Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
TranceSetter schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:55:
maar 16:9 hoeft dus geen full-hd te zijn, dat is gewoon puur afhankelijk van het aantal pixels
Dat klopt.
quote:
edward007 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:55:
Hallo Tweakers,

Ik heb bij de mediamarkt de samsung LE40M86BDX/XEC gereserveerd.
Deze komt over een paar weken. Kan iemand vertellen of dit een goede tv is? Ik betaal er 1749 euro voor.

(Ik ben een leek op TV gebied)

Groeten
Je reserveerd een televisie en pas achteraf ga je kijken of het een goede televisie is :P. Ja de M86 is een prima televisie. En de prijs wat je ervoor betaald is ook goed.

aex351 wijzigde dit bericht 06-05-2007 22:13 (54%)

< dit stukje webruimte is te huur >

quote:
TranceSetter schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:55:
maar 16:9 hoeft dus geen full-hd te zijn, dat is gewoon puur afhankelijk van het aantal pixels
Ik heb ook niet gezegd dat 16:9 per definitie full-hd is. Ik heb alleen gezegd dat 1920x1080, dus full-hd, per definitie 16:9 is.
Het geldt bijvoorbeeld ook voor 1280x720 (80x16:80x9).

quote:
Hallo Tweakers,

Deze komt over een paar weken. Kan iemand vertellen of dit een goede tv is? Ik betaal er 1749 euro voor.

Groeten
zeer goede prijs....ben bij MM in Maastricht geweest en daar was de LE40M86 ¤2199 en ze wilden er nog geen euro vanaf doen omdat het een nieuw model was...
Dus heb hem maar bij www.gfelectronics.nl besteld.....

Starks223 wijzigde dit bericht 06-05-2007 23:07 (5%)

quote:
Hallo Tweakers,

Groeten
Welke Mediamarkt ben je geweest voor die samsung LE40M86BDX/XEC ???
Bij de MM in Utrecht kon ik hem voor ¤ 2050 meekrijgen lager gingen ze niet.

-

quote:
Trammelant schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 07:29:
[...]

Ga door.... :)
Zit optical in op toch ? En is het dezelfde als de ht tx35 maar dan met kleine speakertjes ?
De ht-x30 is volgens mij nagenoeg hetzelfde als de ht-tx35, maar dan met kleine speakers i.p.v. speakerzuilen. Wat betreft de optical in, die zit er volgens mij niet op. Ik heb dit weekend weinig tijd gehad om er mee te spelen dus dat zal in de loop van deze week gebeuren. Ik ga in ieder geval vandaag een HDMI kabel halen zodat ik hem kan aansluiten op mijn LE37R82b. Dan ook eens checken hoe dat Anynet® van Samsung werkt. Geluid is overigens erg goed! Heb het even getest met een Band of Brothers dvd'tje. :P

Vond het trouwens wel een tegenvaller dat er geen HDMI kabel meegeleverd werd.

The cowardly dog

quote:
jobvr schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:10:
[...]

Ik vind het glimmende uiteindelijk ook wel aardig, maar ik kan me ook goed voorstellen dat mensen het mindermooi vinden, zeker als je hele bestaande audio/video set, al in het mat is uitgevoerd. en een heel groot argument tegen het glimmende uiterlijk is STOF dat zie je er namenlijk 10.000x beter op dan op een mat zwarte TV
Helemaal juist, je ziet het stof veel beter. Dus haal je er wat vaker een doekje eroverheen. Kun je zelfs ook als voordeel zien, anders verdwijnt het allemaal weer in het apparaat, wat de levensduur beperkt. :P

May The Source Be With You!!:

Ik heb even een kleine twijfel...
Is de LE40M86 nou wel of niet 100Hz ??

Server PC, Internet PC,Flaptop,GamePC

quote:
GeeMoney schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:00:
Ik heb even een kleine twijfel...
Is de LE40M86 nou wel of niet 100Hz ??
niet....

May The Source Be With You!!:

quote:
Bedankt!
Toch een gemiste kans, verder heeft het scherm namelijk alles wat ik zoek.
HD op alle ingangen, HDMI 1.3 en 40" is een mooi maatje afwerking is gelikt en specificaties zijn verder prima.

Server PC, Internet PC,Flaptop,GamePC

Na al heel wat weken speurwerk heb ik toch nog een aantal vragen die ik graag beantwoord wil hebben, en daarnaast eventueel advies.

Ik ben van plan om een LCD TV van Samsung aan te schaffen. De modellen die me aanstaan zijn:
- LE37R82B
- LE37R72B
- LE40R72B

Voor het formaat zit ik eigenlijk meer aan de 37" te denken, omdat ik er niet meer dan 3 meter vandaan zal zitten. Dit is op het moment als student zijnde, en wanneer ik een eigen appartement heb over een aantal jaar, dan zal dit misschien iets meer dan 3 meter zijn. 40" lijkt me daardoor eigenlijk wat nutteloos, en kan ik denk ik beter het geld daarvoor in een iets geavanceerder 37" model stoppen.

De TV zal voornamelijk gebruikt worden voor een beetje TV kijken (gewoon via de kabel), films, maar voornamelijk voor het spelen van mn Xbox 360. Enige verschil wat ik heb kunnen vinden tussen de 72-serie en 82-serie, is dat de 82 een hogere helderheid (500 tegenover 550cd/m) en het contrast (5000:1 tegenover 8000:1), en vooral de prijs niet vergeten (899 tegenover 1045euro).
Mn richtprijs die ik van te voren had ingesteld was rond de ¤1000, dus dat zou verder niet zo een groot probleem zijn, maar ik vraag me af of het die ¤150 waard is. (Full-HD zou wel een optie zijn, maar dan ga ik al snel redelijk ver boven mn budget zitten). Volgens mij zit er ook in beide modellen een game-modus, en hebben beide 8ms response, dus lijkt me dat het voor de Xbox 360 ook niet uitmaakt.
Overigens zit er in het 72 model maar 1 hdmi aansluiting, en in het 82 model 3 hdmi. Dit zou misschien handig zijn om in mijn keuze mee te nemen, aangezien er in de toekomst nog wel een hd-dvd/blu-ray speler zal komen, waardoor ik er eentje kwijt ben. Xbox kan via component aansluiting...dus zou ik die 2 extra nodig hebben ergens (zodat ik niet een verdeelblok moet kopen later voor 100euro), of zou die ene genoeg zijn dan?

Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben is een antwoord op de bovenstaande vragen, ervaringen, en enige meningen met uitleg. Suggesties zijn ook altijd goed natuurlijk.

Reg. datum: 19 september 2006

Dit weekend heb ik een Samsung LE32R32B LCD TV gekocht. Het is de bedoeling dat ik daar m'n net nieuwe mediacenter op ga aansluiten.

Alleen nu is het zo, eerst heb ik de mediacenter aangesloten via een DVI -> HDMI kabel, alleen op dat moment vallen de delen als de taakbalk enzo allemaal buiten beeld. Dit is verder ook niet goed te krijgen, tenminste zoals ik het in de handleiding kan lezen. Ik heb hem daarna geprobeerd via de VGA aansluiting aan te sluiten, dat werkt wel gewoon. Alleen VGA is toch minder scherp beeld...

Nu ben ik vandaag naar een TV en HiFi winkel gegaan hier in de buurt. Ze hebben daar kabels van het merk Bandrigde, volgens hun zijn dat zeer goede kwaliteit kabels (klopt dat?), en daar hebben ze me de volgende opties voorgesteld:

- VGA Monitor Cable (ik heb er op dit moment een, alleen dat is een simpel goedkoop ding)
- DVI to VGA Monitor Cable
- High Definition VGA Monitor Cable (met gouden connectoren)

Ik heb er niet zoveel verstand van, en ik ben opzoek naar de beste oplossing om goede kwaliteit beeld te krijgen op m'n LCD TV. Wat is van hier boven de beste oplossing voor goed scherp beeld?

Nog enkele details, tv gaat gekeken worden via de kabel, en verder via internet. Daarnaast gebruik ik hem ook voor bekijken van films op dvd, foto's vanaf de hardeschijf en muziek. Specificaties van de mediacenter:

Intel Core 2 Duo E6400
Asus Geforce 7300GT Silent (met DVI, VGA en TV out)
Windows Vista Home Premium
Hauppage WinTV PVR500MCE

Philflow wijzigde dit (47%)

Heb je al geprobeerd 1280*720 DVI_DMI m.b.v. Powerstrip?

Wat is er in Godsnaam mis met een simpele VGA aansluiting? Waarom doet men zo moeilijk over DVI en HMDI van computer naar TV, terwijl VGA priiiimaa beeld geeft..?

quote:
ParadoXygen schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:22:
Wat is er in Godsnaam mis met een simpele VGA aansluiting? Waarom doet men zo moeilijk over DVI en HMDI van computer naar TV, terwijl VGA priiiimaa beeld geeft..?
Nouja, omdat ik dus m'n mediacenter er op aan ga sluiten, komt alle input voor de tv vanuit de computer. Dus moet de bekabeling wel goed zijn. Ik ben gewoon opzoek naar de beste oplossing, als VGA de beste oplossing is, voor het beste en scherpste beeld, dan neem ik dat.

Alleen dan nog een keuze maken tussen die drie opties, die ik eerder genoemd heb. Welke zou jij dan in dat geval nemen?

The cowardly dog

quote:
ParadoXygen schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:22:
Amen. De meeste mensen zien het verschil waarschijnlijk niet eens, ALS het al beeld zonder problemen geeft....

The cowardly dog

quote:
GeeMoney schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:34:
[...]

Bedankt!
HD op alle ingangen, HDMI 1.3 en 40" is een mooi maatje afwerking is gelikt en specificaties zijn verder prima.
Jammer dat je je keuze van zo'n minor detail laat afhangen. Je weet wel dat 100Hz bij LCD's van Samsung héél iets anders is dan 100Hz bij elke CRT tv neem ik aan ? Ik zou het er niet eens bij willen hebben eigenlijk... ik weet zeker dat ik het toch niet zou gebruiken.

Courage wijzigde dit bericht 07-05-2007 19:30 (9%)

quote:
Courage schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:28:
Amen. De meeste mensen zien het verschil waarschijnlijk niet eens, ALS het al beeld zonder problemen geeft....
Oke, ik heb het even vergeleken, mischien geeft VGA inderdaad wel beter beeld. Maar het is inderdaad niet echt merkbaar. Maar ik dat dacht, DVI/HDMI is digitaal signaal, dus betere kwaliteit en scherpte.

Maar de VGA aansluiting heeft dus zo te zien wel betere scherpstelling, en opties voor scherpstelling, dus dan moet ik deze maar houden. Maar nogmaals, welke kabel neem ik dan voor de verbinding, van die drie hierboven genoemde opties?

The cowardly dog

quote:
Sparky34 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:31:
[...]

Oke, ik heb het even vergeleken, mischien geeft VGA inderdaad wel beter beeld. Maar het is inderdaad niet echt merkbaar. Maar ik dat dacht, DVI/HDMI is digitaal signaal, dus betere kwaliteit en scherpte.

Maar de VGA aansluiting heeft dus zo te zien wel betere scherpstelling, en opties voor scherpstelling, dus dan moet ik deze maar houden. Maar nogmaals, welke kabel neem ik dan voor de verbinding, van die drie hierboven genoemde opties?
Simpel : je pakt een goed dikke VGA kabel (VGA <--> VGA), vergulde connectoren vergeet je (die hebben pas zin als je ook vergulde aansluitingen hebt), kies de lengte die je nodig hebt en kopen maar. :) Gegarandeerd succes !

merk Bandrigde zegt me helemaal niets, let dus gewoon op de dikte.

edit :
Wat je dus NIET moet hebben is dit :

http://www.techexcess.net/images/products/Cable/CABLE-VGA-6FT-BLUE-ENDS-220.jpg

maar bijvoorbeeld dit :

http://www.becscomputers.nl/images/Kabels/vga%20cable.bmp

Courage wijzigde dit bericht 07-05-2007 19:58 (16%)

quote:
GeeMoney schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:34:
[...]

Bedankt!
volgens mij moet je je niet blind staren op die 100hz want zo geweldig is dat niet heb ik gelezen....

quote:
Courage schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:51:
Simpel : je pakt een goed dikke VGA kabel (VGA <--> VGA), vergulde connectoren vergeet je (die hebben pas zin als je ook vergulde aansluitingen hebt), kies de lengte die je nodig hebt en kopen maar. :) Gegarandeerd succes !

merk Bandrigde zegt me helemaal niets, let dus gewoon op de dikte.

edit :
Wat je dus NIET moet hebben is dit :

[afbeelding]

maar bijvoorbeeld dit :

[afbeelding]
Oke, m'n vraag is nog niet helemaal beantwoord, want inprincipe hebben alle drie de opties een vga aansluiting aan het einde, en alle drie zijn ze vrij dik, maar dit zijn dus de drie opties:

- VGA Monitor Cable (Goede kwaliteit, dikke kabel, maar wel 'normale' doeleinden)
- DVI to VGA Monitor Cable (Digitaal signaal tot aan de vga stekker, dus zo min mogelijk verlies)
- High Definition VGA Monitor Cable (met gouden connectoren) (Goede geleiding, dikke kabel, met twee VGA connectors)

Dus ik moet dan kiezen tussen deze drie, opzich maakt de prijs niet echt uit. Uit jouw verhaal kan ik opmaken dat ik het best voor de laatste optie kan kiezen. Maar ik denk zelf dan optie 2 misschien ook wel een goede oplossing is, omdat het digitaal signaal is tot aan de VGA connector, dus heel weinig verlies.

Maar nogmaals ik heb er niet zoveel verstand van, dus daarom vraag ik het aan jullie.

Reg. datum: 18 april 2006

quote:
Sparky34 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:11:
[...]

- DVI to VGA Monitor Cable (Digitaal signaal tot aan de vga stekker, dus zo min mogelijk verlies)
[....]
Helaas, het signaal gaat analoog door de kabel. Een DVI uitgang heeft genoeg pootjes, om een analoog en digitaal signaal te verzenden. Bij een DVI->VGA kabel, zitten vanaf de DVI stekker alleen de analoge pootjes aangesloten. Deze optie is dus precies hetzelfde als de VGA monitor kabel.

Kan ook zijn dat ik het probleem niet goed begrepen heb, als dat het geval is, is dit een zinloos stukje tekst en moet je het maar snel weer vergeten..

Learn from the mistake of others. You won't live long enough to make them all yourself

! D E N I 3 L S T E ! !

quote:
Sparky34 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:11:
[...]

Oke, m'n vraag is nog niet helemaal beantwoord, want inprincipe hebben alle drie de opties een vga aansluiting aan het einde, en alle drie zijn ze vrij dik, maar dit zijn dus de drie opties:

- VGA Monitor Cable (Goede kwaliteit, dikke kabel, maar wel 'normale' doeleinden)
- High Definition VGA Monitor Cable (met gouden connectoren) (Goede geleiding, dikke kabel, met twee VGA connectors)

Dus ik moet dan kiezen tussen deze drie, opzich maakt de prijs niet echt uit. Uit jouw verhaal kan ik opmaken dat ik het best voor de laatste optie kan kiezen. Maar ik denk zelf dan optie 2 misschien ook wel een goede oplossing is, omdat het digitaal signaal is tot aan de VGA connector, dus heel weinig verlies.

Maar nogmaals ik heb er niet zoveel verstand van, dus daarom vraag ik het aan jullie.
Hmm, ik heb dus gewoon een VGA-kabel van 10 meter gehaald bij MediaMarkt, van het merk Vivanco voor 39,99 euro. En geloof me: als ik het uit moet drukken is het gewoon DVD tot HD-kwaliteit.

Apple iMac 20" 2,4 Ghz 4GB RAM :: Mac OS X 10.5 :: Nokia N73 Music Edition :: iPod nano 3G Black 8GB :: Samsung LE32R82B :: Samsung DCB-9401R

Beste Tweakers,

Ik heb de TV voor 1749 bij de media markt in den haag gereserveerd. Hij komt wel pas over een paar weken. Ik kan ook vertellen dat je vanaf 15 mei bij elke tv groter dan 40 " van samsung een johnny loco fiets krijgt twv 399.

Groeten,

quote:
edward007 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:21:
Beste Tweakers,

Ik heb de TV voor 1749 bij de media markt in den haag gereserveerd. Hij komt wel pas over een paar weken. Ik kan ook vertellen dat je vanaf 15 mei bij elke tv groter dan 40 " van samsung een johnny loco fiets krijgt twv 399.

Groeten,
Dat is jammer dan, net een LE46M86 gehaald; had die fiets mooi voor m'n ritjes TUDelft - station kunnen gebruiken...

Stom, maar ach, nu kan ik wel genieten van de TV :). Als iemand die fiets kwijt wil :9.

Reg. datum: 18 april 2006

quote:
InsjaHH schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:40:
[...]

Dat is jammer dan, net een LE46M86 gehaald; had die fiets mooi voor m'n ritjes TUDelft - station kunnen gebruiken...

Stom, maar ach, nu kan ik wel genieten van de TV :). Als iemand die fiets kwijt wil :9.
Je kan altijd nog proberen of ze bij de zaak waar je hem gekocht hebt een deal willen maken om een latere datum op de bon te zetten.

Learn from the mistake of others. You won't live long enough to make them all yourself

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws