Hoofdcategorieën
Topicacties

Welke voeding heb ik nodig? Deel 17

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 07 juli 2007

quote:
theodouma schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:01:
[...]

Mocht je een extra voeindg bijplaatsen, sluit ze dan niet serieel (achter elkaar) Of parallel (naast elkaar) aan,. maar verdeel de belasting. Je kan bijvoorbeeld op één voeindg alle HD's zetten, en op de ander de rest. Het is beter om niet de voedibngslijnen van beide voeingen aan elkaar te koppelen omdat je dan het hele regelsysteem in de voeindg kanb slopen waardoor de voeindg helemaal niet meer aan wilt.

Zoals ik eerder al zei, ik weet niet wat er te koop is op het gebied van servervoedingen. Gezien de prijs van jouw systeem lijkt mij een goede voeindg erg belangrijk, ook als deze erg duur is. Je zou daarom eens contact op kunnen nemen met de leverencier van de kast/voeding met de vraag of hun ook zwaardere voedingen hebben, want ik kan je helaas niet helpen aan een typenummer.

Ik heb wel een paar tips voor je:
Ik ga er trouwen svan uit dat het een best grote/belangrijke server is welke absoluut niet down mag zijn voor een paar uur/dag.

- Zorg dat je voeindg minimaal 650 watt is.
- mocht je meerdere voedingen in je systeem plaatsen (redundant) zorg dan dat iedere voeindg minimaal 650 watt is. Mocht er één stuk gaan kan de andere jouw server nog gewoon van energie voorzien. Mocht je twee voedingen hebben van bijvoorbeeld 400 watt dan is de kans twee maal zo groot dat er één stuk gaat dan dat je één voeindg heb. En mocht één van de voedingen stuk gaan dan is de ander te licht om het hele systeem draaiend te houden. Twee voedingen welke samen jouw server moeten voorzien van prik raad ik daarom ook af.
- neem een voeidng welke geschikt is voor jouw server. Zet geen gewone ATX voeindg in jouw systeem.
- bespaar geen geld op de voeding. Mocht bijvoorbeeld een HD stuk gaan dan is de HD stuk, de rest werkt nog wel. Bij jouw systeem is er een grote kans dat de server probleemloos verder werkt met één stukke HD. Mocht de voeidng het begeven is gelijk het hele systeem down. Oko is er een kans dat de voeding de hardware heft gesloopt. Bespaar dus nooit op de voeindg voor jouw server. Net als voor jou persoonlijk is een goede voeidng (voldoende vlees, water, eiwitten enz) ook voor een computer een goede basis.
@ Theo,
Ok duidelijk. De serverwaarde is +/- 4.500 euro, dus er mag idd wel een degelijke servervoeding in.
Ik twijfel nog tussen een single (minimaal 650 watt) of redundante voeding. Een redundante voeding kost al gauw minimaal 500 euro, en een single 650 watt voeding maar 150 a 180 euro. Hoe groot is de kans dat bijvoorbeeld een krachtpatser als zippy kapot gaat? De voedingen van zippy hebben allemaal over-power, over-voltage etc. protection ingebouwd.

Ik heb nog eens gekeken naar de stroomvraag van alle onderdelen, en heb het volgende gevonden:
2 X AMD opteron 270 dual core
Wattage: 95w (totaal 190 watt)
Core voltage: 1.30V / 1.35V
Amperage: 70.5A

2 X 2 GB kingston PC3200 DDR ram
Wattage: 11 watt (totaal 22 watt)
Voltage: 2.6V

2 X 1 GB kingston PC3200 DDR ram

8 X seagate cheetah 15k.5 SCSI 73.4 GB, U320, SCA
Typical wattage: 13.6 watt (totaal 108.8 watt)
Idle wattage: 8.1 watt (totaal 64.8 watt)

1 X LSI megaraid 320-2x
Wattage; ??
Voltage: 3.3V +12V, -12V

1 X Tyan thunder 8KSE (s2892) moederbord
wattage: ??
Voltage: ??

http://www.tyan.com/product_board_detail.aspx?pid=145
EPS12V/SSI (24-pin + 8-pin)

1 X 2 * 4 port chenbro scsi backplane

2 X AMD CPU cooler
wattage: 1.2 Watt (totaal 2.4 watt)

2 X 40X40X10 fans
wattage:??

1 X Sony FDD 1.44"
Wattage: ??

1 X LG DVD/CD-rom brander
Wattage:??

13.6 watt per HDD, klopt dat wel? Het lijkt me nogal weinig.
Ik weet niet precies hoe zoiets berekend moet worden, maar ik kom op een minimale 344 watt uit, zonder het moederbord, raid controller, FDD, cd-rom/DVD, fans en backplane berekend te hebben.
Heb je enig idee hoeveel de rest minimaal nodig heeft? Met name het moederbord ben ik wel niewsgierig naar.

moederbord
Reg. datum: 03 januari 2005

quote:
FabianNL schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:17:
Ik heb totaal geen verstand van voedingen (en het interesseert me eigenlijk ook erg weinig O-) ) maar toch zou ik wel even weten hoeveel wat ik ongeveer moet gaan hebben voor dit systeem:

Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775
Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
Samsung Spinpoint T133, 400 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
Asus P5K,Retail
Sapphire Radeon X1950 Pro Ultimate, 256 MB, GDDR3, PCI Express
NEC AD-7170S, Serial ATA150, Zwart, OEM
Microsoft Business Hardware Pack,Zwart
Acer AL1916WAs,Zilver / Zwart, 19inch
Logitech X-230,Zwart

Wil voor alle duidelijkheid gewoon een kast inc. voeding kopen, waarschijnlijk een (goedkopere) Antec. Overklokken zal ik niet gaan doen waarschijnlijk, verder zal het systeem misschien nog een heel klein beetje veranderd worden, maar opzich ga ik daar niet vanuit.

Met alleen een hoeveelheid van hoeveel watt (380? 450?) ben ik dus al meer dan tevreden :+
Ten eerste is niet het wattage het belangrjkst van een voeindg,. De hoeveelheid amperres welke van de 12 volt moet komen is belangrijker. Vergelijk het met een auto, deze heeft PK's en een max snelheid. Die hoeveelheid aan PK's is leuk als je wil opscheppen in de kroefg, maar echt belangrijk zijn ze niet. De max snelheid van je auto is belangrijker. je kan misschien wel een auto hebben met 800 PK, maar als hij maar 120 km/h kan heb je er niet veel aan.
Ondanks dat de max snlehied belangrijker is dan de hoeveelheid pk's adverterenze altijd wel met de pk's, en nooit met de max snelheid terwijl deze echt belangrijker is

Bij een voeindg is dit ook zo. Men heeft het altijd over het wattge terwijl de amperes op de 12 volt belangrijker zijn. Een computer haalt namelijk voor minimaal 80% al zijn energie van de 12 volt af. Als je dus een 800 watt voeindg heb, maar hij heeft een zwakke 12 volt heb je er geen drol aan, een 400 watt voeding met een sterke 12 voilt is vaak dan zelfs beter!

jouw systeem zal ongeveer 210 watt nodig hebben. Hiervan moet er 160 watt van de 12 volt komen, dit is 14 amperres. Voor jouw computer is daarom ook een voeding voldoende welke minimaal 17 amperres kan leveren op de 12 volt (en minimaal 300 watt is)

In n00btaal: je kan iedere Antec kast nemen met voeding, zolang deze maar nieuwer is dan vier jaar.
quote:
Uitje schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 08:46:
[...]

Super bedankt. Ik probeer het toch allemaal een beetje te snappen. Begrijp ik het nu goed als ik zeg dat de proccessors maximaal 130W / 12V = 10,8A trekt? Geen nieuwe voeding scheelt in ieder geval weer 100-130 Euro.
Dit heb je idd helemaal goed, de cpu zorgt ervoor dat er 10.8 A van de 12 volt lijn moet komen. Echter kun je jezelf het ook makkelijekr maken door gewoon 11 amperres aan te houden, dat rekent net iets makkelijker :)
quote:
Famou schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:41:
Hey, mijn systeem bijna compleet nu en er zijn een paar dingen bijgekomen

GigaByte Moederbord GA-P35C-DS3R
Geforce 8800 ultra
X-fi Fatal1ty pro
e6850
2 x 1024 ddr2
raptor 74gb
250 gb hd
( komt nog een 500 of 750 gb hd bij als storage )
Heb iets van 3 fans + 120 mm fan op processor
Dvd speler

Deze voeding heb ik

http://www.asus.com/produ...model=610&modelmenu=1

Onderaan staat schematje van wat de voeding input/output.

Op de doos van de videokaart staat als requirement

* A minimum 500W system power supply ( with 12V current rating of 35A )

De voeding is de a-55ga van asus.

Ik ga ook nog overclocken, ga ik het dan wel redden met deze voeding? Ik heb dit al eerder gevraagt maar toen had ik niet het hele systeem geplaatst dus ik vraag me af of het nu nog gaat lukken.
Ik kom uit op 400 watt welke jouw systeem nodig gaat hebben mocht jij de cpu 50% overklokken en een extra HD bijplaatsen. De 12 vol lijn moet hiervan 28 amperres leveren. een voeindg welke minimaal 32 amperres kan l;everen (en minimaal 450 watt is) moet dan ook al voldoende zijn voor jouw systeem.
Jouw Asus voeding kan 30 amperres leveren op de 12 volt en is daarmee echt ietsje te licht. Echter heb je een kleine 4 amperres nodig voor de HD's, en ik schat de kans erg klein in dat je deze lang en continu belast als je ook de videokaart en de cpu belast (alle schijven defragmenteren tijdens het gamen). De voeindg zou daarom jouw systeem wel aankunnen, al adviseer ik wel dat mocht je boven de 50% OC kom je wel de voeindg vervang voor één welke iets meer kan leveren op de 12 volt.
quote:
3maal6 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:42:
[...]

@ Theo,
Ok duidelijk. De serverwaarde is +/- 4.500 euro, dus er mag idd wel een degelijke servervoeding in.
Ik twijfel nog tussen een single (minimaal 650 watt) of redundante voeding. Een redundante voeding kost al gauw minimaal 500 euro, en een single 650 watt voeding maar 150 a 180 euro. Hoe groot is de kans dat bijvoorbeeld een krachtpatser als zippy kapot gaat? De voedingen van zippy hebben allemaal over-power, over-voltage etc. protection ingebouwd.

Ik heb nog eens gekeken naar de stroomvraag van alle onderdelen, en heb het volgende gevonden:
2 X AMD opteron 270 dual core
Wattage: 95w (totaal 190 watt)
Core voltage: 1.30V / 1.35V
Amperage: 70.5A

2 X 2 GB kingston PC3200 DDR ram

2 X 1 GB kingston PC3200 DDR ram

8 X seagate cheetah 15k.5 SCSI 73.4 GB, U320, SCA
Typical wattage: 13.6 watt (totaal 108.8 watt)
Idle wattage: 8.1 watt (totaal 64.8 watt)

1 X LSI megaraid 320-2x
Wattage; ??
Voltage: 3.3V +12V, -12V

1 X Tyan thunder 8KSE (s2892) moederbord

http://www.tyan.com/product_board_detail.aspx?pid=145
EPS12V/SSI (24-pin + 8-pin)

1 X 2 * 4 port chenbro scsi backplane

2 X AMD CPU cooler
wattage: 1.2 Watt (totaal 2.4 watt)

2 X 40X40X10 fans
wattage:??

1 X Sony FDD 1.44"
Wattage: ??

1 X LG DVD/CD-rom brander
Wattage:??

13.6 watt per HDD, klopt dat wel? Het lijkt me nogal weinig.
Ik weet niet precies hoe zoiets berekend moet worden, maar ik kom op een minimale 344 watt uit, zonder het moederbord, raid controller, FDD, cd-rom/DVD, fans en backplane berekend te hebben.
Heb je enig idee hoeveel de rest minimaal nodig heeft? Met name het moederbord ben ik wel niewsgierig naar.
Ik bennniet helemaal thuis is de servermarkt, maar je mag wel rekening houden met een watt of 60-70 welke het moederbord vraagt. De raidkaart kan oko zomaar 15 watt vragen. Totaal mag je dus 80 watt optellen waarmee je op 445 watt uit kom. Tel je daarbij ook je upgrade op (8 HD's en nog een raidkaart) mag je er dus 120 watt bijtellen waarmee je op 565 watt uitkomt.

De FDD en de dvd hoef je eigelijk niet mee te tellen, je gebruikt deze eigelijk nooit, en idle hebben ze eigelijk zo goed als niets nodig.

De HD kan best 13 watt nodig hebben, al lijkt mij dit inderdaad iets weinig. Een standaard HD voor in een gewone desktopcomputer hefet dit ook nodig, en volgens mij owrdt een 15K rpm schijf ietsje warmer dan een gewone HD. Desondanks kun je best 15 watt per schijf aanhouden.

De theorie is het idealisme van de praktijk.

Reg. datum: 31 juli 2007

Waarschijnlijk is deze vraag al 100000x beantwoord maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Een dezer dagen ga ik mijn nieuwe pc bestellen

Soundcard Creative X-Fi XtremeMusic
MoBo GigaByte GA-P35C-DS3R (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID)
Proc Intel Core 2 Duo E6750
GPU Leadtek GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI, HDCP) P...
HD Samsung SpinPoint T166, 400GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
Monitor Samsung Syncmaster 226BW (22", wide, 2ms (GtoG), D-Sub/DVI-D...
Koeler Scythe Infinity SCINF-1000 (Socket 478/775/754/939/940/AM2)
Kast Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 (ATX, Geen PSU, Zwart)

Uiteraard hoort daar ook een voeding bij, nu probeer ik hier en daar wel te informeren maar ik heb het idee dat er maar weinig mensen echt weten waar ze het over hebben.

Ik ben opzoek naar een voeding die mijn pc goed van stroom kan voorzien ook als ik deze wil overklokken. Verder ben ik wel een beetje op mn rust gesteld dus liever ook dat ie wat stil is.

Zelf zat ik te denken om rond de 90 euro uit te geven voor de voeding. Nu kan ik kiezen uit antec, enermax etc etc maar ik heb geen idee welke voedingen ook een beetje nieuw zijn, het lijkt me toch dat je nu niet meer veel geld gaat investeren in een voeding die 2 jaar terug uit kwam.

Ik zie dat er in de bbg de corsair 520 wordt aanbevolen echter zijn er vrij weinig reviews over deze voeding te vinden. Please help me out, tnx!

ohh btw efficientie is ook wel weer belangrijk om et lastig te maken

Reg. datum: 04 september 2002

Die Corsair 520W is een prima keuze. Hij is stil en stabiel, ook voldoet ie prima voor je systeem en is ie ook nog eens modulair. Tis echt een van de betere voedingen op dit moment.
Reg. datum: 24 augustus 2006

quote:
theodouma schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:54:

Ik kom uit op 400 watt welke jouw systeem nodig gaat hebben mocht jij de cpu 50% overklokken en een extra HD bijplaatsen. De 12 vol lijn moet hiervan 28 amperres leveren. een voeindg welke minimaal 32 amperres kan l;everen (en minimaal 450 watt is) moet dan ook al voldoende zijn voor jouw systeem.
Jouw Asus voeding kan 30 amperres leveren op de 12 volt en is daarmee echt ietsje te licht. Echter heb je een kleine 4 amperres nodig voor de HD's, en ik schat de kans erg klein in dat je deze lang en continu belast als je ook de videokaart en de cpu belast (alle schijven defragmenteren tijdens het gamen). De voeindg zou daarom jouw systeem wel aankunnen, al adviseer ik wel dat mocht je boven de 50% OC kom je wel de voeindg vervang voor één welke iets meer kan leveren op de 12 volt.

[...]
Bedankt

Ah ik begreep dat tabelletje niet zo van asus, ik was daardoor in de war ik dacht +12V 18A. Dus bij 12v 18 A max ofzo :P
Dus als ik niet overclock ben ik gewoon safe met deze voeding totdat ik een nieuwe voeding heb?

Famou wijzigde dit bericht 31-07-2007 20:35 (4%)

Reg. datum: 13 april 2004

Ik ga een systeem bestellen met de volgende configuratie (monitor, speakers, software hier weggelaten, want die doen er niet echt toe):

Antec Midi Tower P182 Performance One ATX no PSU (N.B.: Deze heeft 3 TriCool fans bijgeleverd)
Apacer Card Reader AE161 16 in 1 Intern 3,5" USB2.0
Asus P5K-E/WiFi-AP iP35, SATA2 RAID, WLAN
Asus Videokaart PCI-e Radeon 2900XT 512MB 2xDVI/HTDVI
Intel Core 2 Duo E6750 2.66GHz FSB1333 4MB
Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 Nvidia
Logitech MX518 Optical Mouse
Logitech Media Keyboard Elite
NEC DVD-/+/RAM AD-7173S 18x/18x/8x
Samsung 320GB SATA300 16MB FDB, HD321KJ (N.B.: 3 stuks, in RAID 0)
Scythe Processor Koeler Infinity

M.b.t. de voeding zit ik nog wat te twijfelen. Zelf dacht ik aan een Corsair 520HX/620HX of een Antec NeoHE550. Ik heb goede reviews gelezen over deze voedingen (stil, stabiel, modulair). Volgens de diverse rekenprogrammaatjes zouden ze alledrie voldoen. Ik ga (voorlopig) niet overclocken. Maar de Antec NeoHE550 en de Corsair 520HX hebben beide maar 4 SATA-poweraansluitingen. Die zouden dan allemaal al gevuld zijn.
Kan ik straks gewoon met molex-->SATA-power kabels eventuele extra opticals aansluiten, of raden jullie dat af bij deze voedingen?

In de (nabije) toekomst komt er zeker een externe e-SATA/USB HD bij voor backup, en misschien (maar het eerste halfjaar zeker niet) een 2e 2900XT in CrossFire. Zowel de Antec NeHE550 als de Corsair 520HX hebben maar 2 PCI-Express aansluitingen.
Kan ik een eventuele 2e 2900XT ook met molex-->PCI-Express-power kabels aansluiten, of raden jullie dat af bij deze/alle voedingen?

Een ander probleem is de PCI-Express aansluitingen op de 2900XT. Deze heeft zowel een 6-pins als een 8-pins connector nodig. In de handleidingen staat niet aangegeven dat deze wordt meegeleverd. Weten jullie of Antec of Corsair dat inmiddels wel doet? Uit dit forumtopic lijkt het alsof deze er wel bij zou moeten zitten... :? Iemand die hier duidelijkheid over kan geven?

Welke voeding raden jullie me aan? De Corsair 520HX of Antec NeoHE550, of de Corsair 620HX? Of misschien wel een hele andere voeding? Qua budget indien mogelijk graag wel beperkt houden tot een euro of ca. 125, anders vind ik het wel een beetje te gortig worden eigenlijk.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en tips!

Als je later Crossfire wilt gaan draaien zou ik voor de Corsair 620W gaan. Dan zit je net wat ruimer dan bij de 520W.
Yokohama, Japan
Reg. datum: 25 april 2000

Ik ga upgraden en wil daarbij mijn oude kast en voeding blijven gebruiken. Mijn oude componenten worden gerecycled voor een HTPC.

Ik heb nu:

Tagan TG480-U01
CoolerMaster Stacker ST01
ASUS A8N-SLI Premium
AMD X2 4200+@2.4GHz
4 * 512MB DDR
7900GT @ 550/1800MHz
1 * WB Raptor 74GB
6 * 3,5" 7200RPM schijven
5 * 2,5" 5400RPM schijven
1 * Promise EX8350 SATA raid

Dit draait helemaal stabiel met goede voltages. Nooit problemen gehad met de voeding.

Het moederbord, geheugen en processor worden vervangen door het volgende:

Intel Core 2 Quad Q6600
Gigabyte GA-P35C-DS4
2 * PC5300 Crucial BallistiX

Ik denk dat de Tagan dat ook nog allemaal aan kan met de nieuwe config.

Voor mijn HTPC zoek ik dus nog een voeding voor mijn ouder moederbord, processor en geheugen met de normale componenten er bij zoals 1 HDD, DVD-Drive en een Hauppauge PVR150 met een simpele videokaart. Een oude kast heb nog, maar een mooie combo van kast met voeding ben ik ook aan het zoeken.

Graag advies voor een goedkope, doch redelijk stille voeding. Ik zelf denk dat een 350W misschien wel genoeg is. Of moet ik juist een nieuwe voeding zoeken voor mijn nieuwe config?
Reg. datum: 27 oktober 2006

Hoi,

Ik ben een absolute n00b op hetgebied van hardware. Mijn PC is echter kapot (blijft maar rebooten) en dus maar en nieuwe kopen.
Bij Alternate heb ik met gebuik van hun builder een nieuwe pc samen gesteld.
Na het lezen van de verhalen hier, begin ik te twijfelen of ik wel een juiste keuze heb gemaakt.
Dit is de confguratie:

Configuratie

Grafische kaarten nVidia PCIe - MSI NX8800 GTX Overclocked
Software OEM Besturingssystemen - Microsoft Windows Vista Business 64 bit
CPUs Socket 775 - Intel® Core™ 2 Duo E6750
Floppy-drive - NEC Floppydrive
Behuizingen Midi Tower - Antec Nine Hundred
PC-Systemen - RAID-Configuratie Alternate Raid 0 Configuratie
DVD-reWriters IDE - NEC AD-7173A
Moederborden Socket 775 - GigaByte P35C-DS3R
Harddisks eSATA - Seagate FreeAgent Pro 500gb (extern)
2x Harddisks 3,5 inch SATA - Samsung SpinPoint T166 (500gb intern)
2x Geheugen DDR2-800 - G.E.I.L. 2 GB DDR2-800

De voeding is:
Voedingen tot 600 Watt - Zalman ZM460B-APS
Omdat mijn PC in de huiskamer staat en weinig geluid mag maken heb ik een Zalman gekozen. (Zalman is zo lekker stil.)

Kan iemand mij vertellen of dit een juiste voeding is? Of moet ik een zwaardere nemen?

Hoewel het "off topic" is:
Ik kreeg ook een melding dat in deze configuratie geen 2x 2GB geheugen kan. Klopt dat? Ik dacht dat ik alles goed had gedaan.

Graag hulp (commentaar)
Thanks

On Lightbringer--> Rochette: NE lvl70 Holy Priest, Maralai: Dreanei Shadow Priest lvl70, Annabears: NE Warrior lvl 70, Vulcana: Gnome lvl70 mage, Anjali: NE lvl70 hunter

Die 460W Zalman heb ik hier zelf en ik ben er erg tevreden over. Hij is echt heel erg stil.

Ik denk dat 460W wel voldoende is maar toch zou ik in jouw geval voor de 600W Zalman gaan. Misschien dat 460W net iets te weinig is met die 8800GTX. Met de 600W weet ik 100% zeker dat het goed gaat werken, met de 460W niet helemaal zeker.

Als je in de toekomst een andere videokaart zou kopen die nog wat meer nodig heeft zit je met die 600W zeker goed.
Reg. datum: 15 juli 2004

Ik heb net een Spire SP-ATX-600W vervangen door de Zalman ZM460B.
Die Spire is ondanks de claims van de fabrikant extreem lawaaierig terwijl de Zalman echt muisstil is.
Het verschil is enorm. Het enige wat ik nu hoor is de HD.

Reg. datum: 31 juli 2007

quote:
Symbiont2 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:57:
Hallo, ik was in het bezit van een animo 320 Watt voeding (in een Dign HV5 kast) maar deze is doorgebrand...ik heb echter nogal moeite met het vinden van een nieuwe voeding dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Wat ik tot nu toe al heb begrepen is dat het een micro-ATX voeding moet zijn, hetgeen ook in shuttles zit over het algemeen. Ik kan deze echter nergens te koop vinden?? Vereiste is wel dat ie erg stil moet zijn, maar verder maakt het me niet zo veel uit.
Ik heb er 1 gevonden, deze is echter alleen in de VS te verkrijgen, maar dat is niet het probleem. Er zit een (voor mij) vreemde kabelboom bij [url]http://www.excaliberpc.com/SilenX_IXM-35-14_-_Ixtrema_Micro/IXM-35-14/partinfo-id-571863.html[/url

kan ik deze gewoon op mijn mobo (Asus A8N-E) aansluiten of gaat dit weer niet passen?

-een gefrustreerde amateur-

Reg. datum: 07 juli 2007

quote:
theodouma schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:54:
[...]

Ik bennniet helemaal thuis is de servermarkt, maar je mag wel rekening houden met een watt of 60-70 welke het moederbord vraagt. De raidkaart kan oko zomaar 15 watt vragen. Totaal mag je dus 80 watt optellen waarmee je op 445 watt uit kom. Tel je daarbij ook je upgrade op (8 HD's en nog een raidkaart) mag je er dus 120 watt bijtellen waarmee je op 565 watt uitkomt.

De FDD en de dvd hoef je eigelijk niet mee te tellen, je gebruikt deze eigelijk nooit, en idle hebben ze eigelijk zo goed als niets nodig.

De HD kan best 13 watt nodig hebben, al lijkt mij dit inderdaad iets weinig. Een standaard HD voor in een gewone desktopcomputer hefet dit ook nodig, en volgens mij owrdt een 15K rpm schijf ietsje warmer dan een gewone HD. Desondanks kun je best 15 watt per schijf aanhouden.
Ok, dus voor de zekerheid minimaal een 650 watt voeding. Ik heb een aantal goede redundante voedingen van zippy gevonden, met triple en dual modules. Maar hoe werkt dat precies?
Zover ik begrijp word bij een dual redundante voeding de load niet verdeeld, en is er maar 1 module echt actief. Wanneer de actieve module stuk gaat, dan word de 2e module geactiveerd ofzo.
Bij een triple redundante voeding zijn er 2 modules actief (verdeling van de "load"), en fungeert 1 module als spare die actief word wanneer een van de twee actieve modules stuk gaat.
Klopt dat?

Reg. datum: 15 januari 2002

Voor mijn huidige systeem zoek ik een nieuwe voeding, omdat mijn huidige (Coolermaster Realpower 450W) niet voldoet. Hij maakt te veel lawaai en ik heb de indruk dat het niet lang meer duurt, voordat hij het begeeft.

Systeem:

E6750 @ stock
4x 1GB DDR800 MDT
2x 250GB Seagate 7200.10 SATAII
GA-965P-DS3
Sapphire X1950 Pro Ultimate
Samsung DVD-writer
FDD
2x 120mm fan
2x 90mm fan

Op dit systeem speel ik vooral spellen als Stalker, MTW2, Doom3 enz.

Ik ben op zoek naar een voeding die meer vermogen heeft dan mijn huidige en bovendien stiller is. Ik begin me de laatste tijd steeds meer te ergeren aan een lawaaiierige pc.

Zelf heb ik al enige reviews van voedingen bekeken en het lijkt dat deze erg geschikt zou zijn:

http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/index.php?StoryID=15

Heeft iemand hiermee ervaring?

GA-P35C-DS3R Rev. 2.0 F11 | E6750 @ Arctic Freezer Pro | 4GB MDT PC6400 | Gigabyte HD3870 | Audigy ZS | Coolermaster Realpower 450W | Seagate 7200.10 250GB | 2x Seagate 7200.10 250GB Raid0 | Vista X64 Ultimate

moederbord

quote:
ZoeffdeHaas schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:15:
Waarschijnlijk is deze vraag al 100000x beantwoord maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Een dezer dagen ga ik mijn nieuwe pc bestellen

Soundcard Creative X-Fi XtremeMusic
MoBo GigaByte GA-P35C-DS3R (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID)
Proc Intel Core 2 Duo E6750
GPU Leadtek GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI, HDCP) P...
HD Samsung SpinPoint T166, 400GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
Monitor Samsung Syncmaster 226BW (22", wide, 2ms (GtoG), D-Sub/DVI-D...
Koeler Scythe Infinity SCINF-1000 (Socket 478/775/754/939/940/AM2)
Kast Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 (ATX, Geen PSU, Zwart)

Uiteraard hoort daar ook een voeding bij, nu probeer ik hier en daar wel te informeren maar ik heb het idee dat er maar weinig mensen echt weten waar ze het over hebben.

Ik ben opzoek naar een voeding die mijn pc goed van stroom kan voorzien ook als ik deze wil overklokken. Verder ben ik wel een beetje op mn rust gesteld dus liever ook dat ie wat stil is.

Zelf zat ik te denken om rond de 90 euro uit te geven voor de voeding. Nu kan ik kiezen uit antec, enermax etc etc maar ik heb geen idee welke voedingen ook een beetje nieuw zijn, het lijkt me toch dat je nu niet meer veel geld gaat investeren in een voeding die 2 jaar terug uit kwam.

Ik zie dat er in de bbg de corsair 520 wordt aanbevolen echter zijn er vrij weinig reviews over deze voeding te vinden. Please help me out, tnx!

ohh btw efficientie is ook wel weer belangrijk om et lastig te maken
Ik kom maar uit op 310 watt als jij de cpu 50% over weet te klokken. Hiervan zal er 21 amperres van de 12 volt moeten komen. Klok jij de videokaart ook nog eens 20% over dan kom ik uit op 330 watt en 23 amperres welke jouw systeem echt nodig heeft.
Een goede voeindg voor jouw systeem moet mimimaal 27 amperres leveren (en minimaal 370 watt zijn).
Als jij een beetje ruimte wilt hebben om, naast deze zware overklok, ook de computer een beetje uit te breiden dan is denk ik de Antec NeoHE430 geen slechte keuze. Deze 430 watt voeding kan totaal 32 amperres leveren en is daarmee echt ruim voldoende voor jouw systeem.
De voeindg is bovendien modulair en fluisterstil. Bij Hardware.info komt hij als stilste voeding uit de test . De voeindg kost ongeveer 70 euro.

Nog één kleine tip voor jouw systeem, zet er ook wat geheugen in, ik heb mensen wel eens horen zeggen dat een computer beter werkt als je er geheugen in zet :P
quote:
HetBiggie schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:15:
Ik ga een systeem bestellen met de volgende configuratie (monitor, speakers, software hier weggelaten, want die doen er niet echt toe):

Antec Midi Tower P182 Performance One ATX no PSU (N.B.: Deze heeft 3 TriCool fans bijgeleverd)
Apacer Card Reader AE161 16 in 1 Intern 3,5" USB2.0
Asus P5K-E/WiFi-AP iP35, SATA2 RAID, WLAN
Asus Videokaart PCI-e Radeon 2900XT 512MB 2xDVI/HTDVI
Intel Core 2 Duo E6750 2.66GHz FSB1333 4MB
Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 Nvidia
Logitech MX518 Optical Mouse
Logitech Media Keyboard Elite
NEC DVD-/+/RAM AD-7173S 18x/18x/8x
Samsung 320GB SATA300 16MB FDB, HD321KJ (N.B.: 3 stuks, in RAID 0)
Scythe Processor Koeler Infinity

M.b.t. de voeding zit ik nog wat te twijfelen. Zelf dacht ik aan een Corsair 520HX/620HX of een Antec NeoHE550. Ik heb goede reviews gelezen over deze voedingen (stil, stabiel, modulair). Volgens de diverse rekenprogrammaatjes zouden ze alledrie voldoen. Ik ga (voorlopig) niet overclocken. Maar de Antec NeoHE550 en de Corsair 520HX hebben beide maar 4 SATA-poweraansluitingen. Die zouden dan allemaal al gevuld zijn.
Kan ik straks gewoon met molex-->SATA-power kabels eventuele extra opticals aansluiten, of raden jullie dat af bij deze voedingen?

In de (nabije) toekomst komt er zeker een externe e-SATA/USB HD bij voor backup, en misschien (maar het eerste halfjaar zeker niet) een 2e 2900XT in CrossFire. Zowel de Antec NeHE550 als de Corsair 520HX hebben maar 2 PCI-Express aansluitingen.
Kan ik een eventuele 2e 2900XT ook met molex-->PCI-Express-power kabels aansluiten, of raden jullie dat af bij deze/alle voedingen?

Een ander probleem is de PCI-Express aansluitingen op de 2900XT. Deze heeft zowel een 6-pins als een 8-pins connector nodig. In de handleidingen staat niet aangegeven dat deze wordt meegeleverd. Weten jullie of Antec of Corsair dat inmiddels wel doet? Uit dit forumtopic lijkt het alsof deze er wel bij zou moeten zitten... :? Iemand die hier duidelijkheid over kan geven?

Welke voeding raden jullie me aan? De Corsair 520HX of Antec NeoHE550, of de Corsair 620HX? Of misschien wel een hele andere voeding? Qua budget indien mogelijk graag wel beperkt houden tot een euro of ca. 125, anders vind ik het wel een beetje te gortig worden eigenlijk.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en tips!
Als jij de cpu niet overklokt dan heeft jouw systeem maar 340 watt nodig. Hiervan zal er 23 amperres van de 12 volt moeten komen. Klok jij de cpu 25% over dan zal jouw systeem 370 watt en 27 amperres nodig hebben. Hiervoor is een voeindg welke minimaal 31 amperres kan leveren (en minimal 400 watt is) wel aan te raden.
De Antec NeoHE430 kan 32 amperres leveren. Hij is dus geschikt voor jouw systeem mocht je de cpu licht overklokken. Wil je echter een beetje speling dan is de NeoHE500 aan te raden, deze voeindg kan totaal 38 amperres leveren.

Zet je een tweede X2900XT in jouw systeem dan zal jou systeem 210 watt meer nodig hebben waardoor jouw totale systeem (met de kleine cpu overklok) 580 watt vragt. Hiervan zal er 43 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeding welke minimaal 48 amperres kan leveren (en minimaal 620 watt is) moet dan voldoende zijn. De Corsair 620HX kan totaal 50 amperres leveren op de 12 volt en is dus net geschikt voor jouw systeem met OC en CF

Mocht je voeding te weinig sata aansluitingen hebben, je kan gewoon molex-sata converters gebruiken. Een sata voeindgsaansluiting bevat ook 3.3 volt, echter wordt deze (nog?) niet gebruikt door HD en DVD fabrikanten.

Dan nog iets over de tweede videokaart. Als ik een 7900GTX in mijn systeem heb zitten en ik zal nu voor ongeveer 300 euro een tweede 7900GTX kopen en in mijn systeem bijzetten dan zullen veel mensen mij voor gek verklaren. Als ik mijn 7900GTX verkoop voor (bijv) 250 euro en ik koop voor 550 euro één nieuwe 8800GTX Ultra dan ben ik er in preformace meer op vooruit gegaan, één nieuwe videokaart is immers sneller dan twee oude kaarten.
Waarom wil jij over een jaar een tweede videokaart bijplaatsen? waarom wil jij over een jaar veel geld uitgeven zodat jij twee oude videokaarten heb? Over een half jaar komt de 9000 reeks uit van Nvidia (9800GTX) welke veel beter is dat de 8800GTX, ook in DX10. Ik denk dat je dan beter jouw (dan oude) X2900 kan verkopen en er één neiuwe 9800GTX voor haal. Je bent dan niet alleen goedkoper uit, je heb ook de nieuwste techniek in huis welke waarschijnlijk net zo snel is als jouw X2900 in CF EN de computer is een stuk zuiniger. Vergeet niet dat je met je CF opstelling alleen al 380 watt nodig heb voor de videokaarten. Een goede voeindg moet hiervoor 450-500 watt uit het stopcontact trekken, en dat is echt heel erg veel.
quote:
kiddyl schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 23:22:
Ik ga upgraden en wil daarbij mijn oude kast en voeding blijven gebruiken. Mijn oude componenten worden gerecycled voor een HTPC.

Ik heb nu:

Tagan TG480-U01
CoolerMaster Stacker ST01
ASUS A8N-SLI Premium
AMD X2 4200+@2.4GHz
4 * 512MB DDR
7900GT @ 550/1800MHz
1 * WB Raptor 74GB
6 * 3,5" 7200RPM schijven
5 * 2,5" 5400RPM schijven
1 * Promise EX8350 SATA raid

Dit draait helemaal stabiel met goede voltages. Nooit problemen gehad met de voeding.

Het moederbord, geheugen en processor worden vervangen door het volgende:

Intel Core 2 Quad Q6600
Gigabyte GA-P35C-DS4
2 * PC5300 Crucial BallistiX

Ik denk dat de Tagan dat ook nog allemaal aan kan met de nieuwe config.

Voor mijn HTPC zoek ik dus nog een voeding voor mijn ouder moederbord, processor en geheugen met de normale componenten er bij zoals 1 HDD, DVD-Drive en een Hauppauge PVR150 met een simpele videokaart. Een oude kast heb nog, maar een mooie combo van kast met voeding ben ik ook aan het zoeken.

Graag advies voor een goedkope, doch redelijk stille voeding. Ik zelf denk dat een 350W misschien wel genoeg is. Of moet ik juist een nieuwe voeding zoeken voor mijn nieuwe config?
ten eerste, de Tagan 480 watt voeindg kan inderdaad jouw systeem makkelijk aan.

Ten tweede de voeindg voor jouw andere systeem.

Ik kom uit op 190 watt welke hij nodig heeft zonder videokaart en met de kleine overklok van de cpu welke je nu ook heb. Als ji als simpele videokaart neemt welke 30 watt nodig heeft (X2400, 7300LE) dan zal jouw systeem dus 220 watt echt nodig hebben. Hiervan zal er 13 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeindg welke minimaal 16 amperres kan leveren lijkt mij daarom ook al voldoende voor jouw systeem. Het wattage maakt niet zo veel uit, als hij 16 amperres kan leveren op de 12 volt dan is hij voldoende,.Als jij dus een 250 watt voeindg vindt welke 16A kan leveren dan is dat al voldoende.

@Theodouma:
Thx. voor je uitgebreide reactie! Hier kan ik zeker wat mee!

Wat betreft de 2e 2900XT heb je denk ik ook helemaal gelijk. Zou idd. een beetje een onzinnige investering zijn om over een half jaar/jaar een 2e 2900XT te kopen, terwijl het verkopen van de 2900XT en het kopen van een next-gen kaart (want dat is die 9800 eigenlijk wel) veel aantrekkelijker is.

Dat betekent dus ook dat ik die 620HX niet nodig zal hebben. Zoals je al aangeeft zou zelfs, met een lichte overklok van de CPU, een NeoHE500 voldoende zijn. Helaas is die niet modulair, wat ik wel graag wil. Dus dan wordt het toch een Neo550HE of een Corsair 520HX voor mij. Beide modulair, beide (als ik de reviews en user-ervaringen erop nalees) erg goede PSU's.

Anyways, nogmaals bedankt voor je tips! Je hebt me veel geld bespaard! _/-\o_

moederbord

quote:
Rochette schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 10:05:
Hoi,

Ik ben een absolute n00b op hetgebied van hardware. Mijn PC is echter kapot (blijft maar rebooten) en dus maar en nieuwe kopen.
Bij Alternate heb ik met gebuik van hun builder een nieuwe pc samen gesteld.
Na het lezen van de verhalen hier, begin ik te twijfelen of ik wel een juiste keuze heb gemaakt.
Dit is de confguratie:

Configuratie

Grafische kaarten nVidia PCIe - MSI NX8800 GTX Overclocked
Software OEM Besturingssystemen - Microsoft Windows Vista Business 64 bit
CPUs Socket 775 - Intel® Core™ 2 Duo E6750
Floppy-drive - NEC Floppydrive
Behuizingen Midi Tower - Antec Nine Hundred
PC-Systemen - RAID-Configuratie Alternate Raid 0 Configuratie
DVD-reWriters IDE - NEC AD-7173A
Moederborden Socket 775 - GigaByte P35C-DS3R
Harddisks eSATA - Seagate FreeAgent Pro 500gb (extern)
2x Harddisks 3,5 inch SATA - Samsung SpinPoint T166 (500gb intern)
2x Geheugen DDR2-800 - G.E.I.L. 2 GB DDR2-800

De voeding is:
Voedingen tot 600 Watt - Zalman ZM460B-APS
Omdat mijn PC in de huiskamer staat en weinig geluid mag maken heb ik een Zalman gekozen. (Zalman is zo lekker stil.)

Kan iemand mij vertellen of dit een juiste voeding is? Of moet ik een zwaardere nemen?

Hoewel het "off topic" is:
Ik kreeg ook een melding dat in deze configuratie geen 2x 2GB geheugen kan. Klopt dat? Ik dacht dat ik alles goed had gedaan.

Graag hulp (commentaar)
Thanks
Zonder overklok heeft jouw systeem maar 300 watt nodig. Hiervan zal er 20 amperres van de 12 volt komen. Klok jij de cpu 50% over en jij klokt de videokaart 10% verder dan zal jouw systeem 70 watt extra gebruiken waardoor er 370 watt en 26 amperres nodig is.
Voor jouw systeem is een voeindg welke minimaal 30 amperres kan leveren aan te raden.Ook moet de voeindg minimaal 420 watt zijn (dit is dus met de overklok)

Jouw voeding kan de 30 amperres leveren en is daarmee geschikt voor jouw systeem. Ben je alleen ab plan om extra hardware bij te plaatsen met een cpu OC van 50% en een gpu OC van 10% dan zal je voeding het krap krijgen.

Ik zou trouwens niet weten waarom jouw mobo geen 2 GB aan kan. heb je deze melding ook als je ander geheugen neem (ook 2 GB en 800 Mhz, alleen ander merk
quote:
3maal6 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:05:
[...]

Ok, dus voor de zekerheid minimaal een 650 watt voeding. Ik heb een aantal goede redundante voedingen van zippy gevonden, met triple en dual modules. Maar hoe werkt dat precies?
Zover ik begrijp word bij een dual redundante voeding de load niet verdeeld, en is er maar 1 module echt actief. Wanneer de actieve module stuk gaat, dan word de 2e module geactiveerd ofzo.
Bij een triple redundante voeding zijn er 2 modules actief (verdeling van de "load"), en fungeert 1 module als spare die actief word wanneer een van de twee actieve modules stuk gaat.
Klopt dat?
Het eerste over de gewone redundant voeding klopt. Ik durf alleen niet te zeggen hoe het zit met de tripple redundant voeding. Mijn gevoel zegt dat er twee reserve voeidngen in moeten zitten, dus in een tripple redundant voeding van bijv 500 watt zitten dan drie maal een 500 watt voeding. echt zeker weten doe ik dit niet. Je kan het trouwens heel makkelijk achterhalen. Je weet ongeveer wat een (bijv) 500 watt redundant voeding kost. Als een tripple redundant voeding veel duurder is dan kun je er vanuit gaan dat er totaal drie voedingen inzitten
quote:
theroman schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:58:
Voor mijn huidige systeem zoek ik een nieuwe voeding, omdat mijn huidige (Coolermaster Realpower 450W) niet voldoet. Hij maakt te veel lawaai en ik heb de indruk dat het niet lang meer duurt, voordat hij het begeeft.

Systeem:

E6750 @ stock
4x 1GB DDR800 MDT
2x 250GB Seagate 7200.10 SATAII
GA-965P-DS3
Sapphire X1950 Pro Ultimate
Samsung DVD-writer
FDD
2x 120mm fan
2x 90mm fan

Op dit systeem speel ik vooral spellen als Stalker, MTW2, Doom3 enz.

Ik ben op zoek naar een voeding die meer vermogen heeft dan mijn huidige en bovendien stiller is. Ik begin me de laatste tijd steeds meer te ergeren aan een lawaaiierige pc.

Zelf heb ik al enige reviews van voedingen bekeken en het lijkt dat deze erg geschikt zou zijn:

http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/index.php?StoryID=15

Heeft iemand hiermee ervaring?
Ik kom uit op ongeveer 240 watt welke jouw systeem nodig heeft. 14 Amperes moet hiervan van de 12 volt komen. Persoonlijk vind ik een 550 watt voeding daarom ook iets overdreven. ben jij echter van plan om de cpu tre vervangen voor een quadcore, de videokaart voor een X2900XT en je wilt alles overklokken dan kan ik je keus begrijpen.

Ik ken de voeindg persoonlijk niet, maar veel ervaren Be Quiet! als stil.

moederbord

quote:
HetBiggie schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:43:
@Theodouma:
Thx. voor je uitgebreide reactie! Hier kan ik zeker wat mee!

Wat betreft de 2e 2900XT heb je denk ik ook helemaal gelijk. Zou idd. een beetje een onzinnige investering zijn om over een half jaar/jaar een 2e 2900XT te kopen, terwijl het verkopen van de 2900XT en het kopen van een next-gen kaart (want dat is die 9800 eigenlijk wel) veel aantrekkelijker is.

Dat betekent dus ook dat ik die 620HX niet nodig zal hebben. Zoals je al aangeeft zou zelfs, met een lichte overklok van de CPU, een NeoHE500 voldoende zijn. Helaas is die niet modulair, wat ik wel graag wil. Dus dan wordt het toch een Neo550HE of een Corsair 520HX voor mij. Beide modulair, beide (als ik de reviews en user-ervaringen erop nalees) erg goede PSU's.

Anyways, nogmaals bedankt voor je tips! Je hebt me veel geld bespaard! _/-\o_
kleine correcite, de NeoHE500 is wel modulair, de hele NeoHE reeks is modulair

@Theodouma:
Damn, je bent me net voor... Ik zag het ook zojuist. 8)

Reg. datum: 15 januari 2002

@Theo Douma

Nou, de processor gaat zeker overgeklokt worden, maar het gaat er me vooral om dat ik met 550w eventjes vooruit kan.

GA-P35C-DS3R Rev. 2.0 F11 | E6750 @ Arctic Freezer Pro | 4GB MDT PC6400 | Gigabyte HD3870 | Audigy ZS | Coolermaster Realpower 450W | Seagate 7200.10 250GB | 2x Seagate 7200.10 250GB Raid0 | Vista X64 Ultimate

Reg. datum: 27 oktober 2006

quote:
theodouma schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 21:01:
[...]

Zonder overklok heeft jouw systeem maar 300 watt nodig. Hiervan zal er 20 amperres van de 12 volt komen. Klok jij de cpu 50% over en jij klokt de videokaart 10% verder dan zal jouw systeem 70 watt extra gebruiken waardoor er 370 watt en 26 amperres nodig is.
Voor jouw systeem is een voeindg welke minimaal 30 amperres kan leveren aan te raden.Ook moet de voeindg minimaal 420 watt zijn (dit is dus met de overklok)

Jouw voeding kan de 30 amperres leveren en is daarmee geschikt voor jouw systeem. Ben je alleen ab plan om extra hardware bij te plaatsen met een cpu OC van 50% en een gpu OC van 10% dan zal je voeding het krap krijgen.

Ik zou trouwens niet weten waarom jouw mobo geen 2 GB aan kan. heb je deze melding ook als je ander geheugen neem (ook 2 GB en 800 Mhz, alleen ander merk
Bedankt voor de info. Daar kan ik wat mee
:)

De voeding wordt de zalman 450.
Over die 4 gb: het is een melding die ik van Alternate krijg op hun website, tijdens het samenstellen van een configuratie. De waarschuwing is inmiddles verdwenen. (Het blijft software, denk ik maar) :)

On Lightbringer--> Rochette: NE lvl70 Holy Priest, Maralai: Dreanei Shadow Priest lvl70, Annabears: NE Warrior lvl 70, Vulcana: Gnome lvl70 mage, Anjali: NE lvl70 hunter

Reg. datum: 16 februari 2005

Edit:

- Niet meer nodig

ollSNAKEllo wijzigde dit bericht 02-08-2007 19:11 (96%)

Reg. datum: 02 januari 2006

Geweldig theodouma, hartelijk bedankt! Ik snap het nog steeds niet helemaal, maar toch wel een klein beetje meer denk ik...
Maar het belangrijkste (voor mij) is dat ik dan nu dus wel een goede kast/voeding erbij heb kunnen kopen, dankjewel! _/-\o_

Yokohama, Japan
Reg. datum: 25 april 2000

quote:
theodouma schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:48:

ten eerste, de Tagan 480 watt voeindg kan inderdaad jouw systeem makkelijk aan.

Ten tweede de voeindg voor jouw andere systeem.

Ik kom uit op 190 watt welke hij nodig heeft zonder videokaart en met de kleine overklok van de cpu welke je nu ook heb. Als ji als simpele videokaart neemt welke 30 watt nodig heeft (X2400, 7300LE) dan zal jouw systeem dus 220 watt echt nodig hebben. Hiervan zal er 13 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeindg welke minimaal 16 amperres kan leveren lijkt mij daarom ook al voldoende voor jouw systeem. Het wattage maakt niet zo veel uit, als hij 16 amperres kan leveren op de 12 volt dan is hij voldoende,.Als jij dus een 250 watt voeindg vindt welke 16A kan leveren dan is dat al voldoende.
Thnx. Ik had al de links geprobeerd om de wattages uit te rekenen en kwam bijna tot dezelfde conclusie. Nu dus op zoek naar een 300W/350W voeding denk ik.
Reg. datum: 03 augustus 2007

Kan iemand mij helpen met het vinden van een goed pasende voeding voor mijn pc kast ??
en meschien dat iemand ook deze ( http://www.helpmij.nl/for...php?p=2008597#post2008597 ) probleem weet van mijn pc

ik heb hier onder even alles neer gezet wat ik alemaal in mijn pc kast heb zitten (lijst van mijn hardware)

Voeding: 300 WATT (pc kast zit op een niet geaard stopkontakt !! DANGER !!)

Moederbord: ASUS A8N-SLI (socket 939) bios versie 1604

CPU: AMD Athlon 64 3700+ 2200Mhz San Diego L1=128KB L2=1024KB

RAM: 3x 512MB = 1,5GB van kingston KVR400X64C3A/512 PC3200 CL3 184-pin DIMM

HDD: C station op S-ATA=seagate ST3320620AS 320GB 16MB cache
H station op primare IDE master=Maxtor 4R160L0 160GB 2MB cache
F station op primare IDE slave=Maxtor 6L300R0 300GB 16MB cache

DVD-rom: D: station op secondare IDE Master=Freecom_DVD+/-RW16N8

Diskete station A

Chieftec Card Reader 25 in 1 op USB

Video kaart op pci bus :Sapphire ATI Radeon 9250 128MB DDR 64-BIT

TV kaart op pci bus: Pinnacle WDM PCTV

LAN kaart op pci bus: 10/100 Mbit pci Realtec Network Card (niet in gebruik)

Thermaltake Media LAB op usb

muis en toetsenbord op de PS/2 poort

4x neon lampen aan gestuurd door de sunbeam Lichtbus controller (staat af en toe aan)

4x case fans direct aan de voeding aangesloten dus niet gestuurd door de moederbord
1 van de 4 fans heeft 3 leds er in

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: