gekke beslissing, van Q4 uitstellen naar Q2, dat is max een half jaar vertraging.
Daarbij zou de yieldrate op een dual core hoger moeten zijn als op een native quadcore.
En volume zit natuulijk in dual core, quadcore is echt MEGA top of de markt. Of je daar hogere marges kunt maken? Nu Intel met quadcore naar 399$ gaat op 22 july betwijfel ik dat.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws