Gathering of Tweakers

Quicksearch
Nope. Na het updaten werkt alles perfect. Zelfs al mijn extensions doen het goed. :)

小倉優子

het gezonde tegengeluid

Er komt nog zeker een RC 2 voordat de definitieve versie eind juni er is. RC 1 is dus niet de final versie, al is het voor 99,999% hetzelfde :)

/edit: wat interessante links je hier en hier vinden.

Smithers.83 wijzigde dit bericht 17-05-2008 12:00 (43%)

quote:
Smithers.83 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:50:
Er komt nog zeker een RC 2 voordat de definitieve versie eind juni er is. RC 1 is dus niet de final versie, al is het voor 99,999% hetzelfde :)

/edit: wat interessante links je hier en hier vinden.
Interessante links idd! Daar staat tenminste mooi uitgelegd wat er net veranderd is. :) Ik kom zo nog veel dingen te weten waar ik nog nooit van gehoord had, zoals keywords voor search engines.

Mijn FF3b5 is net geüpdatet, en ik zie onmiddellijk dat de knoppen weer een beetje aangepast zijn. De knoppen voor refresh en stop zijn iets dunner volgens mij, ook het dropdown menu van de location bar is iets anders opgemaakt. Ook de 'go' button in de location bar is anders.

edit: The option to allow third party cookies has been restored as it was in Firefox 1.5 and previous.
Wat is hier net het voordeel van?

Memphis177 wijzigde dit bericht 17-05-2008 13:39 (27%)

Reg. datum: 16 september 2001

quote:
jmk schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 09:14:
Firefox 3 RC1 is uit! De automatische update doet het.

Er is ook meteen een update gekomen voor Sage voor Firefox(extensie). Daar ben ik wel blij mee.

Er is nog geen update voor het NL woordenboek, dus ik neem geen verantwoordelijkheid voor eventuele spelfouten :9

Nog steeds geen google toolbar! Terwel IE wel al de nieuwste versie heeft! Wel een beetje waardeloos dat dat zo lang op zich laat wachten. Google was toch zo goed bevriend met firefox??
Heb je een linkje van Sage? :P

Weet iemand waarom browser.bookmarks.file in about : config niet meer zo werkt b ij Fx3, als het wel deed bij Fx2?

Stomme dit soort dingen moeten uitzoeken bij een versie-update, laat alles toch lekker bij het oude... |:(
het gezonde tegengeluid

quote:
Sjah schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:38:
Weet iemand waarom browser.bookmarks.file in about : config niet meer zo werkt b ij Fx3, als het wel deed bij Fx2?
Dat komt omdat Firefox 3 het nou opslaat in Places, de SQ-lite database. Het wordt niet meer geëxporteerd naar HTML. De bookmarks worden nou opgeslagen in .JSON formaat. Echter via de Library is er wel nog een mogelijkheid om het naar HTML op te slaan -> Export to HTML.
quote:
Sjah schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:38:
Stomme dit soort dingen moeten uitzoeken bij een versie-update, laat alles toch lekker bij het oude... |:(
Dit zit er al sinds de alpha's in. Niets nieuws dus voor de RC. En alles bij het oude laten? Tsjaa... das een mooie manier om alle innovatie de nek om te draaien. |:(

Smithers.83 wijzigde dit bericht 17-05-2008 15:03 (3%)

Is er een manier om die json (die ik niet op me HD vond net), op een D: partitie weg te zetten, wel zo handig voor backup. Die handmatige backup had ik al gezien, maar ik wil dat niet op die manier.
het gezonde tegengeluid

quote:
Sjah schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:58:
Is er een manier om die json (die ik niet op me HD vond net), op een D: partitie weg te zetten, wel zo handig voor backup. Die handmatige backup had ik al gezien, maar ik wil dat niet op die manier.
Je kan deze vinden in de map van je profiel ( ...\Firefoxprofiel\bookmarkbackups\bookmarks-2008-05-17.json ). Ze worden dagelijks geback-upped.

Moet je eens in je locatiebalk intypen: about:robots :D
http://img522.imageshack.us/img522/2071/robotrb7.png

Weet iemand trouwens hoe ik kan forceren dat Firefox de Vista skin gebruikt in plaats van de XP skin. (ik kan Vista niet luchten of zien maar de Vista skin van Firefox ziet er wel geil uit :9 )

Als je gestolen spullen van een dief steelt, ben je dan dubbel strafbaar?

Ok ik heb hem ook geinstalleerd. supersnel! nice.
Niet al mn extensions werken, nou kan ik me herinneren dat je met een trucje zelf de versie (eigen risico) kon aanpassen zodat het wel weer werkt. Weet iemand nog hoe dat moet? Ik kan het niet weer vinden in dit topic.

Blog: De Burgemeester Live | Internet Consultant gezocht MijMoetJeHebben.nl

het gezonde tegengeluid

quote:
Sebazzz schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:06:
Moet je eens in je locatiebalk intypen: about:robots :D
[afbeelding]

Weet iemand trouwens hoe ik kan forceren dat Firefox de Vista skin gebruikt in plaats van de XP skin. (ik kan Vista niet luchten of zien maar de Vista skin van Firefox ziet er wel geil uit :9 )
Niet. Andersom is het wel mogelijk (XP skin in Vista). Helaas. Er wordt gebruik gemaakt van selectors die het besturingssysteem of emulatiemode van besturingssysteem detecteren en daarop wordt automatisch de skin aangepast.

/edit: de knop (in about:robots) is trouwens wel slecht vertaald zie ik. Eerst Nederlands en dan Engels. Werk zelf altijd met de Engelse versie, dus was mij niet opgevallen.

Smithers.83 wijzigde dit bericht 17-05-2008 15:12 (11%)

@Sebazzz: Je hebt een Easter egg gevonden... Echt zelf gevonden? ;)

@Smithers: tx maar nu ben ik er nog niet. Wat moet ik in about: config invullen om die json op D: kwijt te kunnen? In fx2 had je daar browser.bookmarks.file voor, werkt dat nog hetzelfde?

Sjah wijzigde dit bericht 17-05-2008 15:16 (65%)

het gezonde tegengeluid

quote:
Sjah schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:12:
@Sebazzz: Je hebt een Easter egg gevonden... Echt zelf gevonden? ;)

@Smithers: tx maar nu ben ik er nog niet. Wat moet ik in about: config invullen om die json op D: kwijt te kunnen? In fx2 had je daar browser.bookmarks.file voor, werkt dat nog hetzelfde?
Dat is helaas niet meer mogelijk :( Daarvoor zal deze bug eerst gefixed moeten worden. Iets wat ik hoop dat in Firefox 3.1 gaat gebeuren, aangezien er al behoorlijk veel over geklaagd is...

Ok, thanx man. :)

edit: komt er trouwens een 3.1? Dat is ook weer nieuw voor me.... Dacht dat we gelijk doorgingen richting Fx4. Nouja we moeten ook niet te snel gaan, anders halen we IE nog in als die bij IE10 zitten.

Sjah wijzigde dit bericht 17-05-2008 15:26 (85%)

Ik heb vandaag de RC1 van Firefox geïnstalleerd.
En ik moet zeggen dat ik het eigenlijk best wel een verbetering vind ten op zichte van Firefox 2 (waar ik vanaf upgradde). Echter waar ik wel van baal is dat ik geen werkende tabbrowser preferences plugin voor de RC kan vinden... Zoeken bij Google heeft ook nog niet echt geholpen...

Ik heb zelf overigens ook de install.rdf aangepast, en maxversion gezet op 3.0.* (zoals documentatie aangeeft) en werkt nog steeds niet... :(
Net als ExtendGoT, die doet het ook niet meer :(

GJ-tje wijzigde dit bericht 17-05-2008 15:31 (4%)

Cheatah: Dat hoort, dat is normaal, en dat is logisch.
Nikon D80 + 18-135mm + 70-300mm VR + 50mm

het gezonde tegengeluid

quote:
Sjah schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:22:
Ok, thanx man. :)

edit: komt er trouwens een 3.1? Dat is ook weer nieuw voor me.... Dacht dat we gelijk doorgingen richting Fx4. Nouja we moeten ook niet te snel gaan, anders halen we IE nog in als die bij IE10 zitten.
Ja, er komt een 3.1 release (alhoewel het nummer niet zeker is, kan net zo goed 3.5 worden). Zoals het zich nou laat aanzien wordt dit een minor upgrade. Veel nieuwe CSS dingen gaan daar in komen. Ook een hoop functies die ze hebben laten vallen om de release van Fx 3 niet meer uit te stellen zal je hier waarschijnlijk in kunnen terugvinden (niet alle natuurlijk). Firefox 4 wordt gebaseerd op Mozilla 2. Een zeer grondige herstructurering van hun codebase. Dit zie ik niet voor 2010 afkomen. Daarom doen ze een 'tussenrelease', gebaseerd op Gecko 1.9(.1). Deze zal waarschijnlijk ergens tussen november 2008 en januari 2009 uitkomen.

/edit: de nighty's van 3.1 kan je hier vinden. Al er is (nog) geen verschil met de nightly's van 3.0.
quote:
GJ-tje schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:30:
Ik heb vandaag de RC1 van Firefox geïnstalleerd.
En ik moet zeggen dat ik het eigenlijk best wel een verbetering vind ten op zichte van Firefox 2 (waar ik vanaf upgradde). Echter waar ik wel van baal is dat ik geen werkende tabbrowser preferences plugin voor de RC kan vinden... Zoeken bij Google heeft ook nog niet echt geholpen...

Ik heb zelf overigens ook de install.rdf aangepast, en maxversion gezet op 3.0.* (zoals documentatie aangeeft) en werkt nog steeds niet... :(
Net als ExtendGoT, die doet het ook niet meer :(
Makkelijk is om i.p.v. de maxversion in het install.rdf handmatig aan te passen om deze extensie te installeren. Die kan het automatisch compatible maken. Een andere manier is om deze waarde(boolean) in about:config te te voegen op false te zetten: extensions.checkCompatibility

Let wel: je doet alleen het versienummer van de extensie vervangen of comptibaliteit forceren. Niets garandeert dat het ook daadwerkelijk werkt. Al is dit voor 90% wel het geval.

Smithers.83 wijzigde dit bericht 17-05-2008 16:06 (4%)

10100111001

quote:
Porto schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:11:
[...]

Heb je een linkje van Sage? :P
Alsjeblieft: http://www.google.com/search?q=sage%20extension / http://www.google.com/search?q=sage%20firefox

8)7

Zoveel klooien met extensions zou ik niet doen trouwens, is alleen maar veel werk en vervelend. Zorg gewoon voor Nightly Tester tools (en in de tijd dat die niet werkt fix je die zelf), en je kunt alles in één klik laten werken.

TheZeroorez wijzigde dit bericht 17-05-2008 15:54 (40%)

qed

/* Remove the Bookmark star, I use Ctrl-D instead */
#star-button {
display: none !important;
}

Vond ik nog de handigste chrome tweak die ik tegenkwam, heb er nog niet echt veel gezien.
SoLiD-Killer
Reg. datum: 05 januari 2006

voor alle firefox gebruikers een goeie pic voor op je fora ;)

http://nl.gizmodo.com/wp-content/uploads/2007/10/viva_firefox_eats_ie.thumbnail.jpg

FOO FIGHTERS 4 EVER

@hierboven: Die is oud. Het IE6 logo...
quote:
Smithers.83 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:11:
[...]

Niet. Andersom is het wel mogelijk (XP skin in Vista). Helaas. Er wordt gebruik gemaakt van selectors die het besturingssysteem of emulatiemode van besturingssysteem detecteren en daarop wordt automatisch de skin aangepast.
Ja het lijkt erop. Als je classic.jar (openen in 7-zip) aanpast in Firefox\chrome zodat alle inhoud van classic.jar/content/aero in classic.jar/content komt krijg je het wel voor elkaar om de kleuren van de back/forward/home/refresh buttons te veranderen. Places verandert helaas niet mee.

Sebazzz wijzigde dit bericht 17-05-2008 15:58 (3%)

Als je gestolen spullen van een dief steelt, ben je dan dubbel strafbaar?

quote:
Smithers.83 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:48:
Makkelijk is om i.p.v. de maxversion in het install.rdf handmatig aan te passen om deze extensie te installeren. Die kan het automatisch compatible maken. Een andere manier is om deze waarde(boolean) in about:config te te voegen op false te zetten: extensions.checkCompatibility

Let wel: je doet alleen het versienummer van de extensie vervangen of comptibaliteit forceren. Niets garandeert dat het ook daadwerkelijk werkt. Al is dit voor 90% wel het geval.
Heb net je plugin geprobeerd... Maar ik zie nergens een optie om die versie overal automatisch aan te passen. Ik ga dus voor je tweede optie (heb net ook de extensie gedeïnstalleerd).

EDIT:

Net even about:config bekeken, hierin kan ik geen extensions.checkCompatibility meer vinden. Het lijkt er dus op dat FF3 (wellicht vanaf RC1?) deze instelling niet meer kent... :(

GJ-tje wijzigde dit bericht 17-05-2008 16:10 (10%)

quote:
GJ-tje schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:30:
Echter waar ik wel van baal is dat ik geen werkende tabbrowser preferences plugin voor de RC kan vinden... Zoeken bij Google heeft ook nog niet echt geholpen...
Dan gebruik je toch gewoon Tab Mix Plus (is ook een lite versie van geloof ik). Ik heb toen ik voor het eerst met FF extensies ging spelen ook een tijdje TBP gebruikt, maar gebruik inmiddels al jaren Tab Mix Plus (wat snel geupdate wordt).
quote:
Smithers.83 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:11:
Niet. Andersom is het wel mogelijk (XP skin in Vista). Helaas.
Mag ik vragen hoe? Ik kots (ok, beetje overdreven ;)) van de Vista interface en kleurtjes en zou graag wat meer van XP terug zien.

Aham brahmasmi wijzigde dit bericht 17-05-2008 16:12 (23%)

Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

quote:
Aham brahmasmi schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:08:
Dan gebruik je toch gewoon Tab Mix Plus (is ook een lite versie van geloof ik). Ik heb toen ik voor het eerst met FF extensies ging spelen ook een tijdje TBP gebruikt, maar gebruik inmiddels al jaren Tab Mix Plus (wat snel geupdate wordt).
Hahaha, ik wist dat iemand dit zou zeggen, want had in eerdere postings inderdaad al iets gelezen over Tab Mix Plus. Ook op de addon page heb ik er al een en ander over gelezen.

Ik zie / weet alleen geen voor- en / of nadelen van beiden tegen over elkaar... :)
Het gaat mij er uiteindelijk alleen maar om, dat ik een knop heb voor nieuwe tabbladen, en dat die tabbladen in de achtergrond geladen worden, zo ook met externe links, in een nieuwe tab, zonder focus. :) Kan TMP dat ook? :)

EDIT:
Ik heb trouwens een Nightly Tester Tools Lite gevonden, hij is van dezelfde maker als IE View Lite:
http://www.graysonmixon.com/extension voor de geïntereseerden... :)

GJ-tje wijzigde dit bericht 17-05-2008 16:48 (9%)

Ja:
Events > Tab Focus > Focus/Select tabs that open from: > "New tab commands" en "Links" uitvinken.

Het lijkt eralleen op dat TMP geen aparte optie voor externe links heeft.

Voordeel van TMP is dat het toch wel veel meer kan, geloof ik. En het wordt dus vaak geupdate. De indeling van de vele opties vind ik erg helder (was vroeger minder goed).

Aham brahmasmi wijzigde dit bericht 17-05-2008 16:29 (62%)

Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

het gezonde tegengeluid

quote:
Aham brahmasmi schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:08:
Mag ik vragen hoe? Ik kots (ok, beetje overdreven ;)) van de Vista interface en kleurtjes en zou graag wat meer van XP terug zien.
  • Firefox 3 icoon op bureablad aanklikken met rechtermuis knop
  • Eigenschappen klikken
  • Tabblad comptabiliteit selecteren en Windows XP SP2 selecteren
Je krijgt dan de icoontjes van de XP versie. Er zijn wel nadelen aan deze methode. Zo wordt bijvoorbeeld niet meer selecties van menu's goed (=native) weergeven en nog wat andere haken en ogen. Dus zaligmakend is deze methode zeker niet. Of je moet je eigen theme maken :P

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws