Huh? Ik kon programmeren van dinsdag tot en met zondag?quote:
quote:
Ow... dan gaan we dat morgen maar eens testen. Volgens mij was het alleen een uitgang, maar goed, we shall see, bedankt voor de tipsquote:
Xbox Live Gamertag: UltraSubX
GoT Index » LCD, Plasma, Projectie & Recording » DVB-C PVR Humax Duovisio PVR-9200 C
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Huh? Ik kon programmeren van dinsdag tot en met zondag?quote:job schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:05:
Mooi om te zien dat het werkt.
Wat die uitloop bug betreft, eenvoudig te omzeilen door handmatig de opnames te programmeren.
ik programmeer overigens liever met de tv-gids erbij.. @home geeft namelijk niet meer dan 2 dagen epg door... dan programmeer ik gelijk voor de hele week vol.
quote:Wat je aansluit probleem betreft: de humax heeft 2 scart aansluitingen, dus misschien zou je je xbox door kunnen lossen.
Al is die 2e scart misschien alleen een uitgang dat moet je maar even opzoeken, ik was te lui om de handleiding door te lezen dus kan je niet beloven dat het werkt.
Ow... dan gaan we dat morgen maar eens testen. Volgens mij was het alleen een uitgang, maar goed, we shall see, bedankt voor de tipsquote:_Diederik schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:22:
[...]
Je kan je Xbox toch via de Humax aansluiten?
Nee hoor, is ook gewoon een ingang, ik gebruik hem om mijn streaming client (Pinnacle Showcenter) aan te sluiten en heb dus maar 1 scart op de tv nodig.quote:UltraSub schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:15:
Ow... dan gaan we dat morgen maar eens testen. Volgens mij was het alleen een uitgang, maar goed, we shall see, bedankt voor de tips
Zo niet dan toch..
Ik heb mijn dvd-speler zo doorgelusd (dus dvd-scart naar 2e scart humax en 1e scart humax naar rgb-scart van de tv) en volgens mij geeft dat een prima beeld. Zet ik de dvd-speler aan, dan schakelt de tv zelf op het rgb-kanaal van het digitale humax-beeld door op het dvd-beeld, zet ik de dvd-speler op standby, dan krijg ik het beeld van de humax weer te zien.quote:_Diederik schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:32:
[...]
Nee hoor, is ook gewoon een ingang, ik gebruik hem om mijn streaming client (Pinnacle Showcenter) aan te sluiten en heb dus maar 1 scart op de tv nodig.
Met m'n panasonic kon ik nooit verder dan 2 dagen kijken.quote:UltraSub schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:15:
Huh? Ik kon programmeren van dinsdag tot en met zondag?
Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging
Zo niet dan toch..
Zou je eens willen proberen om de bijgeleverde scart te gebruiken, want ik ben echt benieuwd (lees "nieuwsgierig") of dit een slechter beeld opleverdquote:UltraSub schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:16:
Ok, het werkt!
Wat blijkt, een megarotte tweede scart input. Op de eerste, en op RGB, én een dure kabelt, werkt alles superscherp
* UltraSub gelukkig
Nadeel, de xbox 360 staat nu op de rotte ext2, daar moet ik nog wat voor verzinnen, want dat beeld is niet om aan te zien. Op S-Video staat nu de DVD speler, en enige wat ik verder nog over heb is composiet
Die bijgeleverde SCART kabel zal ook gewoon werken..quote:M. Mulder schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:22:
[...]Zou je eens willen proberen om de bijgeleverde scart te gebruiken, want ik ben echt benieuwd (lees "nieuwsgierig") of dit een slechter beeld opleverd
Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501
Dat zou best kunnen als je een (oudere) 4:3 TV gebruikt in combinatie met een 16:9 (anamorph) signaal uit de decoder.quote:UltraSub schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:49:Af en toe heb ik het idee dat ik naar een gestretched pc beeld zit te kijken. Dit verschilt overigens fiks per kanaal.
The_Doman wijzigde dit bericht 08-03-2007 22:38 (10%)
Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501
Wat wordt er wel zichtbaar beter van?quote:The_Doman schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:45:
[...]
Die bijgeleverde SCART kabel zal ook gewoon werken..
Het voordeel van een "Dure" SCART kabel is gewoon de betere kwaliteit van de connectors en afscherming.
Scherper beeld zal er echter niet uitkomen.
Oudere Philips 16:9 82 cm CRT. DVD's zijn wel scherp.quote:The_Doman schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:48:
[...]
Dat zou best kunnen als je een (oudere) 4:3 TV gebruikt in combinatie met een 16:9 (anamorph) signaal uit de decoder.
job wijzigde dit bericht 12-03-2007 20:43 (11%)
Als je dit topic doorgelezen had dan had je gezien dat de aansluiting usb 2.0 is maar de overdracht met 1.1 snelheid gaat..quote:ewf schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 09:22:
Even een vraagje van iemand die net voor het eerst dit forum leest en ook geïnterresseerd is...
Werkt het overnemen van een film naar een PC via USB en hoe snel gaat dat?? USB 2.0 snelheid??
Ik zit te denken om er een aan te schaffen (zit op Casema netwerk).
Hoor graag van jullie.
Ik neem vooral van Film1 op... dan is het opeens nog maar 40 uur (maar wel een fraai beeldquote:job schreef op zondag 18 maart 2007 @ 01:44:
Naar wat ik gelezen hebt moet het inderdaad kunnen.
Er wordt gebruik gemaakt van een ide schijf.
Maar ik vraag me af waarom je die HD zou vervangen. 80 uur aan opnames lijkt me voorlopig wel genoeg.
Sterker nog, als je een SCART-kabel met vergulde connectoren hebt, heb je best wel een probleem in een (licht) vochtige omgeving zoals een slecht geventileerd huis. De 'gewone' metalen in de scartpoorten van de TV en de PVR vormen dan ten opzichte van het edelmetaal in de kabel een opofferingsmetaal en zullen veel sterker gaan corroderen dan de stekkers van de kabel zelf. Aangezien de kabel zelf nogal wat makkelijker te vervangen is dan de SCART-poorten in de apparatuur is dit iets om rekening mee te houden!quote:The_Doman schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:45:
[...]
Die bijgeleverde SCART kabel zal ook gewoon werken..
Het voordeel van een "Dure" SCART kabel is gewoon de betere kwaliteit van de connectors en afscherming.
Scherper beeld zal er echter niet uitkomen.
Voor zover ik weet garandeert mijn kabelmaatschappij (Essent/@home) een perfect signaal tot maximaal 5 meter vanaf het AOP (abonnee overname punt, het kastje waar de coaxkabel je huis binnen komt). Daarna is de sterkte van het signaal je eigen probleem en kan je het verbeteren met versterkers. Die versterkers moet je trouwens hangen op een plek waar het signaal nog wél goed is, anders hebben ze geen zin. Veel mensen leggen een versterker achter de TV om zo het slechte signaal te boosten, maar een versterker kan een slecht binnenkomend signaal natuurlijk niet ineens beter maken. Probeer anders eens een rechtstreekse kabel van max. 5 meter vanaf je AOP naar je TV en kijk naar het analoge beeld. Zitten hier al storingen in, kan je contact opnemen met je kabelprovider omdat ze niet aan hun verplichtingen voldoen. Let ook op dat je wall-outlet van een A-merk zoals bijvoorbeeld Hirschmann is. Hier zit als het goed is een doorlusmogelijkheid in, die als je hem niet gebruikt een weerstand bevat. Deze terminator-weerstand (vergelijkbaar met de terminators in oude coax-computernetwerken) is erg belangrijk en moet je er dus NIET uit halen! In mijn geval zit de weerstand in een metalen behuizinkje en lijkt het dus niet veel meer dan een metalen dingetje met een draadje. Verder is het handig om alle coax die je in je huis hebt te vervangen door zgn. installatie-coax, dat is coaxkabel die extra dik en afgeschermd is en een extra dikke kern heeft. Deze kabel komt het best tot zijn recht als je van die stekkertjes gebruikt die je op de aansluiting moet schoeven met een moertje, in plaats van de stekkertjes die je gewoon op de aansluiting kan drukken.quote:UltraSub schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:35:
Hmm.. Heb eens wat basic troubleshooting gedaan.
Antenne kabel die van muur outlet naar de Humax liep, vervangen door bijgeleverde kabel. Werd beter. Optimaal? Nee.. Signalen veranderden iig niks. Wat me opvalt is dat als alleen de scart naar de tv loopt, met verder alles disconnected en de Humax op menu, het beeld ook al veel "ruis" vertoond. Sluit ik de H/K DVD22 er op aan met dezelfde scart, en dezelfde input op de TV, dan is (lijkt) het signaal veel beter als je naar het menu van de dvd speler kijkt.
Steek ik nu de coax in, dan treedt er wat storing op. Storing in de zin van strepen bij de ondertiteling, en net alsof er een tweede zender wil doorkomen af en toe. En volgens mij kan dat dus niet bij digitale TV. Toch?
Composite kabel heb ik even niet bij de hand om mee te testen.
Over de coax config, ik kom vanuit de essent splitter (internet/tv), ga rechtstreeks naar de wall outlet met 4 meter hirschmann kabel, en vanuit de outlet met een kabel van een metertje naar de receiver. De rest heb ik al allemaal uitgetrokken, maar maakt allemaal niks uit. Beeld blijft niet om over naar huis te schrijven. Het is ab-so-luut niet wat ik had verwacht van digitale tv
/edit
Overigens: BER = 0 overal.
Wouter_G wijzigde dit bericht 20-03-2007 12:23 (3%)
Jep, dat werkt.quote:Wouter_G schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:53:
Verder nog even een vraag: weet iemand of de Humax zgn. chase-play (het afspelen van een opname die nog niet voltooid is) ondersteunt?
Opzich een goed verhaal, maar als iemand al een ber waarde van 0 heeft is een versterker onzin. 0 bit fouten zijn 0 bit fouten. Als de bron van zenders (sommige zenders zijn gewoon matig) slecht is, kan je versterken wat je wilt maar het wordt er echt niet beter op.quote:Wouter_G schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:19:
[...]
Heel verhaal over kabellengtes, versterkers enz..
job wijzigde dit bericht 20-03-2007 12:53 (44%)
Mja dat klopt, maargoed, ik probeer een medemens te helpen hequote:job schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:51:
Opzich een goed verhaal, maar als iemand al een ber waarde van 0 heeft is een versterker onzin. 0 bit fouten zijn 0 bit fouten. Als de bron van zenders (sommige zenders zijn gewoon matig) slecht is, kan je versterken wat je wilt maar het wordt er echt niet beter op.
Wouter_G wijzigde dit bericht 20-03-2007 12:58 (14%)
job wijzigde dit bericht 20-03-2007 14:27 (16%)
GoT Index » LCD, Plasma, Projectie & Recording » DVB-C PVR Humax Duovisio PVR-9200 C
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona