Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JeroenTvS
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22-12 14:46
Normaal gesproken is het aansluitgebied alleen de bebouwde kom. Zie bv. de kaartjes van de andere plaatsen die op OBN te vinden zijn (onder "Ons Aanbod"). Het gaat volgens mij vooral om het aantal huizen per meter straat, minder om de afstand tot de meterkast.

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:22
quote:
Mender schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 22:41:

Mm, kan dat een probleem zijn als dat nogal lang is? Bij ons schat ik de afstand van huis/meterkast naar de verharde weg op 100/150 meter ofzo, hemelsbreed dan. Onze oprit gaat namelijk een stukje om. Daarbij komt dat onze straat op ongeveer +- 2km van het cemtrum af ligt, zou dit een probleem kunnen zijn, of leggen ze gewoon iedereen aan?
Dat is afwachten totdat men een kaartje op de site zet met het aansluitgebied, als je echt heel ver uit de bebouwde kom woont is de kan groot dat ze je niet aansluiten omdat het dan te veel geld kost en dus niet rendabel is....

• Blueone
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Vrijdag hadden ze de modem geplaatst en vandaag hebben we hier al internet :). te zeggen pas na 4 dagen maar het werkt al meteen. Ik heb nu wel een luxe probleem, newsleecher gaat iedere keer pauzeren omdat die het niet bij kan houden met wegschrijven O-)

Blueone wijzigde deze reactie 14-01-2008 15:32 (32%)

• GeNeSiS-D
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 03-07-2012
quote:
Blueone schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:18:
Vrijdag hadden ze de modem geplaatst en vandaag hebben we hier al internet :). te zeggen pas na 4 dagen maar het werkt al meteen. Ik heb nu wel een luxe probleem, newsleecher gaat iedere keer pauzeren omdat die het niet bij kan houden met wegschrijven O-)
Beter! :*) Woonachtig in Mierlo of Geldrop? Ik wist trouwens niet dat er meteen gebruik van kon worden gemaakt wanneer de installatie thuis voltooid was.Hier zijn ze volgens mij momenteel bezig in de straat achter die van ons met het aanleggen...het komt er dus echt binnenkort aan hoop ik. Zou je misschien wat specifieke info kunnen geven over de snelheid bij nieuwsgroepen? bv, eweka 40mbit = 4MB/sec...;)

• Blueone
  • Niet online
eweka= strak 20mbit
xsnews= tot nu toe 50mbit maar dan kan newsleecher om 1 of andere reden het niet meer bijhouden

ik woon in mierlo trouwens

maarre
grondkabels: begin november
schieten naar de meterkast eind november
aansluiting modem: afgelopen vrijdag
internet: vandaag

Blueone wijzigde deze reactie 14-01-2008 15:43 (32%)

• adenisl
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 05-11-2009
Hoi Blueone,

als je op www.speedtest.NET je snelheid test, wat komt daar dan uit?
Ik woon in Brandevoort, en kan niet wachten totdat we aangesloten zijn.

• KlereBak
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:26

KlereBak

Ich mochte gerne etwas relaxen

quote:
adenisl schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:24:
Hoi Blueone,

als je op www.speedtest.NET je snelheid test, wat komt daar dan uit?
Ik woon in Brandevoort, en kan niet wachten totdat we aangesloten zijn.
Ik kan ook niet wachten (woon ook in Brandevoort). Heb vandaag al wel een Gigabit router en nog een extra Gigabit switch besteld. Binnenkort ga ik alle netwerk kabels vervangen voor minimaal cat-5e en meteen de aansluitpunten aanpassen (is nu een beetje een rotzooitje geworden).

"If it ain't broke, don't fix it!"

• Blueone
  • Niet online
dat soort tests zijn te klein om een eerlijk beeld te krijgen, die test is binen 1 seconde klaar en geeft 48mbit aan. Maar kheb net eff van dc++ met de volle 100mbit gedownload. rond de 10-11MB/s. Hij geeft trouwens als ISP Edutel aan. Ik moet ook nog even testen in hoeverre mijn routertje het volhoud (P4 512mb ram met linux clarkconnect)

Blueone wijzigde deze reactie 14-01-2008 18:06 (27%)

• KlereBak

KlereBak

quote:
Blueone schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:58:
Hij geeft trouwens als ISP Edutel aan.
Dat klopt toch ook?

Edutel
Edutel is de service provider die u via OnsBrabantNet rechtstreeks een aanbieding voor Internet en Vaste Telefonie doet.
Tevens is dit de partij die in opdracht van de NEM Brabant het volledige klantencontact regelt zoals de helpdesk, facturering en administratie.

En je router zal het wel volhouden, ik heb al mindere configuraties gezien die het ook bleven doen. Ik zelf ga gebruik maken van een D-Link DIR-655 en de rest van het netwerkje opwaarderen naar Gigabit LAN.

• adenisl
quote:
KlereBak schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:54:
[...]

Ik kan ook niet wachten (woon ook in Brandevoort). Heb vandaag al wel een Gigabit router en nog een extra Gigabit switch besteld. Binnenkort ga ik alle netwerk kabels vervangen voor minimaal cat-5e en meteen de aansluitpunten aanpassen (is nu een beetje een rotzooitje geworden).
Jaja hier zit de Gigabit router (DIR-655)ook al in de meterkast :P
cat 5e heb ik al zitten, alleen van het weekend eentje doortrekken naar de zolder.
Waar in Brandevoort zit je?

• Blueone
  • Niet online
quote:
KlereBak schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:27:
[...]

Dat klopt toch ook?

Edutel
Edutel is de service provider die u via OnsBrabantNet rechtstreeks een aanbieding voor Internet en Vaste Telefonie doet.
Tevens is dit de partij die in opdracht van de NEM Brabant het volledige klantencontact regelt zoals de helpdesk, facturering en administratie.

En je router zal het wel volhouden, ik heb al mindere configuraties gezien die het ook bleven doen. Ik zelf ga gebruik maken van een D-Link DIR-655 en de rest van het netwerkje opwaarderen naar Gigabit LAN.
Alleen newsleecher gaat boven de 5MB/s raar doen, hij geeft aan dat hij gaat pauzeren om "to catch up" dit terwijl ik toch een pc heb met een amd x2 3800+ en 1GB ram + 3 hd's in raid 0

• Alexander01
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01-12-2011
Grappig dat zoveel mensen met OnsNet en OnsBrabantNet een DIR-655 hebben.. Zeker allemaal afgekeken van SmallNetBuilder's Router-Charts :P ?

Alexander01 wijzigde deze reactie 14-01-2008 19:29 (6%)

• Blueone
  • Niet online
dir-665? deze router heb ik al een jaar ofzo (mijn oude was overleden) en ik had nog een pctje staan

• KlereBak

KlereBak

quote:
Alexander01 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:27:
Grappig dat zoveel mensen met OnsNet en OnsBrabantNet een DIR-655 hebben.. Zeker allemaal afgekeken van SmallNetBuilder's Router-Charts :P ?
Inderdaad, maar ook diverse andere reviews gelezen, deze kwam er toch ieder keer positief uit, ook als veel verbindingen gemaakt werden. Dit is één van de weinige met een Gigabit WAN poort en ingebouwde Gigabit switch die ik voor een redelijke prijs kon aanschaffen. Heb daarnaast nog een DGS-1008D besteld. Router in de meterkast en boven, waar ik meestal zit te werken en `knutselen`, komt dan nog die extra switch.
quote:
adenisl schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:39:
[...]

Jaja hier zit de Gigabit router (DIR-655)ook al in de meterkast :P
cat 5e heb ik al zitten, alleen van het weekend eentje doortrekken naar de zolder.
Waar in Brandevoort zit je?
Ik woon in het deel Schutsboom vlak bij de Stepekolk. Wij zijn helaas als laatste aan de beurt (helaas), dus nog voldoende tijd om alles aan te passen.

KlereBak wijzigde deze reactie 14-01-2008 23:16 (42%)

• Blueone
  • Niet online
Het lijkt nu trouwens wel alsof ik niet meer boven de 50Mbit uitkom :S. Welke test ik ook doe.

Blueone wijzigde deze reactie 15-01-2008 00:41 (14%)

• adenisl
quote:
KlereBak schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:08:

[...]

Ik woon in het deel Schutsboom vlak bij de Stepekolk. Wij zijn helaas als laatste aan de beurt (helaas), dus nog voldoende tijd om alles aan te passen.
Dat is grappig ik ook! En ik zie zojuist dat ze al begonnen zijn bij mij om de hoek. Morgen liggen bij mij in de straat de leidingen :)

• KlereBak

KlereBak

quote:
adenisl schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:42:
[...]

Dat is grappig ik ook! En ik zie zojuist dat ze al begonnen zijn bij mij om de hoek. Morgen liggen bij mij in de straat de leidingen :)
Dan lopen ze voor op schema want de planning was dat ze vanaf 18-01-2008 met de graafwerkzaamheden zouden beginnen. Ik ben benieuwd wanneer ze hier aan komen.

• Blueone
  • Niet online
Ik heb net mijn router er tussenuit gehaald en mijn pc rechtstreeks op de modem aangesloten maar de snelheid blijft steken op 50Mbit
op speedtest: 50/50
combinatie van xsnews+eweka blijft steken op 50Mbit (newsleecher doet het nu wel goed).

Weet iemand hoe komt of kan iemand het vertellen die ook al een internetverbinding via onsbrabantnet heeft.

Blueone wijzigde deze reactie 15-01-2008 20:51 (66%)

• KlereBak

KlereBak

quote:
Blueone schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:25:
Ik heb net mijn router er tussenuit gehaald en mijn pc rechtstreeks op de modem aangesloten maar de snelheid blijft steken op 50Mbit
combinatie van xsnews+eweka blijft steken op 50Mbit (newsleecher doet het nu wel goed).

Weet iemand hoe komt of kan iemand het vertellen die ook al een internetverbinding via onsbrabantnet heeft.
Waarom neem je geen contact op met Klantenservice, die is tot 21:00 bereikbaar. Dan weet je waar het aan ligt. Misschien hebben ze de kraan nog niet open gedraaid omdat nog niet alle huizen zijn aangesloten, maar het kan ook gewoon een storing zijn.

EDIT: * Het antwoord hieronder is waarschijnlijk nog beter.

KlereBak wijzigde deze reactie 15-01-2008 20:41 (4%)

• Pingelmonster
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
quote:
Blueone schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:25:

Probeer je netwerkkaart in je PC eens handmatig op full-duplex te zetten.
Heb dezelfde ervaring ooit gehad toen ik nét op OnsNet (Nuenen) werd aangesloten. Het hele project stond toen nog in de kinderschoenen..

Pingelmonster wijzigde deze reactie 15-01-2008 20:38 (11%)

• Blueone
  • Niet online
ik ahd het even gebeld met onsbrabantnet en ik moest een speedtest uitvoeren op speedtest.onsneteindhoven.nl (er wordt ook nog een speedtest.onsbrabantnet.nl aangemaakt die naar dezelfde site verwijst) en daar kwam ik ook op 50Mbit aan en het was schijnbaar nog niet helemaal in orde en ze gaan het nu nakijken. (meteen even de service op de proef stellen)

EDIT:
En hier doen we het voor:
http://members.chello.nl/a.vandijk33/onsbrabantnet.jpg

Een half uur nadat ik gebeld had kreeg ik deze snelheid :9~

Blueone wijzigde deze reactie 15-01-2008 21:42 (18%)

• KlereBak

KlereBak

quote:
Blueone schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:25:
ik ahd het even gebeld met onsbrabantnet en ik moest een speedtest uitvoeren op speedtest.onsneteindhoven.nl (er wordt ook nog een speedtest.onsbrabantnet.nl aangemaakt die naar dezelfde site verwijst) en daar kwam ik ook op 50Mbit aan en het was schijnbaar nog niet helemaal in orde en ze gaan het nu nakijken. (meteen even de service op de proef stellen)

EDIT:
En hier doen we het voor:
[afbeelding]

Een half uur nadat ik gebeld had kreeg ik deze snelheid :9~
Dan is die service voorlopig goed :)

• Tanuki
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
quote:
KlereBak schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:10:
[...]

Dan is die service voorlopig goed :)
Klinkt eerlijk gezged een beetje als UPC... "Oh, damn, meneer belt op... Dan moeten we de snelheid maar weer op maximaal zetten. Wel onthouden dat we volgende week vrijdag de schakelaar weer om zetten naar halve snelheid en kijken wanneer hij weer belt."

• ik222
quote:
l0c4lh0st schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:43:
[...]

Klinkt eerlijk gezged een beetje als UPC... "Oh, damn, meneer belt op... Dan moeten we de snelheid maar weer op maximaal zetten. Wel onthouden dat we volgende week vrijdag de schakelaar weer om zetten naar halve snelheid en kijken wanneer hij weer belt."
Op die manier kun je natuurlijk elke goede service de grond in boren.... 8)7

Ik denk dat er gewoon nog wat dingen niet goed stonden, je moet niet vergeten dat het netwerk pas af is. Er kunnen dus best nog wat foutjes in zitten

• Blueone
  • Niet online
Ik heb nu smoothwall inplaats van clarkconnect op mijn router geinstalleerd en mijn download snelheid is van 7MB/s naar 10MB/s gegaan. En als ik geen router er tussen heb komt de download snelheid op 11MB/s uit, maar die ga je dus niet halen met een router ertussen. Na wat finetunen van smoothwall lukt het me om ook hiermee 11MB/s (88Mbit) te halen op iedere client. Dit zal dan denk ik toch wel het maximale zijn. De overige 12Mbit zullen wel overhead enzo zijn. Met xsnews haal ik overigens een downloadsnelheid van 9,5MB/s met de router ertussen.

Blueone wijzigde deze reactie 16-01-2008 21:01 (34%)

• PauseBreak
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20-12 15:23
Dat is nog steeds 10MB/s meer dan ik nu haal met Chello :p
Als het goed is wordt de verbinding hier (Geldrop) begin februari aangesloten, getest en geactiveerd.
Ben benieuwd of het systeem het trekt als iedereen die OnsNet heeft genomen meteen dik gaat lopen downloaden :p

Specs: Het Hok

• Blueone
  • Niet online
hier nog een leuk screenshotje (klikbaar):

http://members.chello.nl/a.vandijk33/newslklein.jpg

khaal nu continu rond de 10MB/s met xsnews in newsleecher zolang ik het automatische par en rar gedoe uit laat staan

• PauseBreak
Ik zou wel de bestandsnamen eventjes weg editen. Onder het motto "Je weet nooit wie er mee leest" ;)
Heerlijke snelheden tot nu toe zo te zien. Hoe zit het met de stabiliteit en gameability (lage ping, geen packetloss e.d.)?

• ik222
@Blueone: Maken zowel je router als je client gebruik van Gbit netwerkaarten?

• Security
  • Laatst online: 23-09 23:15

Security

it's just me

Volgende week maar eens aanvragen ;)

• Bigs
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:25
Die DIR-655 ziet er wel mooi uit, maar ik zoek eigenlijk een router met een USB poort om een harddisk mee te sharen. Weet iemand een goeie router met hoge throughput, gigabit ethernet en USB?

Is de aansluiting op de OBN kast trouwens een 100mbit of 1gbit poort?

• Simkin
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18-12 08:25

Simkin

Bzzzzz

quote:
Bigs schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:19:
Die DIR-655 ziet er wel mooi uit, maar ik zoek eigenlijk een router met een USB poort om een harddisk mee te sharen. Weet iemand een goeie router met hoge throughput, gigabit ethernet en USB?

Is de aansluiting op de OBN kast trouwens een 100mbit of 1gbit poort?
Persoonlijk zou ik voor de Linksys WRT350N gaan. Vergeet niet dat er momenteel geen routers zijn die 100mbit WAN - LAN wireless throughput hebben volgens mij, de meeste blijven steken rond de 70 Mb.

Maar als je je download server gwoon via UTP aansluit en de rest via wireless heb je hier een goede koop aan. Hij kost ongeveer ¤145 en zorgt ervoor dat je bestanden via uPNP naar andere servers kunne worden gestreamed.

• Blueone
  • Niet online
De netwerkkaarten in mijn router zijn Intel 1000MT GB netwerkkaarten. De poort van de OBN modem is 100Mbit

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

Official Prozac Dealer!

quote:
Simkin schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:46:
[...]

Persoonlijk zou ik voor de Linksys WRT350N gaan. Vergeet niet dat er momenteel geen routers zijn die 100mbit WAN - LAN wireless throughput hebben volgens mij, de meeste blijven steken rond de 70 Mb.

Maar als je je download server gwoon via UTP aansluit en de rest via wireless heb je hier een goede koop aan. Hij kost ongeveer ¤145 en zorgt ervoor dat je bestanden via uPNP naar andere servers kunne worden gestreamed.
Jawel hoor.. zie hier:
Routers die 100Mbit kunnen routen *

Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense

• Bigs
quote:
Leuk topic, maar de enige opties die daar genoemd worden zijn dure Cisco routers of linuxbakken als routers.

• Blueone
  • Niet online
dat zijn ook de enige die het kunnen. Er zijn geen fatsoenlijke huis-tuin-keuken router die 100mbit aankunnen. Je zit vast aan linux bakken en prof. routers. En zelfs met linux bakken moet je nog kijken welke software je gebruikt (clarkconnect kan ik afraden, die haalt maar 50 mbit).

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

quote:
Jawel hoor in de zin van WIRELESS throughput van 100Mb? of Jawel hoor in de zin van UTP throughput?
In het eerste geval, gaaf! Zal wel wat kosten. In het 2de geval, le-zen.

De meeste zullen deze tabel al gezien kennen, nogmaals voor zij die zich net beginnen te orienteren:
SmallnetBuilder LAN-WAN throughput charts

Simkin wijzigde deze reactie 17-01-2008 14:57 (5%)

• KlereBak

KlereBak

Naast D-Link met de DIR-655 en DGL-4500, zijn er nog een aantal routers met een Gigabit WAN poort.

Ik heb bewust voor de DIR-655 gekozen omdat deze dus wel 100Mbit of meer kan routeren, volgens de review op SmallNetBuilder:

Test Description Throughput - (Mbps)

WAN - LAN 231
LAN - WAN 245
Total Simultaneous 254

Lijkt mij ruim voldoende om het maximale uit OBN te halen. Volgens een andere review op diezelfde site komen de Linksys routers iets slechter uit de bus. Netgear heeft ook een Gb router, maar daar schijnen veel problemen mee te zijn/zijn geweest. Ik wil 100% zeker geen zelfbouw router inzetten, ik weet dat het beter en sneller kan werken, maar heb er geen zin in.

* EDIT: Was iets later met mijn berichtje klaar als Simin, die eigenlijk hetzelfde verteld.

KlereBak wijzigde deze reactie 17-01-2008 15:04 (6%)

• Blueone
  • Niet online
@klerebak: Ik heb een pctje van 50 euro gekocht met al 2 gbit netwerkkaarten erin en binnen een uurtje heb je smoothwall geinstalleerd. De installatie is gewoon een wizard (nog makkelijker dan office installeren). (verbruik: 18 watt)

• ik222
quote:
Blueone schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:42:
dat zijn ook de enige die het kunnen. Er zijn geen fatsoenlijke huis-tuin-keuken router die 100mbit aankunnen. Je zit vast aan linux bakken en prof. routers. En zelfs met linux bakken moet je nog kijken welke software je gebruikt (clarkconnect kan ik afraden, die haalt maar 50 mbit).
Jawel hoor, de D-Link 655 bijvoorbeeld haalt bedraad ongeveer 260 Mbit van WAN naar LAN en omgekeerd. Wireless haal je zo'n 60-70 Mbit daarmee.

Vreemd overigens dat OBN modems met 100 Mbit aansluiting levert, daar zit dan waarschijnlijk de bottleneck, ik heb eens ooit gelezen dat glasvezel zelf weinig/geen overhead heeft...

ik222 wijzigde deze reactie 17-01-2008 16:45 (23%)

• Blueone
  • Niet online
je heb in iedergeval 12Mbit aan overhead, dat zou dus wel idd door de modem komen. Maar in het thuisnetwerk met 100Mbit netwerkkaarten kom je ook nauwelijks boven de 11MB/s uit (dan doe je het zelfs al goed.

• _ep
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 13-11 19:09

_ep

Igor-to-the-Home!

quote:
Blueone schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 17:08:
je heb in iedergeval 12Mbit aan overhead, dat zou dus wel idd door de modem komen. Maar in het thuisnetwerk met 100Mbit netwerkkaarten kom je ook nauwelijks boven de 11MB/s uit (dan doe je het zelfs al goed.
Overhead hangt heel sterk af van hoe je je throughput meet. Je kunt kijken wat je aan nuttige bytes transferred (dan heb je het over het algemeen over de payload van TCP pakketten), maar je kunt bijvoorbeeld ook lager kijken: naar de payload van IP, of zelfs Ethernet nivo.

Op het laagste (fysieke) nivo heb je 100.000.000 bits per seconde, maar een tussen twee Ethernet pakketten van (normaal) maximaal 1518 bytes komt dan nog de minimale interframe gap en preamble bij...

En dan hebben we het nog niet over VLAN tagging, wat tegenwoordig veel gebruikt wordt voor het scheiden van diensten op glasvezel - dit kost dus ook nog 4 bytes per pakket :)

Een aardige site die wat voorbeelden geeft is http://sd.wareonearth.com/~phil/net/overhead/

Daar zie je dat je maximaal op zo'n 8% overhead zit, maar je moet dus wel op je eenheden letten (100 megabit vs 100 mebibits). Dit scheelt nog zo'n 4%, waarmee je dus inderdaad op je 12% uitkomt die je ervaart :)

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.elmerproductions.com/igor en http://www.genexis.eu

• KlereBak

KlereBak

quote:
Blueone schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:54:
@klerebak: Ik heb een pctje van 50 euro gekocht met al 2 gbit netwerkkaarten erin en binnen een uurtje heb je smoothwall geinstalleerd. De installatie is gewoon een wizard (nog makkelijker dan office installeren). (verbruik: 18 watt)
Smoothwall was mijn eerste ervaring met Linux routers zo'n 6 jaar geleden. Ik had het toen draaien vanaf een diskette als ik het me nog goed herinner.

Uit puur gemakzucht heb ik besloten om een DIR-655 aan te schaffen. Voor mij heeft het een aantal voordelen, namelijk WLAN en 4 Gigabit poorten. De router komt in de meterkast waar straks ook het OBN kastje komt, ik ga van daar naar mijn woonkamer om mijn MediaCenter aan te kunnen sluiten, twee aansluitingen gaan naar boven waar ook nog een extra switch komt te staan. Ik heb op mijn werk/hobby kamer drie pc's staan en regelmatig een gast-pc. Mogelijk dat ik nog een lijntje naar de slaapkamer trek om daar ook een MediaCenter of Extender aan te kunnen sluiten.

Ik heb niets tegen oplossingen als Smoothwall, maar voor mijn gevoel is mijn eigen oplossing prettiger. En ik heb het geluk, als gevolg van mijn werk, dat ik deze producten rechtstreeks bij de distributeur kan afnemen.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Official Prozac Dealer!

quote:
Simkin schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:54:
Jawel hoor in de zin van WIRELESS throughput van 100Mb? of Jawel hoor in de zin van UTP throughput?
In het eerste geval, gaaf! Zal wel wat kosten. In het 2de geval, le-zen.
Nou ik lees goed hoor er staat
quote:
Simkin schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:46:
Vergeet niet dat er momenteel geen routers zijn die 100mbit WAN - LAN wireless throughput hebben volgens mij, de meeste blijven steken rond de 70 Mb.
Ik kan dit alleen WAN - LAN 100mbit truepoort lezen die ook wireless ondersteun. Immers de troughtput wordt bepaalde door de capaciteit van de router inzake het vertalen naar van WAN naar LAN. De troughtput is voor zowel LAN als de WLAN identiek. Als je echter stelt dat er geen routers zijn die volledig 100mbit duplex halen heb je gelijk. Maar zover ik weet heeft de wlan geen invloed op de troughtput op zich. En is puur de wlan de beperking, niet de troughput van de router. Er zijn volgens mij geen routers met een aparte troughtput voor wlan en eentje voor UTP.

Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense

• ik222
quote:
Cyberpope schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 18:26:
[...]

Nou ik lees goed hoor er staat

[...]

Ik kan dit alleen WAN - LAN 100mbit truepoort lezen die ook wireless ondersteun. Immers de troughtput wordt bepaalde door de capaciteit van de router inzake het vertalen naar van WAN naar LAN. De troughtput is voor zowel LAN als de WLAN identiek. Als je echter stelt dat er geen routers zijn die volledig 100mbit duplex halen heb je gelijk. Maar zover ik weet heeft de wlan geen invloed op de troughtput op zich. En is puur de wlan de beperking, niet de troughput van de router. Er zijn volgens mij geen routers met een aparte troughtput voor wlan en eentje voor UTP.
Wat jij zegt klopt er zijn inmiddels genoeg routers met wifi die bedraad de volle 100/100 halen. Draadloos worden ze beperkt doordat zelfs de wireless n techniek in de praktijk maar zo'n 60-70 Mbit haalt.

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

@Cyberpope: Duidelijke uitleg, mijn uitleg was daarintegen achteraf gelezen idd minderwaardig.

• Bigs
quote:
ik222 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:21:
[...]

Wat jij zegt klopt er zijn inmiddels genoeg routers met wifi die bedraad de volle 100/100 halen. Draadloos worden ze beperkt doordat zelfs de wireless n techniek in de praktijk maar zo'n 60-70 Mbit haalt.
Nou 'genoeg routers' zou ik niet zeggen.. volgens de eerder aangehaalde vergelijking is er maar een handjevol wat daadwerkelijk de 100mbit haalt:

http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Je moet dus wel goed opletten wat je koopt.

Bigs wijzigde deze reactie 18-01-2008 11:56 (4%)

• ik222
quote:
Bigs schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:56:
[...]

Nou 'genoeg routers' zou ik niet zeggen.. volgens de eerder aangehaalde vergelijking is er maar een handjevol wat daadwerkelijk de 100mbit haalt:

http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Je moet dus wel goed opletten wat je koopt.
Ik bedoel vooral dat er tegenwoordig betaalbare consumentenrouters zijn die deze snelheden aankunnen. Vroeger kon je 100 Mbit Full duplex alleen routeren met dure professionele routers of met een server met daarop bijvoorbeeld smoothwall.

In die tabel die jij noemt staan overigens nog lang niet alle nieuwe routers genoemd waarvan ik verwacht dat ze deze snelheden ook wel aankunnen...

• W00fer
  • Niet online
Vreemd dat als ik in dat lijstje kijk van snelste internet providers

http://www.speedtest.net/...;region=245&city=2434

Dat ik dan zie dat Edutel sneller is dan het uni netwerk van de TU/e.

Ik kan me dat haast niet voorstellen. Als je ziet wat voor enorme glasvezelkabels richting dat complex lopen dat is enorm.

En dan zou Fontys Hogescholen (Surfnet) nog sneller moeten zijn ? Het kan best, maar doordat er zoveel mensen op de fontys zitten haal je in de praktijk maar 10,6 mb/sec (gigabit lan).

Volgens mij is het TU/e netwerk het snelste van Eindhoven. Ik heb daar ooit snelheden van 20 mb/s gezien (160 mbit)

W00fer wijzigde deze reactie 19-01-2008 01:07 (23%)

• ik222
quote:
W00fer schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 01:04:
Vreemd dat als ik in dat lijstje kijk van snelste internet providers

http://www.speedtest.net/...;region=245&city=2434

Dat ik dan zie dat Edutel sneller is dan het uni netwerk van de TU/e.

Ik kan me dat haast niet voorstellen. Als je ziet wat voor enorme glasvezelkabels richting dat complex lopen dat is enorm.

En dan zou Fontys Hogescholen (Surfnet) nog sneller moeten zijn ? Het kan best, maar doordat er zoveel mensen op de fontys zitten haal je in de praktijk maar 10,6 mb/sec (gigabit lan).

Volgens mij is het TU/e netwerk het snelste van Eindhoven. Ik heb daar ooit snelheden van 20 mb/s gezien (160 mbit)
Ja maar de snelheden die daar genoemd worden lijken me ook niet echt de maxima's van alle verbindingen. En inderdaad op universiteitsnetwerken zijn er meestal nogal veel studenten die "handig gebruik maken" van de mogelijkheden om te downloaden. Dus vandaar dat je bandbreedte dan met nogal veel mensen moet delen en dat gaat en koste van de speedstest resultaten natuurlijk.

Verder kun je je natuurlijk nog afvragen hoe betrouwbaar speedtest.net is met dit soort snelle verbindingen. De bestanden waarmee getest wordt zijn in mijn ogen eigenlijk veel te klein.

• eX0duS
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:36
Krijg je bericht als je inschrijvingsformuliier is ontvangen?
Ben bang dat ie straks niet aan komt en dan heb ik niks. :p

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

quote:
eX0duS schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:18:
Ja

• Bigs
quote:
eX0duS schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:18:
Ik heb het inschrijfformulier begin vorige week persoonlijk afgegeven :*) maar nog niks gehoord verder, dus het kan wel ff duren :)

• KlereBak

KlereBak

Als je op iets zit te wachten duurt het altijd lang ;) Gelukkig zijn ze hier nu "de voorbereidende werkzaamheden" aan het uitvoeren, nu nog maar 3 maanden wachten voordat ze hier beginnen met aansluiten :'( .

• Alexander01
Op OnsBrabantNet staat nu het volgende bij veelgestelde vragen:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kan ik ook via andere apparatuur dan de homebox van OnsBrabantNet de digitale kanalen van PlusTV bekijken?

Nee, dit is niet mogelijk. Op dit moment is het alleen mogelijk om de digitale kanalen van PlusTV te bekijken via de door OnsBrabantNet geleverde homebox. U kunt dus voor de digitale kanalen geen gebruikmaken van uw eigen mediacenter of PC.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Iemand enig idee waarom dit is? Gebruiken ze een eigen encryptie waar geen cam modules voor te krijgen zijn? Of is het iets anders? Het signaal gaat gewoon over de kabel, dus DVB-C. Dan zou het met een FloppyDTV gewoon moeten werken.. Of weet OnsBrabantNet niet dat dat ding bestaat :P ?

• sambalbai
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17-08 16:29
Zo, vandaag is het OBN modem hier in de meterkast geplaatst. Fijn met mijn neus d'r bovenop gestaan en de fusion splicer (om de glasvezels te lassen) van de installateur bewonderd. Mooi speelgoed. Ik ben benieuwd wanneer de internetverbinding aangezet wordt. Werkt dit op een gegeven moment automatisch? Of moet je daarna nog zelf wat instellingen doen om een verbinding tot stand te brengen? Daarnet even een laptop aan het modem gehangen, maar ik kon het modem niet benaderen via een webinterface of zo. Aargh, geduld uitoefenen is moeilijk...... ;)

• razorhead
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01:14
quote:
sambalbai schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:01:
Zo, vandaag is het OBN modem hier in de meterkast geplaatst. Fijn met mijn neus d'r bovenop gestaan en de fusion splicer (om de glasvezels te lassen) van de installateur bewonderd. Mooi speelgoed. Ik ben benieuwd wanneer de internetverbinding aangezet wordt. Werkt dit op een gegeven moment automatisch? Of moet je daarna nog zelf wat instellingen doen om een verbinding tot stand te brengen? Daarnet even een laptop aan het modem gehangen, maar ik kon het modem niet benaderen via een webinterface of zo. Aargh, geduld uitoefenen is moeilijk...... ;)
Ik heb sinds vandaag werkend internet, bij mij is de monteur afgelopen maandag geweest.
Bij OBN zeggen ze dat het gemiddeld 2-3 dagen duurt, met een max van 4. Als het dan nog niet werkt moet je gewoon ff bellen en dan duwen ze handmatig op dat knopje :)

PS: wat een prachtlijn :P
strak 11.5MB/s up en down :)

geweldig :) erg tevreden

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Wachten duurt lang :'( De kabel hebben ze bij mij in de straat al ruim een maand geleden gegraven maar de rest laat op zich wachten..

• jbr
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22-11 11:10

jbr

Right back @ ya

quote:
Simkin schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 08:24:
Wachten duurt lang :'( De kabel hebben ze bij mij in de straat al ruim een maand geleden gegraven maar de rest laat op zich wachten..
Ach zeur niet :( Bij ons (Barrier) ligt er al sinds oktober 2005 glas in de meterkast waar geen hol mee gedaan wordt - dat is pas lang wachten!

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• sambalbai
quote:
Simkin schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 08:24:
Ja, ze hebben nogal lange tussenperiodes. Hier was het:

- half november: straat open
- week later: mantel tot aan de voorgevel
- 19 januari (2 maanden later dus) glas in de mantel
- 23 januari aansluiting.
- morgen? maandag? interpret!

D'r zat natuurlijk wel kerst en oud&nieuw tussen en die periode met vorst waarin ze niets mochten doen van de gemeente. Ik heb wel gemerkt dat je beter de afdeling planning kunt bellen dan wachten op brieven. Ik kon de rest van de straat altijd al een tijd van tevoren melden wanneer ze iets gingen doen hier.

Ik ga verder met wachten.... :X

• razorhead
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01:14
quote:
sambalbai schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:57:
[...]

Ja, ze hebben nogal lange tussenperiodes. Hier was het:

- half november: straat open
- week later: mantel tot aan de voorgevel
- 19 januari (2 maanden later dus) glas in de mantel
- 23 januari aansluiting.
- morgen? maandag? interpret!

D'r zat natuurlijk wel kerst en oud&nieuw tussen en die periode met vorst waarin ze niets mochten doen van de gemeente. Ik heb wel gemerkt dat je beter de afdeling planning kunt bellen dan wachten op brieven. Ik kon de rest van de straat altijd al een tijd van tevoren melden wanneer ze iets gingen doen hier.

Ik ga verder met wachten.... :X
Ik heb ook gewoon de afdeling planning gebeld om een afspraak te maken voor de aansluiting.
Ik heb tot op heden geen brief gekregen maar zit wel al te genieten van 100mbit full duplex :)
Die brief mogen ze houden van me :)

Bij mij was het in 2 dagen na aansluiting actief. (dag1 aansluiting, dag2 wachten, dag 3: woehooo!!)

• sambalbai
Zo, bij thuiskomst had ik ook snel interpret. Helaas nog niet met de maximale snelheid :N Even een snel testje gedaan met hun eigen testserver:

Total data transferred: 1,04 GB down, 0,02 GB up
Maximum transfer rate: 4,59 mB/sec down, 0,08mB/sec up
Average transfer rate: 3,99 mB/sec down, 0,07 mB/sec up

Niet slecht, maar nog duidelijk niet op het juiste niveau. Ik moest een mailtje sturen naar de ICT afdeling, dus nog even afwachten. Ben benieuwd hoe snel ze reageren....

• adenisl
vraagje,
bij mij ligt de oranje kabel nu op de inrit, dit is zo`n 6 meter voor de voordeur.
Schieten ze de kabel nog onder de inrit door, of doen ze dit pas over 3 maanden als de huisaansluiting gereed gemaakt wordt? Nu moet ik elke dag met de auto op een haar na langs deze oranje kabel.

• sambalbai
quote:
adenisl schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:03:
vraagje,
bij mij ligt de oranje kabel nu op de inrit, dit is zo`n 6 meter voor de voordeur.
Schieten ze de kabel nog onder de inrit door, of doen ze dit pas over 3 maanden als de huisaansluiting gereed gemaakt wordt? Nu moet ik elke dag met de auto op een haar na langs deze oranje kabel.
Als het goed is schieten ze die meteen. Ze doen het werk in twee delen. Eerste deel is aanleg in de straat en leggen van de oranje kabel tot aan de gevel. Tweede stap is het doortrekken naar binnen en het plaatsen van het modem.

• KlereBak

KlereBak

quote:
sambalbai schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:27:
[...]

Als het goed is schieten ze die meteen. Ze doen het werk in twee delen. Eerste deel is aanleg in de straat en leggen van de oranje kabel tot aan de gevel. Tweede stap is het doortrekken naar binnen en het plaatsen van het modem.
Bij ons is de kabel vanaf de oprit doorgetrokken naar de voordeur (geschoten) en ligt nu te wachten op montage in de meterkast. De kabel heeft maar één dag bij de oprit gelegen, de volgende dag werd hij doorgeschoten en werd de oprit (daar waar de kabel in eerste instantie lag) weer netjes dicht gelegd.
quote:
adenisl schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:03:
vraagje,
Als je het niet vertrouwt of je ondervind er hinder van dan zou ik even naar de klantenservice bellen.

KlereBak wijzigde deze reactie 26-01-2008 00:58 (20%)

• Security

Security

it's just me

Besteld voor Vaartbroek..
Nu nog even hopen dat ze genoeg aanmeldingen hebben en of onze VVE akkoord gaat.. Moet lukken. :>

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Kabel ligt er al maar toch maar even gebeld hoelang het nog ging duren. 23 Maart is pas de oplevertijd....jammer hoor.

Vraag me af hoe ze dat gaan doen met de aansluiting. Ik heb op de plattegrond aangegeven waar ik de aansluiting wil hebben, en dat is dus niet in de meterkast. gaan ze dan de kruipruimte in om de kabel door te trekken?

• Mark_640
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:09

Mark_640

In my memory

quote:
Security schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:20:
Nu nog even hopen dat ze genoeg aanmeldingen hebben en of onze VVE akkoord gaat.. Moet lukken. :>
Toevallig een van de VVE's aan de Koppele??

Ons bestuur gaat zeker akkoord, aangezien ik het technisch beheer van onze VVE doe... :P

Flickr!
To change the world, Start with one step. However small, The first step is hardest of all

• Security

Security

it's just me

quote:
Mark_640 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:19:
[...]

Toevallig een van de VVE's aan de Koppele??

Ons bestuur gaat zeker akkoord, aangezien ik het technisch beheer van onze VVE doe... :P
VVE wijngaardplein ( dat nieuwbouw complex boven de lidl ) waar men het winkelcentrum met oud op nieuw zo " gewit " had.

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Heb ik idd gezien, was zelfs nog op het journaal, bij een item over het burgemeesters-referendum... :P

Maar goed, moet bij jou toch niet zo moeilijk aan te leggen zijn, je kunt door de meterkasten, langs dezelfde weg die KPN/UPC daar volgt....

Hier wordt dat een veel grotere uitdaging... ;)

Flickr!
To change the world, Start with one step. However small, The first step is hardest of all

• Security

Security

it's just me

Psies tis allemaal hartstikke nieuw nog..
Verwachting die ik gisteren meekreeg was dat appartementen / flats eerder opgeleverd zullen worden dan huizen.. Het hoe / wat is nog even afwachten..
Ga je met alles over ?

Security wijzigde deze reactie 31-01-2008 08:53 (5%)

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Nee, ik laat alleen de vezel binnenleggen....

Ik ga (nog) niet over, heeft te maken met m'n huidige werkgever... ;)

Flickr!

• PauseBreak
Morgen wordt alle meuk dan toch geactiveerd. Toch jammer dat er anderhalve week tussen installatie en activatie zit.
Ik zal posten of het ook allemaal werkt zoals het zou moeten (Geldrop, wijk 10 trouwens).

• adenisl
Volgens mij heeft PauzeBreak nu helemaal geen verbinding meer ;)
quote:
PauseBreak schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:17:
Morgen wordt alle meuk dan toch geactiveerd. Toch jammer dat er anderhalve week tussen installatie en activatie zit.
Ik zal posten of het ook allemaal werkt zoals het zou moeten (Geldrop, wijk 10 trouwens).

• CashFlow
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13-03-2008

CashFlow

Hij doet 't niet...?

Zit nu een weekje op OnsBrabantNet, maar heb geen idee naar welke newsserver te connecten.

Iemand een idee? Kan het nergens vinden, op mailtjes naar die jongens in Geldrop wordt niet gereageerd... |:(

Thanx!

• KlereBak

KlereBak

quote:
CashFlow schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:08:
Zit nu een weekje op OnsBrabantNet, maar heb geen idee naar welke newsserver te connecten.

Iemand een idee? Kan het nergens vinden, op mailtjes naar die jongens in Geldrop wordt niet gereageerd... |:(

Thanx!
BELLEN!!! Krijg je meteen iemand aan de lijn. Maar het staat ook bij de "veelgestelde vragen" op de site van OnsBrabantNet.

OnsBrabantNet biedt de dienst nieuwsgroepen op basis van nieuwsleverancier Giganews. Met 210 miljoen nieuwsberichten, 400TBytes aan opslag en news-server in Amsterdam levert OnsBrabantNet hiermee voor al haar klanten toegang tot 's werelds meest geavanceerd news netwerk.

De volgende specificaties zijn voor deze dienst van toepassing:
• Geen datalimiet
• Retentietijd: > 40 dagen voor binary en > 480 dagen voor tekst groepen
• Max aantal sessies per IP: 4
• Max download snelheid per sessie: 512 kbps
• Max download snelheid voor 4 sessies: 2000 kbps
• Aantal nieuwsgroepen: ongeveer 99.000

De download snelheid wordt door onze internet provider beperkt tot 2 Mbps om de kosten in de hand te houden en om te voorkomen dat door een paar gebruikers het netwerk onevenredig zwaar belasten zou kunnen worden.

N.B. De meeste "news clients" geven de snelheid aan in kilo Bytes per seconde; 2000 kbps (2000 kilo bits per seconden) = 250 kB/s (kilo bits per seconden)

• Bigs
quote:
KlereBak schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:34:
[...]

BELLEN!!! Krijg je meteen iemand aan de lijn. Maar het staat ook bij de "veelgestelde vragen" op de site van OnsBrabantNet.

OnsBrabantNet biedt de dienst nieuwsgroepen op basis van nieuwsleverancier Giganews. Met 210 miljoen nieuwsberichten, 400TBytes aan opslag en news-server in Amsterdam levert OnsBrabantNet hiermee voor al haar klanten toegang tot 's werelds meest geavanceerd news netwerk.

De volgende specificaties zijn voor deze dienst van toepassing:
• Geen datalimiet
• Retentietijd: > 40 dagen voor binary en > 480 dagen voor tekst groepen
• Max aantal sessies per IP: 4
• Max download snelheid per sessie: 512 kbps
• Max download snelheid voor 4 sessies: 2000 kbps
• Aantal nieuwsgroepen: ongeveer 99.000

De download snelheid wordt door onze internet provider beperkt tot 2 Mbps om de kosten in de hand te houden en om te voorkomen dat door een paar gebruikers het netwerk onevenredig zwaar belasten zou kunnen worden.

N.B. De meeste "news clients" geven de snelheid aan in kilo Bytes per seconde; 2000 kbps (2000 kilo bits per seconden) = 250 kB/s (kilo bits per seconden)
Ik zie daar nog geen antwoord op de gestelde vraag: Waarheen te verbinden..

• CashFlow

CashFlow

Hij doet 't niet...?

Precies,

dat is dus mijn vraag; welke server van Giganews en moet je een username en pw opgeven?
Of checken ze je ip?

• ik222
quote:
CashFlow schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:57:
Precies,

dat is dus mijn vraag; welke server van Giganews en moet je een username en pw opgeven?
Of checken ze je ip?
Toch even bellen denk ik...

Ik las net dit bericht over mensen in Geldrop - Mierlo die wachten op glasvezel: http://www.ed.nl/eindhove...teeds-op-zich-wachten.ece

Maar hoe dom ben je als je het oude abbo opzegt precies op de datum die ze aangeven, je weet toch dat er vaak vertraging gaat komen in een groot project als dit 8)7

Ik wacht dan ook mooi totdat het werkt en dan ga ik pas opzeggen...

• Blueone
  • Niet online
ik heb ook chello pas net opgezegt en ik had het voor de zekerheid een maand laten overlappen om te kunnen checken of bij onsbrabantnet alles wel goed gaat en tot nu toe (goeie maand) draait alles gewoon stabiel

• ik222
quote:
Blueone schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:22:
ik heb ook chello pas net opgezegt en ik had het voor de zekerheid een maand laten overlappen om te kunnen checken of bij onsbrabantnet alles wel goed gaat en tot nu toe (goeie maand) draait alles gewoon stabiel
Precies, Onsbrabantnet is niet voor niets een half jaar gratis. Maar sommige mensen willen het onderste uit de kan en zijn blijkbaar zo dom dat ze onmiddelijk bij de eerste planning hun diensten per die datum opzeggen.

Lijkt mij dan een gevalletje eigen schuld als je even zonder komt te zitten.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Official Prozac Dealer!

quote:
ik222 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:13:
[...]

Precies, Onsbrabantnet is niet voor niets een half jaar gratis. Maar sommige mensen willen het onderste uit de kan en zijn blijkbaar zo dom dat ze onmiddelijk bij de eerste planning hun diensten per die datum opzeggen.

Lijkt mij dan een gevalletje eigen schuld als je even zonder komt te zitten.
Aan de andere kant zit je natuurlijk wel lullig als je jaarcontracten hebt.

• CashFlow

CashFlow

Hij doet 't niet...?

Het antwoord van OBN over de newsgroups: news.onsbrabantnet.nl

Kort maar krachtig antwoord, ben benieuwd of dat ook gaat werken :9

• ik222
quote:
Cyberpope schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:43:
[...]

Aan de andere kant zit je natuurlijk wel lullig als je jaarcontracten hebt.
Dan zou ik zorgen voor een tussenoplossing in de vorm van Alice of HetNet :+

• Isdatzo
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21-12 02:09
In valkenswaard zijn ze nu ook (al een tijdje) aan de gang met het aanleggen van kabels.. Vorige week hebben ze bij ons in de straat een aantal tunnels onder de weg gegraven. Ben benieuwd of ze april (?) halen..

• ik222
quote:
teh_hanzz schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:11:
In valkenswaard zijn ze nu ook (al een tijdje) aan de gang met het aanleggen van kabels.. Vorige week hebben ze bij ons in de straat een aantal tunnels onder de weg gegraven. Ben benieuwd of ze april (?) halen..
Klopt heb ik ook gezien, volgens mij is dit voor het aanleggen van de hoofdkabels. Wanneer ze de kabels echt per straat gaan leggen in volgens mij nog niet bekend.

• glasvezelmuis
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 29-11-2008
quote:
CashFlow schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:39:
Het antwoord van OBN over de newsgroups: news.onsbrabantnet.nl

Kort maar krachtig antwoord, ben benieuwd of dat ook gaat werken :9
Dat werkt inderdaad hier in geldrop met de beloofde beperkte snelheid je hoeft verder niks in te vullen zoals server login in je leech proggie
wel jammer dat je alles zelf moet uitzoeken .............
ik lees gewoon alle info over instellingen op http://www.onsnetnuenen.nl/index.php?item=2#l10054

Daar lees je ook over ftp adres voor je eigen website dit krijg ik nog niet voor elkaar hier in geldrop als iemand die gegevens weet laat me even weten svp

de snelheid hier rechtstreeks zonder router down 80Mbit en upload 23 Mbit dit laatste vind ik te laag !
100 Mbit was beloofd toch ?

• W00fer
  • Niet online
100 is overhead he. Je haalt maar maximum 80.

Zie: Blueone in "OnsBrabantNet"

W00fer wijzigde deze reactie 21-02-2008 22:04 (49%)

• Blueone
  • Niet online
ik haal hier na wat finetunen in mijn router altijd strak 92Mbit/92Mbit (mits van een goede bron uiteraard). Het zelfde als een 100mbit thuisnetwerkje.

• ik222
quote:
Blueone schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:27:
ik haal hier na wat finetunen in mijn router altijd strak 92Mbit/92Mbit (mits van een goede bron uiteraard). Het zelfde als een 100mbit thuisnetwerkje.
Hele nette score, welke router gebruik je daarvoor?

• Molybdenum
  • Laatst online: 20-12 21:48

Molybdenum

Yeah baby!

quote:
ik222 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 08:26:
[...]

Hele nette score, welke router gebruik je daarvoor?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Is dat draadloos? 802.11n?
Of bedraad?

Ik hoor heel vaak dat de snelheden via WAN tegenvallen bij routers, maar dat de specs vaak slaan op de LAN snelheid.

Ik wil graag zo veel mogelijk gebruik maken van de 100Mbit hier en het liefst draadloos.

Ze fruiten de uien!!! - Bekijk mijn foto's.

• ik222
Draadloos kom je zeker niet hoger dan 60 a 70Mbit via 802.11n.

Waar ik benieuwd naar ben is of iemand al snelheidstesten heeft gedaan met de D-link DIR655 router. Die zou bedraad de volle 100/100 moeten kunnen halen volgens smallnetbuilder.

• Blueone
  • Niet online
100/100 haal je nooit (zolang de modem 100mbit is). Ik heb een dell optiplex gx260 (2,0Ghz 512MB ram 2 intel pt1000 netwerkkaarten, dat zijn eigenlijk de beste kaarten die zijn te krijgen voor de desktop) met daarop smoothwall express 3.0. ik denk daarom dat 92/92 het maximale is wat je kan halen, je houd altijd een beetje overhead.

Blueone wijzigde deze reactie 22-02-2008 18:02 (18%)

• ik222
Dat weet ik maar ik vraag me dan af of een D-Link DIR655 dezelfde snelheid haalt als jou configuratie, volgens smallnetbuilder zou dat zo moeten zijn omdat hij 231 Mbit aan troughput haalt.

En inderdaad heb je gelijk dat die laatste 8 Mbit die jij nog mist komt doordat het modem maar 100Mbit is. Eigenlijk vreemd van Onsbrabantnet dat er geen gigabit poort op het modem zit.

• KlereBak

KlereBak

In afwachting van de aansluiting ben ik alvast met de voorbereidingen begonnen :)
  • Planning aansluiting staat nu op 28/04/08 – 09/05/08
  • ADSL aansluiting omgezet naar XS4ALL Only, hiermee kom ik niet zonder internet te zitten als het goed is.
  • D-Link DIR-655 ligt al klaar.
  • D-Link DGS-1008D ligt al klaar.
Nu ben ik nog aan het overwegen om bij XS4ALL het Pack abonnement af te sluiten. Dan heb ik voor een luttel bedrag alle diensten van XS4ALL inclusief news en het gratis gebruik van hun virusscanner. Als het dan nog een beetje mee zit dan kan ik gewoon mijn email adressen behouden.

Nu nog tijd en zin vinden om de bekabeling in huis aan te pakken voor het GigaBit netwerk.

• Alexander01
Heeft iemand hier al Digitale TV van OBN (PlusTV) in combinatie met een eigen dvb-c decoder (bijv ingebouwd in je tv)?

• glasvezelmuis
  • Laatst online: 29-11-2008
http://img.photobucket.com/albums/v426/joekeloeres/router.jpg

• KlereBak

KlereBak

quote:
Hieruit kun je ook weer opmaken dat o.a. een DIR-655 geschikt is.

Het zit hem ook vaak niet in de router eigenschappen op zich maar in de aangeboden WAN poort. De goedkopere routers kunnen via de WAN poort inderdaad niet meer dan zo'n 54Mb aan, intern halen ze de 100Mb dan meestal weer wel. Een aantal Gb routers hebben daarom ook een WAN poort die veel meer als de 100Mb die OnsBrabantNet aanbied kan verwerken.

• Alexander01
quote:
KlereBak schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:56:
[...]

Hieruit kun je ook weer opmaken dat o.a. een DIR-655 geschikt is.

Het zit hem ook vaak niet in de router eigenschappen op zich maar in de aangeboden WAN poort. De goedkopere routers kunnen via de WAN poort inderdaad niet meer dan zo'n 54Mb aan, intern halen ze de 100Mb dan meestal weer wel. Een aantal Gb routers hebben daarom ook een WAN poort die veel meer als de 100Mb die OnsBrabantNet aanbied kan verwerken.
't zit m in de gebruikte CPU in de router... de porten kunnen gewoon 100 full duplex zijn... de meeste routers hebben gewoon bagger cpu's die veel te traag zijn om 100mbit verkeer te kunnen routeren... ze zijn ook veel te laat begonnen met het maken van consumenten routers met krachtigere cpu's, want er is nog steeds bar weinig keuze in...

• ToshibaR3500PG
  • Laatst online: 28-05-2010
Ik ga binnenkort ook over op OBN (Brandevoort).

Momenteel kijk ik TV met zo'n UPC SD mediabox (dus zonder HDTV) op m'n 32'' HD ready LCD TV. Ik ben behoorlijk tevreden over de beeldkwaliteit.

Is de kwaliteit van het OBN TV signaal vergelijkbaar met die van de UPC mediabox?
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True