Gathering of Tweakers

Quicksearch
Have Fun in Hell
Reg. datum: 24 februari 2003

Kan er eigenlijk nog iemand wat foto's maken van de 40M86B bij zich thuis? Wat is eigenlijk de ideale hoogte om hem om te hangen als je muur 2m hoog is? 50 cm boven en dan LCD of meer/minder?

The cowardly dog

quote:
nvidia schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:46:
Kan er eigenlijk nog iemand wat foto's maken van de 40M86B bij zich thuis? Wat is eigenlijk de ideale hoogte om hem om te hangen als je muur 2m hoog is? 50 cm boven en dan LCD of meer/minder?
Hoe weten wij nou hoe hoog jouw bank is ? ;) Maw. dat is natuurlijk niet te zeggen.

quote:
nvidia schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:46:
Ongeveer op ooghoogte als je op de bank zit.
Reg. datum: 19 augustus 2005

quote:
brenn schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:37:
plasma-discounter.nl is een officiele samsung dealer waar je wel de fiets erbij krijgt, dara kost de le40m87 iets van 1779,-.

bij plasmalcd.nl kun je hem voor 1729,- ofzo thuis geleverd krijgen en monteren ze hem ook nog. Die hebben een of andere vage constructie met een ander bedrijf waardoor ze toch onder de samsung dealers vallen en dus krijg je daar ook nog die fiets erbij (beweren ze).

iemand ervaring met plasmalcd.nl ? lijkt mij wel interesant.
Ik heb mijn LE40M87 bij plasma-discounter gehaald. Voordeel dat ze gezien worden als officiele Samsung dealer en je dus mee kan doen met de fiets actie. Prijs is vrij laag en je kunt er gewoon naartoe rijden. Vooral dat laatste geeft me net dat tikje extra vertrouwen. Bij problemen weet ik waar ik naartoe kan. Grappige was dat de verkoper daar de LE40M87 zelf ook had en kon er dus goed over meepraten :)

Dat verhaal van plasmalcd.nl zou ik wel even checken bij Samsung zelf, er staat een duidelijke lijst van dealers bij de actie. Zou zonde zijn als Samsung zelf niet akkoord gaat, dan ben je voor 50 euro de fiets misgelopen.

Ik ben nog steeds bezopen

Sinds ik weet hoe ik wmv hd films via me xbox kan streamen ben ik echt verslaafd aan hd films, jezus wat geven die samsungs toch een ongekend mooi beeld, vooral scenes met veel kleur spatten echt gewoon van het scherm af.

heb een sammy 32inch hd rdy

Amd x2 4400 @ 2.65 |ASUS 32-MRP| 2 GB OCZ | X1900XT CF @ 660/840 | 3x maxtor HD (400gb) |

Kan iemand mij adviseren. Ik wil graag ook zo'n samsung teeveetje aanschaffen maar wil nog niet van mijn analoge signaaltje af aangezien ik een mediacenter heb met 2 tuners.

Nou is mijn vraag dat als ik een LE37M87BD aanschaf of dan het analoge signaal niet lelijk wordt ipv op een 1366x768 scherm. (vb LE37M81). En of de 1080p wel tot zijn recht komt op een 37" scherm.

Ik wordt helemaal temmes van het huidige aanbod van LCD's en PLASMA's. Ik wil maximaal 2500 euro(minder mag natuurlijk altijd) uitgeven voor een mega goed scherm van 37inch (helaas niet groter, vriendin :( ) voor mijn config.

Of moet ik wachten tot de 100hz lcd's ?!??!??!??

Tweakers _/-\o_ HELP _/-\o_ ...

heb je nog 1,5 maand de tijd, dan komen de nieuwe tv's van samsung en sharp en volgens mij ook nog pioneer. Die zijn 100 hertz betere contrast ratio, en zelfs led backlight sommige

quote:
yodeluxe schreef op maandag 21 mei 2007 @ 00:00:
Of moet ik een speler kopen die dat alvast van te voren doet. Ik zit dan te kijken naar de DVD-1080P7 van Samsung zelf, zou dat een goede combinatie worden? Ik moet me nog wat verder inlezen op de mogelijkheden van de speler zelf (regiovrij te maken bijvoorbeeld), maar het gaat me nu vooral even over dat upscalen, wat dan het mooiste plaatje gaat worden (binnen diezelfde prijsklasse, ik hoef echt geen speler met een prijs van een echte HD speler).
Dat lijkt mij een perfecte combinatie, of je koopt een PS3 die DvD's straks d.m.v. firmware update ook gaat scalen. Heb je gelijk ook een Blu-ray speler die eigenlijk een must is voor een full HD.
Je moet in ieder geval de tv niet laten scalen, ik kan je vertellen dat het er redelijk uit ziet, maar niet meer dan dat. Ook moet je echt gaan nadenken over digitale Tv en dan liefst een mediabox met hdmi. Het gewone sd signaal is namelijk echt om te huilen zo slecht. Ik kon afgelopen zondag de rugnummers van de voetballers niet eens meer lezen. Ik heb vandaag HDTV ontvangen van UPC en de HD kanalen zijn werkelijk waar fantastisch. Vooral Discovery HD is een echte showcase voor de LCD. Vanmiddag "when dinos roamed america" gezien en was echt stom verbaasd! Het was net alsof ze zo je woonkamer in kijken. En dit was ook "nog maar"een 720p docu. _/-\o_
Ik had hiervoor de normale mediabox via scart, maar hdmi geeft toch weer iets mooier beeld bij SD.
Alhoewel ik erbij blijf dat het beeld van SD nog niet super is. Maar dat komt denk ik ook door al die verwennerij van de PS3 en HD channels.
Al met al ben ik zeer onder de indruk van deze tv. Heb heel erg lang getwijfeld tussen de plasma's van Panasonic en deze LCD van Samsung, maar toch uiteindelijk voor de samsung gegaan omdat ik persoonlijk vind dat de full HD beelden er net iets mooier (beetje 3D effect) uitzien op deze tv.
Een maat van mij twijfelde ook maar is voor een plasma van Panasonic gegaan. Dus smaken verschillen. Verder heeft mijn LCD geen last van clouding en andere ondeugden. Maar daar moet je gewoon geluk mee hebben denk ik.

PSN ID: Zwembroek

quote:
zwembroek schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:55:
[...]

Dat lijkt mij een perfecte combinatie, of je koopt een PS3 die DvD's straks d.m.v. firmware update ook gaat scalen. Heb je gelijk ook een Blu-ray speler die eigenlijk een must is voor een full HD.
Je moet in ieder geval de tv niet laten scalen, ik kan je vertellen dat het er redelijk uit ziet, maar niet meer dan dat. Ook moet je echt gaan nadenken over digitale Tv en dan liefst een mediabox met hdmi. Het gewone sd signaal is namelijk echt om te huilen zo slecht. Ik kon afgelopen zondag de rugnummers van de voetballers niet eens meer lezen. Ik heb vandaag HDTV ontvangen van UPC en de HD kanalen zijn werkelijk waar fantastisch. Vooral Discovery HD is een echte showcase voor de LCD. Vanmiddag "when dinos roamed america" gezien en was echt stom verbaasd! Het was net alsof ze zo je woonkamer in kijken. En dit was ook "nog maar"een 720p docu. _/-\o_
Ik had hiervoor de normale mediabox via scart, maar hdmi geeft toch weer iets mooier beeld bij SD.
Alhoewel ik erbij blijf dat het beeld van SD nog niet super is. Maar dat komt denk ik ook door al die verwennerij van de PS3 en HD channels.
Al met al ben ik zeer onder de indruk van deze tv. Heb heel erg lang getwijfeld tussen de plasma's van Panasonic en deze LCD van Samsung, maar toch uiteindelijk voor de samsung gegaan omdat ik persoonlijk vind dat de full HD beelden er net iets mooier (beetje 3D effect) uitzien op deze tv.
Een maat van mij twijfelde ook maar is voor een plasma van Panasonic gegaan. Dus smaken verschillen. Verder heeft mijn LCD geen last van clouding en andere ondeugden. Maar daar moet je gewoon geluk mee hebben denk ik.
Vandaag weer op koopjesjacht geweest, de knoop gaat doorgehakt worden. Ik heb toch maar eens het budget verhoogd, nadat ik bij Kieskeurig een aantal prijzen had gezien van de LE46M86/87. Dus op naar de MM Alexandrium, eens een praatje maken. De TV stond daar netjes, 117cm is toch wel ineens een heel stuk groter lijkt het (is het natuurlijk ook :P ), kleuren best wel goed ingesteld zo te zien met een ongeoefend oog. Verkoper erbij, kan er wat van de prijs af (was 2699 euro :( ) met uitleg erbij van wat er van Kieskeurig vandaan kwam. De beste man vertelde dat dat internetwinkels waren (inderdaad) en dat die niet officieel gecertificeerd waren door Samsung. Gelukkig had ik mijn huiswerk gedaan, dus ik toverde een prijslijst tevoorschijn van Kieskeurig met diverse Samsung-logo's erop. De man ging toch even kijken. Nou, dat "even" werd 10 minuten! Ik geloof dat hij de prijslijst zelf niet helemaal kon geloven. Eenmaal klaar daarmee, kwam hij toch mededelen dat hij het voor die prijs niet kon doen. Okee, niets aan te doen, de man had zijn best gedaan. Alleen vreemd dat zo'n grote inkoper als de MM niet voor die prijs kan leveren.
Maar goed, dan naar Correct toe. Ook hier gevraagd om een lagere prijs (prijs was hetzelfde als bij de MM). Ook hij ging kijken op Kieskeurig, ook het verhaal van niet-gecertificeerde bedrijven en ook hier de logo's laten zien, waarna hij daar wel accoord mee ging. Maar nu was het zo dat de prijzen die ik had gezien, niet op voorraad waren (niet van de M86 dan, die hadden ze zelf wel staan), dus de prijs kon 2500 euro worden. Ai, toch nog boven mijn budget. Dus ook dit laten schieten.
Nu ga ik het toestel bestellen via internet en dan maar een heel stuk rijden daarvoor (ik wil 'm zelf ophalen, met bezorgen heb ik nooitzoveel vertrouwen). Het gaat de M87 worden, leuk zo'n chroom stripje erop ;)

Intussen heb ik ook verder gekeken naar DVD-spelers die het signaal upscalen. Een gameconsole met HD of BR is mij te duur, dus dat gaat het niet worden. Maar de Samsung gaat het ook niet worden nadat ik het een en ander had gelezen op een ander forum daarover. Alleen al het feit dat ze niet de beloofde Reon HQV in het apparaat hebben gestopt, maar een veel goedkopere chip, zorgt ervoor dat ik toch niet meer zo kijk naar die speler. In plaats daarvan heb ik heel veel goede verhalen gelezen over de recentste speler van Oppo. Het upscalen is ook van een behoorlijk goede kwaliteit als ik een paar screenshots mag geloven. Ik wacht alleen met de aanschaf tot ik mijn TV binnen heb, want als die Oppo op de TV last heeft van macroblocking (komt met sommige schermen voor), dan wil ik 'm zo snel mogelijk terugbrenge. En anders is het een hele goede speler voor die prijs!

Al met al, alles gaat hier vernieuwd worden, zowel televisie als DVD-speler. En dan misschien over een paar jaar dat de ruzie voorbij is tusen HD en BR, dan kan er gemakkelijk een speler van dat type aangeschaft worden, die zijn dan ook betaalbaar.

weet iemand misschien waar ik de echte contrast ratios nog kan vinden. Op de russische site staat inmiddels ook alleen de DC

quote:
evilpin0 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:46:
Sinds ik weet hoe ik wmv hd films via me xbox kan streamen ben ik echt verslaafd aan hd films, jezus wat geven die samsungs toch een ongekend mooi beeld, vooral scenes met veel kleur spatten echt gewoon van het scherm af.

heb een sammy 32inch hd rdy
Bedoel je met streamen, WMV HD films/bestanden afspelen op de harddisk of op de gebrande DVD?
Weet er iemand of je wmv hd films ook op de PS3 kan afspelen?

Streamen vanaf mijn pc naar de xbox, werkt vlekkeloos.

Amd x2 4400 @ 2.65 |ASUS 32-MRP| 2 GB OCZ | X1900XT CF @ 660/840 | 3x maxtor HD (400gb) |

VOS
Reg. datum: 02 juni 2005

bij de maxwell staat een 32inch 8ms HDMI LCD van samsung te koop voor 599,-

er staat helaas geen type nummer bij...

maar is dit een redelijke prijs?

VIS

Philflow wijzigde dit (47%)

Zolang het geen LE32R32 is is het een redelijke prijs. Mediamarkt had vorige week de LE32R71B in de aanbieding voor 649,- en die was binnen 2 dagen uitverkocht.

Ik gok dat die aanbiedingen van jou een S71 is.

VOS
Reg. datum: 02 juni 2005

als het goed is betreft het een LE32R32B....

waarom slecht?

VIS

quote:
evilpin0 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:30:
Streamen vanaf mijn pc naar de xbox, werkt vlekkeloos.
Dus je hebt je PC aan. XBOX 360 aan en jouw PLASMA/LCD aan om die film te bekijken?
Waarom niet rechtstreeks van PC naar PLASMA/LCD om die film/WMV op de PC te bekijken.

Dus die XBOX 360 heb je via een netwerkkabel verbonden met de PC, waar je jouw WMV bestanden op staan. En via de mediaplayer van de XBOX 360 draai je die film/WMV (van de PC) af?
Is dit streamen wat je bedoelt?

Philflow wijzigde dit (47%)

quote:
tiz schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:23:
als het goed is betreft het een LE32R32B....
waarom slecht?
Slecht is natuurlijk maar een relatief begrip. De R32 gebruikt volgens mij een goedkoop en wat ouder panel (een kijkhoek van 170 gr. belooft niet veel goeds).

Voor 600 kun je ook naar een Sharp SA1 kijken of een van de nieuwe Toshiba's C3000 voor 629.
http://kieskeurig.nl/prod...0F4A8C12572AA004D25C7.htm

Philflow wijzigde dit bericht 23-05-2007 10:39 (7%)

quote:
aangeboden schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:29:
[...]

Dus je hebt je PC aan. XBOX 360 aan en jouw PLASMA/LCD aan om die film te bekijken?
Waarom niet rechtstreeks van PC naar PLASMA/LCD om die film/WMV op de PC te bekijken.
bij mij staat de pc op zolder en mijn tv in de woonkamer dus wordt wel een erg lange vga kabel dan... :)
quote:
[...]
Dus die XBOX 360 heb je via een netwerkkabel verbonden met de PC, waar je jouw WMV bestanden op staan. En via de mediaplayer van de XBOX 360 draai je die film/WMV (van de PC) af?
yep...zo doe ik het ook in ieder geval.....

quote:
[...]

yup dat is streamen :)
De reden waarom ik het zo is simpel, ik heb maar 1 dvi out op me vga kaart en heb geen zin elke keer kabels te verwisselen. Heb wel al aardig wat hd films via me pc gekeken, kwaliteit is precies hetzelfde. Bovendien zijn er nu erg veel wmv HD films beschikbaar op gebruikersnet :)

156 Berlina
Reg. datum: 26 december 2001

LE32S81B

deze heb ik gehaald, erg mooi beeld alleen voor donkere beelden kan je nog altijd beter een crt hebben
Ik heb gister een LE46F71B gekocht voor ¤2000,- bij polectro in Amsterdam. Wellicht een tip, er zijn er nog maar een paar, en van wat ik verder heb gezien een koopje voor een 46" FULL HD LCD TV van een half jaar oud.

Ben erg tevreden, speel nu HD films af met de laptop op de VGA ingang (die tot 1920x1080 gaat). Vooral robots op 1080p is briljant!

Ben benieuwd of er nog meer mensen voor deze aanbieding zullen gaan.

AMD Athlon XP 3200+ 400 FSB | ABIT K7V | 1 GB PC2700 | DELL PW2407 24" | NVIDIA 6800LE | SB Live Value | Harman Kardon Soundsticks II | WD 36 GB Raptor | SONY DRU 700 DVD-RW

quote:
evilpin0 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:48:
[...]

yup dat is streamen :)
De reden waarom ik het zo is simpel, ik heb maar 1 dvi out op me vga kaart en heb geen zin elke keer kabels te verwisselen. Heb wel al aardig wat hd films via me pc gekeken, kwaliteit is precies hetzelfde. Bovendien zijn er nu erg veel wmv HD films beschikbaar op gebruikersnet :)
Ik begrijp niet waarom het zo omslachtig moet. Want de PC moet immers aan. Waarom zet je die films of het nou AVI of WMV files niet op een externe USB Harddisk/USB stick. En die sluit je op de XBOX 360. Je kan het ook wegbranden op een DVD schijfje en in de XBOX 360 douwen.

Daarom vond ik het jammer dat de LE40F71, de Wiselink geen AVI, MPG of WMF (video) ondersteunt. Die Wiselink ondersteunt alleen MP3 en JPG.

Ben dus nu opzoek naar een kleine compacte Media speler met HDMI uitgang die naast memory kaarten ook een Harddisk kan inbouwen plus dat die WIFI heeft om een verbinding draadloos met de PC kan maken. Kwam deze tegen : http://www.dlink.com/products/?pid=542&sec=0
Heeft iemand ervaring met deze?

quote:
Pegasus81 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 11:50:
A.s. zaterdag ga ik waarschijnlijk de 40M87 kopen. Ik zit nog met een vraag mbt het geluid.

Ik heb een PS3 en wil die via HDMI aansluiten. Daarnaast heb ik HDTV besteld van UPC. De bijbehorende decoder wil ik ook via HDMI aansluiten. Nou heb ik begrepen dat de M87 een SPDIF uitgang heeft.

Vraag 1: Wordt het audiosignaal (5.1) afkomstig van de HDMI ingangen gewoon 1:1 doorgezet naar de SPDIF uitgang of zijn er problemen te verwachten? Ik wil het via de TV laten lopen aangezien de versterker (Z5500) maar 1 SPDIF ingang heeft.

Vraag 2:Verder heb ik nog een Philips DVD/DIVX speler (zonder HDMI). Zijn er synchronisatieproblemen te verwachten indien ik het geluid van deze speler coaxiaal op de Z5500 aansluit? Beeld wil ik via component aansluiten.
Kan een x86/87-serie bezitter misschien antwoord geven op mijn bovenstaande vragen? :)

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Ik heb net een Samsung PS50Q91 omgeruild for een LE40M86. Combinatie Plasma/HTPC was niet super. MAAR, ik heb nu last (wanneer het echt donker is) van een beetje clouding en vooral backlight leak (bovenste hoeken van het scherm). Kan een monteur dit herstellen of moet ik weer naar de mediamarkt om het om te ruilen?

Komt dit vaak voor bij de M86 series? Kan ik het niet vooraf chekken bij de MM? (Denk dat het moelijk gaat want ze hebben geen donkere test kamer daar neem ik aan :) )

Ik ben een beetje moe van het heen en weer vervoeren van tv's :(

edreamsz wijzigde dit bericht 24-05-2007 10:53 (6%)

Weet niet naar welke MM je gaat maar gisteren waren de 40M86 niet meer leverbaar in Rijswijk. Uitverkocht dus :'(

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws