Gathering of Tweakers

Quicksearch
Nou, ook maar ns beta4 installt, en wel ok. Eerste vraag: mijn hack voor Fx2 werkt niet meer vwb tabdropdownoverzicht verwijderen.

En forecastFox is nog niet compatible. Iemand die een leuke vervanger weet, want over fox ben ik ook niet meer zo super te spreken.

Sjah wijzigde dit bericht 28-03-2008 22:48 (34%)

Ik heb FF3 naast FF2 draaien nu en ik heb alle belangrijke extensies op FF3 werkend (alleen van adblock op adblock plus over moeten schakelen, welke helaas een irritant opvallend icoontje heeft). Ik wil verder absoluut een betere theme vinden, want hoe bijv. de back/forward knoppen eruit zien vind ik oerlelijk. :P

Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

10100111001

quote:
Aham brahmasmi schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 22:41:
Ik heb FF3 naast FF2 draaien nu en ik heb alle belangrijke extensies op FF3 werkend (alleen van adblock op adblock plus over moeten schakelen, welke helaas een irritant opvallend icoontje heeft).In de werkbalk? Dan zet je die toch uit? :)
quote:
Ik wil verder absoluut een betere theme vinden, want hoe bijv. de back/forward knoppen eruit zien vind ik oerlelijk. :P
Het simpelste is om gewoon 'small icons' te gebruiken, die zijn afaik niet zo vaag als die nieuwe grote.

qed

Bedankt. Dat had ik idd even gemist, om small icons aan te zetten (wat ik altijd al had).

Ik bedoel het rode stopbord in de statusbalk. Heb het helemaal aan de rechterkant gezet met Status Bar Organizer.

Ik vind fx3 langzamer dan 2, juist niet sneller. Maximaliseren, tab wisselen/sluiten, alles gaat fractie slomer.
Reg. datum: 04 april 2007

Is er een addon voor firefox waardoor ik een venster kan verplaatsen mbv de statusbalk?
(net zoals in safari)
Ik heb nu Firefox 3 draaien, met de GrApple theme, en hoewel hij inderdaad trager is dan safari is het echt een heel plezierige browser. En ik kan nu net zoals in safari bijna overal klikken op firefox-chrome om een venster te verplaatsen, maar niet op de statusbalk.

*geen zorge als de addon niet compatible zou zijn
hardcore realist

de onmogelijkheid om de nieuwe richlistbox urlbar uit te schakelen zou voor mij voldoende redenen geweest zijn om firefox 3 niet te gebruiken. gelukkig kan het wel door de boolse setting Browser.urlbar.richResults in about:config op op false te zetten of te creëren (zie nog meer instellingen hiervoor http://kb.mozillazine.org/Category:Location_Bar)
helaas kan zelfs met een opnieuw in het leven geroepen browser.urlbar.matchOnWordBoundary=true niet het gedrag van firefox 2 bekomen worden.
nog even verder experimenteren, mss zal de oldbar extensie (die wel de nieuwe richlisturlbar blijft gebruiken) in combinatie met een aantal urlbar instellingen de beste resultaten geven.
waar vind ik de themes van firefox? Heb zowel in programfiles als application data gekeken maar geen mapje met themes of zo?

Ik wil de firefox in vista identiek maken aan de firefox in xp, Hoe kan ik dit het beste doen? Klakkeloos alles van programfiles en applicationdata overkopieeren?

bitjesmaker wijzigde dit bericht 29-03-2008 15:52 (41%)

quote:
bitjesmaker schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:48:
waar vind ik de themes van firefox? Heb zowel in programfiles als application data gekeken maar geen mapje met themes of zo?

Ik wil de firefox in vista identiek maken aan de firefox in xp, Hoe kan ik dit het beste doen? Klakkeloos alles van programfiles en applicationdata overkopieeren?
In principe heb je alleen de inhoud van je profiel nodig. Ik weet niet of er verschillen zijn tussen een profiel op XP- en Vista-installatie.

Op zich kun je ook prima FF gewoon nieuw op Vista installeren en dan %appdata%\Mozilla\Firefox\profiles.ini aanpassen zodat hij een kopie van je profiel in XP gebruikt.

Maar.... ik zou echter niet weten waarom je Vista wilt gaan gebruiken. :P Werk zelf al maandenlang op Vista, maar ga binnenkort wat tijd nemen om XP weer te installeren. Dat zal een verademing zijn!

quote:
Aham brahmasmi schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:50:
[...]
In principe heb je alleen de inhoud van je profiel nodig. Ik weet niet of er verschillen zijn tussen een profiel op XP- en Vista-installatie.

Op zich kun je ook prima FF gewoon nieuw op Vista installeren en dan %appdata%\Mozilla\Firefox\profiles.ini aanpassen zodat hij een kopie van je profiel in XP gebruikt.

Maar.... ik zou echter niet weten waarom je Vista wilt gaan gebruiken. :P Werk zelf al maandenlang op Vista, maar ga binnenkort wat tijd nemen om XP weer te installeren. Dat zal een verademing zijn!
Gewoon om uit te proberen en eigenlijk ook om wat aan gewend te raken. Ik repareer best vaak computers en steeds vaker kom ik vista tegen en steeds vaker zoek ik iets wat "verdwenen" lijkt te zijn zoals mapopties (inmiddels gevonden) enz. Maar ik ga niet helemaal over op Vista hoor, ik blijf dualboot houden tussen xp en vista want crysis is een beetje schokkerig onder vista.

One Lemming to rule them all!

Ik draai nu hier Firefox 3.0b5-RC en ik heb vorige week de hele week 3.0b4 gedraait, echter is het hier nog helemaal niet stabiel. Ik heb elk uur wel één of twee crashes en het wordt vooral veroorzaakt in verband met tekst vergroting (en grote pagina's) wat ik nogal veel gebruik.

Echter blijf ik het wel gebruiken omdat ik de nieuwe functies wel erg ifjn vind en de snelheid is ook een stuk beter geworden :) Beter dan in Fx2, wat goed te merken is. Nu is het alleen nog wachten op de stabiliteit :)

Overigens als OS hier; Windows Vista 64bit.

And remember, Respect is Everything !

FF3b4 werkt lekker, alleen mis ik wel een x aantal add-ons die ik in ff2 gewend was. Met name tab-mix-plus. Kan overigens niet beamen dat FF3 sneller werkt dan FF2, ondanks een x aantal plugins die dus niet geactiveerd zijn...

SE W800i powered

Tab mix plus werkt gewoon onder FF3 hoor. Ik heb het draaiend. :) Ik vind FF3 zeker wel sneller aanvoelen. Vooral bij gmail is het verschil goed te merken.

10100111001

Jups, en anders kun je hier bijna altijd wel een werkende Pre-versie vinden *O*

qed

Sinds vandaag werkt mijn downloadscherm niet meer. FF 2.0.0.13 download nog wel de bestanden maar ik zie geen status of voortgang, het lijkt in het geniep te gebeuren zeg maar. Ik had een plugin download statusbar en die heb ik uitgezet en in opties gekeken en weer aangezet maar niks geks gezien. ik heb ook de downloadmanager van FF aangeklikt zodat statusbar gekilled wordt en de downloadmanager het overneemt maar de downloadmanager zelf is blanco.

De ellende begon toen ik een realtek HD Audio driver 1,90 wilde downloaden en dat ging niet, timeouts enzo. Toen dacht ik, ik zal flashgot eens proberen en sindsdien heb ik nooit meer een downloadvoortgang gezien.

Flashgot heb ik weer eraf geflikkerd maar dat helpt niks. Wat moet ik nu doen, FF opnieuw installeren?

CCleaner ff laten schoonmaken en registerfouten laten wissen. Downloadstatusbar werkt weer naar behoren, geen idee wat er was.

bitjesmaker wijzigde dit bericht 01-04-2008 19:40 (7%)

quote:
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:57:
Tab mix plus werkt gewoon onder FF3 hoor. Ik heb het draaiend. :) Ik vind FF3 zeker wel sneller aanvoelen. Vooral bij gmail is het verschil goed te merken.
Op deze site staat er;
quote:
This add-on is for older versions of Firefox
De standaard FF update kan ook geen nieuwere vinden.
quote:
TheZeroorez schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:51:
Jups, en anders kun je hier bijna altijd wel een werkende Pre-versie vinden *O*
Op deze site staat ook geen directe link naar een versie die werkt voor FF3b4. * jules zoekt nog even verder, begin me er steeds meer aan te ergeren...
quote:
bitjesmaker schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:26:
[s]Sinds vandaag werkt mijn downloadscherm niet meer. FF 2.0.0.13 download nog wel de bestanden maar ik zie geen status of voortgang, het lijkt in het geniep te gebeuren zeg maar.

[...]

CCleaner ff laten schoonmaken en registerfouten laten wissen. Downloadstatusbar werkt weer naar behoren, geen idee wat er was.
Vaak helpt het ook om de download geschiedenis te wissen. Als de lijst langer word, word ie vaker tragen totdat ie niet meer lijkt te functioneren. Haal de lijst leeg en het werkt weer als een zonnetje.

SE W800i powered

Reg. datum: 27 februari 2000

quote:
jules schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:24:
[...]

Op deze site staat er;

[...]

De standaard FF update kan ook geen nieuwere vinden.

[...]
Op deze site staat ook geen directe link naar een versie die werkt voor FF3b4. * jules zoekt nog even verder, begin me er steeds meer aan te ergeren...

[...]

Vaak helpt het ook om de download geschiedenis te wissen. Als de lijst langer word, word ie vaker tragen totdat ie niet meer lijkt te functioneren. Haal de lijst leeg en het werkt weer als een zonnetje.
Linkje naar de Dev-Build
Bron

quote:
Heb ff op het forum gekeken en ook de link gevonden. Settings neemt ie gelukkig uit mijn bestaande profiel mee.

SE W800i powered

Triplepost. :X

@jules: Je had de settings ook gewoon kunnen exporteren naar een .txt bestand (daar heeft TMP een import/export settings functie voor).

Aham brahmasmi wijzigde dit bericht 02-04-2008 16:04 (85%)

hoerezooi met mickeysoft exploder kan ik wel de videos op volkomenkut bekijken maar firesux pauseert ze elke 5 seconden? en ja ik heb goede connectie en ja de videos worden volledig gebuffered en ja flash playert plugginnert ook al gede en geinstalleerd.

hulp?

Modbreak:
Hulp is te vinden op http://www.onzetaal.nl/advies/
quote:
Ik heb een vraagje, waar ik zelf niet uit kom. Met MS Internet Explorer versie N (onder Windows xyz) kan ik videos op websites zoals www..nl prima bekijken, maar onder Firefox versie abc pauzeert het filmpje elke 5 seconden.

De connectie is goed en de video's worden volledig gebufferd. De nieuwste Flash player is ook al gede- en geinstalleerd.

Wie heeft er meer tips?

F_J_K wijzigde dit bericht 04-04-2008 16:07 (48%)
Reden: noem het gewoon bij zn naam, anders heeft men zo weinig zin je te helpen

quote:
bescheiden_user schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:06:
hoerezooi met mickeysoft exploder kan ik wel de videos op volkomenkut bekijken maar firesux pauseert ze elke 5 seconden? en ja ik heb goede connectie en ja de videos worden volledig gebuffered en ja flash playert plugginnert ook al gede en geinstalleerd.

hulp?
En je denkt serieus dat iemand hier serieus op gaat antwoorden?

Ik niet in ieder geval

Ik heb het ook weleens dat flashfilmpjes na 3 seconde ermee kappen, waar dat aan ligt, ik weet het niet. Fx herstarten help nagenoeg altijd, dus een ramp is het niet.
quote:
HendrikN schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:14:
[...]

Ik niet in ieder geval
ik wil niet zeuren maar je geeft nu toch antwoord? :+

quote:
Sjah schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:30:
Ik heb het ook weleens dat flashfilmpjes na 3 seconde ermee kappen, waar dat aan ligt, ik weet het niet. Fx herstarten help nagenoeg altijd, dus een ramp is het niet.
Neuh, herstarten geeft bij me geen verbetering.

Op internet ook al niet veel te vinden. Zal nu even de oudere versie van de Flash pluginnerdt downloaden.

quote:
HendrikN schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:14:
[...]

Ik niet in ieder geval
http://cache.bordom.net/images/f9cc829ae0b529241778cbc6134fbbcc.jpg

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws