Hoofdcategorieën
Topicacties

DVB-C PVR Humax Duovisio PVR-9200 C

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic
Sweet dude!
Reg. datum: 29 maart 2002

quote:
gas0line schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:29:

Al met al ben ik zeer tevreden. De toekomst zal leren of 40 tot 45 uur opnametijd genoeg is. En of ie vaker vastloopt, dat is namelijk niet fijn. Ruis vind ik het ergste, misschien weet iemand een oplossing?

Over een maandje zal ik hier mijn eindoordeel geven.
Hoe is de geluidskwaliteit via de optical out? Ik neem aan dat er dan geen enkele ruis te horen is?

Grab shell dude!

Reg. datum: 19 mei 2003

Geluid is goed.. Staat hier optisch aangesloten, en luister ook alleen optisch.

Heb een paar dagen geleden wel een spontane reboot gehad. Leek alsof de software ging updaten, maar dat was achteraf niet het geval. Ook vind ik hem af en toe heel traag met het openen van lijsten als record list enz. Dan druk je, wacht ff, denkt dat het signaal verstoord was door iets, drukt nog eens, en dat een paar keer, en dan zie je ineens het lijstje 3x achter elkaar openen en sluiten :(

Xbox Live Gamertag: UltraSubX

Reg. datum: 18 maart 2002

Ik heb sinds eergisteren ook de Humax en bevalt uitstekend maar.....mijn pc staat +/-9 mtr van de Humax dus ik heb een usb2.0 repeater van 5 mtr en een lossen usb2.0 kabel van 5 mtr tussen de pc en Humax hangen en krijg direct de foutmelding: Het USB-apparaat wordt niet herkend. Ik heb ook een cameraatje aan de repeater gehangen en die wordt wel herkend dus ik denk niet dat het aan de kabel ligt. Iemand een suggestie?

DPC: Team TFC
Reg. datum: 18 juni 2003

Is het ook mogelijk omdat zonder repeater te doen, maar dan gewoon draadloos !
Met bijvoorbeeld een USB-Dongle ?

Reg. datum: 07 maart 2007

Nee, dit zal niet gaan omdat de Humax is voorzien van een USB aansluiting type B ipv type A dat nodig is om USB dongles aan te sluiten.
Via een aangesloten laptop kun je de Humax wel draadloos in je netwerk krijgen dmv dongles of ingebouwd draadloos netwerk.
Dit werkt op zich goed maar wel wat traag.
Het is namelijk jammer genoeg een USB 2.0 poort die op 1.1 snelheid werkt.

En weer voorbij......
Reg. datum: 17 juli 2001

quote:
jOzh schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:43:
[...]

Hoe is de geluidskwaliteit via de optical out? Ik neem aan dat er dan geen enkele ruis te horen is?
Geluidskwaliteit via optical out is uitstekend. Ik hoor geen enkele verstoring of ruis.

Overigens hoor ik ook geen ruis over analoog uit, maar dan kan ook aan de brakke speakers in mijn TV liggen.

Zo niet dan toch..

Reg. datum: 08 juli 2004

Weet iemand of je bij x2 vooruit spoelen het geluid ook versneld hoort, of wordt het geluid uitgeschakeld?

En weer voorbij......
Reg. datum: 17 juli 2001

quote:
herman74470 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:38:
Weet iemand of je bij x2 vooruit spoelen het geluid ook versneld hoort, of wordt het geluid uitgeschakeld?
Helaas, bij vooruit spoelen hoor je geen geluid, bij achteruit spoelen trouwens ook niet.

Zo niet dan toch..

Reg. datum: 20 maart 2007

Heeft iemand ervaring met het op DVD zetten van de transport stream files die de Humax produceert? Het converteren van de .ts files naar mpeg is bij mij nog wat problematisch. De meeste demuxers behouden geen anamorph breedbeeld, wat best zonde is. De MPEG files kunnen dan alleen nog normaal bekeken worden als je ze op een 4:3 dvd als letterbox zet. De enige die het tot nu toe is gelukt bij mij is VideoReDo Plus, maar ik vind bij dit programma de kwaliteit van de MPEG files niet fantastisch.

quote:
herman74470 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:38:
Geluid wordt uitgeschakeld.

quote:
driver666 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:19:
Nee, dit zal niet gaan omdat de Humax is voorzien van een USB aansluiting type B ipv type A dat nodig is om USB dongles aan te sluiten.
Via een aangesloten laptop kun je de Humax wel draadloos in je netwerk krijgen dmv dongles of ingebouwd draadloos netwerk.
Dit werkt op zich goed maar wel wat traag.
Het is namelijk jammer genoeg een USB 2.0 poort die op 1.1 snelheid werkt.
Hoe wil je dit doen? Volgens mij kan je de files alleen van de Humax af halen door de meegeleverde software. Wil je ze dan eerst via die software downloaden en vervolgens via je wlan versturen? Dan kan je ze nog sneller even op een externe hdd zetten (als je die hebt). Of is de HDD van de humax via de laptop te sharen naar andere pc's in het netwerk?

Overigens is er wel een oplossing om de Humax draadloos met je pc te verbinden zonder tussenkomst van een laptop; Belkin heeft een draadloze USB hub op de markt gebracht:

http://www.dedigitalerevolutie.nl/toontext.asp?id=12900

Enige nadeel is dat je het klepje van je humax dan steeds open hebt staan :)

Wouter_G wijzigde dit bericht 11-04-2007 15:38 (16%)

Hoi,

Inderdaad via de software op je laptop zetten.
Ik heb in eerdere vragen hierover (op andere forums) ook al uitgebreid geantwoord en daarin had ik inderdaad ook al gesteld dat het sneller is om het op een externe HDD te zetten die op je laptop is aangesloten.
Ik gaf dit antwoord in het verlengde van de vraagstelling die erover ging om bestanden met een USB dongle draadloos te maken.
De door jou aangegeven Belkin oplossing van de draadloze hub gaat niet werken omdat er een verkeerde USB aansluiting op zit. ( Type A en Type B verschillen nogal en een verloopstekker werkt hierop niet )

Groeten.

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
Wouter_G schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:39:
Heeft iemand ervaring met het op DVD zetten van de transport stream files die de Humax produceert? Het converteren van de .ts files naar mpeg is bij mij nog wat problematisch. De meeste demuxers behouden geen anamorph breedbeeld, wat best zonde is. De MPEG files kunnen dan alleen nog normaal bekeken worden als je ze op een 4:3 dvd als letterbox zet. De enige die het tot nu toe is gelukt bij mij is VideoReDo Plus, maar ik vind bij dit programma de kwaliteit van de MPEG files niet fantastisch.
Jep, was bijster eenvoudig.. mits je de juiste software hebt.
De ts files die ik van de humax heb gooi ik eerst door mpeg2repair (gratis) die de ts bestanden bekijkt.. onnodige headers eruit plukt en foutjes fixed. (zoek wel even de juiste pid als deze niet automatisch gevonden wordt (vooral bij publiek omroepen het geval)).

Het bestand wat je dan krijgt demux je met pvastrumento (gratis) (zoek wel de gui versie op :P).
Je hebt dan een mpa en mpv bestand waar je eenvoudig een dvd van kan bakken.
Ik gebruik hier TMPGEnc DVD Author Pro voor.

Het enige lastige met breedbeeld signalen is dat als je een opname overzet van humax naar pc, dat het hele bestand wat je overzet in breedbeeld moet zijn. Als je dus een opname hebt waarvan bijvoorbeeld de eerste 4 seconden 4:3 zijn dan komt het als 4:3 en dus ingedrukt op je dvd te staan.
Dus de opname bewerk je (op de humax) zodat je alle 4:3 (begin en eind v/d opname) eraf knipt.

job wijzigde dit bericht 11-04-2007 21:44 (5%)

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

quote:
driver666 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:16:
Hoi,

Inderdaad via de software op je laptop zetten.
Ik heb in eerdere vragen hierover (op andere forums) ook al uitgebreid geantwoord en daarin had ik inderdaad ook al gesteld dat het sneller is om het op een externe HDD te zetten die op je laptop is aangesloten.
Ik gaf dit antwoord in het verlengde van de vraagstelling die erover ging om bestanden met een USB dongle draadloos te maken.
De door jou aangegeven Belkin oplossing van de draadloze hub gaat niet werken omdat er een verkeerde USB aansluiting op zit. ( Type A en Type B verschillen nogal en een verloopstekker werkt hierop niet )

Groeten.
Kun je mij ook aangeven waarom een verloop niet gaat werken. Bijvoorbeeld als je een USB kabel Type A/B aansluit op de HUB ?

Edit koning

Ik denk dat dit niet gaat werken omdat een usb-b aasluiting geen spanning op de connector heeft staan.

job wijzigde dit bericht 12-04-2007 01:31 (48%)

Hoi,

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt.
De draadloze hub van Belkin wordt normaal door middel van de bijgeleverde dongle aangesloten op een laptop.
Deze dongle zorgt voor de verbinding tussen de hub en de pc waar de dongle in zit.
Deze dongle is voorzien van een Type A USB stekker en past dus niet in de Humax.
Dan zou je dus tussen de dongle een verloopstekker moeten zetten ( en niet op de hub ) om deze te verbinden met de Humax die is voorzien van een type B stekker.
Dit gaat helaas niet werken.
Ik wens je veel succes als je het toch gaat proberen en hoop dat het je lukt.

Groeten.

quote:
driver666 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 08:20:
Hoi,

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt.
De draadloze hub van Belkin wordt normaal door middel van de bijgeleverde dongle aangesloten op een laptop.
Deze dongle zorgt voor de verbinding tussen de hub en de pc waar de dongle in zit.
Deze dongle is voorzien van een Type A USB stekker en past dus niet in de Humax.
Dan zou je dus tussen de dongle een verloopstekker moeten zetten ( en niet op de hub ) om deze te verbinden met de Humax die is voorzien van een type B stekker.
Dit gaat helaas niet werken.
Ik wens je veel succes als je het toch gaat proberen en hoop dat het je lukt.

Groeten.
Hmm, je denkt verkeerd om. Je sluit de Humax met een standaard USB kabel (met aan de ene kant type A en aan de andere kant type B) aan op de hub. Deze kabel is dus precies dezelfde die je ook gebruikt om de Humax rechtstreeks op een PC danwel een bedrade USB-hub aan te sluiten. De dongle die bij de hub hoort steek je in je pc. De hub zelf heeft een voeding, dus dat is geen issue.

Die hub moet je gewoon zien als een normale USB hub maar met als enige verschil dat de verbinding tussen de hub en de pc draadloos is en je dus geen USB stekkertje maar een dongle in je PC steekt.

Overigens zijn de reviews die ik van het Belkin-apparaatje gelezen heb bar slecht, en ik heb ook nog geen verkoopadres in Nederland gevonden.

Wouter_G wijzigde dit bericht 12-04-2007 13:10 (5%)

quote:
job schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:39:
[...]

Jep, was bijster eenvoudig.. mits je de juiste software hebt.
De ts files die ik van de humax heb gooi ik eerst door mpeg2repair (gratis) die de ts bestanden bekijkt.. onnodige headers eruit plukt en foutjes fixed. (zoek wel even de juiste pid als deze niet automatisch gevonden wordt (vooral bij publiek omroepen het geval)).

Het bestand wat je dan krijgt demux je met pvastrumento (gratis) (zoek wel de gui versie op :P).
Je hebt dan een mpa en mpv bestand waar je eenvoudig een dvd van kan bakken.
Ik gebruik hier TMPGEnc DVD Author Pro voor.

Het enige lastige met breedbeeld signalen is dat als je een opname overzet van humax naar pc, dat het hele bestand wat je overzet in breedbeeld moet zijn. Als je dus een opname hebt waarvan bijvoorbeeld de eerste 4 seconden 4:3 zijn dan komt het als 4:3 en dus ingedrukt op je dvd te staan.
Dus de opname bewerk je (op de humax) zodat je alle 4:3 (begin en eind v/d opname) eraf knipt.
Vandaar dat breedbeeldprobleem. Ik knipte de files op de Humax ruw (dus met een voorloop en uitloop stukje) dus zat er inderdaad nog een stukje 4:3 voor (ik was bezig met voetbal). Bedankt :)

Is er ook software om de mpa en mpv files te mergen naar een mpeg file? Mijn Ulead DVD authoring software kan namelijk wel de mpv files importeren maar ik kan het geluid er vervolgens niet aan toevoegen (jep, ongelofelijk raar, maar waar).

quote:
Wouter_G schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:09:
[...]

Hmm, je denkt verkeerd om. Je sluit de Humax met een standaard USB kabel (met aan de ene kant type A en aan de andere kant type B) aan op de hub. Deze kabel is dus precies dezelfde die je ook gebruikt om de Humax rechtstreeks op een PC danwel een bedrade USB-hub aan te sluiten. De dongle die bij de hub hoort steek je in je pc. De hub zelf heeft een voeding, dus dat is geen issue.

Die hub moet je gewoon zien als een normale USB hub maar met als enige verschil dat de verbinding tussen de hub en de pc draadloos is en je dus geen USB stekkertje maar een dongle in je PC steekt.

Overigens zijn de reviews die ik van het Belkin-apparaatje gelezen heb bar slecht, en ik heb ook nog geen verkoopadres in Nederland gevonden.
Ik denk ook dat het zo gaat, maar de vraag blijft (ondanks slechte reviews).

Lukt het op deze wijze om een draadloze verbinding op te stellen tussen de HUMAX en de PC?

Edit koning

quote:
Wouter_G schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:18:
[...]

Vandaar dat breedbeeldprobleem. Ik knipte de files op de Humax ruw (dus met een voorloop en uitloop stukje) dus zat er inderdaad nog een stukje 4:3 voor (ik was bezig met voetbal). Bedankt :)

Is er ook software om de mpa en mpv files te mergen naar een mpeg file? Mijn Ulead DVD authoring software kan namelijk wel de mpv files importeren maar ik kan het geluid er vervolgens niet aan toevoegen (jep, ongelofelijk raar, maar waar).
mpa en mpv mergen is niet nodig als je gewoon met het mpeg bestand aan de gang gaat.
Dus alleen mpeg2repair gebruiken levert een mpeg bestand op.

Dat moet gewoon werken met ulead. Wel raar dat ulead niet met mpa en mpv bestanden om kan gaan. Dat is namelijk zo'n beetje standaard voor dvd maak programma's.
(mocht je een bestand demuxen met ac3 geluid dan krijg je dus een mpv en ac3 bestand :) ).

job wijzigde dit bericht 13-04-2007 01:40 (5%)

Reg. datum: 20 augustus 2001

Ik heb een vraag. Blijft het apparaat normaal functioneren wanneer deze aangesloten wordt met USB. Of is het apparaat dat 'gelocked' voor USB overdracht. Of kan het apparaat gewoon blijven opnemen/spelen. Ik denk er over om continue de USB aan de PC aangesloten te hebben.

Reg. datum: 08 juli 2004

quote:
mardyhardy schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:51:
Ik heb een vraag. Blijft het apparaat normaal functioneren wanneer deze aangesloten wordt met USB. Of is het apparaat dat 'gelocked' voor USB overdracht. Of kan het apparaat gewoon blijven opnemen/spelen. Ik denk er over om continue de USB aan de PC aangesloten te hebben.
In een ander forum las ik dat het apparaat niet bruikbaar is voor andere zaken tijdens USB connectie. Misschien kan iemand met praktijkervaring dat nog bevestigen.

edit: kennelijk kan het wel - zie bericht hieronder

herman74470 wijzigde dit bericht 13-04-2007 20:28 (4%)

Edit koning

Ik heb er niet specifiek op getest, maar enige tijd geleden was ik bestanden aan het overzetten terwijl er een opname liep.
Maar ik zal zometeen eens testen wat wel en niet mogelijk is tijdens een overdracht.

Wat wel een rare keuze is van de programmeurs is dat bestanden overzetten niet kan tijdens standby.

edit: mijn bevindingen.
Je kan de kabel er altijd aan laten hangen.
Tijdens de overdracht van een opname kan ik gerust 2 opnames starten.
Dus zover ik kan werkt alles volledig.

job wijzigde dit bericht 13-04-2007 13:40 (37%)

quote:
job schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:59:
Ik heb er niet specifiek op getest, maar enige tijd geleden was ik bestanden aan het overzetten terwijl er een opname liep.
Maar ik zal zometeen eens testen wat wel en niet mogelijk is tijdens een overdracht.

Wat wel een rare keuze is van de programmeurs is dat bestanden overzetten niet kan tijdens standby.

edit: mijn bevindingen.
Je kan de kabel er altijd aan laten hangen.
Tijdens de overdracht van een opname kan ik gerust 2 opnames starten.
Dus zover ik kan werkt alles volledig.
In principe kan je files overzetten terwijl je alle andere functionaliteit van het apparaat blijft behouden maar mijn ervaring is dat hoe intensiever ik het apparaat gebruik, hoe vaker de transfer naar mijn laptop fout gaat. Heel vervelend, want als je een file van een paar gig bijna klaar hebt en je kan weer overnieuw kost dat vreselijk veel tijd. Ik kopieer bestanden alleen tijdens het normale tv-kijken, niet als ik daarnaast ook nog een recording heb lopen.

quote:
job schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 01:39:
[...]
Wel raar dat ulead niet met mpa en mpv bestanden om kan gaan. Dat is namelijk zo'n beetje standaard voor dvd maak programma's.
Dat vind ik dus ook, volgens mij is dat zo ongeveer de core business van een dvd authorings programma :) sowieso heb ik gemerkt dat veel van die programma's dingen missen waarvan ik vind dat ze écht tot de basisfunctionaliteit behoren; Intervideo WinDVD Creator (toch niet de minste producent) kan bijvoorbeeld geen 16:9 dvd's opnemen...

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: