quote:
Hekking schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:58:
[...]
Lol na-aper. Heb ik 3 weken terug ook gedaan ^^
IK heb alleen een beetje problemen me 5600 koel te houden in een lanbox, hij word nu stressed 65 graden

met een AC Alphine koeler. Op zich moet dat natuurlijk wel kunnen maar echt fijn is het niet.
P.S ik zou ook voor de Brisbane gaan. Volgensmij moeten die ondertussen wel wat verder onder de 65 watt zitten
Anders moet je het voltage eens wat lager zetten. Die van mij werkt gewoon goed op 1.28v

Mja ik heb er een Artic Feezer 64 Pro op zitten. Dus heb geen last dat hij te heet wordt

quote:
Cio schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:14:
Uit ervaring met Intel's 65nm celly's weet ik dat zonder core refresh het productieproces verwaarloosbaar is @ stock (meer power leakge o.i.d.).
Kleiner oppervlak betekent ook minder snelle warmteafvoer namelijk (verbruik even daargelaten). Die uitgeschakelde cache zal ook weer als isolatie dienen, dus het enige wat dan van belang is lijkt me het (minimale)voltage.
Rekening houdend met een max hostclock van 250 door het mobo, is de vraag of 100~125MHz extra het verschil tussen 256kb en 512kb cache goedmaakt.
Tja ligt er aan in welke applicaties. In games merk je het goed en zal het een verschil van ongeveer 200 MHz zijn. Dat + het voordeel van het lagere stroomverbruik zou ik toch nog steeds voor de Brisbane gaan.
quote:
Hacku schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:01:
Meer informatie over de nieuwe cpu benaming:
Phenom FX: TBD
Phenom X4: GP-7xxx
Phenom X2: GS-6xxx
Athlon X2: BE-2xxx
Athlon X2: LS-2xxx
Sempron: LE-1xxx
Aangezien de Athlon X2 BE 45W verbruikt is de LS = 35W ?
Krijgen we dan de volgende lijst:
Phenom FX: TBD = 120 Watt
Phenom X4: GP-7xxx = 90 Watt
Phenom X2: GS-6xxx = 65 Watt
Athlon X2: BE-2xxx = 45 Watt
Athlon X2: LS-2xxx = 35 Watt
Sempron: LE-1xxx = 25 Watt
Die laatste stapjes zitten wel wat ver uit elkaar. Zou er ook niet een 69 watt quad core komen ? Dat zou dan de Phenom X4: GS-7xxx worden ??/
Astennu wijzigde dit bericht 04-06-2007 14:54 (18%)