Ik heb het met deze how to voor elkaar gekregen. Maar ik heb ook een oud kaartje ATI 9700pro 128mb!
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
GoT Index » Non-Windows Operating Systems » [Ervaringen] Het grote Ubuntu topic deel 6
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
[Nieuw Topic]GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Ik draai Beryl op een misschien wel 3x zo trage i915GM, en dat gaat perfect. Natuurlijk werken de nutteloze effecten als Snow en Water niet, maar die mis ik toch niet.quote:XTREEMRaGE schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:26:
Ik heb het met deze how to voor elkaar gekregen. Maar ik heb ook een oud kaartje ATI 9700pro 128mb!
letatcest wijzigde dit bericht 02-05-2007 15:43 (28%)
Retteketet X Y Z
Wat ik hiermee eigenlijk bedoel is, dat het juist op een oude kaart beter zal werken dan op een nieuw kaartje. Omdat die kaarten niet echt ondersteund wordenquote:AtleX schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:34:
[...]
Ik draai Beryl op een misschien wel 3x zo trage i915GM, en dat gaat perfect. Natuurlijk werken de nutteloze effecten als Snow en Water niet, maar die mis ik toch niet.
Retteketet X Y Z
Als je een intel grafische kaart hebt dan is het heel simpel op te lossen, zoek in je pakketmanager "915resolution" en installeer dit. Herstart je pc en voilaquote:Features schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:56:
Hallo allemaal,
net voor het eerst Ubuntu geinstalleerd. Naast Windows. Draait goed, hier. Ben tot nu toe erg tevreden, maar loop wel tegen een paar dingen aan.
Het eerste probleem is de resolutie en beeldpositie. Ik kan maximaal 800x600 instellen, terwijl ik 1240x1024 zou willen en moeten kunnen hebben.
Tweede 'probleem' is dat ik de dual (of meer dan twee eigenlijk) -boot van volgorde zou willen laten veranderen, zodat Windows automatisch als eerste keuze staat.
alvast bedankt
Drgn wijzigde dit bericht 03-05-2007 10:25 (88%)
Leave the gun, get the canoli
Hahahahahaquote:
quote:With Ubuntu Christian Edition, you don't need to surf the web. You can walk on it.
geniaalquote:To install wine in Ubuntu Christian Edition, you simply enter apt-get install water.
Bram77 wijzigde dit bericht 03-05-2007 10:54 (15%)
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.
geinigquote:
en deze:quote:In Ubuntu Christian Edition, there can be only root and 12 more users, one of which will help crackers to acces the system.
toch briljanterquote:Ubuntu Christian Edition does not have daemons.
quote:Ubuntu Christian Edition's installer program is very easy and detects all kind of hardware devices. This is to avoid users to goddamn anyone.
quote:XTREEMRaGE schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:35:
[...]
geinig
Had btw m'n xconf.config ofzo bestand verne*kt. Kon alleen maar via de terminal communiceren
, maar gelukkig had ik een backup gemaakt en deze verplaats naar de goeie map en doet alles het gelukkig weer. Was wel ff schrikken
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
Check ubuntuforums.org en Google. Feisty weet ik niet precies, voor eerdere distro's zijn er zat howto's te vinden.quote:Nu wil ik trouwens m'n bootscreen veranderen, kent iemand een goeie how to of applicatie om de bootscreen van feisty te veranderen?
Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow
Lijkt me logisch dat je niet kan mounten omdat je geen partities hebt? Als het goed is maak je die met de installer, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Probeer anders de live-cd van gparted om partities te maken voor je de installer runt?quote:Larsie schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:50:
Maar om de een of andere vage reden wil ie (vanaf live cd) de hardeschijf (met 3 partities) niet herkennen. Het is een SATA geval, in /dev zie ik sda, sdb, sdc en sdd. Maar geen van allen met een nummertje erachter, ik kan ze ook niet mounten (logisch).
Specs (zover ik weet, ik post nog wel wat meer zodra ik weet)
Acer T660-nogwat
Intel Pentium D 2,83GHz
1024MB DDR2
Ati Radeon X1300
Ik begrijp dat dit niet de specs zijn die jullie willen weten (meer chipset/mobo), Maar ik ben nog nooit zo'n probleem tegen gekomen (m'n eigen pc heeft ook een sata schijf). Misschien een van jullie wel, en zo ja, hoe hebben jullie dat opgelost?![]()
of zal ik er toch maar de christian edition op zetten?
[...]
gwystyl wijzigde dit bericht 03-05-2007 12:44 (8%)
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
Dat moet ik onthouden ;Dquote:mithras schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:52:
[...]
Het belangrijkste commando voor de beginner. Als ik je 's nachts wakker maak moet je het automatisch op kunnen zeggen omdat je alleen maar zwart om je heen zietsudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
[...]
Check ubuntuforums.org en Google. Feisty weet ik niet precies, voor eerdere distro's zijn er zat howto's te vinden.
Amen!quote:Larsie schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:50:
XTREEMRaGE wijzigde dit bericht 03-05-2007 14:10 (9%)
* letatcest zocht dus op "Wanda the Fish" in Google.. zo kwam ik het tegen.quote:Larsie schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:50:
(...)
[...]
Retteketet X Y Z
blaataaps wijzigde dit bericht 03-05-2007 14:23 (3%)
Spelling is een keuze
DM me
http://en.wikipedia.org/wiki/Fork_bombquote:blaataaps schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:22:
...het is een forkbom voor je shell (waarschijnlijk bash).
JanDM wijzigde dit bericht 03-05-2007 14:29 (16%)
Ubuntu | Apache | Subversion | PostgreSQL | Python
Kruisboogvereniging De Knipe
----> Jouw tekst hier? <----
MBV wijzigde dit bericht 03-05-2007 22:44 (11%)
Is 40 dagen offline: zie homepage
Door in System > Preferences > Theme op "Customize..." te klikken kan je een specifiek icon-theme kiezen in plaats van een totaal-pakket (controls, window-decoration, icons).quote:XTREEMRaGE schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 02:02:
ik zou willen zeggen dat ik he kon...maar ja...ben pas lerend! imho wel interessant
Ik hoop dat iemand mij kan helpen: Links boven is er de ubuntu logo in het menu naast applications. Ik wil dat veranderen, hoe kan ik dat het beste doen? en ook voor het icon netwerk en volume.Is wel mogelijk toch
, en als het mogelijk is, hoe kan ik dat het beste doen
?
plz noobie uitleg ;D, tnx
1
2
| sudo mv -R ~/.icons /usr/share/icons sudo mv -R ~/.themes /usr/share/themes |
1
| cp -R /usr/share/icons/Human ~/.icons/Human-Improved |
I wear the cheese, it does not wear me.
Voorkom verdronken kittens: steriliseer of castreer uw kat!
Ok inmiddels draait er al Ubuntu op (ik post nu vanaf deze bak)quote:gwystyl schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:35:
[...]
Lijkt me logisch dat je niet kan mounten omdat je geen partities hebt? Als het goed is maak je die met de installer, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Probeer anders de live-cd van gparted om partities te maken voor je de installer runt?
De specs van de T660 zijn inderdaad lastig te vinden, geen mobo type iig. Bij de Acer site krijg ik wel te zien dat het een Ati X1100 chipset moet zijn?
Ik weet trouwens wel wat sda, sdb etc. waren: de kaartlezerquote:Larsie schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:50:
Maar om de een of andere vage reden wil ie (vanaf live cd) de hardeschijf (met 3 partities) niet herkennen. Het is een SATA geval, in /dev zie ik sda, sdb, sdc en sdd. Maar geen van allen met een nummertje erachter, ik kan ze ook niet mounten (logisch).
Specs (zover ik weet, ik post nog wel wat meer zodra ik weet)
Acer T660-8B7V
Intel Pentium D 2,83GHz
1024MB DDR2
Ati Radeon X1300
Chipset: Ati Xpress 200
Oja, USB-schijven en kaartlezers worden ook sda/b/c enzquote:Larsie schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 07:47:
Ik weet trouwens wel wat sda, sdb etc. waren: de kaartlezer
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Non-Windows Operating Systems » [Ervaringen] Het grote Ubuntu topic deel 6
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea