Hoofdcategorieën
Topicacties

[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI

Pagina: 1 2 3 4 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 21 juni 2008

Ik heb nu ook Firefox 3. Loopt prima moet ik zeggen. Ik heb nu alleen het probleem dat er bij een flashplayer geen controlbar meer zichtbaar is. Weet iemand hoe ik die terug krijg?

(heb dit bij geenstijl.tv, bij de filmpjes zit er normaal een knop voor play, pauze, enz. , maar die is dus weg na het installeren van FF3)

Microsoft Windows XP SP3, FF3
Reg. datum: 04 januari 2005

Ik gebruik adblock plus met de volgende filters

EasyList
EasyElement
ABP Tracking Filter

http://easylist.adblockplus.org/

maar deze zijn speciaal voor meer engelstalige sites, zijn er ook kant-en-klare filtersets speciaal voor nederlandse sites?

deze bestaat http://www.verzijlbergh.com/adblock/nlblock.txt maar is voor het laatste geupdate in januari van dit jaar

Firefox 3.0

quote:
babybox schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:11:
Ik gebruik adblock plus met de volgende filters

EasyList
EasyElement
ABP Tracking Filter

http://easylist.adblockplus.org/

maar deze zijn speciaal voor meer engelstalige sites, zijn er ook kant-en-klare filtersets speciaal voor nederlandse sites?

deze bestaat http://www.verzijlbergh.com/adblock/nlblock.txt maar is voor het laatste geupdate in januari van dit jaar
Ik maak zelf een filter aan, misschien is dat een idee? Dan zijn alle sites die je zelf vaak bezoekt vrij van reclame. :) En dat duurt helemaal niet lang om zelf even in orde te brengen.

Rakkerzere-arm

Aangezien Tab Mix Plus/Aardvark nog niet voor FF versie 3 bestaat, ben ik op zoek naar alternatieven met vergelijkbare opties zoals te vinden in deze addons.

Zo zou ik graag zien:
- Gesloten tabs terug kunnen halen met 1 druk op de knop.
Opgelost met "Undo Closed Tab"-addon.
- Bij openen van een nieuwe tab automatisch de startpagina openen (zag geen optie in FF3 zelf staan).
- Aardvark soortgelijke addon waarmee je realtime dus de objecten van een site kan highlighten + attributen kan zien met simpelweg je muiscursor boven de div, cel, table, img of whatever te houden.

Verder nog geen ergenissen tegengekomen eigenlijk.

Rakkerzero wijzigde dit bericht 21-06-2008 17:16 (9%)

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

Nederlandse filterset:
http://adblockplus.org/en/subscriptions
(Ctrl-F op NLBlock)

De rest ff zelf toevoegen, is zo gebeurt. rechtermuisje, afbeelding blokkeren, ff wat wildcards erin gooien en hoppa.

(Als je NoScript-addon ernaast gebruikt blijf je ook verschoond van veel java-script geladen ads en flash.)

Mar2zz wijzigde dit bericht 21-06-2008 17:15 (33%)

Reg. datum: 01 oktober 2004

quote:
Rakkerzero schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:06:
Aangezien Tab Mix Plus/Aardvark nog niet voor FF versie 3 bestaat, ben ik op zoek naar alternatieven met vergelijkbare opties zoals te vinden in deze addons.
Ik was al op zoek gegaan naar alternatieven, maar toen ontdekte ik (in het forum van TabMixPlus op de Firefox Extensions-site) dat er wel degelijk een FF3-versie is. De maker schijnt hem nog niet netjes aangemeld te hebben. In ieder geval draait onderstaande TaMixPlus weer naar tevredenheid op mijn FF3.
http://tmp.garyr.net/tab_mix_plus-dev-build.xpi

Rakkerzere-arm

quote:
SeismicCharge schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:20:
[...]

Ik was al op zoek gegaan naar alternatieven, maar toen ontdekte ik (in het forum van TabMixPlus op de Firefox Extensions-site) dat er wel degelijk een FF3-versie is. De maker schijnt hem nog niet netjes aangemeld te hebben. In ieder geval draait onderstaande TaMixPlus weer naar tevredenheid op mijn FF3.
http://tmp.garyr.net/tab_mix_plus-dev-build.xpi
Held!! _/-\o_

En ik was net klaar met installeren van handje vol addons die ongeveer hetzelfde deden :+

Voor de geïnteresseerden:
- ColoUnREaDTabs
- New Tab Button on Tab Right
- Undo Closed Tabs Button

En dan heb ik nog erbij genomen:
- Download statusbar
- gui:config
Microsoft Windows XP SP3, FF3
Reg. datum: 04 januari 2005

quote:
Mar2zz schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:12:
Nederlandse filterset:
http://adblockplus.org/en/subscriptions
(Ctrl-F op NLBlock)

De rest ff zelf toevoegen, is zo gebeurt. rechtermuisje, afbeelding blokkeren, ff wat wildcards erin gooien en hoppa.

(Als je NoScript-addon ernaast gebruikt blijf je ook verschoond van veel java-script geladen ads en flash.)
zoals je in mijn post had kunnen zien heb ik de NlBLock ook al gezien, maar die is sinds januari 2008 niet meer bijgwerkt en dus misschien verlaten.

No-script is echt teveel werk, bent er voortdurend druk mee, is veels te agressief

Firefox 3.0

Reg. datum: 01 februari 2007

Ik gebruik gewoon AdBlock Plus met EasyList. Daarnaast heb ik enkele eigen filters toegevoegd, en ik gebruik ook de Element Hiding Helper om handmatig nog wat divjes van bepaalde webpagina's te weren.

Reg. datum: 28 december 2002

quote:
MrDummy schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:10:
[...]

Even kijken of het hier klopt.... Yup, het is inderdaad 'ongevraagd' veranderd van IE naar FF bij installeren FF3.

Kijk in IE naar Extra > Internetopties > Programma's tab en daar zie je optie voor default instellen.
dat doe ik maar FF overruled oid want elke keer dat ik het instell, de pagina sluit en nog een keer kijk zijn de instellingen weer weg :?

Krijg IE niet meer als default browser ingesteld.

Pure anandamine!
Reg. datum: 24 februari 2001

quote:
Zo zou ik graag zien:
- Gesloten tabs terug kunnen halen met 1 druk op de knop.
Opgelost met "Undo Closed Tab"-addon.
Dat zit toch gewoon standaard in FF2?
Ik weet niet of het in FF3 zit, maar de laatste 10 gesloten tabs staan gewoon in history->recently closed tabs :)

Wau wau!

Webmaster

quote:
anandus schreef op zondag 22 juni 2008 @ 11:07:
[...]
Dat zit toch gewoon standaard in FF2?
Ik weet niet of het in FF3 zit, maar de laatste 10 gesloten tabs staan gewoon in history->recently closed tabs :)
Dat zijn twee klikken hé ;)
Ctrl+Shift+T, da's maar één keer drukken met drie vingers! :p

Reg. datum: 14 augustus 2002

quote:
vandermark schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:50:
Heerlijk die nieuwe zoomfunctie van FF3. In combinatie met de extentie ' default full zoom level' wordt nu per pagina onthouden op welk zoomlevel die pagina getoond moet worden. Echt ideaal. Met name beneden als ik internet via de htpc op m'n lcd tv, tweakers.net in volle breedte op het scherm en dat wordt onthouden. Dat is echt voor mij de beste vooruitgang van FF3 *O* *O*
Ook zonder extensie wordt nu onthouden per site wat je zoomlevel is.

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

quote:
Zo zou ik graag zien:
- Bij openen van een nieuwe tab automatisch de startpagina openen (zag geen optie in FF3 zelf staan).
- Aardvark soortgelijke addon waarmee je realtime dus de objecten van een site kan highlighten + attributen kan zien met simpelweg je muiscursor boven de div, cel, table, img of whatever te houden.
Ken je Firebug? Daar kun je nog veel meer mee dan hoe jij Aardvark beschrijft (ik ken de extensie niet), attributen van webpagina-elementen kun je er zeker mee bekijken.

Startpagina voor een nieuwe tab kun je gewoon in TMP instellen.

Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

Reg. datum: 31 oktober 2007

Sinds dat ik FF3 heb geïnstalleerd, duurt het een eeuwigheid voordat deze opstart. (als Windows bezig is met opstarten) Volgens mij opent FF pas als Kaspersky helemaal is geladen, kan soms wel een paar minuten duren... Het is dus alleen als Windows opstart, erna zijn er geen problemen, en start FF meteen op als je het opent.

Met FF2 had ik hier geen last van, iemand met hetzelfde probleem, of iemand met een mogelijke oplossing?

Reg. datum: 01 februari 2007

quote:
Aham brahmasmi schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:15:
[...]
Ken je Firebug? Daar kun je nog veel meer mee dan hoe jij Aardvark beschrijft (ik ken de extensie niet), attributen van webpagina-elementen kun je er zeker mee bekijken.

Startpagina voor een nieuwe tab kun je gewoon in TMP instellen.
Firebug is aardig, maar voor de simpele (non-JS) dingen gebruik ik Web Developer Extension

quote:
zeromussov schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:32:
Sinds dat ik FF3 heb geïnstalleerd, duurt het een eeuwigheid voordat deze opstart. (als Windows bezig is met opstarten) Volgens mij opent FF pas als Kaspersky helemaal is geladen, kan soms wel een paar minuten duren... Het is dus alleen als Windows opstart, erna zijn er geen problemen, en start FF meteen op als je het opent.
Windows heeft gewoon tijd nodig om op te starten , laat hem met de boot dan ook lekker zijn gang gaan, klik je je FF toch een minuutje later aan ??

www.borduurstudio-zigzag.nl

Reg. datum: 20 februari 2000

quote:
zeromussov schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:32:

Met FF2 had ik hier geen last van, iemand met hetzelfde probleem, of iemand met een mogelijke oplossing?
Wat voor specs heeft je pc? Want ik merk dat het op mijn oude pc (athlon64 2800) na opstarten/hibernate ook vrij lang duurt voordat ie opgestart is (halve minuut oid). Op mijn dualcore X2 4400 start ie dan vrijwel direct.

Met FF2 was dit verschil in opstarttijd overigens ook al merkbaar.
Reg. datum: 31 oktober 2007

Geheugen g-skill 6400
Moederbord ga-p35-s3
Videokaart x1950 pro 512mb
Harde schijf samsung spinpoint 320gb
Processor e6750 2.66

Aan de pc ligt het dus niet echt, ik vermoed toch dat het wat met Kaspersky heeft te maken. Aangezien FF3 pas opent nadat het icoontje van Kaspersky is geladen. (andere programma's kan je ondertussen wel gewoon openen). FF2 was na enkele seconden al opgestart.

zeromussov wijzigde dit bericht 22-06-2008 20:54 (5%)

-=StopTech=-
Reg. datum: 14 juni 2000

Als ik naar http://www.nu.nl/ ga krijg ik met firefox 3 een foutmelding: Inhoudcoderingsfout, De pagina die u wilt bekijken kan niet worden weergegeven omdat deze gebruikmaakt van een ongeldige of niet-ondersteunde vorm van compressie.

Heeft iemand dit ook?

Let's Buy Happiness
Reg. datum: 14 september 2007

@MaxPoweR,
Nope, ik heb hier geen problemen mee. De pagina wordt bij mij volledig weergegeven.

Eentje van mijn kant nu: klik
Deze pagina is er bij mij telkens alsof ik geen drivers heb. (Je kent wel dat scrol gevoel, haperend, in stukjes enzo..)
You catch me? No you wont
Reg. datum: 26 september 2005

quote:
ev1ltje schreef op maandag 23 juni 2008 @ 00:08:
Eentje van mijn kant nu: klik
Deze pagina is er bij mij telkens alsof ik geen drivers heb. (Je kent wel dat scrol gevoel, haperend, in stukjes enzo..)
Dat heeft volgens mij iets te maken met een fixed achtergrond meen ik. In dit topic is dat ergens eerder langsgekomen.

Reg. datum: 20 februari 2000

quote:
wontcachme schreef op maandag 23 juni 2008 @ 00:14:
[...]

Dat heeft volgens mij iets te maken met een fixed achtergrond meen ik. In dit topic is dat ergens eerder langsgekomen.
idd, dat is al een bekende bug feature. Heb het ook soms op www.geenstijl.nl. Dan wordt de hele browser at random zo traag als dikke ***** door een trechter (al heeft die zo te zien geen fixed bg, dus misschien andere oorzaak).
Phyxion.net | ><((((º>

quote:
wontcachme schreef op maandag 23 juni 2008 @ 00:14:
[...]

Ik heb inderdaad datzelfde probleem bij Nu.nl.
Zwaar irritant.. F5 werkt, maar dat is geen oplossing natuurlijk. Hopelijk komt er snel een update om zulke fouten te verhelpen ;)

Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Pagina: 1 2 3 4 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: