Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Networx schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:17:
[...]

Hier met een X1950 Pro (ook 256 MB) draait alles heerlijk op 1920x1080. Ook met mijn vorige videokaart ging het nog best goed (7600GS). Je opmerking is dus lichtelijk overdreven...
wat zijn je systeem specs dan?

Reg. datum: 13 januari 2004

quote:
evilpin0 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:55:
[...]

Veroudert model, dus prolly opruiming maar niettemin een bodem prijs. Zo laag heb ik ze nog niet gezien.

vergeet te editen 8)7
Scroll je op dezelfde site naar beneden, dan zie je dit:

Attentie:
Dit product verkopen wij ver beneden de normale verkoopprijs de reden hier voor kan zijn: Demonstratiemodel, lichte beschadiging of uit productie genomen. Wij verkopen dit product zo als het is goed werkend en 3 maanden garantie. Door deze verkoopwijze kunnen wij scherpe prijzen offreren, waar u uw voordeel mee kunt doen. Maar let op: het is geen spiksplinternieuw product, maar nooit ouder dan 3 maanden, en het is een Topmerk dus geen risico. Televisie verkopen wij af magazijn, worden niet verstuurd!

quote:
Jack Sparrow schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:01:
Bedankt Philflow je hebt S-PVA, PVA, CMO, WXGA

Dus een Samsung met een S-PVA paneel is het beste? De R8 heeft ook een hogere contrast 8000 : 1 dan de R7 die heeft 5000: 1 :)en 2 HDMI ingangen meer ja :)
Ja haalt wat termen door de war.
(S)PVA is een techniek voor een type LCD-TFT Paneel.
CMO is de afkorting voor een LCD Fabrikant.
WXGA is een andere naam voor de resolutie wat gekoppeld is aan een standaard voor resoluties.

Ik denk dat jij bedoeld: (S)PVA / MVA / (AS)IPS en TN. (dit zijn type LCD panelen)
Een willekeurig LCD fabrikant X kan deze type panelen maken.
De geproduceerde panelen bevatten een x aantal pixels bevatten wat de maximale resolutie definieerd. Deze resolutie heeft een naam wat overeenkomt met een afgesproken standaard.

aex351 wijzigde dit bericht 09-05-2007 22:07 (27%)

< dit stukje webruimte is te huur >

quote:
evilpin0 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:53:
[...]

Ik zeg: nieuwe spellen ... :)
Probeer maar voor de grap eens supcom op die reso te draaien, geeft je 1-10 fps.
Ik was in de veronderstelling dat C&C3 ook redelijk nieuw was 8)7

quote:
MySjah schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:48:
[...]

Ja dat leek mij dus ook, maar het lijkt wel onmogelijk om op 1080p 60 hz te draaien op een full screen size. Want elke keer als ik dit probeer krijg ik zwarte borders. Op 30 hz is er nix aan de hand, maar die 30 hz maakt nogal een verschil..

Heb inmiddels ook al een andere notebook met ati kaart aangesloten op de tv, zelfde resultaat. Terwijl een Nvidia kaart wel gewoon werkt. Ik vind het ook erg vreemd dat mijn notebook wel gewoon werkt op de Sony W2000. Lijkt dus wel of de samsung niet helemaal lekker werkt met een ATI kaart!? Of ik doe iets helemaal fout...
dit vind ik dus ook vreemd. ik heb zelf een denon 2930 dvd-speler en als ik alleen scannen aan zet op mijn 40m86 krijg ik ook langs alle kanten 2 cm rand erbij. gaan ze dit nog oplossen met een firmware update denken jullie of blijft dit zo? anders wil ik toch een andere tv.

quote:
bounto schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:30:
dit vind ik dus ook vreemd. ik heb zelf een denon 2930 dvd-speler en als ik alleen scannen aan zet op mijn 40m86 krijg ik ook langs alle kanten 2 cm rand erbij. gaan ze dit nog oplossen met een firmware update denken jullie of blijft dit zo? anders wil ik toch een andere tv.
Dat komt waarschijnlijk doordat je dvd-speler bij de upscaling naar 1920x1080 dat niet 100% beeldvullend doet. Dus die zwarte randen woorden er door je dvd-speler omheen gezet. Dit doet hij om te anticiperen op de overscan van je TV. Ik heb hetzelfde probleem met mijn Samsung HT-P1200.

Het zou ook nog aan de DVD zelf kunnen liggen, maar dat ligt minder voor de hand (ik heb wel DVDs gezien die net niet helemaal de 16:9 verhouding hadden waardoor er of boven+onder of links+rechts een klein zwart randje ontstaat).

Overscan is nou eenmaal een eeuwenoud geaccepteerd mechanisme in de TV wereld. Het 1:1/pixel mapping/just scan is echt iets van de laatste tijd en niet alle apparaten zijn ontworpen met de gedachte dat digitaal video signaal zonder extra scaling op de pixels overgebracht moet worden. Je dvd-speler gaat er dus gewoon van uit dat je TV het beeld nog 5% scaled, dus scaled de dvd-speler maar 95% beeldvullend. Raar maar waar.

quote:
MySjah schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:48:
Ja dat leek mij dus ook, maar het lijkt wel onmogelijk om op 1080p 60 hz te draaien op een full screen size. Want elke keer als ik dit probeer krijg ik zwarte borders. Op 30 hz is er nix aan de hand, maar die 30 hz maakt nogal een verschil..

Heb inmiddels ook al een andere notebook met ati kaart aangesloten op de tv, zelfde resultaat. Terwijl een Nvidia kaart wel gewoon werkt. Ik vind het ook erg vreemd dat mijn notebook wel gewoon werkt op de Sony W2000. Lijkt dus wel of de samsung niet helemaal lekker werkt met een ATI kaart!? Of ik doe iets helemaal fout...
Op welke manier kan je 'm op 1080p instellen? Ik heb 'm helemaal beeldvullend met gewoon settings op 1920x1080 @ 60Hz dmv eigenschappen beeldscherm op mijn laptop (ATI Mobility 9600).

Misschien zie ik iets over het hoofd en is wat ik heb ingesteld 1080i? Iemand die hier opheldering over kan geven?

The cowardly dog

quote:
InsjaHH schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:23:
[...]

Op welke manier kan je 'm op 1080p instellen? Ik heb 'm helemaal beeldvullend met gewoon settings op 1920x1080 @ 60Hz dmv eigenschappen beeldscherm op mijn laptop (ATI Mobility 9600).

Misschien zie ik iets over het hoofd en is wat ik heb ingesteld 1080i? Iemand die hier opheldering over kan geven?
Je kunt geen interlaced resolutie instellen op je videokaart. Wat jij instelt is altijd progressief, dat interlaced verhaal ligt volledig bij de tv.

Heeft iemand een suggestie hoe ik toch audio vanuit mijn MCE (Vista) over de HMDI richting TV krijg (zonder een nieuwe videokaart aan te moeten schaffen). Of is dit vanwege de beveiliging gewoon onmogelijk en ben ik verplicht mijn versterker aan te zetten?

quote:
Courage schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:23:
Je kunt geen interlaced resolutie instellen op je videokaart. Wat jij instelt is altijd progressief, dat interlaced verhaal ligt volledig bij de tv.
Dank voor deze verheldering, ik dacht al :9. Ik heb dus volledig schermvullend 1920x1080 @ 60Hz met dus 1080p op een IBM T42 - ATI Mobility 9600. Voor de duidelijkheid: ik zie geen zwarte balken links/rechts dan wel boven/onder. Alles was aangesloten dmv een "normaal" VGA kabeltje (lees: beter, langer kabeltje moet nog komen).

quote:
Courage schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:23:
Dat is onzin. Natuurlijk kan je wel een interlaced resolutie instellen op je PC. Dat heb ik ook gedaan met mijn nVidia kaart. Kijk maar eens in Powerstrip. Ik gebruik het om 1080i films af te spelen, dan laat ik mijn TV de de-interlacing doen (mijn PC is daar niet snel genoeg voor). Werkt prima.

1920x1080@30Hz is waarschijnlijk een interlaced signaal. 1920x1080@60Hz is waarschijnlijk progressief.

Reg. datum: 03 januari 2002

het gaat ook niet om een vga signaal, dat gaat prima. Het probleem zit em in DVI/HDMI.. daarmee geeft het geen volledig beeld.

Interlaced is wel in te stellen, stel je uitgaande resolutie maar eens in op 1920x1080 @ 30hz. Dan geeft de TV duidelijk aan 1080i. En het kwaliteitsverschil is ook duidelijk te zien! Ik snap gewoon niet waar het probleem zit... eerst dacht ik ATI, want een Nvidia chip werkt wel.. maar na het testen op een sony w2000 waar de ATI het wel doet denk ik weer aan de LCD. Vreemd verschijnsel vind ik het!

Heb samsung al gemailt, maar daar krijg ik nog niet echt een reactie op :?

Als iemand nog de gouden tip heeft.. graag!

The cowardly dog

quote:
RichieB schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:00:
[...]

Dat is onzin. Natuurlijk kan je wel een interlaced resolutie instellen op je PC. Dat heb ik ook gedaan met mijn nVidia kaart. Kijk maar eens in Powerstrip. Ik gebruik het om 1080i films af te spelen, dan laat ik mijn TV de de-interlacing doen (mijn PC is daar niet snel genoeg voor). Werkt prima.

1920x1080@30Hz is waarschijnlijk een interlaced signaal. 1920x1080@60Hz is waarschijnlijk progressief.
I stand corrected. Met Powerstrip inderdaad wel. Maar ik kreeg niet de indruk dat daarmee gestoeid werd in dit geval.... maar gewoon met windows-instellingen :)

Reg. datum: 28 januari 2002

Heb gisteren de LE40R81W gekocht. Ben er erg tevreden mee, alleen lukt het me niet om het pc beeld op de tv te krijgen. Heb meerdere pc's geprobeerd, via S-Video gaat dat goed, maar de D-Sub aansluiting werkt niet.

In het service menu heb ik de PC detectie uitgezet, zodat ik wel de PC optie kan kiezen, anders bleef de keuze grijs. De TV detecteert blijkbaar het signaal niet. Om te testen heb ik geprobeerd of de audio-in het doet als de tv op PC staat, maar dan hoor ik niks.

Zou de PC ingang van mijn tv stuk zijn of heeft iemand nog tips?

Reg. datum: 18 oktober 2004

ik zit er aan te denken om de LE40M87BD te kopen op eshop.nl. vanaf 15 mei krijg je daar inderdaad die gratis johnny loco fiets bij.
raar trouwens, gister was ie nog 1869 euro, nu opeens 1939 euro? Normaal worden ze toch alleen maar goedkoper?
Maar to the point, is dit een verstandige keus? Ik ben echt een totale leek op het gebied van LCD/Plasma tv's, maar heb hier toch wel wat goeie verhalen over gehoord.
Wat me alleen wel een beetje tegenhoudt, is bijna 1000 euro meer betalen voor full hd tov hd ready... is dit het echt waard?

"What I lack in constraints, I make up for in remorse"

Ik heb een L40S81B besteld en krijg hem morgen binnen hoop ik. Heb hem voor 1200 euro gehaald met 2 jaar garantie bij een electrozaak in Utrecht. Op internet heb ik niet zoveel reviews over dit product gezien en ook hier staat er niks over dit product. Maar na veel vergelijken kwam ik op deze lcd uit. Ik wou er maar 1300 euro aan uitgeven. Bij de mediamarkt zag ik hem ook staan voor 1300 maar heb toch voor 1200 gehaald bij Radio Bos in Utrecht. Het beeld is erg mooi, en er zitten genoeg opties voor mij denk ik. Ik ga hem voornamelijk gebruiken om gewoon tv te kijken, gamen en om dvd's te kijken.

Ik denk dat deze geschikt is voor mij. Heeft iemand ervaring met deze samsung?? Ik hoop dat ik een goede aankoop heb gedaan..

Ahh, de Gefen DVI audio to HDMI adaptor doet de truck, daarmee kan je de audio van je MCE samenvoegen met het videosignaal. HDMI 1.3 compatibel.

The cowardly dog

quote:
fmb schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:04:
Heb gisteren de LE40R81W gekocht. Ben er erg tevreden mee, alleen lukt het me niet om het pc beeld op de tv te krijgen. Heb meerdere pc's geprobeerd, via S-Video gaat dat goed, maar de D-Sub aansluiting werkt niet.

In het service menu heb ik de PC detectie uitgezet, zodat ik wel de PC optie kan kiezen, anders bleef de keuze grijs. De TV detecteert blijkbaar het signaal niet. Om te testen heb ik geprobeerd of de audio-in het doet als de tv op PC staat, maar dan hoor ik niks.

Zou de PC ingang van mijn tv stuk zijn of heeft iemand nog tips?
Welke resolutie stuur je uit... het zou nl. ineens moeten werken hoor !

Drs. Betweter

Heb ook een 40M86 besteld. Week geleden bij de MM.
Iemand die weet hoelang de levering ongeveer duurt/kan gaan duren?

'Its only after we've lost everything, that we are free to do anything"

Drs. Betweter

Overigens, bij de koop van het apparaat ook bij de MM overlegd 'wat er gebeurt als de prijs daalt tussen het moment van kopen en leveren'. Dan zou er een korting komen... maarja, dat moet ik nog maar zien. Wil die fiets op zich wel hebben. Mag aannemen/ ik hoop dat ik een bon krijg bij aflevering. Maar liever vandaag dat scherm dan morgen.

'Its only after we've lost everything, that we are free to do anything"

Beste mensen, ik heb gisteren mn le37r81 binnen gehad , na maanden lang van twijfels en surfen op sites
dit soort sites:

maak je geen zorgen over panelen enzo, het is echt gewoon super. Rechtstreeks uit de doos aangesloten op de analoge kabel, zonder aangepaste instellingen is het beeld al prachtig. ik ben super tevreden. dvd : meesterlijk, ps2 (!!!) zuiver. alleen moet ik de laptop nog een keer testen.

een uitgebreidere omschrijving volgt

Marc187 wijzigde dit bericht 11-05-2007 18:00 (99%)

Reg. datum: 28 januari 2002

quote:
Courage schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:15:
[...]
Welke resolutie stuur je uit... het zou nl. ineens moeten werken hoor !
Ik was al bang dat het in één keer zou moeten werken...
Resolutie is niet bijzonder, 800x600 en 1024x768, refreshrate op 60 Hz. Maar als ik het goed begrijp geeft de LCD dan een "signal out of range" melding. Ik vrees dat mijn aansluiting stuk is. :&#039;(

The cowardly dog

quote:
fmb schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:35:
[...]

Ik was al bang dat het in één keer zou moeten werken...
Resolutie is niet bijzonder, 800x600 en 1024x768, refreshrate op 60 Hz. Maar als ik het goed begrijp geeft de LCD dan een "signal out of range" melding. Ik vrees dat mijn aansluiting stuk is. :&#039;(
Dat vrees ik ook. Beide resoluties werken nl. op mijn LE40R72B, ik ga er eigenlijk vanuit dat deze op jouw model op zouden moeten werken... (kun je natuurlijk even nalezen). Dus helaas, lijkt me een DOA verhaal ! Vervelend met zo'n groot apparaat.

Beste Mensen.,

Ik werd net gebeld dat ik die samsung LE40M86BDX/XEC binnen is, maar op een ander forum zei iemand dat dat 15 000:1 contrast dynamisch (? Wat is dat) is en dat het werkelijk maar 1300:1 is.

IS dat waar, kan iemand dat ff bevestigen?

Work Smart - Not Hard

quote:
edward007 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:02:
Beste Mensen.,

Ik werd net gebeld dat ik die samsung LE40M86BDX/XEC binnen is, maar op een ander forum zei iemand dat dat 15 000:1 contrast dynamisch (? Wat is dat) is en dat het werkelijk maar 1300:1 is.

IS dat waar, kan iemand dat ff bevestigen?
Ja het is dynamisch en in werkelijkheid is de 40M86 gelijk aan 2000:1.

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws