de 274B is gewoon van Shuguang. Dat kun je op de plaatjes ook wel zien. Die hebben ze bij BTB gewoon voor ¤25.
Ik ben zelfs een Golden Dragon tegen gekomen voor $15,95 bij
tubesdirect. Dus zo'n moeilijke buis is het niet.
@bronco.b
tja, dat kun je doen. Maar wat je nu heb is ook niet verkeerd. Ja, het kan altijd beter en mooier.
De keuze tussen de KT88 PP of de 300B is meer een kwestie van smaak. De KT88 heeft power en dynamiek (zelfs nog meer in UltraLineair), de 300B heeft minder vermogen maar wel ruimte en doortekening. Ik schat dat de 300B meer jouw smaak is.
In uitvoering vind ik de KT88 wel supermooi met die bias adjust meetpunten en pots. Dubbele trafo's en voorv buizen. Super. De 300B is ook een vette bak. Met AB en ook goede vv buizen. En flinke trafo's.
Maar het zijn beide zware bakken. Dat gaat dus altijd per vliegtuig en dus duur. Je weet niet wat voor speakers je er uiteindelijk op gaat gebruiken (laag rendement> KT88, hoog > 300B). Dus tja. Je zult de meeste winst IMHO nu halen uit andere speakers.
@ Alcatrash. Geduld, geduld. Dat slissen wordt minder met inspelen.
Wel tzt andere buizen erin (dan hou je de Shuguang als reserve) want dan speelt ie nog beter. Bij
BTB-elektronik hebben ze 6N3p uit st Petersburg voor ¤6,50 die erg goed zijn en KT77 voor een
hele nette de laagste prijs en verzendkosten gelijk aan NL. Dan heb je voor ¤50 totaal een compleet setje. En nogmaals: een flinke verbetering.
]eep wijzigde dit bericht 11-07-2007 04:13 (47%)