Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
lethargy schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 11:33:
[...]

Als je alleen de zapsnelheid aanpast en verder overal vanaf blijft en niet per ongeluk instellingen veranderd, dan is het geen probleem.
Er is hier al vaak gewaarschuwd dat je TV niet meer goed kan werken en als je zomaar instellingen in het servicemenu veranderd.
Heb je dat trouwens gezegd tegen de Samsung monteur, dat je per ongeluk in het service menu instellingen veranderd had?
En niet per ongeluk instellingen veranderd? 8) Het navigeren in het service menu met de knop rechts geeft de bevestiging van je keuze optie i.p.v. de Ok knop. Ik bedoel maar!
Dat je dan ineens je tv kalibreert op HDMI signaal...is het resultaat van een nieuwe printplaat.

Na het aangeven van een stroomstoring waardoor mijn tv niet meer functioneerde begon de monteur over het feit dat het aan de kabelaar lag in mijn geval Caiway. Aangezien ik wist dat dat niet het probleem zou kunnen zijn kwam ik met de Bokito uit de mouw. Ik heb mijn video mute time lager gezet waardoor hij laconiek reageerde van...aan de instellingen kunnen het niet liggen.
Je moet er ook niet aanzitten aangezien je beeld tijd nodig heeft voor de opbouw.
Een nieuwe printplaat was dus nog de enigste optie die gelukkig mij uit de brand hielp. _/-\o_

Reset your brain!
Reg. datum: 29 oktober 2000

Welke versie heeft jouw printplaat nu?

het zijn de onderste 5 regels in het service menu.

quote:
Centaur schreef op zondag 24 juni 2007 @ 00:57:
Hallo allemaal,

Sinds vorige week heb ik mijn 40m86 binnen. Helaas heb ik (gelukkig maar 1) probleempje met de televisie. Met het volume onder de 10 hoor ik een zacht (maar hinderlijk) gezoem uit de achterkant van de tv komen. Bij het zappen hoor ik het zoemgeluid eventjes veranderen. De televisie aan en uit zetten heeft geen effect.
Ik meen me te herrineren dat ik dit eerder heb gelezen op GoT, maar ik kon de post niet meer terugvinden.

Kan iemand mij vertellen :
a. Wat dit geluid veroorzaakt
b. Of elke Samsung dit heeft / Het een defect is
c. Dit gerepareerd kan worden via de Samsung monteur
d. Dit het omruilen waard is (Media Markt 2 weken omruilgarantie)

Ik heb eigenlijk geen zin om de tv om te ruilen omdat ik gelukkig geen last heb van clouding en banding en dergelijke en ik ben bang dat als ik mijn tv omruil, ik weer pech heb. Daarnaast is het lastig rijden met zo'n gigantische tv op je achterbank (geen zicht uit achteruitkijkspiegel, lijkt me verboden)
Echter, de monteur laten langskomen terwijl dit probleem gewoon simpel op te lossen is met een omruiling bij de Media Markt, vind ik ook weer onnodig.

Graag meer info als jullie hier ervaring mee hebben.
Alvast bedankt !
Dit schijnt een bekend probleem te zijn bij de Samsung teevees. Zelf hoor ik het ook maar heb er eigenlijk geen last van. In het service menu kun je een spaarstand optie uitzetten waardoor de piep 'schijnt' te verdwijnen. In mijn vorige posts heb ik aangegeven om 'niet' in het service menu te kloten aangezien bij mij dat heeft geleid tot een nieuwe printplaat.

Om dit zoemgeluid tijdens power on te onderdrukken is het een kwestie van het geluid wat harder te zetten. :+ Voornamelijk heb ik er last van tijdens standy modus en aangezien ik mijn tv niet uit kan zetten heb ik er een schakelaar stopcontacten doos tussengezet om de stroom toevoer dicht te knijpen. Dan is de piep namelijk wel weg.

Als de piep heel irritant is dan zou ik hem ruilen. Het is een dure aankoop en om nou een piep voor zeker 5 jaar voor lief te nemen...

quote:
Dikkie schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:32:
Welke versie heeft jouw printplaat nu?

het zijn de onderste 5 regels in het service menu.
T-BRDMPEU-2007
T-BRDMPEUS-1002
Nov 02 2006

Voor mij een nieuwe versie dan de vorige. Wat ook een verbetering is dat die nu onthoud op welke source die voor het laatst actief was.

quote:
Mothergoose schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 21:20:
[...]

GRATIS??????? leg uit, ik ben nog steeds in een discussie verwikkeld met samsung.
Ik heb gewoon opgebeld naar de servicedesk en verteld dat ik graag de nieuwe firmware er op wilde. En daarbij zei ik dat ik via via had gehoord dat dit nu gratis gedaan werd. Binnen een week stond de monteur op de stoep en die heeft er netjes de Justscan firmware opgezet.

Intel QX6700 Quadcore, Intel D975XBX2, 2x1GB Geil PC6400, Antec P180, Antec Neo 550W, EVGA 7900GT, LG 204WT

Reg. datum: 01 augustus 2002

quote:
Courage schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 16:35:
Meer lezen over Samsung's 100Hz oplossing ? Probeer eens te zoeken bij google naar 'samsung 100hz lcd', dan kom je namelijk oa. hier uit.
Een artikel wat goed beschrijft hoe de techniek in elkaar zit...
Mij dunkt dat die 100Hz techniek gewoon alweer een "verbetering" door beeldprocessing is i.p.v. het het schem zodanig te bouwen dat het niet blurt. Er wordt geroepen dat 100Hz voor LCD en CRT verschillend zijn, maar dat blijkt uit jouw link niet. Beeldverbetering door het bron signaal te gaan bewerken werkt in praktijk vrij slecht. Voor bewegende beelden gaat het net zo vaak fout als het goed gaat! Een algorithme kan nu eenmaal niet interpreteren wat het beeld voorstelt en op basis daarvan een goede anti-waas strategie bedenken. Beter stoppen ze de energie in het verbeteren van de schermen zodat ze niet meer blurren i.p.v. die 100Hz onzin.

Alle milieuproblemen zijn veroorzaakt door overbevolking, niet door overconsumptie

quote:
ari3 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:23:
[...]
Mij dunkt dat die 100Hz techniek gewoon alweer een "verbetering" door beeldprocessing is i.p.v. het het schem zodanig te bouwen dat het niet blurt. Er wordt geroepen dat 100Hz voor LCD en CRT verschillend zijn, maar dat blijkt uit jouw link niet. Beeldverbetering door het bron signaal te gaan bewerken werkt in praktijk vrij slecht. Voor bewegende beelden gaat het net zo vaak fout als het goed gaat! Een algorithme kan nu eenmaal niet interpreteren wat het beeld voorstelt en op basis daarvan een goede anti-waas strategie bedenken. Beter stoppen ze de energie in het verbeteren van de schermen zodat ze niet meer blurren i.p.v. die 100Hz onzin.
Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt.... Als het hardware matig niet verbeterd is dan zal het ook niet top werken... Software matig kunnen ze heus wel wat doen maar het blijft een benadering van hoe het echt moet...

Ik denk dat ik een veel betere koop doe aan aan 32R serie Tv...

quote:
ari3 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:23:
[...]
Ik heb juist uit dat artikel begrepen dat de grootste verbetering niet komt door het veranderen of aanpassen van het beeld waarvoor berekeningen nodig zijn, maar juist door tussen de beelden een zwart beeld te geven waardoor je ogen de ghostimage niet meer zien en daar is natuurlijk helemaal geen berekening voor nodig.
Correct me if I'm wrong, want hier heb ik weinig verstand van.

The cowardly dog

quote:
Ferry34 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 19:30:
[...]

Ik heb juist uit dat artikel begrepen dat de grootste verbetering niet komt door het veranderen of aanpassen van het beeld waarvoor berekeningen nodig zijn, maar juist door tussen de beelden een zwart beeld te geven waardoor je ogen de ghostimage niet meer zien en daar is natuurlijk helemaal geen berekening voor nodig.
Correct me if I'm wrong, want hier heb ik weinig verstand van.
Hé wel het artikel goed lezen als je er blij mee bent... Samsung's oplossing was juist niet een zwart frame ertussen door... maar een real-time berekend image. ;)

Iemand bekend met de LE32S62 nergens kom ik over dit scherm iets tegen? Dit terwijl hij vrij goedkoop te krijgen is voor rond de 550 euro?

quote:
Padje schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:17:
Iemand bekend met de LE32S62 nergens kom ik over dit scherm iets tegen? Dit terwijl hij vrij goedkoop te krijgen is voor rond de 550 euro?
Gezien het typenummer lijkt het me een vrij oud model? S7x en S8x zijn sowieso al uit, dus dan zal die S6x serie wel een paar generaties terug zijn?

Toshiba Tecra A7-243 / Hitachi Travelstar 7K200, 200GB (7200rpm, SATA, 16MB)
Creative Audigy 2 ZS Notebook (PCMCIA, 7.1) / Toshiba High Capacity Battery Pack (Li-Ion, 12 Cellen, 8600mAh)

Zie: http://www.kieskeurig.nl/...29129C12572F20033847D.htm

Kleur(en) Zwart
Introductie model 2007
Afmetingen (H x B x D) 54,4 x 89,3 x 8,2 cm
EAN 8808987250188

Dus erg oud lijkt me niet?

[quote]XeNoBiTe schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:05:
[...]

Ik heb gewoon opgebeld naar de servicedesk en verteld dat ik graag de nieuwe firmware er op wilde. En daarbij zei ik dat ik via via had gehoord dat dit nu gratis gedaan werd. Binnen een week stond de monteur op de stoep en die heeft er netjes de Justscan firmware opgezet.
[/quote

?????????????? ik ga morgen gelijk even bellen. Bedankt

quote:
Courage schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:10:
Nou dan wordt het erg makkelijk : ik zit al driekwart jaar naar een LE40R71B te kijken die ik gebruik voor TV en DVD via PC en ik kan je vertellen dat ik erg relaxed zit te kijken zonder het idee dat ik iets mis.
Je kunt ook alleen zelf die beslissing maken, en wel door beiden naast elkaar te zetten en zélf te vergelijken. Misschien kun jij dan als eerste onderbouwd hier posten waarom we met zijn allen wél aan de 100Hz moeten, want ik zou niet weten waarom.
Los van die 100Hz ontwikkeling, zijn de schermen wel volop in ontwikkeling. Ik heb zelf de le40r71b ook gehad en nu de le52m87 en moet zeggen dat in een jaar tijd er grote verbetering is qua zwartwaarde en contrast of in gewoon nederlands het beeld is veel intenser qua beleving (het totaal plaatje).
De reflecterende coating zal hier ook aan bijdragen en is echt fraaier in huis als zo'n mat zwarte vlek (als hij uit staat).
Maar de le40r is ook een prima toestel in prijs kwaliteit nu al rond de 1000 te koop.

Ok nu de grote vraag voor iedereen:

Nu een LCD 32 inch kopen met 100Hz rate of zonder??? (Scheelt ongeveer 200 EURO)

Graag reactie. Alvast bedankt!

Ik zou voor de nieuwste van de twee gaan, maar wat is verder het verschil tussen die 32m86 en de 32R naast de 100Hz optie?

quote:
Mothergoose schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:03:
[quote]XeNoBiTe schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:05:
[...]

[/quote

?????????????? ik ga morgen gelijk even bellen. Bedankt
Succes! Gewoon zeggen dat je het van meerdere andere gebruikers hebt vernomen dat het gratis uitgevoerd wordt.

Intel QX6700 Quadcore, Intel D975XBX2, 2x1GB Geil PC6400, Antec P180, Antec Neo 550W, EVGA 7900GT, LG 204WT

quote:
mzeist schreef op maandag 25 juni 2007 @ 00:12:
Ik zou voor de nieuwste van de twee gaan, maar wat is verder het verschil tussen die 32m86 en de 32R naast de 100Hz optie?
Design is iets anders en de M86 heeft HDMI 1.3 en een optische geluids uitgang. Misschien een ander paneel???

Reg. datum: 23 februari 2006

Wat is nou de laatste firmware versie voor de LE40M86 ?

Ik hoor mensen wel "justscan" firmware zeggen, maar welk firmware nummer is dat? of is het nummer helemaal weg en staat er gewoon "justscan" in je servcie menu? (lijkt me niet).

Mischien ook wel een idee voor de eerste pagina (de faq), hier staat wel hoe je je firmware versie checkt, maar niet wat de nieuwste is..

Reset your brain!

V2000 - Vooralsnog gespot en ter plekke geinstalleerd door monteurs in Zweden en Italie

Deze firmware lost ook de MoviePlus bug op die in de 1013 NIET was verholpen.

Dat is dan ook de enige bug die opgelost is aangezien de 24hz 1080p problemen alleen verholpen kunnen worden door het vervangen van de printplaat door een nieuwer exemplaar.

Dikkie wijzigde dit bericht 25-06-2007 14:23 (128%)

Ik was vandaag even bij de MediaMarkt in Rotterdam, en vond de verschillende schermen toch ietwat tegenvallen... Dacht eerst dat het wat te maken had met de manier van aansluiten (wel via HDMI, maar waarschijnlijk nog steeds geen optimaal signaal)...

Maar toen ik later een m86 zag staan de rechtstreek op een BluRay (er draaide Fantastic Four) speler was aangesloten, vond ik het beeld ook een beetje tegenvallen, niet alleen haperde het beeld bijna iedere minuut, ook vond ik de scherpte en de de vloeiendheid van bewegingen een beetje tegenvallen.

Wat mij het meeste opviel waren bijvoorbeeld de randen van een luchtballon die door de lucht vliegt of bijvoorbeeld zoiets simpels als een wolk, waarbij er allemaal rare flikeringen ontstaan...

Had er meer van verwacht..

Reset your brain!

quote:
Syg schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:40:
[...]

Ghosting heb ik niet veel last van.
Ik zit nu wimbledon te kijken, maar ik zie nu ook ghosting. Vooral op momenten dat de camera niet beweegt maar de spelers wel in horizontale richting.

Denk dat dit ook wat te maken heeft met de faulty SCART aansluitingen, aangezien ik dit nog niet heb gezien via HDMI en VGA icm 360/PS3.

Reg. datum: 20 januari 2004

gister een L40r81b gehaald neergezet bekeken, xbox op gespeeld en vandaag weer ingepakt en omgeruild voor de L37m86bd,
40 inch was gewoon net TE groot voor mijn woonkamer, en deze 37 inch vind ik toch beter passen qua formaat
uiteindelijk was de 37 inch iets duurder vanwege de full hd

maar mijn vraag is, in handleiding staan voor allelij apparaten code's voor de afstand bediening, weet iemand toevallig een code voor de humax pvr 9200c ? zodat ik de afstandsbediening van de tv ook kan gebruiken voor de pvr? in plaats van de logitech afstandsbediening te gebruiken?

quote:
Courage schreef op zondag 24 juni 2007 @ 20:48:
[...]

Hé wel het artikel goed lezen als je er blij mee bent... Samsung's oplossing was juist niet een zwart frame ertussen door... maar een real-time berekend image. ;)
Yep, je hebt gelijk....te snel gelezen.
Hmm, inderdaad eerst maar s zien en dan geloven. De auteurs van het verhaal waren wel enthousiast, vooral bij games, bij films was het juist fake.

quote:
mabit schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:48:
Ik was vandaag even bij de MediaMarkt in Rotterdam, en vond de verschillende schermen toch ietwat tegenvallen... Dacht eerst dat het wat te maken had met de manier van aansluiten (wel via HDMI, maar waarschijnlijk nog steeds geen optimaal signaal)...

Maar toen ik later een m86 zag staan de rechtstreek op een BluRay (er draaide Fantastic Four) speler was aangesloten, vond ik het beeld ook een beetje tegenvallen, niet alleen haperde het beeld bijna iedere minuut, ook vond ik de scherpte en de de vloeiendheid van bewegingen een beetje tegenvallen.

Wat mij het meeste opviel waren bijvoorbeeld de randen van een luchtballon die door de lucht vliegt of bijvoorbeeld zoiets simpels als een wolk, waarbij er allemaal rare flikeringen ontstaan...

Had er meer van verwacht..
Dat is raar, ik heb hetzelfde gezien.
Was vorige week bij BCC in Amersfoort en daar hadden ze m ook staan icm met Blu-ray, aangesloten via hdmi. 1 of ander concert van Beyoncé, maar ik zag op de achtergrond toch behoorlijk wat ruis. Ik een verkoper erbij gehaald en gevraagd waarom dat beeld zo matig was, maar hij wist het ook niet.
Het moet toch heel strak kunnen?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws