Gathering of Tweakers

Quicksearch
Klein maar tapper!

quote:
17maart schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:58:
[...]

Is ie wel aangesloten op een geaard stopcontact?
Hij is aangesloten op een geaard stopcontact, en hij doet het nog steeds.

Hij doet het ook altijd; het is het ergste bij het aanzetten, maar ook als hij gewoon speelt zie je soms van die witte spikkeltjes. Het duurt maar een fractie van een seconde, en op verschillende plekken op het beeld. Het lijkt wel of er opeens enkele pixels wit worden, en daarna gewoon terug werken.

Iemand nog een suggestie?

Is het trouwens mogelijk om hem helemaal uit te zetten? Of is uitzetten altijd gewoon standby? Of moet ik dan de stekker uittrekken?
EDIT: niet dus, het is standby, of de stekker uittrekken

tutterke wijzigde dit bericht 14-05-2007 23:34 (13%)

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

de nieuwe tv's van samsung die in juli 2007 uitkomen zijn de Q97 en de 81s series, meer heb ik niet kunnen vinden, beiden met hoge contrast ratio, maar de 81 series word dus 100.000 : 1 en de Q97 50.000 : 1

hopelijk zo voldoende korte info

quote:
aliberto schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:25:
de nieuwe tv's van samsung die in juli 2007 uitkomen zijn de Q97 en de 81s series, meer heb ik niet kunnen vinden, beiden met hoge contrast ratio, maar de 81 series word dus 100.000 : 1 en de Q97 50.000 : 1

Als het goed is heeft de 81 Series LED backlight. Ik wilde niet zolang wachten op een TV. Ben sinds kort verhuisd en ben daarom voor de Sharp XD1E gegaan. Maar anders was de 81 series zeker het wachten waard.
Work Smart - Not Hard

quote:
aliberto schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:25:

Maar de 81 series is toch al uitgebracht? R81?
Q97 is zeker de opvolger van de Q92 plasma wat er nu is.

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

@Dagi

in de bron van mijn vorige bericht staat er duidelijk:

Samsung's new 81 series promises to offer dramatic improvements over existing LCD technology. Please post your impressions (if you've managed to see one of these sets in person) and news here. Thanks.

http://www.gizmodo.com/as.../01/Samsung%20contrat.JPG

Sizes - 40,46,52,57 inches
1080p
LED BLU
Contrast - 100 000:1
Local Dimming
HDMI 1.3 (3 ports)
Color Gamut - 105% NTSC
MSRPs - unknown
Availability - July 2007

Het kan dus de vervanger zijn van de huidige 81 serie
Tevens hebben de huidige 81 serie geen full hd.
Ik denk persoonlijk dat full hd dit jaar zo goed als standaard gaat worden en dat hd ready tv's bijna niet meer worden uitgebracht

Tweakers,
ik heb een vraag. Ik heb een macbook en ik wil daar graag een scherm bij kopen. Ik wil ook graag gamen op dat scherm met een xbox 360, en verder gewoon films en tv kijken. Nou vraag ik me af of ik beter een lcdtv kan kopen, of een computerbeeldscherm zoals de samsung 226bw. Ik weet niet of het aansluiten van een macbook problemen geeft met resolutie, en of het prettig is om een lcdtv als beeldscherm te gebruiken. Mijn budget is ongeveer 400 euro. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Max

Macbook CD - Ipod Mini G4

The cowardly dog

quote:
MaxMadu schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:08:
Tweakers,
ik heb een vraag. Ik heb een macbook en ik wil daar graag een scherm bij kopen. Ik wil ook graag gamen op dat scherm met een xbox 360, en verder gewoon films en tv kijken. Nou vraag ik me af of ik beter een lcdtv kan kopen, of een computerbeeldscherm zoals de samsung 226bw. Ik weet niet of het aansluiten van een macbook problemen geeft met resolutie, en of het prettig is om een lcdtv als beeldscherm te gebruiken. Mijn budget is ongeveer 400 euro. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Max
Ik denk dat het belangrijkste is dat je even aangeeft hoe groot je je scherm wilt hebben. En eigenlijk ook welke resolutie je wilt draaien...

Courage wijzigde dit bericht 15-05-2007 17:23 (3%)

Ok, ik wil graag op de native resolutie van de tv draaien, dus 1366 x 768. En een scherm van 26 inch lijkt me groot genoeg, 23 inch is misschien ook wel genoeg.

Macbook CD - Ipod Mini G4

! D E N I 3 L S T E ! !

quote:
MaxMadu schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:34:
Ok, ik wil graag op de native resolutie van de tv draaien, dus 1366 x 768. En een scherm van 26 inch lijkt me groot genoeg, 23 inch is misschien ook wel genoeg.
Dan kan ik je de 26" van de Samsung LE26R.. aanraden. Ik denk dat je snel spijt krijgt van 23" hoor.

Om terug te komen op die LED's, mijn Samsung LE32R82B heeft dus wél LED backlight. Het voordeel is helderder en dynamisch beeld. Ik gebruik het alleen niet. :)

Apple iMac 20" 2,4 Ghz 4GB RAM :: Mac OS X 10.5 :: Nokia N73 Music Edition :: iPod nano 3G Black 8GB :: Samsung LE32R82B :: Samsung DCB-9401R

Work Smart - Not Hard

quote:
THE_BASE schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:35:
[...]

Dan kan ik je de 26" van de Samsung LE26R.. aanraden. Ik denk dat je snel spijt krijgt van 23" hoor.

Om terug te komen op die LED's, mijn Samsung LE32R82B heeft dus wél LED backlight. Het voordeel is helderder en dynamisch beeld. Ik gebruik het alleen niet. :)
weih nut? :+

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

Acties: [view]

Door: Rafe Nieuwsposter
Backlight uit en er met een lamp op schijnen ofzo? Lijkt me knap lastig kijken iig zonder backlight, aangezien je zonder gewoon niets ziet ;).

Overigens zou een 100hz HDTV met led backlight natuurlijk helemaal super zijn... maarja dat zal wel weer een flinke berg geld kosten en lange tijd duren eer het zover is.

Rafe wijzigde dit bericht 15-05-2007 23:34 (37%)

Wind me up, put me down, start me off and watch me go
I'll be running circles around you sooner than you know
A little off center and I'm out of tune
Just kicking this can along the avenue
But I'm alright

ik twijfel, ik heb volgende situatie:

woon in een studentenflat waar we alleen satelliet hebben. Dus moet ik sowieso nog een decoder kopen + tv maar wat ook in mij opkwam was een htpc met pc scherm.

Dan dacht ik aan de LE32M86B(D?) als TV
en de Dell Ultrasharp 3007 WFP als pc scherm in combi met de HTPC.

Wat zouden jullie doen in mijn geval? Ga ik echt voordeel hebben door die 2560*1600 resolutie ?
Of is dit echt overdreven, mijn doel is vooral films en tv kijken, eventueel paar games ofzo.
Het jammere is dat die dell enkel maar een DVI aansluiting heeft en die samsung tv een hoop aansluitingen en "100hz".

Work Smart - Not Hard

quote:
fluppie007 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 23:42:
ik twijfel, ik heb volgende situatie:

woon in een studentenflat waar we alleen satelliet hebben. Dus moet ik sowieso nog een decoder kopen + tv maar wat ook in mij opkwam was een htpc met pc scherm.

Dan dacht ik aan de LE32M86B(D?) als TV
en de Dell Ultrasharp 3007 WFP als pc scherm in combi met de HTPC.

Wat zouden jullie doen in mijn geval? Ga ik echt voordeel hebben door die 2560*1600 resolutie ?
Of is dit echt overdreven, mijn doel is vooral films en tv kijken, eventueel paar games ofzo.
Het jammere is dat die dell enkel maar een DVI aansluiting heeft en die samsung tv een hoop aansluitingen en "100hz".
Denk vanuit de media die je gaat gebruiken :z Er zijn op dit moment geen games die een resolutie van 2560*1600 ondersteunen. Mocht dit zeer binnenkort wel op de markt komen dan heb je een Geforce 8800 SLI nodig en zelfs dan zul je moeite hebben om het op een fatsoenlijke framrate te houden ;) Voor films en tv kijken is het ook niet nodig omdat PAL signaal 720 x 576 is. Mocht je een HD-player / BlueRay gaan gebruiken kun je max. 1080p uitzenden.
Ik zou voor een 32" Samsung TV gaan kiezen. De instelmogelijkheden zijn ideaal voor gaming en tv kijken hierop lijkt mij een must (hoge contrastwaarden). De extra 2" zijn natuurlijk altijd welkom. Maar een HTPC icm een 30" Dell monitor is volgens mij minimaal 2000 euro. Mocht je zo veel geld te besteden hebben dan zou ik kiezen voor een 40" of zelfs een 46".
http://www.pick2pay.nl/kieskeurig.htm?item=8619

Dagi wijzigde dit bericht 15-05-2007 23:58 (17%)

Ik wilde eerst die tatung 42" 1080P tv halen maar die past niet in mijn tv-meubel ( Ikea Expedit TV-meubel ) Dus ik zal voor 32" moeten gaan en daar heb je nog geen Full-HD. Dan ga ik eens in de
winkel een kijkje nemen naar die LE32M86. Thx voor je tips !

Work Smart - Not Hard

quote:
fluppie007 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 01:53:
Ik wilde eerst die tatung 42" 1080P tv halen maar die past niet in mijn tv-meubel ( Ikea Expedit TV-meubel ) Dus ik zal voor 32" moeten gaan en daar heb je nog geen Full-HD. Dan ga ik eens in de
Vergeet ook niet naar de Sharp te kijken
http://www.sharp.nl/php/p.php?par=18_521_no_1642

Dit is ook een favoriet geworden en die kan net in mijn tv-meubel haha.

http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/lcd/sharp_lc37xd1e.htm

Sharp LC-37XD1E

Work Smart - Not Hard

quote:
fluppie007 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 03:10:
Dit is ook een favoriet geworden en die kan net in mijn tv-meubel haha.

http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/lcd/sharp_lc37xd1e.htm

Sharp LC-37XD1E
Er is ook een 37" Samsung FullHD he? ;)
Niet dat jij denkt dat er alleen een 32" of zo.
Zie hier:
http://www.samsung.com/nl...d.asp?page=Specifications

Drs. Betweter

Mijn 40M86 is net thuis bezorgd _/-\o_
Maar, nu nog aan het werk, dus kan er NOG niet van genieten.
Vanavond meteen installeren, PS2 aanzetten met God of War 2 en LOS! O+

'Its only after we've lost everything, that we are free to do anything"

Work Smart - Not Hard

quote:
SnuggLe_ schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:19:
Mijn 40M86 is net thuis bezorgd _/-\o_
Maar, nu nog aan het werk, dus kan er NOG niet van genieten.
Vanavond meteen installeren, PS2 aanzetten met God of War 2 en LOS! O+
En nog tijd maken voor foto's maken en hier posten aub ;)

! D E N I 3 L S T E ! !

quote:
Uhm, omdat het de schermkwaliteit niet ten goede komt, je ziet duidelijker de pixels en het is feller/scherpen. Zeker i.c.m. met HDTV of Digitale TV.

Apple iMac 20" 2,4 Ghz 4GB RAM :: Mac OS X 10.5 :: Nokia N73 Music Edition :: iPod nano 3G Black 8GB :: Samsung LE32R82B :: Samsung DCB-9401R

The cowardly dog

quote:
fluppie007 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 01:53:
Misschien beetje offtopic maar ik zou de prio toch veel eerder bij mijn tv leggen dan bij mijn meubel... ook al is het net nieuw, als ik een toestel wil hebben wat er niet in past gaat het meubel mooi op marktplaats :+

haha maar jij woont niet in een kamertje van 20m² ( 4 * 5 ) he, waarin nog is een badkamer is gebouwd van 2,50*1,40. In die kamer moet een bed, bank, bureau,boekenkast, tafeltje om te eten met 2 stoelen, kledingkast en mini keukenblok van 110cm breed haha. Die expedit van 185*185 is de grootste die past. Maar 37" is lang niet slecht in zon kleine kamer he.

quote:
aliberto schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:51:
@Dagi

in de bron van mijn vorige bericht staat er duidelijk:

Samsung's new 81 series promises to offer dramatic improvements over existing LCD technology. Please post your impressions (if you've managed to see one of these sets in person) and news here. Thanks.

http://www.gizmodo.com/as.../01/Samsung%20contrat.JPG

Sizes - 40,46,52,57 inches
1080p
LED BLU
Contrast - 100 000:1
Local Dimming
HDMI 1.3 (3 ports)
Color Gamut - 105% NTSC
MSRPs - unknown
Availability - July 2007

Het kan dus de vervanger zijn van de huidige 81 serie
Tevens hebben de huidige 81 serie geen full hd.
Ik denk persoonlijk dat full hd dit jaar zo goed als standaard gaat worden en dat hd ready tv's bijna niet meer worden uitgebracht
Was ik net voor plasma gezwicht... komt dit er weer aan.
Het lijkt erop dat dit een heel interessant jaar word voor de kopers van de grote flat panels :9

* DarkChylde heeft gelukkig nog een paar maanden om alle nieuwe ontwikkelingen aan te zien
Heb nu een sinds dinsdag een LE32R81B in ons nieuwe huis staan, mooi ding! Alleen toen ik 's avonds even tv wilde kijken viel mij op dat onderaan de tv(onder het Samsung logo) je duidelijk een soort glow kan zien, dat stoorde mij wel. Ik dacht dat dit een geval was van 'backlight leakage' ofzo maar toen ik vervolgens naar de winkel ging om te vragen of dit normaal was zag ik tot mijn verbazing dat alle vergelijkbare Samsung modellen(de twee andere LE32R81B's die er stonden en nog een LE26R81) ook precies hetzelfde 'probleem' hebben. Ook bij deze modellen zag je dus duidelijk een lichtbalkje, soort van 'glow' onder het Samsung logo zolang de tv aanstaat.

Zijn de tv's van die winkel nu zo brak of hebben jullie hetzelfde? En is er nog wat aan te doen...

Samsung LE32R81B | Sony PlayStation 3 | Nintendo Wii | iPod 5G 30GB | Kodak M753 | Ibanez SA120 | Roland Cube 15 | SSB: B FC: 2363-7066-5359 | Wii FC: 1636-0215-4125-2752 | PSN ID: Rmonn

Reg. datum: 13 januari 2004

quote:
CaptainCharisma schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 12:40:
Heb nu een sinds dinsdag een LE32R81B in ons nieuwe huis staan, mooi ding! Alleen toen ik 's avonds even tv wilde kijken viel mij op dat onderaan de tv(onder het Samsung logo) je duidelijk een soort glow kan zien, dat stoorde mij wel. Ik dacht dat dit een geval was van 'backlight leakage' ofzo maar toen ik vervolgens naar de winkel ging om te vragen of dit normaal was zag ik tot mijn verbazing dat alle vergelijkbare Samsung modellen(de twee andere LE32R81B's die er stonden en nog een LE26R81) ook precies hetzelfde 'probleem' hebben. Ook bij deze modellen zag je dus duidelijk een lichtbalkje, soort van 'glow' onder het Samsung logo zolang de tv aanstaat.

Zijn de tv's van die winkel nu zo brak of hebben jullie hetzelfde? En is er nog wat aan te doen...
Uuuuhhh die zogenaamde Glow waar je het over hebt is "standaard" en hoort zo... 8)7 |:(

Aangezien je het bij de andere modellen ook hebt gezien....mag je toch wel aannemen dat dit standaard is...en niet een of ander probleem ;)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws