Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Ja, daar was ik al achter. Ik dacht: laat staan, kijken wie het als eerste ziet ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Jaja :P

Trends Ta-10 rules!

the real one
Reg. datum: 13 oktober 2000

nou, t was toch een leuke blind test? Ik vind het wel goed gedaan. Ik vond alleen wel raar dat de Little Dot in de 1e ronde wat slecht afkwam en later bijna gelijk aan de winnaar gewaardeerd werd. En dat ze hele dure versterkers naast hele goedkope en erg commerciele kandidaten gezet hebben.

Wat me verder wel opviel dat de bewoordingen en beoordelingen niet erg positief overkomen. Dat kun je van HiFi.nl wel verwachten van een ¤100 apparaat (bevooroordeeld luisteren) maar van een best wel duur apparaat van ¤2000 niet echt.

Wat ik ook wel grappig vond dat de Little Dot een buizenvoortrap heeft. En dat dat tussen al dat 'digitale geweld' niet eens echt opviel. Alleen in positieve zin van 'het klinkt wel naar buizen' maar niet daar echt rekening mee gehouden werd dat die er ook echt inzaten. Niet van: 'oh, vervorming:buizen! Weg ermee'.

Mud-starr is hier gisteren langsgeweest met zijn B&W matrixen en Rotel RA-06.
We hebben leuk vergeleken. Zoals verwacht is mijn Yarland 10W SET net wat te weinig voor de basweergave, maar er kwam toch nog aardig wat muziek uit voor die speakers die tot 3 Ohm zakken. Het ging nog wel hard ook (apocalyptica en wat flinke orgelpijpen). Hier deed mijn Audio NOte het toch wel weer erg goed met z'n 4 Ohm uitgang. De bas was wat minder strak dan de Rotel maar het midden was een stuk beter en het hoog minder aggressief. Qua ruimtelijkheid kon de Yarland zijn troeven ten opzichte van de Audio Note niet uitspelen omdat we de opstelling van de speakers niet echt goed konden krijgen. Een echt mooi ruimtelijk beeld viel er niet te maken.

hard maar opbouwend

De little dot is niet iedereen even positief over, de tube stage schijnt niet helemaal goed te zijn .... En er waren ook nog een aantal andere dingen niet helemaal goed , kan het me nu even niet herinneren. Vond het zelf heel leuk om te lezen en toch een verassing dat ook de onkyo goed eruit kwam.

Ohja, leuke winkel dit:

http://www.tube-fidelity....rde-versterkers-c-24.html

robert1325 wijzigde dit bericht 04-04-2007 20:38 (13%)

Trends Ta-10 rules!

Reg. datum: 12 februari 2004

Er staat in de Hifi Video Test (HVT) van deze maand een test van mijn chinese speakers, de Aurum Cantus Melody 103. De conclusie: “De M-103 is een makkelijk klinkende luidspreker die in combinatie met een goede versterker tot hele fraaie dingen in staat is” De rest moet je zelf maar lezen!

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Volgens mij is de geteste little dot die zonder tube stage.

Vanmiddag bij Jeep langs geweest...

Geluisterd naar zijn twee buizen amps ( yarland SET en Audio note) en mijn Trends t-amp.

De Yarland SET was natuurlijk het beste , maar ik vond de audio note het lekkerste klinken , gewoon muzikaal en vol. Mijn trends t-amp was niet heel veel minder dan de buizen versterkers, dat was toch een verassing voor mij. Hij miste wat in de ruimte en het laatste beetje realisme.

Net thuis weer geluisterd, en vind het in mijn eigen kamer toch een stuk beter/ rustiger klinken dan in de huiskamer van Jeep. Volgens mij is het nogal een moeilijke kamer ( veel galm)

Ik heb nu even geen zin om uitgebreider te schrijven,
Bedankt voor de gezellige middag!

robert1325 wijzigde dit bericht 07-04-2007 23:24 (4%)

Trends Ta-10 rules!

:) zojuist mijn nieuwe speakercables besteld, het is de Xindak FS-1 geworden, de inmiddels zowel nationaal als internationaal vele malen goed beoordeelde kabel.
In totaal wordt de kabel 3.5 meter lang gemaakt door Xindak en voorzien van banana's voor de versterkeraansluiting en spades voor de luidsprekerkant.
Besteld bij NYSound voor het totaalbedrag van $ 222,= en dat is omgerekend 166 eurs inclusief verzendkosten.

...any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors

Beste Jeep,

Allereerst dank voor al het interessante nieuws.
Iets over Chinese DAC's:
kijk eens op http://www.diykits.com.hk/index.html
Daar staat onder DAC: de Zhaolu D 2.5. Deze kleine doos gooit hoge ogen in reviews. Zeker voor zijn prijs. Bovendien kan je zonder solderen de OpAmps verwisselen. En kan je je koptelefoon erop aansluiten.
Laat je oog ook eens gaan over de website van www.vocativeaudio.com
Daaar staan ook leuke, wat prijziger, DAC's.

the real one

huh? Ik ben niet echt heel erg thuis in DAC's hoor (ook niet echt naar op zoek trws). Vocative audio ziet er wel interessant uit.

Slecht nieuws: Ik zag gisteren dat de prijzen van alle Yarlands bij Ornec flink duurder zijn geworden. Mijn versterkertje is van ¤140 > ¤300 gegaan! :( Wel vreemd, want de 34-B is maar ¤219 en heeft meer buizen (=duurder). Lijkt me dus vrij arbitrair.
De 34-C is ook flink duurder maar nog onder de ¤200 ( ¤179).

hard maar opbouwend

Phat Winex
Reg. datum: 25 januari 2003

Ik ben me vandaag een beetje aan het inlezen over DAC's en externe geluidskaarten etc.
En ik weet van mezelf eigenlijk niet zo goed waar ik nu precies naar moet zoeken. :$

Wat ik wil doen is het volgende:
Ik wil de optische output naar een 'kastje' sturen die daar dan weer een signaal van maakt en dat weer via tulpjes naar de versterker uitstuurt.

Moet ik dan richting de DAC's gaan kijken?
Want ik vind de prijzen en de reviews die hier zo voorbij komen namelijk wel erg interessant.
Maar het belangrijkste voor mij is dat de boel ontkoppeld is dmv. de optische kabel, ivm een nogal irritante aardlus.

Zou zo'n Zhaolu D2.5 dat kunnen?

[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]

Dan moet je inderdaad kijken naar een DAC. Dat heeft echter alleen maar nut als je optische uitgang op de PC ook in staat is om 44.1 Khz uit te sturen. De meeste onboard kaarten kunnen enkel en alleen 48 Khz aan. Let daar dus op!

USB DACs schijnen heel goed te zijn, de Mhdt lab paradisea usb plus is heel populair .... of een Mhdt lab constantine usb plus( zonder buisje) ... dan hoef je geen digitale uitgang op je Pc te hebben, klinkt waarschijnlijk ook beter dan een interne geluidskaart met digitale uitgang. ( er is een vergelijkingen geweest met de paradisea, USB vs. een gemodde denon 2900. USB won het makkelijk. ( meer focus , details enz.)

Trends Ta-10 rules!

Phat Winex

Ik heb een MacBook Pro, maar op de site staat bij de specificaties alleen 'optische output' :')
Dus ik heb geen idee wat er uitgestuurd wordt :$

Met USB maakt het zowiezo niet zoveel uit :P

Trends Ta-10 rules!

Phat Winex

Ja de reviews die ik kan vinden zijn inderdaad erg positief.
En het apparaat ziet er ook wel gruwelijk tof uit. :o

Alleen 500 dollar is nogal boven m'n budget.
Het bedrag dat ik wil uitgeven is ongeveer tussen de 150 en 200 euro.

Ooh en:
quote:
The headphone / line output jack accommodates optical digital audio output, analog audio output with a 24-bit, 44.1-192 kHz D/A converter, digital audio output up to 24-bit stereo and 44.1-192 kHz sampling rate and supporting encoded digital audio output (AC3 and DTS).

Sjoewe wijzigde dit bericht 09-04-2007 14:43 (39%)

Ok, dan word het iets moeilijker... je zou misschien kunnen kijken naar een DAC-AH of de Zhaolu... De eerste heeft een wat warmere klank /muzikaal, de zhaolu gaat meer voor de details en klinkt wat koeler . ( algemeen) Ik weet niet wat voor signaal je optische uitstuurt,

misschien kan je dan ook een trends Trends UD-10 USB naar Spdif converter erbij doen.

Zhaolu, Lite DAC-AH, Diyeden Svdac
http://www.diykits.com.hk/

(ga in ieder geval niet voor de "Dac in the box" of " pro dac", die hebben brom/ruis en zijn geen echte upgrade van je interne geluidskaart)

Trends Ta-10 rules!

De MacBook Pro heeft een optische uitgang (met 3.5mm stekkertje).
Je kunt dus elke DAC met optische ingang gebruiken. Of eventueel
een Airport Express, werkt ook perfect!

http://www.electronix.com/catalog/images/50-703.jpg

Zie net dat de Yarlands wel fors duurder zijn geworden bij Ornec.
De FV34A is naar 299 eutjes.

Alcatrash wijzigde dit bericht 11-04-2007 16:45 (27%)

the real one

quote:
Alcatrash schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:32:
Zie net dat de Yarlands wel fors duurder zijn geworden bij Ornec.
De FV34A is naar 299 eutjes.
Dat zei ik zondag al. ;) Wel 'toevallig' dat de FV34A zoveel duurder is geworden. Raar dat ik de enige ben die er een review op Ornec voor geschreven heeft. Lijkt me toch niet dat ie duurder is om te maken dan de 34B.

]eep wijzigde dit bericht 12-04-2007 14:16 (18%)

hard maar opbouwend

Reg. datum: 04 oktober 2000

quote:
]eep schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:50:
[...]

Dat zei ik zondag al. Wel 'toevallig' dat de FV34A zoveel duurder is geworden. Raar dat ik de enige ben die er een review op Ornec voor geschreven heeft. Lijkt me toch niet dat ie duurder is om te maken dan de 34B.
Denk dat ze bij Ornec of Yarland het grote westerse geld hebben geroken. Is idd aparte prijsverhoging. Met name de versterkers die blijkbaar wat meer deze kant uit geexporteerd zijn.

Handtekening

Zoiets heet marktwerking.. vraag en aanbod.. blablabla... :+

Reg. datum: 04 oktober 2000

quote:
voodooless schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:16:
Zoiets heet marktwerking.. vraag en aanbod.. blablabla... :+
Marktwerking? Joh ;) Het is nog steeds niet zo erg als een aantal bekende audiomerken die meerdere keren over de kop gaan voordat ze verkocht worden. Maar een prijsstijging van +/-30% is niet mis. Het blijven goede producten voor een leuke prijs, maar wel jammer als je er net 1 wilde kopen maar nu tegen deze prijzen aanloopt.

De overige producten bij Ornec zijn m.i. niet duurder geworden. Sinds "Crafty" daar geweest is zijn ze duurder geworden (advocaat van de duivelmode O-) )

Handtekening

Het viel mij enige tijd geleden ook al op dat JungSon aan het assortiment was toegevoegd en de Xindak producten geheel zijn verdwenen.
Mijn Xindak FS-1 speakerkabels komen volgens de leverancier eind volgende week bij mij aan, ben zeer nieuwsgierig.
Gebruik tot op heden zelf geknutselde kabel, een mix van een aparte koper en zilverdraad (4 en 2 mm.) en vergulde pluggen van ahum...Oehlbach :X
Volgens velen zijn die Xindak kabels een verademing.

...any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors

the real one

mij viel net wat op op de site van Ornec: over de prijzen van Yarland

weet je wat de grap is? Als je via 'today only' besteld, betaal je de oude
prijs (- ¤10)
Vandaag staat de FV-34C voor ¤114 en de FV66S voor ¤289 :P

hard maar opbouwend

En vandaag de FV34A voor 129 :)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws