GBA & DS (Lite) Backup Tools - Deel 5

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste
Acties:
  • 157.466 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik zit momenteel in nieuw zeeland en kan hier een nintendo ds voor 199 nz dollar kopen = 105 euro. vrij goedkoop als ik de prijslijst van tweakers bekijk. ik wil zo'n flashding etc kopen maar weet niet goed waar ik dat het best kan doen.

over 2 weken zit ik in hong kong en reis dan naar china/vietnam en verder over land naar singapore.
ik heb een aantal vragen:

- kan ik beter wachten en de ds in azie kopen (lijkt me dat ie goedkoper is, ik heb geen idee waar ik dat op internet kan opzoeken?)
- als het goed is, is de ds regiovrij behalve de chineze versie. klopt dit?
- welke bootrom kan ik het beste kopen en waar?
- wat raden jullie aan wbt flashrom. is het illegaal om hem in nederland naar een postkantoor ergens in hong kong te laten sturen? of kan ik ze overal daar kopen?

graag wat advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
De DS is regiovrij. De populairste flashcard is op dit moment de R4DS, echter zijn hier ook alweer faked versies van. Het is dus zaak als je hem in het buitenland koopt dat je een "echte" versie te pakken krijgt. Hoe je ze van elkaar kan onderscheiden zou ik niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 08:22

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
cc12 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 01:11:
Zit er nog snelheidsverschil in tussen een slot 1 en slot 2 kaart als je ds spellen wilt spelen?
Nee, de slot-2 aansluiting kan zelfs hogere snelheden aan dan slot-1. Snelheidsverschil is afhankelijk van welke flashcard en welke media je gebruikt.
tennisbal schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 02:45:
Wat bedoel je precies met bootrom? Slot-1 kaartjes starten zelfstandig op (m.u.v. DSLinker oid), slot-2 kaartjes hebben een NoPass nodig (zie ook de TS), misschien is dat wat je bedoeld.
- wat raden jullie aan wbt flashrom. is het illegaal om hem in nederland naar een postkantoor ergens in hong kong te laten sturen? of kan ik ze overal daar kopen?
Ik begrijp je weer niet helemaal hoor :S Flashcard setjes vanuit HK naar Nederland laten komen gaat prima. Of bedoel je de media die je icm een flashcard wilt gebruiken? Dat moet ook lukken, ik heb al een paar MicroSD's uit HK ontvangen via de post. Vanuit Nederland naar HK weet ik niet, maar die dingen zijn daar stukken goedkoper.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

Let op met de R4DS, hier is nl. een chinese (of japanse) variant van. De witte is Chinees en de grijze is Engels. Als je weer terug naar Nederland gaat let er dan op dat je geen gekopieerde spelletjes op je flash hebt staan. Wordt je wel uit de rij gehaald voor controlle kan je je DS en Slot kaartje kwijt zijn en een hoge boete krijgen.

Met name vluchten uit Azie hebben bij de douane extra aandacht omdat daar veel namaak artikelen en gekopieerde software vandaan komen. Een lege R4DS of 1 met alleen homebrew software is geen probleem. (zelfde als het beleid op GoT)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-05 21:05
tennisbal schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 02:45:
ik zit momenteel in nieuw zeeland en kan hier een nintendo ds voor 199 nz dollar kopen = 105 euro. vrij goedkoop als ik de prijslijst van tweakers bekijk. ik wil zo'n flashding etc kopen maar weet niet goed waar ik dat het best kan doen.

over 2 weken zit ik in hong kong en reis dan naar china/vietnam en verder over land naar singapore.
ik heb een aantal vragen:

- kan ik beter wachten en de ds in azie kopen (lijkt me dat ie goedkoper is, ik heb geen idee waar ik dat op internet kan opzoeken?)
- als het goed is, is de ds regiovrij behalve de chineze versie. klopt dit?

graag wat advies.
Mocht je in het buitenland een apparaat zoals een DS kopen, en dan naar een ander land gaat, let dan goed op. De verpakking, en de boekjes, gewoon weggooien. Hecht je er waarde aan, verstuur ze via de post naar Nederland.
Je begrijpt dat de duane argwaan krijgt als jij een gloednieuwe DS, doos, boekjes meeneemt. Dan moet je weer belasting en invoerrechten betalen, en ben je nog duurder uit dan als je het gewoon in het land waar je woont koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Is het noodzakelijk om bij de R4DS een MicroSD van Kingston te gebruiken ofkan deze ook van andere leveranciers zijn? Zo Ja welke.

Ik heb gezocht in de pricewatch naar microSD kaartjes maar er staan er maar een stuk of 3 vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-05 20:31
Even voor iedereen die net bij Sidder.nl besteld heeft:
De voorraad R4DS'en is op (werd mij verteld), waarschijnlijk krijgen ze donderdag een nieuwe voorraad en dan gaan ze eerst de back-orders uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Cai schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:33:
Is het noodzakelijk om bij de R4DS een MicroSD van Kingston te gebruiken ofkan deze ook van andere leveranciers zijn? Zo Ja welke.

Ik heb gezocht in de pricewatch naar microSD kaartjes maar er staan er maar een stuk of 3 vermeld.
Iedere non-SDHC MicroSD is te gebruiken in de R4, behalve misschien onofficiële 4GB MicroSD's. Japanse Kingstons zijn de snelste MicroSD's op de markt, wat enkele spellen ten goede komt. CheapMemory.nl verkoopt Japanse Kingstons (voor de zekerheid ook even vermelden), en DealExtreme.com ook. 1GB is kwa access time altijd sneller dan 2GB, dus het beste voor compatibiliteit.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36732

Ik zie dat er software bij de R4 zit...

In de verpakking:
- R4 DS card in zwarte behuizing (Engelstalige westerse versie).
- Kaartlezer (USB).
- Software.
- Bewaardoosje/sleutelhanger.

Ik heb een Apple computer, heb ik die software nodig? Is die compitabel met een mac? Of kan ik ook zonder de software homebrew en roms er op zetten?

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 36732 op 22-08-2007 00:03 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb met mijn MacBook de software gewoon gedownload (mini-CD werkt niet in de slot-in speler) en via sd-card reader erop gezet. Daarna de roms erop gesleurd zonder enig probleem.

Homebrew niet geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Anoniem: 36732 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 00:02:

In de verpakking:
- Kaartlezer (USB).
- Software.

Ik heb een Apple computer, heb ik die software nodig? Is die compitabel met een mac? Of kan ik ook zonder de software homebrew en roms er op zetten?
Enige wat je nodig hebt is de loader die je op de MicroSD zet, en dit kan via ieder OS dat iets op een MicroSD kan zetten. Qua software heeft R4 een ROM trimmer en een savegame converter die alleen onder Windows werken, maar die software is niet per se nodig, en er is alternatieve Mac software voor. Of in het geval van savegames converten is er een web-based tooltje (zie TS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ok dus als ik het goed begrijp kan ik het best een ds in hong kong kopen met een "gehackte" mini sd card? ik gooi boekje ed weg en als ik naar nl ga formateer ik de kaart. hoe groot zijn de spellen ed? of kan ik die makkelijk in hong kong erop laten zetten?

excuus dat ik zo weinig research heb gedaan maar ik ben nu aan het reizen en kan alleen internetten in dure internetcafes. en ben er pas sinds 3 dagen achter dat een ds ook te flashen is :P ik mis het gamen na 7 maanden reizen toch wel erg en 'moet' nog 5 maaanden :P

btw de tips van de douane is erg goed. denken jullie dat ik problemen kan krijgen bij de grenzen van china naar vietnam en verder>? ik ga namelijk van hongkong over land naar singapore dus kom veel grenzen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Games gaan met stappen van 8, 16, 32, 64 en het grootste wat ik zelf heb gezien 128MB. Eventueel kan je ze met de rom-trimmer software verkleinen.

De games kan je er gewoon eenvoudig zelf opzetten op iedere pc met een usb-aansluiting of een card-reader met SD. Bij je micro-sd krijg je doorgaans een adapter voor SD wat ik persoonlijk fijner vindt werken dan via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Sempy schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 08:29:
Games gaan met stappen van 8, 16, 32, 64 en het grootste wat ik zelf heb gezien 128MB. Eventueel kan je ze met de rom-trimmer software verkleinen.

De games kan je er gewoon eenvoudig zelf opzetten op iedere pc met een usb-aansluiting of een card-reader met SD. Bij je micro-sd krijg je doorgaans een adapter voor SD wat ik persoonlijk fijner vindt werken dan via USB.
dus ik denk dat het het best is dat ik in hong kong een ds koop en dan ergens een shop ofzo in ga om te vragen naar zo'n r4ds ding? zijn er tweakers die iets soortgelijks hebben gedaan?

weet iemand btw waar ik kan checken hoe duur een ds in azie is?

[ Voor 4% gewijzigd door Tennisbal op 22-08-2007 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Laatst online: 22-05 22:33
Anoniem: 36732 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 00:02:

In de verpakking:
- Kaartlezer (USB).
- Software.

Die software hoef je niet te draaien of de installeren op je pc/mac, maar alleen op je SD kaart te kopieren. Het is de firmware voor het kaartje zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

tennisbal schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 08:09:
btw de tips van de douane is erg goed. denken jullie dat ik problemen kan krijgen bij de grenzen van china naar vietnam en verder>? ik ga namelijk van hongkong over land naar singapore dus kom veel grenzen tegen.
Ik denk dat je over de grensen in Azië niet zo druk hoeft te maken. Je kan voor de zekerheid je MicroSD er even uit halen zodat als ze je DS aan zetten geen software zien. Als je een fotocamera bij je hebt stop je daar het doosje met je SD kaartje in , kan je altijd zeggen dat er foto;s op staan.

(Nu ik er over nadenk kan je die truck ook in NL gebruiken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91491

Ik lees hier niks van ervaringen met de Supercard DS One.... heeft niemand die of is het "geen nieuws, goed nieuws?"

Dit omdat ik gisteren de SCDS1 + 1GB kingston besteld heb voor 76 euro...

Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Anoniem: 91491 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:55:
Ik lees hier niks van ervaringen met de Supercard DS One.... heeft niemand die of is het "geen nieuws, goed nieuws?"

Dit omdat ik gisteren de SCDS1 + 1GB kingston besteld heb voor 76 euro...

Ervaringen?
Ik ben wel vooral erg benieuwd wat jou ertoe gebracht heeft om de Supercard DS 1 te bestellen, terwijl de R4DS incl 1 gb kingston goedkoper is.

Grootste nadeel aan Supercard is het slecht werken van de multiplayer functies, en het feit dat savedgames op de SCDS1 worden opgeslagen ipv rechtstreeks op de sd-card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 15:40
Zijn er ook goedkope (2e handse) cartridgen waarmee je Gameboy ( ja, die ouwe shit ;) voor die eerste portable baksteen) kan spelen op de ds?

Als ik het goed heb kunnen slot 2 cartridgen dus ook GB spellen aan (ik bedoel dus niet GBA spellen)?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kijk hier maar eens : http://www.dcemu.co.uk/vbulletin/showthread.php?t=52276

Das DSboy, een gameboy emulator voor de DS. Er is dus geen native ondersteuning voor GB games verder. Hoe deze emulator presteert zou ik persoonlijk niet weten en of deze inmiddels werkt op n slot 1 kaart weet ik ook niet :X

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 08:10
Heeft er iemand een idee hoe je savegames van een G6 overzet naar een R4?
ik ben het aan het proberen maar hij geeft aan dat de .sav file corrupt is.
iemand een idee????

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

• cc12
Goh, in eerste instantie dacht ik dat sommige slot 2 cartridges in staat waren oude GB games te laten draaien. Jammer :'(

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
De flashcarts voor de GBA kunnen dat inderdaad. Ik heb de EFA linker (1e versie) en daar lukt het prima mee.

[ Voor 46% gewijzigd door Schweino op 23-08-2007 08:43 ]

• DaSaN
cc12 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:54:
Zijn er ook goedkope (2e handse) cartridgen waarmee je Gameboy ( ja, die ouwe shit ;) voor die eerste portable baksteen) kan spelen op de ds?

Als ik het goed heb kunnen slot 2 cartridgen dus ook GB spellen aan (ik bedoel dus niet GBA spellen)?
Klopt, daar heb je een slot 2 card voor nodig, samen met een passme/passcard in je slot-1

• DaSaN
GrumpyGamerDad schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 00:59:
Heeft er iemand een idee hoe je savegames van een G6 overzet naar een R4?
ik ben het aan het proberen maar hij geeft aan dat de .sav file corrupt is.
iemand een idee????
Op de website van R4DS www.r4ds.com kun je een progsel downloaden dat deze savedgames kan omzetten.

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
cc12 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 01:25:
[...]
Goh, in eerste instantie dacht ik dat sommige slot 2 cartridges in staat waren oude GB games te laten draaien. Jammer :'(
Dat kan, met de emulator Goomba die in GBA mode draait.

Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/5816/goomba2yw6.gif
DaSaN schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 09:07:
[...]
Klopt, daar heb je een slot 2 card voor nodig, samen met een passme/passcard in je slot-1
Je hebt geen NoPass nodig om een slot-2 kaart in GBA mode te kunnen starten. Je slot-2 kaart moet wel GBA ondersteunen, dus voor M3 alle non-Pro, SuperCard alle non-Rumble en EZ-Flash IV alle nogiets. Ik zou even zoeken naar de goedkoopste slot-2 kaart die GBA goed ondersteund. SuperCard staat bekend om slowdowns in GBA mode, maar dat is misschien alleen van toepassing op commerciële ROM dumps.

[ Voor 3% gewijzigd door jelbo op 23-08-2007 11:05 ]

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-04 00:14
tennisbal schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 08:09:
ok dus als ik het goed begrijp kan ik het best een ds in hong kong kopen met een "gehackte" mini sd card? ik gooi boekje ed weg en als ik naar nl ga formateer ik de kaart. hoe groot zijn de spellen ed? of kan ik die makkelijk in hong kong erop laten zetten?

excuus dat ik zo weinig research heb gedaan maar ik ben nu aan het reizen en kan alleen internetten in dure internetcafes. en ben er pas sinds 3 dagen achter dat een ds ook te flashen is :P ik mis het gamen na 7 maanden reizen toch wel erg en 'moet' nog 5 maaanden :P

Mijn nichtje is maandag terug van Hong Kong, ze heeft daar een NDSL gekocht. De R4 kreeg ze er gratis bij (En nog allerlei andere troep). Als je de R4 lost koopt was die HK$500 (+/- €50). de kaartjes zijn erg gewild daar, en daarom zo duur werd haar verteld.

Je hoeft geen gehackte ds kaart te hebben, je moet een flashkaart hebben, een R4 of EZ5 bijvoorbeeld, en daarin gaat een normale microsd

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:46
Karlok[JY-616] schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:29:
[...]

Mijn nichtje is maandag terug van Hong Kong, ze heeft daar een NDSL gekocht. De R4 kreeg ze er gratis bij (En nog allerlei andere troep). Als je de R4 lost koopt was die HK$500 (+/- €50). de kaartjes zijn erg gewild daar, en daarom zo duur werd haar verteld.

Je hoeft geen gehackte ds kaart te hebben, je moet een flashkaart hebben, een R4 of EZ5 bijvoorbeeld, en daarin gaat een normale microsd
HK$ 500 voor een R4 in HK!?
Die dingen worden voor rond de HK$ 300 verkocht.

• Schweino
Er is op dit moment een tekort aan de R4DS en inkoop zijn ze al tot $40 gestegen, dus het verhaal van KarloK kan wel eens kloppen.

• cc12
Schweino schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 08:42:
De flashcarts voor de GBA kunnen dat inderdaad. Ik heb de EFA linker (1e versie) en daar lukt het prima mee.
Dus je kan wel degelijk de oeroude gameboy spelletjes spelen met een EFA cartridge op een DS???

Het gaat me er echt om of je hardwarematig oude Gameboy spellen kan spelen op de NDS.

[ Voor 12% gewijzigd door cc12 op 23-08-2007 19:37 ]

• ChiMan
Schweino schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:44:
Er is op dit moment een tekort aan de R4DS en inkoop zijn ze al tot $40 gestegen, dus het verhaal van KarloK kan wel eens kloppen.
Mijn vriendin' broer die in HK woont heeft er een vorige week gekocht voor HK$ 280.
Waarschijnlijk zit het verschil tussen local en toeristen winkels ;)

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
cc12 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:33:
[...]

Dus je kan wel degelijk de oeroude gameboy spelletjes spelen met een EFA cartridge op een DS???

Het gaat me er echt om of je hardwarematig oude Gameboy spellen kan spelen op de NDS.
Ja, maar niet hardwarematig in de zin van dat je oude GameBoy cartridges in je DS kunt stoppen en spelen. Het gaat softwarematig met een emulator en ROM(s), en ik vermoed dat EFA ook gebruik maakt van Goomba. Vaak staat er dan op de doos dat de flashcard in kwestie GameBoy 'native' ondersteund, maar doet de software in feite dienst als interface die GameBoy ROMs aan de Goomba emulator plakt, iets wat je handmatig zelf kunt doen i.c.m. vrijwel iedere slot-2, GBA ondersteunende flashcard. ;)

• Karlok[JY-616]
ChiMan schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 20:36:
[...]

Mijn vriendin' broer die in HK woont heeft er een vorige week gekocht voor HK$ 280.
Waarschijnlijk zit het verschil tussen local en toeristen winkels ;)
Het schijnt dat de EZ-V moeilijk verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
@chiman, heb je misschein een adres waar ik hem over 2 weken kan kopen? :P en wat is de prijs voor een ds lite? ik heb het vermoeden dat ze hier in nieuw zeeland onwijs goedkoop zijn = 104 euro. 200 $NZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
De retail prijs in HK is $1399 HKD, wat ongeveer gelijk staat aan 133 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
jelbo schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 21:14:
[...]

Ja, maar niet hardwarematig in de zin van dat je oude GameBoy cartridges in je DS kunt stoppen en spelen. Het gaat softwarematig met een emulator en ROM(s), en ik vermoed dat EFA ook gebruik maakt van Goomba. Vaak staat er dan op de doos dat de flashcard in kwestie GameBoy 'native' ondersteund, maar doet de software in feite dienst als interface die GameBoy ROMs aan de Goomba emulator plakt, iets wat je handmatig zelf kunt doen i.c.m. vrijwel iedere slot-2, GBA ondersteunende flashcard. ;)
Het probleem wat ik heb met softwarematige emulatie is dat vaak niet alle titels werken. Misschien kan ik beter een 2e handse GB(A) kopen (met evt. een flashcard) zodat alles wel goed ondersteund wordt.

Het liefst heb ik alles in één op de DS.

Maar ik zou dus met een slot 2 flashcard ook (met behulp van een softwarematige emulator (Goomba?)) oude GB spellen kunnen spelen op de DS?

[ Voor 10% gewijzigd door cc12 op 24-08-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
cc12 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:12:
[...]

Het probleem wat ik heb met softwarematige emulatie is dat vaak niet alle titels werken. Misschien kan ik beter een 2e handse GB(A) kopen (met evt. een flashcard) zodat alles wel goed ondersteund wordt.

Maar ik zou dus met een slot 2 flashcard ook (met behulp van een softwarematige emulator (Goomba?)) oude GB spellen kunnen spelen op de DS?
Yep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Karlok[JY-616] schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:54:
[...]

Het schijnt dat de EZ-V moeilijk verkrijgbaar is.
Dealextreme heeft de mijne na 3 werkdagen verstuurd. Zal dus wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
tennisbal schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 05:22:
@chiman, heb je misschein een adres waar ik hem over 2 weken kan kopen? :P en wat is de prijs voor een ds lite? ik heb het vermoeden dat ze hier in nieuw zeeland onwijs goedkoop zijn = 104 euro. 200 $NZ
Ga in Hong Kong, naar Sham sui po of Mong Kok. Kun je wel in een winkeltje van 9m² een goeie deal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
[...]

Goomba draait de meeste GameBoy spellen goed hoor. Hier is een compatibility-lijst te vinden van Goomba versie 1.0 (alweer verouderd dus), maar het geeft iig een indicatie van wat wel en wat niet draait. Die officiële Goomba site is oud, de laatste versie is hier op FluBBa's site te vinden.

Ik heb Goomba gebruikt met Super Mario Land 1/2/3, Kirby's Dream Land 1/2, Kirby's Pinball Land, Kirby's Block Ball, The Legend of Zela: Link's Awakening, Parodius, Duck Tales 1/2, Donkey Kong Land 1/2/3, enz. en die draaien allemaal perfect. Ideaal is dat je savestates kunt gebruiken en de border kunt uitschakelen zodat je meer op het beeld kunt toveren.

[ Voor 8% gewijzigd door jelbo op 24-08-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Karlok[JY-616] schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:54:
[...]

Ga in Hong Kong, naar Sham sui po of Mong Kok. Kun je wel in een winkeltje van 9m² een goeie deal maken.
De Golden Computer Arcade in SSP kan ik je ook aanraden idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
:9~ Place to be in HK als je voor game consule iets nodig hebt.

Maak eerst een rondje door de verschillende verdieping om te checken waar je de beste prijs kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Als je met een Slot 1 kaart (R4DS/M3 enz) oude Gameboy/Color spellen wilt spelen op de DS kan ik je Lameboy aanraden. Deze draait perfect inclusief geluid.

Klik hier voor Lameboy v0.9. (patchen?).

Mocht je nog die oude SNES spellen willen spelen op je DS dan is er nog SNEmulDS. Gewoon kopiëren (wel even DLDI patchen) naar je Slot 1 en emuleren maar.

P.S. deze informatie is natuurlijk puur informatief/educatief bedoelt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 24-08-2007 19:38 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45287

Is er nou ook nog een echt goeie slot2 oplossing voor de Ds om gewoon gba spellen te spelen ?
Ik heb een R4ds en een ez-flash 2 maar dat ding steekt veel te ver uit.
De Ez flash 3 in 1 heb ik ook maar ik vind het niet opschieten om steeds 1 spel te laden die hij dan in het geheugen moet laden enz.
Op zich gaat het nog wel maar ik krijg de gba classics niet aan het werk en 1 van mijn lievelingsspellen Virtua tennis (waarom is die niet op de Ds ? :'( ) saved niet bij de 3 in 1.
Ik gebruik al dat prog dat van een gba file een ndsfile maakt maar niks helpt.
Ik heb de spellen waar het om gaat (virtua tennis en zelda 1 en 2 classics ) zelfs orgineel liggen maar ik blijf het onhandig vinden al die losse kaartjes die er ook nog eens uitsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:45
Ik gebruik zelf voor GBA spellen de EZFlash II, maar dat is al een oudere. Het erop zetten vanaf de computer is dan wel weer een timeconsuming task. Maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Arunia schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:37:
Ik gebruik zelf voor GBA spellen de EZFlash II, maar dat is al een oudere. Het erop zetten vanaf de computer is dan wel weer een timeconsuming task. Maar ok.
Haha, dat ken ik van mijn Flash Advance 128M Turbo, eindeloos duurde dat altijd, en 9 van de 10 keer werkte het dan nog niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210390

Na lang dit topic te hebben bekeken (En de info gelezen die hier in stond :9 ), is de bestelling voor de R4DS de duur uit _/-\o_ . Nu nog de levertijd overleven ;(

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 210390 op 25-08-2007 22:29 . Reden: All your typos are belong to us :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022

iro

:)

Anoniem: 210390 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:27:
Na lang dit topic te hebben bekeken (En de info gelezen die hier in stond :9 ), is de bestelling voor de R4DS de duur uit _/-\o_ . Nu nog de levertijd overleven ;(
Nice :D, waar heb je het besteld? :9

Specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sidder.nl :> gelijk met 2 GB kaartje voor m'n verjaardag :+
Ben al een beetje homebrew aan het zoeken. Kan alleen geen compiler vinden 8)7 naja komt wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Anoniem: 210390 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:57:
sidder.nl :> gelijk met 2 GB kaartje voor m'n verjaardag :+
Ben al een beetje homebrew aan het zoeken. Kan alleen geen compiler vinden 8)7 naja komt wel O-)
Na het installeren van devkitPro ben je helemaal klaar, als het goed is.

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Devkitpro werkt goed (zover ik het in NO$GBA heb kunnen zien), hellaas dat mij C zeer slecht is :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arunia schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:37:
Ja maar zoals in mijn verhaal staat :) die heb ik zelf ook al maar die steekt uit.
Ik wil dus een slot 2 oplossing alleen maar voor gba spllen en eventueel emulators die niet uitsteekt.

Ik zoek nog maar even verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Anoniem: 45287 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 04:12:
[...]

Ja maar zoals in mijn verhaal staat :) die heb ik zelf ook al maar die steekt uit.
Ik wil dus een slot 2 oplossing alleen maar voor gba spllen en eventueel emulators die niet uitsteekt.

Ik zoek nog maar even verder ;)
EZ-Flash IV Deluxe lijkt mij de meest voordelige keuze. Ik las wel dat die dingen 1mm uitsteken, hoewel ze ontworpen zijn 'flush' te zijn. Zelf heb ik een M3 Lite voor GBA, werkt uitstekend, maar is wel duur. SuperCard Lite raad ik je af voor GBA ivm slowdowns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jelbo schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 09:02:
[...]

EZ-Flash IV Deluxe lijkt mij de meest voordelige keuze. Ik las wel dat die dingen 1mm uitsteken, hoewel ze ontworpen zijn 'flush' te zijn. Zelf heb ik een M3 Lite voor GBA, werkt uitstekend, maar is wel duur. SuperCard Lite raad ik je af voor GBA ivm slowdowns.
K dan dus die zou samen moeten werken met mijn r4ds ? want mijn r4ds start altijd gelijk naar zijn eigen menu op dus dan zou ik vanaf daar de Ezflash moeten opstarten.
Bedankt voor de tip iig ik ga er eens goed naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Anoniem: 45287 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:23:
[...]

K dan dus die zou samen moeten werken met mijn r4ds ? want mijn r4ds start altijd gelijk naar zijn eigen menu op dus dan zou ik vanaf daar de Ezflash moeten opstarten.
Ergens op internet (ben even vergeten waar) staat een firmware.nds als je deze opstart vanuit het menu van de R4DS dan kun je je EZ Flash opstarten.
Dit is ook erg handig als je pictochat wilt opstarten.

[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 27-08-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Anoniem: 45287 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:23:
[...]

Menu van R4 is toch: GAMES | MEDIA | SLOT-2

Dan kan je daar toch voor slot-2 kiezen. Dus ja, vanuit R4 menu starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Mocht je je slot-2 kaart in GBA mode willen starten kun je gebruik maken van gbaswitch.nds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iro

iro

Misschien is deze vraag toch een beetje off-topic en toch al een aantal keer gesteld, maar ik ben van plan om online te gaan met mijn Nintendo DS. Ik heb op de website gekeken van Nintendo (http://www.nintendowifi.n...pport/supportedRouters.do), hier staan de routers die compatible zijn om met de Nintendo DS online te gaan. Nu is mijn vraag, heeft iemand al ervaringen met Nintendo WFC, ik kan namelijk de producten nergens vinden! :(. Graag hoor ik het nog.

Edit: Typo ftw!

Specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-05 23:06
iro schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:31:
Misschien is deze vraag toch een beetje off-topic en toch al een aantal keer gesteld, maar ik ben van plan om online te gaan met mijn Nintendo DS. Ik heb op de website gekeken van Nintendo (http://www.nintendowifi.n...pport/supportedRouters.do), hier staan de routers die compatible zijn om met de Nintendo DS online te gaan. Nu is mijn vraag, heeft iemand al ervaringen met Nintendo WFC, ik kan namelijk de producten nergens vinden! :(. Graag hoor ik het nog.

Edit: Typo ftw!
Hiervoor moet je bij het DS-lite topique zijn, dat je het even weet.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iro

iro

coptician schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 12:09:
[...]

Hiervoor moet je bij het DS-lite topique zijn, dat je het even weet.
Mijn dank is groot :)

Specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 21:50
Weet iemand wanneer de engelse versie van R4ds uitkomt, op de chineese gedeelte staat 1.11
maar de engelse site staat 1.10?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:24:
Weet iemand wanneer de engelse versie van R4ds uitkomt, op de chineese gedeelte staat 1.11
maar de engelse site staat 1.10?
Engelse versie 1.11 staat al een tijdje op de website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57041

Nou ben ik van plan om een Ninjads of r4ds te bestellen maar de vraag is is deze een beetje goed en makkelijk te gebruiken voor alles of zijn er betere voor ongeveer het zelfde bedrag ?

Het gaat om de volgende http://www.plextor.nl/ind...&task=view&id=42&Itemid=1

Of deze http://www.sidderwebshop....ew=product&product_id=779

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 57041 op 28-08-2007 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Ik zou toch de hulp willen vragen van wat gevorderde forum gebruiker op tweakers gezien ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil graag C++ leren als hobby om wat te beginnen op het gebied van Nintendo DS/Advance programming. Ik wil graag een goed boek kopen gezien daar toch de meeste kennis uit te halen is. Welk boek is nou goed? Gezien ik het online moet kopen en niet kan bladeren vraag ik me af waar te beginnen.

Kan iemand uit eigen ervaring vertellen welk boek goed is om te beginnen? Ik zie 100 boeken staan, maar welke ik zou moeten lezen is mijn een raadsel. Veel .NET boeken trouwens, maar geen C++?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Anoniem: 57041 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:26:
Nou ben ik van plan om een Ninjads of r4ds te bestellen maar de vraag is is deze een beetje goed en makkelijk te gebruiken voor alles of zijn er betere voor ongeveer het zelfde bedrag ?

Het gaat om de volgende http://www.plextor.nl/ind...&task=view&id=42&Itemid=1

Of deze http://www.sidderwebshop....ew=product&product_id=779
NinjaDS zou ik niet doen, hij is niet zo bekend en zeker niet populair. R4DS is dit wel, en heeft goede support door zowel de mensen erachter en de homebrew community.
Anoniem: 51473 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:47:
Ik zou toch de hulp willen vragen van wat gevorderde forum gebruiker op tweakers gezien ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil graag C++ leren als hobby om wat te beginnen op het gebied van Nintendo DS/Advance programming. Ik wil graag een goed boek kopen gezien daar toch de meeste kennis uit te halen is. Welk boek is nou goed? Gezien ik het online moet kopen en niet kan bladeren vraag ik me af waar te beginnen.

Kan iemand uit eigen ervaring vertellen welk boek goed is om te beginnen? Ik zie 100 boeken staan, maar welke ik zou moeten lezen is mijn een raadsel. Veel .NET boeken trouwens, maar geen C++?
Neem eens een kijkje op de GBAdev Forums en op DrunkenCoders.com. Met DevKitPro ga je ook te maken krijgen als je wilt gaan programmeren voor de DS :) Zelf heb ik hier geen ervaring mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91491

Ik wil toch even melden dat ik mijn Supercard DS ONE vandaag binnengekregen heb en dat ik binnen het kwartier alles werkende kreeg, 20 ROMS, 0 problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Anoniem: 91491 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:10:
Ik wil toch even melden dat ik mijn Supercard DS ONE vandaag binnengekregen heb en dat ik binnen het kwartier alles werkende kreeg, 20 ROMS, 0 problemen...
Een kwartier? Kreeg je de verpakking niet open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

DaSaN schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:01:
[...]

Een kwartier? Kreeg je de verpakking niet open?
lol

Inderdaad bij de R4DS was alles in 2 min. up & running (en dan tel ik het opendoen voor de postbode, handtekening zetten en de doos uitpakken mee ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het moeilijkste was dat verschikelijk kleine kaartje goed in de reader en R4DS doen :9 . Spellen lopen soepel heb alleen probleemen met corrupt save files van New Super Mario Bros en de mini letters van DSLinux .

Ik heb hem binnen en uit geprobeerd, ik moet alleen nu nog 5 dagen wachten op m'n verjaardag om dat ding fulltime te gebruiken :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kan ik mijn Ezflash II ook gebruiken in een DS lite om zo GBA backups te spelen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 11:47

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Na al die Jeugdherinneringen die de DS bleef oproepen heb ik Besloten om een NDS Lite te kopen.

Ik wil (heel Logisch) beginnen met de R4 aan te schaffen via http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1459, deze zou zo rond de €40,- kosten (is dit nog steeds een goeie deal). Had namelijk al gehoord dat het bij Sidder niet goed leverbaar was.

- Ik vroeg me dan ook af of het feit omtrend de Japanse Kingstons nog steeds Opging (snelheidskwestie). En in hoevere kan het kwaad om een Japanse Kingston 2GB aan te schaffen, runt de Castelvenia test dan nog steeds goed of neemt het wel af.
- Is de R4 echt beter/gelijk aan de M3 Simply, er word gezegd dat de Hardware hetzelfde is maar de foto's van de open producten verschillen toch. En zijn er in de tussentijd geen betere opties uitgekomen die ik misschien heb gemist?
- Het is me niet helemaal duidelijk hoe het nu zit met die Friend Codes, heeft de DS een Standaard Code en de Game (dus niet per cartridge) een Standaard Code en worden deze met elkaar vermenigvuldigd of wat dan ook om een friendcode te krijgen of komt hier nog heel wat bij kijken om "online" te gaan.

en oja btw Iemand nog enig idee waar (buiten Alphen aan de Rijn) de NDS Lite momenteel €111,- kost?

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:50:
Kan ik mijn Ezflash II ook gebruiken in een DS lite om zo GBA backups te spelen? Je moet wel gewoon de EZ-Flash II (USB?) flasher gebruiken.
Yep, die werkt.
JunkieXP schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 01:29:
- Ik vroeg me dan ook af of het feit omtrend de Japanse Kingstons nog steeds Opging (snelheidskwestie). En in hoevere kan het kwaad om een Japanse Kingston 2GB aan te schaffen, runt de Castelvenia test dan nog steeds goed of neemt het wel af.
Met Japanse 2GB Kingstons heb je in Castlevania portrait of Ruin nog steeds vastlopers. Zelf getest met m'n 2GB Japanse Kingston.
- Is de R4 echt beter/gelijk aan de M3 Simply, er word gezegd dat de Hardware hetzelfde is maar de foto's van de open producten verschillen toch.
Ze zijn gelijk. De M3 Simply loader komt altijd een paar dagen/uren later dan de R4 loader en heeft precies dezelfde functionaliteit.
En zijn er in de tussentijd geen betere opties uitgekomen die ik misschien heb gemist?
Misschien de CycloDS, lees eens een paar reviews om te kijken hoe die zich tot de R4 verhoud. Zelf ben ik nog steeds voorstander van de R4, ook gezien de populariteit.
- Het is me niet helemaal duidelijk hoe het nu zit met die Friend Codes, heeft de DS een Standaard Code en de Game (dus niet per cartridge) een Standaard Code en worden deze met elkaar vermenigvuldigd of wat dan ook om een friendcode te krijgen of komt hier nog heel wat bij kijken om "online" te gaan.
Dat weet ik niet precies, ik ga nooit online. Ik dacht dat spellen elke keer een unieke friendcode maken (bij het 1e keer aanmaken) en dit koppelen aan je DS. Zoek eens wat rond of vraag het in het DS (Lite) Topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Laatst online: 02-05 22:11
alweer bijna 52 pagina's op naar de honder jongens.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Weer iemand of de leverproblemen rond de R4DS bij Sidder alweer voorbij zijn inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117981

Bor de Wollef schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:01:
Weer iemand of de leverproblemen rond de R4DS bij Sidder alweer voorbij zijn inmiddels?
Ik heb vanochtend om 12 uur besteld, ik zal je laten weten wanneer ik 'm heb.

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Een kennis van mij had er maandag een besteld en heeft hem gisteren ontvangen dus ik denk dat de problemen weer even voorbij zijn.

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
JunkieXP schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 01:29:
Na al die Jeugdherinneringen die de DS bleef oproepen heb ik Besloten om een NDS Lite te kopen.

Ik wil (heel Logisch) beginnen met de R4 aan te schaffen via http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1459, deze zou zo rond de €40,- kosten (is dit nog steeds een goeie deal). Had namelijk al gehoord dat het bij Sidder niet goed leverbaar was.
KNIP
Ik heb via dealextreme de 2GB Kingston Japan meebesteld. Prijs-technisch gewoon goedkoop al is dx 10 dollar omhoog gegaan.
Reden 2GB: Er zijn veeeeel meer games die geen last hebben van de 2GB variant, imb is Castlevania de enige. En je kunt de ruimte evt. gebruiken om divx/mp3 erop te zetten.
Later kun je altijd een 1GB kaartje kopen voor de specific games oid.

Ik heb zondag besteld en vandaag mijn tracktrace nummer gekregen. Het duurt ong. 2 weken heb ik gelezen. Ik laat nog wel weten wanneer ik mijn goodies krijg :-)

[ Voor 8% gewijzigd door MrBaaco op 30-08-2007 11:59 . Reden: Bestelinfo dealextreme ]

Greetz MrBaaco

Ik had hem zaterdag besteld en Dinsdag was hij binnen 8)

Anoniem: 216141

Ik heb de R4 zonder micro card gisteren besteld en via mail van sidder punt NL te horen gekregen dat ze dinsdag pas weer versturen

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 216141 op 30-08-2007 12:21 ]

Anoniem: 216141 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:16:
Ik heb hem gister besteld en via mail van sidder punt NL te horen gekregen dat ze dinsdag pas weer versturen
Vreemd, ik heb gister om 12 uur besteld en mijn status staat nu op "Wordt verwerkt" sinds vanochtend, maar ik heb geen mailtje gehad. Misschien was ik nog net voor je? Ik heb wel met Ideal besteld.

In elk geval, dinsdag is ook niet slecht, dan heb je hem woensdag al binnen.Ik zou er gerust bestellen.

Om weer een beetje meer on topic te gaan (wanneer komt m'n R4 binnen is niet heel erg on topic), wat zijn de ervaringen met de verschillende homebrew browsers? Of is Opera toch nog de beste?

Okiwi ziet er wel mooi uit, maar ik lees van veel mensen dat ze problemen hebben met verbinden? Is de RAM upgrade hierbij nodig?

DSLinux schijnt ook webbrowsing met graphics te kunnen doen, maar wat ik daarover las was niet erg best. Niet dat ik bang ben voor Linux, ik tik dit er nu ook mee, maar voor de DS is het misschien toch een beetje veel?

Ik twijfel een beetje tussen homebrew of Opera aanschaffen...

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 117981 op 30-08-2007 12:45 ]

• Djerique
Ik vraag me af waarom jullie niet gaan voor de Cyclo DSevolution... :?

Deze kaart heeft toch echt veel betere specs. Helemaal gezien het feit dat dit de enige backup tool is die kaartjes hoger dan 2GB aankan.(SDHC) :*)

Enige nadeel zou misschien kunnen zijn dat die 10dollar meer kost, maar goed wat is 10 dollar nou... ;)

• Bor

Bor

Djerique schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:49:
Ik vraag me af waarom jullie niet gaan voor de Cyclo DSevolution... :?

Deze kaart heeft toch echt veel betere specs. Helemaal gezien het feit dat dit de enige backup tool is die kaartjes hoger dan 2GB aankan.(SDHC) :*)
Wat vind je betere specs behalve de ondersteuning voor SDHC? Ik heb overigens weinig echte ervaringen met de Cyclo gelezen en sta op het punt om de keuze te maken voor een R4DS maar je brengt me toch aan het twijfelen.

Hoe is de support van beide?

Anoniem: 216141

Anoniem: 117981 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:23:
[...]

Vreemd, ik heb gister om 12 uur besteld en mijn status staat nu op "Wordt verwerkt" sinds vanochtend, maar ik heb geen mailtje gehad. Misschien was ik nog net voor je? Ik heb wel met Ideal besteld.

In elk geval, dinsdag is ook niet slecht, dan heb je hem woensdag al binnen.Ik zou er gerust bestellen.

Om weer een beetje meer on topic te gaan (wanneer komt m'n R4 binnen is niet heel erg on topic), wat zijn de ervaringen met de verschillende homebrew browsers? Of is Opera toch nog de beste?

Okiwi ziet er wel mooi uit, maar ik lees van veel mensen dat ze problemen hebben met verbinden? Is de RAM upgrade hierbij nodig?

DSLinux schijnt ook webbrowsing met graphics te kunnen doen, maar wat ik daarover las was niet erg best. Niet dat ik bang ben voor Linux, ik tik dit er nu ook mee, maar voor de DS is het misschien toch een beetje veel?

Ik twijfel een beetje tussen homebrew of Opera aanschaffen...
Ik heb het ook met Ideal gedaan en idd iets later als jou. Vervolgens heb ik vanmorgen het contact formulier op de site ingevuld, omdat ook mijn bestelling op Word Verwerkt staat. Volgens de site betekent dit dat ze op voorraad zitten te wachten. Toen kreeg ik een mail terug van dat ze dinsdag weer gaan verzenden. Dus ik verwacht volgende week donderdag de R4 in huis te hebben.

FF snel weer ontopic: Ik denk niet dat ik ga browsen op mijn DS dit is nooit een succes geweest op kleine schermpjes.

Anoniem: 82147

Een CycoDS review: http://gbatemp.net/index.php?showtopic=53485

free-box.nl heeft nog genoeg R4 op voorraad volgens mij trouwens ;)

• sjaool
  • Nu online

sjaool

free-box.nl is al een weekje uitverkocht, zowel R4 als M3 en de EZ Flash 3 in 1.

Ik hoop dat hij de laatste wel weer snel op voorraad heeft want dat lijkt me wel een leuk ding voor de GBA-games.
Alhoewel ik de noodzaak niet meer zo zie vanwege de goede SNES en Gameboy (vooral Lameboy) emulators voor de DS.

Ik heb pasgeleden wel een paar browsers uitgeprobeerd maar ik vond die niet zo'n succes.
Wat wel leuk werkt is Beup (als je tenminste geen .com adres hebt).

• Djerique
Bor de Wollef schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:09:
[...]

Wat vind je betere specs behalve de ondersteuning voor SDHC? Ik heb overigens weinig echte ervaringen met de Cyclo gelezen en sta op het punt om de keuze te maken voor een R4DS maar je brengt me toch aan het twijfelen.

Hoe is de support van beide?
Ik weet sowieso dat de support van CycloDS super goed is! Daar staan ze ook om bekend. Ze luisteren naar alle klachten en suggesties via hun forum en dergelijke.

Ik zelf ga de CycloDS zeker aanschaffen :*) Helemaal met constante updates van firware ben je helemaal up2date :*)

• DaSaN
Djerique schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:17:
[...]

Ik weet sowieso dat de support van CycloDS super goed is! Daar staan ze ook om bekend. Ze luisteren naar alle klachten en suggesties via hun forum en dergelijke.

Ik zelf ga de CycloDS zeker aanschaffen :*) Helemaal met constante updates van firware ben je helemaal up2date :*)
Dat klinkt exact als de support van de R4DS;)

Anoniem: 231405

Is er een kaart beschikbaar waarbij Download Play voor alle spellen wordt ondersteund?
Dus ook Mario Cart en New Super Mario Bros?

Anoniem: 231405 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 23:23:
Is er een kaart beschikbaar waarbij Download Play voor alle spellen wordt ondersteund?
Dus ook Mario Cart en New Super Mario Bros?
Volgens mij heb jij het nu over illegale spellen en niet over homebrew :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Inderdaad, daar mogen we het niet over hebben hier maar een kleine hint mag vast wel hoop ik : R4DS.

Ben ook erg te spreken over de support van de R4DS, vaak firmware updates met features waar je wat aan hebt. En hij is lekker goedkoop plus simpel in het gebruik, echt helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231405

Anoniem: 117981 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 23:49:
[...]

Volgens mij heb jij het nu over illegale spellen en niet over homebrew :$
Ik heb de EZ-FlashV (VOOR BACKUP DOELEINDEN EN GEEN ROM DOWNLOAD, LAAT DAT DUIDELIJK ZIJN) maar die ondersteund voor de spellen Mario Cart en New Super Mario Bros de Download Play optie niet. Ik gebruik die echt alleen om vanaf een microSD te spelen als ik met de trein naar me werk ga (1,5 uur), want ik ga niet 10 spellen mee nemen en steeds verwisselen.

Maar ik begrijp dat de R4DS voor deze 2 spellen wel Download Play ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ja, dat wordt ondersteund. Wel ff de laatste 1.11-software van de R4DS-site downloaden, want op het bijgeleverde cdtje staat waarschijnlijk nog een versie waarmee het niet kan.

Changelog:
- Options such as soft reset are now supported for 1158-Zelda
- Solved white screen issues with game #1209
- Cheat Code Real-Time on/off added and bug fixed
- Moonshell upgraded to V1.71 and supporting soft reset
- Download play now supported in all games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-04 23:18
Heeft er hier iemand de Okiwi browser werkend gekregen op een R4DS? Ik heb alle instructie gevolgt, maar als ik de browser opstart gebeurt er niks. Alle knoppen onderin het onderste scherm reageren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alabama_man schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:00:
Heeft er hier iemand de Okiwi browser werkend gekregen op een R4DS? Ik heb alle instructie gevolgt, maar als ik de browser opstart gebeurt er niks. Alle knoppen onderin het onderste scherm reageren niet.
Je moet geloof ik ook eerst een tijdje wachten de eerste keer dat ie opstart, dan gaat ie fonts genereren en maakt 2 files aan, wat ik begrepen heb kan dat wel 5 minuten duren ofzo.

Verder is ie zover ik begrepen heb VER van af waardoor maar een paar van de knoppen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
Ik ben het lange wachten bij de 1e keer opstarten al gepasseerd. Kom ook gewoon in het ‘main screen’ en zie onderin ook het rijtje met knopjes. Maar vanaf dat punt doet ie niks. Hij laad niet de start pagina (scherm blijft leeg) en de knoppen reageren niet.

Ik weet dat de browser verre van af is, maar de Okiwi blog pagina zou hij moeten kunnen laden en de knopjes zouden deels moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
DaSaN schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:56:
[...]

Dat klinkt exact als de support van de R4DS;)
Dan luisteren de makers bij R4DS waarschijnlijk niet zo goed, aangezien er nog een hoop te wensen is zoals SDHC. Kaartjes van meer dan 2GB is dan alleen maar mogelijk met CycloDS.

Bovendien is autopatch/DLDI, de gemakkelijke menustructuur + extra ingame menus niet aanwezig bij R4DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Djerique schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:27:
Bovendien is autopatch/DLDI niet aanwezig bij R4DS.
Autopatch van dldi is toch al een poosje ondersteund bij de r4ds? Of hen ik dat nu mis?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
Sinds versie 1.10 heeft de R4DS ook DLDI autopatching. Gemakkelijke menustructuur is afhankelijk van hoe je je mappen indeelt. Extra ingame menu's ontbreken inderdaad. Maar of dat nu zoveel meerwaarde heeft vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Waarom hoor ik niks over SD high capacity(SDHC) en Download&play? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Djerique op 31-08-2007 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Djerique schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:06:
Waarom hoor ik niks over Download&play? ;)
Joh, kijk eens even enkele berichtjes terug, die over de release notes van versie 1.11... :X

[ Voor 4% gewijzigd door Ejorne op 31-08-2007 15:13 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.