Hoofdcategorieën
Topicacties

[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 52 53 54 55 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 26 oktober 2007

Tis gelukt. flash playert 8 doet het gewoon.

Yokohama, Japan
Reg. datum: 25 april 2000

Draai nu FF3Beta5. Beta4 draaide aardig goed en het geheugen gebruik was duidelijk beter dan FF2. B4 crashde op sommige dingen en in B5 lijkt dat nu verleden tijd. Alleen waren alle plugins niet compatible, maar dat is niet zo'n probleem om op te lossen.
Reg. datum: 20 juli 2000

alle plugins niet of niet alle plugins?

overigens de enige crash die ik op B4 heb is dat hij af en toe crashed als ik in een file upload field op browse klik.

Help Firefox in het Guinness book of records te komen | Following rules makes you stupid. | God is an imaginary friend for adults.

Yokohama, Japan
Reg. datum: 25 april 2000

Als een plugin het niet doet kan je nog altijd de xpi aanpassen en testen of hij het nog doet. Ik heb nu alle plugins weer draaien in ieder geval.
One Lemming to rule them all!

Bij mij valt het op dat de browser vooral crasht bij de volgende dingen:
  • Vergroting van pagina's
  • Actieve AJAX/JavaScript op pagina's
  • Veel tabs open
  • Switchen tussen vergrote en 'normale' pagina's
  • Combo's van bovenstaande
Tja en omdat ik vergroting nogal eens gebruik :P

And remember, Respect is Everything !

Reg. datum: 20 februari 2000

quote:
bescheiden_user schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:06:
hoerezooi met mickeysoft exploder kan ik wel de videos op volkomenkut bekijken maar firesux pauseert ze elke 5 seconden? en ja ik heb goede connectie en ja de videos worden volledig gebuffered en ja flash playert plugginnert ook al gede en geinstalleerd.

hulp?
Volgens mij is die player van vkmag gewoon heel erg crap. Ik heb het probleem ook, maar verder nooit op een ander site gehad. Lijkt me dus aan die player te liggen.

Voorbeeld
Reg. datum: 08 september 2003

Hoe kan ik Places activeren in de bookmark balk, bij mij staat hij er namelijk niet tussen :-)
Reg. datum: 30 juli 2000

tja weenie, snap nog steeds niet wat places eigenlijk is.
surfende bloemen bijten niet
Reg. datum: 28 juni 2001

^^ thx for that 8)7

Probleem met Flash-video is bekend (stopt na een paar seconden met spelen). Komt door de laatste versie van de Flash-plugin; als een versie teruggaat (Flash 9.0 r115) werkt het weer (wel even automatische updates disablen ;)). Die sub-versies zijn gewoon bij Adobe te downloaden, overigens.

Weet iemand waar de voorkeuren voor de mailto: afhandelingen in een INI o.i.d. staan? Heb nu een nogal omslachtige truuk uitgehaald om GMail for Domains eindelijk werkend te krijgen voor mailto: links:

Javascript plugin register in een html bestand; die mag alleen handlers installeren voor het domain waar hij zelf staat (dus voor mail.google.com moet het javascript ook op mail.google.com ergens staan...), wat ik voorelkaar kreeg door het op een eigen webserver te zetten en de hosts file aan te passen, zodat mijn PC dacht dat mijn webserver mail.google.com was, zodat hij de handler mocht installeren met...
code:
1
2
3
<script language="JavaScript">
    navigator.registerProtocolHandler( 'mailto', 'http://mail.google.com/a/MYDOMAIN.com/mail?view=cm&tf=0&to=%s', 'Gmail for Domains');
</script>

...om er vervolgens achter te komen dat je die check dat het van hetzelfde domain moet komen kunt uitzetten in een van de prefs files, dus dat kan ook gewoon met een lokale HTML file 8)7 Kortom, met die code kun je zelf een custom handler maken, als je het URL commando van je webmail kent, zet het gewoon ff in een lokaal HTML bestandje, schakel de check uit in de (dus pref("gecko.handlerService.allowRegisterFromDifferentHost", false);
in firefox.js op 'true' zetten), en hij vraagt keurig of je de nieuwe handler wil installeren.

Anyway, de to=%s stuurt nu helaas de volledige link door, dus "mailto:someone@someone.com" ipv "someone@someone.com". Het zou dus handig zijn als ik daar ff rechtstreeks in een INI mee zou kunnen prutsen totdat het werkt :P

PowerFlower wijzigde dit bericht 04-04-2008 15:48 (75%)

Ondertiteld

quote:
PowerFlower schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:39:
^^ thx for that 8)7

Probleem met Flash-video is bekend (stopt na een paar seconden met spelen). Komt door de laatste versie van de Flash-plugin; als een versie teruggaat (Flash 9.0 r115) werkt het weer (wel even automatische updates disablen ;)). Die sub-versies zijn gewoon bij Adobe te downloaden, overigens.

Weet iemand waar de voorkeuren voor de mailto: afhandelingen in een INI o.i.d. staan? Heb nu een nogal omslachtige truuk uitgehaald om GMail for Domains eindelijk werkend te krijgen voor mailto: links:

Javascript plugin register in een html bestand; die mag alleen handlers installeren voor het domain waar hij zelf staat (dus voor mail.google.com moet het javascript ook op mail.google.com ergens staan...), wat ik voorelkaar kreeg door het op een eigen webserver te zetten en de hosts file aan te passen, zodat mijn PC dacht dat mijn webserver mail.google.com was, zodat hij de handler mocht installeren met...
code:
1
2
3
<script language="JavaScript">
    navigator.registerProtocolHandler( 'mailto', 'http://mail.google.com/a/MYDOMAIN.com/mail?view=cm&tf=0&to=%s', 'Gmail for Domains');
</script>

...om er vervolgens achter te komen dat je die check dat het van hetzelfde domain moet komen kunt uitzetten in een van de prefs files, dus dat kan ook gewoon met een lokale HTML file 8)7 Kortom, met die code kun je zelf een custom handler maken, als je het URL commando van je webmail kent, zet het gewoon ff in een lokaal HTML bestandje, schakel de check uit in de (dus pref("gecko.handlerService.allowRegisterFromDifferentHost", false);
in firefox.js op 'true' zetten), en hij vraagt keurig of je de nieuwe handler wil installeren.

Anyway, de to=%s stuurt nu helaas de volledige link door, dus "mailto:someone@someone.com" ipv "someone@someone.com". Het zou dus handig zijn als ik daar ff rechtstreeks in een INI mee zou kunnen prutsen totdat het werkt :P
Misschien is Gmail Manager wat voor je...
It's time to burn

quote:
Palomar schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:55:
[...]

Volgens mij is die player van vkmag gewoon heel erg crap. Ik heb het probleem ook, maar verder nooit op een ander site gehad. Lijkt me dus aan die player te liggen.

Voorbeeld
pfiew, ik dacht al dat ik de enige was. Dramatisch die player daar. Daarom kijk ik die filmpjes nooit meer.

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

quote:
Thx. Maar die werkt (nog) niet voor FF3 :) En juist in FF3 kan het simpeler, dwz zou het simpeler moeten kunnen, het werkt nu vrij aardig maar nét niet goed :)
quote:
Pretorian_ schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:19:
pfiew, ik dacht al dat ik de enige was. Dramatisch die player daar. Daarom kijk ik die filmpjes nooit meer.
Onzin. Tis een fout in Flash. Met de 9.0 r115 waar ik naar gedowngrade heb werkt die player gewoon :)

PowerFlower wijzigde dit bericht 04-04-2008 20:34 (29%)

Huh, 115 is toch de laatste release, hoe kan je daar nu naar downgraden?
Reg. datum: 27 oktober 2007

quote:
Sjah schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:35:
Huh, 115 is toch de llatste release, hoe kan je daar nu naar downgraden?
Uninstalleren en dan een ouwe versie installeren. Hoe zou jij dit zeggen in 1 woord? Downgraden toch?

Ja, maar je kan niet naar 115 downgraden want dat is de hoogste versie. Je kan wel van 115 naar 45 downgraden.
It's time to burn

Nou dat lijkt me sterk bitjesmaker....ik heb het al zo lang dat ik inmiddels verschillende flashversies gepasseerd ben hoor.

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

[GoT] cs Vetpriester
Reg. datum: 03 juni 2001

quote:
Palomar schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:55:
[...]

Voorbeeld
Zo al ergens hiervoor werd gezegt, heb ik adobe flash player 7 eraf gehaald en 9 erop gezet en tot zover gaat het goed. ik draai ff3b5

adobe flash player 9
http://www.adobe.com/shoc...od_Version=ShockwaveFlash

Los Alcoholicos Recht door zee

a.k.a. Oogje
Reg. datum: 11 september 2005

quote:
PowerFlower schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:32:
[...]

Thx. Maar die werkt (nog) niet voor FF3 :) En juist in FF3 kan het simpeler, dwz zou het simpeler moeten kunnen, het werkt nu vrij aardig maar nét niet goed :)
Greasemonkey ;)

Kom eens bij Lotus Jungs kijken

Laat maar. :X

Aham brahmasmi wijzigde dit bericht 05-04-2008 14:05 (103%)

Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

quote:
Sjah schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:47:
Ja, maar je kan niet naar 115 downgraden want dat is de hoogste versie. Je kan wel van 115 naar 45 downgraden.
Je hebt gelijk, ik noemde de verkeerde versie :)

9r45 werkt met alle Flash videoplayers op het web, 9r115 heeft nog steeds problemen met een aantal (hoewel inmiddels veel ervan al aangepast zijn). Dat komt doordat in r115 de video-component is aangepast, zodat die ook h.264 kan afspelen, maar als bijwerking veel oudere Flash objecten dus niet goed meer werken.

Oudere versies vind je via http://kb.adobe.com/selfs...Id=tn_14266&sliceId=1
quote:
Dan verander je de complete weergave van mailto: links. "Copy Email Address" werkt dan ook niet meer ;)

En alle omzichtigheid van plugins, Greasemonkey, GMail notifier, etc. is dus ook helemaal niet nodig, want FF3 ondersteunt het zélf, op een veel nettere manier. De vraag is alleen hoe je dat het handigste aan de praat krijgt!

PowerFlower wijzigde dit bericht 05-04-2008 16:24 (25%)

quote:
Sjah schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:47:
O o o.... zit het zo! 8)7

Ff iets anders. Ik heb nu een dualboot met op de ene partitie xp en op een andere vista. De mappen documenten en afbeeldingen heb ik gelijk kunnen maken tussen de 2 windows versies. Zij gebruiken allebei dezelfde map. Nu probeer ik thunderbird die in XP geinstalleerd was ook in vista te gebruiken maar in vista is ie nog blanco en moet ie nog worden ingesteld. Hoe zorg ik ervoor dat ik in zowel vista als xp dezelfde mailclient kan gebruiken zodat ik niet in de ene OS een mail ontvang en op de andere OS is die mail niet meer te lezen.

Laat aub de opmerkingen dat vista ruk is achterwege, ik doe het alleen maar om een beetje de weg te leren kennen ivm computerreperaties.

Webmail, of anders IMAP gebruiken. :P Ik ben zelf het gedoe met pop clients zat. Al je oude (pop) mail kun je ook gemakkelijk naar een imap (gmail) account verhuizen. :)

On-topic: Is er niet, net zoals bij FF, ergens een bestandje dat aangeeft welk (default) profiel TB gebruikt? Ik neem aan dat hij een nieuw, blanco profiel heeft aangemaakt. Dat moet je dan veranderen in hetzelfde profiel als je TB installatie van XP.

Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

Reg. datum: 20 februari 2000

in winxp staan je TB-files onder documents and settings/username/application data/mozilla en onder Vista staan die onder /users/username/appdata/shared/mozilla (zo uit mn hoofd,geen vista bij de hand ;)). Het is dus gewon een kwestie om in je TB onder vista te verwijzen naar die xp-directory (of andersom). Dat kun je in TB zelf instellen, of je wijzigt het bestandje 'profiles.ini' in 1 van de directory's die ik net noemde.

quote:
Palomar schreef op zondag 06 april 2008 @ 10:41:
in winxp staan je TB-files onder documents and settings/username/application data/mozilla en onder Vista staan die onder /users/username/appdata/shared/mozilla (zo uit mn hoofd,geen vista bij de hand ;)). Het is dus gewon een kwestie om in je TB onder vista te verwijzen naar die xp-directory (of andersom). Dat kun je in TB zelf instellen, of je wijzigt het bestandje 'profiles.ini' in 1 van de directory's die ik net noemde.
Onder die adres in xp staat alleen gegevens van firefox. Ik bedacht me dat het mogelijk moest zijn die map te kopieren en in vista op de juiste plek te zetten.

Gevonden, het is niet mozilla maar gewoon thunderbird. Hoe dan ook, ik kwam er ook achter dat de emailtjes in dezelfde map opgeslagen worden. De map thunderbird staat zelf wel op andere partitie en ik ging ervanuit dat daarin de mailtjes stonden.

Kan iemand ff zeggen wat TB is en of het met kladblok geopend kan worden en wat gewijzigd kan worden?

bitjesmaker wijzigde dit bericht 06-04-2008 11:37 (20%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 52 53 54 55 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: