Gathering of Tweakers

Quicksearch
XTRËËM|RåGË

http://www.howtoforge.com/ubuntu_feisty_beryl_ati_radeon <-- deze tutorial om beryl te installen werkt lekker :9 . Als het goed is werkt beryl nog niet lekker en al helemaal niet met nieuwe kaartjes, maar misschien kan dit enig hulp aanbieden voor ati users.

Ik heb het met deze how to voor elkaar gekregen. Maar ik heb ook een oud kaartje ATI 9700pro 128mb!
:&gt;

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

quote:
XTREEMRaGE schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:26:
Ik heb het met deze how to voor elkaar gekregen. Maar ik heb ook een oud kaartje ATI 9700pro 128mb!
:&gt;
Ik draai Beryl op een misschien wel 3x zo trage i915GM, en dat gaat perfect. Natuurlijk werken de nutteloze effecten als Snow en Water niet, maar die mis ik toch niet.
Okok.. ik ga het dan nog 1 keer proberen met deze how-to.. (ik krijg helemaal de PIP van atikaarten.. daarom ook nog maar geen versche install op mijn laptop, daar werkt het allemaal naar behoren, niet aan klooien zeg ik dan)
edit:
JAAAA it WORKED

edit:
2: jemig.. dit is vet veel cooler dan Compiz zeg.. VEEL duidelijkere interface en zo, damn.. mooi dat die twee krachten gaan bundelen :)

letatcest wijzigde dit bericht 02-05-2007 15:43 (28%)

Retteketet X Y Z

XTRËËM|RåGË

quote:
AtleX schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:34:
[...]

Ik draai Beryl op een misschien wel 3x zo trage i915GM, en dat gaat perfect. Natuurlijk werken de nutteloze effecten als Snow en Water niet, maar die mis ik toch niet.
Wat ik hiermee eigenlijk bedoel is, dat het juist op een oude kaart beter zal werken dan op een nieuw kaartje. Omdat die kaarten niet echt ondersteund worden :) .

@letatcest
Mooi zo, wat voor kaartje(vid-kaart) heb jij eigenlijk?

Een 9800 pro, heb overigens met suse wel die kaart met xgl aan de praat gekregen en de officiële drivers. Nu dus oss drivers. Toch raar van ati.

Retteketet X Y Z

quote:
Features schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:56:
Hallo allemaal,
net voor het eerst Ubuntu geinstalleerd. Naast Windows. Draait goed, hier. Ben tot nu toe erg tevreden, maar loop wel tegen een paar dingen aan.

Het eerste probleem is de resolutie en beeldpositie. Ik kan maximaal 800x600 instellen, terwijl ik 1240x1024 zou willen en moeten kunnen hebben.
Tweede 'probleem' is dat ik de dual (of meer dan twee eigenlijk) -boot van volgorde zou willen laten veranderen, zodat Windows automatisch als eerste keuze staat.

alvast bedankt _/-\o_
Als je een intel grafische kaart hebt dan is het heel simpel op te lossen, zoek in je pakketmanager "915resolution" en installeer dit. Herstart je pc en voila

Bakkes!

He would insult the universe.

Reg. datum: 04 februari 2004

nevermind

Drgn wijzigde dit bericht 03-05-2007 10:25 (88%)

Leave the gun, get the canoli

BMW 325i E30 Cabrio Shadowline

quote:
Hahahahaha :o
quote:
With Ubuntu Christian Edition, you don't need to surf the web. You can walk on it.
quote:
To install wine in Ubuntu Christian Edition, you simply enter apt-get install water.
geniaal

Bram77 wijzigde dit bericht 03-05-2007 10:54 (15%)

Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

XTRËËM|RåGË

quote:
geinig :D

Had btw m'n xorg.config ofzo bestand verne*kt |:( . Kon alleen maar via de terminal communiceren 8)7 , maar gelukkig had ik een backup gemaakt en deze verplaats naar de goeie map en doet alles het gelukkig weer. Was wel ff schrikken :P

Nu wil ik trouwens m'n bootscreen veranderen, kent iemand een goeie how to of applicatie om de bootscreen van feisty te veranderen? :)

Dan vind ik deze:
quote:
In Ubuntu Christian Edition, there can be only root and 12 more users, one of which will help crackers to acces the system.
en deze:
quote:
Ubuntu Christian Edition does not have daemons.
toch briljanter :P

Maar on-topic:
Ik was eergisteren bij een vriend die net een nieuwe pc had gekregen (cadeautje van z'n pa, waaaaay overpriced pc maar goed zit ik niet mee).
Ik wilde er Ubuntu bij gooien (wilde hij zelf ook)

Maar om de een of andere vage reden wil ie (vanaf live cd) de hardeschijf (met 3 partities) niet herkennen. Het is een SATA geval, in /dev zie ik sda, sdb, sdc en sdd. Maar geen van allen met een nummertje erachter, ik kan ze ook niet mounten (logisch).

Specs (zover ik weet, ik post nog wel wat meer zodra ik weet)

Acer T660-nogwat
Intel Pentium D 2,83GHz
1024MB DDR2
Ati Radeon X1300

Ik begrijp dat dit niet de specs zijn die jullie willen weten (meer chipset/mobo), Maar ik ben nog nooit zo'n probleem tegen gekomen (m'n eigen pc heeft ook een sata schijf). Misschien een van jullie wel, en zo ja, hoe hebben jullie dat opgelost? :?

of zal ik er toch maar de christian edition op zetten? :+
quote:
Ubuntu Christian Edition's installer program is very easy and detects all kind of hardware devices. This is to avoid users to goddamn anyone.

quote:
XTREEMRaGE schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:35:
[...]

geinig :D

Had btw m'n xconf.config ofzo bestand verne*kt |:( . Kon alleen maar via de terminal communiceren 8)7 , maar gelukkig had ik een backup gemaakt en deze verplaats naar de goeie map en doet alles het gelukkig weer. Was wel ff schrikken :P
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
Het belangrijkste commando voor de beginner. Als ik je 's nachts wakker maak moet je het automatisch op kunnen zeggen omdat je alleen maar zwart om je heen ziet ;)
quote:
Nu wil ik trouwens m'n bootscreen veranderen, kent iemand een goeie how to of applicatie om de bootscreen van feisty te veranderen? :)
Check ubuntuforums.org en Google. Feisty weet ik niet precies, voor eerdere distro's zijn er zat howto's te vinden.

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

quote:
Larsie schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:50:

Maar om de een of andere vage reden wil ie (vanaf live cd) de hardeschijf (met 3 partities) niet herkennen. Het is een SATA geval, in /dev zie ik sda, sdb, sdc en sdd. Maar geen van allen met een nummertje erachter, ik kan ze ook niet mounten (logisch).

Acer T660-nogwat
Intel Pentium D 2,83GHz
1024MB DDR2
Ati Radeon X1300

Ik begrijp dat dit niet de specs zijn die jullie willen weten (meer chipset/mobo), Maar ik ben nog nooit zo'n probleem tegen gekomen (m'n eigen pc heeft ook een sata schijf). Misschien een van jullie wel, en zo ja, hoe hebben jullie dat opgelost? :?

[...]
Lijkt me logisch dat je niet kan mounten omdat je geen partities hebt? Als het goed is maak je die met de installer, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Probeer anders de live-cd van gparted om partities te maken voor je de installer runt?
De specs van de T660 zijn inderdaad lastig te vinden, geen mobo type iig. Bij de Acer site krijg ik wel te zien dat het een Ati X1100 chipset moet zijn?

gwystyl wijzigde dit bericht 03-05-2007 12:44 (8%)

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

XTRËËM|RåGË

quote:
mithras schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:52:
[...]
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
Het belangrijkste commando voor de beginner. Als ik je 's nachts wakker maak moet je het automatisch op kunnen zeggen omdat je alleen maar zwart om je heen ziet ;)

[...]
Check ubuntuforums.org en Google. Feisty weet ik niet precies, voor eerdere distro's zijn er zat howto's te vinden.
Dat moet ik onthouden ;D

btw voor de bootscreen zijn er idd how to's te vinden, maar voor voorgaande distro's. Is er niet eentje voor feisty die ook duidelijk is, heb ik nog niet gevonden in iedergeval :(
quote:

Amen! :+
Met mijn IDE ntfs schijf moest ik het eerst unmounten :| . En dan kon ik gewoon ubuntu feisty naast vista business installeren. Ik weet niet als dit voor jou een optie is ;x

XTREEMRaGE wijzigde dit bericht 03-05-2007 14:10 (9%)

quote:

(...)

[...]
* letatcest zocht dus op "Wanda the Fish" in Google.. zo kwam ik het tegen.

Retteketet X Y Z

Ad maiorem black_eye gloriam

code:
1
:(){ :|:&};:

Zet dit in je terminal en Ubuntu crashed gegarandeerd.

Iemand een iedeen waarom?

black_eye wijzigde dit bericht 03-05-2007 14:25 (6%)

Ad maiorem black_eye gloriam

Dat heeft niks met ubuntu specifiek te maken en het is ook niet gegarandeerd, het is een forkbom voor je shell (waarschijnlijk bash).

blaataaps wijzigde dit bericht 03-05-2007 14:23 (3%)

Spelling is een keuze
DM me

quote:
blaataaps schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:22:
...het is een forkbom voor je shell (waarschijnlijk bash).
http://en.wikipedia.org/wiki/Fork_bomb :+

uitleg

JanDM wijzigde dit bericht 03-05-2007 14:29 (16%)

Rozijntjes

Ik heb een tijdje geleden getest: niet leuk :( Ik kon in de console nog wel een reboot commando geven, maar deze werd nooit uitgevoerd...

Kruisboogvereniging De Knipe
----> Jouw tekst hier? <----

getfirefox.com

Wie o wie helpt mij uit de brand met een gestripte .config, die niks sloopt? :)

Uitleg: ik wil zelf een kernel bouwen, maar dan niet alle 100.000 modules meenemen die onnodig zijn op een desktop. Ik heb de hele wereld afgegoogled en kon geen kant-en-klare lean&mean .config vinden, dus ben zelf aan het slopen gegaan. 2 probleempjes: logo moet tijdens het opstarten uit staan, anders geeft hij heel wazig beeld en crashed hij. Andere is dat wakker worden uit standby niet werkt.
Waarom lean&mean? Nou, de suggestie dat het wel eens sneller zou kunnen zijn, dat recompiles sneller zijn, dat soort dingen. En omdat ik toch al bezig ben om een nieuwe kernel te bakken, met betere acpi-ondersteuning voor mijn laptop en voor undervolten van mijn Pentium M.

MBV wijzigde dit bericht 03-05-2007 22:44 (11%)

Is 40 dagen offline: zie homepage

XTRËËM|RåGË

ik zou willen zeggen dat ik he kon...maar ja...ben pas lerend! imho wel interessant :D
Ik hoop dat iemand mij kan helpen: Links boven is er de ubuntu logo in het menu naast applications. Ik wil dat veranderen, hoe kan ik dat het beste doen? en ook voor het icon netwerk en volume :).Is wel mogelijk toch :S , en als het mogelijk is, hoe kan ik dat het beste doen :D ?

plz noobie uitleg ;D, tnx

cheese man
Reg. datum: 30 oktober 2002

quote:
XTREEMRaGE schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 02:02:
ik zou willen zeggen dat ik he kon...maar ja...ben pas lerend! imho wel interessant :D
Ik hoop dat iemand mij kan helpen: Links boven is er de ubuntu logo in het menu naast applications. Ik wil dat veranderen, hoe kan ik dat het beste doen? en ook voor het icon netwerk en volume :).Is wel mogelijk toch :S , en als het mogelijk is, hoe kan ik dat het beste doen :D ?

plz noobie uitleg ;D, tnx
Door in System > Preferences > Theme op "Customize..." te klikken kan je een specifiek icon-theme kiezen in plaats van een totaal-pakket (controls, window-decoration, icons).

Je kan extra icon-themes vinden op Gnome-Look.org. Deze zijn -voor jouw account- te installeren door de gedownloade tarball te drag-droppen naar het Theme venster. Als je wilt dat andere gebruikers de themes ook kunnen gebruiken (bijvoorbeeld admin-programma's zoals Synaptic), dan kan je na de installatie van thema's het volgende uitvoeren:
code:
1
2
sudo mv -R ~/.icons /usr/share/icons
sudo mv -R ~/.themes /usr/share/themes

De persoonlijke themes worden dan gekopieerd naar de systeem-brede opslagplekken. De ".themes" directory is waar gtk-themes (controls) en metacity-themes (window-decoration) worden opgeslagen.

Je kan ook zelf een Gnome icon-theme maken. Hier staat een kort overzicht van wat zo'n icon-theme inhoudt. Je kan bijvoorbeeld het standaard Human icon theme kopiëren:
code:
1
cp -R /usr/share/icons/Human ~/.icons/Human-Improved

Vervolgens kan je de iconen naar hartelust vervangen en aanpassen.

I wear the cheese, it does not wear me.

Voorkom verdronken kittens: steriliseer of castreer uw kat!

quote:
gwystyl schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:35:
[...]

Lijkt me logisch dat je niet kan mounten omdat je geen partities hebt? Als het goed is maak je die met de installer, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Probeer anders de live-cd van gparted om partities te maken voor je de installer runt?
De specs van de T660 zijn inderdaad lastig te vinden, geen mobo type iig. Bij de Acer site krijg ik wel te zien dat het een Ati X1100 chipset moet zijn?
Ok inmiddels draait er al Ubuntu op (ik post nu vanaf deze bak)

Er zijn al wel partities (windows staat er ook naast, en een recovery partitie, maar ook een lege)

Gparted ziet de hele harde schijf niet eens (wel die oude uiteraard) :&#039;(

Ik heb er maar een (P)ATA schijfje aan gehangen en dat draait verder best ok (beetje meer herrie)
quote:

Acer T660-8B7V
Intel Pentium D 2,83GHz
1024MB DDR2
Ati Radeon X1300
Chipset: Ati Xpress 200
Ik weet trouwens wel wat sda, sdb etc. waren: de kaartlezer 8)7

quote:
Larsie schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 07:47:

Ik weet trouwens wel wat sda, sdb etc. waren: de kaartlezer 8)7
Oja, USB-schijven en kaartlezers worden ook sda/b/c enz

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws