Gathering of Tweakers

Quicksearch
Waar zijn die gasten mee bezig? Eindhoven leading in Technology anyone? Wie of wat houdt de uitrol in Eindhoven tegen? Helmond, Geldrop, Nuenen, Mierlo, Best Valkenswaard straks 100mbit en Eindhoven niets :? Als we de sloopwijk Tongelre buiten beschouwing laten...

Paquito wijzigde dit bericht 13-10-2007 13:19 (40%)

ik denk dat ehv te groot is om mee te beginnen en daarom beginnen ze eerst in geldrop-mierlo best en valkenswaard. Helmond is ook al in bepreking en dat zou dan alweer een groter project zijn.

3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier

quote:
Blueone schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:32:
ik denk dat ehv te groot is om mee te beginnen en daarom beginnen ze eerst in geldrop-mierlo best en valkenswaard. Helmond is ook al in bepreking en dat zou dan alweer een groter project zijn.
Helmond gaat ook door zoals eerder in dit topic gemeld. Wanneer het in valkenswaard doorgaat moeten in april volgend jaar de eerste huizen worden aangesloten volgens de informatie die men naar iedereen in Valkenswaard heeft gestuurd. 8) 8)

Voorlopig alleen helmond brandevoort (slecht één wijk) Bij de rest van helmond is de inschrijfronde nog niet begonnen.

3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier

Wij kregen vorige week een brief dat de snelheid hier kostenloos omhoog gaat van 10Mbit naar 100 Mbit.
(OnsNet Eindhoven)

Helemaal te gek, maar bestaan er al wireless routers/adapters die die snelheid aankunnen???

Bekijk mijn foto's.

Reg. datum: 12 augustus 2005

quote:
Raven- schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:15:
Waar zijn die gasten mee bezig? Eindhoven leading in Technology anyone? Wie of wat houdt de uitrol in Eindhoven tegen? Helmond, Geldrop, Nuenen, Mierlo, Best Valkenswaard straks 100mbit en Eindhoven niets :? Als we de sloopwijk Tongelre buiten beschouwing laten...
http://www.onsneteindhoven.nl/index.php?menu=4&submenu=69&id=21

De schrijversbuurt gaat dus binnenkort in eindhoven dus ook in de lucht. dus het zal niet alleen bij Tongelre blijven.

quote:
Molybdenum schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:38:
Helemaal te gek, maar bestaan er al wireless routers/adapters die die snelheid aankunnen???
Server :*)

Who is General Failure and why is he reading my hard disk?

quote:
Molybdenum schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:38:
Wij kregen vorige week een brief dat de snelheid hier kostenloos omhoog gaat van 10Mbit naar 100 Mbit.
(OnsNet Eindhoven)

Server is niet eens nodig, er zijn tegenwoordig ook gewoon wireless n routers die een doorvoersnelheid van WAN naar LAN halen van meer dan 200Mbit! Bijvoorbeeld een d-link model wat te krijgen is voor ongeveer 150 - 160 euro.

ik heb hier gewoon een oud dell machinetje staan die ik voor 50 euro had gekocht en daar draait een linux routertje op. Het werkt perfect en verbruikt slechts 18 watt

Dit weekend het aanvraagformulier ontvangen voor Best.

Wat voor mij tot nu toe onduidelijk is, is kwaliteit van de aangeboden diensten.
Weet iemand antwoord op de volgende vragen

- hoe betrouwbaar is de telefonie / internet / tv
- wat is de beeldkwaliteit van de TV?
- wat is de beeldkwaliteit van de digitale TV (PlusTV via Homebox)?
- welke aansluitingen zitten er op deze homebox (hdmi/scart/component?

Gigabyte P35-DS4, Q6600, 4GB, 8800GTS-640MB

Leerkracht in opleiding
Reg. datum: 12 januari 2007

quote:
Arvades.1 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:40:
Dit weekend het aanvraagformulier ontvangen voor Best.

Wat voor mij tot nu toe onduidelijk is, is kwaliteit van de aangeboden diensten.
Weet iemand antwoord op de volgende vragen

- hoe betrouwbaar is de telefonie / internet / tv
- wat is de beeldkwaliteit van de TV?
- wat is de beeldkwaliteit van de digitale TV (PlusTV via Homebox)?
- welke aansluitingen zitten er op deze homebox (hdmi/scart/component?
Vriendin ook van de week ontvangen in Best... ik geloof 59euro voor internet + telefonie (gratis naar vaste numers + televisie. Goedkoper dus dan losse abbo's (en ze was geloof ik van KPN af :P)

Schooljaar 2008/2009: LIO stage combinatiegroep 7/8...Bijna afgestudeerd meester!!
't leven 'begint' bijna: uit huis, ergens in Nederland gaan wonen, baan zoeken, etc. -> eng :(

Reg. datum: 11 januari 2001

quote:
3ssen schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 18:00:
[...]

http://www.onsneteindhoven.nl/index.php?menu=4&submenu=69&id=21

De schrijversbuurt gaat dus binnenkort in eindhoven dus ook in de lucht. dus het zal niet alleen bij Tongelre blijven.
Vanochtend stond in het ED dat er in Meerhoven ook geprobeerd gaat worden OnsNet glasvezel te krijgen. Dus ff afwachten of meer als 50% gehaald gaat worden.

Never argue with idiots, they will take you down to their level, and beat you with experience.

Zijn er meer mensen die hebben aangegeven de aansluiting in de meterkast te willen krijgen?

Ik heb dat wel gedaan nooit iets over gehoord. Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen. Ik wil niet een lelijke kast midden in de huiskamer. Ik heb door het hele huis kabels liggen vanuit de meterkast dus daar moet ook de glasvezelbox komen. Ze leggen nu de kabels aan bij ons in de straat dus we zullen het zien ..

Ik denk dat de voorkeur vanuit OBN ook uitgaat voor een aansluiting in de meterkast om die reden. Je TV gaat ook vanuit een centraal punt via de COAX verder (tenminste zo is dat nu in Nuenen).

i386SX/16MHz, Trident 9400 1MB Vesa Local Bus, 4MB fpage, 40 MB hdd, Soundblaster 2.0

tja bij ons komt upc nu binnen in de hoek van de kamer, helaas maar waar. Maarja ik zal vrijdag wel ff binnen lopen bij obn om t te vragen. Nu ligt er al 2 dagen een rol glasvezel voor mijn raam.

MVP Windows Live Platform

Waarom al die dorpjes wel en de grote steden nog niet :&#039;(
* Alex) woont in Breda

Naja, voor de mensen die het wél krijgen: veel plezier ermee, en ik hou dit topic in de gaten ;)
Hier in Valkenswaard horen we rond 19 november of alles doorgaat van OBN.

hmm ik zit met een probleemje:

situatie nu
adres1:
tv via upc
telefonie via upc (analoog)
chello internet

ik ga per 19 november intrekken in een nieuwe woning.

onsbrabantnet wordt hier tussen 7 november en 21 december aansloten.

nou belde ik net upc op om alles te kunnen verhuizen naar mijn nieuwe adres tot de tijd dat het glasvezel er ligt. Maar nou blijkt dat upc analoog niet beschikbaar is op het nieuwe adres (3 straten verder) en dat ik naar digitaal bellen moet. Opzich geen probleem zou je denken maar je zit er dan dus weer een jaar aan vast terwijl ik nu nog alles per maand kan opzeggen. Wat moet ik hiermee? upc zegt niets te kunnen doen, onsbrabantnet zegt niets te kunnen doen totdat het glasvezel netwerk er ligt. Onsbrabantnet rade mij alice voor één of twee maanden aan aangezien dit wel per maand opgezegt kan worden. Alleen dan zul je weer zien dat het weer niet beschikbaar is op mijn adres.

andere providers:
orange (jaar contract)
kpn (jaar contract)
at home (niet beschikbaar)
alice (niet beschikbaar)
planet (jaar contract)
tele2 (jaar contract)
xs4all (jaar contract)

toen dacht ik hetnet van de reclame waar ze aanbieden dat je niet vast zit aan een contract. Maar wat blijkt: je moet wel een kpn aansluiting hebben om hetnet aan te kunnen, maar om die kpn aansluiting te krijgen moet ik weer een jaar contract bij kpn afsluiten. Wat kan ik nou doen om die 6 weken te overbruggen zonder mijn nummer kwijt te raken (eventueel niet bereikbaar zijn zou geen ramp zijn maar wel zeer vervelend)

quote:
Blueone schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:30:

situatie nu
adres1:
tv via upc
chello internet

nou belde ik net upc op om alles te kunnen verhuizen naar mijn nieuwe adres tot de tijd dat het glasvezel er ligt. Maar nou blijkt dat upc analoog niet beschikbaar is op het nieuwe adres (3 straten verder) en dat ik naar digitaal bellen moet. Opzich geen probleem zou je denken maar je zit er dan dus weer een jaar aan vast terwijl ik nu nog alles per maand kan opzeggen. Wat moet ik hiermee? upc zegt niets te kunnen doen, onsbrabantnet zegt niets te kunnen doen totdat het glasvezel netwerk er ligt. Onsbrabantnet rade mij alice voor één of twee maanden aan aangezien dit wel per maand opgezegt kan worden. Alleen dan zul je weer zien dat het weer niet beschikbaar is op mijn adres.

andere providers:
orange (jaar contract)
kpn (jaar contract)
at home (niet beschikbaar)
alice (niet beschikbaar)
planet (jaar contract)
tele2 (jaar contract)
xs4all (jaar contract)

toen dacht ik hetnet van de reclame waar ze aanbieden dat je niet vast zit aan een contract. Maar wat blijkt: je moet wel een kpn aansluiting hebben om hetnet aan te kunnen, maar om die kpn aansluiting te krijgen moet ik weer een jaar contract bij kpn afsluiten. Wat kan ik nou doen om die 6 weken te overbruggen zonder mijn nummer kwijt te raken (eventueel niet bereikbaar zijn zou geen ramp zijn maar wel zeer vervelend)
Bij onsbrabantnet vragen of ze in ieder geval je nummer mee kunnen nemen en dan voor het internet tijdelijk iets met de buren regelen of zo anders is het niet te doen ben ik bang...

ze kunnen bij onsbrabant pas het nummer overnemen als het hier ook daadwerkelijk aangesloten is. en dat kan op 7 november of op 21 december terwijl ik op 19 november ga verhuizen. en als ik mijn abbo bij upc per 19 noverber laat aflopen en nog niet door iemand anders is afgelopen vervalt mijn nummer.

Tja dan is volgens mij de enige mogelijkheid toch hetnet pakken en dan de KPN lijn nog een jaar doorbetalen (volgens mij 8 a 9 euro per maand)

We hebben vandaag de brief ontvangen voor best! we wilden al graag een nieuwe internet verbinding(en TV+Telefoon enz.) We zitten nu bij pretium( :r ) Er schijnt ook hier in Best een winkel geopent te zijn! Dus we gaan mischien morgen even langs.

Ja, ik krijg ook glasvezel!! maar pas in Januari (wijk 8)
Maar omdat mijn orange abo 31 oktober afloopt heb ik dit in juli al opgezegd. Ik ben nu al een maand bezig om Het Net te krijgen zodat ik direct op kan zeggen als mijn glasvezel actief is. Maar Het Net accepteerd mijn aanvraag pas als er geen ADSL meer op de lijn staat. en dan duurt het 3 tot 4 weken voordat ik ADSL heb!

Dat wordt dus een maand zonder Internet en dat betekend voor mij ook geen televisie meer. Ik kijk via een dreambox + Inet. Balen. Ik heb al 3x iemand bij Het Net/KPN gesproken maar niemand kan mij een naadloze HOP garanderen. En iedere aanvraag wordt geannuleerd vanwege het feit dat Orange op de lijn actief blijft tot 1 november. Ik ben ook al naar de Primafoon geweest en die zeggen dat ik alleen naar KPN internet overkan met een naadloze overstap. Het Net zegt dat de Primafoon HOP formulieren heeft om te ondertekenen, maar de Primafoon kent deze formulieren niet.

Hoe zijn de ervaringen van anderen?

Reg. datum: 09 september 2005

quote:
Blueone schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:30:

situatie nu
adres1:
tv via upc
chello internet

Wat kan ik nou doen om die 6 weken te overbruggen zonder mijn nummer kwijt te raken (eventueel niet bereikbaar zijn zou geen ramp zijn maar wel zeer vervelend)
Kan je niet je abbo bij upc laten doorlopen op dat oude adres totdat het je uitkomt, dus gewoon een maand later opzeggen? Als de nieuwe bewoner het goed vind tenminste.

Hier een interessante mededeling over UPC. Mijn UPC jaar-abonnement loopt begin december af. Ik was al bang dat ik het dus in november moest opzeggen of anders een vol jaar die kosten voor niks te betalen. Ik vrees nl. dat OBN nog niet operationeel is als mijn abonnement afloopt. UPC gebeld en ik mag nu met een maand opzegtermijn mijn abonnement opzeggen wanneer ik wil, zonder dat ik dan automatisch aan een nieuw jaarabonnement zit. Erg schappelijk van ze.

Odium Generis Humani

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws