Gathering of Tweakers

Quicksearch
Check eens bij je instellingen je netwerk. Ook is er een configuratiebestand, /etc/netword/interfaces, wat staat daarin?

offtopic:
Ik gebruik geen wifi, dus weet het niet precies, maar networkmanager (nm, dat "programma" wat jij bedoelt) werkt toch zonder network/interfaces config?

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

quote:
Theimon schreef op donderdag 26 april 2007 @ 17:48:
IP beginnend met 169 is meestal een machine IP, dat maakt ie zelf aan op het moment dat ie van de DHCP server (in jouw geval je router) geen IP krijgt. Even je netwerk instellingen checken op DHCP lijkt me zo.
Ok, bedankt. Als ik in die NetworkManager Applet vraag om "connection information", krijg ik "Error displaying connection information: could not find some required resources (the glade file)!" Ik weet niet zo goed waar ik verder moet kijken voor info over de tot stand gekomen verbinding, maar ik ga wel even proberen.

De vaste computer krijgt overigens wel gewoon een IP toegewezen door de router.

heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goedkomt....

quote:
mithras schreef op donderdag 26 april 2007 @ 17:55:
Check eens bij je instellingen je netwerk. Ook is er een configuratiebestand, /etc/netword/interfaces, wat staat daarin?

offtopic:
Ik gebruik geen wifi, dus weet het niet precies, maar networkmanager (nm, dat "programma" wat jij bedoelt) werkt toch zonder network/interfaces config?
Dit staat erin:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
auto lo
iface lo inet loopback

auto eth0
iface eth0 inet dhcp

auto eth1 
iface eth1 inet dhcp

auto eth2 
iface eth2 inet dhcp

auto ath0 
iface ath0 inet dhcp

auto wlan0
iface wlan0 inet dhcp

iface ra0 inet dhcp
wireless-essid Kees!
wireless-key s:<juiste sleutel>

auto ra0

EDIT: na heel wat geklooi heb ik het voor elkaar gekregen. Ik heb handmatig /etc/network/interfaces ge-edit en daar de instellingen opgegeven & de sleutel veranderd van ASCII naar hexadecimaal. Joost mag weten waarom, maar het werkt nu vanaf boot en zolang ik niet die network applet open, want die maakt het weer kapot :?.

keesjeislief wijzigde dit bericht 26-04-2007 22:09 (18%)

heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goedkomt....

Upgrade gedaan:

- Intel DG965WH
- Intel c2d 6600
- Kingston 4GB

Draai nu voor het eerst 64-bits, bevalt tot nu toe wel, enige minpunt was dat rosetta@home en seti@home niet wilde draaien, die ondersteunen alleen 32-bit, seti wel aan de praat gekregen met een aangepaste versie.

Wat ook heerlijk nu is in feisty -> apt-get install netbeans5.5 :) Scheelt een hoop gezeik :p

edit: aah te vroeg gejuigd, het is alleen een installer package, beetje jammer maargoed

mserver wijzigde dit bericht 26-04-2007 18:54 (10%)

ik loop al een paar dagen te tobbe met munin.

Ik wil munin installeren op mn dapper installatie (apache draait al vrolijk) maar als ik het als root (of mn su) uitvoer dan kloppen al mn permissies niet op mn mappen (bv var/www/munin)

En bijkomend probleem is dat in die www dir een 5 tal bestanden zouden moeten komen te staan na de installatie die er dus nooit komen.

En als ik het als gebruiker munin probeert te installeren mag hij dat niet (geen su) en als ik dan sudo'ed kom ik weer terug bij puntje 1.

Iets gaat er niet goed en ik snap het niet helemaal meer. Heb al meerdere handleidingen gevolgt maar heb een beetje het idee dat het allemaal copie plak werk is van 1 site. Ze zijn dus allemaal hetzelfde.

nevermind, ik heb ubuntu server opnieuw geinstalleerd maar nu met de optie LAMP ipv alles los zelf te installeren. Enne dat werkt!

Pixxa wijzigde dit bericht 26-04-2007 22:02 (8%)

PSN ID: Pixxa_NL

Rozijntjes

Als ik Desktop Effects aanzet dan reageert de titelbalk van een venster niet meer goed. Dit is pas als ik 2 venster of meer open heb staan. Het lijkt erop dat de muisklik naar het achterliggende programma (of bureaublad) wordt gestuurd.

Als ik de Desktop Effects weer uitzet is er niks aan de hand.

Kruisboogvereniging De Knipe
----> Jouw tekst hier? <----

Als ik bij mij de desktop effects aanzet krijgen ik maar een bureaublad 8)7

Desktop Effects is ook nog steeds experimenteel stukje software, het werkt niet op alle computers even goed en kan bijwerkingen hebben

C is for Camping, F is for Fragging, L is for Lagging, N is for Newbie, O is for Owning, R is for Respawndelay, S is for Sucking, W is for Whining

quote:
jelly schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:39:
Als ik bij mij de desktop effects aanzet krijgen ik maar een bureaublad 8)7

Desktop Effects is ook nog steeds experimenteel stukje software, het werkt niet op alle computers even goed en kan bijwerkingen hebben
Horizontal size (oid) op 4 zetten, dan krijg je de cube. Lees wat op ubforum, daar is meer te vinden over de cube. By default staat ie wel aan, maar met 1 viewport. Geen cube dus eigenlijk, maar met wat settings krijg je het zo voor elkaar.

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

Ik zou aanraden om gewoon Beryl binnen te halen (kan gewoon via Add/Remove). Je kan er zoveel meer mee als die paar dingen van Compiz en je kan wel een uur prutsen met de instellingen (allemaal GUI). Zeker de moeite waard.

Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE

Maar die desktop-effects die kun je zeker alleen vinden in ubuntu en niet kubuntu?
quote:
Lupare schreef op donderdag 26 april 2007 @ 22:58:
Maar die desktop-effects die kun je zeker alleen vinden in ubuntu en niet kubuntu?
ik zag laatst ook een pakketje beryl-kde langskomen, dus volgens mij zou het moeten kunnen. Nog niet geprobeerd. Staat hier wel uitgelegd (te makkelijke, eerste hit op zoeken bij google naar 'beryl kubuntu'

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Oki ty, zal ik zo even naar kijken.

Ben bezig met vmware-server te installen, tsjonge wat een bedoening :&#039;( Ik draai dus 64-bits, eerst gezeik met kernel modules die niet wilden compilen, dan maar die van ubuntu zelf gebruiken. Daarna volgende probleem, wilde hij de python-shizzle niet compilen, dus apt-get install build-essential. Daarna ging ie zeiken over ssl bestanden waarvan hij de timestamp niet kon vinden, dus even met touch in de weer geweest. Toen bij het invoeren van de serial, invalid serial. aaaaaaaaaaah. Wat blijkt ik moet de ia32-libs installen en dan zou het moeten werken. Ach ja :)

edit: en ja het werkt :D
hoi ik zit een beetje met een probleem,
ik heb de resolutie van linux naar 1280x1024 gezet alleen nu heb ik 2 zwarte balken van ongeveer 3 cm boven en onder op mijn scherm. ik heb een 19 inch.
weet iemand hoe je dit weghaalt?
alvast bedankt

Reg. datum: 01 september 2006

quote:
_-Tijmen-_ schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:25:
hoi ik zit een beetje met een probleem,
ik heb de resolutie van linux naar 1280x1024 gezet alleen nu heb ik 2 zwarte balken van ongeveer 3 cm boven en onder op mijn scherm. ik heb een 19 inch.
weet iemand hoe je dit weghaalt?
alvast bedankt
Kun je niet op je monitor zelf gewoon de vertical size aanpassen?

offtopic: als ze BOVEN en ONDER je scherm zitten is er natuurlijk niets aan de hand, zolang ze maar niet bovenin en onderin zitten :*) 8)7 :+

mdevente wijzigde dit bericht 27-04-2007 17:41 (14%)

hey ik heb een simpele vraag over ubuntu

ik ben gewend dat als je op de titelbalk van een app dubbelklikt dat ie ge(de)maximaliseerd wordt..
nu heb ik beryl en hij maakt er nu 1 balkje van bij dubbelklik, dat hoef ik sowieso niet en al helemaal niet als dubbelklik commando,
iemand enig idee waar ik dit kan veranderen?
ik heb dat hele beryl menu al doorzocht maar kan het echt niet vinden

alvast bedankt
Dat kan je veranderen bij System > Preferences > Windows > Titlebar action :)

quote:
rulus schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:38:
Dat kan je veranderen bij System > Preferences > Windows > Titlebar action :)
dan krijg ik de melding dat beryl geen configuratieprogramma heeft geselecteerd, maar ik weet nu wel hoe het moet (voor mensen met hezelfde probleem) je moet naar de Emerald Theme Manager en dan naar settings, daar is de Titlebar Doubleclick optie
GoTzijdank!

Hallo allemaal,
net voor het eerst Ubuntu geinstalleerd. Naast Windows. Draait goed, hier. Ben tot nu toe erg tevreden, maar loop wel tegen een paar dingen aan.

Het eerste probleem is de resolutie en beeldpositie. Ik kan maximaal 800x600 instellen, terwijl ik 1240x1024 zou willen en moeten kunnen hebben.
Tweede 'probleem' is dat ik de dual (of meer dan twee eigenlijk) -boot van volgorde zou willen laten veranderen, zodat Windows automatisch als eerste keuze staat.

alvast bedankt _/-\o_

Honger maakt rauwe bonen zoet. Suiker ook!

UTFS & UTFG (zie http://www.answers.com/topic/rtfm als je deze termen niet kent) zijn zeer van toepassing bij deze vragen. Al te belachelijk vaak beantwoord.

Anders gezegd : je mag ook eerst even zoeken voor je je vragen stelt.

@ hieronder/hierboven

De vriendelijkheid spat idd niet van mijn reactie af, maar deze vragen zijn al zo vaak beantwoord ;)

@ Breepee
quote:
1e puntje: Systeem > Voorkeuren > Schermresolutie
quote:
Ik kan maximaal 800x600 instellen
:&gt;

Jungian wijzigde dit bericht 28-04-2007 17:11 (84%)

Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"

GoTzijdank!

Bedankt voor de vriendelijke reactie, ik zoek nog even door! :D

quote:
Features schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 17:06:
Bedankt voor de vriendelijke reactie, ik zoek nog even door! :D

1e puntje: Systeem > Voorkeuren > Schermresolutie
2e puntje: Even zoeken op grub.

Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos

GoTzijdank!

Thanks. Het rare aan het probleem is dus dat er geen mogelijkheid is bij voorkeuren hoger dan 800x600 aan te klikken. Heb echter wel gezocht, tot ik commands zoals " dpgk reconfig xserver-xfree86" in moest tikken; en ik had eigenlijk van het 'linux-for-human-beings' imago van Ubuntu verwacht dat ik niet na tien minuten al weer met dat soort praktijken bezig zou zijn, haha.
Ik zal zoeken op Grub, vielen dank.

/edit: oplossing: sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg intikken in terminal.

Features wijzigde dit bericht 28-04-2007 17:31 (9%)

Ik heb sinds gisterenavond mijn Xubuntu (begonnen op 6.06, geëindigd op 7.04) vervangen door Ubuntu op mijn oude laptop. De grootste oorzaak was eigenlijk dat Xubuntu veel minder 'af' is dan Ubuntu. Natuurlijk kan ik wel alles handmatig erbij installeren en configureren maar dat kost veel tijd en moeite en dat heb ik niet over voor een simpel desktop systeempje. :P In tegenstelling tot Xubuntu werkte nu alles gewoon in 1x, DMA op mijn HDD (nooit aan de gang gekregen op Xubuntu, ook niet met zelf gecompileerde kernels), Wifi met meerdere profielen, volume keys, hibernate, noem maar op. Wel merk ik duidelijk dat Gnome wat trager is dan XFCE, ook het geheugengebruik scheelt nogal. Met XFCE kwam ik amper boven de 300MB, nu met Gnome zit het eigenlijk altijd vol. Die desktop effects zijn ook leuk, maar op Xubuntu had ik al Beryl en dat werkt toch sneller en beter dus nu heb ik ook maar weer Beryl geïnstalleerd. :)
Woeii ik heb Gnome nu vervangen door Xfce (apt-get install xubuntu-desktop o.i.d was het ) en nu loopt alles veel soepeler :)

Maar ik moet nog een paar dingen aanpassen, en dat lukt me niet :S

Ik heb helemaal geen powermanagement spul geinstalleerd staan blijkbaar :S
Ik heb een laptop, en als ik dan AC eruit trek, zodat ik op batterij werk, zie ik nergens een icoontje van batterij o.i.d

Ik heb al
code:
1
apt-get install gnome-power-manager

gedaan, maar dan krijg ik een melding dat ik al de laatste versie heb.
bij
code:
1
apt-get install gnome-power-preferences

krijg ik de melding dat het pakket niet bestaat.
Zoals die gnome power manager eruit ziet op screenshots, zo wil ik het ook hebben. Maar ik krijg het niet aan de gang. En in de instellingen van Ubuntu kan ik ook niks vinden over power management. Wie helpt me?

Oja, hoe kan ik trouwens MS fonts in Ubuntu krijgen? Fonts zoals Tahoma, Times New Roman e.d ? Want die heb ik nodig voor schoolopdrachten.
quote:
frankiepankie schreef op maandag 30 april 2007 @ 17:21:
Oja, hoe kan ik trouwens MS fonts in Ubuntu krijgen? Fonts zoals Tahoma, Times New Roman e.d ? Want die heb ik nodig voor schoolopdrachten.
https://help.ubuntu.com/c...Formats/Microsoft%20Fonts

God Bless America | Change We Can Believe In

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws