Gathering of Tweakers

Quicksearch
Met een stukje tape, of heeeeeeeeeeeel voorzichtig met een stofzuiger, dat valse luchtklepje openzetten

rikkienator wijzigde dit bericht 11-02-2007 18:52 (3%)

The bigger the miracle the smaller the audience

Tnx, ga het nu snel met tape proberen!

Edit: Jammer het is niet gelukt :( !

...Ruud... wijzigde dit bericht 11-02-2007 19:07 (34%)

Tubes Only

quote:
...Ruud... schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:58:
Tnx, ga het nu snel met tape proberen!

Edit: Jammer het is niet gelukt :( !
Gewoon een veiligheidsspeld nemen, puntje ombuigen en de deuk eruit halen..dat kleine gaatje kan geen kwaad.

Tubes....It's what make music music!

quote:
silitek schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:14:
[...]

Gewoon een veiligheidsspeld nemen, puntje ombuigen en de deuk eruit halen..dat kleine gaatje kan geen kwaad.
Even een veiligheids spelt zoeken dan, heb het ook met een pincetje geprobeerd alleen dat lukte ook niet.

Edit: Gelukt ! Tnx voor de tip!

...Ruud... wijzigde dit bericht 11-02-2007 19:25 (4%)

Gewoon met de stofzuiger doen. Eerst aanzetten en daarna voorzichtig dichterbij komen, tenminste zo doe ik het zelf altijd

We Can't Get Enough

tulibu dibu douchooo

quote:
Beach177 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:35:
@ dot.k:

De 2016 schijnt dit wel te doen, dus hij voert (en scaled up) alle inputs door via de hdmi uit.
Hij doet het inderdaad want de xbox, wii en digidoos zijn allemaal zij het via component of dat lelijke gele stekkertje op de amp aangesloten. De enige kabel richting TV is de HDMI kabel. Hij doet het dus naadloos ;)

iworx wijzigde dit bericht 11-02-2007 19:54 (39%)

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

Nieuwe aanwinst:

http://www.wassada.com/data/shop/src/3199.jpg

http://www.audiocamp.net/freedata/sookie/audio_04/20050504141026_NgAi.jpg

Sony SCD-XB780 SACD speler :)
I wear my sunglasses at night

quote:
Snowman schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:26:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Platenspeler: Bluenote Piccolo met B5 arm en een Goldring Eroica LX
Voorversterker: NAD PP2
Monster Cable HTS-2600 Powercenter
Versterker: Advance Acoustic MAP305
CD Speler: Onkyo DX-7555
Kabels: Puresonic interlinks en Xindak luidsprekerkabels
Luidsprekers: Quadral Shogun Phonologue Gold

Meubeltje zelf inelkaar geflansd :+

In de toekomst nog eens een ander voorversterkertje aanschaffen. :)
Ziet d'r heel erg mooi uit. En ik gok dat je jezelf onder de term audiofiel schaart als ik zie dat je bijna 1500 euro voor en platenspeler uitgeeft :X

Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p

Gadgetfetisjist

quote:
The Eagle schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:29:
Ziet d'r heel erg mooi uit. En ik gok dat je jezelf onder de term audiofiel schaart als ik zie dat je bijna 1500 euro voor en platenspeler uitgeeft :X
Wat is het verschil met iemand die 1500 euro voor een CD-speler uitgeeft? :)

quote:
Exirion schreef op maandag 12 februari 2007 @ 09:40:
Wat is het verschil met iemand die 1500 euro voor een CD-speler uitgeeft? :)
Feit is dat je met een LP speler veer meer winst kan halen door meer geld uit te geven dan bij een CD-speler. Bij een LP is met in mindere mate de elektronica, en veel meer de mechanica die de winst geeft. Het geld zie je dus letterlijk zitten, en dus is ook de waarde voor het oog in een veel betere verhouding dan bij zo'n zwart kastje waar je een CD in doet.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

quote:
dot.K schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:51:
[...]

Hij doet het inderdaad want de xbox, wii en digidoos zijn allemaal zij het via component of dat lelijke gele stekkertje op de amp aangesloten. De enige kabel richting TV is de HDMI kabel. Hij doet het dus naadloos ;)
dat is mooi, ook het upscalen gebeurt vanaf alle inputs?
ik ga maar eens hard doorsparen dan!

tulibu dibu douchooo

quote:
Beach177 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:02:
[...]
dat is mooi, ook het upscalen gebeurt vanaf alle inputs?
ik ga maar eens hard doorsparen dan!
Heb ik eigenlijk nog niet bij stilgestaan. Mijn DVD staat op 720p, de Xbox ook - die staan op direct stream. Voor de Wii heb ik componentcables in bestelling staan. Zal straks nog eens door de handleiding bladeren. Qua geluid is het alleszins een toppertje ivgl. met mijn oude Yamaha.
Reg. datum: 16 augustus 2002

quote:
The Eagle schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:29:
[...]

Ik schaar mezelf nou niet bepaald onder de term audiofiel. Maar ik ben een groot liefhebber van LP's, ( Ik draai nog zelden CD's) en vond dit een mooie upgrade voor mijn Goldring GR1.

Ziet alles :|

quote:
Snowman schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:44:
[...]

Ik schaar mezelf nou niet bepaald onder de term audiofiel. Maar ik ben een groot liefhebber van LP's, ( Ik draai nog zelden CD's) en vond dit een mooie upgrade voor mijn Goldring GR1.
offtopic:
face it, met zo'n opstelling begin je echt wel van audiofiel te reppen ;)

Athlon 2000+/2GB | meer dan 4 TB aan schijven | iBook G4 933/1128MB-Tiger | G4 733/1GB-Tiger | G5 Quad/4,5GB-Leopard

Reg. datum: 28 januari 2004

[

Nilsx wijzigde dit bericht 12-02-2007 17:57 (99%)

a64 3800+ (zalman 7000b-cu), a8n-sli deluxe, 2* 6800gt pci-e@400/1100 (zalman vf700cu), twinmos 1024mb

Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic; lees de Topicwaarschuwing er nog eens op na.

Kaj. wijzigde dit bericht 12-02-2007 18:13 (88%)

Haa Dee Vee, daar kom je verder mee!

aka Fatass, WallyLAN

Onkyo is zeker voor surroundsetups een erg fijn merk. Zelf heb ik laatst de TX-SR504E gekocht voor ¤225,- Ik denk dat dat een interessantere receiver is dan de (wat oudere) 601E, ondanks dat de 601E iets luxer is.

If it ain't broken, tweak it.| Cisco 2651XM router | Slackware lief! |Intel C2D E8400, 8GB RAM, Gigabyte P35-DS3L, XFX GF8800GTS, Dell 24" en Samsung 20" breedbeeld TFT, etc...

Mac powered

quote:
dot.K schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:20:
[afbeelding]

TV : Pioneer PDP-427XA - 42" 7th generation Plasma
Amp : Pioneer VSX-2016AV-S
DVD : Pioneer DV-696AV-S

Frontspeakers: B&W 601 S1
Centerspeaker: B&W LCR 600 S1
Sub: B&W ASW-600

Rears -- brrr .. nog niets deftigs. Ben op zoek naar klein / powerful.

In de kast ook nog een Wii & Xbox 360, een Pioneer DVR, Samsung Digitale TV decoder.

Waarom de amp ook niet in de kast staat? Omdat ie te lang was en niet in de kast past + warmteontwikkeling.

Waarom staat ie dan nog niet in een ander meubel? Nog niets gevonden.
Hee, het valt me nu pas op dat er twee verschillende voeten zijn voor deze TV, deze is er ook nog:

http://www.pioneer.be/images/products/plasmatv/pioneer/pdp427xd10_thumbnail.jpg

Hoe zit dat, moet je voor de ander extra bijbetalen en/of bijbestellen? Ik heb deze TV op 't oog voor in ons nieuwe huis, m'n vriendin vind de TV nml. ook erg mooi (zowel qua uiterlijk als qua beeld :) ). Daar zullen we zo'n TV waarschijnlijk toch aan de muur hangen zodat de voet niet zo relevant is maar ik ben toch wel benieuwd.

Hij bevalt goed? Geen gekke geluidjes (fan's o.i.d.) of extreme warmte?

Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.

tulibu dibu douchooo

quote:
Abbadon schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:34:
[...]
Hee, het valt me nu pas op dat er twee verschillende voeten zijn voor deze TV, deze is er ook nog:
True, ik heb er niets aan om 'm te draaien dus daarom is't de normale voet geworden. Binnenkort hangt ie toch tegen de muur.
quote:
Hoe zit dat, moet je voor de ander extra bijbetalen en/of bijbestellen? Ik heb deze TV op 't oog voor in ons nieuwe huis, m'n vriendin vind de TV nml. ook erg mooi (zowel qua uiterlijk als qua beeld :) ). Daar zullen we zo'n TV waarschijnlijk toch aan de muur hangen zodat de voet niet zo relevant is maar ik ben toch wel benieuwd.
Ik had de muurbeugel besteld maar die was nog niet binnen (2 weken) en toen dacht ik .. dan maar snel de voet halen. De TV komt dus zonder beugel/voet/... gewoon los in de doos.
quote:
Hij bevalt goed? Geen gekke geluidjes (fan's o.i.d.) of extreme warmte?
OMG ... die plasma is zalig. Nee, tot nu toe geen vreemde geluiden en ook niet extreem warm.
Ik heb 'm sinds vorige donderdag en hij heeft intussen vlot 60 uur op de teller.
Een aanrader, hij kost wat, maar je hebt dan ook wat ;)
quote:
voodooless schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:03:
[...]

Feit is dat je met een LP speler veer meer winst kan halen door meer geld uit te geven dan bij een CD-speler. Bij een LP is met in mindere mate de elektronica, en veel meer de mechanica die de winst geeft. Het geld zie je dus letterlijk zitten, en dus is ook de waarde voor het oog in een veel betere verhouding dan bij zo'n zwart kastje waar je een CD in doet.
Is dat een feit? Dat je meer ziet zitten betekent niet automatisch dat je het ook hoort :) En een supergoede CDspeler kan er ook erg geil uitzien hoor ;)

http://www.dcsltd.co.uk/products_audiophile/P8i-CD-600.jpg

Het is maar wat je prettiger vindt... een goede platenspeler klinkt verrukkelijk, maar een CD-speler zoals hierboven afgebeeld is ook een lust voor het oor (en het oog).

Intel Core 2 Duo E8400 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freeze Pro 7

Gadgetfetisjist

quote:
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:04:
Is dat een feit? Dat je meer ziet zitten betekent niet automatisch dat je het ook hoort :) En een supergoede CDspeler kan er ook erg geil uitzien hoor ;)

[afbeelding]

Het is maar wat je prettiger vindt... een goede platenspeler klinkt verrukkelijk, maar een CD-speler zoals hierboven afgebeeld is ook een lust voor het oor (en het oog).
Bovendien zit heel veel van het geluid van een platenspeler niet in de laatste plaats in de voorversterker voor het element. Dat is toch wel een redelijk verschil met een CD-speler zonder losse DAC.

ik ben over iets in discusie

Een dvd of cd die via digital interface gaat .
Dit zijn 0 en 1 tjes die de cd\dvd al gecodeert staat.
Hoe kan het nu dat een dvd\cd speler anders kan klinken ?

De reden dat ik het vraagt

wilde een harman kardon dvd speler met hdvi aansluiting.
Die kosten 400euro
Er naast staat de samsung met hdvi aansluiting voor 130euro (afgeprijs)
Ook staat er een philips dvd speler met hdvi aansluiting voor 99euro

Alles spelers kunnen 720p en 1080i upscale .
Ik vroeg er na en ze zeggen dat het aan de audio kwalitijd van de h&k ligt dat die zo duur was.

Ik heb de samsung gekocht

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

quote:
suijkerbuijk schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:11:
ik ben over iets in discusie

Een dvd of cd die via digital interface gaat .
Dit zijn 0 en 1 tjes die de cd\dvd al gecodeert staat.
Hoe kan het nu dat een dvd\cd speler anders kan klinken ?
Er kan inderdaad weinig klankverschil zijn als je digitaal aansluit. Alleen de timing van de overdracht wordt dan nog bepaalt door de speler (clock).

Dat is de reden dat ik een ZEER nette Sony SACD speler heb gekocht, die voor zijn prijs uitblinkt in kwaliteit en degelijkheid. Alleen een externe DAC aansluiten en eventueel een andere clock in de speler en voilla.... echte ''high end'' ;)

Barry wijzigde dit bericht 13-02-2007 00:24 (21%)

Mac powered

quote:
suijkerbuijk schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:11:
Ik vroeg er na en ze zeggen dat het aan de audio kwalitijd van de h&k ligt dat die zo duur was.
Omdat ze waarschijnlijk gedoeld hebben op analoge aansluiting, dat hij dan het beste geluid levert van het stel wat je opnoemt. Digitaal aangesloten maakt het voor het geluid idd niks uit welke je neemt; klankverschil is 0,0. Het enige wat kan gebeuren is dat je plopjes, kraakjes, tikken o.i.d. kunt horen bij digitaal wanneer de overdracht van de nulletjes en eentjes niet helemaal goed gaat, maar volgens mij wordt zulke rotzooi niet verkocht.

Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.

Dan kom ik ook maar eens met mijn kamersetje na al dat lezen hier:

http://dennus.b-boys.nl/pics/PICT2563.JPG
Me versterker en equalizer bij elkaar!

http://dennus.b-boys.nl/pics/PICT2564.JPG
Me versterker:) Goed ding, Sony LBT-V701

http://dennus.b-boys.nl/pics/PICT2565.JPG
Me Equalizer! Werkt super, Sony SEQ-V901

http://dennus.b-boys.nl/pics/PICT2566.JPG
Me tvtje van 2 jaar, waar ik alles op zie kijk en meemaak!Gekoppeld aan PC:)

http://dennus.b-boys.nl/pics/PICT2567.JPG
De grote baas die de muziek verzorgt en het geluid van de TV doorstuurd naar de versterker!

http://dennus.b-boys.nl/pics/PICT2568.JPG
Kenwood 40 Watt speakertje, bass eruitgefilterd zoveelmogelijk!

http://dennus.b-boys.nl/pics/PICT2569.JPG
Mijn sgatje, B&W 500 Series Luidspreker ala 300 wattekes!

Dit was mijn spulletje bij me ma, bij me pa komt nog! :P

dennus2006 wijzigde dit bericht 26-02-2007 21:23 (4%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws