Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Tarabass schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:59:
[...]

Held! Nu nog die favicon en site-titel uit dat lijstje O-)
Google op Firefox 2 ;)

Kwaliteit voor kwantiteit...

quote:
Onbekend schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:24:
[...]

Geen problemen, maar wel de oplossing:
Extra -> Opties. 2e tabblad "Tabbladen" en dan het vinkje voor "De tabbladenbalk altijd tonen" uitvinken. :)
Die had ik al wel gevonden, maar hiermee spelen heeft het probleem niet verholpen. Als ik op tab sluiten druk verdwijnt de tabbar even en springt dan weer tevoorschijn.

jfeelders wijzigde dit bericht 17-06-2008 23:31 (10%)

Reg. datum: 16 februari 2006

quote:
Ik wou net zeggen ja, dan kan je net zo goed weer terug naar FF2 als je alle nieuwe features eruit gaat slopen 8)7

Of je moet het voor de zaken onder de motorkap doen, maar daar heb ik persoonlijk erg weinig van gemerkt (geheugengebruik, snelheid etc.). Al komt het misschien doordat ik geupgrade heb met een tiental addons.

DaFrenk wijzigde dit bericht 17-06-2008 23:35 (28%)

PC: AsROCK 939Dual-SATA2, Ahtlon64 X2 3800+, GeForce 7950GT 512MB.

Don't panic im daft

ik draai debian sid. had al iceweasel3
voor de gein nog ff gedownload.
Was wel een misser dat de update van download firefox2 naar 3 zeker 4 uur later was dan de email :)

erg mooie software
en eindelijk het "wil je dit wachtwoord opslaan" popupje kwijt

Windows is een oud Afrikaans woord voor telkens opnieuw installeren.

Hm ik dacht dat "undo-closed-tab" al ingebakken zat in FF3. Blijkbaar is dat dus niet zo? Wel jammer.
En erg jammer dat Noia Lite nog niet uit is. Gebruik het 4 jaar ofzo.

Nu 3.0 uit is heb ik hetzelfde gedoe als met de release van 2.0:
- Wat is toch het nut van dat mini zwartepijltje helemaal links op de tabbalk? Ik zou niet weten waarom men dat wil gebruiken. Als je nou op een menu-item kon klikken en het kan verwijderen, OK maar je kan er niets mee, was ook zo in 2.0. er bestond toen een hack om het te verwijderen.

- in 2.0 en 3.0 heeft elk tabblad een kruisje. Op zich heel slim. Maar ik miste in 2.0 al de superhandige manier om als je vanuit een prijsoverzicht 5 resultaten middle-clickt, deze dan weer te sluiten door gewoon 5x te rammen op 1 kruisje. Dus had ik weer zo'n about:config hack gevonden om 1 kruisje te krijgen.
Nu zit dat ene kruisje er nog (hij heeft die instelling overgenomen blijkbaar van 2.0) maar dan helemaal links ipv rechts. Ook zou ik eigenlijk beide willen: een kruisje (rechts) en een kruisje voor elk tabblad. Is dat mogelijk? Ik kan de originele hack niet meer vinden.

EDIT: ok deels gevonden:
browser.tabs.closeButtons
0 = alleen een kruisje op het actieve tabblad
1 = kruisje per tabblad (default)
2 = geen kruisje ( 8)7 )
3 = 1 kruisje helemaal links

Een combi van "1" en "3" lijkt dus onmogelijk. Hoe ik dan "3" helemaal rechts had in FF 2.0 weet ik niet...

Jazco2nd wijzigde dit bericht 17-06-2008 23:53 (14%)

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

quote:
DamageCase schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:53:
[...]

Hierboven staat ergens gepost hoe dat kan. Maar ik raad je aan om het even de tijd te geven. FF leert vrij rap, het is niet zo dat je weken aan het klooien bent ofzo. Je meest favo sites zitten na een dag al netjes bovenaan.
Ok, dan wacht ik nog even af :)
quote:
babybox schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:55:
How to Disable "Smarter" Address Bar in Firefox 3
Disable URL Search in Location Bar of Firefox 3

The "smarter" address bar might be help for some people.if you want to disable follow this.

The first step, in the address bar, enter in
about:config

It should give you some warning. Just disregard it.

In the search bar, enter:
browser.urlbar

Next, change the browser.urlbar.maxRichResults integer to 0.
(Double click and enter in 0 instead of current number)

browser.urlbar.autofill to false!
Thanks. Mocht het me niet bevallen, dan weet ik hoe dit uit te schakelen.
quote:
toch maar een theme zoeken want die back/forward knoppen zijn veel te groot en uberlelijk
Ik gebruik die knoppen niet. Ik gebruik backspace of de muisduimknop om terug te gaan. * Hacku gebruikt altijd shortcuts.

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

awesome
Reg. datum: 21 december 2000

quote:
Tarabass schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:56:

[edit]toch maar een theme zoeken want die back/forward knoppen zijn veel te groot en uberlelijk :X
Als je de knoppen op klein zet zien ze er al een heel stuk beter uit, vind ik tenminste.

Die-hard pruts0r

quote:
DaFrenk schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:34:
[...]

Ik wou net zeggen ja, dan kan je net zo goed weer terug naar FF2 als je alle nieuwe features eruit gaat slopen 8)7

Of je moet het voor de zaken onder de motorkap doen, maar daar heb ik persoonlijk erg weinig van gemerkt (geheugengebruik, snelheid etc.). Al komt het misschien doordat ik geupgrade heb met een tiental addons.
Nou nee...die sitetitel+url+favicon in de adresbalk is het enige irritante imho aan FF3...
Dus zou leuk zijn als je kon instellen dat daar alleen de url komt te staan :)
Firefox.exe slikt nu 78MB, en er staan maar twee tabs open. Dus zoveel is dit niet verbeterd; FF2 had ongeveer hetzelfde verbruik.

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

De site van Voetbal International rendered voor geen meter. Dat is toch wel een site die ik vaak bezoek..toch maar even terug naar FF2

quote:
Hacku schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:11:
Firefox.exe slikt nu 78MB, en er staan maar twee tabs open. Dus zoveel is dit niet verbeterd; FF2 had ongeveer hetzelfde verbruik.
Twee tabs is niks. Als je vele tabs open hebt, blijft FF3 stabiel zo rond de 160MB zitten, terwijl FF2 gewoon steeds verder op bleef lopen (honderden MB's). Dit is mijn ervaring.

Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

^^ eerlijk is eerlijk, vi.nl is ook echt een **** site (niet qua inhoud ofzo)
quote:
Jazco2nd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:48:
Hm ik dacht dat "undo-closed-tab" al ingebakken zat in FF3. Blijkbaar is dat dus niet zo? Wel jammer.
Dat zit er toch in... Ctrl+Shift+T bvb.

Tukker

Had altijd bij Firefox 2.0 dat ik daar aan de linkerkant een knop had om een nieuw tabblad te openen.
Bij FF 3 heb ik deze niet meer. Iemand enig idee hoe ik hem terug krijg?

The Truth Is Like A Ninja. Sometimes It Hurts, Especially If You Let It Sneak Up On You.

quote:
Robbie T schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 01:13:
Had altijd bij Firefox 2.0 dat ik daar aan de linkerkant een knop had om een nieuw tabblad te openen.
Je kan via bovenste knoppenbalk op aanpassen drukken en "Nieuw Tabblad" knop toevoegen... Weet niet of je dat bedoelt, maar die knop geeft een leeg nieuw tabblad :)

Last.fm
Oh, my God. I care so little, I almost passed out. | Specs

Ik doe altijd <ctrl>+<t> dat gaat sneller en werkt nog steeds in FF3.

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity

quote:
sapphire schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:04:
[...]

Nou nee...die sitetitel+url+favicon in de adresbalk is het enige irritante imho aan FF3...
Dus zou leuk zijn als je kon instellen dat daar alleen de url komt te staan :)
Vind het ook enorm irritant, daarnaast ook die ronde hoeken van de adresbalk.

Heb wat gevonden om die irritante adresbalk weg te krijgen:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6227

GameSpel wijzigde dit bericht 18-06-2008 02:25 (24%)

http://www.gamespelen.nl voor je de leukste online spelletjes

quote:
Robbie T schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 01:13:
rechter muisknop op de navigatiebalk, kies voor aanpassen en sleep het 'nieuw tabblad' knopje naar de plek die je wilt.

Ultimate User eXperience

quote:
Tarabass schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:45:
En foxmarks blijft maar synchroniseren en zeggen dat er nieuwe bookmarks zijn om te synchroniseren :(

Misschien tijd voor een "Meld hier bugs in FF3 (addons)"-topic
Ik draai al een tijdje de nightly build (minefield) van FF3 ... en daarin een beta upgrade van foxmarks (even op de site van foxmarks kijken). Deze werkt perfect !

Ultimate UX by defining goals, designing use cases, destillating functional designs and managing the building process.

Reg. datum: 16 februari 2006

quote:
sub0kelvin schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 08:35:
[...]

rechter muisknop op de navigatiebalk, kies voor aanpassen en sleep het 'nieuw tabblad' knopje naar de plek die je wilt.
Maar volgens mij niet óp de tab-balk? Daar staat hij juist zo fijn.

Ik kan hem wel bij de stop/refresh knoppen krijgen, maar dat is weer zo'n omweg.

PC: AsROCK 939Dual-SATA2, Ahtlon64 X2 3800+, GeForce 7950GT 512MB.

Ey,
Ik erger me mateloos aan die dikke letters in FF 3.
Waar kan ik dat uitzetten?
http://upload.brantje.nl/upload/3d93dff0744dbe667f649ed61dee5706.JPG

[DPC]Team Grazzie + KletsCows

quote:
DaFrenk schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:34:
[...]

Mij gaat het idd om wat er onder de motorkap is verbeterd. Plus wat andere pluspunten. Ik vind die extra zaken in de url bar niet zo denderend.

Team Grazzie is active at: SETI | μFluids | Rosetta | Climate Prediction | Leiden Classical | -= Proud member of DPC =-
WE ARE LOOKING FOR NEW MEMBERS :-)

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

Ik heb helemaal geen dikke letters. heb je over ff2 heen geinstalleerd? volgens mij best om een clean install te doen. De addon-site is ook weer beschikbaar. heb net ff al mijn addons geinstalleerd en ze werken allemaal...

wel vage dingen, na een setje addons geinstalleerd te hebben herstarte ff 2x. Als ik op ctrl-t druk als er geen tabbladen open staan dan opent ie 2 tabs...

Ik krijg de addons Tiny Menu of Personal Menu niet gedownload. Wordt een vage pagina geladen addon id niet beschikbaar ofzo en dan kom ik weer op homepage van addonsite. Kan iemand die wel downen en ff sharen? Is de enige die ik mis, heb ik nodig voor ruimte voor de adressbar.

Weet iemand of het ook zin heeft of fasterfox te installeren? of is ff3 default optimized voor breedbandverbindingen?

Mar2zz wijzigde dit bericht 18-06-2008 09:15 (42%)

Gisteren de final version FF3 geïnstalleerd. Loopt voor m'n gevoel sneller dan FF2, met name te merken in GMail. Loopt allemaal wat soepeler.

Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N

Microsoft Windows XP SP3, FF3

control-N (heb ik zo ingesteld, immers hetzelfde in IE, en kan het niet meer afleren) of Control-t geeft een nieuwe tabblad, deze is blanco, echter wat is de sneltoets voor het opnieuw openen van de huidige tab? (dus niet blanco) _/-\o_

babybox wijzigde dit bericht 18-06-2008 09:17 (26%)

Firefox 3.0

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws