Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik vind zoomen goed in Firefox, maar toch niet goed genoeg. Ik vind het er enigszins vervormd en onnatuurlijk uitzien (de letters praat ik over), maar dat is meer en beperking van windows denk ik, dat dat Fx het nog beter had kunnen doen.
Novell!

quote:
Sjah schreef op maandag 05 mei 2008 @ 00:24:
Ik vind zoomen goed in Firefox, maar toch niet goed genoeg. Ik vind het er enigszins vervormd en onnatuurlijk uitzien (de letters praat ik over), maar dat is meer en beperking van windows denk ik, dat dat Fx het nog beter had kunnen doen.
omg, mopperkont! :P Het is echt een hele enorme vooruitgang! In Firefox 2 kon je alleen maar tekst-zoomen. Het is echt ideaal dat je nu alles kunt zoomen in Firefox 3. Waarom moet alles toch perfect?! Dan blijft er toch niets te wensen over? :)
quote:
jmk schreef op maandag 05 mei 2008 @ 00:11:
Zou het moeilijk zijn een key-binding te maken voor "zoom text only"?
Voor Firefox 2 was er een extensie om overal shortcuts voor aan te maken (geloof ik). Misschien dat die er ook voor 3 is. Ik heb het nog niet verder kunnen onderzoeken (ik moet nu werken), maar misschien heb je hier wat aan: http://kb.mozillazine.org/Keyconfig_extension

Vestax VCI-100 te koop voor een leuk bedrag!

Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
sjaakduhuuhl schreef op maandag 05 mei 2008 @ 07:14:
[...]
Voor Firefox 2 was er een extensie om overal shortcuts voor aan te maken (geloof ik). Misschien dat die er ook voor 3 is. Ik heb het nog niet verder kunnen onderzoeken (ik moet nu werken), maar misschien heb je hier wat aan: http://kb.mozillazine.org/Keyconfig_extension
Gelukt! :)
Ik heb de Keyconfig_extension voor Firefox3b5 geinstalleerd, met de DOM-inspector de goede key opgezocht, en deze key ingevoegd:
code:
1
2
3
Naam: Zoom ToggleFull [Zoom] 
Globaal: nee
Waarde: ZoomManager.toggleZoom();

Vergeet niet de ;(punt-comma) achter de haakjes.
Ctrl+Alt+Z genomen, maar daar kan je elke vrije toets voor kiezen.

Was nog vrij lastig uitzoeken. De DOM-inspector is veranderd, de syntax ook een beetje, en de punt-comma staat niet bij andere zoom-acties.

Maar het is gelukt!

Wat een verademing die beta 5.

I.c.m. Adblock plus + Filterset.G en NoScript komt dit toch wel heel dicht bij de perfecte browse ervaring.

Supersnel, zeker met http.pipelining en verhoogde max. connectie aantallen. _/-\o_

Denk dat alleen K-meleon het nog iets sneller doet, maar die levert flink in op gebruiksgemak en addon support.

Eens. :) Ik heb sinds ik een aantal niet essentiële extensions uitgeschakeld heb ook helemaal geen crashes meer gehad! d:)b De grootste vooruitgang vind ik dat FF3 gewoon licht en soepel blijft lopen terwijl het bij mij lang open staat (dagen achtereen) met veel tabs open (en natuurlijk nog veel meer die geopend en gesloten zijn). Echt heel goed dat nieuwe memory management dus.

(Heb je de Adblock Plus Element Hiding Helper niet trouwens? Die is wel ERG handig en ook effectiever dan bijv. Greasmonkey scriptjes om ads te verbergen. Zo krijg je bijv. ook Yahoo!Mail volledig zonder ads. :))

Aham brahmasmi wijzigde dit bericht 17-05-2008 09:26 (22%)

Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

FF3 is idd een vooruitgang. Vooral voor mijn oma. Op haar antieke laptopje met mini scherm draaitie beter als IE6 en met die zoomfunctie hoeft ze niet eindeloos te scrollen.

Reg. datum: 25 september 2005

Ik gebruik sinds enige tijd FF3b5 en het bevalt me wel. Het vorige probleem dat ik iedere keer een foutmelding kreeg dat Firefox afgesloten moest worden heb ik gelukkig niet meer.
Maar daar is wel een ander ''probleem'' voor in de plaats gekomen, namelijk dat wanneer ik Firefox opstart het heel lang duurt voordat er een site wordt weergegeven.
Dus ik klik op Firefox, hij opent en ik krijg lang een wit scherm. Ik zie wel dat ie iets probeert te laden, maar het wil gewoon niet. Langste tijd dat ik heb gewacht is zeker een kwartier, twintig minuten.
Weet iemand wat hier aan de hand zou kunnen zijn? Ik weet dat het een bčta is, maar het is echt sinds kort dat ik er last van heb. Zou het kunnen komen door Ad Blocker Pro, want ik heb zo het gevoel dat ik daarna last van gekregen heb?

Sorry don't blame me :P maar ik ben Opera user :P maar wat ik niet kan laten: op de TS staan een aantal dingen "waarom je FF zou moeten kiezen" nou ff overheen gaan :P

Pop-up blokkering: heeft zo ongeveer elke browser nu
Tabbed-browsing: Opera was de eerste daarmee, en nu hebben alle grote browsers het
Privacy en beveiliging: Same as above
Zoekfunctie: Opera heeft dat ook standaard erin zitten, net zoals IE bijv. Ook kan je gewoon in de adressbalk g [zoekopdracht] intypen en gaat hij ook zoeken op Google
Add-ons: Er is een lijstje (ben die nu helaas kwijt -_-) en daar staan de 100 meest gebruikte add-ons van FF. Deze zitten allen STANDAARD in Opera.
Versie 2.0 is beschikbaar in 37 talen (waaronder Nederlands) ok, dat kan een pluspunt zijn. Opera is er btw wel in het NL beschikbaar, maar niet in 37 talen. Maar ik geloof dat een best groot deel (waaronder ik) browsers toch engels heeft.
ook nog een speedtest:http://nontroppo.org/timer/kestrel_tests/ dit is een speedtest met veel verschillende onderdelen, met de grootste browsers. Zoals ZEER duidelijk moet je iig niet IE nemen :+ en is Opera tgg sneller dan FF :) (en Merlin is btw 9.2x en Kestrel 9.5beta)

*aub dit niet als spam/flamen zien, dat is niet de bedoeling. maar het topic heet "wat vinden we ervan" en dit is dus mijn mening*

Canon EOS 450D 18-55 f/3,5-5,6 IS, 55-250 IS [DPC] member moooooh

Waar blijft 3.0 RC, die zou in Mei komen ?!!

quote:
Reef_91 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:29:
Ik gebruik sinds enige tijd FF3b5 en het bevalt me wel. Het vorige probleem dat ik iedere keer een foutmelding kreeg dat Firefox afgesloten moest worden heb ik gelukkig niet meer.
Maar daar is wel een ander ''probleem'' voor in de plaats gekomen, namelijk dat wanneer ik Firefox opstart het heel lang duurt voordat er een site wordt weergegeven.
Dus ik klik op Firefox, hij opent en ik krijg lang een wit scherm. Ik zie wel dat ie iets probeert te laden, maar het wil gewoon niet. Langste tijd dat ik heb gewacht is zeker een kwartier, twintig minuten.
Weet iemand wat hier aan de hand zou kunnen zijn? Ik weet dat het een bčta is, maar het is echt sinds kort dat ik er last van heb. Zou het kunnen komen door Ad Blocker Pro, want ik heb zo het gevoel dat ik daarna last van gekregen heb?
Ik heb nu een week of 3 Firefox3, en heb nog geen 1 keer verlangd naar Firefox2! :D

Bij mij heb ik trouwens ook deze problemen die jij noemt. Dit is er bij mij aan de hand:
1. Heb sinds 4 dagen SP3 geďnstalleerd.
Wel de TCP patch geďnstalleerd (van 10 naar 50) Dit geeft geen/nauwelijks verschil
2. Het is warm. Waarschijnlijk is het ook in de server-ruimtes van mijn provider.(tele2) Als je die servers iets minder hard laat werken, blijft het misschien wat koeler, en is mijn verbinding trager.
Dit kan ik op geen enkele manier onderbouwen met feiten, maar het is een gevoel...
3. Dit zijn mijn extensions: Dom inspector, Keyconfig, NL woordenboek, Sage(RSS reader)
4. Ik heb uTorrent extra gecapt. Was eerst 85 kilobytes/sec nu is dat 50.

Nog steeds irritant lange wachttijden...Ook bv bij het ophalen van de RSS feeds. Van 30 sec tot +80 sec. ofzo.

EDIT: zie ook deze tele2 forum topic

Hmm okay interessant, ik heb ook al een aantal dagen SP3. Maar dat is volgens mij niet het probleem van de enorme wachttijden na het opstarten van Firefox, aangezien Firefox het eerst normaal (instant verbinding) deed.
Dat met de servers zou idd een oorzaak kunnen zijn, alleen zit ik niet bij Tele2, maar bij Orange.

EDIT: Ik heb een ''oplossing'' gevonden voor het probleem: gewoon als een gek op het homepage icoontje klikken en dan komt vanzelf internet tevoorschijn. En ja, het werkt serieus! :9

Reef_91 wijzigde dit bericht 13-05-2008 22:10 (22%)

Acties: [view]

Door: TheZeroorez Moderator SGD/SPV
quote:
Sjah schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:44:
Waar blijft 3.0 RC, die zou in Mei komen ?!!
Het is nog wel even mei hoor :?

Ja maar Final komt begin Juni, dan mogen ze nu wel 'ns doorpakken.

God Left This Place A Long Time Ago

Acties: [view]

Door: TheZeroorez Moderator SGD/SPV
quote:
Sjah schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:42:
Die zou in Q3 2007 al komen, dus ik zie het punt in uitstellen niet zo :P

het gezonde tegengeluid

quote:
Sjah schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:42:
Firefox 3 komt als het klaar is. Niet eerder, niet later. RC1 staat gepland voor eind mei. Tijd is nooit een factor van belang geweest, dus nou ook niet. Mozilla heeft altijd het principe gehad: "When it's done".
quote:
If no new showstopper issues are found in RC1 it will become Firefox 3 final. If we find any critical issues we will continue to release new Release Candidates until we are ready for final ship.
bron: http://developer.mozilla..../firefox-3-code-complete/

Ik denk dat de final eind juni, begin juli er zal zijn. Bovendien als je de zo graag de laatste versie van Firefox wilt hebben, dan raad ik je aan om de nightly's te downloaden.

/edit: om de release van RC1 te 'volgen' kan je info vinden op deze site.

Smithers.83 wijzigde dit bericht 13-05-2008 23:27 (7%)

quote:
Amplified123 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:47:
Add-ons: Er is een lijstje (ben die nu helaas kwijt -_-) en daar staan de 100 meest gebruikte add-ons van FF. Deze zitten allen STANDAARD in Opera.

*aub dit niet als spam/flamen zien, dat is niet de bedoeling. maar het topic heet "wat vinden we ervan" en dit is dus mijn mening*
Ik ben wel blij dat ik alleen de addons heb die ik zelf uitgezocht heb. Zo heb ik tenminste geen bos van (100!) door mij ongebruikte opties die de boel onduidelijk maken.

Het geheugengebruik van FF3 was volgens de test in het artikel op t.net trouwens iets beter dan van Opera. ;)

Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

Die test was ook niet helemaal je-van-het, aangezien daar nog een alpha version van FF3 werd gebruikt.
Staat op het eind bij, Something about Mozilla ofzo. :)

quote:
Reef_91 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 08:36:
Die test was ook niet helemaal je-van-het, aangezien daar nog een alpha version van FF3 werd gebruikt.
Staat op het eind bij, Something about Mozilla ofzo. :)
klopt, maar Kestrel (Opera 9.5) is ook nog maar in de Beta fase, dus dat is ook niet de final...

Canon EOS 450D 18-55 f/3,5-5,6 IS, 55-250 IS [DPC] member moooooh

Ja I know, maar bčta software is meestal al wat beter ontwikkeld dan alpha. Niet dat ik een allesweter ben op dat gebied, maar het lijkt me logisch, alpha is immers de allereerste versie die uitkomt, daarna de bčta's en bij FF3 zitten we bijvoorbeeld al bij bčta nummer 5.
Die resultaten in die test zijn namelijk wel heel slecht, dat ondervind ik niet in mijn dagelijks gebruik van FF3, behalve dan dat verbindingsgebeuren, maar dat terzijde.

En even over die Kestrel, heb het letterlijk even in gebruik genomen, maar heel veel sites werden niet of fout weergegeven. Dan heb ik liever dat sites goed worden weergegeven en dat het wat (nanosecondes) langer duurt.

Reef_91 wijzigde dit bericht 14-05-2008 15:52 (20%)

FF3b5 werkt echt best lekker, maar het crasht bij mij minstens een paar keer per dag (Vista). Vooral bij het sluiten van tabs met daarin een Gmail-mailtje zorgen regelmatig voor een crash, maar ook de search-bar kan er al voor zorgen dat FF3 er mee ophoudt. Ik heb alle plugins gedisabled, maar het gedrag komt nog steeds voor. Hopelijk gefixed bij FF3b6/RC1 :(.

Firefox 3 RC1 is uit! De automatische update doet het.

Er is ook meteen een update gekomen voor Sage voor Firefox(extensie). Daar ben ik wel blij mee.

Er is nog geen update voor het NL woordenboek, dus ik neem geen verantwoordelijkheid voor eventuele spelfouten :9

Nog steeds geen google toolbar! Terwel IE wel al de nieuwste versie heeft! Wel een beetje waardeloos dat dat zo lang op zich laat wachten. Google was toch zo goed bevriend met firefox??

Ik heb hem ook. Het lijkt alsof de back en forward knoppen wat doffer, wat minder helder, zijn?

Als je gestolen spullen van een dief steelt, ben je dan dubbel strafbaar?

quote:
Sebazzz schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 09:22:
Ik heb hem ook. Het lijkt alsof de back en forward knoppen wat doffer, wat minder helder, zijn?
Zou kunnen, al is het dan een heel klein beetje ;)

Ook zijn volgens mij een paar icoontjes nog veranderd, maar zie verder cosmetisch gezien weinig veranderingen. Enige bug waar ik bij de vorige beta last van had is dat soms een deel van een vorige site in een leeg gedeelte van de site die ik erna bezoek. Bijv. een stukje GoT in het witte rechts op www.nu.nl. Dat heb ik nu nog niet kunnen reproduceren.
Ik mis sinds het updaten van b5 naar RC1 alle bookmarks, behalve de unfiled bookmarks. Hebben anderen hier ook last van?

Laptop: Apple MacBook Wit, 2.2 Ghz 120 GB Phone: SE W910i Camera: Fuji F30

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws