Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb even gekeken naar jullie DRP (nogal belangrijk in dit spelletje) en die viel een beetje tegen (tussen de 50 en 80%, waar 85% toch te halen is). Vandaar van mij, extra gratis, een uitleg hoe een goede DQP / DRP te krijgen binnen 20 practice rondjes.

Allereerst, neem even het stukje over DQP/DRP door in de guide: DQP @ F1time (eerst inloggen)

Je hebt waarschijnlijk een coureur met ongeveer 220 DQP punten. (behalve van Ruiswijk, maar dat probleem met zijn coureur komt omdat hij 0% drp had, waardoor de vorm van zijn coureur drastisch is gedaald en zodoende de dqp/drp zijn afgenomen).
Het beste om te doen is om ongeveer 80% van je punten te pakken (in dit geval 176 punten) en deze ongeveer gelijk te verdelen over de 5 specificaties, dus 35 punten bij acc/brak/.../...
Vervolgens ga je in elke run, apart, een ding verhogen of verlagen. Niet teveel, niet te weinig (5 punten?). Tijdens die runs moet je natuurlijk ook gewoon aan je setup werken, vergeet dus niet dat je twee taken hebt! Telkens moet je dan dus kijken of je percentage omhoog of omlaag gaat en de conclusie die je daaruit moet trekken ligt voor de hand.

Vervolgens komt het "lastige", wat niet echt lastig is, maar mensen willen het wel eens vergeten. De DRP! Elke coureur heeft voor de race namelijk meer 'punten' beschikbaar. DRP @ F1time (eerst inloggen)
Deze extra punten (tijdens de race orders zul je zien hoeveel dit zijn) moet je eerlijk verdelen over de 4 (raceline is niet beschikbaar tijdens de race) specificaties. Het makkelijkste is dus even de 4 bij elkaar op te tellen, percentages maken, en de overgebleven punten aan de hand van die percentages verdelen. Zo zal je DRP nooit meer dan 5% zakken ten opzichte van je DQP.

Voor de rest is het trial and error, jullie komen er vast wel uit ;)

Joss wijzigde dit bericht 27-04-2007 23:12 (3%)

F1Time - Reggie Biemans (CLASS 1) | Hattrick - FC Strijen (VI.523)

Jeroen van Bogaert, Class 4 - Group 30

Ik ga nu kijken hoe alles werkt. Iemand van wie ik team kan joinen?

Jeroen87 wijzigde dit bericht 27-04-2007 23:27 (19%)

_=Team-NGS=_ Working @ TSC__________________=Elisha Cuthbert Nr. 1 Fan!!!=_____

Volgens mij heb ik geen balans meer :X Had niet door dat het practicen geld kost 8)7

Hoe groot is mijn probleem nu? :P

Powered
by
Angelina Jolie, Xbox 360, Arsenal, TUI Nederland, XFX 8800GTX

quote:
Angeloonie schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 23:30:
Volgens mij heb ik geen balans meer :X Had niet door dat het practicen geld kost 8)7

Hoe groot is mijn probleem nu? :P
Na 1 dag al je team verkloten, das knap _/-\o_
Nouja, dan is het heel simpel, je zult 10 rondjes moeten rijden in de practice (dit kost je niks) en het spelletje vóór dinsdag goed uitdokteren, zodat je wat punten (equals veel geld) binnensleept.

Nieuw team aanmaken is geen optie, wordt 99% zeker niet toegestaan.

Laat het trouwens een goede les zijn voor toekomstige nieuwelingen, read before you act! Het staat namelijk in de OP, op F1Time, en naast de Submit button wanneer je een rondje gaat rijden.

Joss wijzigde dit bericht 27-04-2007 23:37 (14%)

quote:
Joss schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 23:34:
[...]

Na 1 dag al je team verkloten, das knap _/-\o_
Nouja, dan is het heel simpel, je zult 10 rondjes moeten rijden in de practice (dit kost je niks) en het spelletje vóór dinsdag goed uitdokteren, zodat je wat punten (equals veel geld) binnensleept.

Nieuw team aanmaken is geen optie, wordt 99% zeker niet toegestaan.

Laat het trouwens een goede les zijn voor toekomstige nieuwelingen, read before you act! Het staat namelijk in de OP, op F1Time, en naast de Submit button wanneer je een rondje gaat rijden.
Mjah :P Heb nu 42 rondjes getest, en uiteindelijk net zo snel geëindigd als m'n 1e rondje 8)7 Afstelling maakte geen fuck uit, alleen die DQP maakte een beetje verschil :+

Powered
by

Afstellingen maken wel degelijk uit, tussen een goede en slechte afstelling zit zo'n 3 seconde. Maar je moet natuurlijk wel goed kijken wat je wil; snel zijn in 1 sector? Gemiddeld zijn in 2 sectoren? Of Alles over drie sectoren gemiddeld nemen? De optimale strategie verschilt van circuit tot circuit.

Probeer ook de circuit-specificaties (links in het practice scherm) te begrijpen (sharp., dynam. & surface). Één ding dat je misschien al had gezien zal ik verklappen :P ; de nummers bij surface staan voor 100% gelijk aan je suspension in die sector.

quote:
Joss schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 23:53:
Afstellingen maken wel degelijk uit, tussen een goede en slechte afstelling zit zo'n 3 seconde. Maar je moet natuurlijk wel goed kijken wat je wil; snel zijn in 1 sector? Gemiddeld zijn in 2 sectoren? Of Alles over drie sectoren gemiddeld nemen? De optimale strategie verschilt van circuit tot circuit.

Probeer ook de circuit-specificaties (links in het practice scherm) te begrijpen (sharp., dynam. & surface). Één ding dat je misschien al had gezien zal ik verklappen :P ; de nummers bij surface staan voor 100% gelijk aan je suspension in die sector.
Die balkjes onderaan, daar heeft de coureur aan wat het beste lijkt toch? Dus als er 2x 50-53 staat, en 1x 20-30 ga ik voor 45 ongeveer.

Maar daardoor werd de tijd alleen maar langzamer :( Ook met andere dingen, de eerste tijd met alles op 50(%) was het snelste 8)7

Powered
by

Misschien moet je ook kijken welke sectoren relatief en absoluut het langst duren, waar het meeste tijd te winnen is. Vergeet niet dat F1Time écht uitgebreid is namelijk ;) . Zo zul je zien dat als je alles perfect op 1 sector afstelt, dat je daarmee de snelst mogelijke tijd in die sector zal zetten.

Ook handig om te weten is dat de rondetijden natuurlijk random zijn, dus er zit een fluctuatie in van + / - 0.5s.

Reg. datum: 12 oktober 2001

Ik zit ook in Class 4 - Group 29.

Je kan zeker alleen teamen met een manager uit dezelfde Class en Group?

quote:
We could not accept your application at this time. Possible reason may be: "Fake personal information provided.".

We have deleted your account.
Terwijl ik alles goed invul. :?

Exitium wijzigde dit bericht 28-04-2007 01:55 (8%)

Turalyon: Eleamar (lvl 70 Paladin) | Ceth (lvl 70 Warlock) | Elvilith (lvl 70 Druid) - <Oasis>

Reg. datum: 02 maart 2006

Het is zeker no even uitdokteren hoe alles werkt, maar begin het nu wel te begrijpen :)
Heb in iedergeval niet vergeten teweinig brandstof mee te nemen zoals sommige deden :p

quote:
Exitium schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 01:54:
[...]

_O-

Mijn adres:

Bladiebla 1

2222AB
Rijs

8)7 en dat was wel geaccepteerd :+

Powered
by

f1time C2G2
Reg. datum: 16 april 2004

Ik ben inmiddels ook ingedeeld: Class 4 Group 29 (Peter Semper).

iemand hier die in dezelfde klasse zit en nog een teamgenoot zoekt?

quote:
Exitium schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 01:54:
[...]
Wat zijn je gegevens als ik vragen mag? Dan zal ik dat even ingame aan een admin doorspelen, als het nog nodig is.
quote:
Argos schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 01:23:
Ik zit ook in Class 4 - Group 29.

Je kan zeker alleen teamen met een manager uit dezelfde Class en Group?
Klopt, maar dat is natuurlijk ook logisch ;) In de startpost staan al een paar C4G29ers.

Joss wijzigde dit bericht 28-04-2007 22:12 (27%)

f1time C2G2
Reg. datum: 16 april 2004

Typefoutje in de startpost, ik zit in G29 en niet in G30.

Sempy wijzigde dit bericht 28-04-2007 10:38 (3%)

Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
Sempy schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 09:06:
Ik ben inmiddels ook ingedeeld: Class 4 Group 29 (Peter Semper).

iemand hier die in dezelfde klasse zit en nog een teamgenoot zoekt?
Wij zijn 1 team 8)

Ik ben dus :X

Ik probeer het ook maar weer es een keertje (zo'n managerspel).

Ik zit nu in Class 4 - Group 30 met als username: GameAddict

Zit nu ff te kijken wat ik allemaal kan doen, maar ziet er best leuk uit!

greets Martinspire - Xbox 360 Gamertag = Martinspire
GOT Online - matchmaking site - we need you!

quote:
Joss schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 10:15:
Wat zijn je gegevens als ik vragen mag? Dan zal ik dat even ingame aan een admin doorspelen, als het nog nodig is.
Inlognaam die ik gebruikt heb is Exitium, heb net m'n tweede afwijzing gekregen met bij reden: ""

Maar even op dat mailtje gereageerd met de vraag wat er fout is.

Turalyon: Eleamar (lvl 70 Paladin) | Ceth (lvl 70 Warlock) | Elvilith (lvl 70 Druid) - <Oasis>

Zou je 308 km met een pitstop kunnen doen? Een regenrace met temperaturen tussen de 14 en 18 graden lijkt me niet erg zwaar voor de banden en het is maar 4 km meer dan de 150 waarna je banden versleten zijn.

Nog iemand uit groep 29 die een teammate zoekt trouwens?

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity

quote:
Marzman schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 14:04:
Zou je 308 km met een pitstop kunnen doen? Een regenrace met temperaturen tussen de 14 en 18 graden lijkt me niet erg zwaar voor de banden en het is maar 4 km meer dan de 150 waarna je banden versleten zijn.

Nog iemand uit groep 29 die een teammate zoekt trouwens?
Ik heb nog niet vaak wet-tires zien ontploffen, 1 stopper is dus vast wel mogelijk, moet je wel een redelijke DRP en setup hebben natuurlijk.

@Exitium: Ik heb ook even een PMtje gedaan naar de gamemaster, we zullen zien wat het opleverd.

Joss wijzigde dit bericht 28-04-2007 14:18 (8%)

quote:
Joss schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 14:17:
[...]

Ik heb nog niet vaak wet-tires zien ontploffen, 1 stopper is dus vast wel mogelijk, moet je wel een redelijke DRP en setup hebben natuurlijk.
DQP zit net onder de 82. Of mijn setup goed is weet ik niet. Ik heb maar 10 rondjes gereden en ben toen maar gestopt omdat het alleen maar langzamer werd bij verdere veranderingen en ik denk dat het zo dan wel redelijk is voor een eerste race. Misschien dat ik toch maar 2 stops doe (dan met een vroege) want ik wil de eerste race wel uitrijden :)

Benzineverbruik zit ik ook een beetje mee. Wat ik nu heb gedaan is 10 liter er in en maar kijken hoe veel rondjes je door kan rijden (waren er 3), maar of dit helemaal de manier is om dat te testen vraag ik me af.

My minicity

quote:
Marzman schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 14:25:
[...]
Benzineverbruik zit ik ook een beetje mee. Wat ik nu heb gedaan is 10 liter er in en maar kijken hoe veel rondjes je door kan rijden (waren er 3), maar of dit helemaal de manier is om dat te testen vraag ik me af.
Totaal verkeerde techniek. De aan te raden techniek is alst volgt:
Stop iets van 60 tot 100 liter in je tank (afhankelijk van strategie: 60-3stop 80-2stop 100-1stop). Vervolgens rij je alle 12 ronden tegelijk, dus niet spreiden over 3 runs, alles tegelijk is een betere graadmeter. Vervolgens ga je kijken hoeveel brandstof er in totaal verbruikt is, maar je moet er rekening mee houden dat een in en uit-lap niet op full-speed wordt gereden, dus de meesten laten deze 2 ronden buiten te berekening.
Je houdt dan dus 10 ronden over, en de hoeveelheid brandstof die daarin verbruikt wordt. Aan de hand daarvan krijg je een 90-95% zekere brandstofverbruik per rondje, je zult dus nog een veiligheidsmarge in moeten bouwen voor de race.

Ik heb nu ook de "practise results" gevonden. Ik doe het nog niet eens zo slecht, met 10 rondjes testen als 2e gekwalificeerd van de 15 die al gereden hebben. De nr1 is 0.8s per ronde sneller, maar heeft 34 ronden getest.

My minicity

Zucht, veel te veel practise runs gereden, ben al blut nu :(
Maar ja, je wordt zo in diepe gegooit, dat je in begin echt veel instellingen moet checken.
En ik snap eerlijk gezegd de licht/donkergroene balken ook niet, wat je driver suggest om te verbeteren.

quote:
bangkirai schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 19:01:
Zucht, veel te veel practise runs gereden, ben al blut nu :(
Maar ja, je wordt zo in diepe gegooit, dat je in begin echt veel instellingen moet checken.
En ik snap eerlijk gezegd de licht/donkergroene balken ook niet, wat je driver suggest om te verbeteren.
Ach ja, ik heb ook 6 miljoen uitgegeven aan spare parts omdat ik bang was dat er wat kapot ging en ik niks had. Ik hoop dat het een goede investering blijkt te zijn ;)

My minicity

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws