Hoofdcategorieën
Topicacties

[NAS] Synology DS-106/x07 ^ D-Link DNS-323 ^ Thecus 2100

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 15 april 2007

quote:
ppl schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 00:56:
[...]

Niemand heeft het hier dan ook over een backup manier. Het enige waar men het hier over heeft is een extra stuk veiligheid middels raid1 zodat bij uitval van een hardeschijf de data niet meteen pleite is en je dus niet meteen hoeft te gaan lopen restoren
En daar houd met een RAID 1 ook alles mee op!
RAID1 is *GEEN* backup oplossing zodra je het als schijf gebruikt voor toegang tot je dagelijkse file/data access.

Wanneer je dagelijks normaal een file/data benadert, denk aan een Dbase, dan is geen backup ingeregeld.Een dbase kan namelijk corrupt raken zonder dat jij het weet. Wat doe jij dan als je al 2 weken lang met een corrupte Dbase werkt? Met RAID1 creeer je geen restore point. Tenzij je elke dag je Dbase appart wegzet, een copy op je RAID1 an daar met je handen ervan af blijft, dan heb je pas een backup.

Zo gebruik ik mijn Thecus N2100 ook, mijn foto's staat erop, mijn muziek staat erop (wordt door mijn MCE gebruikt), mijn documenten en belasting aangifte ook ;(
Het gaat mij erom wanneer 1 schijf eruit knalt, dat staat mijn gegevens tenminste nog op een ander schijfje. Daar zijn die dingen goed voor.

RAID1 op mijn PC had ook gekund, absoluut goedkoper, maar dat systeem haal ik regel matig overhoop, niet handig als ik bij mijn gegevens wil.

Wat betreft doorvoer snelheid (ik heb hem 8 maanden), mijn PC & N2100 is via LAN 100Mbit aan elkaar verbonden, het is natuurlijk lang niet zo snel als je schijf in je PC, maar het is ook geen drama, want het gaat om file access, en dat gaat allemaal prima en heel vlot. Wel merk je wat vertraging met het bekijken van mijn foto's, gemiddeld 6Mbyte per foto, maar dat stoort mij niet.
Foto's van 1 a 2 Mbyte gaat wel vlot (logisch).

Via mijn laptop, benader ik met WiFi (Belkin, WPA, G only, 5.5Mbps) mijn netwerk. Ik gebuik Outlook om mijn email te lezen en de *.PST file staat op N2100.
Dat gaat allemaal prima, goed zelfs.
Hier merk ik een (lichte) vertraging, want nu gaat alles via WiFi met maar 5.5Mbps, maar nog steeds niet hinderlijk.

Dus als je bekijkt welke merk het hoogste doorvoersnelheid heeft, denk ik dat het ook belangrijk is om te zien hoe een merk zijn product ondersteund. Thecus doet het niet slecht.

Dus ik ben met mijn systeem heel tevreden. Ik heb na de nieuwe firmware update niet echt gemerkt dat alles sneller verloopt (RAID1 is opnieuw opgebouwd met firmware 2.1.05) :) :) :)

sokol wijzigde dit bericht 15-04-2007 16:06 (46%)

Pluk de dag, eet een appel!

quote:
Valith schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:54:
[...]

Mauritz, super de eerste gebruikerservaringen met de DS-207!
Hoe zijn je ervaringen met:
  • Transfer rates PC/laptop <=> NAS? (Hangt hij in een Gbit netwerk, 100Mbit of WiFi 54Mbit?)
  • Is de 266MHz CPU en 64MB mem voldoende in jouw optiek (en hoe beoordeel je dit? Op het Synology forum wordt veel gesproken over dat de 500MHz en 128MB versie moet komen omdat dat heel veel beter is, maar dat zou vooral voor slimserver functionaliteit nodig zijn... niet voor transferrates etc)
  • De laatste dagen nog interessante bevindingen??
  • Komt er een review (product survey) van jou op T.net :9 ???
Ik moet je de antwoorden even verschuldigd blijven. Mijn pc-tijd is drastisch ingeperkt ivm net verworven vaderschap. Tot op heden heb ik niet meer gedaan dan installatie en overzetten van data. Puntjes op de i en testen is voorlopig geen sprake van dus ik hoop dat je je antwoorden van anderen kan krijgen...

Doe eens gek, doe gezond...

Poing
Reg. datum: 18 maart 2002

Er is een nieuwe review bij Hexus.net over de Thecus N1200: Link.

Reg. datum: 27 februari 2001

quote:
BounceMeister schreef op donderdag 19 april 2007 @ 07:51:
Er is een nieuwe review bij Hexus.net over de Thecus N1200: Link.
leuke review om te lezen, bracht me nog meer aan het twijfelen :S. Ik wacht tot mijn vakantiegeld binnen is (nog 1 maand) en dan moet ik er toch echt 1 kopen.

Het wordt een single disk NAS, en mijn opties zijn op dit moment de Synology DS 107, DS 107e, of de Thecus N1200.
&#937; is futile

Same here... Stroomverbruik van de Thecus is volgens de TS bijna 2x hoger dan de Synology en ook kom ik er niet achter of hij nou wel of niet PHP & Mysql ondersteunt. Lijkt me ideaal als ik die oude linux bak de deur uit kan gooien voor een zuinigere oplossing! :)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Poing

quote:
Willem2 schreef op zondag 29 april 2007 @ 07:38:
Same here... Stroomverbruik van de Thecus is volgens de TS bijna 2x hoger dan de Synology en ook kom ik er niet achter of hij nou wel of niet PHP & Mysql ondersteunt. Lijkt me ideaal als ik die oude linux bak de deur uit kan gooien voor een zuinigere oplossing! :)
Er zit wel een verschil tussen de Thecus N1200 en de Thecus N2100. De laatse heeft 2 schijven en zal daardoor meer gebruiken. Je moet hem daarom vergelijken met de DS-207, het stroomverbruik daarvan staat echter niet in de tabel.
De Thecus N1200 is wel vergelijkbaar met de DS-106 of DS-107.

&#937; is futile

quote:
BounceMeister schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:03:
[...]

Er zit wel een verschil tussen de Thecus N1200 en de Thecus N2100. De laatse heeft 2 schijven en zal daardoor meer gebruiken. Je moet hem daarom vergelijken met de DS-207, het stroomverbruik daarvan staat echter niet in de tabel.
De Thecus N1200 is wel vergelijkbaar met de DS-106 of DS-107.
Dat is een goed punt inderdaad. Maar de PHP en MySQL support heb ik tot op heden nog niet kunnen vinden voor de Thecus N1200 en/of N2100. Daarnaast lijkt Synology een vrij actieve gebruikersgroep en support organisatie te hebben, als ik op de site van Thecus rondneus zie ik dat niet. Wel zo prettig als je in de toekomst enigzins up-to-date wilt kunnen blijven. Begrijp me niet verkeerd hoor: ik vind die Thecus modellen ook erg interessant, alleen de moeite die ik moet doen om informatie boven tafel te krijgen stemt mij enigzins bedenkelijk.

Poing

quote:
Willem2 schreef op zondag 29 april 2007 @ 14:34:
[...]

Dat is een goed punt inderdaad. Maar de PHP en MySQL support heb ik tot op heden nog niet kunnen vinden voor de Thecus N1200 en/of N2100. Daarnaast lijkt Synology een vrij actieve gebruikersgroep en support organisatie te hebben, als ik op de site van Thecus rondneus zie ik dat niet. Wel zo prettig als je in de toekomst enigzins up-to-date wilt kunnen blijven. Begrijp me niet verkeerd hoor: ik vind die Thecus modellen ook erg interessant, alleen de moeite die ik moet doen om informatie boven tafel te krijgen stemt mij enigzins bedenkelijk.
Heb je iets aan deze info? (Het is van de N2100)
http://onbeat.dk/thecus/index.php/N2100_Software

of

http://onbeat.dk/thecus/downloads/phpinfo.html

Ik twijfel zelf ook tussen de DS-106/107 of de N1200, zo'n beetje hetzelfde probleem, de Synology heeft een grotere gebruikersgroep, maar de Thecus heeft betere specs. Ik weet nog niet hoeveel ik er aan wil "tweaken".

quote:
Ik twijfel zelf ook tussen de DS-106/107 of de N1200, zo'n beetje hetzelfde probleem, de Synology heeft een grotere gebruikersgroep, maar de Thecus heeft betere specs. Ik weet nog niet hoeveel ik er aan wil "tweaken".
Ik zit ook te tijwfelen tussen die 3. Ik vraag me dus af welke de snelste is kwa overdrachtsnelheid, want dat vind ik het belangrijkste. De N1200 is wel het duurste.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

&#937; is futile

Hier kun je in ieder geval de Thecus N2100 en de 106e vergelijken:

http://www.smallnetbuilde...option,com_nas/Itemid,190

Ze zijn over het algemeen redelijk aan elkaar gewaagd, soms is de ene wat sneller, dan weer de andere. Hoe de N1200 zich tot de N2100 verhoudt durf ik niet te zeggen, maar ik zou verwachten dat ze elkaar niet veel ontlopen.

Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en heb een Synology 106e besteld. Laag stroomverbruik, actieve support & gebruikers community & een prijs van 189¤ gaven voor mij de doorslag in deze richting.

Poing

quote:
Willem2 schreef op maandag 30 april 2007 @ 21:41:
Hier kun je in ieder geval de Thecus N2100 en de 106e vergelijken:

http://www.smallnetbuilde...option,com_nas/Itemid,190

Ze zijn over het algemeen redelijk aan elkaar gewaagd, soms is de ene wat sneller, dan weer de andere. Hoe de N1200 zich tot de N2100 verhoudt durf ik niet te zeggen, maar ik zou verwachten dat ze elkaar niet veel ontlopen.

Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en heb een Synology 106e besteld. Laag stroomverbruik, actieve support & gebruikers community & een prijs van 189¤ gaven voor mij de doorslag in deze richting.
Ik vind het zo vreemd dat de synology maar 32Mb geheugen heeft, en de Thecus N1200 128Mb en de processor van de Thecus N1200 is ook sneller dan de Synology DS-106e.
Je zou verwachten dat de Thecus N1200 dan een betere performance heeft dan de Synology DS-106e, maar als in een test blijkt dat de grote broer N2100 zo'n beetje even snel is als de Synology DS-106e, zal er dus toch ergens anders een verschil moeten zitten. Maar waar zit dat verschil dan?

Mooie link naar de test overigens.

EDIT:
Ik bedacht me net dat de performance waarschijnlijk niet in de doorvoer zal zitten, maar misschien in de snelheid van de applicaties en bij meerdere gebruikers etc.

BounceMeister wijzigde dit bericht 01-05-2007 07:36 (46%)

Satellite Rulezz
Reg. datum: 27 november 2000

Voorzover ik het ergens goed gelezen heb zou vandaag toch de Synology DS-207+ (500 mhz en 128 MB geheugen) uitkomen toch? Iemand die dit kan bevestigen?

edit:
Ik zie dat de DS-107+ uit is gekomen met 500 mhz en 128 MB geheugen). Deze kan alleen 1 disk hebben. Helaas is deze nog niet op vooraad. Iemand die gekozen heeft om voor dit snellere type te gaan?

Binnetie wijzigde dit bericht 01-05-2007 11:35 (41%)

Satellite Television Rulezzz! In het bezit van een Dreambox 7000S!!! Waar zit de ANY KEY???

&#937; is futile

quote:
Binnetie schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:32:
Voorzover ik het ergens goed gelezen heb zou vandaag toch de Synology DS-207+ (500 mhz en 128 MB geheugen) uitkomen toch? Iemand die dit kan bevestigen?

edit:
Ik zie dat de DS-107+ uit is gekomen met 500 mhz en 128 MB geheugen). Deze kan alleen 1 disk hebben. Helaas is deze nog niet op vooraad. Iemand die gekozen heeft om voor dit snellere type te gaan?
Ik heb bewust niet voor de 107 gekozen: snellere processor & meer geheugen = meer energie verbruik (over het algemeen). En dat wilde ik juist zo laag mogelijk hebben... Maar goed, meten is weten dus als ik de 106 binnen heb ga ik het echte verbruik zeker nameten. Zodra iemand zich met de eerste 107 meldt kan die ook aan zo'n meting worden onderworpen.

As the rush comes..

quote:
Willem2 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:23:
[...]

Ik heb bewust niet voor de 107 gekozen: snellere processor & meer geheugen = meer energie verbruik (over het algemeen). En dat wilde ik juist zo laag mogelijk hebben... Maar goed, meten is weten dus als ik de 106 binnen heb ga ik het echte verbruik zeker nameten. Zodra iemand zich met de eerste 107 meldt kan die ook aan zo'n meting worden onderworpen.
Misschien heeft die 500MHz wel speedstepping ;) (LOL) of is ie gewoon uit zichzelf super zuinig... Sneller is niet altijd per definitie onzuiniger.
Maar ben zeker benieuwd naar je metingen. Meten is tenslotte weten :+

Sys specs | Synology DS-207 128MB (2x500GB RAID1) | Canon EOS 40D | BG-E3 | 430EX | Tokina AT-X 12-24 f/4 | Tamron 28-75 f/2.8 | Canon EF 50 f/1.8II | Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM

Satellite Rulezz

quote:
Willem2 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:23:
[...]

107: Power Consumption: 43W(Spin); 25.4W(Access); 26.9W(Idle); 14W(Hibernation)
107+: Power Consumption: 41W(Spin); 16W (Access); 19W (Idle); 8.6W(Hibernation)

Dus het lijkt een stukje minder te zijn? Komt dat niet door inovatie in nieuwe chips?

Satellite Television Rulezzz! In het bezit van een Dreambox 7000S!!! Waar zit de ANY KEY???

As the rush comes..

quote:
Binnetie schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:32:

edit:
HIER kun je de DS-207 128MB vinden (leverbaar vanaf 2 mei), echter weet ik niet of dit de DS-207+ is. Is deze ('plus-versie') echt aangekondigd? De DS-107+ heeft wel čn een 500MHz proc čn 128MB.... dus allebei een upgrade tov de standaard uitvoering.

Er zou van de DS-207 ook een 128MB versie komen, maar in eerste instantie nog niet met de 500MHz proc (las ik op het Synology forum) dan moesten ze de firmware opnieuw compileren voor die processor architectuur (wel gek als het met de DS-107 wel kan :? )....

Heb jij een bron ergens van die DS-207+ (met info over zowel de proc als mem?)

[toevoeging] Nog een aardige review over de DS-207 op Amug.org voor de liefhebbers :9 [/toevoeging]

Valith wijzigde dit bericht 01-05-2007 16:04 (7%)

Sys specs | Synology DS-207 128MB (2x500GB RAID1) | Canon EOS 40D | BG-E3 | 430EX | Tokina AT-X 12-24 f/4 | Tamron 28-75 f/2.8 | Canon EF 50 f/1.8II | Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM

As the rush comes..

Mooi stukje performance info over de Synology reeks:
Datenraten:
Gemessen mit FileZilla (FTP) und Windows XP/Windows Vista Business 64Bit.
Kopiert wurden eine 1,4 und eine 4,0GB Datei.

DS-107e: Lesen (16,00MB/s) Schreiben (9,60MB/s)
DS-107: Lesen (21,00MB/s) Schreiben (11,70MB/s)
DS-107+(64MB): Lesen (28,50MB/s) Schreiben (19,00MB/s)
DS-207(64MB): Lesen (19,00MB/s)NR-1HD Schreiben (11,00MB/s)*
DS-207(64MB): Lesen (18,00MB/s)R1-2HD Schreiben (10,00MB/s)*
DS-207(128MB): Lesen (19,00MB/s)NR-1HD Schreiben (11,00MB/s)*
DS-207(128MB): Lesen (18,00MB/s)R1-2HD Schreiben (10,00MB/s)*
CS-407e Lesen (18,50MB/s)R5-4HD Schreiben (9,00MB/s)*
CS-407: Lesen (30,00MB/s)R5-4HD Schreiben (13,70MB/s)*
RS-407: Lesen (31,00MB/s)R5-4HD Schreiben (13,00MB/s)*

Bron: klik

De DS-207+ (mocht die uitkomen met 500MHz proc en 128MB) zal dan naar verwachting ook leessnelheden van rond de 27-28.50MB/s en schrijfsnelheden van rond de 18-19MB/s kunnen halen). Met die processor is dus de winst te halen in de transferrates. 128MB geheugen is dan alleen fijn bij het draaien van een eventuele slimserver (en mogelijk ook noodzakelijk voor hogere transferrates als een 500MHz proc is geplaatst).

Satellite Rulezz

quote:
Valith schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:42:
[...]

HIER kun je de DS-207 128MB vinden (leverbaar vanaf 2 mei), echter weet ik niet of dit de DS-207+ is. Is deze ('plus-versie') echt aangekondigd? De DS-107+ heeft wel čn een 500MHz proc čn 128MB.... dus allebei een upgrade tov de standaard uitvoering.

Er zou van de DS-207 ook een 128MB versie komen, maar in eerste instantie nog niet met de 500MHz proc (las ik op het Synology forum) dan moesten ze de firmware opnieuw compileren voor die processor architectuur (wel gek als het met de DS-107 wel kan :? )....

Heb jij een bron ergens van die DS-207+ (met info over zowel de proc als mem?)

[toevoeging] Nog een aardige review over de DS-207 op Amug.org voor de liefhebbers :9 [/toevoeging]
Zoiets had ik ook gelezen. Met al die verschillende types zie je door de bomen het bos niet meer. Ik zal eens zoeken. Maar je kan wel eens gelijk hebben dat de firmware daar op aangepast moest worden.

&#937; is futile

Nou, mijn Synology 106e is gisteren binnen gekomen dus ben er meteen na het eten mee aan de slag gegaan! Installatie is vrij simpel alleen wil hij meteen beginnen met het installeren van een vrij oude firmware; je kunt dus beter even de laatste versie downloaden en daarmee van start gaan.

Ik heb er een Samsung 300GB spinpoint in zitten en zelfs tijdens het kopieren van 90GB data is de Fan niet aangeslagen (zou vanaf 46/47 graden aan moeten slaan)! Zonder Fan & met een spinpoint is het dus een heerlijk stil kastje zo. Alleen is het blauwe powerledje zoals eerder op gemerkt irritant fel...

Lezen haal ik zo'n 9Mbyte/sec op het moment en schrijven 8Mbyte/sec. Het zou me niet verbazen als dat aan mijn netwerk ligt want ik heb vrij slechte UTP kabels en een Sweex switch die nou niet echt bekend staat als 1 van de beste. Ik zal het dit weekend eens met betere kabels en een 3Com switch proberen, kijken of er nog een paar procenten uit te persen zijn. Maar ik ben zeker tevreden met deze doorvoersnelheden.
Dit is overigens op een 100Mbit netwerk, ik moet nog even een Gbit switch op de kop tikken om te kijken wat dat voor een invloed heeft, maar als hij nu al niet aan de max van 100Mbit komt (+/- 12.5Mbyte/sec) dan vraag ik me af of dat uberhaupt iets uithaalt.

Stroomverbruik in idle stand is zo'n 14W en tijdens read/write zo'n 16W. In hibernate mode moet ik nog even meten. Afhankelijk van het type hardeschijf, zal dit vast iets varieren maar het ziet er vrij bescheiden uit naar mijn mening.

Al met al een happy camper en dan ben ik nog niet eens begonnen aan de andere features die dit apparaat te bieden heeft! :)

Reg. datum: 24 mei 2000

quote:
Willem2 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 08:38:
Nou, mijn Synology 106e is gisteren binnen gekomen dus ben er meteen na het eten mee aan de slag gegaan! Installatie is vrij simpel alleen wil hij meteen beginnen met het installeren van een vrij oude firmware; je kunt dus beter even de laatste versie downloaden en daarmee van start gaan.

Ik heb er een Samsung 300GB spinpoint in zitten en zelfs tijdens het kopieren van 90GB data is de Fan niet aangeslagen (zou vanaf 46/47 graden aan moeten slaan)! Zonder Fan & met een spinpoint is het dus een heerlijk stil kastje zo. Alleen is het blauwe powerledje zoals eerder op gemerkt irritant fel...

Lezen haal ik zo'n 9Mbyte/sec op het moment en schrijven 8Mbyte/sec. Het zou me niet verbazen als dat aan mijn netwerk ligt want ik heb vrij slechte UTP kabels en een Sweex switch die nou niet echt bekend staat als 1 van de beste. Ik zal het dit weekend eens met betere kabels en een 3Com switch proberen, kijken of er nog een paar procenten uit te persen zijn. Maar ik ben zeker tevreden met deze doorvoersnelheden.
Dit is overigens op een 100Mbit netwerk, ik moet nog even een Gbit switch op de kop tikken om te kijken wat dat voor een invloed heeft, maar als hij nu al niet aan de max van 100Mbit komt (+/- 12.5Mbyte/sec) dan vraag ik me af of dat uberhaupt iets uithaalt.

Stroomverbruik in idle stand is zo'n 14W en tijdens read/write zo'n 16W. In hibernate mode moet ik nog even meten. Afhankelijk van het type hardeschijf, zal dit vast iets varieren maar het ziet er vrij bescheiden uit naar mijn mening.

Al met al een happy camper en dan ben ik nog niet eens begonnen aan de andere features die dit apparaat te bieden heeft! :)
OOO! is dat ook zo met de 207+? Dat de fan niet aan gaat?

Ik zit te twijfelen tussen de 107 en 207. Ben er nog niet uit ik nou raid wil. Het is geen backup, maar wel lekker als er iets crashed.
Maar stel je voor dat er ineens een virusje langkomt, en al je files even 0 byte maakt ofzo.
Ondersteund dat ding misschien snapshots?

&#937; is futile

quote:
Jrz schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 09:05:
[...]
OOO! is dat ook zo met de 207+? Dat de fan niet aan gaat?
Dat zal van het type hardeschijf afhangen (hoe warm hij wordt). In mijn ervaring zijn Samsung vrij koel en Maxtors bijvoorbeeld redelijke heethoofden. Aangezien de 207 2 hardeschijven vlak naast elkaar heeft in een kleine behuizing, zou ik verwachten dat die Fan eerder aangaat vanwege de warmteproductie. En omdat het een kleine fan is zal die redelijk wat herrie maken om de warmte af te kunnen voeren (tenzij er in de 207 een 80mm fan of groter zit, maar dat acht ik niet erg waarschijnlijk).
quote:
Ik zit te twijfelen tussen de 107 en 207. Ben er nog niet uit ik nou raid wil. Het is geen backup, maar wel lekker als er iets crashed.
Maar stel je voor dat er ineens een virusje langkomt, en al je files even 0 byte maakt ofzo.
Ondersteund dat ding misschien snapshots?
Het systeem is linux based, dus de kans zal vrij klein zijn (maar niet uit te sluiten natuurlijk). Voorzover ik heb kunnen zien ondersteunt hij alleen volledige backups (naar lokale HDD, netwerk lokatie of van PC naar landisk), niet incremental of snapshots. Misschien dat de bijgeleverde software dat wel kan, maar die heb ik nog niet geinstalleerd.

As the rush comes..

quote:
Willem2 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 09:24:
Het systeem is linux based, dus de kans zal vrij klein zijn (maar niet uit te sluiten natuurlijk). Voorzover ik heb kunnen zien ondersteunt hij alleen volledige backups (naar lokale HDD, netwerk lokatie of van PC naar landisk), niet incremental of snapshots. Misschien dat de bijgeleverde software dat wel kan, maar die heb ik nog niet geinstalleerd.
Incremental backups zijn wel mogelijk (via het netwerk): klik
Volgens mij kan het (incremental) naar een attached USB disk ook (volgens mij via de Data Replicator II)..

Reg. datum: 07 maart 2003

Als ik bij mobile harddisk kijk, kan ik een 106 met 500 GB bestellen voor 10 euro meer dan een 107e met 500GB.

Mijn vraag is dus: Wat voor verschil zit er tussen de 106 en de 107e?

Edit: Wat ik nu gevonden heb:

106
+ ADS (gebruik je dat ooit?)
+ 3 externe USB aansluiten (kan altijd handig zijn!)
+ Meer ram geheugen (64 MB)
+SSL/SSH (Geen idee waar ik dat voor kan gebruiken, een beveiligde tunnel opzetten? Wel zo handig om vanuit de studentenkamer mijn documenten thuis op te slaan)
- geen iTunes server (komt misschien met firmware upgrade?

107e
+ iTunes server
- geen ADS
- 2 externe USB schijven
- maar 32 MB ram geheugen
- geen SSL/SSH

Zo lijkt het voordeel in de 106, ik wil intern toch maximaal 500 pakken en de rest kan eventueel ooit extern aangesloten worden. De 106 lijkt meer op de toekomst voorbereid (ivm. uitbreiding), maar heeft geen iTunes server (nog nooit gebruikt, dus weet hier de toepassing niet precies van). Aangezien de 107e nieuwe is zou deze langer ondersteund kunnen worden?

Iemand die mij uitsluitsel kan geven?

I-King wijzigde dit bericht 03-05-2007 10:34 (70%)

&#937; is futile

quote:
Valith schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:27:
[...]

Incremental backups zijn wel mogelijk (via het netwerk): klik
Volgens mij kan het (incremental) naar een attached USB disk ook (volgens mij via de Data Replicator II)..
De netwerk backup is van de Synology naar een ander netwerk station (zo staat het iig in de manual). Dat is dus niet per definitie van een PC naar de Synology...

As the rush comes..

quote:
I-King schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:28:
Als ik bij mobile harddisk kijk, kan ik een 106 met 500 GB bestellen voor 10 euro meer dan een 107e met 500GB.

Mijn vraag is dus: Wat voor verschil zit er tussen de 106 en de 107e?

Edit: Wat ik nu gevonden heb:

106
+ ADS (gebruik je dat ooit?)
+ 3 externe USB aansluiten (kan altijd handig zijn!)
+ Meer ram geheugen (64 MB)
+SSL/SSH (Geen idee waar ik dat voor kan gebruiken, een beveiligde tunnel opzetten? Wel zo handig om vanuit de studentenkamer mijn documenten thuis op te slaan)
- geen iTunes server (komt misschien met firmware upgrade?

107e
+ iTunes server
- geen ADS
- 2 externe USB schijven
- maar 32 MB ram geheugen
- geen SSL/SSH

Zo lijkt het voordeel in de 106, ik wil intern toch maximaal 500 pakken en de rest kan eventueel ooit extern aangesloten worden. De 106 lijkt meer op de toekomst voorbereid (ivm. uitbreiding), maar heeft geen iTunes server (nog nooit gebruikt, dus weet hier de toepassing niet precies van). Aangezien de 107e nieuwe is zou deze langer ondersteund kunnen worden?

Iemand die mij uitsluitsel kan geven?
Moeilijke keuze lijkt me. Echter volledig afhankelijk van wat jij belangrijk vindt... Waar hecht jij waarde aan: SSL is dat echt belangrijk voor je? Of wil je graag ADS support?
Iets dat jij alleen zelf kunt bepalen.
Zelf zou ik denk ik voor de DS-107 gaan in jou situatie, die niet e-versie dus, want die kan alles wat de DS-106 plus een aantal extra's. Echter kan ik niet in jouw portomonee kijken en weet niet of je de voordelen vindt opwegen tegen de meerprijs.

Ik denk overigens dat voor de DS-106 ook wel iTunes beschikbaar zal komen. Omdat dit niet afhankelijk is van de verschillen in hardware, maar meer een software feature is. De 106 moet dit m.i. dus makkelijk kunnen. Echter willen ze bij Synology denk ik graag wat met x07 modellen verkopen op dit moment...
De DS-107e heeft volgens mij ook gewoon drie USB aansluitingen. Maar daar zou ik de specs nog ff op moeten nalezen op de Synology site..

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: