Reg. datum: 21 oktober 2004
Dat soort dingen is juist bedoeld voor WHS.quote:
Het hele WHS gebeuren is namelijk om een centrale plek te hebben voor je Media bestanden en die overal in huis te kunnen benaderen.
Ik stream mijn muziek, videos en foto's naar mijn xbox. Mijn ISO files staan er op zodat ik die direct kan mounten als dat nodig is en mijn downloads lopen ook op mijn homeserver zodat mijn andere pc's uit kunnen als ik er niet achter zit.
Andere mensen hebben er ook een mail server op draaien en hebben nog andere toepassingen gevonden ervoor. Kijk maar eens op de WeGotServed site. Daar staan inmiddels al vrij veel Wiki Guides en Tutorials op. En het forum is ook erg druk met vragen en antwoorden.
@ de anderen: ik ben inmiddels al druk bezig te kijken voor een leuk basis systeem voor WHS. Ik probeer hierbij rekening te houden met IDE en SATA. Het liefst zoek ik ook een board met 2x IDE en 4x SATA (of meer).
@ ShaquilleMoreno: Dat is inderdaad een zeer mooi systeem, ik begrijp dat het voor jou belangrijk is om IDE HD's aan te kunnen sluiten. Op dit board kunnen helaas maar 2 IDE device aangesloten worden.
Zou het een optie zijn voor jou om er een IDE naar PCI boardje bij te prikken? Op die manier kun je evt. later nog SATA harddisks bij prikken.
Dreaming in digital. Living in realtime. Thinking in binary. Talking in IP... Welcome to my world!